آشنایی با جاهای دیدنی استانبول

در قلب ترکیه مکان منحصربه‌فردی قرار دارد که نیمی‌از آن در آسیا و نیم دیگر آن در قاره اروپا واقع شده است. این مکان تنها شهری است که دو قاره را از طریق تنگه‌ای به‌نام پل بسفر به هم متصل می‌کند. درست است! از استانبول حرف می‌زنیم؛  یکی‌از 10 شهر برتر جهان که غنی‌از آثار کهن، رستوران‌های معروف، سواحل رویایی و امکانات بیشمار است. در این مطلب سعی داریم به معرفی:

  • جاهای دیدنی استانبول در پاییز
  • جاهای دیدنی استانبول در زمستان
  • جاهای دیدنی استانبول در بهار
  • و جاهای دیدنی استانبول در تابستان

بپردازیم و اشاره‌ی کوتاهی به نحوه‌ی خرید بلیط هواپیما استانبول داشته باشیم؛ با قاصدک 24 همراه باشید.

 

برج گالاتا و نماد شهر استانبول

 

یکی‌از جاهای دیدنی استانبول در پاییز یا زمستان که حتما باید از آن دیدن کنید، برج گالاتا (Galata Tower) با ارتفاع ۶۶٫۹ متر و معماری رمانسک است. این برج در سال 1348 میلادی ساخته شد و اکنون دارای 9 طبقه و یک رستوران در انتهای ساختمان شناخته می‌شود.

 

برج گالاتا استانبول

  


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی ازمیر ترکیه، از سواحل تا طبیعت و آثار تاریخی



بالارفتن از این برج چشم‌انداز بی‌نظیری را به شما هدیه خواهد کرد. علاوه‌بر پله‌های مارپیچ، آسانسور نیز وجود دارد که می‌توانید در صورت لزوم از آن استفاده کنید؛ اما به یاد داشته باشید که آسانسور تنها تا طبقه‌ی هفتم شما را بالا می‌برد. دو طبقه‌ی انتهایی برج را باید از طریق پله‌ها گذر کنید. ناگفته نماند برای تماشای شهر از آخرین طبقه‌ی گالاتا خرید بلیط آن الزامی‌ست. همچنین می‌توانید پس‌از عکاسی در این طبقه و تماشای غروب آفتاب، غذاهای ترکی رستوران برج گالاتا را امتحان کنید. این رستوران برای گردشگران علاوه‌بر غذاهای ترکی دلپذیر، خدمات سرو صبحانه نیز فراهم کرده است.

 

آدرس برج گالاتا: منطقه بی اوغلو

نزدیک ترین هتل به برج گالاتا: هتل نیدیا گالاتاپورت استانبول

 

ایا صوفیه با سرگذشتی پرپیچ‌وخم

 

مسجد ایا صوفیه (Ayasofya) یکی‌از مهمترین جاهای دیدنی استانبول در بهار، پاییز یا... معرف می‌شود که از طریق یونسکو در سازمان میراث جهانی نیز به ثبت رسیده است.

 

مسجد ایاصوفیه استانبول

 

این مسجد در سال 537 میلادی ساخته شد و ابتدا به‌عنوان کلیسای جامع بیزانس (ارتدکس) از آن استفاده می‌شد. در سال 1204 تبدیل به کلیسای جامع کاتولیک لاتین (رومی) شد و در سال 1453 پس‌از حمله‌ی عثمانی‌ها مسجد نام گرفت. سرانجام بعد از چندسال به‌عنوان موزه از این منطقه بهره‌برداری شد و اکنون این بنای قدیمی و باشکوه مجددا مبدل به مسجد شده است. ناگفته نماند معماری ایاصوفیه استانبول به دوران بیزانس برمی‌گردد (امپراطوری روم شرقی) و سالانه توریستان بسیاری را میزبانی می‌کند. بازدید از این مسجد برای افراد زیر 18 سال رایگان بوده اما برای واردشدن و بازدید از داخل حرم بایستی هزینه‌ی ناچیزی را پرداخت کنید. زیبایی دیوارها و گنبد ایاصوفیه آنچنان شما را مجذوب خود می‌کند که نمی‌توانید از خیر عکاسی‌از آن بگذرید اما باید دقت کنید که در برخی مناطق مسجد عکاسی ممنوع است.

 

آدرس ایاصوفیه: محله سلطان احمد

نزدیک ترین هتل به ایاصوفیه: هتل وایت هاوس استانبول

 


بیشتر بخوانید: جذاب ترین جاهای دیدنی وان ترکیه در بهار و زمستان




بازار بزرگ استانبول، یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده دنیا

 

حتی اگر برای خرید به استانبول نیامده‌اید؛ باز هم توصیه می‌کنیم از این منطقه دیدن کنید.

