قیمت بلیط هواپیما

{{(adult + inf).toLocaleString('fa')}} مسافر
قاصدک 24

هنگام برنامه‌ریزی برای سفر، پیدا کردن بلیط هواپیما قیمت مناسب موضوع بسیار پراهمیتی به شمار می‌رود. زیرا خرید بلیط پرواز با نرخ پایین، نقش بزرگی در کاهش هزینه‌های سفر خواهد داشت. از این رو، شناخت عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما، به مسافران کمک خواهد کرد آسان‌تر ارزان ترین پرواز مورد نظر خود را خریداری کنند. پس در ادامه با ما همراه شوید تا بتوانید بهترین قیمت روز بلیط هواپیما را پیدا کرده و رزرو کنید.

قیمت بلیط هواپیما

عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما چیست؟

 

عوامل تاثیر گذار بر روی نرخ بلیط هواپیما بسیار متنوع و دارای موارد جزئی است که اگر بخواهد به طور کامل به آن‌ها پرداخته شود چندین مقاله و کتاب لازم است و موضوعات مختلفی را در برمی‌گیرد. از مهمانداری هواپیما تا نحوه سیاست گذاری شرکت‌های هواپیمایی همه در این امر دخیل هستند. اما می‌توان برخی از این عوامل جزئی را با هم تجمیع و در یک قالب کلی و استاندارد ارائه داد.

از سوی دیگر باید به این نکته توجه داشت که بلیط‌های مربوط به هیچ کدام از وسایل حمل و نقل عمومی دیگر مانند قطار، اتوبوس و ... تنوعی که در قیمت بلیط هواپیما ارائه می‌شود را ندارند. یعنی در شرایط یکسان می‌توان انواع مختلفی از نرخ بلیط پرواز را مشاهده نمود که نشان از رقابت چارتر کننده‌ها و ایرلاین‌ها دارد. در ادامه با نگاهی به مهمترین عواملی که بر روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر می‌گذارند بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت:

  • نوع بلیط هواپیما

  • کلاس پروازی

  • کلاس نرخی

  • شرکت هواپیمایی

  •  میزان تقاضا

 عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما


نوع بلیط هواپیما

 

از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما می‌توان به نوع بلیط اشاره کرد. به طور کل دو نوع بلیط سیستمی و چارتر جهت فروش ارائه می‌شوند. در ادامه با نرخ هر نوع بلیط بیشتر آشنا خواهیم شد:

 

قیمت بلیط هواپیما سیستمی

 

ایرلاین‌ها، صندلی‌های هواپیما خود را با یک ظرفیت مشخص و برنامه پرواز تعیین شده، تحت عنوان بلیط سیستمی به فروش می‌رسانند. مهم‌ترین نکته‌ای که درباره این نوع بلیط باید در نظر داشته باشید، ثابت بودن نرخ آن است. در واقع قیمت بلیط هواپیما سیستمی همواره ثابت است. از این رو تفاوتی ندارد از چه کانال فروشی و در چه زمانی بلیط سیستمی را خریداری کنید.

 

اگر برنامه سفر مشخصی دارید، با توجه به آن که برنامه پرواز بلیط سیستمی از مدت‌ها قبل مشخص است و جهت فروش ارائه می‌شود، توصیه می‌شود هنگام مقایسه قیمت بلیط هواپیما، پروازهای سیستمی با نرخ ثابت را در اولویت انتخاب‌های خود قرار دهید. هم‌چنین خوب است بدانید بلیط سیستمی، شرایط کنسلی آسان‌تری نسبت به بلیط چارتر دارد و اگر به هر دلیلی تصمیم به کنسلی بگیرید، هزینه کمتری را به منظور جریمه خواهید پرداخت.

