راهنمای کامل برج میلاد تهران

برج میلاد ششمین برج بلند مخابراتی جهان و نماد شهری تهران است که شامل بخش‌های گردشگری و تجاری مهمی است. این برج به دلیل امکانات و تفریحات بسیار طرفداران زیادی دارد، البته استفاده از تفریحات داخلی برج شامل هزینه است. در ادامه قصد دارید برج میلاد را به طور مختصر معرفی کنیم تا پایان با ما همراه باشید‌.

 
برج میلاد


تاریخچه برج میلاد تهران


برج میلاد نماد اصلی تهران، بزرگترین برج مخابراتی ایران و سومین برج بلند خاورمیانه است که کاربری مخابراتی گسترده‌ای دارد. این برج در اختیار شهرداری تهران است و هیچ یک از واحدهای آن به فروش نمی‌رسد، ولی امکان اجاره کردن آن وجود دارد.

تاریخچه برج میلاد


برج میلاد علاوه بر کاربردهای مخابراتی، جاذبه‌های گردشگری زیادی را در خود جای داده است. دلیل اصلی احداث این برج رفع مشکلات مخابراتی کشور بود که با برنامه‌ریزی و مطالعه
4 ساله سرانجام در سال 1376 مصادف با میلاد امام خمینی کلنگ زنی شد، نامگذاری این برج نیز به همین دلیل بوده است.

 


دلیل اصلی احداث برج میلاد رفع مشکلات مخابراتی کشور بود.



در حال حاضر برج میلاد علاوه بر پوشش فرکانس‌های رادیویی و تلویزیونی در زمینه هواشناسی و گردشگری نیز فعالیت‌های گسترده‌ای دارد. عملیات ساخت و طراحی برج به عهده شرکت یادمان سازه، زیر نظر یکی از استادهای دانشگاه شهید بهشتی به نام رضا حافظی بوده است
.

بخش های مختلف برج میلاد


  • موزه ها
  • رستوران ها
  • تاسیسات مخابراتی
  • مراکز تجاری
  • مرکز همایش ها
  • خدمات گردشگری و تفریحی
  • خدمات پذیرایی


برج میلاد از
جاهای لاکچری تهران است که علاوه بر بخش‌های مختلفی که در حال فعالیت دارد، بخش‌هایی مانند برج هتل و برج اداری نیز در فاز دوم دارد که به زودی به بهره برداری خواهند رسید.


در فاز دوم برج هتل و برج اداری برج میلاد بزودی افتتاح خواهند شد.


 اینفوگرافی برج میلاد


مشخصات برج میلاد تهران


برج میلاد
435 متر ارتفاع دارد که از چند قسمت مختلف تشکیل شده است و از طرح های زیبای هندسی در ساخت آن استفاده شده است. این برج در حدود 150 هزار تن وزن دارد و 17 هزار متر مربع شیشه در آن استفاده شده است.

مشخصات برج میلاد

بخش های مختلف برج میلاد


  1. قسمت لابی از دو طبقه زیرزمین، یک طبقه همکف و سه طبقه فوقانی تشکیل شده است.
  2. قسمت شفت همان ستون بتنی است که در آن 6 آسانسور با قدرت بسیار زیاد تعبیه شده است، البته این برج حدود 1693 پله دارد.
  3. قسمت اصلی برج که به شکل سبد ساخته شده است و شامل 12 طبقه با طراحی بی‌نظیر است.
  4. قسمت انتهایی برج میلاد دکل آنتن مخابراتی است که جنس آن فولاد است و حدود 120 متر ارتفاع دارد. دکل آنتن برج میلاد شامل 4 بخش است که یک بخش مخصوص آنتن‌های عمومی و بقیه بخش‌ها مربوط به آنتن‌های آنالوگ و دیجیتال است.


برج میلاد سازه‌ای کاملا مقاوم در برابر زلزله، باد و طوفان های شدید است، همچنین این برج در برابر صاعقه کاملا مقاوم است و در قسمت راس ساختمان محیطی
254 متری وجود دارد که در مواقع آتش سوزی تا رسیدن نیروهای امداد مکان امنی محسوب می‌شود.

