بلیط هواپیما لحظه آخری

قاصدک 24

اصولا اگر مسافران به دنبال پرواز ارزان باشند، جست و جو برای بلیط لحظه آخر و چارتر در اولویت‌های آن‌ها قرار خواهد گرفت. اما بلیط هواپیما لحظه آخری چیست، چرا ارزان‌تر است و چگونه می‌توان آن را خرید. حتما در ادامه با قاصدک 24 همراه شوید تا با این نوع بلیط و نکات مهم هنگام خرید آن بیشتر آشنا شوید. 

 بلیط هواپیما لحظه آخری


بلیط هواپیما لحظه آخری چیست؟

 

بلیط هواپیما فوری یا لحظه آخری در واقع نوعی بلیط چارتر است که به دلیل تکمیل نشدن ظرفیت و نزدیکی به زمان پرواز اغلب با نرخی به مراتب کمتر از تعرفه معمول به فروش می‌رسد. به طور تقریبی از یک روز مانده به حرکت تا کمی قبل از بسته شدن باجه‌های صدور کارت پرواز را می‌توان برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخر در نظر گرفت. البته گاهی هم ممکن است بلیط سیستمی طبق سیاست‌های ایرلاین در نزدیکی زمان حرکت با قیمت پایین‌تر یا در کلاس نرخی ارزان‌تر ارائه ‌شود. اما در بیشتر موارد این نوع بلیط هواپیما، چارتر است. 

 

چرا پرواز لحظه آخری ارزان است؟

 

بلیط هواپیما لحظه آخری ارزان عموما زمانی معنا پیدا می‌کند که تا نزدیکی زمان حرکت بلیط‌ها فروخته نشده باشند و میزان تقاضا همچون ایام غیر تعطیل، وسط هفته و... پایین باشد. در این موقعیت، چارترکننده برای جلوگیری از ضرر خود، پایین‌ترین نرخ را جهت رزرو بلیط ارائه می‌دهد. اما در زمان‌های پرسفر و مناسبت‌های خاص به دلیل آن که صندلی‌های هواپیما به سرعت پر می‌شوند، قیمت‌ها حتی ممکن است بالاتر هم عرضه شوند. پس لزوما همیشه این نوع بلیط ارزان نیست.

 بلیط لحظه آخری ارزان


قیمت بلیط هواپیما لحظه آخری

 

به طور کل قیمت پرواز لحظه آخری ثابت نیست و با توجه به زمان سفر، نوع پرواز و میزان تقاضا تغییر می‌کند. در صورتی که در نزدیکی زمان حرکت (اصولا کمتر از 24 ساعت)، تقاضا برای خرید بلیط کم باشد، چارترکننده قیمت‌ها را پایین آورده و احتمال پیدا کردن ارزانترین بلیط لحظه آخری بیشتر می‌شود.  برعکس در زمان‌های پرتردد و شلوغ، قیمت بلیط ممکن است ثابت بماند و حتی افزایش هم پیدا کند.

 

تفاوت بلیط کنسلی هواپیما و لحظه آخری

 

بلیط‌هایی که توسط مسافران کنسل می‌شود، دوباره برای فروش در دسترس قرار می‌گیرند و هیچ‌گونه تفاوتی بین بلیط هواپیما کنسلی و سایرین وجود ندارد. اصولا هر چه قدر به زمان پرواز نزدیک‌تر باشد، با قیمت پایین‌تری به فروش می‌رسد و در واقع می‌تواند یک پرواز لحظه آخری ارزان به شمار رود. 

