بهترین رستوران‌های استانبول ترکیه

رستوران گردی در استانبول یکی از لذت‌بخش‌ترین مراحل سفر است که نمی‌شود از آن گذشت. البته از آنجایی که رستوران های استانبول بسیار متنوع هستند و هرکدام سلیقه‌های متفاوتی را می‌طلبند، آشنایی با آن‌ها قبل از سفر به استانبول بسیار مهم است. بنابراین اگر قصد دارید با رستوران های ارزان استانبول، بهترین رستوران های میدان تکسیم و قیمت غذا در استانبول 2022 آشنا شوید؛ قاصدک 24 را در ادامه مطلب همراهی کنید.

بهترین رستوران های استانبول


در ابتدا قصد داریم سری به بهترین رستوران های استانبول با قیمت بزنیم و با لوکس‌ترین و باکیفیت‌ترینِ آن‌ها آشنا شویم. این رستوران‌ها شهرت زیادی دارند و با منوی غذایی متنوع خود بهترین لحظات را در ترکیه برایتان رقم می‌زنند.



بیشتر بخوانید: معرفی بهترین تفریحات استانبول به همراه هزینه + عکس



رستوران نصرت استانبول


اگر تصمیم دارید در معروف ترین رستوران استانبول غذا بخورید، به سراغ رستوران نصرت بروید. استیک‌های این رستوران شهرت زیادی سرتاسر ترکیه داشته و بسیار لذیذ و خوش طعم است. نام سرآشپز رستوران نصرت نیز «سالت بی» بوده و غذاهای آن شهرت زیادی میان توریست‌ها دارد. منوی رستوران نصرت استانبول شامل انواع غذاهای گوشتی، دریایی، برگر، سوشی، مرغ بریان، استیک و سالادهای متنوع است. قیمت منوی رستوران نصرت استانبول 1401 برای سوشی 30 دلار، سالادها و خوراک‌ها 25 دلار و برای غذاهای گوشتی از 60 دلار شروع می‌شود.
آدرس رستوران نصرت استانبول شعبه اصلی: محله بشیکتاس استانبول، خیابان نیسپتیه، پلاک 87، رستوران نصرت اتیلر

رستوران نصرت در استانبول کجاست

رستوران میکلا استانبول


رستوران میکلا غذاهای بین‌المللی زیادی دارد که ترکیبی از غذاهای ترکی و اسکاندیناوی هستند. محوطه و سالن این رستوران بسیار لوکس و شیک بوده و یکی از بهترین رستوران های استانبول با موسیقی زنده شناخته می‌شود. از آنجایی که رستوران میکلا در پشت بام هتل مارمارا پرا قرار دارد، از چشم‌انداز بسیار زیبایی بهره‌مند بوده و قادر خواهید بود به صورت 360 درجه به تماشای مناظر خیره‌کننده استانبول بنشینید. منوی غذای رستوران میکلا شامل انواع غذاهای گوشتی، نوشیدنی و کوکتل‌های متنوع، غذاهای مخصوص برای گیاه‌خواران، غذاهای دریایی، دسرهای بین‌المللی و... می‌شود. توجه نمایید قیمت غذا در این رستوران هزینه نسبتا زیادی داشته و در لیست گرانترین رستوران استانبول جای دارد.
آدرس رستوران میکلا استانبول: محله بی اوغلو استانبول، بام هتل مارمارا پرا

گرانترین رستوران استانبول

رستوران نیکول استانبول


اگر به دنبال رستوران خوب استانبول هستید، هرگز از رستوران نیکول غافل نشوید. جالب است بدانید نیکول اولین رستورانی در ترکیه معرفی می‌شود که ستاره میشلن (نوعی امتیازدهی برای ارزیابی کیفیت غذا) را از آن خود کرده است. همچنین منوی غذای رستوران نیکول با توجه به هر فصل تغییر می‌کند و به مراجعه‌کنندگان گفته می‌شود اگر حساسیت غذایی دارند، حتما پرسنل را قبل از سفارش از این موضوع باخبر کنند. از مزایای دیگر این رستوران می‌توانیم به چشم‌انداز زیبا، منوی غذایی متنوع و بین‌المللی و کیفیت خوب اشاره کنیم. بنابراین می‌توانید با خیال راحت برای تجربه یک وعده‌ی بی‌نظیر در ترکیه به رستوران نیکول استانبول بروید و لحظات لذت‌بخشی را برای خود به ثبت برسانید. البته باید توجه داشته باشید این رستوران به افراد زیر 12 سال خدمات ارائه نمی‌کند.
آدرس رستوران نیکول استانبول: محله بی اوغلو استانبول، بام هتل مارون تام تام