 


بیشتر بخوانید: هر آنچه درباره تهران باید بدانید!


 

برج میلاد تهران کجاست؟


برج میلاد یکی از جاهای دیدنی تهران است که در منطقه
2 و در کوی نصر قسمت شمال غربی پایتخت واقع شده است، این برج حدود 75 هکتار مساحت دارد و بر روی تپه احداث شده است. برج میلاد از قسمت جنوب به بزرگراه حکیم، از شرق به بزرگراه چمران، از غرب به بزرگراه شیخ فضل‌الله و از شمال نیز به بزرگراه همت می‌رسد.

آدرس و ساعت بازدید برج میلاد تهران

 

شماره تماس

02184361000

ساعت بازدید

از ساعت 9 صبح الی 24

آدرس

تهران، بزرگراه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل‌الله جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد

 

ویژگی های برج میلاد تهران


ساخت برج بلندی مانند برج میلاد در تهران مزایا و ویژگی‌های بسیاری دارد که باعث جذب گردشگران از سراسر دنیا شده است، در ادامه به برخی از این ویژگی ها اشاره خواهیم کرد
.

  1. یکی از نمادهای معروف شهری
  2. از جاذبه های گردشگری پرطرفدار
  3. فضایی مناسب برای برگزاری همایش های مختلف
  4. سازه ای جذاب با جاذبه های تفریحی و رستوران های بسیار
  5. راهکاری برای رصد وضعیت ترافیک و هواشناسی پایتخت
  6. بهینه سازی شرایط سیستم رادیو و تلویزیون
  7. تقویت سیستم ارتباطی مخابرات و آنتن‌دهی مناسب

 
ویژگی های برج میلاد


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی تهران با مترو بدون ترافیک


 

دسترسی به برج میلاد تهران


برای رسیدن به برج میلاد می‌توانید بنا به سلیقه خود از وسایل نقلیه عمومی یا اتومبیل شخصی استفاده کنید که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم
.

اتومبیل شخصی: با توجه به اینکه برج میلاد بین چند بزرگراه قرار گرفته است، ساکنان مناطق غرب و شرق برای رسیدن به این‌ برج می‌توانند از بزرگراه همت و حکیم استفاده کنند. افراد ساکن شمال غرب و جنوب غربی نیز می‌توانند از طریق بزرگراه شیخ فضل‌الله خودشان را به خروجی اختصاصی برج میلاد رسانده و از آنجا به بازدید برج میلاد بروند.

تاکسی: برای رسیدن به برج میلاد با تاکسی می‌توانید با استفاده از پایانه های تاکسیرانی غرب و شمال غرب، همچنین از تاکسی هایی که در میدان های تجریش، آزادی و صادقیه هستند استفاده کنید.

اتوبوس: با استفاده از اتوبوس های تندرو می توانید از پایانه های غرب و شمال غرب به صورت مستقیم و از مناطق دورتر با عوض کردن چند اتوبوس می‌توانید خودتان را به برج میلاد برسانید. نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به این برج، ایستگاه اتوبوس بیمارستان میلاد است.

مترو: یکی از آسان‌ترین وسیله برای رسیدن به برج میلاد مترو است که می‌توانید با استفاده از آن از نقاط مختلف پایتخت خودتان را به این برج برسانید. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این جاذبه گردشگری، ایستگاه برج میلاد است، با استفاده از نقشه و راهنمای متروی تهران به راحتی می‌توانید ایستگاه برج میلاد را پیدا کنید.

 
مسیر رسیدن به برج میلاد تهران


امکانات رفاهی برج میلاد تهران


برج میلاد علاوه بر تفریحات بسیار زیادی که در خود جای داده است، امکانات رفاهی فراوانی نیز برای راحتی و رفاه بازدیدکنندگان و گردشگران در نظر گرفته است. در ادامه بعضی از امکانات رفاهی برج میلاد را با هم بررسی خواهیم کرد
.

