قیمت بلیط هواپیما

قاصدک 24

هنگام برنامه‌ریزی برای سفر، پیدا کردن بلیط هواپیما قیمت مناسب موضوع بسیار پراهمیتی به شمار می‌رود. زیرا خرید بلیط پرواز با پایین‌ترین نرخ، نقش بزرگی در کاهش هزینه‌های سفر خواهد داشت. از این رو، شناخت عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما، به مسافران کمک خواهد کرد آسان‌تر خرید ارزان‌ترین پرواز را طبق شرایط و بودجه خود به انجام برسانند. پس در ادامه با ما همراه شوید تا بتوانید بهترین قیمت روز بلیط هواپیما را پیدا کرده و رزرو کنید.


قیمت بلیط هواپیما

عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما چیست؟

 

در ادامه با مهمترین عواملی که بر روی قیمت بلیط پرواز تاثیر می‌گذارند بیشتر آشنا خواهید شد:

  • نوع بلیط

  • کلاس پروازی

  •  شناسه نرخی

  • شرکت هواپیمایی

  • میزان تقاضا 


عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما


نوع بلیط هواپیما

 

در ادامه با ما همراه شوید تا بدانید هر نوع بلیط پرواز چه قیمتی دارد و کدام یک با توجه به شرایط و انتظارات شما گزینه مناسب‌تری به شمار می‌رود: 

 

قیمت بلیط سیستمی

 

هر ایرلاین‌، صندلی‌های هواپیما خود را با یک ظرفیت مشخص و برنامه پرواز تعیین شده تحت عنوان بلیط سیستمی می‌فروشد. تعرفه این نوع پرواز تقریبا ثابت است و تفاوتی ندارد از کجا و در چه زمانی جهت خرید اقدام کنید. هم‌چنین شرایط آسان‌تری جهت استرداد نسبت به سایرین دارد و مبلغ جریمه آن پایین‌تر است.

 قیمت بلیط هواپیما سیستمی


قیمت بلیط چارتر

 اصولا هنگامی که تقاضا برای خرید بلیط هواپیما پایین باشد همچون روزهای وسط هفته یا غیر تعطیل احتمال پیدا کردن پرواز چارتر ارزان بیشتر خواهد بود. از سویی در ایام پر تردد و شلوغ همچون تعطیلات و مناسبت‌های خاص، به دلیل افزایش میزان تقاضا، ممکن است بلیط چارتری با نرخی برابر یا حتی گران‌تر از سایر بلیط‌ها عرضه شود.  

در نظر داشته باشید چارترکننده‌های متعددی در کشور در حال فعالیت هستند و همین تغییر قیمت هم برای همه آن‌ها بر اساس سیاست‌های خود و رقابت با سایرین، یکسان نیست. پس اگر به دنبال انتخاب بلیط ارزان خارجی یا داخلی هستید، رصد بلیط پرواز چارتر را فراموش نکنید. 


قیمت بلیط هواپیما چارتر


قیمت بلیط لحظه آخری

 

در واقع نوعی بلیط چارتر هستند که نتوانسته‌اند تا نزدیکی زمان پرواز به فروش برسند و در صورتی که تقاضا برای خرید بلیط پایین باشد، نرخ‌ها بسیار پایین آمده و با نام بلیط های لحظه آخری عرضه می‌گردند و بهترین فرصت را برای یک سفر اقتصادی فراهم می‌کنند.

 

کلاس پروازی

 

هر کلاس پروازی خدمات و امکانات با استانداردهای مشخصی را به مسافرین ارائه می‌دهد. با انتخاب فرست کلاس از امکانات بیشتری نسبت به درجه بیزینس بهره‌مند خواهید شد. همچنین بیزینس هم از امکانات بیشتری نسبت به اکونومی برخوردار است. به همین جهت قیمت‌ها در هر یک متفاوت خواهد بود. بیشتر مسافرین خرید بلیط اکونومی را انتخاب می‌کنند. زیرا قیمت بلیط هواپیما اکونومی، ارزان‌تر است. در مقابل به ترتیب بیزینس و سپس فرست کلاس هزینه بیشتری دارد.

