منطقه سلطان احمد، شهری در قلب استانبول

استانبول از شهرهای مهم ترکیه و در دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است که مناطق تاریخی و طبیعی بسیار زیبایی دارد. یکی از منطقه‌های بسیار زیبا و توریست‌پذیر منطقه سلطان احمد استانبول است که گردشگران بسیاری هر ساله برای بازدید از اماکن تاریخی این منطقه وارد استانبول می‌شوند.

منطقه سلطان احمد استانبول کجاست؟

 

منطقه سلطان احمد استانبول


منطقه سلطان احمد استانبول در گذشته پایتخت حکمرانی عثمانیان و همچنین روم شرقی بوده است. در این منطقه از آن زمان آثار تاریخی و موزه‌های زیاد و بی‌نظیری به جای مانده است. این منطقه در تنگه بسفر واقع شده و راه دسترسی به آن بسیار راحت است. بنابراین اگر قصد دارید با تهیه بلیط هواپیما تهران استانبول به ترکیه سفر کنید؛ در هر نقطه از استانبول که اقامت داشتید؛ خودتان را برای گشت و گذار به این منطقه برسانید
.

منطقه سلطان احمد استانبول

 

اماکن تاریخی در محله سلطان احمد استانبول


منطقه سلطان احمد استانبول در کنار قصر توپکاپی مرکز اقامت شاهان عثمانی است که آثار تاریخی بسیاری از آن دوران در این محله به جای مانده است. محله سلطان احمد از مناطق تاریخی استانبول به شمار می‌رود که شاهان عثمانی و امپراطوران روم شرقی در آنجا اقامت داشته‌اند‌
.

 

مسجد ایاصوفیه استانبول


از عبادتگاه‌های تاریخی استانبول مسجد ایاصوفیه است که در منطقه سلطان احمد استانبول قرار گرفته که یادگار امپراطوری روم شرقی و معماری بیزانس است.

مسجد ایاصوفیه استانبول
مسجد ایاصوفیه استانبول

 

این مسجد در گذشته به عنوان کلیسا و همچنین موزه کاربرد داشته است. مسجد ایاصوفیه به عنوان نماد فرهنگ و تاریخ ترکیه در سازمان یونسکو به ثبت رسیده و نمای داخلی آن بسیار بی‌نظیر است.

 


مسجد ایاصوفیه در گذشته کلیسا بوده که بعد از بازسازی به مسجد تبدیل شده است.


 

مسجد آبی استانبول


از شاهکارهای معماری دوران عثمانی مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد است که در مرکز شهر و منطقه سلطان احمد قرار گرفته است. روزانه هزاران گردشگر از این اثر تاریخی باارزش دیدن می‌کنند.

مسجد آبی استانبول
مسجد آبی استانبول

 

مسجد آبی به دستور سلطان احمد ساخته شده و مقبره او نیز در این مسجد است، این مسجد شاهکار هنری معمار سنان است که از ۲۰ هزار کاشی و سرامیک با طرح‌های مختلف در ساخت این مسجد استفاده شده است.

طرح‌ کاشی‌های به کار رفته در مسجد آبی:

  • گل شقایق
  • گل رز
  • گل نخودفرنگی
  • گل ختمی
  • گل زنبق
  • گل نارنج


مسجد آبی در حال حاضر برای عبادت فعال است و در اعیاد بزرگ و ماه رمضان مملو از جمعیت می‌شود
.

 

کاخ توپکاپی استانبول


از معروف‌ترین آثار تاریخی استانبول و منطقه سلطان احمد کاخ توپکاپی است که با باغ قدیمی و معماری به سبک ورسای از بهترین مکان‌های گردشگری در استانبول محسوب می‌شود. 

کاخ توپکاپی محل اقامت پادشاهان زیادی بوده و کوشک‌های زیبای زیادی در آن وجود دارد. از مهم‌ترین دیدنی‌های کاخ توپکاپی موزه اسلحه آن است که در بین گردشگران محبوبیت زیادی دارد.

