استانبول گردی در زمستان، تفریحات و دیدنی های استانبول در زمستان

زمستان فصل هیجان‌انگیز برای سفر به شهر زیبای استانبول ترکیه است. شهر استانبول بی‌شک یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کشور ترکیه مخصوصا در بین مردم ایران محسوب می‌شود. شما در هر فصلی از سال می‌توانید به این شهر سفر کرده و از جاهای دیدنی استانبول دیدن کنید. برخی به دلیل قیمت‌های مناسب در فصل زمستان به این شهر سفر می‌کنند اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید با وبلاگ قاصدک 24 همراه باشید تا شما را با جاهای دیدنی استانبول در زمستان آشنا کنیم.

 
جاهای دیدنی استانبول در زمستان

 

جاهای دیدنی استانبول در زمستان کجاست؟

 

 

شهر استانبول ترکیه یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر در زمستان است و گردشگران علاقه‌ دارند در این فصل از سال از جاهای دیدنی استانبول دیدن کنند. هر چند به دلیل آب و هوای سرد زمستانی تعداد گردشگران کاهش می‌یابد اما جاهای دیدنی در استانبول وجود دارد که به صورت سرپوشیده هستند و این امکان را به گردشگران می‌دهند که در فصل زمستان از آن‌ها بازدید کنند. برای آشنایی با همه چیز درباره استانبول ترکیه و جاهای دیدنی استانبول در زمستان با ما همراه باشید.

 
جاهای دیدنی استانبول در زمستان کجاست؟

کاخ توپکاپی استانبول

 

کاخ توپکاپی استانبول یکی ازمحیط‌های سرپوشیده استانبول است که در زمستان و فرار از سرما بهترین مکان برای بازدید محسوب می‌شود. شما می‌توانید در محیط آرام و گرم این کاخ قدیمی قدم بزنید و از دیدن شکوه و عظمت معماری عثمانی در این قصر لذت ببرید.

کاخ توپکاپی استانبول بنای تاریخی و به جا مانده از دوران حکومت عثمانی‌ها در ترکیه است و در منطقه مشهور این شهر یعنی سلطان احمد بنا شده است. این کاخ در دوره‌های زیادی مرمت و ترمیم شده است به همین علت تغییراتی در آن به وجود آمده است که امروزه شما می‌توانید شاهد معماری اسلامی و اروپایی در این کاخ باشید.

این کاخ مساحتی زیادی دارد و از بخش‌های مختلفی شامل کاخ درونی، کاخ بیرونی، حرمسرا و حیاط‌های محوطه بیرونی تشکیل شده است و یکی از باشکوه‌ ترین کاخ های استانبول است که در زمستان فضای بیرونی بسیار تماشایی دارد.

 
بازدید از کاخ توپکاپی استانبول در زمستان

برج گالاتا استانبول

 

برج گالاتا یکی از بناهای جذاب و دیدنی استانبول است که بازدید از آن در فصل زمستان توصیه می‌شود. قدمت این برج به سال ۱۳۸۴ میلادی و دوران امپراطوری بیزانس باز می‌گردد و این بنا در منطقه معروف شهر استانبول یعنی شاخ طلایی قرار دارد. در زمان‌های گذشته نام این برج مسیح بوده است و به عنوان یک بنا برای دیده‌بانی استفاده می‌شده و بعدها نام آن تغییر پیدا کرده است. ارتفاع این برج حدود 67 متر است و جزو ساختمان‌های بلند ترکیه محسوب می‌شود.

 
سفر به برج گالاتا استانبول در زمستان

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی استانبول

 

مسجد سلطان احمد یکی از اماکن تاریخی و باشکوه ترین مساجد استانبول است که به دستور سلطان احمد ساخته شده است و به دلیل رنگ آبی کاشی‌هایش به مسجد آبی نیز معروف است. این مسجد از زمان قدیم بسیار مورد توجه عموم بوده و به عنوان مرکز قسطنطنیه شناخته می‌شود. مقبره سلطان احمد نیز در قسمت شمالی این مسجد است که در زمان بازدید از این مسجد می‌توانید سری به آن بزنید.

