بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی

جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیبی از سواحل شنی و ماسه‌ای، اثرهای تاریخی، معابد یونانی، جزایر اسرارآمیز و یک گشت دریایی دلچسب در آب‌های دریای اژه است. پس اگر می‌خواهید به یکی از زیباترین شهرهای ترکیه سفر کنید و از چشم‌اندازی زیبا و آب و هوایی مدیترانه‌ای لذت ببرید، تور کوش آداسی را از دست ندهید. برای آشنایی با بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی با قاصدک 24 در ادامه مطلب همراه شوید.

عکس جاهای دیدنی کوش آداسی

دیدنی های کوش آداسی کجاست؟


برای اینکه با موقعیت جغرافیایی کوش آداسی آشنا شوید باید بگوییم این منطقه در استان آیدین واقع شده و با ازمیر 90 کیلومتر و با استانبول 560 کیلومتر فاصله دارد. جالب است بدانید در زبان ترکی کوش آداسی به معنای «جزیره پرنده» است و در این شهر جزیره‌ای با همین نام نیز وجود دارد. البته جاذبه های تفریحی کوش اداسی تنها به مناطق طبیعی، سواحل دریای اژه و پارک‌های آبی محدود نمی‌شود؛ بلکه در این شهر می‌توانید آثار بسیار قدیمی و باارزشی را همچون معبد آرتمیس و شهر تاریخی افسوس پیدا کنید که سرگذشت پیچیده‌ای در تاریخ داشته‌اند. در ادامه با معروف‌ترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیه به همراه آدرس آشنا خواهیم شد.

مناطق طبیعی و تفریحات آبی در جاذبه های کوش آداسی


در ابتدا می‌خواهیم شما را به یک سفر دلچسب به دیدنی های آبی کوش آداسی ببریم. این اماکن شامل پارک‌های آبی، جزایر سرسبز و سواحل منحصربه‌فرد کوش آداسی هستند. سپس گذری به جاهای تاریخی این شهر هم خواهیم داشت تا به طور کامل از تک تک جاذبه های توریستی کوش آداسی باخبر شوید.

سفری اسرارآمیز به جزیره کبوتر


یکی از مناطق دیدنی کوش آداسی که نباید از دست داد، جزیره کبوتر (pigeon island kusadasi) است. برای رسیدن به این جزیره باید از یک مسیر جذاب عبور کنید که مسافت چندان زیادی ندارد. با حداکثر 10 دقیقه پیاده روی به جزیره کبوتر خواهید رسید ولی عجله نکنید. چشم‌انداز این مسیر بسیار زیباست و شما را غرق در صدای پرندگان دریایی، حرکت کشتی‌های تفریحی و تلاطم امواج آب خواهد کرد. پس از گذشت از این مسیر به جزیره‌ای رویایی خواهید رسید که در خود یک قلعه تاریخی نیز جای داده است. شما می‌توانید هم از گشت و گذار در این جزیره لذت ببرید و هم از این دژ مستحکم و قدیمی بازدید کنید. حتی می‌توانید دور تا دور جزیره با قایق‌های تفریحی بگردید؛ عکس‌های جذابی بگیرید و به تماشای غروب دل‌انگیز آفتاب بنشینید.

آدرس جزیره کبوتر: در نزدیکی بلوار آتاتورک، محله Hacıfeyzullah

جزیره کبوتر کوش آداسی عکس


شبه جزیره دیلک و طبیعتی منحصربه‌فرد


اگر می‌خواهید ساعاتی را به طبیعت گردی اختصاص دهید و با مناظر بکر کوش آداسی آشنا شوید، به پارک ملی شبه جزیره دیلک بروید. در این پارک مسیرهای پیاده روی به دل جنگل‌ها و کوهستان‌ها وجود دارد و شما می‌توانید از تنوع گیاهان دارویی، طبیعت وحشی و گونه‌های نایاب جانداران لذت ببرید. همچنین می‌توانید لحظاتی را به آب تنی در سواحل شنی با آب‌های شفاف و زلال اختصاص دهید؛ قایق سواری کنید و از گذر فلامینگوها و لاکپشت‌های مدیترانه به وجد بیایید. همه چیز برای یک روز به یادماندنی در کوش آداسی و گرفتن عکس‌های رویایی آماده است!