  نرخ کلاس پروازی در بلیط هواپیما


کلاس نرخی

 

گروه نرخی جهت تمایز در قیمت‌گذاری بلیط‌ها ارائه می‌شود. هر شناسه نرخی می‌تواند میزان جریمه کنسلی و بار مجاز متفاوتی داشته باشد. از این رو، باید متناسب با اهداف و شرایط سفر مسافر انتخاب گردد.

 

میزان تقاضا

 

اصولا در زمان‌های پر تقاضا در مکان انتخابی شما همچون استانبول در ایام تعطیلات، مناسبت‌های خاص، روزهای آخر هفته، شرایط آب و هوایی مطلوب و... قیمت بلیط هواپیما افزایش پیدا می‌کند. بر عکس در روزهای وسط هفته و ایام غیر تعطیل، به دلیل کاهش تقاضا ممکن است نرخ‌ها کاهش پیدا کنند. از این رو، اگر به دنبال بلیط ارزان هستید، برنامه سفر را به روزها و ساعت‌های خلوت‌تر موکول کنید و رصد بلیط چارتر را در اولویت قرار دهید.
 

نرخ بلیط هواپیما

شرکت هواپیمایی

 

پس از تصویب آزاد سازی نرخ بلیط هواپیما، هر ایرلاین‌ بر اساس عواملی همچون کیفیت خدمات ارائه شده، زمان حرکت، میزان تقاضا و نوع هواپیماهایی که در اختیار دارد تعرفه های مختلفی برای هر پرواز مانند هواپیما تهران در نظر گرفته است. البته هر قیمتی نمی‌تواند ارائه شود و باید طبق ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان هواپیمایی کشور باشد.  ایرلاین‌ها همچون آسمان، ایر ایر، هواپیمایی ماهان و... در رقابت با یکدیگر در تلاشند ضمن افزایش کیفیت سفر هوایی و کاهش قیمت، مسافران بیشتری به خود جذب نمایند.

 

قیمت بلیط هواپیما برای کودکان

 

تعرفه بلیط در سه رده سنی نوزاد، کودک و بزرگسال محاسبه می‌شود که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد: 

  1.  تعرفه بلیط هواپیما برای نوزاد (0 تا 2 سال) معادل 10 درصد تعرفه اصلی محاسبه می‌شود.
  2. برای کودکان 2 تا 12 سال، طبق قوانین ایرلاین، بلیط سیستمی معادل 50 تا 75 درصد قیمت اصلی لحاظ می‌شود. توجه داشته باشید در پرواز چارتر قیمت کودک 2 تا 12 سال با بزرگسال هیچ‌گونه تفاوتی ندارد.
  3. رده سنی بزرگسال (12 سال به بالا) هم در تمامی انواع بلیط با تعرفه اصلی محاسبه می‌گردد و شامل هیچ‌گونه تخفیفی نخواهد شد. 


قیمت بلیط هواپیما داخلی

 

در پرواز سیستمی، نرخ از سمت ایرلاین اعلام می‌شود و تقریبا ثابت است. اما قیمت بلیط چارتر، توسط آژانس یا چارتر کننده تعیین می‌شود و بر اساس شرایط و میزان تقاضا ممکن است نوسان داشته باشد.

به طور کل کل سازمان هواپیمایی کشوری در هر سال، یک محدوده قیمت را مشخص می‌کند تا تمامی ایرلاین‌ها، چارتر کنندگان و مراکز فروش بلیط حضوری و اینترنتی، طبق همین بازه نرخی فعالیت داشته باشند.

 

قیمت بلیط هواپیما داخلی


قیمت بلیط هواپیما در پرترددترین پروازهای داخلی


در ادامه با لیست قیمت روز پرترددترین مسیرها در پروازهای داخلی بیشتر آشنا خواهید شد




قیمت بلیط هواپیما خارجی

 

اصولا در مسیرهای پرتردد به خارج از کشور ممکن است پروازهای چارتر همچون بلیط چارتری استانبول تهران ارائه شوند. اما در سایر موارد همچون مسیرهای بین قاره‌ای، بلیط‌ها بیشتر به صورت سیستمی ارائه می‌شوند. هم‌چنین با توجه به طول مسیر، تعداد توقف‌ها، نوع ایرلاین، هواپیما و ناوگان باکیفیت‌ و به روز و تفاوت در قیمت ارزی، اصولا هزینه بلیط پرواز خارجی نسبت به مسیرهای داخل کشور بیشتر خواهد بود.