 

بازار بزرگ استانبول

 

بازار بزرگ استانبول (Grand Bazaar) ، یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده دنیا شناخته می‌شود و در آن هرچیزی که نیاز داشته باشید یافت می‌شود. از جواهرات و وسایل آنتیک تا فرش و ادویه و وسایل‌های متنوع؛ همه‌وهمه در این بازار وجود دارند. ساخت این منطقه در زمستان 1455 میلادی شروع شد و تا حوالی سال‌های 1730 ادامه داشت. ناگفته نماند بازار استانبول به بازار کاپالی چارشی نیز شهرت دارد و یکی‌از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی استانبول معرفی می‌شود.

 

آدرس بازار بزرگ استانبول: منطقه فاتح و بین دو مسجد نورعثمانیه و بایزید

نزدیک ترین هتل به بازار بزرگ استانبول: هتل الیزا استانبول و هتل دیوانی آلی


بیشتر بخوانید: پل های استانبول، طولانی‌ترین پل‌ها در دل شهر مدرن استانبول



 

آکواریوم سی لایف و سفر به اعماق اقیانوس‌ها

 

اگر به دنبال ساعاتی تفریح و هیجان می‌گردید بازدید از آکواریوم سی لایف استانبول را هرگز فراموش نکنید. این منطقه یکی‌از جاهای دیدنی استانبول در تابستان یا بهار است البته یکی‌از جاذبه های گردشگری ترکیه نیز شناخته می‌شود که در هر فصلی باز است.

 

آکواریوم سی لایف

 

شما در این آکواریوم در تونل‌هایی با طول 83 متر قدم می‌گذارید و بیش‌از 1500 گونه‌ی جانوری را مشاهده می‌کنید. وجه تمایز این آکواریوم با سایر آکواریوم‌ها، امکان غواصی با ماهی‌ها، ستاره‌های دریایی، میگوها یا حتی کوسه‌های بی‌خطر است. شما می‌توانید آن‌ها را لمس کنید؛ با ماهی‌ها و خرچنگ‌ها عکس بگیرید یا حتی به عروس‌های دریایی و لاک‌پشت‌ها غذا دهید. بی‌شک بازدید از آکواریوم سی لایف نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای کودکان نیز جالب توجه خواهد بود. در این منطقه با نحوه‌ی زندگی و تغذیه‌ی موجودات آبزی آشنا خواهید شد و از تماشای آن‌ها لذت خواهید برد.

 

آدرس آکواریوم سی لایف: مرکز خرید فروم استانبول و منطقه بایرام پاشا

نزدیک ترین هتل به آکواریوم سی لایف استانبول: ویش مور هتل استانبول و هتل رامادا مرتر


بیشتر بخوانید: مساجد استانبول؛ معرفی ۱۴ مسجد زیبا با معماری منحصر به فرد


مسجد آبی استانبول و کاشی‌کاری‌های دلربا

 

مسجد سلطان احمد که به مسجد آبی استانبول نیز شهرت دارد؛ در سال‌های 1609 تا 1619 ساخته شده و اکنون یکی‌از پربازدیدترین جاهای دیدنی استانبول در زمستان (یا هر ماهی از سال) شناخته می‌شود.

 

مسجد آبی استانبول

 

این مسجد با 260 پنجره‌ی شیشه‌ای رنگی، 20 هزار کاشی آبی رنگ و 6 مناره‌ی باشکوه شما را مدهوش معماری زیبای خود خواهد کرد. معماری مسجد سلطان احمد به دوران بیزانس و عثمانی برمی‌گردد و تا حدی شبیه به مسجد ایاصوفیه ساخته شده است. برای بازدید از این منطقه نیازی به هزینه ندارید ولی به یاد داشته باشید که در وعده‌های نماز مسجد به‌مدت 90 دقیقه تعطیل می‌باشد. همچنین پوشش برای بانوان در این محل الزامی بوده و کفش‌ها را قبل‌از ورود بایستی دربیاورید.

 

آدرس مسجد آبی استانبول: منطقه فاتح، محله سلطان احمد، خیابان ات میدانی، پلاک 70

نزدیک ترین هتل به مسجد سلطان احمد: هتل تاشکناک، هتل سلطان هیل (SULTANHILL) و هتل امیرا استانبول




بیشتر بخوانید: بهترین محله های استانبول؛ محله هایی که حتما باید با آنها آشنا شوید!


ساحل دالیا و آرامش نهفته در آن

 

محال ممکن است به لب ساحل بروید و مست آرامش و صدای امواج آب نشوید. بی‌شک پس‌از کلی گشت‌وگذار در کوچه پس کوچه‌های استانبول، استراحت در کنار ساحل آن خالی از لطف نیست.

 

ساحل دالیا استانبول

 

آبتنی در آب‌های زلال و شفاف ساحل دالیا، استراحت و گوش‌سپردن به پرندگان دریایی، آرامش‌گرفتنی مطلق در فضای سرسبز کنار دریا یا نشستن در کافه‌ها و رستوران‌های آن لذت سفر را برای شما دوچندان خواهد کرد. اما این‌ها پایان ماجرا نیست بلکه در این ساحل که یکی‌از محبوب ترین سواحل استانبول شناخته می‌شود؛ تفریحات هیجان‌انگیز زیادی نیز وجود دارد. از گشت دریایی با قایق تندرو گرفته تا موج سواری و والیبال ساحلی. ساحل دالیا یکی‌از جاهای دیدنی استانبول در شب نیز معرفی می‌شود و برای مسافرانی که عاشق شب هستند و از شبگردی لذت می‌برند؛ بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

 

آدرس ساحل دالیا استانبول: میان خلیج کوچک دمیرجیکوی و ساحل کیلیوس

نزدیک ترین هتل به ساحل دالیا: هتل Forest Blue Beach


بیشتر بخوانید: 7 مورد از زیباترین پارک‌های استانبول!