 قیمت بلیط هواپیما سیستمی


قیمت بلیط هواپیما چارتر

 

چارتر کننده‌ها با پیش خرید بلیط هواپیما از ایرلاین‌ها و فروش آن‌ها به مسافران در طول زمان سود می‌کنند. خوب است بدانید چارتر کننده با توجه به شرایط و بر اساس میزان تقاضا، ممکن است نرخ بلیط را تغییر دهد تا ضرر نکند. بنابراین بلیط چارتر همیشه نرخ ثابتی ندارد.

  • اصولا هنگامی که تقاضا برای خرید بلیط هواپیما پایین باشد، چارتر کننده قیمت را کاهش می‌دهد تا ضرر نکند. از این رو اگر در برنامه سفر خود انعطاف داشته باشید، با انتخاب ایام کم سفر همچون روزهای وسط هفته یا غیر تعطیل، احتمال پیدا کردن بلیط چارتر ارزان برای شما بیشتر خواهد بود.

  • از سویی در ایام پر سفر همچون تعطیلات و مناسبت‌های خاص، با توجه به افزایش میزان تقاضا، چارترکننده دلیلی برای پایین آوردن قیمت ندارد و حتی ممکن است با نرخی گران‌تر از پروازهای سیستمی، بلیط خود را به فروش برساند.

  • هم‌چنین توجه داشته باشید چارترکننده‌های متعددی در کشور در حال فعالیت هستند و همین تغییر قیمت هم برای همه آن‌ها یکسان نیست. هر چارتر کننده با توجه به سیاست‌های خود و رقابت با سایرین، قیمت بیشتر یا کمتری را ارائه می‌دهد. از این رو اگر به دنبال پرواز ارزان هستید توصیه می‌شود قیمت بلیط چارتر را رصد نموده تا بتوانید پایین‌ترین نرخ را رزرو کنید.

 قیمت بلیط هواپیما چارتر


قیمت بلیط هواپیما لحظه آخری

 

لحظه آخری در واقع نوعی بلیط چارتر است که نتوانسته تا نزدیکی زمان پرواز به فروش برسد و در صورتی که تقاضا برای خرید آن پایین باشد، چارتر کننده جهت جلوگیری از ضرر، نرخ بلیط را بسیار کاهش داده و با نام بلیط لحظه آخری به فروش می‌رساند. پس اگر به دنبال یک سفر اقتصادی هستید و می‌توانید سریع آماده حرکت شوید، بررسی قیمت بلیط لحظه آخری در این مواقع را باید در اولویت قرار دهید.

 

کلاس پروازی

 

 هر هواپیما به چند گروه از صندلی‌های مسافرین تقسیم می‌شود که کلاس پروازی نام دارد. هر کلاس هم خدمات و امکانات خاصی را به مسافرین ارائه می‌دهد. کلاس پروازی درجه یک یا First class  دارای امکانات بیشتری نسبت به کلاس پروازی درجه تجاری یا  Business Class است. همچنین کلاس پروازی درجه تجاری هم از امکانات و قابلیت های بیشتری نسبت به کلاس معمولی یا اکونومی یا Economy Class برخوردار است. این امکانات و قابلیت‌ها در هر کلاس پروازی با استانداردهای مشخصی ارائه می‌شوند. از این رو در هر کلاس پروازی، نرخ بلیط هواپیما هم متغیر است.

 

 هنگام بررسی لیست بلیط هواپیما باید توجه داشته باشید انتخاب کلاس پروازی مناسب نقش مهمی در کاهش هزینه‌های شما خواهد داشت. بیشتر مسافران از کلاس پروازی معمولی یا اکونومی استفاده می‌کنند. زیرا قیمت بلیط هواپیما اکونومی، ارزان‌تر است. با این حال تصمیم گیرنده نهایی خود مسافر است که چه توان اقتصادی دارد و و در طول سفر رفاه بیشتر را در اولویت دارد یا صرفه جویی اقتصادی.

