8 تا از بهترین جاهای دیدنی تهران در شب

شب گردی یا تفریحات شبانه جزئی از زندگی در شهرهای بزرگ شده است. دلیل این شبگردی شاید هیاهو و شلوغی زندگی روزانه یا شاید فقط به این خاطر که دوست داریم، در تاریکی شب و زیر نور ماه قدم بزنیم یا چیزی بخوریم باشد. دلیل هر چه که باشد، شبگردها امروز کم نیستند. در همین تهران خودمان، هوا که تاریک می شود برخی از مناطق شهر از آدم های شبگرد پر می شود.

بهترین جاهای دیدنی تهران در شب

 

بهترین مکان ها برای شبگردی تهران


با تاریک شدن هوا در تهران افراد بسیاری از خانه های خود بیرون می آیند تا برای تفریح و بازدید به
جاهای دیدنی تهران بروند و ساعاتی را در آنجا سپری کنند. ممکن است برایتان این سوال پیش بیاید که شبگردهای تهران بیشتر کجاها می روند؟ با ما همراه شوید تا پاسخ این سوال را بیابید.

اینفوگرافی جاهای دیدنی تهران در شب

 

8. خیابان سی تیر؛ خیابان خوشمزه تهران


آن چیزی که شب گردی را در خیابان سی تیر به یکی از لذت های تهرانی ها تبدل کرده؛ نه قدمت تاریخی آن است و نه حتی بناهای پیر و کهنسال آن، سی تیر امروز با خیابان های سنگفرشی که از کافه ماشین ها، رستوران های سیار، غرفه های غذاهای خیابانی و صدای موسیقی خیابانی آکنده شده؛ پای تهرانی ها را در شب به خود باز می کند.

 


خیابان سنگ فرش سی تیر مملو از رستوران و کافه های خیابانی است.




با تاریک شدن هوا که قدم به این خیابان یکی از تفریحات رایگان تهران می گذارید، بوی غذا، چای سماوری، بستنی و انواع نوشیدنی ها با هیاهوی جمعیت در هم می آمیزد و این همان زندگی شبانه ای است که انتظارش را دارید.

خیابان سی تیر

دیدنی های خیابان سی تیر


  • موزه ملی ایران
  • کلیسای پطرس مقدس
  • آتشکده زرتشتی آدریان

آدرس و نزدیکترین ایستگاه مترو به خیابان سی تیر

 

آدرس

تهران، خیابان امام خمینی، خیابان سی تیر

نزدیکترین ایستگاه مترو

ایستگاه متروی حسن آباد

 

7. پل طبیعت تهران و پارک آب و آتش


هر چند که پل طبیعت و پارک آب و آتش، روز و شب نمی شناسد؛ اما جلوه دیدنی این پل آن را به یکی از تفریحات شبانه تهرانی ها بدل کرده است. هوای خنک پارک، طراحی منحصر به فرد پل طبیعت، دسترسی آسان و بزرگی آن باعث شده تا این پارک شب ها مملو از جمعیت باشد.

 


پارک آب و آتش به خاطر وجود پل طبیعت همیشه شلوغ و مملو از جمعیت است.




خیلی ها هم که به هوای قدم زدن روی پل طبیعت به آب و آتش می آیند و دلشان می خواهد لذت آن را با یک سلفی کامل کنند، به همین خاطر است که امروز کمتر کسی را می توان پیدا کرد که روی پل طبیعت عکس نداشته باشد.

پارک آب و آتش 

خوشبختانه پارک آب و آتش، رستوران و کافه و آلاچیق هم دارد. اگر از خانه با خانواده و یک قابلمه لوبیا پلو در دست تان به آب و اتش نیامده اید و گیاه خوار هستید، می توانید سری به رستوران های گیاهی تهران بزنید و غذای مورد علاقه خودتان را میل کنید.

آدرس و نزدیکترین ایستگاه مترو به پارک آب و آتش

 

آدرس

تهران، ابتدای بزرگراه حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک

نزدیکترین ایستگاه مترو

ایستگاه متروی شهید حقانی

 

جاهای تفریحی تهران در شب


در شهر تهران جاهای تفریحی بسیاری برای گذراندن اوقات فراغت افراد تدارک دیده شده تا افراد بتوانند ساعاتی را به دور از مشغله های کاری و زندگی به خوش گذرونی و تفریح سپری کنند. بیشتر این جاهای تفریحی در ساعات شب مملو از جمعیت می شوند. اگر شما هم دوست دارید
تفریحات تهران را در شب تجربه کنید می توانید بلیط اتوبوس تهران را تهیه کرده و راهی سفر شوید.

