سواحل کوش آداسی ترکیه

ترکیه یکی از کشورهای توریستی جهان است که همه ساله گردشگران بسیاری به این کشور زیبا سفر می‌کنند تا از زیبایی‌های آنجا لذت ببرند. یکی از شهرها و سواحل بسیار جذاب ترکیه شهر کوش آداسی و سواحل زیبای آن است. کوش آداسی در فاصله ۵۷۰ کیلومتری استانبول و ۶۴۷ کیلومتری آنکارا قرار گرفته که سواحل بسیاری دارد؛ سواحلی زیبا با ماسه‌ها و شن‌های طلایی که سالانه مسافران زیادی به این سواحل سفر می‌کنند. شما هم اگر قصد سفر به کوش آداسی، این کشور توریستی و قدم زدن در سواحل زیبای آن را دارید؛ با قاصدک 24 همراه شوید تا با این شهر رویایی بیشتر آشنا شوید.

بهترین سواحل کوش آداسی

سواحل کوش آداسی کجاست؟


سواحل کوش آداسی بخشی از دیدنی های شهر کوش آداسی ترکیه است که در جوار دریای اژه قرار دارد. کوش آداسی به زبان ترکی استانبولی یعنی پرنده و علت گذاشتن این نام، شباهت زیاد این شهر به پرنده است. مجموعه سواحل کوش آداسی هر کدام بخش‌های مخصوصی دارند و از نظر امکانات نیز با هم تفاوت دارند. این سواحل از نظر امنیت کاملا ایمن هستند و هیچ موجود خطرناکی در ساحل یا داخل آب وجود ندارد. در صبح امواج آرام بوده و هرچه به ظهر نزدیک می‌شویم این امواج پر تلاطم می‌شوند ولی به گونه ای نیست ‌که تفریح شما را بهم بزند. در ادامه با معرفی چند تا از بهترین سواحل کوش آداسی ترکیه همراه ما باشید.

  • ساحل شهر
  • ساحل جزیره مار
  • ساحل حمام پاپاز
  • ساحل بانوان
  • ساحل کاراسو
  • ساحل الماس
  • ساحل گرین
  • ساحل لانگ
  • ساحل ایچملر
  • ساحل عشق
  • ساحل پارادایس
  • ساحل پاموچاک

سواحل کوش آداسی ترکیه

ساحل شهر


از سواحل پرطرفدار کوش آداسی می‌توان ساحل شهر را نام برد که یک ساحل مصنوعی است و مثل یک سد در مقابل دریا قرار دارد و از جلو آمدن آب به سمت شهر جلوگیری می‌کند. این ساحل در سمت چپ اسکله قرار گرفته و به خاطر نزدیکی به شهر و همچنین اسکله و وجود تفرجگاه ساحلی و هتل‌های زیاد محبوبیت ویژه‌ای بین گردشگران دارد. در ساحل شهر رستوران‌های بسیاری وجود دارد که غذاهای متنوعی طبخ می‌کنند.


بیشتر بخوانید: تجربه‌ای سرتاسر هیجان در پارک های آبی کوش آداسی



ساحل جزیره مار


ساحل جزیره مار بیشتر به سر مار شباهت دارد و این ساحل کوچک و صخره‌ای مکان مناسبی برای حمام آفتاب است. در این ساحل دو باشگاه ساحلی مجهز برای خوشگذرانی گردشگران وجود دارد. در ساحل جزیره مار دو کلاب ساحلی وجود دارد که یکی از آن‌ها کوچک است و در آن رستوران‌هایی است که صرف غذا در ترانس‌های این رستوران‌ها بسیار دلچسب است. کلاب بزرگ دیگری در این ساحل وجود دارد که یک منطقه گردشگری معروف در بین تمام کشورها است و از تمام کشورها برای فیلمبرداری پروژه‌های مختلف به این کلاب ساحلی می‌آیند. این مکان از علف زار پوشیده شده است و خبری از شن و ماسه نیست.

ساحل جزیره مار کوش آداسی

ساحل حمام پاپاز


ساحل حمام پاپاز در مرکز شهر کوش آداسی قرار گرفته و برای یک حمام آفتاب طولانی مناسب است. در چند متر اول عمق آب کم است ولی هر چه جلوتر برویم عمق آب بیشتر می‌شود. از زیبایی‌های ساحل پاپاز چشم انداز زیبای آن به جزیره کبوتر است، در این ساحل کوچک و جذاب یک باشگاه ساحلی وجود دارد که علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی می‌توانند ساعاتی را در آنجا بگذرانند. همچنین در ساحل حمام پاپاز یک رستوران وجود دارد که انواع غذاهای مختلف را می‌توانید در آنجا سرو کنید. ساحل حمام پاپاز معمولا خیلی شلوغ است ولی اگر اول صبح به آنجا بروید می‌توانید شنایی عالی و دلچسب داشته باشید. البته منظره اول صبح ساحل حمام پاپاز برای عکس گرفتن بسیار خوب و عالی است.