آدرس شبه جزیره دیلک: واقع در 32 کیلومتری جنوب کوش آداسی

جاذبه های دیدنی کوش اداسی

روستای کیرازلی از زیباترین جاهای دیدنی کوش آداسی


اگر به دنبال آب و هوایی پاکیزه، مکانی دنج و فضایی سرسبز می‌گردید؛ روستای کیرازلی کوش آداسی (kirazli village) بهترین انتخاب است. پس در بازدید از این روستا درنگ نکنید و حتما اقامت کوتاهی را در خانه‌های روستایی آن داشته باشید. برای گردش و عکاسی هم هم سری به باغ‌های انگور بزنید و در کوچه پس کوچه‌های زیبای روستا پیاده روی کنید. اگر در اواخر هفته به روستای کیرازلی می‌آیید، از بازارهای محلی آن غافل نشوید. در این بازارها می‌توانید خوراکی‌های سنتی، سبزیجات تازه، میوه‌های رنگارنگ و اقلام موردنیاز خود را تهیه کنید و راهی شهر شوید.

آدرس روستای کیرازلی: واقع در 10 کیلومتری کوش آداسی

نقاط گردشگری کوش آداسی

ساحل بانوان از جاذبه های گردشگری شهر کوش آداسی


به طور کلی سواحل کوش آداسی قطب گردشگری این شهر هستند و محال ممکن است در سفر به کوش آداسی از آن‌ها بازدید نکنید. یکی از بهترین این سواحل، ساحل بانوان است که با نام ساحل کادینلار هم شناخته می‌شود. در گذشته تنها بانوان اجازه استفاده از این منطقه را داشتند ولی امروزه ورود برای عموم آزاد است. شما می‌توانید در ساحل بانوان آفتاب بگیرید؛ در رستوران‌های ساحلی غذای دریایی بخورید؛ آب تنی کنید و از انواع تفریحات آبی مانند غواصی و اسکی لذت ببرید. از دیگر سواحل این شهر که یکی از بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی هستند، می‌توانیم به ساحل جزیره مار، ساحل عشق، ساحل الماس و ساحل پارادایس اشاره کنیم.

آدرس ساحل بانوان: واقع در 2 کیلومتری جنوب کوش آداسی

عکس از سواحل کوش آداسی

پارک های آبی آدالند و آکوا فانتزی


پارک های آبی کوش آداسی این امکان را به شما می‌دهند تا بهترین تجربه را در تفریحات آبی و دریایی این شهر داشته باشید. پس اگر به دنبال لحظاتی شاد و مفرح در مناطق دیدنی کوش اداسی ترکیه هستید به سراغ سرزمین آدالند بروید. در این پارک آبی استاندارهای لازم به کار گرفته شده تا امنیت تمامی مراجعه کنندگان تامین شود. خدمات رفاهی متنوع آن هم شما را مدهوش خود خواهد کرد و لحظات دلچسبی را برایتان به ارمغان می‌آورد. از امکانات این مجموعه می‌توانیم به سرسره‌های هیجان‌انگیز، استخرهای مختلف مانند موج و اقیانوس، سقوط آزاد، سکوهای مرتفع برای پرش، رفتینگ و دلفیناریوم اشاره کنیم. افزون بر این موارد می‌توانید برای خوردن خوراکی‌های خوشمزه سری به کافه‌ها و رستوران‌های آدالند بزنید؛ بر صندلی‌های مخصوص آفتاب بگیرید و برای گردش و خرید به فروشگاه بروید.


آدرس پارک آبی آدالند: واقع در منطقه ساحلی Çamlimanı Mevkii

پارک آبی آدالند کوش آداسی
یکی دیگر از دیدنی های کوش آداسی پارک آبی آکوا فانتزی است که در هتلی به همین نام قرار دارد. از آنجایی که این پارک فاصله زیادی تا مرکز شهر ندارد؛ می‌توانید به راحتی با انواع وسیله حمل و نقل عمومی خود را به مقصد برسانید. از امکانات پارک آبی آکوا فانتزی کوش آداسی هم می‌توانیم به والیبال ساحلی، تیوپ سواری، انواع تفریحات آبی و دریایی، استخرها و سرسره‌های مختلف، رستوران‌های بی‌نظیر و صندلی‌های مخصوص آفتاب گیری اشاره کنیم.


