بلیط هواپیما تهران

{{(adult + inf).toLocaleString('fa')}} مسافر
قاصدک 24

تهران، پایتخت و بزرگترین شهر ایران در طول سال، میزبان عده کثیری از فعالان صنعتی کشور بوده و نقطه تمرکز ساختار اداری کشور نیز محسوب می‌شود. دانشگاه‌ها، مراکز خرید و جاذبه‌های گردشگری فراوان آن نیز سالانه افراد زیادی را روانه پایتخت می‌کنند. از این رو دور از انتظار نیست که تقریبا در تمامی ایام سال، تهران پذیرای جمع کثیری از مسافران با اهداف مختلف باشد و خرید بلیط هواپیما تهران با قیمت مناسب موضوع بسیار پراهمیتی شمار رود. پس در ادامه با ما همراه شوید تا با انواع بلیط، نحوه رزرو بلیط هواپیما تهران و نکات مهم در پیدا کردن بلیط ارزان بیشتر آشنا شوید. 


انواع بلیط هواپیما تهران کدام‌اند؟

 

بلیط‌ هوایی تهران به صورت سیستمی، چاتر و لحظه آخری به فروش می‌رسد. هر یک از این انواع بلیط هواپیما ویژگی‌های خود را دارند و باید با توجه به اهداف و انتظارات خود از سفر مشخص کنید کدام نوع بلیط هواپیما تهران مناسب شما خواهد بود. پس در ادامه با ما همراه شوید تا مشخصات هر یک را بیشتر بشناسید.

 
بلیط هواپیما تهران


بلیط
هواپیما سیستمی تهران

 

بلیط سیستمی که بیشتر افراد با نام بلیط معمولی می‌شناسند با نرخ مصوب و برنامه پرواز و ظرفیت مشخص مستقیما توسط شرکت‌های هواپیمایی به فروش می‌رسد. مهم‌ترین نکته درباره بلیط سیستمی تهران، ثابت بودن قیمت آن است. هم‌چنین با توجه به مشخص بودن برنامه پروازها، این امکان فراهم شده تا از مدت‌ها قبل بلیط مورد نظر خود را با اطمینان از عدم تغییر قیمت خریداری کنید. از این رو، اگر برنامه مشخصی برای سفر داشته باشید، این نوع بلیط، بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

از سویی امکان کنسلی پرواز سیستمی تهران آسان‌تر از بلیط‌های چارتر و لحظه آخری است و میزان جریمه پایین‌تری دارد. از دیگر مزایای آن هم می‌توان به تخفیف‌های ویژه برای کودکان تا 12 سال اشاره کرد که گزینه مناسبی برای سفرهای خانوادگی اقتصادی به شمار می‌رود.

 بلیط هواپیما سیستمی تهران


بلیط هواپیما چارتر تهران

 

اگر به دنبال بلیط ارزان هواپیما باشید، احتمالا خرید پرواز چارتری در اولویت انتخاب‌های شما قرار خواهد گرفت. اما خوب است بدانید این نوع بلیط لزوما همیشه گزینه ارزان قیمتی برای شما نخواهد بود. در ادامه با همراه شوید تا بدانید چه زمانی خرید بلیط چارتر یک انتخاب صحیح و مقرون به صرفه خواهد بود.

 

  •      قیمت بلیط چارتر تهران دارای نوسان است و بر خلاف پرواز سیستمی همیشه نرخ ثابتی ندارد. در واقع  چارتر کننده‌ها به منظور دستیابی به سود مورد نظر خود، با توجه به شرایط قیمت‌ها را تغییر می‌دهند.

  • در مواقع کم تقاضا برای سفر همچون روزهای وسط هفته یا ایام غیر تعطیل، اصولا قیمت بلیط چارتر تهران کاهش پیدا می‌کند تا سریع‌تر فروش رود و چارتر کننده ضرر نکند.

  • اگر  تاریخ مشخصی برای سفر خود ندارید، پیشنهاد می‌شود در زمان‌های خلوت و کم سفر، لیست بلیط‌ هواپیما چارتر تهران را مورد بررسی قرار دهید؛ زیرا احتمال پیدا کردن پرواز ارزان بیشتر خواهد بود.

