رستوران های ایرانی در استانبول

با اینکه غذاها و کباب‌های ترکی بسیار خوش‌طعم بوده و ذائقه غذایی مردم ترکیه بسیار نزدیک به ایرانیان است و گردشگران ایرانی‌ در سفر به ترکیه و استانبول از بابت غذا مشکل خاصی نخواهند داشت؛ ولی برخی از ایرانیان مایلند که در کنار تست کباب‌ ترکی و شکم‌گردی در استانبول و مزه‌کردن غذاهای ترکی، حتی در ترکیه هم به رستوران‌های ایرانی رفته و غذاهای ایرانی را میل کنند. خوشبختانه رستوران‌های ایرانی در استانبول در نقاط  مختلف شهر وجود دارند و به‌راحتی می‌توانید خودتان را از طریق وسایل نقلیه عمومی و تاکسی به یک رستوران ایرانی برسانید. برای شناختن بهترین رستوران‌های ایرانی در استانبول در این مطلب از قاصدک24 با ما همراه باشید تا به معرفی برخی از رستوران‌های ایرانی در استانبول بپردازیم.

بهترین رستوران‌های ایرانی در استانبول
 

بهترین رستوران‌های ایرانی در استانبول


همانطور که می‌دانید استانبول یکی از مقاصد گردشگری جذاب برای ایرانیان است که در کنار جاذبه‌های دیدنی استانبول، مراکز خرید و بازارهای استانبول نیز بسیار مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است و عمده‌ای از ایرانیان به قصد خرید به کشور ترکیه سفر می‌کنند. احتمالا شما هم پس از یک روز طولانی گشت‌وگذار در شهر استانبول، بسیار خوشحال می‌شوید که به یک رستوران ایرانی بروید و غذای ایرانی دلخواهتان را میل کنید. در ادامه برخی از این رستوران‌های ایرانی در استانبول را معرفی می‌کنیم تا تجربه سفر بهتری برای شما رقم بخورد.

 رستوران شهرزاد استانبول
 

 رستوران ایرانی شهرزاد استانبول

رستوران شهرزاد استانبول یکی از معروف‌ترین رستوران‌های ایرانی در استانبول است که در منطقه تکسیم استانبول واقع شده است. در این رستوران، انواع غذاهای ایرانی و خاورمیانه‌ای سرو می‌شود و شما می‌توانید پس از یک روز کامل گشت‌وگذار در شهر و بازدید از میدان تکسیم، غذای مورد علاقه خود را در رستوران شهرزاد میل کنید. محیط دنج و کوچک این رستوران بیشتر به یک کافه شباهت دارد و از فضایی گرم وصمیمی برخوردار است. منوی این رستوران شامل انواع کباب، چلو ماهی، زرشک پلو با مرغ و همچنین آش رشته، کوکو سبزی، کتلت و کشک‌وبادمجان است و از تنوع غذایی بالایی برخوردار است.

  • آدرس: ترکیه، استانبول، تقسیم، محله شهیت مختار، خیابان آکارکاسی، شماره24
  • تلفن: 00905398930815
  • ساعت کاری: 9 صبح تا 12 شب


رستوران ریحون استانبول

رستوران ریحون استانبول

رستوران ریحون که یکی از پرطرفدارترین رستوران‌های ایرانی در استانبول شناخته می‌شود؛ در سال 93 در محله بی اوغلو افتتاح شده است. از ویژگی‌های بارزی که این رستوران دارد؛ می‌توان به فضای روباز و سالن بزرگ و سرپوشیده آن اشاره کرد که با همه این‌ها منوی این رستوران، از قیمت قابل قبولی نیز برخوردار است. شما می‌توانید برای خوردن انواع غذاهای لذیذ ایرانی و خاورمیانه‌ای و انواع استیک‌ها به رستوران ریحون در استانبول بروید و از محیط سنتی و ایرانی آن لذت ببرید. منوی این رستوران شامل انواع کباب‌های لذیذ از جمله کباب کوبیده، کباب سلطانی، جوجه کباب، شیشلیک، کباب برگ، جوجه کباب حلزونی و کباب وزیری بوده و از نظر قیمت جزء رستوران‌های متوسط استانبول به‌ شمار می‌رود.

  • آدرس: ترکیه، استانبول بی اوغلو، محله توم توم، خیابان ینی کارسی، شماره 26.1
  • تلفن: 00902122451500
  • ساعت کاری: 12 ظهر تا 11 شب
 
رستوران نایب استانبول

رستوران نایب استانبول


از جمله بهترین رستوران‌های ایرانی که فضای بسیار سنتی و روح‌نوازی داشته و بسیار حال‌وهوای ایرانی دارد؛ رستوران نایب استانبول است. منوی این رستوران کاملا ایرانی بوده و هیچ غذای بین‌المللی یا ترکی در آن وجود ندارد. یکی از ویژگی‌های این رستوران این است که منوی ناهار را کاملا حذف کرده و به‌ جای آن صبحانه را جایگزین کرده است و در دو نوبت صبحانه  و شام سرویس‌دهی می‌کند. اجرای موسیقی زنده، امکان نشستن در فضای باز و کارکنان با اخلاق و صمیمی نیز از دیگر مزیت‌های این رستوران ایرانی محسوب می‌شود. رنج قیمت‌های منوی این رستوران نیز متوسط محسوب می‌شود.

