با بهترین و ارزان‌ترین تفریحات استانبول آشنا شوید!

در بین مقاصد گردشگری خارجی، استانبول احتمالا یکی از محبوب‌ترین آن، در بین گردشگران ایرانی باشد. همسایگی با ایران، نزدیکی فرهنگی، همچنین جاذبه‌های دیدنی بسیار و مراکز خرید متنوعی که در استانبول قرار دارند؛ از عمده دلایلی هستند که باعث محبوبیت استانبول در بین ایرانیان شده‌ است. اما جذابیت‌های شهر استانبول به همین جا ختم نمی‌شود.

استانبول شهری پرجمعیت و مدرن است که در کنار آثار تاریخی و جاهای دیدنی، امکانات و تفریحات گوناگونی را نیز برای گردشگران در نظر گرفته است. در این مطلب از قاصدک 24 با ما همراه باشید تا  بهترین تفریحاتی که می‌توانید در سفر به استانبول تجربه کنید را به شما معرفی کنیم.

بهترین تفریحات استانبول کدام است؟

 

تفریحات آبی استانبول


در استانبول همه چیز آماده است تا شما تفریحات آبی متنوعی را تجربه کنید. از تفریحات هیجان‌انگیز در پارک‌های آبی گرفته تا ریلکس کردن و آفتاب گرفتن در سواحل زیبای مدیترانه همگی به راحتی در استانبول امکان‌پذیر است. در ادامه برخی از بهترین تفریحات آبی که می‌توانید در استانبول تجربه کنید را به شما خواهیم گفت.


بیشتر بخوانید: معرفی کامل بهترین سواحل استانبول+ عکس و آدرس


سواحل استانبول


سواحل زیبای استانبول در کنار کافه‌های کوچک و بزرگی که در نزدیکی آن بنا شده‌اند؛ همراه با دورهمی‌های کوچک در کناراین سواحل، تبدیل به یکی از معمول‌ترین تفریحات جوانان در استانبول شده است. سواحل استانبول اغلب فضایی مخصوص پیاده روی، دوچرخه سواری و تفریحاتی از این قبیل را دارد که در کنار منظره بی‌نطیر دریای مدیترانه لحظات خوبی را می‌تواند رقم بزند. از وبسایت istanbulonbike میتوانید دوچرخه اجاره کنید.

زیباترین سواحل استانبول 

معروف‌ ترین سواحل استانبول کدام اند؟


اگر قصد آبتنی در سواحل استانبول را دارید؛ می‌توانید به ساحل بیوک چکمه بروید. ساحل سولار در شمال استانبول نیز از بهترین سواحل استانبول شناخته میֱشود. با این که این دو ساحل از معروف‌ترین و محبوب‌ترین سواحل استانبول محسوب می‌شوند؛ ولی چندین ساحل دیگر نیز در استانبول وجود دارند. برخی دیگر از زیباترین سواحل استانبول عبارتند از:
  • ساحل دالیا
  • ساحل نان استاپ
  • ساحل بابیلون
  • ساحل ریوا
  • ساحل ترو بلو


بیشتر بخوانید: آشنایی با تاریخچه ، آب و هوا و هتل‌های معروف استانبول



علاوه بر این‌ها اگر از تجربه هیجانات بالا لذت می‌برید؛ می‌توانید تفریحات سواحل استانبول را نیز تجربه کنید. برخی از این تفریحات ساحلی هیجان‌انگیز در استانبول عبارتند از:

  • جت اسکی
  • کارتینگ
  • انواع موج‌سواری
  • والیبال ساحلی
  • فوتبال ساحلی
  • زمین بسکتبال
  • زمین تنیس
  • زمین گلف

پارک های آبی استانبول


تمام تفریحات آبی استانبول به سواحل زیبای آن ختم نمی‌شود. پارک‌های آبی استانبول که از بهترین تفریحات استانبول در تابستان محسوب می‌شوند؛ تفریحات آبی هیجان‌انگیز و متنوعی را برای تجربه یک روز عالی در استانبول دارند. هریک از این پارک‌های آبی ویژگی‌های خاص خود را دارند که برای ساختن یک روز شاد و مفرح با دوستان، می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

بهترین پارک‌های آبی استانبول

 

بهترین پارک های آبی استانبول


 پارک آبی کلاب دلفین و پارک آبی آکوا مارینا در استانبول از مهم‌ترین و بهترین پارک‌های آبی استانبول هستند. پارک‌های آبی فضاهای مخصوصی برای بازی کودکان نیز دارند و شما می‌توانید همراه کودکان خود از تفریحات هیجان‌انگیز این پارک لذت ببرید.