کاخ توپ قاپی و اقامتگاه شاهان عثمانی

 
کاخ توپ قاپی یا توپکاپی (Topkapi) که در سال 1478 ساخته شد محل سکونت شاهزادگان عثمانی، همسران، مادران و... آن‌ها بود.

 

کاخ توپ قاپی استانبول

 

این عمارت باشکوه و مجلل علاوه‌بر محل زندگی، برای اداره‌ی امورهای تحصیلی، هنری،حکومتی و حتی زندانی نیز استفاده می‌شده است. درواقع برخی شاهزاده‌ها را در این مکان نگه می‌داشتند تا زمان حکومت آن‌ها فرا رسد. شاید برایتان جالب باشد بدانید در کاخ توپکاپی موزه‌ای وجود دارد که در آن آثار ادبی و هنری مختلفی مربوط به ایرانیان نمایش داده می‌شود. همچنین برای بازدید از این بنای باشکوه و مجلل نیاز به چندساعتی زمان دارید پس وقت خود را خالی کنید تا با خیال راحت از جای‌جای این عمارت سلطنتی و مجموعه‌ی تاریخی دیدن کنید.

 

آدرس کاخ توپ قاپی استانبول: منطقه فاتح استانبول در Cankurtaran

نزدیک ترین هتل به کاخ توپکاپی: هتل Sirkeci Mansion و هتل سیرکسی ارسو (Sirkeci Ersu Hotel&SPA)

 

نمای داخل کاخ توپکاپی استانبول

 

ناگفته نماند برای  رزرو هتل می‌توانید از قاصدک24 استفاده کنید و در کمترین زمان ممکن اقامتگاه خود را انتخاب کنید. لیستی از تصاویر، امکانات و حتی قیمت رزرو هتل ها در این سایت درج شده‌اند تا انتخاب برای شما آسان باشد.

 

عکس جاهای دیدنی ترکیه:

 

جنگل بلگراد استانبول (Belgrade Forest)

 

جنگل بلگراد استانبول

 

جزایر پرنس استانبول (هیبلی‌آدا)

 

جزیره هیبلی آدا

 

شهربازی لوناپارک بوستانجی (BostancıLunapark)

 

شهربازی لوناپارک بوستانجی

 

سوالات متداول در مورد دیدنی‌های استانبول

 

  • آیا برای سفر به استانبول ویزا نیاز است؟ بله؛ برای سفر به ترکیه ویزا نیاز است. می‌توانید ویزای کوتاه مدت و 90 روزه‌ی ترکیه را دریافت کنید (1 بار اجازه‌ی ورود) یا ویزاهای چند ورودی با مجوزهای متفاوت.
  • آیا می‌توانیم به استانبول دلار ببریم؟ بله ولی به خاطر داشته باشید پس از رسیدن به مقصد بهتر است به‌اندازه‌ی نیاز خود آن‌ها را در  صرافی‌ها تبدیل به لیر کنید.
  • مدت زمان پرواز تهران استانبول چقدر است؟ مدت زمان پرواز تهران استانبول حداقل 2 ساعت 30 دقیقه و حدااکثر 3 ساعت و 10 دقیقه است.
  • در صورت نیاز می‌توانیم در شهرهای ترکیه پول خود را به لیره ترکیه تبدیل کنیم؟ این امکان وجود دارد که قاصدک24 به شما صرافی‌های DOVIZ را توصیه می‌کند.
  • چگونه به جزیره های استانبول سفر کنیم؟ از طریق اسکله‌های مربوطه و با کشتی‌های عمومی، اتوبوس‌های دریایی و قایق و... .

 

 

در پایان اگر قصد سفر به ترکیه و بازدید از جاهای دیدنی استانبول در پاییز یا فصول دیگر را دارید می‌توانید از قاصدک 24 کمک بگیرید. با این سایت دیگر نیازی برای مراجعه‌ی حضوری به ترمینال‌ها یا آژانس‌های مسافرتی ندارید. بلکه می‌توانید با مراجعه به قاصدک24 به راحتی خرید اینترنتی خود را انجام دهید. به برخی از این خدمات اشاره می‌کنیم:

همانطور که مشاهده می‌کنید قاصدک 24 خدمات جامع و کاملی را در راستای گردشگری و مسافربری برای شما ارائه داده است. ناگفته نماند با پشتیبانی 24 ساعته‌ی آن می‌توانید در تماس باشید و اگر قصد خرید تور مسافرتی را دارید با این شماره تماس بگیرید. (75269-021)