  • فروشگاه شهروند و غرفه های تبلیغات
  • پارکینگ سرپوشیده با ظرفیت 1000 خودرو
  • دو پارکینگ مسطح روباز
  • استودیوی حرفه ای
  • مهمانسرا
  • سالن کنسرت
  • تالار سینما
  • سالن برگزاری همایش های بین المللی
  • امکانات رفت و آمد برای افراد ناتوان جسمی
  • کارواش
  • تاکسی سرویس
  • نمازخانه
  • سرویس بهداشتی

 
امکانات برج میلاد تهران


بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به تهران از نظر آب و هوا


 

روش تهیه بلیط برج میلاد تهران


اگر می‌خواهید برای بازدید از برج میلاد به این مکان بروید می‌توانید قبل از رفتن به آنجا بلیط خود را تهیه کنید. برای تهیه بلیط می‌توانید به سایت برج میلاد سر زده و بلیط خود را به صورت اینترنتی رزرو کنید و یا به صورت حضوری مراجعه کنید و بلیط مورد نظر را تهیه کنید
.

 


بلیط بازدید از برج میلاد را به صورت اینترنتی از سایت برج و یا حضوری می توانید تهیه کنید.


 

برج میلاد تهران در شب


شب هنگام در کجای تهران که ایستاده باشید می‌توانید سازه زیبای پایتخت را با نورپردازی های بی‌نظیری که دارد ببینید. برج میلاد با ارتفاع زیاد و چراغ های رنگی که دارد در شب بسیار زیبا و تماشایی می‌شود.

برج میلاد در شب

مجموعه و محوطه برج میلاد با فواره ها و چراغ‌های رنگی در شب نمایی ویژه و خاص دارد، به طوری که دل هر بیننده ای را می‌رباید. برج میلاد از بهترین جاهای دیدنی تهران در شب است که پیشنهاد می‌دهیم حتما بازدید از آن را در شب تجربه کنید.

 

جاهای دیدنی برج میلاد تهران


برج میلاد علاوه بر یک برج مخابراتی یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار پایتخت است که بسیاری از
جاهای دیدنی تهران را در خود جای داده است. این برج بسیاری از سالن های همایش و سالن های سینما را در خود جای داده است.

 

موزه مشاهیر برج میلاد


موزه مشاهیر از جذاب‌ترین بخش‌های دیدنی برج میلاد است، در این موزه مجسمه‌هایی سیلیکونی از شاعران و هنرمندان ایرانی با اندازه واقعی خود توسط استاد خاقانی ساخته شده و نگه‌داری می‌شود. مجسمه های مشاهیر این مجموعه با ظرافت خاص و بی نظیر طراحی شده‌اند
.

موزه مشاهیر برج میلاد

تندیس های موزه مشاهیر


  • پرفسور مجید سمیعی
  • سیمین دانشور
  • پرفسور حسابی
  • استاد شهریار
  • جلال آل احمد
  • استاد کمال الملک
  • جهان پهلوان تختی


ساعت بازدید: از ساعت
9 صبح الی 23

  

موزه سکه برج میلاد


موزه سکه در طبقه چهارم برج میلاد قرار گرفته که
160 سکه از دوران هخامنشیان، ساسانیان و اشکانیان است که توسط فردی جمع آوری شده و به این موزه اهدا شده است.

 


بیشتر بخوانید: لحظاتی به یادماندنی در جاهای دیدنی غرب تهران


 

موزه شهرداری برج میلاد


یکی از
موزه های تهران موزه شهرداری است که در ارتفاع 261 متری واقع شده است، در این موزه هدایای شهرداری و دست نوشته های قدیمی نگه داری می‌شود. همچنین کره های جغرافیایی که در این موزه به نمایش گذاشته شده از قرن های 17 تا 20 میلادی است که از موزه رژ پمپیدو خریداری شده است که در آنها خلیج فارس به خوبی نمایان است.