بخش‌های دیدنی کاخ توپکاپی استانبول:

  • حرمسرای سلطان
  • موزه آثار مقدس
  • گنجینه
  • کلیسای هاغیا ایرین


فضای داخلی بخش حرمسرای سلطان بسیار مجلل و شیک است که محل زندگی زنان خانواده سلطنتی بوده و برای ورود به آنجا باید هزینه جدا پرداخت کنید
.

 

آب انبار باسیلیکا استانبول


آب انبار باسیلیکا از بزرگترین آب‌ انبارهای دوره عثمانی بوده که برای تامین و ذخیره آب کاخ بزرگ قسطنطنیه کاخ توپکاپی از آن استفاده می‌شد.
برای نگه داشتن سقف آب انبار ۳۳۶ ستون در آن به کار برده شده است. آب انبار باسیلیکا از بزرگترین آب‌ انبارهای جهان است که در منطقه سلطان احمد استانبول واقع شده است.

 


یکی از بزرگ ترین آب انبارهای جهان آب انبار باسیلیکا است.


 

آب انبار باسیلیکا استانبول
آب انبار باسیلیکا استانبول

 

 

گردش در مناطق دیدنی سلطان احمد استانبول


منطقه سلطان احمد استانبول مکان‌های زیادی برای پیاده‌روی و گردش دارد که هر کدام می‌توانند برای چندین ساعت شما را سرگرم کنند. در ادامه این مناطق دیدنی را معرفی خواهیم کرد تا پایان با ما همراه باشید
.

 

خیابان سوئوک‌ چشمه استانبول


برای گردش در منطقه سلطان احمد پیشنهاد می‌دهیم ابتدا پیاده‌روی خود را از کنار دیوارهای باستانی استانبول در خیابان سوئوک چشمه شروع کنید و تا دریای مرمره پیش روید، این دیوارها در زمان رومیان برای حفاظت منطقه ساخته شده‌اند
.

در کنار این دیوار تاریخی و خیابان سوئوک چشمه کافه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید برای استراحت به آنجا رفته و یک قهوه ترک نوش‌جان کنید.

 

میدان اسب‌دوانی استانبول


یکی از مکان‌های تاریخی استانبول میدان اسب‌دوانی است که در منطقه سلطان احمد واقع شده است. این میدان در سال
۱۹۶ پس از میلاد به دستور امپراطور روم ساخته شده که در آن زمان محل برگزاری مسابقات ارابه‌رانی و محل تفریح شاهان عثمانی و امپراطوران روم بوده است.

میدان اسب‌دوانی استانبول
میدان اسب‌دوانی استانبول

 

میدان اسب‌دوانی دارای ۴ جایگاه بوده است:

  1. جایگاه امپراطور (خاتیسما)
  2. جایگاه مقامات (سفالکس)
  3. جایگاه مردم عادی (دیرمست)
  4. جایگاه منحنی (اسفندون)

این میدان ظرفیت
۱۰۰ هزار تماشاچی را داشته و در ۴ طرف آن تندیس ۴ اسب بزرگ برنز نصب بوده است.

 

خیابان بالات و فنر استانبول


دو تا از خیابان های معروف استانبول و منطقه سلطان احمد استانبول، خیابان بالات و فنر هستند که عرض کمی دارند و بسیار باریک هستند. این خیابان‌ها سنگ فرش بوده و از جاهای دیدنی استانبول محسوب می‌شوند که در دامنه کوه واقع شده‌اند که در گذشته یونانیان و یهودیان در این خیابان ساکن بوده‌اند.

بعضی از بناهای تاریخی خیابان فنر و بالات خراب شده‌اند ولی بعضی دیگر بازسازی شده و همچنان در این خیابان به چشم می‌خورند که از جمله آنها کلیسای بلغاری افسانه‌ای سنت استفان است. برای رسیدن به خیابان فنر و بالات با کشتی‌های مسافربری که از لنگرگاه کاراکوی حرکت می‌کنند می‌توانید استفاده کنید.

 


خیابان‌های فنر و بالات بر دامنه کوه واقع شده که برای بازدید می‌توانید از کشتی استفاده کنید.