رستوران های لاکچری استانبول

افزون بر این موارد اماکن دیگری نیز وجود دارند که در دسته‌بندی بهترین و معروف ترین رستوران های استانبول جای می‌گیرند:

  • رستوران گونای استانبول (Guney Restaurant) : قیمت مناسب، پیشنهادی : صرف ماهی، کباب و کوفته
  • رستوران شاذلی استانبول (Şazeli Florya) : از بهترین کافه های ساحلی استانبول با منوی متنوع و باکیفیت
  • رستوران چیلای استانبول (chilai istanbul) : دکوراسیون لوکس، منوی غذایی بین‌المللی، مناسب برای برگزاری مراسم و جلسات کاری، از گران ترین رستوران های استانبول
  • رستوران ماوی بالیک (Mavi Balik) : از بهترین رستوران استانبول های استانبول با غذاهای دریایی
  • رستوران های sosyal tesisleri در استانبول: از مناطق پرتردد در استانبول با رستوران‌های ارزان

لیست رستوران های ایرانی در استانبول


پس از آشنایی با بهترین رستوران های استانبول نوبت به اماکنی می‌رسد که برای خوردن غذاهای خوشمزه ایرانی بهترین انتخاب هستند. در این رستوران‌ها انواع غذاهای ایرانی طبخ می‌شود و مسافران زیادی را از ایران میزبانی می‌کند. در ادامه با بهترین رستوران ایرانی در استانبول و قیمت غذاهای ایرانی در استانبول آشنا خواهیم شد.

ریحون، رستوران ایرانی در میدان تکسیم استانبول


رستوران ریحون را می‌توان قدمی‌ترین و بهترین رستوران ایرانی در میدان تکسیم استانبول دانست. محوطه و سالن این رستوران شبیه به رستوران‌های ایرانی بوده و کیفیت مواد غذایی آن مطلوب است. منوی غذای رستوران ریحون استانبول شامل انواع غذاهای ایرانی مانند چلو کباب کوبیده، کباب برگ، سلطانی، وزیری، شیشلیک، زرشک پلو با مرغ، قورمه سبزی، قیمه و... می‌شود. قیمت منوی رستوران ریحون استانبول برای غذاهای ایرانی از 45 دلار  شروع شده و تا 330 دلار نیز می‌رسد. به عنوان مثال یک پرس کباب کوبیده 85 دلار هزینه دارد و فسنجون و قورمه سبزی و سایر خورشت‌ها به صورت میانگین 65 دلار هستند.
آدرس رستوران ایرانی ریحون استانبول: میدان تکسیم، در نزدیکی دبیرستان گالاتاسرای استانبول

بهترین رستوران های ایرانی استانبول

آریا،  رستوران ایرانی با موزیک زنده در استانبول


رستوران آریا یکی از معروف ترین رستوران های استانبول است که غذاهای ایرانی زیادی سرو می‌کند. در منوی آریا استانبول می‌توانید لیست کاملی از غذاهای مختلف برای هر سلیقه‌ای را پیدا کنید. این منو شامل منوی صبحانه، منوی کافه، انواع پلو، کباب، کوفته، خورشت‌های ایرانی، انواع سوپ، دسر، پیش غذا، خوراک، سالاد و... می‌شود. طراحی این رستوران آریا استانبول بسیار شیک بوده و برخی صندلی‌ها نیز در فضای رو باز قرار دارند.

آدرس رستوران آریا استانبول: منطقه ساریر، محله وادی استانبول، مجتمع وادی کورو

رستوران ایرانی وادی استانبول

آسمان، رستورانی اصیل با غذاهای ایرانی در استانبول


رستوران آسمان را می‌توان محبوب‌ترین و اصیل‌ترین رستوران ایرانی در استانبول دانست که از سال 2009 به توریست‌ها و حتی شهروندان ترکیه خدمات رسانی می‌کند. فضای این رستوران، قدمت و تجربه غنی آشپزهای آن سبب می‌شود تا بهترین و با کیفیت‌ترین غذاها را به سبک و سیاق اصیل ایرانی میل کنید. منوی رستوران آسمان استانبول دارای انواع غذاهای خوشمزه ایرانی مانند زرشک پلو با مرغ، باقالی پلو با مرغ و ماهیچه، انواع چلو کباب، خورش قیمه، انواع سالاد و بورانی، انواع دسرهای ترکی و بستنی و منوی کافه و چای می‌شود.
آدرس رستوران آسمان استانبول: منطقه فاتح استانبول، بلوار آتاتورک، در مقابل دبستان اروچگازی