آدرس پارک آبی آکوا فانتزی: واقع در ساحل Pamucak، هتل اند اسپا آکوا فانتزی

بندرگاه از مناطق دیدنی کوش اداسی ترکیه


یکی از بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی منطقه بندرگاه است که به شما فرصت بازدید از خلیج اژه، بازارهای پرشور ترکی و آثار تاریخی را به صورت همزمان می‌دهد. شما می‌توانید در این تفرجگاه از بندر کوش آداسی و اسکله‌ی جذاب آن دیدن کنید و از چشم‌انداز زیبایی بهره‌مند شوید. همچنین می‌توانید سری به کاروانسرای اوکوز محمد پاشا بزنید که قدمت آن به دوران عثمانیان برمی‌گردد. در این کاروانسرا علاوه‌بر بازدید از محوطه آن، امکان اقامت و صرف یک غذای دلچسب در میان معماری عثمانی را خواهید داشت. برای خرید سوغات ترکیه هم توصیه می‌کنیم به سراغ بازار بندرگاه بروید و انواع و اقسام خوراکی‌ها و صنایع دستی را خریداری کنید.

غار زئوس، ماجراجویی در دنیای رمزآلود


اگر قصد دارید یک ماجراجویی رازآلود و اسرارآمیز به دنیای زیر زمین داشته باشید، غارهای کوش آداسی را فراموش نکنید. این ماجراجویی از همان ابتدای ورودی غار زئوس آغاز خواهد شد؛ زمانی که دهانه غار را با احاطه درختی عجیب و تخته سنگ‌های بزرگ خواهید دید. در داخل غار که قدم می‌گذارید باید مراقب باشید؛ زیرا مسیر پرپیچ و خم و مملو از صخره‌های تیز است. جالب است بدانید در این غار باستانی دریاچه‌ای طبیعی با املاح معدنی فراوانی وجود دارد. شما می‌توانید برای خواص درمانی یا تفریحی در آن شنا کنید و یک تجربه متفاوت از آب تنی در کوش آداسی داشته باشید.

آدرس غار زئوس: واقع در 32 کیلومتری جنوب کوش آداسی، شبه جزیره دیلک، پارک ملی دلتای آیدین

غار زئوس

غار سیر تلائینی، سفری عجیب به دل زمین


یکی دیگر از جاهای دیدنی شهر کوش آداسی ترکیه که بازدید از آن توصیه می‌شود، غار سیر تلائینی (Sir Telaini Cave) است. این غار بزرگ‌ترین غار منطقه بوده و برای افراد ماجراجو بهترین گزینه است. آب و هوا در غار سیر تلائینی کوش آداسی بسیار خنک و چند درجه از دمای بیرون پایین‌تر می‌باشد. بنابراین در هنگام بازدید پوشش مناسب و کفش‌های کوهنوردی همراه داشته باشید و با یک راهنما سفر کنید. تخته سنگ‌ها و نقش و نگارهای موجود بر دیوارهای داخلی این غار هم قدمت بالایی دارند و شما را برای ساعاتی غرق در عظمت آن می‌کنند.

آدرس غار سیر تلائینی: واقع در شهرستان کاراجاسو

آثار تاریخی در جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیه


تاکنون با جاهای دیدنی کوش آداسی و مناطق ساحلی آن آشنا شدیم و در این بخش می‌خواهیم به سراغ اماکن تاریخی و مناطق دیدنی کوش آداسی برویم. این جاذبه‌های محبوب قدمت زیادی در تاریخ دارند و با سرگذشت پرماجرای خود بسیار جالب توجه هستند. پس در ادامه با ما همراه شوید تا سفری به دل تاریخ و تمدن چند هزار ساله یونانیان داشته باشیم.