ساحل بانوان


یکی از محبوب‌ترین سواحل، ساحل دوست داشتنی بانوان است که زمانی فقط مخصوص بانوان بود ولی الان به یک ساحل خانوادگی تبدیل شده است. این ساحل یک کیلومتر طول دارد و چندین هتل و اقامتگاه در این ساحل وجود دارد که مسافران می‌توانند در آن اقامت کنند. همچنین در ساحل بانوان یک بلوار با چندین رستوران وجود دارد که گردشگران می‌توانند ساعاتی را در آنجا استراحت کنند. در ساحل بانوان بعد از ۳۰ متر راه رفتن روی آب شیب آب برای شنا کردن زیاد می‌شود و شما می‌توانید شنا کنید. همچنین تفریحات آبی و قایق و اسکی نیز در این ساحل برای گردشگران وجود دارد.

ساحل بانوان کوش آداسی

ساحل کاراسو


ساحل کاراسو یکی دیگر از سواحل زیبای کوش آداسی شناخته می‌شود که طبیعت زیبای آن بسیار جذاب و دوست داشتنی است. آب رودخانه کاراسو در این مکان به دریا می پیوندد. این ساحل بسیار بزرگ است و گردشگران زیادی را در خود جای می‌دهد. همچنین امکانات رفاهی بسیار زیادی دارد و ساحل آن سرسبز و هوا بسیار مطلوب است، آب این ساحل کم عمق و برای شنا کردن کودکان مناسب است. کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری در ساحل کاراسو وجود دارد که در تور کوش آداسی می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

ساحل الماس


یکی از معروفترین سواحل کوش آداسی، ساحل الماس است که به ساحل طلایی نیز شهرت دارد. در قسمت‌هایی از این ساحل ویلاهایی وجود دارد که گردشگران در زمان تعطیلی از آن‌ها استفاده می‌کنند. ساحل الماس در کنار یک مجتمع تفریحی قرار دارد که برای برگزاری مراسم جشن تدارک دیده شده است. همچنین یک بازار در این ساحل وجود دارد که مسافران می‌توانند از آنجا خرید کنند و همچنین گردشگران می‌توانند در رستوران‌های ساحل الماس غذاهای ترکی سرو کنند. اگر به این رستوران‌ها رفتید حتما غذای گزلمه که بسیار لذیذ است را سفارش دهید. ناگفته نماند در ساحل الماس تخت‌هایی برای اجاره وجود دارد که مسافرانی که قصد دارند حمام آفتاب بگیرند می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

ساحل گرین (سبز)


این ساحل کوچک و سر سبز حدود ۲ کیلومتر بعد از ساحل بانوان ساحل سبز قرار گرفته و حدود ۱۰۰ متر است. ساحل گرین مانند یک خلیج است که خبری از موج در آن نیست و برای شنا کردن مکان خوبی است ولی تفریحات ورزشی خاصی ندارد. ساحل گرین (سبز) در فصل بهار و پاییز بسیار زیبا و دنج است و تخت‌های زیادی برای کرایه در ساحل سبز وجود دارد که به جز آخر هفته‌ها تقریبا مکانی ساکت و آرام است.

ساحل گرین در کوش آداسی

ساحل لانگ


ساحل لانگ همان طور که از اسمش پیداست یک ساحل طولانی است که طول آن به ۱۸ کیلومتر می‌رسد. ساحل لانگ به دو بخش تقسیم شده و بخش جلویی آن لانگ نام گرفته که امکانات رفاهی زیادی دارد و ورزش‌های آبی بسیاری در آنجا انجام می‌شود. یکی از مجهزترین پارک های آبی در این ساحل قرار دارد. همچنین تعدادی مغازه برای تامین وسایل موردنیاز مسافران در ساحل لانگ وجود دارد ولی قسمتی از این ساحل دست نخورده و جز مناطق حفاظت شده است. تقریبا در همه جای ساحل لانگ می‌شود شنا کرد. کلاب ساحلی آرتمیس در نزدیکی این ساحل مکان بسیار زیبا و منظره‌ای چشم نواز دارد و مکان خوبی برای تفریح است.