قیمت غذاهای ایرانی در استانبول

رستوران های ساحلی استانبول و رستوران های دریایی


صرف غذا در رستوران های ساحلی استانبول حال و هوای دیگری دارد و با چشم‌انداز رویایی خود لذت سفر را برایتان دوچندان می‌کند. شما می‌توانید در سفر با تور استانبول به این رستوران‌ها بروید و و در کنار امواج آب به صرف یک وعده غذایی لذت‌بخش مشغول شوید. همچنین می‌توانید برای امتحان کردن لذیذترین غذاهای دریایی ترکی به رستوران های دریایی استانبول بروید و لحظات به یادماندنی‌ای را تجربه کنید. در ادامه به معرفی این رستوران‌ها و قیمت غذای دریایی در استانبول خواهیم پرداخت.

بالیکچی صاباحاتین، رستوران دریایی استانبول


یکی از بهترین رستوران های دریایی استانبول، رستوران بالیکچی صاباحتین (Balıkçı Sabahattin) است که در نزدیکی مسجد سلطان احمد قرار دارد. نزدیکی این رستوران به جاهای دیدنی استانبول سبب می‌شود تا دیگر نیازی به جستجوهای بسیار در سطح شهر نداشته باشید و به راحتی آن را پیدا کنید. در این رستوران انواع غذاهای تازه دریایی طبخ می‌شود و در لیست بهترین رستوران استانبول جای می‌گیرد. منوی رستوران بالیکچی صاباحاتین شامل انواع غذاهای مدیترانه‌ای، ترکی، ماهی کبابی، صدف، سالاد، پیش غذا، دسر غذاهای بدون گلوتن و... می‌شود. از دیگر مزایای این رستوران می‌توانیم به وای فای رایگان و پارکینگ اشاره کنیم.

آدرس رستوران بالیکچی صاباحتین استانبول: محله سلطان احمد استانبول

قیمت غذای دریایی در استانبول

میلیوس، زیباترین رستوران ساحلی استانبول


رستوران میلیوس بالیک استانبول (milyos balık restaurant) معماری و چشم‌انداز بسیار زیبایی دارد و در کنار دریا قرار گرفته است. دیوارهای شیشه‌ای جلوه بسیار رویایی‌ایی به این رستوران می‌دهند و سبب می‌شوند تا میلیوس یکی از بهترین رستوران های استانبول در کنار ساحل باشد. منوی غذایی منحصر به فرد میلیوس شامل انواع غذاهای محلی دریایی، ماهی کبابی و گریل، منوی صبحانه، سالاد و... می‌شود. جالب است بدانید برخی از صندلی‌های این رستوران در فضای رو باز و بر پل چوبی روی دریا قرار دارد. همچنین امکان برگزاری انواع مراسم و جشن در رستوران میلیوس وجود خواهد داشت.
آدرس رستوران میلیوس استانبول: منطقه ساریر اسانبول، در نزدیکی ساحل Kilyos

بهترین رستوران های استانبول
از دیگر رستوران های ساحلی استانبول و رستوران های دریایی می‌توانیم به رستوران سور بالیک آرناووت کوی، بوردو ماوی بالیک و رستوران ببک بالیکچی اشاره کنیم.

رستوران های ارزان استانبول با قیمت مناسب


در این بخش قصد داریم با ارزان ترین رستوران های استانبول آشنا شویم که قیمت مناسبی دارند. این رستوران‌ها با عنوان رستوران های دولتی استانبول و رستوران های شهرداری در استانبول نیز شناخته می‌شوند که در کنار غذاهای باکیفیت، هزینه‌ی مقرون به صرفه‌ای ارائه می‌دهند.

سلطان احمد کوفتیسیسی، از رستوران های دولتی استانبول


اگر به دنبال یکی از رستوران های ارزان استانبول هستید که از کیفیت آن مطمئن باشید و هزینه زیادی برای صرف غذا پرداخت نکنید؛ به رستوران سلطان احمد کوفته سی سی استانبول بروید. قدمت این رستوران به سال 1920 برمی‌گردد و با طراحی کلاسیک و فضای خاطره‌انگیز خود، اعتبار زیادی میان ترکی‌ها دارد. قیمت غذا در استانبول 2022 برای این رستوران نیز بسیار ارزان بوده و تنها با 25 لیر خواهید توانست. غذاهای پرطرفدار در رستوران سلطان احمد شامل کوفته، گوشت‌های گریل شده، سوپ عدس، دسر بلغور، انواع خوراک و سالاد و نوشیدنی می‌شوند.

