همه چیز درباره اجاره ماشین در استانبول

اجاره ماشین در استانبول و سایر شهرها


ترکیه یکی از توریستی‌ترین کشورهای جهان و یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر برای ایرانیان شناخته می‌شود. همانطور که می‌دانید اغلب افراد در سفر به ترکیه،
 استانبول، پایتخت این کشور را مقصد خود قرار می‌دهند؛ چرا که این شهر مملو از جاذبه‌های گردشگری، مراکز خرید، سواحل رویایی و رستوران‌های بی‌نظیر است. در این سفر پس از خرید تور استانبول، یکی از مهمترین بخش‌ها که مورد توجه مسافران است؛ به اجاره خودرو در این شهر مربوط می‌شود. علت این موضوع نیز به گران‌بودن کرایه‌های تاکسی برمی‌گردد که هزینه‌ی بالایی را شامل می‌شود. در مقابل، رنت ماشین در ترکیه نیز به آسانی امکان‌پذیر نبوده و می‌بایست پس از تهیه کارت اعتباری ترکیه، شرکت‌های معتبر رنت را در این کشور بررسی کنید. به همین دلیل قاصدک24 خدماتی را برای اجاره ماشین در استانبول و دیگر شهرهای ترکیه ارائه می‌کند که نیاز به هیچ‌کدام از این عوامل نبوده و می‌توانید در کمترین زمان و به آسان‌ترین شکل خودروی موردنظر خود از اپلیکیشن قاصدک24 را اجاره کنید. پس برای دریافت اطلاعات بیشتر و قیمت اجاره ماشین در ترکیه با ما در ادامه‌ی این مطلب همراه شوید.

اجاره خودرو در ترکیه

 

 

اجاره خودرو در فرودگاه استانبول


اجاره خودرو در فرودگاه استانبول برای جابه‌جایی از فردودگاه به هتل یا جاهای دیدنی این شهر، مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای این کار تنها کافی است تا به بخش اجاره ماشین در ترکیه در اپلیکیشن قاصدک24 مراجعه کنید و پس از انتخاب فرودگاه موردنظر، خودروی خود را اجاره کنید. توجه داشته باشید که تمامی روند اجاره خودرو در فرودگاه های ترکیه به صورت آنلاین انجام می‌پذیرد و برای خرید به هیچ‌گونه کارت اعتباری بین‌المللی نیاز ندارید. در فرودگاه نیز برای تحویل خودرو در ترکیه به دفاتر موردنظر مراجعه می‌کنید که همگی فارسی‌زبان بوده و مشکلی از این بابت نخواهید داشت
.

اجاره ماشین لوکس در استانبول


برای اجاره ماشین لوکس در استانبول می‌توانید از لیست ماشین‌های اجاره‌ای در اپلیکیشن قاصدک24، خودروهای موردنظر خود را مانند
renault megane، dacia duster، peugeot 3008
و... اجاره کنید. همچنین می‌توانید از بخش فیلتر، امکانات موردنظر خود را انتخاب کرده و سپس جستجو کنید. تمام ماشین‌هایی که در بازه‌ی زمانی شما قابل کرایه باشند و از خدمات موردنظر برخوردار باشند؛ نمایش داده می‌شوند. ناگفته نماند قیمت اجاره ماشین های لوکس در ترکیه بیشتر از سایر خودروها ارائه می‌شود.

اجاره ماشین لوکس در استانبول

مدارک لازم برای اجاره ماشین در ترکیه


مدارک لازم برای اجاره ماشین در استانبول
و سایر شهر های ترکیه به شرح زیر است:

  • اصل پاسپورت
  • اصل گواهینامه ایران
  • اصل گواهینامه بین المللی با تاریخ معتبر (اگر اکنون در این کشور سکونت دارید و از آخرین مهر ورودتان به ترکیه بیش از 6 ماه گذشته است؛ می‌بایست گواهینامه ترکیه را نیز همراه خود داشته باشید.)

توجه کنید علاوه‌بر تحویل این مدارک هنگام دریافت، در حین رانندگی نیز به همراه داشتن اصل این مدارک الزامی شناخته می‌شود. در غیر این صورت از سوی پلیس هم برای شرکت اجاره خودرو و هم برای شخص رزرو کننده، جریمه صادر خواهد شد. لذا در سفر با ماشین شخصی اکیدا توصیه می‌کنیم در به همراه داشتن مدارک لازم برای اجاره خودرو در ترکیه نهایت دقت را به عمل آورید.