ساحل ایچملر


ساحل ایچملر یک ساحل زیبا با آبی شفاف بوده و شفافیت آب آن به قدری زیاد است که ماهی‌های رنگارنگ داخل آن نمایان هستند. ساحل ایچملر ماسه ندارد و در ابتدا که وارد آب می‌شوید سنگریزه‌هایی زیر پاهایتان احساس می‌کنید. البته در داخل آب دیگر خبری از سنگریزه نیست و مکانی مناسب برای شنا کردن است. ساحل ایچملر یک ساحل حفاظت شده است ولی امکانات رفاهی زیادی دارد. ساحل ایچملر دور تا دور با کوه پوشیده شده و اطراف آن را درختان زیادی احاطه کرده و سر سبز و زیبا است. رستوران‌هایی نیز در این ساحل وجود دارد که انواع غذاهای ترکی را به مسافران ارائه می‌دهند. برای تهیه تور ترکیه هم می‌توانید از قاصدک 24 کمک بگیرید و سفر خود را به یکی از شهرهای توریستی این کشور آغاز کنید. (امکان خرید تورهای ترکیبی ترکیه هم در قاصدک 24 وجود دارد.)

ساحل ایچملر کوش اداسی

ساحل عشق


ساحل عشق همان طور که از اسمش پیداست به ساحل ماه عسل معروف بوده و برای زوج‌های جوان بسیار مناسب است. این ساحل بینظیر با مناظر دل فریب خود مکانی مناسب برای قرارهای عاشقانه است؛ به جز زوج‌های جوان خانواده‌های بسیاری نیز به این ساحل می‌آیند و اوقاتی از روز را در آنجا سپری می‌کنند. ساحل عشق امکانات بینظیری دارد و شامل رستوران‌ها و کافه‌هایی می‌شود که غذاهای اصیل ترکیه را مانند کباب ناب ترکی طبخ می‌کنند.

ساحل پارادایس


ساحل پارادایس یک ساحل آرام است و برای افرادی که دنبال ریلکس کردن هستن مکان بسیار خوبی است. در ساحل پارادایس یا بهشت که یکی از بهترین سواحل کوش آداسی ترکیه شناخته می‌شود، امکانات زیادی از جمله رستوران و کافه وجود دارد و همچنین تخت‌هایی که برای استراحت گردشگران گذاشته شده است. در این ساحل یک بازار کوچک محلی وجود دارد که در آن شیرینی و ماهی تازه به فروش می‌رسد و مسافران می‌توانند از آنجا خرید کنند. در ساحل پارادایس یک سالن ماساژ برای از بین بردن خستگی شنا وجود دارد که طرفداران زیادی دارد. همچنین سایبان‌هایی برای استراحت تدارک دیده شده است. اگر به غذاهای ترکی و بین‌المللی علاقه دارید، حتما سری به رستوران های ساحل پارادایس بزنید.

ساحل کوش آداسی

ساحل پاموچاک


ساحل پاموچاک یک ساحل حفاظت شده و طبیعت آن دست نخورده است که هیچ امکانات رفاهی در آن دیده نمی‌شود. این ساحل با ماسه‌های نرم و آب زلال مکانی مناسب برای شنا است. طول ساحل پاموچاک ۷ کیلومتر و عرض آن ۶۰ متر است که فضای باز و ساکتی دارد. بیشتر مردم به همراه تور به ساحل پاموچاک می‌آیند و ساعاتی را آنجا هستند ولی چون امکاناتی ندارد حدود دوسه ساعت بیشتر نمی توانند در ساحل پاموچاک بمانند. این مکان شبیه دریای شمال ترکیه است و آب آن با موج‌های کمی همراه است که زیبایی آن را چند برابر کرده است.

حرف آخر


همانطور که مشاهده کردید شهر کوش آداسی مملو از سواحلی با ماسه‌های نرم و آب‌های شفاف است. پس حتما در سفرهای بعدی خود برای داشتن یک تجربه خوب و دلنشین از این شهر هم دیدن کنید و از سواحل زیبای کوش آداسی ترکیه لذت ببرید.

سوالات متداول در مورد سواحل کوشی آداسی


  • چرا در سواحل پاموچاک هیچ امکانات تفریحی وجود ندارد؟ این سواحل به دلیل طبیعت زیبای دست نخورده‌اش یک منطقه حفاظت شده شناخته می‌شود، برای همین هیچ امکانات تفریحی ندارد.
  • طولانی ترین ساحل کوش آداسی ترکیه کجاست؟ ساحل لانگ
  • چه ورزش‌های آبی‌ در سواحل کوش آداسی وجود دارد؟ قایق سواری، جت اسکی و غواصی