 


کره های جغرافیایی موجود در موزه شهرداری از موزه رژ پمپیدو خریداری شده اند.


 

سالن کنسرت برج میلاد


سالن کنسرت برج میلاد در محوطه برج و در سالن همایش های بین المللی برج واقع شده که به نام تالار حافظ نامیده می‌شود. این سالن امکانات مدرن و پیشرفته ای دارد و ظرفیت آن
1600 نفر است. سیستم صوتی این مجموعه با تکنولوژی پیشرفته و مطابق تکنیک‌های مدرن دنیا طراحی شده و دارای سه سالن و دو بالکن است.

سالن کنسرت برج میلاد تهران

در سالن کنسرت برج میلاد امکان برگزاری برنامه‌های زنده تلویزیونی با نورپردازی مدرن وجود دارد. در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد به جز تالار حافظ تالارهای دیگری نیز دارد که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد.

  1. تالار همایش رودکی
  2. تالار کمال‌الملک
  3. تالار همایش سعدی
  4. تالار سینمایی 110 نفره
  5. تالار فردوسی
  6. تالار همایش 66 نفره
  7. تالار کنفرانس ویژه

 

گنبد آسمان برج میلاد


از هر جاذبه برج میلاد چشم پوشی کنید از تماشای گنبد آسمان نمی‌شود چشم پوشی کرد. این مجموعه در آخرین طبقه برج واقع شده و
13 متر ارتفاع دارد. دکل مخابراتی برج میلاد از این طبقه آغاز می‌شود و در سقف آن آثاری از دوران باستان تا دوران اسلامی طراحی شده است و نمای بیرونی آن تماما شیشه‌ای است.

 


بیشتر بخوانید: آشنایی با جاهای دیدنی تهران در زمستان


 

سکوی دید باز و سکوی دید بسته برج میلاد


بیشتر گردشگران به خاطر وجود سکوی دید باز برج میلاد در ارتفاع
280 متری برج به آنجا می‌روند. سکوی دید باز برج میلاد به صورت تراسی دور تا دور طبقه هفتم را پوشش داده و حدود 3000 متر مساحت دارد که برای امنیت بازدیدکنندگان دور تا دور آن بوسیله فنس پوشانده شده است.

سکوی دید باز برج میلاد

گردشگران با وسیله دوربین هایی که در آنجا وجود دارد می‌توانند مناظر مختلف تهران را مشاهده کنند. اگر هوا آفتابی و پاک باشد می‌توانید به خوبی ساختمان های بلند و کوتاه پایتخت را نظاره کنید.

سکوی دید بسته برج میلاد در طبقه چهارم واقع شده و در آن ماکت هایی از برج های بلند مخابراتی جهان به نمایش گذاشته شده است. این مکان سرپوشیده بوده261  متر ارتفاع دارد، در این قسمت برای استراحت گردشگران کافه تریا تدارک دیده شده است.

 

تفریحات برج میلاد تهران


در برج میلاد بخش‌های تفریحی بسیاری وجود دارد که برای همه گروه سنی مناسب هستن، بعضی از این تفریحات در داخل محوطه و بعضی دیگر در فضای داخلی برج واقع شده اند. اگر دوست دارید تفریحات برج میلاد را امتحان کنید، می‌توانید با تهیه
بلیط اتوبوس ترمینال غرب خودتان را به این شهر رسانده و روزی هیجان انگیز را تجربه کنید.

 


بیشتر بخوانید: تفریحات رایگان تهران؛ تفریحاتی که باید حتما امتحان کنید!


 

اتاق فرار انیگما برج میلاد


یکی از مهیج‌ترین اتاق فرارهای تهران، اتاق فرار انیگما برج میلاد است که تم ترسناک و تم چالشی دارد و سناریوهای آن بسیار به واقعیت نزدیک است. اتاق فرار انیگما
6 سناریو دارد که به انتخاب خودتان می‌توانید در یکی از آنها بازی کنید.