قیمت اجاره ماشین در ترکیه


برای اطلاع دقیق از قیمت اجاره ماشین در ترکیه، اجاره ماهانه خودرو در استانبول، اجاره خودرو بدون راننده در ترکیه و... می‌توانید به اپلیکیشن قاصدک24 مراجعه کنید. در این اپلیکیشن قیمت اجاره روزانه ماشین در استانبول و سایر شهرهای ترکیه درج شده است. شما می‌توانید ابتدا بازه زمانی خود را برای رنت خودرو در ترکیه انتخاب کنید سپس هزینه‌ی محاسبه شده را بررسی کرده و اقدام به اجاره کنید. البته در این فرایند امکانات و خدمات بیشتری مانند صندلی نوزاد و راننده دوم ارائه خواهد شد که در صورت انتخاب آن‌ها، هزینه افزایش خواهد یافت.

اجاره روزانه ماشین در استانبول

قوانین اجاره خودرو در ترکیه


در زیر به قوانین اجاره خودرو در ترکیه اشاره می‌کنیم:

  • برای دریافت خودرو می‌بایست سر ساعت مقرر شده به دفتر اجاره خودرو در کریدور فرودگاه مراجعه کنید. همچنین در نظر داشته باشید محل تحویل خودرو در ترکیه تنها در فرودگاه صورت خواهد گرفت.
  • توصیه می‌کنیم زمانی که برای تحویل دادن خودرو به دفاتر در نظر گرفته‌اید، 4 ساعت قبل از پروازتان باشد. بنابراین این موضوع را در خرید بلیط هواپیما به خاطر داشته باشید.
  • هنگام دریافت خودرو باید ۴۰۰۰ لیر (یا معادل آن به یورو و دلار) دپوزیت نقدی به دفتر ترکیه پرداخت کنید. (این مبلغ عینا در روز تحویل دادن خودرو به شما برگشت داده خواهد شد.)
  • خودرو را تنها به کارکنان مربوطه تحویل داده و شخصا در محل حضور داشته باشید. اگر در هنگام اجاره ماشین در ترکیه، از امکانات راننده دوم نیز استفاده می‌کنید؛ هنگام تحویل خودرو می‌بایست شما یا راننده دوم در محل حاضر شوید.
  • ماشین با باک خالی و تمیز به شما اجاره داده می‌شود و در زمان تحویل نیز به همین شکل صورت می‌گیرد. در صورت کثیف بودن خودرو می‌بایست ۵۰ لیر به عنوان جریمه پرداخت کنید.
  • محدودیت گذرماهیانه ۴۰۰۰ کیلومتر می‌باشد.
  • قوانین کنسلی اجاره خودرو در استانبول و سایر شهرهای ترکیه به اینصورت است که شما باید حداقل ۲۴ساعت قبل از تاریخ و ساعت دریافت خودرو، به ما اطلاع دهید. در غیر این صورت پیش پرداخت شما به عنوان جریمه دریافت شده و برگشت داده نمی‌شود.
  • اگر به هر دلیل هنگام دریافت، ماشین موردنظر شما موجود نباشد؛ خودرویی کاملا مشابه و هم رده‌ی آن به شما تحویل داده می‌شود.
  • هنگام عبور از عوارضی می‌بایست از گیت HGS عبور کنید. در آخر هنگام تحویل خودرو، این هزینه‌ها توسط کارکنان مربوطه چک شده و از شما دریافت خواهد شد.
  • اگر در زمان اجاره ماشین در ترکیه، جرایم رانندگی برایتان ثبت شود؛ فاکتور موردنظر 7 الی 30 روز بعد از تحویل خودرو بصورت ایمیل برای شما ارسال شده و موظف خواهید بود مبلغ را به شماره حساب ایران و ترکیه واریز نمایید. همچنین به خاطر داشته باشید قبل از پرداخت هرگونه جریمه، با دفتر اجاره خودرو هماهنگ شوید و هیچ گونه برگه‌ای را بدون این هماهنگی، امضا نکنید. در صورت عدم پرداخت جریمه نیز از سوی دفتر اجاره ماشین در ترکیه، شکایتی علیه شما تنظیم خواهد شد و به دادگستری استانبول احضار می‌شوید. در صورت حاضر نشدن، از کشور ترکیه بمدت 5 سال دیپورت می‌شوید و در پاسپورتتان نمره منفی ثبت خواهد شد.
  • اگر قصد دارید همسفر شما نیز با خودروی اجاره شده رانندگی نماید؛ می‌بایست هنگام رزرو، گزینه «راننده دوم» را نیز انتخاب کنید. در این صورت هنگام دریافت خودرو علاوه‌بر تحویل مدارک شما، مدارک راننده دوم نیز الزامی خواهد بود. توجه کنید اگر مدارک راننده دوم در قراردادِ اجاره خوددو در ترکیه ثبت نشده باشد و پلیس از او هنگام رانندگی، درخواست مدارک نماید؛ مشمول جریمه خواهید شد.
  • توجه داشته باشید استفاده از خودرو به عنوان تاکسی یا هرگونه اقدام مشابه، غیرقانونی تلقی شده و در ترکیه جرم شناخته می‌شود. در این صورت نه تنها خودرو به پارکینگ منتقل می‌شود، بلکه جریمه‌ی سنگینی را متقبل خواهید شد (بیش از ۲۰۰۰۰ لیر) و می‌‌بایست هزینه‌ی دو ماه اجاره خودرو را پرداخت نمایید.

