شرکت هواپیمایی ایران ایر (IranAir Airline)

{{(adult + inf).toLocaleString('fa')}} مسافر
قاصدک 24

ایران ایر (Iran airقدیمی‌ترین شرکت هواپیمایی ایران از سال 1340 فعالیت خود را آغاز کرده و در طول این سال‌ها همواره سهم بزرگی در انجام پروازهای داخلی و خارجی کشور داشته است. در ادامه با ما همراه شوید تا با مشهورترین شرکت هواپیمایی ایران و خدمات آن بیشتر آشنا شوید و با آگاهی کامل اقدام به خرید بلیط هواپیما ایران ایر در مسیرهای داخلی و خارجی کنید. 


لوگوی شرکت هواپیمایی ایران ایر

درباره شرکت هواپیمایی ایران ایر

 

ابتدا به طور خلاصه تاریخچه شرکت هواپیمایی ایران ایر را بررسی خواهیم کرد. هواپیمایی ملی ایران با نام اختصاری هما در سال ۱۳۴۰ از ادغام دو شرکت هواپیمایی «ایرانین ایرویز» و «پرشین ایرویز» تشکیل شد. در سال ۱۳۶۰ نام شرکت به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تغییر کرد. اما همچنان بیشتر با نام ایران ایر شهرت دارد.

این مجموعه با هدف پوشش نیازهای حمل و نقل هوایی داخل کشور، رعایت بیشتر اصول ایمنی پرواز و برقراری سرویس‌های حمل و نقل هوایی با سایر کشورها فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون با بیش از نیم قرن تجربه به عنوان یک بازوی قدرتمند در زمینه جابه‌جایی مسافر، بار صادراتی و وارداتی و پست در شبکه داخلی و بین‌المللی، وظایف خود را انجام می‌دهد.

شرکت هواپیمایی ایران ایر


ناوگان ایران ایر

 

اطلاع از ناوگان ایران ایر، اهمیت ویژه‌ای برای مسافران دارد. زیرا قبل از تهیه بلیط هواپیما از کیفیت پرواز مورد نظر خود مطلع خواهند شد. خوب است بدانید این مجموعه در سال‌های اخیر توانسته تعدادی هواپیما نو از شرکت‌های بوئینگ و ایرباس خریداری کند و تا حد زیادی نوسازی انجام دهد. طبق اعلام سایت هواپیمایی ایران ایر، این مجموعه به طور متوسط در هر روز 17 فروند هواپیما آماده به خدمت‌رسانی دارد.  لیست هواپیماهای ناوگان هما به صورت زیر است:

 


لیست هواپیماهای ناوگان ایران ایر

ناوگان ایرباس 330، A330

ناوگان ایرباس 600، AB6

ناوگان ایرباس 310، A310

ناوگان ایرباس 300، AB4

ناوگان خانواده ایرباس 320، A320 FAMILY

ناوگان فوکر 100، F100

ناوگان ای تی آر، ATR

بوئینگ 747 کارگو ( مخصوص حمل بار)

 

بلیط هواپیما ایران ایر

 

ایران ایر هم‌اکنون در دسته یکی از معتبرترین ایرلاین‌های داخلی کشور قرار دارد و با ارائه خدمات مناسب، پوشش هوایی گسترده در مسیرهای داخلی و خارجی و سوانح پایین توانسته محبوبیت ویژه‌ای پیدا کند. بنابراین اگر قصد خرید بلیط هواپیما ایران ایر را دارید، قاصدک 24 این امکان را فراهم کرده تا به آسانی با وارد کردن مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود به لیست پروازهای این شرکت به همراه ارائه جزئیات کامل بلیط دسترسی پیدا کرده و سپس بلیط مورد نظر خود را آنلاین رزرو کنید. در ادامه با انواع بلیط شرکت هما بیشتر آشنا خواهیم شد: 

بلیط سیستمی ایران ایر

 

شرکت هواپیمایی ایران ایر، با برنامه پرواز و ظرفیت مشخص، صندلی‌های خود را با نرخ مصوب تحت عنوان بلیط سیستمی به فروش می‌رساند. لازم است بدانید قیمت پرواز سیستمی ایران ایر ثابت است و تفاوتی ندارد آن را از چه کانال فروشی، خریداری می‌کنید. هم‌چنین اگر تاریخ دقیقی برای برنامه سفر خود داشته باشید، این نوع بلیط برای شما بهترین گزینه خواهد بود. زیرا از مدت‌ها قبل می‌توانید بلیط را رزرو کرده و نگران از دست دادن ظرفیت نباشید.