اتاق فرار برج میلاد

سناریوی اتاق فرار انیگما


  • اتاق فرار کلبه وحشت ویژه
  • اتاق فرار روانی
  • تاق فرار تسخیر
  • اتاق فرار مرموز
  • اتاق فرار جنگ
  • اتاق فرار رویا

ساعت فعالیت و هزینه بلیط اتاق فرار انیگما برج میلاد

 

ساعت فعالیت

از ساعت 10 صبح الی 22

هزینه بلیط

بین 100 تا 150 هزار تومان

تعداد نفرات

4 تا 7 نفر

حداقل سن مجاز

بالای 16 سال

شماره تماس

09120030269

 

زیپ لاین برج میلاد


یکی از
تفریحات تهران در برج میلاد که به صورت ایمن طراحی شده و به بالا بردن آدرنالین شما کمک می‌کند، زیپ لاین برج میلاد است.

 


زیپ لاین برج میلاد طولانی ترین زیپ لاین تهران است.



زیپ لاین برج میلاد در کنار ساختمان اصلی برج واقع شده و برای افرادی که ترس از ارتفاع ندارند مناسب است. زیپ لاین این مجموعه از طولانی‌ترین زیپ لاین های تهران است که بر اساس استاندارهای جهانی طراحی شده است‌
.

زیپ لاین برج میلاد تهران

ارتفاع و طول مسیر زیپ لاین برج میلاد

 

ساعت فعالیت

از ساعت 15 عصر الی 24

ارتفاع

75 متر

طول مسیر

170 متر

تلفن رزرو

09393333775

 

پل معلق برج میلاد


در مسیری که به طرف زیپ لاین برج میلاد می‌رود پل معلقی وجود دارد که چوبی بوده و بر روی محوطه برج میلاد قرار گرفته و همه افراد می‌توانند در ساعت کاری برج از آن استفاده کنند
.

ارتفاع و طول مسیر پل معلق برج میلاد

 

محدودیت وزنی

30 تا 120 کیلوگرم

طول پل معلق

100 متر

ارتفاع

70 متر

 

سینمای ایکس بعدی برج میلاد


با رفتن به سینما ایکس بعدی برج میلاد روزی فراموش نشدنی را تجربه کنید، این سینما از جدیدترین نسل
سینماهای تهران است که‌ با آخرین تکنولوژی روز دنیا توانسته افراد زیادی را جذب خود کند.

سینمای ایکس بعدی برج میلاد تهران

ممنوعیت های استفاده از سینمای ایکس بعدی


  1. کودکان زیر 7 سال
  2. بیماران قلبی
  3. خانم های باردار


در این سینما افراد شرکت کننده با یک تفنگ مخصوص با افراد دیگر به رقابت پرداخته و افراد خارج از سینما امتیازات آنها را مشاهده می‌کنند و این موضوع باعث ایجاد هیجان در آنها می‌شود
.

امکانات سینمای ایکس بعدی


  • افکت های رعد و برق، طوفان، باد و لرزش
  • سیستم آب پاش
  • بادبزن
  • حرکت فوق پیشرفته صندلی ها

مدت زمان و ظرفیت سینمای ایکس بعدی

مدت زمان

3 الی 5 دقیقه

ظرفیت

7 نفر

 

اسکای پارک جی مکس برج میلاد


یکی از مرتفع ترین تفریحات برج میلاد اسکای پارک جی مکس است که در ارتفاع
280 متری واقع شده و تفریحی مفرح و دوست داشتنی است، تجهیزات اسکای پارک کاملا ایمن هستند، ولی اگر ترس از ارتفاع دارید بهتر است به سراغ اسکای پارک و تفریحات آن نروید. این مجموعه تفریحات بسیاری را در خود جای داده است که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد.

اسکای پارک جی مکس برج میلاد

تفریحات اسکای پارک جی مکس


  • پرواز در آسمان
  • بانجی جامپینگ
  • تاب
  • باکس شیشه ای
  • سکوی پیاده روی

اسکای پارک جی مکس برج میلاد در ارتفاع بسیار بالایی قرار گرفته و تفریحاتی چون بانجی جامپینگ را شامل می شود.