بیشتر بخوانید: آشنایی با 8 مورد از معروف‌ترین جزایر پرنس استانبول



غواصی در استانبول


غواصی هم از دیگر تفریحات آبی استانبول محسوب می‌شود که طرفداران خاص خود را دارد. کلوب‌های ساحلی مختلفی وجود دارند که برای تجربه غواصی می‌توانید به آنها سر بزنید و از خدمات آن استفاده نمایید.

بهترین فضاها برای غواصی در استانبول

 

مهم‌ترین فضاهای غواصی در استانبول


برخی از کلوب‌های غواصی، از جاهای تفریحی در سواحل استانبول هستند که می‌توانید یکی از آنها را برای تفریح انتخاب کنید. غواصی در استانبول تفریح ارزانی محسوب نمی‌شود؛ اما اگر علاقه دارید تا قیمت غواصی در استانبول را بدانید؛ تقریبا بین 800 تا 2600 لیر متغیر است. برخی از بهترین فضاهای غواصی در سواحل استانبول عبارتند از:

  • کلوب تک اکسپلور
  • کلوب ایسپرمچت
  •  کلوب گورو

 
 

پارک های موضوعی یا تم پارک‌های استانبول


تم پارک‌ها یا پارک‌های موضوعی در استانبول از بهترین و ارزان‌ترین جاهای تفریحی در استانبول هستند که شما را بر اساس موضوعی خاص هدایت می‌کنند. موضوع این پارک‌ها می‌تواند پیرامون طبیعت باشد و یا برای آشنایی با علم خاصی بوده و یا صرفا برای بالا بردن هیجانات شما ایجاد شده باشد. در هرصورت پارک‌های موضوعی از جاهای دیدنی استانبول در زمستان هستند که برای گشت‌وگذار در کنار خانواده بسیار مناسب است. در ادامه برخی از تم پارک‌های معروف استانبول را به شما معرفی خواهیم کرد.



بیشتر بخوانید: 7 مورد از تفریحات شبانه در استانبول که حتما باید بشناسید!


 پارک‌های موضوعی یا تم پارک‌های استانبول

 

فارستانبول


مجموعه بزرگ فارستانبول پر از تجربه‌های هیجان‌انگیز برای گردشگران در استانبول است. از زیپ لاین گرفته تا تاب غول آسا برای کسانی که عاشق هیجان هستند. پارک فارستانبول که از بهترین جاهای تفریحی استانبول محسوب می‌شود؛ محیطی مناسب برای گشت‌وگذار با دوستان وخانواده بوده و برای همه سنین سرگرمی‌ها و تفریحات متفاوتی را در خود جای داده است.

پارک فارستانبول استانبول کجاست؟

برخی از مهم‌ترین تفریحاتی که می‌توانید در این پارک داشته باشید عبارتند از:

  • جنگل نوردی با طناب
  • زیپ لاین
  • دیوار نوردی
  • سقوط آزاد
  • تاب غول آسا

 


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی استانبول، عکس دیدنی‌های استانبول ترکیه


هزینه فارستانبول 30 تا 90 لیر
ساعت‌کاری پارک فارستانبول 10 صبح تا 7 عصر
آدرس پارک فارستانبول جنگل کمربورگاز



دلفیناریوم استانبول


دلفیناریوم استانبول که بزرگ‌ترین دلفیناریوم اروپا محسوب می‌شود؛ از جذاب‌ترین دیدنی‌های استانبول است. در این مجموعه دلفین‌های تربیت‌شده‌ای را خواهید دید که حرکات نمایشی جالب و جذابی را برای شما اجرا می‌کنند. در برخی موارد نیز به بازدیدکنندگانی که مسلط به شنا هستند، اجازه شنا در کنار این پستانداران دوست داشتنی  نیز داده می‌شود.