شرایط اجاره ماشین در استانبول

بیمه خودروهای اجاره ای در ترکیه به چه شکل است؟


تمامی خودروهایی که از اپلیکیشن قاصدک24 اجاره می‌کنید دارای بیمه بوده و خسارات وارده را پوشش می‌دهد. در زیر به شرایط پرداخت خسارات از سوی بیمه خودروهای اجاره ای در ترکیه اشاره می‌کنیم:

  • اگر هرگونه تصادف، زیان مالی و... رخ داد؛ ابتدا باید به دفتر اجاره ماشین در ترکیه اطلاع دهید و سپس با پلیس (به شماره 112) تماس حاصل کنید. توصیه می‌کنیم به هیچ وجه خودرو را از محل حادثه جا به جا نکنید و در صورت امکان از صحنه تصادف عکس و فیلم کامل بگیرید. سپس این تصاویر را به همراه کپی گزارش پلیس، تست الکل منفی و یک کپی یا عکس از مدارک خودرویی که با آن تصادف کرده‌اید به همراه داشته باشید.
  • در صورت پرداخت بیمه برای ضررهای به عمل آمده، می‌بایست حتما تست الكل راننده منفی باشد. در غیر این صورت خودروی اجاره شده به پارکینگ منتقل خواهد شد و راننده و شرکت اجاره دهنده نیز جریمه می‌شوند. پرداخت تمامی این جرایم به عهده‌ی راننده خواهد بود که در صورت عدم همکاری، مدارک شما توسط پلیس ضبط شده و تا پایان مراحل قانونی اجازه‌ی خروج از ترکیه را نخواهید داشت.
  •  یکی دیگر از شرایط بیمه خودروهای اجاره ای در ترکیه مربوط به داشتن گواهینامه بین المللی معتبر توسط راننده می‌شود. در غیر اینصورت شرکت بیمه هزینه‌ای را متقبل نخواهد شد. همچنین حین ورود به کشور می‌بایست مهر مربوطه را بر روی برگه گذرنامه‌ی خود داشته باشید.
  • در صورت خرابی خودرو حتما با پشتیبانی مربوطه در دفتر اجاره خودرو تماس بگیرید. اگر این خرابی توسط راننده اتفاق افتاده باشد، بیمه خسارتی را قبول نخواهد کرد و تمامی هزینه‌ها بر عهده‌ی شما خواهد بود. لذا توصیه می‌کنیم حتما قبل از خروج از محوطه‌ی فرودگاه تمامی موارد مهم را مانند لاستیک‌ها و سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی، صوتی و... چک کنید.

خرابی ماشین

شرایط اجاره خودرو در استانبول و سایر شهرها


شهر های ترکیه برای اجاره خودرو
شامل:

  1. استانبول (فرودگاه جدید استانبول و فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن)
  2. آنتالیا (فرودگاه آنتالیا و فرودگاه قاضی پاشا)
  3. آنکارا (فرودگاه بین المللی اسن بوغا)
  4. ازمیر (فرودگاه عدنان مندرس)
  5. بودروم (فرودگاه میلاس-بودروم)
  6. قیصریه (فرودگاه بین المللی ارکیلت)
  7. قونیه
  8. ترابزون
  9. آدانا (فرودگاه شاکیرپاشا آنادا)
  10.  موغلا (فرودگاه دالامان)
  11.  غازی عینتاب
  12.  میان شهرهای انطاکیه و اسکندرون (فرودگاه هاتای)
  13.  فرودگاه بین‌المللی اردو-گیرسون
  14.  سامسون
  15.  دیاربکر