 

6. بام تهران؛ شهر زیر پای شما


دوست دارید ببینید تهران بزرگ در شب چه شکلی است، بر بام تهران یا بام توچال یکی از
بام های تهران بروید و از بالا تهران را نظاره کنید. آنجا دیگر از هوای آلوده و ترافیک و بوق ممتد ماشین ها خبری نیست.

بیشتر بخوانید: توچال تهران کجاست؟

 بام تهران 

البته باید بگوییم بیشتر آنهایی که شب را برای رفتن به بام تهران انتخاب می کنند، یا دلشان برای پیاده روی تنگ شده یا خلوت کردن شبانه، چرا که در شب از تله کابین خبری نیست. حالا که تصمیم گرفته اید شب های تهران را از بلندی به تماشا بنشینید، باید به چند نکته توجه کنید.

نکاتی که باید در هنگام رفتن به بام تهران رعایت کنید


  1. لباس مناسب به همراه داشته باشید، ممکن است در این ارتفاع سرمای هوا کمی خارج از تحمل شما باشد.
  2. نگران گرسنگی خود نباشید. بام تهران هم فودکورت دارد، هم کافه و هم بوفه.
  3. اگر شهامت بانجی جامپینگ در تاریکی شب را دارید، باشگاه بگ جامپ توچال هم تا ساعت 1 بامداد پذیرای شما است.

آدرس و نزدیکترین ایستگاه مترو بام تهران

 

آدرس

تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک

نزدیکترین ایستگاه مترو

ایستگاه مترو تجریش

 


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی تهران با مترو


 

5. دریاچه چیتگر؛ خلیج فارسِ تهران


دریاچه و پارک چیتگر یکی دیگر از جاهایی هستند که تهرانی ها علاقه دارند، شب های خود را در آنجا سپری کنند. اول اینکه تماشای دریاچه ای که نور مهتاب زیبایی اش را دو چندان کرده، برای خیلی ها جذاب است. دوم اینکه در همین دریاچه هم می توان قایق سواری کرد و یا کنار آن نشست و مرغ های دریایی را تماشا کرد.

دریاچه چیتگر 

البته عشق تهرانی ها به دریاچه چیتگر باعث شده تا امکانات تفریحی آن بیشتر شود؛ مثلا اگر اهل دوچرخه سواری باشید، مسیر دوچرخه سواری پارک جای ایده آلی است. اما اگر دنبال تفریحات هیجانی تهران هستید و هیجان قلقلک تان می دهد، می توانید سراغ چرخ و فلک و سافاری وحشت بروید.

اگر در حین تفریح احساس گرسنگی کردید می توانید به مجتمع باملند درست در کنار دریاچه بروید و در رستوران های آنجا که از بهترین رستوران های غرب تهران هستند غذای لذیذی نوش جان کنید.

آدرس و نزدیکترین ایستگاه مترو به دریاچه چیتگر

 

آدرس

تهران، منطقه 22، اتوبان همت غرب، دریاچه چیتگر

نزدیکترین ایستگاه مترو

ایستگاه مترو ایران خودرو

 

4. امامزاده صالح و بازار تجریش؛ شب گردی با طعم خاطره


اگر دنبال جایی می گردید که هم دلتنگی تان رفع شود، هم کمی خاطره بازی کنید و هم حس خوب خرید را تجربه کنید؛ بهترین جا همان امامزاده صالح و بازار تجریش است. کم نیستند آنهایی که شب را برای خلوت کردن در گوشه ای از امامزاده و سپس قدم زدن در میان رنگ و عطر بازار تجریش انتخاب می کنند.

امامزاده صالح 

بازار تجریش بر خلاف سایر مراکز خرید تهران، شب ها هم زنده است و جمعیت در آن موج می زند. جمعیتی که در غرفه های سنتی پر رنگ و لعاب بازار چرخی می زنند و بعد در رستوران های سنتی و فست فودها دلی از عزا در می آورند. بعضی ها هم بلیط هواپیما تهران را خریداری کرده و به خصوص روزهای پایانی سال را به هوای بازار تجریش راهی پایتخت می شوند.

خوراکی های بازار تجریش


  • آش
  • سمنو
  • حلیم
  • لبو
  • باقالی

آدرس و نزدیکترین ایستگاه مترو به بازار تجریش

 

آدرس

تهران، شمال شهر و محله تجریش

نزدیکترین ایستگاه مترو

ایستگاه متروی تجریش

 

 

جاهای دیدنی تهران در شب


افراد بسیاری هستند که ترجیح می دهند هنگام شب که شهر خلوت است و خبری از ترافیک و آلودگی نیست، برای بازدید از جاهای دیدنی از منزل خارج شوند. تهران جاهای دیدنی بسیاری برای این افراد دارد که این مکان ها در شب با چراغانی بی نظیری که دارند، نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کنند.

