شرکت هواپیمایی یزد

{{(adult + inf).toLocaleString('fa')}} مسافر
قاصدک 24

یزد ایر، بیست و یکمین شرکت هواپیمایی ایران از سال 1401 با پرواز تهران یزد فعالیت خود را در صنعت هواپیمایی کشور به طور رسمی آغاز کرده است. یزد ایرویز هم‌اکنون در مقاصد داخلی و خارجی متعددی برنامه پرواز ارائه می‌دهد. در ادامه با ما همراه شوید تا مشخصات این ایرلاین جوان را بیشتر شناخته و بتوانید پرواز ارزان هواپیمایی یزد را در مقصد مورد نظر خود به آسانی خریداری کنید. 

درباره شرکت هواپیمایی یزد ایر

 

درباره تاریخچه هواپیمایی یزد ایر باید گفت که این مجموعه پس از آماده شدن زیرساخت‌های فنی با دو فروند هواپیما ایرباس ۳۱۰ و Bae 146 در استان یزد فعالیت خود را آغاز کرد و در 28 بهمن 1401 اولین پرواز خود را از یزد به مقصد تهران انجام داد. خوب است بدانید این هواپیماها به واسطه ماهان ایر خریداری شده و در ابتدا برای ایرلاین ماهان نیز پرواز انجام می‌داده است. 

 با توجه به آن که یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام جهان ثبت جهانی شده است و توسعه صنعت گردشگری آن در دستور کار قرار گرفته است، هدف اصلی هواپیمایی یزد ایجاد روابط بین المللی و توسعه پروازهای خارجی است. از این رو، افزایش تعداد پروازها و ناوگان هوایی و به دنبال آن ورود گردشگران از نقاط مختلف ایران و جهان به یزد، برنامه اصلی این ایرلاین به شمار می‌رود. 

شرکت هواپیمایی یزد

ناوگان یزد ایر

 

اطلاع از ناوگان هوایی یزد ایر، برای مسافران بسیار حائز اهمیت است. زیرا می‌توانند قبل از تهیه بلیط هواپیما از کیفیت پرواز مورد نظر خود اطمینان خاطر پیدا کنند. طبق اعلام سایت هواپیمایی یزد ایرویز، ناوگان هوایی آن  از  ایرباس ۳۱۰ و BAE146 تشکیل شده است. 

هواپیماهای ناوگان یزد ایر

توضیحات

ایرباس 310

176 تا 214 نفر ظرفیت

 در مقاصد خارجی یزد ایر استفاده می‌شود

BAE 146

100 نفر ظرفیت

 در مقاصد داخلی یزد ایر استفاده می‌شود



بلیط هواپیمایی یزد

 

یزد ایر هم‌اکنون به عنوان یکی از  ایرلاین‌های داخلی نوپا و جوان کشور با ارائه خدمات مناسب در مقاصد داخلی و خارجی توانسته طرفداران بسیاری پیدا کند. با مراجعه به سایت قاصدک 24 و وارد کردن مبدا، مقصد و تاریخ سفر می‌توانید  به لیست پروازهای یزد ایر دسترسی پیدا کنید. جزئیات کامل بلیط به همراه قیمت و قوانین را به دقت مورد بررسی قرار داده و پرواز مورد نظر خود را آنلاین خریداری کنید. در ادامه با انواع بلیط شرکت هواپیمایی یزد بیشتر آشنا خواهیم شد:

 بلیط هواپیما یزد ایر


بلیط سیستمی یزد ایر

 

یزد ایر صندلی‌های هواپیما خود را با یک برنامه پرواز و ظرفیت مشخص و با نرخ مصوب با نام بلیط سیستمی یا در واقع همان بلیط معمولی به فروش می‌رساند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت ثابت بودن نرخ بلیط سیستمی هواپیمایی یزد است. پس اگر برنامه سفر شما مشخص است می‌توانید از مدت‌ها قبل بلیط هواپیما خود را با اطمینان از عدم تغییر قیمت خریداری کنید.

 

از دیگر مزایای خرید بلیط‌ سیستمی یزد ایرویز، تخفیف ویژه برای کودکان تا 12 سال است. این در حالی است که در بلیط چارتر و لحظه آخری نرخ بلیط کودک 2 تا 12 سال و بزرگسال یکسان است. علاوه براین، توجه داشته باشد شرایط کنسلی بلیط سیستمی آسان‌تر است و اصولا مبلغ جریمه کمتری نسبت به بلیط‌های چارتر و لحظه آخری دارد.

 بلیط سیستمی هواپیمایی یزد


بلیط چارتر یزد ایر

 

شرکت‌های چارترکننده متعددی، بلیط هواپیمایی یزد ایر را پیش خرید کرده و سپس به مسافران می‌فروشند. خوب است بدانید چارتر کننده در شرایط مختلف به منظور حفظ سود خود ممکن است، قیمت‌ها را تغییر دهد. از این رو، بلیط چارتر همیشه نرخ ثابتی ندارد.