 
بازدید ازمسجد آبی استانبول در زمستان

مسجد و موزه ایاصوفیه استانبول

 

مسجد و موزه ایاصوفیه یکی از پربازدیدترین جاهای استانبول است که بازدید از آن در فصل زمستان نیز خالی از لطف نیست. این مسجد در میدان ایاصوفیه و در محله قدیمی و تاریخی سلطان احمد قرار دارد و قدمت آن به سال 360 میلادی و زمان امپراتوری بیزانس برمی‌گردد. این مسجد اول به عنوان یک کلیسای باشکوه بوده است و در دوران عثمانی‌ها به مسجد و در زمان آتاتورک به موزه تبدیل شده است. به همین علت این مکان را امروزه به نام‌های مسجد ایاصوفیه و یا موزه ایاصوفیه می‌شناسند.

این بنا توسط ماهرترین و باتجربه‌ترین معماران رومی بنا شده است و زیبایی چشمگیر و خیره‌کننده‌ای دارد. این مکان یکی از جاهای دیدنی و باشکوه استانبول در فصل زمستان است و قابل توجه است که برای بازدید از این مکان باید پوشش مناسبی داشته باشید و بدون داشتن مجوز از عکاسی در این محل خودداری کنید.


سفر در زمستان از مسجد و موزه ایاصوفیه استانبول 

حمام های ترکی استانبول

 

حمام‌های سنتی و قدیمی ترکیه که در گذشته به دلیل نبود امکانات و حمام بنا شده است امروزه یکی از جاهای دیدنی و تماشایی این کشور است. اگر در زمستان به این کشور سفر می‌کنید بازدید از حمام‌های ترکی بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود. شهر استانبول نیز دارای حمام‌های معروف و زیادی است که هر کدام از آن‌ها از دو ورودی مجزا برای خانم‌ها و آقایان تشکیل شده است. بنابراین استانبول یکی از بهترین کشورها برای سفر در زمستان است.

 

معروفترین حمام های ترکی استانبول

 

  1. حمام کادیرگا
  2. حمام گالاتاسرای
  3. حمام کلیج علی پاشا
  4. حمام چال اوغلو
  5. حمام خرم سلطان ایاصوفیه

 
بازدید از حمام های ترکی استانبول در زمستان

بازار ادویه استانبول

 

اگر اهل خرید هم نیستید می‌توانید از بازارهای بزرگ و قدیمی استانبول بازدید کنید و از غرفهها و معماری‌های به جا مانده از دوران عثمانی دیدن کنید. این بازارها یکی از مناطق جذاب برای طرفداران تاریخ و علاقه‌مندان به خرید است. بازار ادویه یکی از بازارهای سرپوشیده و تاریخی استانبول است که به دلیل فضای داخلی گرمی که دارد یکی از بهترین جاهای دیدنی استانبول در زمستان است. شما در این بازار می‌توانید ادویه‌های خوش‌عطر و با‌کیفیتی تهیه کنید و آن‌ها را به عنوان سوغات برای عزیزانتان ببرید.


بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به استانبول


بازار ادویه استانبول در زمستان

جاهای تفریحی استانبول در زمستان کجاست؟

 

 

تفریحات زمستانی استانبول بسیار زیاد و گسترده است. بهترین تفریحات استانبول که در فصل زمستان می‌توانید تجربه کنید عبارتند از:

 

پیست اسکی کارتپه استانبول

 

پیست اسکی کارتپه استانبول یک بهشت زمستانی برای دوستداران ورزش‌های زمستانی و است. اگر به ورزش‌های زمستانی علاقه‌مند هستید سری به این پیست بزنید و از امکانات و تفریحات آن لذت ببرید. پیست اسکی کارتپه در جنوب شرقی استانبول و در فاصله 110 کیلومتری از ارتفاعات قرار دارد و یکی از لوکس‌ترین و مجهزترین پیست‌های اسکی استانبول است.

