بلیط اتوبوس ترمینال غرب

{{(adult + inf).toLocaleString('fa')}} مسافر
قاصدک 24

خرید بلیط اتوبوس ترمینال غرب


اگر قصد سفر با اتوبوس از تهران به مناطق غربی ایران را دارید؛ ترمینال غرب مناسب‌ترین انتخاب شماست. این پایانه بزرگ ترین ترمینال تهران شناخته می‌شود که در سال 1375 و در ضلع شمالی میدان آزادی ساخته شد؛ به همین جهت ترمینال غرب را با عنوان پایانه آزادی نیز می‌شناسند. از معروف ترین تعاونی های ترمینال غرب می‌توانیم به شرکت ایران پیما، سیر و سفر، رویال سفر ایرانیان، همسفر و گیتی پیما اشاره کنیم. امکانات این پایانه نیز شامل موارد زیادی همچون درمانگاه، دستگاه‌های خود پرداز، نمازخانه، اتاق مادر و کودک، پارکینگ، کافی نت، بوفه و رستوران می‌شوند.

توجه داشته باشید مسیرهای خروجی طریق ترمینال غرب تنها شهرهای غربی ایران نیستند و شما می‌توانید به مناطق دیگر کشور نیز سفر کنید؛ ولی به طور کلی این پایانه به استان‌های غربی و مرکزی کشور اختصاص یافته است. پس در ادامه با قاصدک24 همراه باشید تا به تمامی نکات لازم در رزرو بلیط اتوبوس ترمینال غرب بپردازیم.

خرید بلیط اتوبوس ترمینال غرب

قیمت بلیط اتوبوس ترمینال غرب در سال 1402


پس از آشنایی با ترمینال غرب تهران نوبت به معرفی قیمت بلیط اتوبوس ترمینال غرب در سال 1402 می‌رسد. همانطور که گفتیم این پایانه بزرگ ترین ترمینال ایران و پرامکانات ترین ترمینال های پایتخت شناخته می‌شود که برای سفر به شهرهای غربی کشور بهترین گزینه است.  پس اگر قصد دارید بلیط اتوبوس ترمینال غرب را برای سفرهای خود انتخاب کنید، می‌بایست از هزینه‌های آن مطلع باشید.

در این خصوص باید بگوییم قیمت بلیط اتوبوس ترمینال غرب هزینه ثابتی نداشته و به عوامل متفاوتی بستگی دارد. یکی از این عوامل مسافت انتخابی شما شناخته می‌شود. به عنوان مثال اگر قصد دارید از طریق رزرو بلیط اتوبوس ترمینال غرب از تهران به اردبیل بروید، هزینه‌ی بیشتری را نسبت به تهران تا ابهر پرداخت خواهید کرد؛ چرا که فاصله‌ی این دو بیشتر از ابهر تا تهران است.

عامل بعدی که بر قیمت بلیط اتوبوس ترمینال غرب تاثیر می‌گذارد؛ نوع شرکت مسافربری و مدل اتوبوس آن است. در واقع اگر شما به دنبال تهیه بلیط اتوبوس ترمینال غرب از شرکت‌های اتوبوسرانی مدل VIP باشید، هزینه‌ی بیشتری را نسبت به اتوبوس‌های معمولی متقبل می‌شوید. چرا که این اتوبوس‌ها از امکانات رفاهی بهتری مانند صندلی‌های تخت شو، مانیتورهای شخصی، پخش فیلم سینمایی، آبسرد کن و... برخوردار هستند و برای مسیرهای طولانی بهترین انتخاب شناخته می‌شوند. پس توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی عوامل گفته شده را بررسی کنید تا بتوانید باتوجه به شرایط خود بهترین بلیط را تهیه کنید. در ادامه‌ی مطلب به نحوه‌ی خرید بلیط اتوبوس ترمینال غرب و کنسلی آن نیز می‌پردازیم.


نحوه رزرو بلیط اتوبوس ترمینال غرب در قاصدک 24


برای خرید آنلاین بلیط اتوبوس ترمینال غرب از قاصدک24 می‌بایست طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • در ابتدا به بخش بلیط اتوبوس در سایت قاصدک24 بروید.
  • شهر مبدا و مقصد خود را وارد کنید.
  • تاریخ رفت را پر کرده و بر گزینه جستجو کلیک کنید.
  • پس از انجام این مراحل تمامی بلیط‌های موجود در مسیر انتخابی شما نمایش داده می‌شوند.
  • حال برای مشاهده‌ی بلیط‌های ترمینال غرب باید پایانه مبدا یا مقصد خود را از پنجره سمت چپ صفحه بر روی ترمینال غرب قرار دهید. با این کار سایر بلیط‌ها از لیست جستجو حذف شده و تنها بلیط‌هایی ارائه می‌شوند که از ترمینال غرب حرکت می‌کنند. (یا به ترمینال غرب می‌رسند)
  • در مرحله بعدی می‌توانید شماره صندلی خود را با آگاهی از جنسیت مسافران کناری خود در اتوبوس انتخاب کنید.