خوب است بدانید بلیط‌های سیستمی ایران ایر تخفیف ویژه برای کودکان تا 12 سال در نظر دارد. در صورتی که در بلیط چارتر نرخ بلیط کودک 2 تا 12 سال و بزرگسال هیچ‌گونه تفاوتی ندارد. هم‌چنین به طور کل امکان لغو بلیط سیستمی آسان‌تر است و میزان جریمه  پایین‌تری نسبت به بلیط‌های چارتر و لحظه آخری دارد.

بلیط سیستمی ایران ایر


بلیط چارتر ایران ایر

 

چارترکنندگان زیادی، بلیط های هواپیما را از ایران ایر پیش خرید می‌کنند و سپس به مسافران می‌فروشند. آن‌ها در طول زمان جهت حفظ سود خود ممکن است، قیمت‌ها را تغییر دهد. از این رو بلیط چارتر همیشه نرخ ثابت ندارد.

اگر به دنبال بلیط ارزان هواپیما ایران ایر هستید، توجه داشته باشید در زمان‌های کم تقاضا برای سفر که بلیط‌ها به فروش نرسیده‌اند، چارتر کننده اصولا قیمت‌ها را کاهش می‌دهد و بهترین فرصت برای خرید بلیط قیمت مناسب خواهد بود. بر عکس در زمان‌های پر سفر همچون تعطیلی‌ها و مناسبت‌های خاص و روزهای آخر هفته، چارتر کننده لزومی به کاهش قیمت نمی‌بیند و حتی ممکن است نرخ خود را گران‌تر از بلیط سیستمی ارائه دهد. 


بلیط لحظه آخری ایران ایر

 

بلیط لحظه آخری در واقع نوعی بلیط چارتر به شمار می‌رود که تا نزدیک زمان پرواز به فروش نرسیده است. زمانی که تقاضا برای خرید بلیط پایین باشد، چارتر کننده قیمت را کاهش می‌دهد تا ضرر نکند. این زمان بهترین فرصت برای خرید ارزان ترین بلیط هواپیما ایران ایر خواهد بود. (پیشنهاد می‌شود از چند روز مانده به پرواز جهت بررسی پروازهای لحظه آخری اقدام کنید) اگر می‌توانید سریع آماده حرکت شوید و در برنامه سفر خود انعطاف دارید، بلیط هواپیما لحظه آخری می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد. 

بلیط لحظه آخری ایران ایر

قیمت بلیط هواپیما ایران ایر

 

قیمت بلیط هواپیما ایران ایر با توجه به عوامل مختلفی همچون طول مسیر، نوع بلیط (سیستمی و چارتر)، کلاس پروازی، شناسه نرخی، میزان تقاضا و... تعیین خواهد شد. از این رو باید با توجه به اهداف سفر خود، بلیط قیمت مناسب را پیدا کنید. لازم است توجه داشته باشید در زمان‌های پر تقاضا مانند ایام نوروز، تعطیلی‌ها و مناسبت‌های خاص، روزهای آخر هفته و... ممکن است قیمت بلیط افزایش پیدا کند. پس اگر به دنبال بلیط ارزان هستید، سفر خود را به زمان‌های خلوت‌تر موکول کنید.

از سویی کلاس‌های پروازی اکونومی ایران ایر با ارائه خدمات متوسط، هزینه کمتری نسبت به هما کلاس (کلاس بیزینس) دریافت خواهند کرد. پس اگر به دنبال بلیط ارزان هما هستنید، کلاس اکونومی و اگر به دنبال آسودگی خاطر بیشتر و البته پرداخت هزینه بیشتر هستید، کلاس بیزینس را انتخاب کنید.