 

شهربازی استارلند برج میلاد


یکی از تفریحات جذاب برج میلاد شهربازی استارلند است که مخصوص کودکان و بزرگسالان است، این شهربازی، بازی های بسیاری را در خود جای داده است که می‌تواند ساعت ها شما و کودکانتان را سرگرم کند. شهربازی استارلند در سال
1400 افتتاح شده است و از جدیدترین تفریحات برج میلاد محسوب می‌شود.

شهربازی برج میلاد

بازی های شهربازی استارلند


  • ترن شارک
  • آبشار توپ
  • قطار کودک
  • تاب دلقک
  • فریزبی کودک
  • یوفو
  • ماشین برقی
  • بازی های کامپیوتری
  • فوتبال دستی


علاوه بر بازی هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم چرخ و فلک این شهربازی بسیار هیجان‌انگیز است و با سوار شدن به آن می‌توانید مناظر اطراف برج میلاد تهران را از بالا تماشا کنید.

اگر دوست دارید از تفریحات شهربازی استارلند استفاده کنید تنها کافيست بلیط هواپیما تهران را تهیه کرده و به تهران سفر کنید. هزینه بازی های شهربازی استارلند متفاوت است و قیمت‌ها معمولا از 15 هزار تومان شروع می‌شوند.

 


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی تهران در نوروز؛ پیشنهادهایی جذاب برای سفر نوروزی


 

بولینگ و بیلیارد برج میلاد


بولینگ برج میلاد یکی از مجهزترین
باشگاه های بولینگ تهران است که با 12 لاین بولینگ در کنار شهربازی این مجموعه واقع شده است، شرکت کنندگان در هر گیم می‌توانند 20 توپ پرتاپ کنند.

بولینگ برج میلاد

از دیگر تفریحات هیجان‌انگیزی که می‌توانید در کنار بولینگ از آنها لذت ببرید بیلیارد و ایرهاکی است، بیلیارد این مجموعه دو مدل بازی ایت‌بال و اسنوکر را شامل می‌شود که آقایان و بانوان در هر گروه سنی می‌توانند از آنها استفاده کنند، مجموعه بولینگ برج میلاد کافه و مکانی برای استراحت نیز دارد.


ساعت فعالیت: از ساعت
11 صبح الی 24

 

باشگاه اسکواش برج میلاد


باشگاه اسکواش در سال
1400 توسط وزیر ورزش در ضلع جنوب غربی برج میلاد افتتاح شد، این مجموعه با مساحت 1800 متر مربع بزرگترین مجموعه اسکواش در کشور است که پدل و راکتبال را نیز شامل می‌شود. و از بهترین تفریحات هیجانی تهران در برج میلاد است.

 

مجموعه سرزمین افسانه های ایرانی برج میلاد


از دیگر تفریحات شگفت انگیز برج میلاد مجموعه سرزمین افسانه های ایرانی است و همان‌طور که از اسمش پیداست در این بخش با افسانه های ایرانی آشنا خواهید شد. این مجموعه با استفاده از تکنولوژی های مدرن افسانه های شاهنامه و ایرانی را روایت می‌کند. این مجموعه با
1000 متر مربع مساحت بخش های مختلفی برای بازدید دارد.

بخش های مجموعه سرزمین افسانه های ایرانی


  1. تالار شاهنامه
  2. تالار جهان نما
  3. تالار هزار و یک شب
  4. گذر آرش
  5. آلونک غول ها
  6. کافی شاپ
  7. استودیو عکاسی
  8. گیفت شاپ

ساعت و هزینه بازدید سرزمین افسانه های ایرانی برج میلاد

 

ساعت بازدید

از ساعت 10 صبح الی 24

هزینه بازدید

مبلغ 190 هزار تومان

 

کاربازیا برج میلاد


برج میلاد علاوه بر اینکه یک جاذبه گردشگری و تفریحی برای بزرگسالان و گردشگران است، یک مکان سرگرم کننده برای کودکان نیز محسوب می‌شود.