 

قیمت بلیط هواپیما خارجی


قیمت بلیط هواپیما در پرترددترین پروازهای خارجی


در ادامه با لیست قیمت روز پرترددترین پروازهای خارجی بیشتر آشنا خواهید شد: 


قیمت روز بلیط هواپیما

به منظور دسترسی به قیمت روز بلیط هواپیما کافی است به سایت قاصدک 24 مراجعه کنید. سپس مبدا، مقصد و تاریخ رفت و برگشت خود را مشخص نموده و قیمت‌های به روز را در محدوده زمانی انتخابی خود به صورت آنلاین بررسی کنید. 

 قیمت روز بلیط هواپیما


مقایسه قیمت بلیط هواپیما با قاصدک 24

 

به منظور مقایسه سریع‌تر قیمت‌ها و دسترسی آسان‌تر به گزینه مد نظر خود می‌توانید از ابزارهای مختلف قاصدک 24 استفاده نمایید. برای نمونه هنگام مشخص کردن تاریخ سفر، تقویم قیمتی به نمایش درمی‌آید که پایین‌ترین قیمت پرواز را در هر روز نشان می‌دهد و بهترین ابزار برای دسترسی آسان به ارزانترین بلیط به شمار می‌رود.  

با تعیین مسیر و زمان حرکت در قاصدک 24، امکان بررسی لیست بلیط به همراه نرخ پرواز و جزئیات کامل فراهم می‌شود. جهت بررسی آسان‌تر می‌توانید لیست را بر اساس کم‌ترین قیمت مرتب‌سازی کنید. هم‌چنین بر اساس نوع بلیط، شرکت هواپیمایی، کلاس پروازی، تعداد توقف و ساعت پرواز، لیست را طبق بودجه و شرایط خود شخصی‌سازی کرده و سریع‌تر رزرو بلیط ارزان هواپیما مورد نظر خود را انجام دهید. 

 



لیست قیمت بلیط هواپیما 

بهترین قیمت بلیط هواپیما با قاصدک 24

 

قاصدک 24، یکی از بهترین سایت های خرید آنلاین بلیط هواپیما به شمار می‌رود. این مجموعه از سال 1394 فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون به عنوان یکی از معتبرترین منابع خرید بلیط سفر شناخته می‌شود. با مراجعه به وب سایت قاصدک 24 و با تضمین ارائه تعرفه مناسب، در کوتاه‌ترین زمان ممکن خرید اینترنتی بلیط هواپیما خود را قطعی کنید.

هم‌چنین تیم پشتیبانی این مجموعه در تمام ساعات شبانه‌روز پاسخ‌گوی هر گونه پرسش در زمینه جست و جو، خرید و حتی استرداد بلیط هواپیما خواهد بود. کافی است با 75269-021 تماس بگیرید. 

بهترین قیمت بلیط هواپیما

سوالات متداول در مورد قیمت بلیط هواپیما

قیمت بلیط هواپیما در چه روزهایی از سال ارزان‌تر است؟
به طور معمول در اواسط هفته، روزهای غیر تعطیل یا طبق شرایط آب و هوایی مقصد مورد نظر شما ارزان‌تر است. با همه این‌ها عوامل متعددی دیگری به غیر از زمان نیز اثر گذار هستند که در ابتدای این صفحه می‌توانید بررسی کنید.
آیا بلیط چارتر همیشه ارزان‌ است؟
خیر. در صورتی که تقاضا برای خرید بلیط پایین باشد، قیمت‌ها عموما کاهش پیدا می‌کند. اما در زمان‌های پر سفر ممکن است بلیط چارتر نرخی برابر یا بیشتر از سیستمی داشته باشد.
چرا قیمت پروازها در یک روز مشخص با هم تفاوت دارند؟
عوامل متعددی از جمله نوع بلیط، ایرلاین‌ها و کلاس‌های پروازی و... بر این موضوع اثرگذار هستند.
چگونه می‌توان بلیط هواپیما قیمت مناسب خرید؟
با مراجعه به سایت قاصدک 24 با تضمین ارائه تعرفه مناسب، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان یک خرید اقتصادی و مقرون به صرفه انجام دهید.