شهر افسوس و عظیم‌ترین تمدن یونانی


تفاوتی ندارد که به تاریخ و آثار باستانی علاقمند باشید یا سواحل و جاهای تفریحی کوش آداسی را ترجیح دهید؛ بلکه بازدید از افسوس شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این شهر در 21 کیلومتری کوش آداسی قرار دارد و قدمت آن به قرن دهم قبل از میلاد برمی‌گردد. یونانیان باستان در منطقه آناتولی این شهر را تاسیس کردند ولی در طول تاریخ توسط مغول‌ها ویران شد. امروزه با اینکه بخش‌های زیادی از افسوس از بین رفته، همچنان یکی از مهترین شهرهای تاریخی جهان و یکی از بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی شناخته می‌شود.
دیدنیهای شهر افسوس

شما در افسوس می‌توانید از معبد آرتمیس، زیباترین بنای ساخته شده در جهان دیدن کنید و سری به کلیساس افسوس بزنید. این کلیسا یکی از 7 کلیسای مهم آسیا بوده و از آن در مکاشفه یوحنا هم یاد شده است. همچنین می‌گویند افسوس محل احتمالی نوشتن انجیل یوحنا می‌باشد و روزگارانی اصحاب کهف در یکی از غارهای آن به خواب رفته‌اند. بی‌تردید بازدید از شهر باستانی افسوس برای ساعاتی شما را به فکر فرو خواهد برد و سفرتان را غنی از دانسته‌های عجیب تاریخ خواهد کرد. از دیگر مناطق این شهر که ارزش بازدید دارند می‌توانیم به کتابخانه سلسیوس، تئاتر بزرگ افسوس و ورزشگاه ودیوس اشاره کنیم.

عکس های معبد آرتمیس

خانه حضرت مریم مقدس در کوش آداسی


اگر می‌خواهید بخشی از سفر خود را به بازدید از کلیساهای تاریخی اختصاص دهید و از مکانی دیدن کنید که حضرت مریم اواخر عمر خود را در آنجا گذرانده است، به شهر افسوس و خانه مریم مقدس بروید. در حوالی این شهر مکانی وجود دارد که سال ساخت آن هنوز مشخص نیست و برای مدت زیادی از چشم اهالی منطقه پنهان بوده است. سرانجام راهبی آلمانی خانه حضرت مریم را کشف می‌کند و بازسازی‌های مختلفی روی آن صورت می‌گیرد.

خانه مریم مقدس در ترکیه
پس از بازدید از خانه مریم مقدس می‌توانید لحظاتی را به لذت‌بردن از ارتفاعاتی کوهستانی با آب و هوای دلچسب و چشم‌اندازی زیبا اختصاص دهید. همچنین در گردش خود متوجه چشمه خروشانی می‌شوید که برای مردم محلی این منطقه جایگاه بالایی دارد. برخی می‌گویند نوشیدن این آب شفابخش است و خاصیت درمانی بسیار زیادی دارد. برخی دیگر نیز نوشته‌های خود را بر دیوار آرزوها می‌چسبانند تا برآورده شود. ناگفته نماند در نزدیکی این خانه، کلیساهای سنت جان و سنت ماری هم وجود دارند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

میلتوس و شاهکار معماری یونانیان


یکی دیگر از شهرهای تاریخی و قدیمی نزدیک به کوش آداسی، میلتوس (Miletus) است. این شهر برای مدتی طولانی زیر آب مدفون شد و سپس در قرن نوزدهم میلادی آثار آن توسط باستان شناسان فرانسوی و آلمانی کشف شد. جالب است بدانید آمفی تئاتر میلتوس که شباهت زیادی به آمفی تئاتر آکروپولیس در پرینه دارد؛ ظرفیت 15 هزار نفری داشته و یکی از شاهکارهای معماری شناخته می‌شود. در گذشته نیز اولین بازی‌های المپیک در این شهر ثروتمند برگزار شدند. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما از این آمفی تئاتر دیدن کنید و سپس به سری به کاروانسراهای سلجوقی، کلیسای سنت مایکل، موزه میلتوس و حمام‌های فاوستینا بزنید. هر کدام از این بناها قدمت بسیار زیادی دارند و توسط یونانیان باستان ساخته شده‌اند. ناگفته نماند فاصله میلتوس تا کوش آداسی 60 کیلومتر است و از آنجایی که فاصله چندان زیادی با ازمیر ندارد؛ شما می‌توانید علاوه‌بر تور کوش آداسی، با تور ازمیر هم از این منطقه دیدن کنید.

