بهترین زمان خرید در شگفت‌انگیزترین حراج‌های استانبول چه زمانی است؟

استانبول یکی از معروف‌ترین شهرهای ترکیه و توریستی‌ترین شهرهای جهان است که سالانه گردشگران زیادی را برای خرید و بازدید از جاهای دیدنی به سمت خود سوق می‌دهد. همچنین ترکیه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های منسوجات جهان است که رتبه ششم را در کل جهان و رتبه سوم را در میان کشورهای اروپایی دارد. در این مطلب از قاصدک 24 با ما همراه باشید تا به بهترین زمان خرید در استانبول پرداخته و با بهترین حراج‌های استانبول در طول سال آشنا شوید.

بهترین زمان خرید در استانبول

حراج استانبول چه زمانی است؟

 

در میان فعالیت‌های توریستی دیگری که می‌توانید در استانبول انجام دهید؛ قطعا خرید کردن از برندهای مختلف نیز یکی از لذت‌بخش‌ترین آن‌ها است. استانبول با عرضه برندهای مختلف اروپایی و آمریکایی وهمچنین برندهای کوچک محلی و مقرون به صرفه‌تر و با کیفیت بالا، به یکی از بهترین شهرها برای عاشقان اهل خرید تبدیل شده است. 
حراج‌های فصلی در استانبول همیشه یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید کردن هستند. حراج‌های ترکیه ممکن است در روزهای خاص مانند روز ولنتاین، عید قربان و... باشد و یا اینکه به مناسبت حراج‌های ویژه آخر فصل باشد. در ادامه بهترین زمان حراج در استانبول را با هم بررسی خواهیم کرد.

 


بیشتر بخوانید: از بهترین مراکز خرید استانبول تا ارزان‌ترین آن‌ها + آدرس


 

 

بهترین حراج های بهاری در استانبول

 

در فصل بهار در استانبول نباید انتظار حراج‌های هیجان‌انگیز و خاصی را داشته باشید. زیرا تمامی فروشگاه‌ها در این فصل، اجناس تازه‌ای را در ویترین‌های فروشگاه‌ها چیده‌اند و زمان مناسبی برای حراج در استانبول نیست.

بهترین زمان خرید در حراج بهاری استانبول
اگر در ماه‌های ازدیبهشت و خرداد به استانبول سفر کنید؛ احتمال اینکه در حراج‌های بهاری استانبول بتوانید خرید کنید بیشتراست. زیرا به پایان فصل هم نزدیک‌تر شده و در حراج پایان فصل و مخصوصا در ماه خرداد یا ماه جون، قطعا می‌توانید اجناسی را با قیمت پایین‌تر از قبل در استانبول خریداری کنید.

 


برای رزرو تور استانبول کلیک کن!
 

حراج تابستانی در استانبول، بهترین زمان خرید در استانبول

 

با بالاتر رفتن دمای هوا، حراج‌های استانبول نیز افزایش پیدا می‌کند. به‌طوری که بیشترین حراج‌ها را می‌توانید در گرم‌ترین روزهای استانبول یعنی تیر و مرداد مشاهده کنید. جشنواره خرید تابستانی در استانبول هم که هرساله به مدت تقریبا چهل روز است؛ در ماه‌های ژوئن، ژوئیه و آگوست برگزار می‌شود که به خوبی نشان‌دهنده پررنگ بودن این حراج‌ها  در تابستان است.

حراج‌های تابستانی در استانبول
نکته‌ای که باید بدانید این است که در تیرماه بیشترین تنوع و رنگارنگی را در بین اجناس می‌توانید پیدا کنید؛ در حالی‌ که وقتی به اواخر تابستان می‌رسیم؛ از تنوع اجناس کمتر می‌شود.

 


بیشتر بخوانید: صفر تا صد راهنمای سفر به استانبول + هزینه‌ها


 

حراجی های استانبول در پاییز

 

به طور کلی می‌توان گفت که بسیاری از حراج‌های استانبول با پایان فصل تابستان تمام می‌شوند. البته حراج‌های کوچک را همیشه می‌توانید در استانبول ببینید. منظور ما از این حراج‌ها، حراج‌های گسترده‌تر هستند. مگر این‌که کمپین‌های جدید حراج پاییزه از قبل برگزار شده و به فروشگاه‌ها اعلام شود.

