سردترین شهرهای جهان با کمترین دما

برای خیلی‌ها زمستان مترادف است با پوشیدن لباس بیشتر اما در شهرهایی که دمای هوا در آن‌ها گاهی به منفی 68 درجه سانتیگراد زیر صفر هم می‌رسد، پوشیدن چندین لایه لباس گرم روی هم، چندان برای مردم دشوار نیست. در روستایی دورافتاده در اویمایکون در سیبری روسیه در سال 1933 دمای هوا به پایین ترین حد خود رسید تا این منطقه رکورد سردترین نقطه جهان روی زمین را در گینس ثبت کند. سردترین شهرهای جهان در سراسر پهنه این گیتی از کانادا تا قزاقستان گسترده شده‌اند و قاصدک 24 قرار است شما را با این شهرها آشنا کند. این نکته را هم باید بدانید که دمای هوا در این شهرها در ماه ژانویه به پایین‌ترین حد خود می‌رسد.


قزاقستان در لیست سردترین شهرهای جهان


متوسط دمای هوا در ژانویه: -14.2 سانتیگراد

 

آستانه قزاقستان یک شهر مدرن است که با معماری آینده نگرانه، مساجد و مراکز خرید و سرگرمی باشکوه شناخته می‌شود. اگرچه ماه‌های تابستان در این شهر گرم هستند، زمستان‌ها طولانی، خشک و به شدت سرد هستند. به طوری که دمای هوا در زمستان در این شهر حتی تا منفی 51 درجه سانتیگراد هم به ثبت رسیده است. هر چند که متوسط دمای هوا در ژانویه در بیشتر سال‌ها منفی 14 درجه می باشد و رودخانه شهر از میانه نوامبر تا اوائل آوریل یخ زده باقی می‌ماند. برای سفر به این کشور هم باید ویزای قزاقستان را تهیه کنید.

قزاقستان



اینترنشنال فالز (International Falls)، مینه سوتای آمریکا


متوسط دمای هوا در ژانویه: -15 درجه سانتیگراد

 

این شهر شمالی مینه سوتا که خود را «یخدان کشور» می‌نامد، رکورد دمای منفی 48 درجه و میانگین بارش فصلی 71 اینچ را در کارنامه خود دارد. اینترنشنال فالز بیشترین روزها را در سال با دمای بالای زیر نقطه انجماد نسبت به همه شهرهای آمریکا دارد؛ ضمن اینکه برخی از زیباترین آسمان‌های شب را هم در جهان می‌توان در این شهر دید. شهر اینترنشنال فالز همچنین به عنوان دروازه مرزی ورود به کانادا و پارک ملی وویاگرز (Voyageurs) هم شناخته شده است. این پارک برای قایق سواری و پیاده روی در تابستان و نیز اسکی و ماهیگیری در زمستان شهرت دارد.

اینترنشنال فالز


اولان باتور مغولستان از سردترین شهرهای دنیا


متوسط دمای هوا در ژانویه: -24 درجه سانتیگراد

اولان باتور که در ارتفاع 4430 پایی از سطح دریا و در لبه دامنه‌های مغولستان واقع شده، یکی از سردترین شهرهای جهان است. این شهر تابستان‌هایی با دمای 39 درجه سانتیگراد را تجربه می‌کند که در زمستان‌های طولانی به منفی 42 درجه سانتیگراد می‌رسد؛ زمستان‌هایی که دمای سالانه بسیار پایینی داشته و به مرز انجماد می‌رسد. اولان باتور علاوه بر اینکه دروازه‌ای بین المللی به حیات وحش منحصر به فرد مغولستان به شمار می‌رود، چشم‌اندازهای فرهنگی غنی از معابد بودایی تبت تا گالری‌های هنری مدرن را در خود جای داده است.