اگر به دنبال بلیط ارزان هواپیما یزد ایر هستید، لازم است بدانید در زمان‌های کم تقاضا برای سفر که بلیط‌ها ممکن است به فروش نروند، چارتر کننده اصولا قیمت‌ها را پایین می‌آورد تا ضرر نکند. این موقعیت بهترین فرصت برای خرید پرواز ارزان یزد ایر به شمار می‌رود. بر عکس در زمان‌های پر تقاضا برای سفر همچون تعطیلی‌ها و روزهای آخر هفته، چارتر کننده ممکن است نرخ خود را برابر یا حتی گران‌تر از بلیط سیستمی ارائه دهد.

 

بلیط لحظه آخری یزد ایر

 

بلیط‌‌ هواپیما لحظه آخری یزد ایر در واقع یک نوع بلیط چارتر است که تا نزدیک زمان پرواز به فروش نرسیده‌ است. در این مواقع، اگر تقاضا برای خرید بلیط هواپیما پایین باشد، چارتر کننده قیمت را کاهش می‌دهد تا بتواند سود مورد نظر خود را حفظ کند. پس این موقعیت را برای خرید ارزان ترین بلیط هواپیما یزد ایر نباید از دست داد. اگر می‌توانید سریع آماده حرکت شوید و خود را به فرودگاه برسانید، بلیط لحظه آخری یک گزینه ایده‌آل برای شما به شمار می‌رود.

 بلیط لحظه آخری یزد ایر


قیمت بلیط هواپیما یزد ایرویز

 

قیمت بلیط هواپیما یزد ایر بر اساس عوامل متعددی می‌تواند متفاوت باشد. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به طول مسیر، نوع بلیط (سیستمی و چارتر)، کلاس پروازی، شناسه نرخی، میزان تقاضا و... اشاره کرد. از این رو، باید با توجه به شرایط و اهداف سفر، بلیط قیمت مناسب خود را پیدا کنید.

لازم است بدانید اصولا در زمان‌های پر سفر مانند ایام نوروز، تعطیلی‌ها و مناسبت‌های خاص یا روزهای آخر هفته ممکن است  نرخ بلیط هواپیمایی یزد افزایش پیدا کند. پس اگر به دنبال بلیط ارزان هواپیما هستید، تاریخ سفر خود را در زمان‌های خلوت‌تر انتخاب کنید یا پروازهای چارتر و لحظه آخری ارزان را مورد بررسی قرار دهید. 

از سویی انتخاب کلاس پروازی اکونومی با دریافت خدمات و  امکانات رفاهی متوسط می‌تواند هزینه‌های سفر شما را کاهش دهد. علاوه بر این، هنگام بررسی قیمت بلیط هواپیما  به شناسه‌های نرخی توجه داشته باشید.  هر کلاس نرخی می‌تواند میزان بار مجاز و قوانین کنسلی متمایزی را ارائه دهد. از این رو، قیمت بلیط پرواز یزد ایر در هر گروه نرخی متفاوت خواهد بود.

 قیمت بلیط یزد ایر


قیمت بلیط هواپیما رفت و برگشت یزد ایر

 

به طور کل هنگام تهیه بلیط هواپیما یزد توجه داشته باشید که خرید بلیط رفت و برگشت یزد ایر گزینه اقتصادی‌تری نسبت به خرید دو بلیط یک طرفه است. پس اگر می‌دانید چه زمانی از سفر بازخواهید گشت، توصیه می‌شود بلیط دو طرفه یزد ایرویز را خریداری کرده و هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید.

 

خرید بلیط ارزان هواپیمایی یزد

 

لزوما ارزان‌ترین بلیط، همیشه بهترین انتخاب برای شما نخواهد بود. به منظور خرید بلیط ارزان یزد ایر لازم است اهداف و بودجه سفر خود را مشخص کرده و طبق آن قیمت مناسب‌ترین گزینه را رزرو کنید. در این راستا حتما به عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما همچون نوع بلیط، کلاس پروازی، شناسه نرخی و میزان تقاضا توجه داشته باشید.

 

اگر می‌توانید در انتخاب تاریخ سفر خود انعطاف داشته باشید، توصیه می‌شود بلیط خود را برای زمان‌های کم تقاضا و خلوت مانند وسط هفته و ایام غیر تعطیل خریداری کنید. بهتر است از چند هفته تا چند روز مانده، بلیط‌های چارتر و لحظه آخری را مورد بررسی قرار دهید و درنهایت ارزان‌ترین گزینه را رزرو کنید.