 

پارک گلهانه استانبول


یکی از فضاهای سرسبز منطقه سلطان احمد استانبول پارک گلهانه است که مملو از درختان چنار است و با چمن‌کاری و گل‌کاری زیبایی که دارد بهترین مکان برای گردش و تفریح یک روز عصرگاهی به شمار می‌آید‌‌.

پارک گلهانه استانبول
پارک گلهانه استانبول

 

در داخل پارک آلاچیق‌هایی برای استراحت وجود دارد، با قدم زدن در پارک گلهانه می‌توانید از منظره تنگه بسفر و دریای مرمره هم لذت ببرید. جشنواره لاله‌های رنگی استانبول هر ساله در این پارک برگزار می‌شود و بازدیدکنندگان زیادی برای تماشای لاله‌های زیبا به پارک گلهانه می‌آیند.

 

حمام بخار ترکی استانبول


در منطقه سلطان احمد استانبول معبدهای گنبدی شکلی وجود دارند که به حمام تبدیل شده‌اند. نمای داخلی و معماری این حمام بسیار منحصربه‌فرد و زیبا است و در ساخت آن از سنگ مرمر استفاده شده، همچنین برای شست‌و‌شو از تشت‌های مسی قدیمی استفاده می‌شود
.

 

رستوران‌های منطقه سلطان احمد استانبول


همان‌طور که گفتیم یکی از محله‌های بی‌نظیر و توریست‌پذیر استانبول محله سلطان احمد است که به خاطر آثار تاریخی و مکان‌های دیدنی زیاد گردشگران بسیاری به این منطقه رفت‌و‌آمد دارند.
محله سلطان احمد استانبول رستوران های بسیار بزرگ، شیک و مجهزی دارد که گردشگران برای صرف غذا به آنجا مراجعه می‌کنند‌.

 

رستوران کاریشما سن استانبول


یکی از رستوران‌های قدیمی، ساده و شیک منطقه سلطان احمد، رستوران کاریشما سن است که سقف پارچه‌ای دارد و در روزهای گرم سال سقف آن جمع می‌شود.
انواع غذاهای این رستوران از غذاهای ترکی تا یونانی همگی لذیذ و خوشمزه هستند. در رستوران کاریشما سن محل مخصوص برگزاری جشن تولد و عروسی وجود دارد که خدمات خوبی به مشتریان ارائه می‌دهند.

ساعت فعالیت

از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲

آدرس

No: 10 Kennedy Caddesi, Istanbul, 34122, Turkey

 


رستوران کاریشما سن سقف پارچه‌ای دارد که در فصل گرم سال جمع می‌شود.


 

رستوران کاریشما سن استانبول
رستوران کاریشما سن استانبول



رستوران اصلان استانبول


رستوران اصلان یکی از بهترین رستوران های استانبول
 و منطقه سلطان احمد است که غذاها در این رستوران به صورت سلف سرویس است. در رستوران اصلان دو وعده ناهار و شام وجود دارد که انواع کوفته‌ها، پلوها و غذاهای گوشتی را در منوی خود دارد. فضای این رستوران بسیار دوستانه و پرسنلی خوش برخورد دارد.


ساعت فعالیت

از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲۴

آدرس

Vezirhan Cad, Fatih, Istanbul - Avrupa Istanbul, 34120, Turkey

 


بیشتر بخوانید: آشنایی با هزینه‌های سفر به استانبول


 

رستوران حمدی استانبول


رستوران حمدی یک رستوران شیک و مجلل در منطقه سلطان احمد استانبول است که در ساختمان بلندی واقع شده است، بهترین مکان رستوران برای صرف غذا بالاترین قسمت ساختمان است که می‌توانید ضمن صرف غذا از تماشای مناظر اطراف هم لذت ببرید.
غذاهای که در منوی رستوران حمدی استانبول وجود دارد از انواع پلوها تا کباب‌های خوشمزه ترکی بسیار لذیذ هستند.