کاربازیا برج میلاد

کاربازیا از جمله مکان های برج میلاد است که مختص کودکان بوده و در زمینه رشد فکری کودکان فعالیت دارد. شهر مشاغل کاربازیا برای کودکان 2 تا 13 سال مناسب بوده و مشاغل گوناگون را به آنها آموزش می‌دهد.

فضاهای کاری کاربازیا


  • بیمارستان
  • آکادمی موسیقی
  • واحدهای رباتیک
  • اداره پست
  • اداره پلیس
  • استودیوی خبر
  • آتش نشانی


در این مجموعه خدمات مشاوره ای هم برای خانواده ها وجود دارد که والدین می‌توانند از آنها برای پیشرفت نبوغ کودکانشان کمک بگیرند
.

 

دلفیناریوم برج میلاد


دلفیناریوم از تفریحات سرگرم کننده برج میلاد است که به سبک اقیانوس ها شبیه سازی شده است، در این مکان شیرهای دریایی و دلفین هایی وجود دارند که حرکات نمایشی اجرا می‌کنند. ولی متاسفانه مدتی است که به دلیل اعتراض فعالان محیط زيست تعطیل شده است
.

 


دلفیناریوم برج میلاد به دلیل اعتراض فعالان محیط زیست تعطیل شده است.


 

زمین پینت بال برج میلاد


یکی از بازی های تیمی برج میلاد پینت بال است، که زمینی به مساحت
1500 متر مربع را به خود اختصاص داده است‌. پینت بال برج میلاد یکی از مجهزترین باشگاه های پینت بال تهران است که با چمن مصنوعی پوشانده شده و با نورپردازی مناسب امکان استفاده از آن در شب نیز مهیا است. این مجموعه لباس و تجهیزات لازم برای بازی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا یک بازی مهیج و تیمی را تجربه کنید.

 


بیشتر بخوانید: جمعه هایی متفاوت در جاهای دیدنی تهران


 

رستوران های برج میلاد تهران


برج تجاری و تفریحی برج میلاد برای گذراندن اوقات فراغت افراد کافه ها و رستوران های بسیاری را در خود جای داده است تا افراد بتوانند در ساعاتی که در این برج مشغول تماشای دیدنی های جذاب هستند بتوانند دقایقی به این کافه ها بروند و لحظاتی ناب را سپری کنند. در ادامه بعضی از رستوران ها و کافه های برج میلاد را معرفی خواهیم کرد با ما همراه باشید
.

 

رستوران گردان برج میلاد


یکی از بهترین
رستوران های غرب تهران رستوران گردان برج میلاد است که فضایی فوق‌العاده لاکچری و شیک دارد. این رستوران در ارتفاع 276 متری واقع شده است و هر یک ساعت یک دور کامل می‌چرخد و جالب اینکه پرسنل در همان حال چرخش مشغول پذیرایی از مشتریان هستند.

رستوران گردان برج میلاد

این رستوران یکی از بزرگترین رستوران گردان های دنیا است که 400 نفر ظرفیت دارد، البته این رستوران یک سالن ثابت نیز دارد که غذاهای سلف سرویس ارائه می‌دهد و غذاهای آن در هر وعده متنوع است.

 


رستوران گردان برج میلاد از بزرگترین رستوران گردان های دنیا است که هر یک ساعت یک دور کامل می چرخد.




رستوران سنتی ایوان برج میلاد


رستوران ایوان با غذاهای کاملا ایرانی و فضایی سنتی یکی از بهترین رستوران های برج میلاد است که در کنار غذاهای لذیذ، پرسنلی خوش برخورد و با تجربه دارد. این رستوران در پای برج و بر روی تپه های کوی نصر واقع شده و چشم اندازی بی‌نظیر به پایتخت دارد
.