 
بلیط لحظه آخر هواپیما


تفاوت خدمات بلیط لحظه آخری و سیستمی

 

از لحاظ دریافت خدمات و امکانات هیچ‌گونه تفاوتی بین بلیط لحظه آخری چارتر و سیستمی وجود ندارد. فرق اصلی آن‌ها در قیمت‌گذاری و قوانین جریمه کنسلی است. تعرفه بلیط هواپیما سیستمی تقریبا ثابت است؛ اما بلیط چارتری با توجه به میزان تقاضا در قیمت خود تغییر ایجاد می‌کند. هم‌چنین اصولا این‌گونه بلیط‌ پای پرواز امکان کنسل کردن ندارد و درصد جریمه آن‌ بسیار بالا است

 

بلیط لحظه آخری


بلیط لحظه آخری مناسب چه افرادی است؟

 

خرید بلیط پای پرواز می‌تواند برای این افراد مناسب باشد:

  • اگر فرآیند مرخصی گرفتن شما طولانی نیست و سریع می‌توانید آماده حرکت شوید.

  • اگر اهل سفر هستید و می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان چمدان خود را ببندید و در فرودگاه حاضر شوید.

  • اگر در شهر دیگری کار می‌کنید و به دنبال خرید بلیط‌ ارزان برای رفت و آمد خود هستید.

  • اگر دانشجو هستید و انعطاف بیشتری در برنامه‌‌ریزی سفر خود دارید.

  •  اگر به عنوان یک مدیر یا کارمند، سفرهای کاری متعددی پیش رو دارید.

خوب است بدانید خرید بلیط هواپیما فوری در لحظات آخر، از لحاظ اقتصادی به صرفه‌ است اما چندان مناسب سفر دسته جمعی و خانوادگی نیست. زیرا چیدمان صندلی هواپیما اصولا تصادفی است و مسافر نقشی در انتخاب آن‌ها ندارد.


پروازهای لحظه آخری

بهترین زمان رزرو بلیط لحظه آخری

 

به طور کل اگر برنامه دقیقی برای سفر ندارید خوب است بدانید بهترین زمان خرید بلیط لحظه آخر ارزان، یکی دو روز مانده تا ساعاتی قبل از پرواز است. پس اگر سریع می‌توانید آماده حرکت شوید، بلیط‌ها را از چند روز مانده رصد نمایید و ارزان‌ترین را خریداری کنید. در نظر داشته باشید کاهش قیمت اصولا زمانی اتفاق می‌افتد که تقاضا کم باشد و بلیط‌ها فروخته نشده باشند. برای مثال روزهای وسط هفته، ایام غیر تعطیل یا فصل‌های کم سفر. 

 رزرو بلیط لحظه آخری

 


استرداد بلیط هواپیما لحظه آخری

 

بلیط لحظه آخری هواپیما عموما غیر قابل استرداد است. زیرا زمان خرید تا فسخ آن به طور معمول آن‌قدر کوتاه است که عملا امکان کنسل کردن وجود ندارد. در اندک مواردی طبق قوانین چارتر کننده، بلیط سفر مسترد شده و پس از کسر جریمه، باقی مبلغ به مسافر عودت داده می‌شود.

دراین راستا کافی است به پنل کاربری خود در سایت قاصدک 24 مراجعه نموده و بر گزینه درخواست کنسلی بلیط مورد نظر خود کلیک کنید. هم‌چنین می‌توانید با تیم پشتیبانی قاصدک 24 (75269-021) تماس گرفته تا از شرایط جریمه مطلع شوید.

 استرداد بلیط لحظه آخری هواپیما


پرترددترین پروازهای لحظه آخری

 

اصولا پروازهایی که تقاضای بیشتری دارند، بلیط‌ چارتر و لحظه آخری هم بیشتر در آن‌ها عرضه می‌گردد. در ادامه لیست پرترددترین پروازها در مسیرهای داخل و خارج از ایران همچون بلیط کیش بررسی خواهد شد:

 

محبوب‌ترین پروازهای لحظه آخری داخلی

 

در ادامه با لیست پرترددترین پروازهای لحظه آخر داخلی همچون پروازهای مشهد تهران بیشتر آشنا خواهید شد: 



محبوب‌ترین پروازهای لحظه آخری خارجی

 

در ادامه می‌توانید قیمت بلیط خارجی را در لیست پرترددترین پروازهای لحظه آخری خارجی بررسی کنید:


پرترددترین پروازهای لحظه آخری


مزایای خرید بلیط لحظه آخری از قاصدک 24

 