رستوران حمدی استانبول
رستوران حمدی استانبول



بعضی از غذاهای رستوران حمدی استانبول:

  • تستی کباب
  • بورک
  • لاحماجون
  • دلمه
  • کباب پسته‌ای
  • لحم جون

ساعت فعالیت

از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲۴

آدرس

Tahmis Caddesi/Kalcin Sokak, Fatih , Istanbul

 


رستوران مجلل حمدی انواع غذاهای خوشمزه ترکی را در منوی خود دارد.




 

هتل‌های منطقه سلطان احمد استانبول


در منطقه پر رفت‌و‌آمدی مانند محله سلطان احمد مسلما باید هتل‌های بسیاری وجود داشته باشد تا گردشگران در آنجا اقامت داشته باشند. هتل‌های منطقه سلطان احمد از نظر قیمت و کیفیت بسیار بی‌نظیر هستند
.

 


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین رستوران های ایرانی در استانبول


 

هتل آرکادیا بلو استانبول


هتل آرکادیا بلو یک هتل
۴ ستاره در منطقه سلطان احمد استانبول است که از نظر هزینه متوسط است. این هتل از نظر مکانی در منطقه‌ای قرار گرفته که گردشگران بسیاری این هتل را برای اقامت انتخاب می‌کنند.

آدرس: ترکیه، استانبول، محله سلطان احمد، هتل آرکادیا بلو

هتل آرکادیا بلو استانبول
هتل آرکادیا بلو استانبول



جاذبه‌های نزدیک به هتل آرکادیا بلو

امکانات هتل آرکادیا بلو استانبول

مسجد ایاصوفیه

پارکینگ

مسجد آبی

رستوران

کاخ توپکاپی

شاتل فرودگاه

بازار بزرگ استانبول

اینترنت رایگان

آب انبار سیلیکا

امکانات برای افراد معلول

 

با چند دقیقه پیاده‌روی از هتل آرکادیا می‌توانید به جاذبه‌های دیدنی منطقه سلطان احمد استانبول دسترسی پیدا کنید ویکی از تفریحات بی‌نظیر هتل آرکادیا بلو اجرای موسیقی زنده است.

 


یکی از تفریحات هتل آرکادیا بلو اجرای زنده موسیقی است.


 

هتل اسانس استانبول


یکی از هتل‌ آپارتمان‌های معروف منطقه سلطان احمد استانبول هتل اسانس که یک عمارت بازسازی عثمانی است و تراس هتل چشم‌انداز بی‌نظیری به تنگه بسفر دارد. هتل اسانس به مکان‌های دیدنی و معروف محله سلطان احمد استانبول دسترسی خوبی دارد و با چند دقیقه پیاده‌روی می‌توانید به بازدید این مکان‌های زیبا برسید‌
.

آدرس: ترکیه، استانبول، محله سلطان احمد، خیابان ایشاک پاشا، کوچه ینی ساراچین

جاهای دیدنی اطراف هتل اسانس استانبول

امکانات هتل اسانس استانبول

مسجد آبی

پارکینگ

مسجد ایاصوفیه

اینترنت

موزه هنرهای ترکی و اسلامی

صندوق امانات

آب انبار باسیلیکا

مجموعه ورزشی

بازار بزرگ استانبول

فضای سبز

کاخ توپکاپی

کافی‌شاپ

 


بیشتر بخوانید: مساجد استانبول؛ معرفی ۱۴ مسجد زیبا با معماری منحصربه‌فرد


 

هتل فورسیزن استانبول


هتل فورسیزن یکی از کاخ های استانبول در دوره عثمانی است که بعد از بازسازی به هتل
۵ ستاره تبدیل شده است و به دلیل دسترسی آسان به جاهای دیدنی استانبول از بهترین هتل‌های منطقه سلطان احمد به شمار می‌آید. این هتل چشم‌انداز زیبا و منحصربه‌فردی به تنگه بسفر دارد که با ۴ دقیقه پیاده‌روی می‌توانید به آب‌های تنگه بسفر برسید.