هزینه دلفیناریوم استانبول 35 لیر
 ساعت کاری دلیفیناریوم استانبول 10 صبح تا 6 عصر
آدرس دلفیناریوم استانبول منطقه ایوپ استانبول

 

آکواریوم استانبول


آکواریوم استانبول یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی استانبول است که از زیبایی خاصی برخوردار است. وجود 17 هزار گونه ماهی و آبزی‌های مختلف در مساحت 22 هزار متری، مجموعه‌ای بسیار شگفت‌انگیز را برای بازدید گردشگران ایجاد کرده است. احتمالا همه کسانی که از آکواریوم استانبول دیدن می‌کنند؛ از جذابیت و زیبایی دنیای زیر آب تحت تاثیر قرار گرفته و لذت خواهند برد. علاوه بر این، لوکیشن خوبی برای خلق عکس‌های جذاب نیز محسوب می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم حتما در سفر به استانبول از این ویترین رنگارنگ آبی دیدن کنید.

آکواریوم استانبول کجاست


هزینه آکواریوم استانبول 95 لیر
ساعت کاری آکواریوم استانبول 10 صبح تا 8 شب
آدرس آکواریوم استانبول منطقه فلوریا استانبول



بیشتر بخوانید: صفر تا صد راهنمای سفر به استانبول + هزینه‌ها


مجموعه تفریحی ویالند


این مجموعه تفریحی بزرگ 600 هزار متری از محبوب‌ترین و بهترین شهربازی‌های ترکیه محسوب می‌شود. شهر بازی ویالند که با نام اسفانبول نیز شناخته می‌شود؛ با انواع وسایل بازی و تفریحی از جمله ترن و رفتینگ مصنوعی از بهترین تفریحات استانبول بوده که می‌تواند اوقات سرگرم کننده‌ای را برای کودکان و بزرگسالان مهیا کند. از امکانات این شهربازی می‌توان به کافه و رستوران، سینما و بولینگ نیز اشاره کرد.

تم پارک ویالند در  استانبول


هزینه ورودی اسفانبول یا ویالند 169لیر
ساعت کاری اسفانبول 10صبح تا 7عصر
آدرس اسفانبول منطقه ایوپ استانبول

تفریحات رایگان استانبول


بسیاری از گردشگران نگران هزینه‌های بالا و تفریحات گران قیمت استانبول هستند؛ اما کافی است اطلاعات کافی درباره مقصد مورد نظر داشته باشید تا در هزینه‌های سفر صرفه جویی کرده و سفری کم‌هزینه و خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید. در ادامه برخی از تفریحات رایگان استانبول را به شما معرفی خواهیم کرد.

 پارک های استانبول


استانبول به دلیل قرار گرفتن در میان دریای سیاه و دریای مرمره، از طبیعتی زیبا و دیدنی نیز برخوردار است. برخی از پارک‌های استانبول که از بهترین دیدنی‌های استانبول نیز شناخته می‌شوند؛ لوکیشن جذابی برای عکاسی در استانبول هستند و گردشگران زیادی در طول سال برای عکاسی مراسم عروسی خود، پارک‌های ترکیه را انتخاب می‌کنند.

زیباترین پارک‌های استانبول

جالب است بدانید در فصل اردیبهشت به دلیل برگزاری جشنواره لاله‌های استانبول، پارک‌های استانبول بسیار تماشایی می‌شوند؛ از این رو پیشنهاد می‌کنم در سفر به استانبول حتما از یکی از این پارک‌های زیبا دیدن کنید و لذت ببرید. برخی از زیباترین پارک‌های استانبول عبارتند از :

  • پارک امیرگان استانبول
  • پارک فیندیکلی استانبول
  • پارک ییلدیز استانبول
  • پارک آتاتورک استانبول
  • پارک فاتح استانبول


 

قدم زدن بر روی پل گاتالا


یکی از زیباترین مناطق برای قدم زدن در استانبول بعد از سواحل زیبا، قدم زدن  روی پل تاریخی گاتالا است. پل گاتالا که قدمت تاریخی طولانی داشته و ساخت آن به قرن نوزدهم میلادی باز می‌گردد؛ 490 متر طول داشته و از زیباترین جاهای دیدنی استانبول نیز محسوب می‌شود.