  • آدرس: ترکیه، استانبول، فاتح، سحرمینی، خیابان تورگات ازل میله
  • تلفن: 00902125876846
  • ساعت کاری: 9 صبح تا 12 شب
 رستوران آسمان استانبول

رستوران ایرانی آسمان

یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های ایرانی در استانبول که بیش از 10 سال سابقه دارد؛ رستوران ایرانی آسمان است. در منوی این رستوران می‌توان انواع سالادها ، پیش‌غذاها و غذاهای حلال ایرانی و خاورمیانه‌ای را با  قیمت‌های متوسط پیدا کرد. این رستوران با غذاهای سنتی ایرانی نظیر قورمه‌سبزی، قیمه، باقالی‌پلو با گوشت، زرشک‌پلو با مرغ و انواع کباب‌ها شناخته می‌شود. در حالت کلی  این رستوران ایرانی هم از نظر محیط عالی و هم از نظر منوی غذایی می‌تواند راضی‌کننده باشد. شما می‌توانید  برای صرف  ناهار و شام به این رستوران مراجعه کنید؛ برای رفتن به این رستوران باید توجه داشته باشید که تایم سرویس‌دهی این رستوران ایرانی فقط تا ساعت 9 شب است.

  • آدرس: ترکیه، استانبول، فاتح، آکسارای، کمال پاشا، بلوار آتاتورک، سیلان پالاس، شماره 158
  • تلفن: 00902125112737
  • ساعت کاری: 12 ظهر تا 9 شب

رستوران شیراز در استانبول

رستوران ایرانی شیراز

رستوران شیراز یکی از معروف‌ترین رستوران‌های ایرانی است که در نزدیکی متروی استانبول قرار دارد. در منوی این رستوران علاوه بر غذاهای ایرانی و ترکی، منوی مخصوص گیاهخواری نیز وجود دارد. البته شما فقط برای صرف شام می‌توانید به این رستوران دنج و زیبا مراجعه کنید. رفتار کاملا حرفه‌ای و صمیمی پرسنل این رستوران و انواع و اقسام غذاهای ایرانی با پخت عالی و کیفیت بالا از ویژگی‌های خوب این رستوران محسوب می‌شود.


  • آدرس: ترکیه، استانبول، کادیکوی، خیابان مودا، خیابان علی صراف شماره 7
  • تلفن:009055324533145
  • ساعت کاری: 6 عصر تا 1 بامداد

رستوران زغفران استانبول

 رستوران ایرانی زعفران


از رستوران‌های ایرانی واقع در قلب تاریخی این شهر یعنی منطقه فاتح استانبول رستوران ایرانی زعفران است که در سه وعده صبحانه و ناهار و شام آماده سرویس‌دهی بوده و دارای منوی غذایی کاملا ایرانی و حلال است. این رستوران که دسرهای خوشمزه‌ای را نیز در منوی غذایی خود دارد؛ به دلیل سرو کردن غذاهای آذری و محلی در استانبول شهرت دارد. منوی رستوران زعفران دارای انواع غذاهای ایرانی، بین‌المللی و آذری بوده و همچنین غذاهای گیاهخواران و غذاهای مخصوص وگان نیز در منوی این رستوران وجود دارد. نکته جالب توجه در مورد سرو غذا در این رستوران این است که غذاهای رستوران زغفران در ظرف‌های خاص که عتیقه و آنتیک هستند سرو میشود و مدیر مجموعه ادعا دارد که این ظروف بالای صد سال قدمت دارند. پیشنهاد می‌شود که در صورت سفر به استانبول به این رستوران جذاب رفته و دسرهای خوشمره آن‌را حتما امتحان کنید.

  • آدرس: ترکیه، استانبول، فاتح، محله‌ی امین سینان، خیابان پیر لوتی، پلاک 30
  • تلفن: 00902126382212
  • ساعت کاری: 7 صبح تا 11 شب

 بهترین رستوران های استانبول

سخن پایانی


اگر قصد سفر به استانبول را دارید، حتما با بهترین رستوران‌های ایرانی در استانبول قبل از سفر آشنا شده و اطلاعاتی راجع به رستوران‌های مختلف استانبول نیز داشته باشید. ما در این مطلب محبوب‌ترین رستوران‌های ایرانی در استانبول را معرفی کردیم. شما می‌توانید در سفر خود به استانبول با خیال راحت به این رستوران‌ها رفته وغذای مورد علاقه خود را میل کنید. برای آشنایی با رستوران‌های دیگر این شهر، پیشنهاد می‌کنم مقاله بهترین رستوران‌های استانبول ترکیه در قاصدک24 را مطالعه کنید.  همچنین برای سفر به استانبول می‌توانید از خدمات آنلاین تهیه بلیط هواپیما استانبول از قاصدک 24 نیز استفاده نمایید.