  نرخ کلاس پروازی در بلیط هواپیما


کلاس نرخی

 

کلاس نرخی یا همان شناسه نرخی جهت تمایز در قیمت‌گذاری بلیط‌های سیستمی ارائه می‌شود و یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت بلیط هواپیما به شمار می‌رود. هر شناسه نرخی می‌تواند میزان جریمه کنسلی و بار مجاز متفاوتی داشته باشد. از این رو، انتخاب کلاس نرخی باید متناسب با اهداف و شرایط سفر مسافر انتخاب شود.

 

میزان تقاضا

 

همان طور که در بخش‌های پیشین اشاره شد اصولا در زمان‌های پر تقاضا در مقصد سفر مورد نظر شما همچون ایام تعطیلات، مناسبت‌های خاص، روزهای آخر هفته، شرایط آب و هوایی مطلوب و... قیمت بلیط هواپیما افزایش پیدا می‌کند. بر عکس در روزهای وسط هفته و ایام غیر تعطیل، با توجه به کاهش تقاضا ممکن است نرخ بلیط کاهش پیدا کند. از این رو، اگر به دنبال بلیط ارزان هستید، برنامه سفر را به روزها و ساعت‌های خلوت‌تر موکول کنید و رصد بلیط چارتر و لحظه آخری را در اولویت قرار دهید.

 
نرخ بلیط هواپیما

شرکت هواپیمایی

 

پس از تصویب آزاد سازی نرخ بلیط هواپیما، ایرلاین‌ها با توجه به عواملی همچون کیفیت خدمات ارائه شده، زمان و میزان تقاضا و همچنین نوع هواپیماهایی که در اختیار دارند تعرفه های مختلفی برای هر پرواز در نظر گرفتند. البته این نرخ‌ها باید طبق ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان هواپیمایی کشور باشد و هر قیمتی نمی‌تواند ارائه شود. شرکت‌های هواپیمایی در رقابت با یکدیگر در تلاشند ضمن افزایش کیفیت سفر هوایی و کاهش قیمت بلیط هواپیما، مسافران بیشتری به خود جذب نمایند.

 

قیمت بلیط هواپیما برای کودکان

 

از جمله موضوعات مهم در سفرهای خانوادگی، قیمت بلیط هواپیما برای کودکان است. خوب است بدانید هزینه بلیط هواپیما در سه رده سنی نوزاد، کودک و بزرگسال محاسبه می‌شود.

 

  1. نرخ بلیط هواپیما برای نوزاد (0 تا 2 سال) معادل 10 درصد قیمت بلیط پرواز سیستمی و چارتری محاسبه می‌شود.

  2.  برای کودکان 2 تا 12 سال، با توجه به قوانین ایرلاین، بلیط سیستمی معادل 50 تا 75 درصد قیمت بلیط در نظر گرفته می‌شود. توجه داشته باشید در پرواز چارتر قیمت کودک 2 تا 12 سال با بزرگسال هیچ‌گونه تفاوتی ندارد.

  3. رده سنی بزرگسال هم در تمامی انواع بلیط با نرخ اصلی محاسبه می‌گردد و شامل هیچ‌گونه تخفیفی نخواهد شد. 


قیمت بلیط هواپیما داخلی

 

بلیط هواپیما داخلی به دو صورت سیستمی و چارتر ارائه می‌شود. در بخش‌های پیشین اشاره شد هر یک از انواع بلیط با توجه به سیاست‌های خود قیمت‌گذاری‌های متفاوتی دارند. در پرواز سیستمی، نرخ بلیط از سمت ایرلاین اعلام می‌شود و قیمت ثابتی دارد. اما قیمت بلیط چارتر، توسط آژانس یا شرکت چارتر کننده تعیین می‌شود و با توجه به شرایط و میزان تقاضا ممکن است نوسان قیمت داشته باشد.

به طور کل سازمان هواپیمایی کشوری در هر سال، یک محدوده قیمت را مشخص می‌کند تا تمامی شرکت‌های هواپیمایی، چارتر کنندگان و مراکز فروش بلیط حضوری و اینترنتی، قیمت بلیط هواپیما را در همین بازه نرخی ارائه دهند.