 

توصیه می‌شود هنگام جست و جو استفاده از تقویم قیمتی را مد نظر داشته باشید. در این تقویم، ارزان‌ترین قیمت بلیط هواپیما در روزهای مختلف نمایش داده می‌شود و ابزاری مناسب برای پیدا کردن بلیط با نرخ مناسب خواهد بود. 

 

هنگامی که مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود را مشخص کردید و نتایج پرواز به نمایش درآمد، می‌توانید لیست را بر اساس کم‌ترین قیمت مرتب‌سازی کرده و سریع‌تر ارزان‌ ترین بلیط پرواز یزد ایرویز مورد نظر خود را پیدا کنید.

 خرید بلیط ارزان یزد ایر


لیست پروازهای داخلی یزد ایر

 

با وارد کردن مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود در قاصدک 24 می‌توانید به آسانی لیست پروازهای موجود شرکت هواپیمایی یزد را مشاهده کنید. در ادامه با لیست پر ترددترین مسیرهای داخلی این ایرلاین در شهرهایی همچون تهران، یزد شیراز، مشهد، کیش و... بیشتر آشنا خواهیم شد:


بلیط هواپیما داخلی یزد ایر

لیست پروازهای خارجی یزد ایر

 

یزد ایر علاوه بر مسیرهای داخلی، در مقاصد خارجی متعددی همچون استانبول، دبی و... برنامه پرواز دارد که در ادامه با پرترددترین آن‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد:


پرواز خارجی یزد ایر

کلاس های پروازی ایرلاین یزد

 

دو دسته کلاس پروازی در هواپیمایی یزد ایر ارائه می‌شود. اگر به دنبال پرواز اقتصادی و مقرون به صرفه هستید، کلاس پروازی اکونومی یا عادی با امکانات متوسط می‌تواند گزینه مناسبی به شمار ‌رود. از سوی دیگر کلاس پروازی بیزینس یا تجاری با نرخ بالاتر و البته خدمات و امکانات بیشتر مناسب افرادی است که آسودگی خاطر در طول پرواز برای آن‌ها اولویت بیشتری دارد.

 

بار مجاز هواپیمایی یزد ایر

 

به طور کل توصیه می‌شود قبل از هر پرواز به دقت میزان بار مجاز پرواز خود را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه با قوانین بار مجاز شرکت هواپیمایی یزد ایر بیشتر آشنا خواهیم شد:

 

  • یک جامه‌دان با مجموع ابعاد (طول + عرض + ارتفاع) حداکثر 158 سانتی‌متر می‌توان همراه داشت.
  • میزان بار مجاز کلاس تجاری در مسیرهای خارجی 35 کیلوگرم و کلاس عادی 30 کیلوگرم است.
  • میزان بار مجاز کلاس تجاری در مسیرهای داخلی 25 کیلوگرم و  کلاس عادی 20 کیلوگرم است.
  • مسافران کودک 2 تا 12 سال همچون بزرگسالان می‌توانند از کمک هزینه بار استفاده کنند. این مقدار برای نوزاد 10 کیلوگرم است.
  • جریمه اضافه بار به ازای هر یک کیلوگرم بار معادل یک درصد قیمت بلیط در همان مسیر محاسبه خواهد شد.

 بار مجاز یزد ایرویز


توجه داشته باشید وزن جامه‌دان نباید بیشتر از 30 کیلوگرم باشد. هم‌چنین بار مجاز مسافران در پروازهایی با ادامه مسیر از مقاصد داخلی به خارجی یا برعکس با ایرلاین یزد، در صورتی که فاصله زمان ورود تا خروج پرواز بیشتر از 48 ساعت نباشد، طبق قوانین میزان بار مجاز در مسیرهای بین المللی محاسبه می‌شود.

 

چگونه بلیط پرواز یزد ایر را کنسل کنید؟

 

شرایط کنسلی بلیط هواپیما یزد ایر، با توجه به قوانین این شرکت و بر اساس عواملی همچون نوع بلیط هواپیما و کلاس نرخی تعیین می‌شود. به منظور استرداد پرواز هواپیمایی یزد کافی است به پنل کاربری خود در قاصدک 24 مراجعه کنید. سپس از لیست بلیط هواپیما، پرواز یزد ایر مورد نظر خود را انتخاب نموده و روی گزینه درخواست کنسلی کلیک کنید. مبلغ جریمه محاسبه شده و باقی‌مانده آن به حساب شما باز می‌گردد. هم‌چنین هر گونه پرسش و درخواست در زمینه استرداد و کنسلی بلیط هواپیما یزد ایرویز دارید، می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز که اراده کردید با تیم پشتیبانی قاصدک 24 مطرح کنید.