  •  برعکس در ایام پر تقاضا همچون روزهای آخر هفته یا تعطیلات نوروز که صندلی‌های هواپیما سریع پر می‌شوند، قیمت بلیط چارتر تهران ممکن است برابر و حتی گران‌تر از بلیط سیستمی هم به فروش برسد. بنابراین لزوما بلیط چارتری همیشه ارزان‌ نیست.

  • میزان جریمه در بلیط چارتر بر خلاف سیستمی  بیشتر است. مبلغ آن را هم  چارترکننده تعیین خواهد کرد. بنابراین اگر برنامه سفر مشخصی ندارید و احتمال کنسلی زیاد است، توصیه می‌شود پرواز چارتر تهران را نخرید.

  •     قیمت بلیط چارتر تهران برای کودک 2 تا 12 سال با بزرگسال هیچ تفاوتی ندارد. بنابراین در سفرهای خانوادگی پرواز سیستمی می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد.

 
بلیط چارتر تهران

بلیط هواپیما لحظه آخری تهران

 لحظه آخری در واقع نوعی بلیط چارتر است که تا نزدیکی زمان پرواز به فروش نرسیده است. در صورتی که تقاضا برای خرید بلیط هواپیما پایین باشد، شرکت‌های چارترکننده به منظور حفظ سود خود، نرخ بلیط را پایین می‌آورند. پس اگر می‌توانید سریع خود را برای سفر آماده کنید، این موقعیت بهترین فرصت برای خرید بلیط لحظه آخری ارزان تهران خواهد بود. توصیه می‌شود نکات زیر را هم مد نظر داشته باشید:

  • پرواز ارزان لحظه آخری تهران لزوما همیشه در دسترس نیست. اصولا در مواقعی که تقاضا برای خرید بلیط پایین است، احتمال خرید بلیط هواپیما لحظه آخری تهران با قیمت پایین برای شما بیشتر خواهد بود. پیشنهاد می‌شود از چند روز تا چند ساعت مانده به پرواز جهت بررسی بلیط لحظه آخری اقدام کنید.

  •      بلیط هواپیما لحظه آخری تهران تقریبا غیر قابل استرداد است و میزان جریمه هم با توجه به قوانین چارتر کننده اصولا بالا است. پس اگر از برنامه سفر خود مطمئن نیستید، این نوع بلیط را خریداری نکنید.

 بلیط لحظه آخری تهران


معتبرترین ایرلاین های پرواز تهران

 

تهران، قطب اقتصادی و سیاسی کشور و از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری ایران به شمار می‌رود. از این رو ایرلاین‌های معتبر متعددی در مسیرهای داخلی و خارجی از جمله ایران ایر، ماهان ایر، کاسپین، قشم، آتا، کاسپین، معراج، هواپیمایی آسمان، امارات، قطر، ترکیش و... به این شهر پرواز ارائه می‌دهند. جهت بررسی شرکت‌های هواپیمایی در مسیر خود کافی است مبدا، مقصد و تاریخ سفر را در سایت قاصدک 24 مشخص کنید. لیست پروازهای تهران در مسیر انتخابی شما به همراه ایرلاین آن‌ها در دسترس قرار خواهند گرفت. هم‌چنین با استفاده از فیلتر شرکت هواپیمایی در سمت راست صفحه نتایج، می‌توانید ایرلاین مورد نظر خود را انتخاب نموده و فقط لیست پروازهای آن ایرلاین را مشاهده کنید.

 ایرلاین پرواز تهران


عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما تهران

 

قیمت بلیط هواپیما تهران به عوامل مختلفی بستگی دارد. شناخت این موارد نقش مهمی در پیدا کردن بلیط با قیمت مناسب خواهد داشت. از این رو در ادامه با مهم‌ترین موارد اثرگذار بر نرخ بلیط پرواز تهران بیشتر آشنا خواهیم شد:

  • کلاس‌ پروازی: در هر پرواز، چندین کلاس پروازی با سطوح مختلف امکانات و خدمات ارائه می‌شود. اگر به دنبال سفر اقتصادی هستید، کلاس پرواز اکونومی با سطح امکانات معمولی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. اگر هم به دنبال آسودگی خاطر بیشتر در طول مسیر هستید، کلاس پروازی بیزینس گزینه مناسبی است. علاوه بر این، در پروازهای خارجی فرست کلاس با بالاترین سطح خدمات و امکانات رفاهی و البته پرداخت هزینه بیشتر، ایده‌آل‌ترین انتخاب است.