اولان باتور مغولستان


باروی آمریکا در لیست سردترین شهر دنیا


متوسط دمای هوا در ژانویه: -25 درجه سانتیگراد

بارو (Barrow) که در بالای مدار شمالگان در آلاسکا واقع شده، شمالی‌ترین شهر آمریکا است. بارو پایین‌ترین حد متوسط دما را در بین شهرهای آلاسکا دارد و به طور معمول با پوشش ابر و بادهایی با سرعت 60 مایل در سرعت شناخته می‌شود. باید بدانید که 65 روز در سال خورشید در زیر افق می‌ماند و تنها 120 روز از سال دمای بسیار بالایی را تجربه می‌کند که بالای نقطه انجماد است. با این حال و علی‌رغم دمایی در حدود منفی 49 درجه سانتیگراد، دلایل زیادی برای دیدار از این شهر وجود دارد که می‌توان به فرهنگ غنی اینوپیات، زیبایی جنگل‌های توندرای اطراف و فرصتی برای تماشای نورهای شمالی اشاره کرد. برای گرفتن آسان ویزای این کشور هم پیکاپ ویزا آمریکا را توصیه می‌کنیم تا بدون مراجعه حضوری بتوانید ویزای خود را تحویل بگیرید.

باروی آمریکا


یلونایف کانادا (Yellowknife)


متوسط دمای هوا در ژانویه: -27.9 درجه سانتیگراد

پایتخت قلمروهای شمال غربی کانادا در 250 مایلی جنوب مدار شمالی قرار گرفته است. این شهر از میان 100 شهر کانادا که در یک نظرسنجی توسط محیط زیست این کشور قرار گفته‌اند، در طول سال جزو سردترین نقاط جهان بوده و سردترین زمستان، سوزان‌ترین بادها و طولانی‌ترین فصل برفی را دارد. پایین‌ترین دمایی که برای این شهر به ثبت رسیده، منفی 51 درجه سانتیگراد است؛ با این حال آفتابی‌ترین تابستان کانادا را در همین شهر می‌توان دید. یلونایف که زمانی جستجوگران طلا را به سوی خود می‌کشید، مقصدی ایده آل برای مسافران ماجراجو بوده و تفریحاتی چون پیاده روی در زیر خورشید نیمه شب و تماشای نورهای شمالی را به مسافران عرضه می‌کند. برای گرفتن آسان ویزای این کشور هم پیکاپ ویزا کانادا را توصیه می‌کنیم تا بدون مراجعه حضوری بتوانید ویزای خود را تحویل بگیرید.

یلونایف کانادا


سردترین شهر جهان در روسیه


متوسط دمای هوا در ژانویه: -30 درجه سانتیگراد

نوریلسک روسیه (Norilsk) شمالی‌ترین شهر جهان است که بیش از 100 هزار سکنه دارد و یکی از سه شهر مهمی است که در منطقه رطوبت دائمی قرار گرفته است. با دمای منفی 10 درجه سانتیگراد این شهر سردترین شهر جهان بوده و کمترین دما را در بین شهرهای بزرگ دارد، در حالی که دما در زمستان حتی به منفی 53 درجه سانتیگراد هم می‌رسد. از آنجایی که صنعت معدن نوریلسک را به یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان تبدیل کرده و باعث تعطیلی آن از سال 2001 به روی مسافران خارجی شده، این شهر با وجود داشتن موزه‌ها، گالری‌های هنری و یکی از شمالی‌ترین مساجد جهان، دیگر پذیرای توریست‌ها نیست.

روسیه


یاکوتسک روسیه


متوسط دمای هوا در ژانویه: -40 درجه سانتیگراد

یاکوتسک پایتخت جمهوری ساخا در حدود 280 مایلی جنوب مدار شمالگان قرار گرفته است. متوسط دمای هوا در ژانویه در یاکوتسک به منفی 40 درجه سانتیگراد می‌رسد و از همین رو سردترین شهر مهم جهان به شمار می‌رود. دیدنی‌هایی چون موزه یخی، موزه هنر ملی و بازار کریستین، این شهر را به یک مقصد محبوب برای آن‌هایی تبدیل کرده‌اند که از سرما واهمه ای ندارند. البته یاکوتسک با دمای هوای 19 درجه در جولای برای سفر بسیار مطلوب است.

یاکوتسک روسیه


به پایان مطلب رسیدیم و قصد داشتیم با لیست سردترین شهرهای دنیا آشنا شویم. برای سفر به این مناطق می‌توانید از تورهای مسافرتی قاصدک 24 مانند تور روسیه استفاده کنید یا برای دریافت ویزای کانادا با تیم قاصدک 24 تماس بگیرید.