 

راهنمای خرید اینترنتی بلیط هواپیما یزد ایر از قاصدک 24

 

قاصدک 24 یکی از بهترین سایت‌های فروش بلیط هواپیمایی یزد ایر با نرخ مناسب به شمار می‌رود. در ادامه گام به گام با مراحل رزرو بلیط بیشتر آشنا خواهیم شد:

 

خرید اینترنتی بلیط یزد ایر
  1. بر اساس مقصد سفر خود، از سربرگ بلیط هواپیما، پرواز داخلی یا خارجی را انتخاب کنید.
  2. سپس یکی از گزینه‌های یک طرفه یا دو طرفه را جهت رزرو بلیط هواپیما یزد ایر انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد مبدا، مقصد، تاریخ پرواز و تعداد مسافران را تعیین کرده و بر گزینه جستجو کلیک کنید. (توجه داشته باشید با انتخاب تاریخ سفر، تقویم قیمتی با کم‌ترین قیمت بلیط در روزهای مختلف به نمایش درمی‌آید و بهترین ابزار برای سریع پیدا کردن بلیط ارزان به شمار می‌رود)
  4. پس از کلیک بر گزینه جست‌وجو، لیست پروازهای موجود در مسیر و تاریخ انتخابی شما به نمایش درمی‌آید.
  5. با فیلترهای جست و جو در سمت راست صفحه نتایج، می‌توانید نوع بلیط، کلاس پروازی، ساعت پرواز، تعداد توقف و شرکت‌های هواپیمایی را طبق اهداف و انتظارات سفر خود محدودتر کرده و سریع‌تر، بلیط خود را پیدا کنید. (با استفاده از فیلتر شرکت هواپیمایی می‌توانید یزد ایر را تیک بزنید و فقط لیست پروازهای این ایرلاین را مشاهده و بررسی کنید)
  6. با انتخاب گزینه جزئیات بلیط، قیمت بلیط نوزاد، کودک و بزرگسال و لیست قوانین با جزئیات کامل در دسترس شما قرار خواهد گرفت.
  7. به دقت قوانین و مشخصات پروازها را بررسی و مقایسه کنید، سپس بلیط مد نظر خود را انتخاب نموده و بر گزینه خرید کلیک کنید. در مرحله بعد اطلاعات درخواست شده را ثبت نموده و با پرداخت اینترنتی هزینه، مراحل رزرو بلیط هواپیما یزد ایرویز را به اتمام برسانید.

 

هم‌چنین در نظر داشته باشید تیم پشتیبانی قاصدک 24، در هر ساعت از شبانه‌روز به تمامی پرسش‌ها و درخواست‌های شما در زمینه جست و جو، خرید و استرداد بلیط هواپیما ایرلاین یزد پاسخ می‌دهد.

سوالات متداول در مورد بلیط هواپیمایی یزد

میزان بار مجاز پروازهای خارجی در کلاس بیزینس 35 کیلوگرم و کلاس اکونومی 30 کیلوگرم است. هم‌چنین میزان بار مجاز پروازهای داخلی در کلاس بیزینس 25 کیلوگرم و در کلاس اکونومی 20 کیلوگرم است.
اگر بلیط هواپیما یزد ایر را از قاصدک 24 خریداری کرده باشید، می‌توانید به پنل کاربری مراجعه کرده و بلیط مورد نظر خود را کنسل نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به صفحه راهنمای استرداد بلیط هواپیما مراجعه کنید.
برای خرید بلیط هواپیما یزد ایر می‌توانید از روش خرید حضوری یا غیر حضوری استفاده نمایید. البته روش غیرحضوری و خرید آنلاین بلیط هواپیما برای شما مزایای بیشتری همراه خواهد داشت. این امکان فراهم شده تا پرواز مورد نظر خود را با مشخص کردن مبدا، مقصد و تاریخ سفر در سایت قاصدک 24 جستجو نمایید. سپس بلیط هواپیما یزد ایر را از فهرست نتایج انتخاب نموده و آن را خریداری کنید.
هواپیماهای یزد ایر دارای دو کلاس پروازی اکونومی (عادی) و بیزینس کلاس (تجاری) هستند.
اگر بلیط هواپیما یزد ایرویز را برای پروازهای داخلی از مبدا تهران خریداری کرده‌اید باید به ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد بروید. برای پروازهای خارجی نیز باید به فرودگاه بین المللی امام خمینی مراجعه کنید.
هم‌اکنون ایرباس ۳۱۰ و BAE146 در لیست هواپیماهای ناوگان یزد ایر قرار دارد.
از مهم‌ترین مقاصد داخلی پرواز هواپیمایی یزد می‌توان به تهران، یزد، شیراز، مشهد و کیش اشاره کرد. مهم‌ترین مقاصد خارجی هم استانبول، ایروان، دبی، کابل و اسلام آباد را می‌توان نام برد.
این امکان فراهم شده تا در سایت قاصدک 24 بتوانید لیست پروازها را بر اساس کم‌ترین قیمت مرتب‌سازی کرده و سریع ارزان‌ترین پرواز را پیدا کنید.