  • شرکت هواپیمایی: نوع ایرلاین نیز بر قیمت بلیط اثر گذار است. شرکت‌های هواپیمایی با توجه به نوع هواپیما و خدمات و امکاناتی که در پروازهای خود ارائه می‌دهند، قیمت‌گذاری‌ متفاوتی دارند. بنابراین حتما هنگام بررسی لیست پروازهای تهران، مشخصات هر ایرلاین‌ را به دقت مورد بررسی قرار دهید و با توجه به شرایط سفر خود گزینه مناسب را انتخاب کنید.

  • میزان تقاضا: در ایام پر سفر همچون روزهای آخر هفته، تعطیلات و مناسبت‌های خاص، اصولا تقاضا برای سفر بالا رفته و قیمت بلیط هواپیما نیز افزایش پیدا می‌کند. برعکس در زمان‌های کم سفر و خلوت، ممکن است نرخ پرواز پایین بیاید و احتمال خرید بلیط ارزان بیشتر شود.

  •  کلاس نرخی: کلاس نرخی جهت تمایز در قیمت‌گذاری بلیط‌ سیستمی ایجاد می‌شود. هر شناسه نرخی، می‌تواند میزان بار مجاز و قوانین کنسلی متفاوتی داشته باشد. از این رو باید متناسب با شرایط سفر خود کلاس نرخی مناسب را انتخاب کنید.

  •        نوع بلیط: همان طور که در بخش‌های پیشین اشاره شد، نوع بلیط هواپیما نیز بر قیمت اثر گذار است. بلیط‌های سیستمی اصولا با نرخ ثابت ارائه می‌شوند. از سویی بیشتر مواقع هنگامی که تقاضا برای خرید پرواز هوایی تهران پایین باشد و بلیط‌ها فروش نرفته باشند، قیمت بلیط چارتر و لحظه آخری کاهش پیدا می‌کند و انتخاب مناسبی برای خرید بلیط هواپیما ارزان تهران خواهد بود.



محبوب‌ترین پروازهای داخلی به مقصد تهران

 این امکان فراهم شده تا از سایر شهرهای ایران، بلیط هواپیما تهران را خریداری کنید. در ادامه با پرترددترین پروازهای داخلی به مقصد تهران بیشتر آشنا خواهیم شد: 


پرواز داخلی به تهران


محبوب‌ترین پروازهای داخلی از مبدا تهران

پرواز از مبدا تهران، به مناطق مختلف کشور نیز ارائه می‌شود که در ادامه با پرترددترین آن‌‌ها آشنا خواهیم شد: 



محبوب‌ترین پروازهای خارجی از مبدا تهران

علاوه بر مقاصد داخلی، پروازهای خارجی متعددی از معتبرترین ایرلاین‌ها از مبدا تهران انجام می‌شود که در ادامه با پرترددترین آن‌ها آشنا خواهیم شد:  


محبوب‌ترین پروازهای خارجی به مقصد تهران

در ادامه با پرترددترین پروازهای خارجی به مقصد تهران بیشتر آشنا خواهیم شد:   


پرواز خارجی به تهران


بهترین زمان خرید بلیط هواپیما تهران

 

به طور کل بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما تهران، با توجه به شرایط و انتظارات هر فرد در سفر متفاوت خواهد بود. اما اگر به دنبال خرید بلیط هواپیما ارزان هستید توصیه می‌شود روزهای وسط هفته یا ایام غیر تعطیل را انتخاب کنید. اگر هم شرایط آب و هوایی مطلوب هنگام خرید بلیط پرواز تهران مد نظر شما است اوایل بهار و پاییز می‌تواند زمان مناسبی برای خرید بلیط باشد.