آدرس رستوران سلطان احمد (Sultanahmet Koftecisi) : منطقه فاتح استانبول، محله علمدار (Alemdar Mahallesi)

ارزان ترین رستوران های استانبول

ضیا بابا تورک موتفاجه، از رستوران های شهرداری در استانبول


رستوران ضیا بابا تورک موتفاجه استانبول یکی از رستوران های استانبول با قیمت مناسب و مقرون به صرفه است. قیمت غذا در این رستوران بسیار ارزان بوده و منوی آن شامل انواع غذا برای گیاهخواران، غذاهای گوشتی و سنتی ترکی می‌شود. برای صرف هر 3 وعده‌ی صبحانه، ناهار و شام می‌توانید به رستوران ضیا بابا تورک مراجعه کنید.

آدرس رستوران ضیا بابا تورک موتفاجه: در نزدیکی مسجد ایاصوفیه، خیابان کدیرگا لیمانا

از دیگر رستوران های شهرداری در استانبول می‌توانیم به رستوران‌های زنجیره‌ای Çapa Kent Lokantası اشاره کنیم که تنها با 29 لیر می‌توانید یک وعده غذایی کامل و خوشمزه خریداری کنید.

تراس العماد، رستوران مناسب در استانبول


رستوران تراس العماد استانبول (el amed terrace restaurant) از آن دسته رستوران‌هایی است که پرسنل‌های آن بسیار خونگرم و خوشرو هستند و لحظات آرامش‌بخشی را برایتان به ارمغان می‌آورند. منوی رستوران تراس العماد شامل انواع غذاهای ترکی محلی، دریایی، گوشتی، غذاهای مخصوص گیاهخواران می‌شود قیمت ارزانی دارد.

آدرس رستوران العماد استانبول: ‫محله سلطان احمد استانبول، خیابان Nuruosmaniye

قیمت غذا در استانبول ۲۰۲۲

بهترین رستوران های میدان تکسیم استانبول


میدان تکسیم که با نام میدان تقسیم نیز شناخته می‌شود، از خیابان‌های پرتدد و مهم استانبول است. این میدان در انتهای شرقی خیابان استقلال قرار گرفته و بوتیک‌های متنوع، رستوران‌ها، اماکن دیدنی و... زیادی دارد. در ادامه به سراغ بهترین رستوران های میدان تکسیم استانبول می‌رویم که از کیفیت و منوی غذایی مطلوبی برخوردار هستند.

اوتانتیک، از معروف ترین رستوران های استانبول


رستوران اوتانتیک از معروف ترین رستوران های استانبول است که در میدان تکسیم قرار دارد. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای کبابی و غیرگوشتی، سالاد و دسرهای سنتی ترکی و گزلمه می‌شود. گزلمه، نان محلی ترک‌ها بوده و طعم بسیار دلپذیری دارد. قیمت غذا در رستوران اوتانتیک استانبول نیز مقرون به صرفه است و با محیط دنج خود، لحظات خاطره‌انگیزی را برایتان به همراه می‌آورد.

رستوران اوتانتیک استانبول

بی اغلو هالک دنر، رستوران سلف سرویس استانبول


رستوران بی اغلو هالک دنر از بهترین رستوران های میدان تکسیم استانبول است که سلف سرویس بوده و غذاهای فوق‌العاده‌ای دارد. منوی این رستوران شامل انواع کباب، خوراک، فیله مرغ، پوره سیب زمینی، دلمه‌های ترکی، پیش غذا و دسر است. رستوران بی اغلو هالک دونر از رستوران های استانبول با قیمت مناسب شناخته می‌شود که در کنار دکوراسیون شیک و غذاهای لاکچری، هزینه گرانی ندارند.
در این مطلب سعی داشتیم بهترین رستوران های استانبول را همراه با منو و قیمت غذا در استانبول 1401 معرفی کنیم تا بتوانید تجربه خاطره‌انگیز و رضایت‌بخشی را در سفر داشته باشید. همچنین به خاطر داشته باشید قاصدک 24 در تمامی مراحل تهیه بلیط اتوبوس استانبول، بلیط هواپیما استانبول و سایر خدمات موردنیاز همراه شما خواهد بود.