این پیست اسکی روی بلندی‌های کوهی به نام کار‌تپه قرار دارد و مسیرهای جداگانه و مجهزی برای اسکی سواران حرفه‌ای و کم مهارت دارد. در اطراف این پیست به دلیل وجود گردشگران زیاد رستوران‌ها و هتل‌های لوکس زیادی وجود دارد که به زیبایی این مکان افزوده است.

 

تفریحات و امکانات پیست اسکی کاراتپه

 

    • خانه اسکی
    • هتل لوکس برای اقامت
    • فروشگاه تخصصی لوازم اسکی
    • تله‌کابین
    • رستوران
    • مسیر مخصوص دوچرخه‌سواری
    • اسب‌سواری
    • سافاری سواری
    • زمین چمن برای بازی فوتبال
    • سورتمه‌سواری روی یخ 

سفر به پیست اسکی کارتپه استانبول در زمستان

شهربازی‌های سرپوشیده استانبول

 

اگر در زمستان به ترکیه سفر کنید با حجم زیادی از تفریحات زمستانی ترکیه مواجه می‌شوید. اگر عاشق تجربه کارهای هیجان‌انگیز هستید حتما سری به شهربازی‌های سرپوشیده استانبول بزنید. شهربازی moipark یکی از بزرگترین شهربازی‌های سرپوشیده و معروف استانبول است که می‌توانید هیجان را در آنجا تجربه کنید. این شهربازی مناسب برای تمام سنین است و در دارای امکانات و تفریحات هیجان‌انگیز و کم‌نظیری است.


بیشتر بخوانید: آشنایی با هزینه های سفر به استانبول


 

تله کابین استانبول

 

تله کابین سواری در زمستان یکی از تفریحات استانبول است که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به استانبول حتما آن را تجربه کنید. تله کابین تپه پیر لوتی یکی از معروف‌ترین تله‌کابین‌های استانبول است که در محله ایوب این شهر قرار دارد. کابین‌های این تله‌کابین 8 نفره است و در شرایط ایمنی کامل می‌توانید از تماشای منظره استانبول لذت ببرید. تله‌کابین یکی از تفریحات زمستانه استانبول است که می‌توانید به صورت گروهی از آن لذت ببرید.

 
تله کابین استانبول در زمستان

بالن سواری در منطقه کاپادوکیا استانبول

 

کاپادوکیا استانبول یکی از مناطق معروف و جاهای دیدنی استانبول است که در فاصله 750 استانبول قرار دارد. این منطقه به دلیل داشتن طبیعت بکر و تماشایی یکی از مکان‌های محبوب گردشگران در استانبول است. این منطقه در اثر فوران آتش‌فشان‌ها ایجاد شده است و از دور شبیه تصویر نقاشی شده از کوهستان‌ها است.

یکی از تفریحات هیجان‌انگیز این منطقه بالن‌سواری است. شما می‌توانید در زمستان به این منطقه سوار کنید و بر بالن‌های رنگارنگ سوار شوید و از مناظر کوه‌ها لذت ببرید. توجه داشته باشید اگر در زمستان قصد بالن‌سواری دارید حتما قبل از سوار شدن شرایط جوی را بررسی کنید.

 
بالن سواری در منطقه کاپادوکیا استانبول در زمستان

شکم گردی در استانبول

 

در فصل زمستان شکم‌گردی و خرید از بازار غذاهای خیابانی بسیار داغ است. شکم‌گردی یکی از تفریحات و بخش‌های اصلی سفر است که با خوردن یک غذای داغ و لذیذ می‌تواند لذت سفر شما را دو چندان کند. فصل زمستان فصل صید ماهی در استانبول است پس پیشنهاد می‌کنیم حتما در حین رستوران‌گردی از غذاهای دریایی نیز میل کنید.