لازم است بدانید شناسه‌های نرخی جهت تمایز در قیمت‌گذاری بلیط‌های سیستمی تعیین شده‌اند. هر کلاس نرخی می‌تواند میزان بار مجاز و قوانین کنسلی متفاوتی داشته باشد. از این رو نرخ بلیط پرواز ایران ایر در هر شناسه متفاوت خواهد بود.

قیمت بلیط پرواز ایران ایر

قیمت بلیط هواپیما رفت و برگشت ایران ایر

 

اصولا خرید بلیط رفت و برگشت ایران ایر می‌تواند بسیار مقرون به صرفه‌تر از خرید دو بلیط یک طرفه باشد. از این رو اگر تاریخ برگشت مشخصی دارید، توصیه می‌شود بلیط دو طرفه ایران ایر را خریداری کرده و سفری مقرون به صرفه را تجربه کنید.

خرید بلیط ارزان هواپیمایی ایران ایر

 

جهت خرید بلیط ارزان ایران ایر لازم است ابتدا اهداف و بودجه سفر خود را مشخص کرده و سپس بر اساس آن، قیمت مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. در این راستا حتما به نوع بلیط (سیستمی و چارتر)، کلاس پروازی، شناسه نرخی و میزان تقاضا توجه داشته باشید. توصیه می‌شود نکات زیر را نیز مدنظر داشته باشید:

  • اگر تاریخ دقیقی برای برنامه سفر خود ندارید، سعی کنید بلیط خود را برای زمان‌های کم تقاضا مانند وسط هفته و ایام غیر تعطیل خریداری کنید. می‌توانید از چند هفته تا چند روز مانده بلیط‌های چارتر و لحظه آخری را رصد نموده و بلیط ارزان هواپیما را رزرو کنید. 
  • از سویی در نظر داشته باشید انتخاب کلاس پروازی اکونومی ایران ایر هم هزینه‌های سفر شما را کاهش خواهد داد. هم‌چنین شناسه‌های نرخی مختلف را بررسی کرده و با توجه به شرایط خود ارزان‌ترین گزینه را انتخاب کنید.
  • توصیه می‌شود هنگام بررسی قیمت بلیط هواپیما از تقویم قیمتی قاصدک 24 هم استفاده کنید. در این تقویم، ارزان‌ترین نرخ بلیط هواپیما در روزهای مختلف نمایش داده می‌شود و بهترین ابزار برای پیدا کردن بلیط با نرخ مناسب خواهد بود. (با مشخص کردن مبدا، مقصد و تاریخ سفر در قاصدک 24، تقویم قیمتی به نمایش در می‌آید)

بلیط ارزان پرواز ایران ایر


لیست پروازهای داخلی ایران ایر

 

شرکت هواپیمایی ایران ایر در طول هفته در مسیرهای داخلی متعددی برنامه پرواز دارد. کافی است مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود را در قاصدک 24 وارد نموده تا به لیست پروازهای داخلی این شرکت دسترسی پیدا کنید. در ادامه با لیست پر ترددترین مسیرهای هما در شهرهایی همچون تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، تبریز، اهواز، بندرعباس، اردبیل، کرمان، رشت و... بیشتر آشنا خواهیم شد: 



پروازهای داخلی ایران ایر


لیست پروازهای خارجی ایران ایر

 

ایران ایر علاوه بر مسیرهای داخلی، پرواز خارجی به بسیاری از شهرهای آسیایی، اروپایی و خاورمیانه ارائه می‌دهد. در ادامه با لیست پرترددترین مسیرهای بین المللی به مقصد فرودگاه‌هایی همچون فرانکفورت، بمبئی، کلن، هامبورگ، استانبول، باکو، کویت، دبی و... بیشتر آشنا خواهیم شد: 



کلاس های پروازی ایران ایر

 

دو دسته کلاس پروازی در هواپیمایی ایران ایر ارائه می‌شود که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد:

اکونومی کلاس: اگر به دنبال یک پرواز اقتصادی و مقرون به صرفه هستید، کلاس اکونومی ایران ایر گزینه مناسبی به شمار می‌رود. صندلی‌های راحتی عادی و یک وعده غذای رایگان از ویژگی‌های این کلاس پروازی به شمار می‌رود. توجه داشته باشید میزان بار مجاز اکونومی کلاس ایران ایر در هر پرواز متفاوت است. از این رو قبل از خرید بلیط هواپیما حتما قوانین و میزان بار مجاز را به دقت مورد بررسی قرار داده تا مشمول اضافه بار نشوید.