 

چگونه باید بلیط ارزان هواپیما تهران خرید؟

 

همانطور که گفته شد عوامل مختلفی بر قیمت بلیط هواپیما تهران اثرگذار هستند. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نوع بلیط (سیستمی و چارتر)، میزان تقاضا، کلاس پروازی، شرکت هواپیمایی و... اشاره کرد. از این رو جهت خرید بلیط ارزان هواپیما تهران بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که از ابتدا نباید صرفا دنبال ارزان‌ترین گزینه باشید؛ بلکه هنگام جستجو، بلیط‌ها را باید در شرایط یکسان با هم مقایسه کنید. هم‌چنین نکات زیر را مد نظر قرار دهید:


  •      ارزان ترین بلیط هواپیما تهران لزوما همیشه بهترین انتخاب برای شما نخواهد بود. لازم است ابتدا بودجه و اهداف سفر را تعیین کنید. سپس بر اساس انتظارات خود ارزان‌ترین نوع بلیط، کلاس پروازی، شرکت هواپیمایی، کلاس نرخی و زمان پرواز را انتخاب کنید.

  •  اگر می‌توانید در انتخاب تاریخ سفر خود انعطاف داشته باشید، زمان‌های کم تقاضا برای سفر همچون روزهای وسط هفته و ایام غیر تعطیل را مد نظر قرار دهید و از رصد بلیط‌های ارزان چارتری و لحظه آخری غافل نشوید.

  •        هنگام جست و جو بلیط از تقویم قیمتی قاصدک 24 استفاده کنید. در این تقویم پایین‌ترین قیمت بلیط هواپیما در روزهای مختلف هفته نشان داده می‌شود و ابزار مناسبی جهت پیدا کردن بلیط هوایی ارزان تهران خواهد بود. (با مشخص کردن مبدا، مقصدو تاریخ سفر در قاصدک 24، تقویم به نمایش درمی‌آید)

خرید بلیط ارزان هواپیما تهران


نکات مهم در رزرو بلیط هواپیما تهران

 

هنگام جست‌و‌جو برای بلیط هواپیما تهران لازم است به نکات متعددی توجه داشته باشید. در ادامه با کاربردی‌ترین موارد آشنا خواهیم شد:

  1. فرودگاه‌ تهران: شهر تهران دارای دو فرودگاه است. فرودگاه مهرآباد در بخش غربی پایتخت، شامل بیشتر پروازها در مسیرهای داخلی است. فرودگاه بین المللی امام خمینی در 30 کیلومتری جنوب تهران نیز بیشتر پروازها در مسیرهای خارجی را انجام می‌دهد.

  2. بار مجاز پرواز تهران: میزان بار مجاز در پرواز به عوامل مختلفی از جمله کلاس پروازی، شناسه نرخی، طول مسیر، نوع هواپیما و ایرلاین بستگی دارد. به طور کل می‌توان گفت میزان بار مجاز پروازهای داخلی در کلاس اکونومی 20 کیلوگرم و در کلاس بیزینس 30 کیلوگرم است. پیشنهاد می‌شود بار مجاز پرواز مورد نظر خود را قبل از خرید مورد بررسی قرار دهید.

 رزرو بلیط هواپیما تهران


روش کنسلی بلیط هواپیما تهران

 

کنسلی بلیط هواپیما تهران با توجه به عواملی همچون نوع بلیط، کلاس نرخی و قوانین ایرلاین‌ها می‌تواند شرایط متفاوتی داشته باشد. از این رو قبل از خرید بلیط، حتما قوانین استرداد و میزان جریمه کنسلی را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید. البته اصلا نگران نباشید. قاصدک 24 در طول این مسیر همراه شما خواهد بود.

خوب است بدانید پشتیبانان قاصدک 24، در تمامی ساعات شبانه‌روز پاسخ‌گوی تمام پرسش‌های شما درباره شرایط کنسلی و میزان جریمه خواهند بود. هم‌چنین، می‌توانید با مراجعه به پنل خرید خود در سایت قاصدک 24 و انتخاب بلیط هواپیما تهران در لیست بلیط‌های خریداری شده، گزینه در خواست کنسلی را انتخاب کنید. پس از کسر میزان جریمه، مبلغ باقی‌مانده در کوتاه‌ترین زمان به حساب شما بازگردانده می‌شود.