پل گالاتا در استانبول کجاست


این پل تاریخی در مرکز شهر استانبول قرار دارد و افراد محلی و گردشگران زیادی برای قدم زدن، ماهی‌گیری و گرفتن عکس‌های یادگاری این پل را انتخاب می کنند. کافه‌ها و رستوران‌های زیادی هم در کنار این پل قرار دارند که می‌توانید از خوردن غذا با منظره زیبای این پل لذت ببرید. این تفریح رایگان می‌تواند لحظه‌های خاطره‌انگیزی را در استانبول برای شما رقم بزند.


تور آنتالیا

قدم زدن در کنار تنگه بسفر استانبول


یکی از جاذبه‌های طبیعی استانبول تنگه بسفر است که دو قاره اروپا و آسیا را از هم جدا می‌کند. قدم زدن در کنار تنگه بسفر و تماشای مناظر زیبای اطراف بسیار رویایی و لذت‌بخش است.

بازدید از محله بالات


بالات در گذشته محل زندگی خانواده‌های ارتدوکسی بوده که در گذشته جزو اقشار متوسط جامعه بوده‌اند. امروزه این محله قدیمی به دلیل معماری خاص و خانه‌های رنگارنگ به مکانی برای گردش و تفریح تبدیل شده است.

محله بالات استانبول کجاست

بازدید از گالری‌های رایگان خیابان استقلال


خیابان استقلال ترکیه یکی از خیابان‌های معروف ترکیه است که پر از گالری‌های رایگان برای علاقمندان به هنر است. از جمله گالری‌هایی که در خیابان استقلال می‌توان از آن ها بازدید کرد موارد زیر را می‌توان برشمرد:


  •  مجموعه گالریست
  •  گالری نو
  •  آرتر
  •  نیو گالری

از دیگر تفریحات رایگان در استانبول می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • بازدید از مسجد زیرک
  •  لذت بردن از کنسرت های خیابانی
  •  بازدید از موزه پرا استانبول
  • تماشای سواحل جزایر آدالار

خیابان استقلال استانبول کجاست

سخن پایانی


تفریحات استانبول برای همه سنین و سلیقه‌ها می‌تواند لذت‌بخش باشد. بهتر است قبل از سفر به استانبول درباره بهترین تفریحات استانبول و همچنین تفریحات کودکان در استانبول نیز اطلاعات کافی داشته باشید؛ تا در سفرهای خانوادگی تجربه‌ای خاطره‌انگیزی را برای خود رقم بزنید. در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کافی درباره تفریحات خانوادگی و دوستانه در استانبول به شما بدهیم تا برای سفر با تور استانبول تجربه بهتری را داشته باشید. اگر قصد سفر به استانبول را دارید؛ می‌توانید بلیط هواپیما استانبول را از قاصدک24 تهیه نمایید. همچنین اگر در استانبول حضور داشته باشید؛ می‌توانید با جستجوی آنلاین بلیط هواپیما استانبول تهران در قاصدک 24، مناسب‌ترین بلیط هواپیما را با پشتیبانی 24 ساعته خریداری نمایید.

سوالات متداول در مورد تفریحات استانبول

بهار و پاییز بهترین فصل سفر به استانبول از لحاظ آب و هوا است.
ساحل دالیا، ساحل نان‌استاپ، ساحل بابیلون، ساحل ریوا، ساحل ترو بلو، ساحل بیوک چکمجه و... از معروف‌ترین سواحل استانبول هستند.
فارستانبول، دلفیناریوم استانبول، ویالند و آکواریوم استانبول از مهم‌ترین تم پارک‌های استانبول هستند.
پارک امیرگان استانبول، پارک فیندیکلی، پارک ییلدیز، پارک آتاتورک و پارک فاتح استانبول زیباترین پارک‌های استانبول هستند.