هما کلاس: اگر در طول سفر خود به دنبال آسودگی خاطر و احساس راحتی بیشتر هستید، هما کلاس که در واقع همان کلاس بیزینس ایران ایر است را انتخاب کنید. صندلی‌های به روز و مدرن با فضای وسیع‌تر نسبت به کلاس اکونومی همراه امکانات صوتی و تصویری اختصاصی و وعده‌های غذایی با کیفیت از مهم‌ترین ویژگی‌های هما کلاس به شمار می‌رود. توجه داشته باشید میزان بار مجاز پروازهای داخلی و خارجی در هما کلاس متفاوت است. هم‌چنین ‌مسافران دارای کارت نقره‌ای و طلایی اضافه بار رایگان دریافت خواهند کرد.

 کلاس پروازی ایران ایر


بار مجاز هواپیمایی ایران ایر

 

قوانین حمل بار ایران ایر بر اساس قوانین هواپیمایی کشوری و قوانین بین المللی صنعت هوانوردی تعیین می‌شود. میزان بار مجاز هر پرواز مشخص شده و توصیه می‌شود این مورد را قبل از رزرو بلیط هواپیما ایران ایر بررسی کنید. زیرا به ازای هر کیلوگرم بار اضافه باید جریمه پرداخت کنید.

 

  • میزان بار دستی مجاز ایران ایر: میزان بار دستی مجاز در اکونومی کلاس حداکثر 5 کیلوگرم و در هما کلاس حداکثر 7 کیلوگرم است. ابعاد بار دستی هم حداکثر باید 56 در 45 در 25 سانتی‌متر باشد. توجه داشته باشید میزان بار دستی مجاز در پروازهای داخلی و خارجی ایران ایر تفاوتی ندارد.
  • میزان بار مجاز ایران ایر: به طور معمول وزن مجاز برای کلاس اکونومی در پروازهای داخلی 20 کیلوگرم و در پروازهای خارجی 25 کیلوگرم است. برای کلاس بیزینس در پروازهای داخلی 30 کیلوگرم و در پروازهای خارجی 40 کیلوگرم خواهد بود. هم‌چنین این میزان برای نوزاد در پروازهای داخلی و خارجی 10 کیلوگرم است. توصیه می‌شود به دقت میزان بار مجاز هر پرواز را مورد بررسی قرار دهید.
  • هزینه اضافه بار ایران ایر: هزینه اضافه بار ایران ایر برای هر کیلوگرم معادل 1 درصد قیمت بلیط همان مسیر محاسبه خواهد شد و این هزینه در فرودگاه مبدا دریافت خواهد شد.

 بار مجاز هواپیمایی هما


چگونه بلیط پرواز ایران ایر را کنسل کنید؟

 

شرایط کنسلی بلیط هواپیما ایران ایر، طبق قوانین این شرکت و با توجه به عواملی همچون نوع بلیط هواپیما و کلاس نرخی تعیین می‌شود. جهت استرداد پرواز هما کافی است به پنل کاربری خود در قاصدک 24 مراجعه نموده و از لیست بلیط هواپیما، پرواز مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر گزینه درخواست کنسلی کلیک کنید. میزان جریمه محاسبه شده و مبلغ باقی‌مانده در مدت زمانی کوتاه به حساب شما باز خواهد گشت. هم‌چنین می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز با تیم پشتیبانی قاصدک 24 تماس گرفته و هر گونه پرسش و درخواست خود را در زمینه کنسلی و استرداد بلیط هواپیما ایران ایر مطرح کنید.  