حراجی‌های استانبول در پاییز

کمپین‌های تخفیف و حراج پاییز استانبول در آبان ماه 

تخفیفات جمعه افسانه‌ای (Legendary Friday)

تخفیفات جمعه شگفت‌انگیز (Wonder Friday)



  •  این کمپین‌ها که معمولا آخرین جمعه آبان ماه برگزار می‌شوند؛ از زیباترین سورپرایزهای خرید در پاییز استانبول محسوب می‌شوند.

 

برای رزرو بلیط هواپیما استانبول کلیک کن!
 

حراجی‌ های استانبول در فصل زمستان

 

 حراج زمستانی استانبول با نزدیک‌تر شدن به سال نو یکی از بهترین زمان‌ها برای خرید در استانبول محسوب می‌شود.

  • مزایای خرید درفصل زمستان: ویترین‌های پر زرق وبرق و تخفیفات هیجان‌انگیزی که فروشندگان در نزدیکی سال نوی میلادی در نظر گرفته‌اند؛ همگی می‌توانند یک خرید عالی را برای شما رقم بزنند.
  • معایب خرید در فصل زمستان: از معایب خرید در این فصل می‌توان به بالاتر بودن هزینه اقامت، هتل و غذا در استانبول، به مناسبت نزدیکی به سال نو اشاره کرد که این  نکته مهم را نیز باید در نظر گرفت.

 

حراجی‌های استانبول در فصل زمستان

 

حراجی های استانبول در فصل زمستان 

بازه زمانی اول تخفیفات:
تخفیفات زمستانی در استانبول معمولا از اواسط دسامبر (اواخر آذر) یا اوایل ژانویه ( اواسط دی ماه ) شروع می‌شود و معمولا اجناس موجود تخفیف 30 تا 50 درصدی را شامل می‌شوند.


بازه زمانی دوم تخفیفات:
با اینکه تخفیفات بسیاری از برندها به بازه زمانی آذر تا دی ماه محدود می‌شود؛ اما برخی از فروشگاه‌ها هم برای تمام شدن پوشاک زمستانی خود، تخفیفات خود را تا اواخر ماه آوریل (اواسط اردیبهشت) ادامه می‌دهند.

 
نکته مهم:
اگر قصد دارید در حراج تخفیفات زمستانی استانبول خرید کنید؛ بهتر است در ماه اول خرید خود را انجام دهید تا سایزهای پر طرفدار تمام نشود.

 



بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی استانبول – عکس دیدنی‌‌های استانبول ترکیه


 

حراجی های استانبول در مناسبت های خاص

 

علاوه‌ بر حراجی‌هایی که در فصول مختلف در استانبول برگزار می‌شود؛ در مناسبت‌های مختلف اعم از اعیاد مذهبی و یا مناسبت‌های دیگر نیز شاهد تخفیفات شگفت‌انگیز دیگری در استانبول خواهیم بود. این حراج‌ها تنها تخفیفاتی هستند که تاریخ دقیق آن‌ها از قبل مشخص بوده و می‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرد.

حراج‌های استانبول در مناسبت‌های خاص


برخی از بهترین حراجی‌های مناسبتی در استانبول عبارتند از:


  • حراج روز ولنتاین (14 فوریه)
  • حراج عید فطر استانبول
  • حراج روز مادر ( دومین یکشنبه ماه می)
  • حراج روز پدر ( سومین یکشنبه ماه ژوئن)
  • حراج عید قربان ( حراج سه روزه عید قربان استانبول )
  • حراج کریسمس استانبول
  • حراج سال نو میلادی در استانبول
  • حراج جمعه سیاه یا بلک فرایدی در استانبول (Black Friday)

 

برای رزرو بلیط قطار ترکیه کلیک کن!
 

 حراج های همیشگی در استانبول کجاست؟

 

اما اگر در هیچ یک از مناسبت‌ها و فصل‌های پر حراج در استانبول موفق به سفر یا خرید در استانبول نشدید؛ اصلا نگران نباشید. اوت‌لت‌ها فروشگاه‌های همیشه تخفیف در استانبول هستند که برای خرید لباس، پوشاک، وسایل خانه و... بسیار مناسب است. این فروشگاه‌ها معمولا کالاهایی را به دلیل نقص، از مد افتادن و یا تک سایز شدن با قیمت بسیار مناسبی به فروش می‌رسانند. برندهای مطرح مختلفی از جمله برند زارا و مانگو ترکیه را نیز می‌توانید در این فروشگاه‌ها ببینید و بخرید.