 

نحوه خرید آنلاین بلیط هواپیما تهران با قاصدک 24

 

به منظور خرید بلیط، کافی است به اپلیکیشن قاصدک 24 یا سایت آن که از بهترین سایت های خرید بلیط هواپیما به شمار می‌رود، مراجعه کنید. در ادامه گام به گام با مراحل خرید اینترنتی بلیط پرواز تهران آشنا خواهیم شد:

 

  1.     ابتدا سربرگ بلیط هواپیما را انتخاب نموده و یکی از گزینه‌های پرواز داخلی یا خارجی را با توجه به مقصد خود انتخاب کنید.

  2. سپس یکی از گزینه‌های بلیط یک طرفه یا دو طرفه را انتخاب کنید.

  3. پس از آن به منظور خرید بلیط هوایی تهران، مبدا، مقصد، تاریخ سفر و تعداد مسافران باید مشخص شود. (با تعیین تاریخ سفر، تقویم قیمتی به نمایش درمی‌آید و ارزان‌ترین قیمت بلیط در روزهای مختلف هفته قابل مشاهده است)

  4. با کلیک بر گزینه جست وجو، لیست پروازهای تهران را می‌توانید مشاهده کنید.

  5. با کلیک بر گزینه جزئیات بلیط، قیمت بلیط نوزاد، کودک و بزرگسال به همراه مشخصات پرواز در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

  6. با فیلترهای هوشمند سمت راست صفحه این امکان فراهم می‌شود تا لیست را بر اساس نوع بلیط (سیستمی و چارتر)، کلاس پروازی، ساعت پرواز، تعداد توقف و شرکت‌های هواپیمایی بر اساس شرایط سفر خود شخصی‌سازی کرده و در زمان کوتاه‌تری بلیط تهران مدنظر خود را بیابید.

  7. بعد از بررسی کامل مشخصات و قوانین پرواز، بلیط مد نظر خود را انتخاب نموده و بر گزینه خرید کلیک کنید. سپس با ثبت اطلاعات درخواست شده و پرداخت هزینه به صورت اینترنتی، مراحل خرید بلیط هواپیما تهران را به پایان برسانید.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما تهران
البته تنها راه سفر به تهران بلیط هواپیما نیست و شما می‌توانید از طریق زمینی نیز اقدام کنید. به عنوان مثال یکی از ارزان‌ترین و آسان‌ترین راه‌های سفر زمینی خرید بلیط اتوبوس تهران است که قاصدک24 آن را در تمامی ایام سال ارائه می‌دهد.

سوالات متداول در مورد بلیط هواپیما تهران

معمولا اگر بلیط هواپیما تهران شما به مقصد یکی از شهرهای داخلی ایران صادر شده باشد، باید به فرودگاه مهرآباد  بروید و اگر بلیط هواپیمای شما به مقاصد خارجی است، مبدا شما فرودگاه بین المللی امام خمینی خواهد بود.
بلیط هواپیما تهران از جمله بلیط‌های پرفروش است و این مسیر پروازی تقریباً در تمام روزهای سال مسافر دارد. از این رو بهترین زمان خرید این بلیط می‌تواند با توجه به اهداف سفر (کاری، تفریحی و...) متفاوت باشد.
مدت زمان پرواز از مبدا تهران به شهر مقدس مشهد، حدود 1 ساعت و نیم است و این زمان برای رسیدن به مقصد اهواز نیز برابر با 1 ساعت و 10 دقیقه است.
از آنجایی که فاصله فرودگاه مهرآباد تا میدان آزادی حدوداً 3 کیلومتر فاصله دارد، می‌توان گفت که این مسیر، بهترین راه دسترسی به این فرودگاه است. از این رو مسافرانی که می‌خواهند از میدان آزادی به فرودگاه مهرآباد بروند می‌توانند یکی از دو راه بزرگراه شهید لشگری یا میدان آزادی را انتخاب نمایند. هم‌چنین می‌توانید با مترو یا اتوبوس تندرو خود را به فرودگاه برسانید. 
نوع ایرلاین، سیستمی یا چارتر بودن بلیط، نوع کلاس پروازی و تاریخ سفر از جمله عوامل تاثیرگذار در قیمت بلیط هواپیما تهران هستند.