  • در صورت تمدید اجاره خودرو در استانبول می‌بایست ۴۸ساعت قبل از تاریخ و ساعت تحویل خودرو، به پرسنل مربوطه در دفتر اطلاع دهید.
  • اگر قصد دارید مشخصات و اطلاعات خود را ویرایش کنید می‌توانید با ما تماس بگیرید. در این میان توجه داشته باشید که فقط یک بار قادر خواهید بود اطلاعات خود را پس از ثبت رزرو، ویرایش کنید. در صورت نیاز به تکرار ویرایش، 25% از پیش پرداخت شما به‌عنوان جریمه کسر خواهد شد. لذا موظف می‌شوید مجدد پیش پرداخت خود را کامل کنید و 25% واریز شده را جبران نمایید.
  • بهترین زمان اجاره خودرو در استانبول و دیگر شهرهای ترکیه، یک تا دو هفته قبل از سفر است. توجه کنید که این بازه زمانی تقریبی بوده و ممکن است دو روز قبل از سفر نیز خودرو برای اجاره موجود باشد.
  • توصیه می‌کنیم تا از تمامی ساعات رزرو شده استفاده کنید؛ چرا که تحویل خودرو زودتر از ساعت مقرر، مشمول هیچ هزینه‌ای نخواهد شد.
  • برای اجاره ماشین لوکس در استانبول و سایر شهرهای ترکیه می‌بایست حداقل 24 سال داشته باشید. همچنین ممکن است در صورت صلاح دید پرسنل دفتر فرودگاه، ارائه خدمات به افراد کم سن و سال و ناسازگار با استانداردهای شرکت، خودداری شود.

نحوه اجاره ماشین در استانبول در اپلیکیشن قاصدک24


برای اجاره ماشین در ترکیه می‌توانید از اپلیکیشن خرید بلیط هواپیما قاصدک24 استفاده کنید. در این اپلیکیشن علاوه‌بر اطلاع دقیق از قیمت اجاره ماشین در ترکیه، از خدمات متنوعی بهره‌مند خواهید شد و در کمترین زمان خودروی موردنظر خود را اجاره خواهید کرد. در زیر مراحل آن را به صورت دقیق مشاهده می‌کنید:

  1.  ابتدا به بخش اجاره خودرو در ترکیه مراجعه کنید.
  2.  سپس فرودگاه شهر موردنظر خود را برای دریافت خودرو انتخاب کنید. اگر قصد دارید در فرودگاه دیگری خودرو را تحویل دهید گزینه‌ی تحویل در شعبات سایر شهرها را فعال کنید.
  3. بعد از انتخاب مکان، می‌توانید تاریخ و ساعت دقیق دریافت و تحویل خود را انتخاب کنید. با اعمال گزینه جستجو تمامی ماشین‌های موجود نمایش داده خواهند شد.
  4. با انتخاب گزینه فیلتر می‌توانید نوع سوخت ماشین، نوع دنده، ظرفیت، تعداد سرنشینان و حداقل سن راننده را انتخاب کنید.
  5. با انتخاب گزینه واحد پول نیز هزینه‌ها به واحد موردنظر شما تغییر خواهد کرد.
  6. پس از انتخاب ماشین موردنظر، بر گزینه‌ی رزرو خودرو کلیک کنید. با این کار می‌توانید تصاویر بیشتری از ماشین مشاهده کنید و اطلاعات آن را بررسی کنید. در این بخش امکانات و قوانین استفاده از این خودرو آورده شده است. به عنوان مثال با انتخاب گزینه صندلی نوزاد در امکانات بیشتر، هزینه‌ی شما افزایش خواهد یافت.
  7. در نهایت مشخصات و آدرس محل سکونت در ایران و محل اقامت خود در ترکیه را وارد می‌کنید و مبلغ اندکی را به عنوان پیش پرداخت واریز می‌نمایید. واچر و کدهای رهگیری موردنیاز برای شما ارسال خواهد شد. توجه نمایید از آنجایی که ویرایش اطلاعات تنها یک بار مجاز بوده و پس از آن مشمول هزینه اضافی می‌شود، در وارد کردن اطلاعات صحیح راننده دقت کنید.