هتل فورسیزن استانبول
هتل فورسیزن استانبول



امکانات هتل فورسیزن استانبول:

  • رستوران و کافی‌شاپ
  • اینترنت
  • پارکینگ
  • ترانسفر
  • صندوق امانات
  • امکانات مخصوص معلولین
  • مجموعه ورزشی

آدرس: ترکیه، استانبول، منطقه سلطان احمد، هتل فورسیزن

 


هتل فورسیزن از کاخ‌های بزرگ دوره عثمانیان بوده که بعد از بازسازی تغییر کاربری داده است.




 

مراکز خرید منطقه سلطان احمد استانبول


ترکیه یکی از شهرهای توریستی جهان است که شهرهای زیبا و تاریخی بسیاری دارد که یکی از این شهرها استانبول است که گردشگران زیادی دارد. مراکز خرید استانبول بسیار زیاد است تا گردشگران به راحتی بتوانند مایحتاج خود را تهیه کنند. در محله سلطان احمد هم که از معروف‌ترین محله‌های استانبول محسوب می‌شود مراکز خرید زیادی وجود دارد که در ادامه بعضی از آنها را معرفی خواهیم کرد
.

 

بازار استانبول


بازار بزرگ استانبول با معماری سنتی و راهروهای تودرتو
۴۰۰۰ مغازه و یک بازار کوچک ادویه در منطقه سلطان احمد استانبول قرار گرفته است. در این بازار که بزرگترین بازار سرپوشیده ترکیه است، هر کالایی که بخواهید می‌توانید پیدا کرده و خریداری کنید.

بازار استانبول
بازار استانبول



کالاهای بازار بزرگ استانبول:

  • جواهرات
  • سرامیک
  • پوشاک
  • پارچه
  • لوازم‌خانگی
  • ادویه


بازار بزرگ استانبول دارای جاهای دیدنی چون حمام ترکی مسجد، رستوران و چایخانه است
.

اگر می‌خواهید با فرهنگ، آداب و رسوم مردم بومی آشنا شوید و سوغات استانبول را خرید کنید حتما به بازار بزرگ استانبول که در منطقه سلطان احمد استانبول واقع شده سر بزنید.

ساعت فعالیت

از ساعت ۹ صبح تا ۱۹

آدرس

ترکیه، استانبول، منطقه سلطان احمد، کنار دیوار تاریخی استانبول

 

بازار آراستا استانبول


یکی از بازارهای معروف استانبول که در منطقه سلطان احمد واقع شده بازار آراستا است که یک بازار کوچک در نزدیکی مسجد آبی استانبول است. بازار آراستا در زمان‌‌های دور محل خرید فروش اسب بوده که بعدها بازسازی شده و به مرکز خرید تبدیل شده است
.

بازار آراستا استانبول
بازار آراستا استانبول



کالاهای عرضه شده در بازار آراستا استانبول:

  • فرش
  • زیورآلات
  • لباس‌های محلی
  • کتاب
  • سوغات ترکیه


این بازار دارای چندین کافه و رستوران است که انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ ترکی را در منوی خود دارد‌
.

ساعت فعالیت

از ساعت ۹ تا ۱۹

آدرس

ترکیه، استانبول، منطقه سلطان احمد، بازار آراستا

سوالات متداول درباره منطقه سلطان احمد استانبول

منطقه سلطان احمد در یک شبه جزیره در تنگه بسفر واقع شده است.
کاخ توپکاپی، مسجد آبی، ایاصوفیه و بازار بزرگ استانبول
بازار آراستا در گذشته مکان خرید‌و‌فروش اسب بوده است.

 

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم منطقه سلطان احمد استانبول را معرفی کنیم از جاهای تاریخی گرفته تا مکان‌های خوب برای گردش و پیاده‌روی همچنین بهترین رستوران‌ها و هتل‌های این منطقه را در چند سطر توضیح دادیم. اگر تصمیم سفر به استانبول را دارید و جاذبه‌های شگفت‌انگیز محله سلطان احمد استانبول را از نزدیک تماشا کنید، قاصدک ۲۴ با ارائه بلیط قطار و بلیط هواپیما استانبول به صورت اینترنتی در خدمت شما عزیزان است.