قاصدک 24، از معتبرترین سایت‌های فروش بلیط هواپیما با تعرفه مناسب به شمار می‌رود. هم‌چنین می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید:

  • ارائه ارزان ترین نرخ بلیط هواپیما

  • قابلیت استرداد آنلاین بلیط لحظه آخری

  • امکان استفاده از ابزارهای جستجو همچون تقویم قیمتی که ارزان‌ترین قیمت بلیط را در روزهای مختلف نشان می‌دهد

  • بهره‌مندی از خدمات پشتیبانی در 24 ساعت شبانه‌روز (با شماره 75269-021 تماس بگیرید)

 

راهنمای خرید اینترنتی بلیط لحظه آخری از قاصدک 24

 

کافی است مبدا، مقصد، زمان سفر و تعداد مسافران را در ابتدای همین صفحه از سایت قاصدک 24 مشخص کرده و به لیست تمام پروازها دسترسی پیدا کنید.

سپس با  فیلتر نتایج، نوع بلیط را روی چارتر قرار داده و بر اساس شرایط خود لیست را طبق کلاس پروازی، ساعت حرکت، ایرلاین همچون ماهان ایر، آسمان، ترکیش و...، رنج قیمتی و تعداد توقف در در پروازهای خارج از کشور شخصی‌سازی کنید.

مرحله بعد، با انتخاب گزینه جزئیات، هزینه بلیط کودک، بزرگسال، اطلاعات پرواز و قوانین کنسلی را بررسی کرده و سپس خرید آنلاین بلیط لحظه آخری را با ثبت اطلاعات درخواستی و پرداخت هزینه تکمیل کنید.

هم‌چنین اگر قصد دارید به صورت زمینی و ارزان سفر کنید، می‌توانید از خدمات بلیط قطار سایت قاصدک 24 نیز استفاده کرده و جهت بررسی قیمت بلیط قطار رجا و سایر شرکت‌های ریلی و خرید با تعرفه مناسب اقدام کنید.


خرید آنلاین بلیط هواپیما لحظه آخری

سوالات متداول در مورد بلیط هواپیما لحظه آخری

بلیط لحظه آخر را در چه مسیرهایی می‌توان خرید ؟
اصولا در بیشتر مسیرهای پرتردد داخلی و خارجی می‌توان پیدا کرد.
آیا بلیط لحظه آخری همان بلیط چارتر است؟
بله؛ در واقع بلیط چارتری است که به علت نزدیک شدن به زمان پرواز، معمولاً ارزان‌تر از حد معمول فروخته می‌شود.
قیمت بلیط لحظه آخری برای کودکان چقدر است؟
برای نوزاد دو سال شامل تخفیف می‌گردد و تعرفه کودکان بالای دو سال با بزرگسالان برابر است.
آیا پس از خرید بلیط لحظه آخری می‌توان نام مسافر یا تاریخ را تغییر داد؟
تغییر نام مسافر یا تاریخ در بلیط، طبق قوانین چارتر کننده قابل پیگیری است. این درخواست با دریافت جریمه امکان‌پذیر است.
در صورت جا ماندن مسافر از پرواز، بلیط لحظه آخری سوخت می‌شود؟
جا ماندن معادل جریمه 100 درصد است و هیچ وجهی به مسافر برگردانده نمی‌شود. برخی شرکت‌های هواپیمایی در این شرایط به مسافر اجازه می‌دهند تا با پرداخت هزینه اندکی، بلیط پرواز بعدی را رزرو کنند. پس در این شرایط لیست بلیط‌‌ هواپیما در همان ایرلاین را بررسی کنید و با تیم پشتیبانی قاصدک 24 تماس بگیرید.
تا چند ساعت قبل از پرواز می‌توان بلیط لحظه آخری خرید؟
نمی‌توان به صورت دقیق گفت. بر اساس عوامل مختلفی همچون مسیر، ایرلاین و ... متفاوت خواهد بود. توصیه می‌شود پروازها را مدام رصد کرده و با برنامه‌ریزی صحیح، خود را سریع به فرودگاه برسانید.