 

رستوران های معروف استانبول

 

نام رستوران

آدرس

رستوران ساحلی ماوی با لینک

Kuruçeşme, 34345 İstanbul

رستوران بالیکچی صاباحاتین

Cankurtaran Mh., Şehit Hasan Kuyu Sok No:1, 34122 Sultanahmet

رستوران اهیرکاپی بالیکچی سی

Cankurtaran Mh., 34122 Fatih/İstanbul

کافه رستوران حرم استانبول

Alemdar Mh., Biçki Yurdu Sk. No:6, 34110 Sultanahmet/Fatih/İstanbul

 

 

دریاچه چیلدیر استانبول

 

اگر به سورتمه‌سواری علاقه دارید بازدید از دریاچه چیلدر خالی از لطف نیست و می‌تواند فرصتی استثنایی برای شما باشد. دریاچه چیلدیر یکی از سردترین مناطق استانبول است و دمای منفی 26 درجه سانتی‌گردا دارد. ضخامت یخ‌های این مکان بسیار مناسب برای سورتمه سواری است و یکی از جاهای دیدنی و گردشگری استانبول در فصل زمستان است که تفریحی بسیار لذت‌بخش محسوب می‌شود.

 
سفر به دریاچه چیلدیر استانبول در زمستان

فستیوال‌های زمستانی در استانبول

 

معمولا با آغاز فصل زمستان فستیوال‌های زمستانی در شهرهای بزرگ برگزار می‌شود. شهر استانبول نیز یکی از شهرهای بزرگ دنیا است که در آغاز فصل زمستان با برگزاری فستیوال‌ها به استقبال این فصل می‌رود. در زمستان در خیابان‌های این شهر موسیقی زنده برگزار می‌شود و شادی را برای مردم به ارمغان می‌آورد. اگر در ماه نوامبر به استانبول سفر کنید می‌توانید در این جشنواره‌هایی که در خیابان و مراکز تجاری برگزار می‌شود، شرکت کنید. علاوه بر جشن‌های خیابانی در استانبول فستیوال غذاشناسی در آن برگزار می‌شود که به معرفی غذاهای محلی ترکی می‌پردازند.

 

کافه گردی در استانبول

 

یکی از تفریحات محبوب در زمان سفر به استانبول در فصل زمستان کافه‌گردی است و نوشیدن یک قهوه داغ می‌تواند لذت سفر شما را دو چندان کند. کافه‌های زیادی در شهر استانبول وجود دارد که با توجه به فضای سرپوشیده که دارند بهترین و دنج‌ترین مکان در زمستان است.

بهترین کافه‌ها معمولا در مرکز شهر و مناطق توریستی استانبول قرار دارند و بر حسب سلیقه شخصی خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. قهوه‌های استانبول چیزی نیست که بتوانید از آن‌ها بگذرید و آن‌ها را می‌توانید در کافه‌های معروفی نظیر کافه‌های زیر میل کنید.

 

  • دریپ کافیست
  • کافه پترا روستینگ
  • کافه آکالای
  • کافه موک

 
کافه گردی در استانبول در زمستان

جمع بندی

در این مطلب شما را با جاهای دیدنی استانبول در زمستان آشنا کردیم تا در این فصل بتوانید سفر هیجان‌انگیز و لذت بخشی را تجربه کنید. اگر به دنبال تجربه سفر هیجان‌انگیز و مفرحی در زمستان هستیدمی‌توانید با تور استانبول  به شهر استانبول سفر کنید.  برای سفر به این شهر می‌توانید با تهیه بلیط هواپیمای استانبول از سایت قاصدک 24 به این شهر سفر کنید.

 

 

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی استانبول در زمستان

 

 

جاهای دیدنی استانبول در زمستان کجاست؟ کاخ توپکاپی، برج گالاتا، مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی، مسجد و موزه ایاصوفیه، حمام های ترکی، بازار ادویه

جاهای تفریحی استانبول در زمستان کجاست؟ پیست اسکی کارتپه، شهربازی‌های سرپوشیده، تله کابین، بالن سواری در منطقه کاپادوکیا، شکم گردی، دریاچه چیلدیر، فستیوال‌های زمستانی، کافه گردی

نام دیگر مسجد سلطان احمد چه نام دارد؟ مسجد آبی

معروف‌ترین حمام‌های ترکی استانبول چه نام دارند؟ حمام کادیرگا، حمام گالاتاسرای،  حمام کلیج علی پاشا، حمام چال اوغلو ،حمام خرم سلطان ایاصوفیه

معروفترین شهربازی سرپوشیده ترکیه چه نام دارد؟ شهربازی moipark