 

رستوران ویژه برج میلاد


رستوران ویژه در طبقه هفتم این برج مخابراتی واقع شده و با وسعت زیادی که دارد می‌تواند از
60 نفر پذیرایی کند. دور تا دور رستوران ویژه ایوانی با فضای باز وجود دارد که مخصوص مهمانان این رستوران است این ایوان چشم‌انداز و ویوی زیبایی دارد. رستوران ویژه با دکوراسیونی از چوب مخصوص مهمانی های ویژه است.

 


بیشتر بخوانید: صفر تا صد کافه های روف گاردن تهران


 

کافه ویونا برج میلاد


کافه ویونا از کافه های زنجیره ای تهران است که یک شعبه آن در ارتفاع
266 متری و راس برج میلاد واقع شده است، اگر بلیط کامل مجموعه را گرفتید دیگر نیازی نیست برای رفتن به این کافه ورودی بپردازید، ولی نوشیدن چای و قهوه و استفاده از منوی کافه با هزینه است. کافه ویونا از بلندترین کافه تریای جهان است که 680 متر مربع وسعت دارد، علاوه بر آن از لاکچری ترین کافه های تهران نیز به شمار می رود.

 

فودکورت خوراکده برج میلاد


یکی از پرطرفدارترین قسمت های برج میلاد در طبقه چهارم فودکورت خوراکده است، البته این خوراکده یک شعبه نیز در گذرگاه اصلی برج دارد. کیفیت و تنوع نوشیدنی ها و کیک های این دو شعبه از نظر طعم و مزه بی‌نظیر است.

این فودکورت علاوه بر منوی کافه، انواع غذاهای ایرانی و سنتی مانند قورمه سبزی و آبگوشت تا غذاهای بین المللی را نیز در منوی خود گنجانده است.

 


فودکورت خوراکده دو شعبه در برج میلاد دارد که یک شعبه آن در طبقه چهارم و دیگری در گذرگاه اصلی برج است.


 

جاهای دیدنی اطراف برج میلاد تهران


با اینکه برج میلاد جاذبه های گردشگری و تفریحات بسیاری برای پر کردن اوقات فراغت دارد، بعید است که افراد فرصت بازدید از مکان ها دیگری را داشته باشند. ولی اگر خواستید در کنار بازدید از این برج از جاهای دیدنی اطراف آن نیز استفاده کنید می‌توانید به بوستان ها و
پارک های تهران در اطراف این برج که در ادامه معرفی خواهیم کرد سر بزنید.

  1. بوستان گفتگو
  2. بوستان نهج‌البلاغه
  3. پل طبیعت
  4. پارک آب و آتش

 

سوالات متداول درباره برج میلاد تهران


برج میلاد در کجای تهران است؟ در کوی نصر واقع در منطقه
2 تهران

برج میلاد تهران چند متر است؟ چند پله دارد؟ برج میلاد 435 متر ارتفاع دارد و حدود 1693 پله دارد.

آيا برج میلاد تهران ضد زلزله است؟ برج میلاد در برابر زلزله، باد و طوفان های بسیار شدید مقاوم و ایمن است.

برج میلاد چه دیدنی های جذابی دارد؟ موزه مشاهیر، موزه سکه، موزه شهرداری، گنبد آسمان، سالن کنسرت، سکوی دید باز و دید بسته برج میلاد

بالاترین نقطه برج میلاد کجاست؟ دکل مخابراتی در بالاترین نقطه از برج میلاد قرار گرفته است.

 

جمع بندی

حالا که با تمام قسمت ها و تفریحات برج میلاد آشنا شدید بهتر است یک سفر به تهران داشته باشید و از نزدیک بلندترین برج مخابراتی ایران و خاورمیانه را تماشا کنید، همچنین از تفریحات آن استفاده کرده و لذت ببرید. اگر برای رسیدن به تهران و رفتن به برج میلاد احتیاج به بلیط قطار تهران داشتید قاصدک 24 با ارائه بلیط اینترنتی در خدمت شما عزیزان است.