قیمت بلیط هواپیما داخلی


قیمت بلیط هواپیما در پرترددترین پروازهای داخلی


در ادامه با لیست قیمت روز پرترددترین پروازهای داخلی بیشتر آشنا خواهیم شد: 



قیمت بلیط هواپیما خارجی

 

عوامل متعددی بر قیمت بلیط هواپیما خارجی اثرگذار هستند. اصولا در مسیرهای پرتردد همچون استانبول ممکن است پروازهای چارتری ارائه شوند. اما در سایر مسیرها همچون پروازهای بین قاره‌ای، بلیط‌ها به صورت سیستمی به فروش می‌رسند. هم‌چنین با توجه به آن که طول مسیر و تعداد توقف‌ها در پرواز خارجی اصولا بیشتر است، هزینه بلیط هواپیما خارجی نسبت به داخلی بیشتر خواهد بود.

از سویی نوع ایرلاین، هواپیما و ناوگان باکیفیت‌ و به روز و تفاوت در قیمت ارزی موجب می‌شود نرخ بلیط هواپیما خارجی نسبت به داخلی گران‌تر باشد. 

قیمت بلیط هواپیما خارجی


قیمت بلیط هواپیما در پرترددترین پروازهای خارجی


در ادامه با لیست قیمت روز پرترددترین پروازهای خارجی بیشتر آشنا خواهیم شد: 


قیمت روز بلیط هواپیما

به منظور دسترسی به قیمت روز بلیط هواپیما کافی است به سایت قاصدک 24 مراجعه کنید. سپس مبدا، مقصد و تاریخ رفت و برگشت خود را مشخص نموده و قیمت روز بلیط هواپیما را در محدوده زمانی مورد نظر خود بررسی کنید. خوب است بدانید هنگام مشخص کردن تاریخ سفر، تقویم قیمتی به نمایش درمی‌آید که پایین‌ترین قیمت بلیط پرواز را در هر روز نشان می‌دهد و بهترین ابزار برای دسترسی سریع به بلیط ارزان هواپیما به شمار می‌رود.

 قیمت روز بلیط هواپیما


مقایسه قیمت بلیط هواپیما با قاصدک 24

 

به منظور مقایسه قیمت بلیط هواپیما، کافی است در سایت قاصدک 24، بر سربرگ هواپیما کلیک کنید. با توجه به مقصد خود یک از گزینه‌های بلیط داخلی یا خارجی و یک طرفه یا دوطرفه را انتخاب نمایید. سپس مبدا، مقصد و تاریخ حرکت را مشخص نموده و بر گزینه جست و جو کلیک کنید.

 

  • مقایسه قیمت در لیست پروازها: لیست بلیط هواپیما به همراه نرخ پرواز و جزئیات کامل مشخصات در تاریخ انتخابی شما به نمایش درمی‌آید و امکان مقایسه قیمت را به راحتی فراهم می‌کند. به منظور مقایسه آسان‌تر می‌توانید لیست را بر اساس کم‌ترین قیمت مرتب‌سازی کنید.

  • مقایسه قیمت با فیلترهای جست و جو: همان‌طور که گفته شد عوامل متعددی بر قیمت بلیط هواپیما اثرگذار هستند. بررسی این عوامل طبق اهداف و بودجه سفر، به شما کمک می‌کند پرواز مناسب خود را آسان‌تر پیدا کنید. در این راستا از فیلترهای هوشمند جست و جو قاصدک 24 غافل نشوید. در سمت راست نتایج جست و جو، با استفاده از فیلترها، لیست را طبق شرایط سفر خود بر اساس نوع بلیط (سیستمی و چارتر)، شرکت هواپیمایی، کلاس پروازی، تعداد توقف و ساعت پرواز شخصی‌سازی کرده و قیمت‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

  • مقایسه قیمت با تقویم قیمتی: هنگامی که مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود را در سایت قاصدک 24 مشخص می‌کنید، یک تقویم به نمایش درمی‌آید که پایین‌ترین قیمت بلیط هواپیما در روزهای مختلف هفته را به نمایش می‌گذارد. از این رو به آسانی می‌توانید ارزان‌ترین قیمت‌ها را بررسی کرده و سریع‌تر گزینه اقتصادی مورد نظر خود را پیدا کنید.