ناگفته نماند در هنگام انتخاب ترمینال می‌توانید از سایر فیلترها مانند ساعت حرکت اتوبوس های ترمینال غرب، شرکت مسافربری و... استفاده کنید و مناسب‌ترین بلیط را برای خود خریداری کنید. ناگفته نماند شما می‌توانید علاوه‌بر خرید بلیط اتوبوس، برای رزرو بلیط هواپیما در تمامی مسیرهای داخلی و خارجی از قاصدک 24 استفاده کنید.

نحوه رزرو بلیط اتوبوس ترمینال غرب

نکات مهم در مورد استرداد بلیط اتوبوس ترمینال غرب


اگر سفری که در پیش داشتید کنسل شده می‌توانید به آسانی برای استرداد بلیط اتوبوس ترمینال غرب از قاصدک24 استفاده کنید. البته توجه داشته باشید این امر زمانی میسر است که بلیط را به صورت اینترنتی و از
سایت خرید بلیط اتوبوس ترمینال غرب مانند قاصدک24 خریداری کرده باشید.

برای کنسلی تنها کافی است تا به پنل کاربری خود در سایت قاصدک24 مراجعه کنید و گزینه‌ی استرداد بلیط اتوبوس را انتخاب کنید. سپس بر بلیط موردنظر خود کلیک کرده و در کمترین زمان آن را لغو کنید. مبلغ استردادی پس از کسر جریمه به همان کارتی که بلیط اتوبوس خود را از قاصدک24 خریداری کرده‌اید بازگشت داده می‌شود. توجه نمایید این جریمه از زمان خرید تا کنسلی شما محاسبه شده که طبق جدول زیر است:

جریمه کنسلی از زمان خرید تا 1 ساعت قبل از حرکت 10 درصد
جریمه کنسلی از 1 ساعت قبل از حرکت تا بعد از حرکت 50 درصد


برای اطلاعت بیشتر در کنسلی بلیط اتوبوس ترمینال غرب می‌توانید صفحه‌ی «راهنمای کنسلی بلیط اتوبوس» از قاصدک 24 را مطالعه کنید.

خرید بلیط اتوبوس ترمینال غرب


سوالات متداول در مورد بلیط اتوبوس ترمینال غرب

این ترمینال در منطقه 5 شهرداری تهران و در ضلع شمالی میدان آزادی قرار دارد.
ایستگاه مترو میدان آزادی (خط 4) و اتوبوس‌های بی‌آر‌تی خط 1، 2 و 10 از بهترین شیوه‌های رسیدن به ترمینال غرب هستند.
ترمینال غرب دارای امکانات و خدمات رفاهی زیادی است که می‌توانیم به درمانگاه، اتاق مادر و کودک، کتابخانه، باشگاه، بوفه، دفاتر شرکت‌های تعاونی، خدمات ویژه برای جانبازان و غیره اشاره کنیم.
شما با گرفتن بلیط اتوبوس ترمینال غرب می‌توانید به اکثر شهرهای غربی و مرکزی ایران مانند ابهر، ارومیه، اردبیل، شیراز، کرمانشاه، تبریز، مشهد و... سفر کنید.
بله؛ شما می‌توانید بلیط اتوبوس ترمینال غرب قاصدک24 را از پنل خود در سایت انتخاب کرده و آن را لغو کنید. البته باید توجه داشته باشید هرچه به زمان حرکت نزدیک می‌شویم، میزان جریمه و کسری از هزینه بلیط بیشتر می‌شود. برای اطلاعت بیشتر می‌توانید صفحه‌ی «راهنمای کنسلی بلیط اتوبوس» از قاصدک 24 را مطالعه کنید.
تعاونی های ترمینال غرب شامل بخش عمده‌ای از شرکت‌های اتوبوسرانی می‌شوند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توانیم به شرکت ایران پیما، سیر و سفر، رویال سفر ایرانیان، همسفر و گیتی پیما اشاره کنیم.
برای این کار دو راه وجود دارد که شامل خرید آنلاین بلیط اتوبوس ترمینال غرب از قاصدک 24 و مراجعه حضوری به پایانه آزادی می‌شود.