 

راهنمای خرید بلیط هواپیما ایران ایر از قاصدک 24

 

قاصدک 24 یکی از بهترین سایت‌های فروش بلیط هواپیما ایران ایر در تمامی مراحل خرید پروازهای شرکت هما در مسیرهای داخلی و خارجی همراه شما خواهد بود. در ادامه گام به گام با مراحل رزرو بلیط بیشتر آشنا خواهیم شد:

 

  1.  با توجه به مقصد سفر خود، ابتدا از سربرگ بلیط هواپیما، پرواز داخلی یا خارجی را انتخاب کنید.
  2. سپس یکی از گزینه‌های یک طرفه یا دو طرفه را جهت خرید بلیط هواپیما هما انتخاب کنید.
  3.  در مرحله بعد مبدا، مقصد، تاریخ پرواز و تعداد مسافران را مشخص کرده و بر گزینه جستجو کلیک کنید. (با مشخص کردن تاریخ سفر، تقویم قیمتی به نمایش در می‌آید که کم‌ترین قیمت بلیط را در روزهای مختلف در محدوده تاریخ انتخابی شما نشان می‌دهد و ابزاری مناسب جهت پیدا کردن بلیط ارزان به شمار می‌رود)
  4.  پس از کلیک بر گزینه جست‌وجو، لیست پروازهای موجود را مشاهده خواهید کرد.
  5.  با فیلترهایی که در سمت راست صفحه قرار گرفته‌اند، این امکان را دارید تا نوع بلیط، کلاس پروازی، ساعت پرواز، تعداد توقف و شرکت‌های هواپیمایی را طبق شرایط سفر خود محدودتر کرده و در کمترین زمان، بلیط مدنظر خود را بیابید. (با استفاده از فیلتر شرکت هواپیمایی می‌توانید ایران ایر را انتخاب نموده و تنها لیست پروازهای این ایرلاین را مشاهده کنید)
  6.  با کلیک بر گزینه جزئیات بلیط، قیمت بلیط برای نوزاد، کودک و بزرگسال و لیست کامل قوانین در دسترس شما قرار خواهد گرفت.
  7.  به دقت جزئیات و قوانین پرواز را بررسی کنید، سپس بلیط مورد نظر خود را انتخاب نموده و بر گزینه خرید کلیک کنید. سپس اطلاعات درخواست شده را ثبت نموده و با پرداخت آنلاین هزینه به صورت ریالی، بلیط هواپیما هما را دریافت کنید.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما ایران ایر

هم‌چنین به یاد داشته باشید تیم پشتیبانی قاصدک 24، در تمام ساعات شبانه‌روز پاسخ‌گوی پرسش‌ها و درخواست‌های شما در زمینه جست و جو، خرید و استرداد بلیط هواپیما ایران ایر خواهد بود.




سوالات متداول در مورد هواپیمایی ایران ایر

خریداران بلیط هواپیما ایران ایر در پروازهای اکونومی مجاز به حمل 20 کیلوگرم بار به علاوه یک کیف دستی 5 کیلوگرمی هستند. این مقدار در پروازهای بیزینس به 30 و 7 کیلوگرم افزایش پیدا می‌کند.
اگر بلیط هواپیما ایران ایر را از قاصدک 24 خریداری کرده‌اید، می‌توانید با مراجعه به پنل کاربری خود در این سایت بلیط خود را کنسل نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به صفحه راهنمای استرداد بلیط هواپیما در فوتر قاصدک 24 مراجعه نمایید.
برای خرید بلیط هواپیما ایران ایر می‌توانید از دو روش خرید حضوری و غیر حضوری استفاده نمایید. البته از آنجایی که خرید آنلاین بلیط هواپیما دردسر کمتری دارد، بهتر است پرواز مورد نظر خود را در قاصدک 24 جستجو نمایید و بلیط هواپیما ایران ایر خود را از فهرست نتایج انتخاب نموده و آن را خریداری کنید.
هواپیماهای ایران ایر دارای دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس کلاس هستند. البته بیزینس کلاس در ایران ایر با نام هما کلاس نیز شناخته می‌شود.
اگر بلیط هواپیما ایران ایر را برای پروازهای داخلی از مبدا تهران خریداری کرده‌اید باید به ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد مراجعه کنید. برای پروازهای خارجی نیز می‌بایست به فرودگاه بین المللی امام خمینی بروید.