لیست قیمت بلیط هواپیما 

بهترین قیمت بلیط هواپیما با قاصدک 24

 

قاصدک 24، یکی از بهترین سایت های خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی به شمار می‌رود. این مجموعه از سال 1394 فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون به عنوان یکی از معتبرترین منابع خرید بلیط سفر شناخته می‌شود. با مراجعه به وبسایت قاصدک 24 و با تضمین ارائه نرخ مناسب، این امکان را پیدا خواهید کرد تا به بهترین قیمت بلیط هواپیما دسترسی پیدا کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن خرید آنلاین بلیط هواپیما خود را قطعی کنید. هم‌چنین تیم پشتیبانی این مجموعه در تمام ساعات شبانه‌روز پاسخ‌گوی هر گونه پرسش در زمینه جست و جو، خرید و حتی استرداد بلیط هواپیما خواهد بود. 

بهترین قیمت بلیط هواپیما

سوالات متداول در مورد قیمت بلیط هواپیما

قیمت بلیط هواپیما چارتر دارای دو تعرفه است که این نرخ برای نوزاد (زیر 2 سال) که احتیاج به صندلی ندارد، کمتر بوده و برای کودکان بالاتر از 2 سال نیز با بزرگسالان برابر است. بلیط‌های سیستمی نیز دارای 3 نرخ هستند که قیمت بلیط در آنها برای نوزاد (زیر 2 سال)، کودک (2 تا 12 سال) و بزرگسال (بالای 12 سال) متفاوت است.
قیمت بلیط هواپیما تحت تاثیر عوامل متعددی بوده و نوع بلیط، نوع ایرلاین، کلاس پروازی، زمان سفر و حتی سن مسافر در تعیین نرخ آن موثر هستند.
به طور معمول قیمت بلیط هواپیما در اواسط هفته، روزهای غیر تعطیل یا با توجه به شرایط آب و هوایی مقصد مورد نظر شما ارزان‌تر است. با همه این‌ها قیمت می‌تواند به عوامل متعددی وابسته باشد و تنها زمان سفر، در آن اثرگذار نیست.
برای این کار تنها کافی است پس از جستجوی مسیر مورد نظر خود، فهرست نتایج را بر اساس کمترین قیمت بلیط مرتب کنید و یا از بازه قیمت کمک بگیرید و لیست خود را به بلیط‌هایی که با بودجه سفر شما همخوانی دارند، محدود نمایید. همچنین با استفاده از فیلتر نوع بلیط (سیستمی و چارتر) و انتخاب کلاس پروازی اکونومی می توانید به بلیط‌های ارزانتری دست پیدا نمایید.
قیمت بلیط هواپیما سیستمی به طور معمول ثابت است و توسط ایرلاین مربوطه تعیین می‌شود. در حالی که قیمت بلیط چارتر را چارترکننده آن تعیین می‌کند و این بلیط معمولا هر اندازه که به زمان سفر نزدیک‌تر می‌شود، در صورت پایین بودن تقاضا ارزان‌تر می‌شود.
خیر. این موضوع همیشه درست نیست. در صورتی که تقاضا برای خرید بلیط پایین باشد، چارتر کننده قیمت را کاهش می‌دهد تا ضرر نکند. اما در زمان‌های پر سفر ممکن است قیمت بلیط چارتر حتی از سیستمی هم گران‌تر به فروش برسد.
عوامل متعددی بر این موضوع اثرگذار هستند. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به شرکت هواپیمایی، کلاس پروازی و نوع بلیط (چارتر یا سیستمی) اشاره کرد.