 

3. باغ ایرانی؛ باغی با اصالت ایرانی


هیچ چیز مثل نفس کشیدن در هوای تمیز شب، در خلوت و بین گل های رنگارنگ به دور از هیاهوی شهر حال آدم را جا نمی آورد. باغ ایرانی از آن دست مکان های مناسب برای تفریحات شبانه است که اصالت ایرانی دارد و از
باغ موزه های تهران به حساب می آید.

 باغ ایرانی

دیدنی ها و تفریحات باغ ایرانی


  • نشستن در آلاچیق به همراه خانواده
  • نورپردازی
  • فواره های آب
  • درختان سر به فلک کشیده چنار
  • جوی های آب پلکانی

آدرس و نزدیکترین ایستگاه مترو به باغ ایرانی

 

آدرس

تهران، منطقه 3، محله ده ونک و کوچه صابری

نزدیکترین ایستگاه مترو

ایستگاه متروی شهید حقانی

 

2. باغ فردوس؛ بهشت شبانه تهران


گشت و گذار شبانه در باغی که بیش از
100 سال قدمت دارد، یک بنای زیبا با معماری ایرانی و گچبری های خیره کننده در میان آن قرار گرفته و موزه سینما را هم در خود جای داده، می تواند لذت بخش تر از آن چیزی باشد که تصور می کنید.

امامزاده صالح 

هر چند بازدید از موزه سینما را که یکی از بهترین موزه های تهران است، نمی توانید در شب گردی خود بگنجانید، اما این باغ تا دلتان بخواهد وسیع بوده و برای پیاده روی عالی است.

درختان چنار این باغ شب هنگام چنان منظره و هوایی را به فردوس می بخشند که به راستی هیچ چیز کم از فردوس برین ندارد و بالاخره اینکه کافه ها و گالری های باغ فردوس را هم از یاد نبرید تا عیش خود را کامل کرده باشید.

آدرس و نزدیکترین ایستگاه مترو به باغ فردوس

 

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش و کوچه بخشایش

نزدیکترین ایستگاه مترو

ایستگاه مترو تجریش

 

1. برج میلاد؛ نماد سر بلندِ پایتخت


از زمانی که برج میلاد با
435 متر در شمال غرب تهران قد علم کرد، شب یا روزی نیست که پذیرای مهمانی نباشد. برج میلاد یکی از جاهای لاکچری تهران است که حالا نماد پایتخت هم شده، به خاطر نورپردازی های زیبایش خیلی ها را مسحور خود کرده است.

برج میلاد 

بد نیست بدانید که برج 12 طبقه دارد که 8 طبقه آن برای تفریح و گشت و گذار است که البته تا ساعت 21 شب بیشتر فرصت ندارید. اما اگر می خواهید در محوطه چرخی بزنید، دیگر محدودیت ساعت نخواهید داشت. داخل برج میلاد هم تا دلتان بخواهد گزینه برای تفریح و خوشگذرانی هست.

دیدنی های برچ میلاد


  • دلفیناریوم برج
  • فوتبال حبابی
  • آسمان نمای برج


از آنجایی که شب گردی بدون شکم گردی لطف خاصی ندارد، پیشنهاد می کنیم سری هم به رستوران ها و کافه های برج بزنید و اگر جیبتان همراهی می کند، رستوران گردان برج میلاد را نیز امتحان کنید
.

آدرس و نزدیکترین ایستگاه مترو به برج میلاد

 

آدرس

تهران، بزرگراه شیخ فضل الله نوری، ورودی بزرگراه شهید همت

نزدیکترین ایستگاه مترو

ایستگاه مترو شهید همت

 

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی تهران در شب

بام تهران، دریاچه چیتگر، امامزاده صالح و بازار تجریش
باغ فردوس در خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش و کوچه بخشایش واقع شده است اگر از مترو استفاده می کنید، در ایستگاه تجریش پیاده شده و 15 دقیقه به سمت جنوب خیابان ولیعصر قدم بزنید. اتوبوس های بی آر تی راه آهن-تجریش هم درست روبه روی باغ شما را پیاده می کنند.

جمع بندی

تهران شهر بزرگی است که شب های زیبایی دارد و این مکان های دیدنی با چراغ های رنگی زیبایی چند برابری پیدا کرده اند، حالا که با مطالعه این مقاله با بعضی از جاهای دیدنی و تفریحی تهران در شب آشنا شدید وقت آن رسیده که با تهیه بلیط قطار تهران از قاصدک 24 به این شهر سفر کنید و جاهای دیدنی تهران در شب را از نزدیک به نظاره بنشینید.