معروف‌ترین اوت‌لت‌های استانبول کدام است؟


8 مورد از معروف‌ترین اوت‌لت‌هایی که در استانبول وجود دارند؛ شامل موارد زیر است:

  1. اپتیموم اوت‌لت
  2. مرکز اوت‌لت آسیا پارک
  3. اوت‌لت ایرپورت استانبول
  4. اوت‌لت دیپو سایت استانبول
  5. اوت‌لت کاله استانبول
  6. اوت‌لت ویاپورت استانبول
  7. مرکز اوت‌لت فکس‌ سیتی استانبول
  8. اوت‌لت اولیویوم

 


بیشتر بخوانید: با 10 مورد از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول آشنا شوید!




 بهترین حراجی های استانبول کجاست؟

 

یکی از نکات مهم برای خرید در حراجی‌های استانبول، انتخاب مراکز خرید ارزان در استانبول ترکیه است. حتی ممکن است شما در فصل حراج‌ها به استانبول سفر کنید؛ ولی مراکز خرید ارزان را نشناسید و خرید گرانی را تجربه کنید. در ادامه برخی از جاهای خوب استانبول برای خرید را نام برده‌ایم تا بتوانید تجربه خرید خوب و ارزانی را در استانبول داشته باشید.


بهترین حراجی‌های استانبول اغلب در مراکز خرید زیر برگزار می‌شوند:

  • مرکز خرید مال آف استانبول
  • فروم استانبول
  • اوت لت اوپتیموم
  • اوت لت استار سیتی
  • اوت لت اولیویوم
  • بازار بی اوغلو ایش مرکزی
  • بازار بزرگ استانبول
  • ویاپورت استانبول
  • فروشگاه‌های خیابان استقلال
  • پاساژ ترکوز
  • پاساژ سینان پاشا بشیکتاش
  • پاساژ اوپرا اونور کادیکوی

برای خرید عمده در حراجی‌های استانبول می‌توانید به دو بازار معروف عمده فروشی آکسارای و مرتر مراجعه کنید.

نکات مهم خرید در فروشگاه‌های استانبول

نکات مهم هنگام خرید در فروشگاه‌های استانبول

 

نکات مهم خرید در فروشگاه‌های استانبول

در هنگام خرید از کفش و لباس راحتی استفاده نمایید؛ زیرا ممکن است وقت زیادی را در خیابان‌های فرعی استقلال بگذرانید که بدون کفش و لباس راحت امکان‌پذیر نیست.



بهترین مراکز خرید استانبول که در آن‌ها حراج اتفاق می‌افتد را جستجو نمایید و قبل از رفتن به خرید شناخت کافی درباره مکان و منطقه این فروشگاه‌ها داشته باشید. رفتن به فروشگاه‌های لوکسی که در آن ها حراج برگزار نمی‌شود؛ فقط وقت شما را می‌گیرد.



با توجه به قیمت بالای خوراکی در ترکیه و همچنین برای کاهش هزینه‌ها در خرید، می‌توانید همراه خود خوراکی و آب معدنی نیز داشته باشید.


در اولین مغازه خرید نکنید و قیمت‌های مختلف را در فروشگاه‌های مختلف با هم مقایسه و سپس خرید کنید.


کلمه ( ایندیریم ) به معنای حراج در زبان ترکی است. اگر این کلمه را پشت شیشه های فروشگاه دیدید؛ می‌توانید حدس بزنید که اجناس حراج گذاشته شده‌اند.



برای رزرو هتل کلیک کن!
 

جمع بندی


در این مطلب سعی کردیم به نکات مهم پیرامون خرید در حراجی‌های استانبول ترکیه پرداخته و ارزان‌ترین مراکز خرید استانبول را برای تجربه یک خرید عالی به شما معرفی کنیم. اگر قصد سفر به استانبول ترکیه را دارید می‌توانید از خدمات آنلاین خرید بلیط هواپیما و بلیط قطار  و همچنین بلیط هواپیما استانبول تهران استفاده نمایید و از پشتیبانی 24 ساعته قاصدک24 بهره‌مند شوید.

سوالات متداول در مورد بهترین زمان خرید در استانبول

بهترین فصل حراجی‌ها و تخفیفات شگفت‌انگیز در ترکیه فصل تابستان و جشنواره‌های تابستانی است. اما توجه داشته باشید که در پایان هر فصل نیز حراج‌های فصلی خوبی در ترکیه برگزار می‌شود.
با خرید از حراجی‌های ترکیه بالاترین کیفیت رابا کمترین قیمت‌ها می‌توانید خریداری کنید.
از خرداد ماه تا تیرماه و همچنین مرداد