تئاتر میلتوس

معبد آپولو در میلتوس


در قسمتی از شهر میلتوس معبد باشکوهی به نام آپولو (temple of apollo miletus) وجود دارد که بازدید از آن برای علاقمندان به اساطیر یونانی بسیار توصیه می‌شود. این معبد برای پرستش الهه یونانی آپولون؛ خدای نور، رقص، موسیقی و پیشگویی ساخته شده است. آپولون در میان مردمان آسیای صغیر و آناتولی جایگاه بالایی داشته و همین موضوع سبب شده معابد و مجسمه‌های زیادی برای آن بسازند.

شهر پرینه و سفر به دنیای اساطیری


اگر به الهه‌های یونان باستان و دنیای اساطیری آن‌ها علاقه دارید، بی‌تردید گشت و گذار در شهر پرینه (Priene) شما را غرق در شعف خواهد کرد. در این شهر باستانی معابد زیادی همچون معبد آتنا (الهه پیروزی) و عبادتگاه زئوس خواهید یافت که افسانه‌های اسرارآمیزی در مورد تاریخچه آن‌ها وجود دارد. به عنوان مثال می‌گویند معبد آتنا را بدون بال ساخته‌اند تا هرگز نتواند از این منطقه خارج شود! این موضوع خبر از اهمیت بسیار بالای آتنا، خدای جنگ و پیروزی در مردم یونان می‌دهد. معماری این بناها نیز به سبک ایونیک بوده و با ظرافت زیادی ساخته شده‌اند. از دیگر جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیه در پرینه می‌توانیم به آمفی تئاتر آکروپولیس، سالن‌های بزرگ برای انجمن و شورا (bouleuterio) اشاره کنیم. این شهر در 16 کیلومتری دریای اژه و در 20 کیلومتری شهر میلتوس قرار دارد. بنابراین می‌توانید از تمامی این جاذبه‌ها در یک روز دیدن کرده و لحظات به یادماندنی‌ای را برای خود به ثبت برسانید.

عکس معبد آتنا

پس از گشت و گذار در جاهای دیدنی کوش آداسی اگر زمان اضافه آوردید می‌توانید سری به سایر دیدنی‌های این شهر مانند مسجد عیسی بیگ (İsa Bey Mosque) و قلعه گوورجین آداسی (Güvercinada) بزنید. همچنین با 3 ساعت رانندگی به قصر پنبه‌ای ترکیه خواهید رسید که پاموک‌کاله نام دارد. این منطقه با چشم‌اندازی سحرآمیز شما را غرق در زیبایی‌های خود خواهد کرد. آبگیرها و چشمه‌های آب گرم پاموکاله در اثر زلزله‌های متعدد در هزاران سال پیش به وجود آمده‌اند و سبب پدیدارآمدن مناظری رویایی و شگفت‌انگیزی شده‌اند. اکنون که با جاهای دیدنی در کوش آداسی آشنا شدید، بهتر است قبل از سفر لیستی از اماکن موردعلاقه خود تهیه کنید و آدرس آن‌ها را به همراه داشته باشید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی کوش آداسی

کوش آداسی در کرانه‌های سواحل مدیترانه و استان آیدین واقع شده و با ازمیر 90 کیلومتر و با استانبول 560 کیلومتر فاصله دارد.
از مناطق دیدنی کوش آداسی که نباید از دست داد می‌توانیم به جزیره کبوتر، سواحل شهر، پارک ملی دیلک، آدالند و غار زئوس اشاره کنیم.
کوش آداسی آثار باستانی و قدیمی زیاد دارد که از میان آن‌ها شهر تاریخی افسوس، پرینه، معبد آرتمیس و دیدما محبوبیت زیادی میان گردشگران دارند.
اگر می‌خواهید بهترین تجربه را در این شهر داشته باشید، فصل بهار و تابستان را برای سفر انتخاب کنید. آب و هوای کوش آداسی در روزهای گرم سال فرصت مناسبی برای گشت و گذار در طبیعت و سواحل آن هستند.