معروف ترین خیابان های استانبول کدام‌اند؟

استانبول به عنوان یکی از کلان‌شهرهای شلوغ و توریستی در جهان، مملو از خیابان‌های تاریخی و منحصر به فرد است که هرکدام برگی از تاریخ ترکیه را ورق می‌زنند و قصه‌ای برای گفتن دارند. با پرسه زدن در برخی از خیابان‌های معروف استانبول، بقایای قسطنطنیه، پایتخت امپراتوری روم و نماهایی از گذشته‌ عثمانی را خواهید دید. با کمی دقت حس می‌کنید که انگار برخی از خیابان‌ها با هدف خاصی ایجاد شده‌اند؛ مانند خیابانی که فقط برای ارائه صبحانه معروف شده است و یا خیابان‌هایی که مخصوص خرید از برندهای خاصی هستند.

زیبایی‌های برخی از خیابان‌های استانبول نیز فرصتی را به عکاسان می‌دهد تا از هنر خود لذت ببرند و عکس‌هایی هنری با پس ‌زمینه ساختمان‌های رنگارنگ و مکان‌های دیدنی منحصر به فرد، در لوکیشن‌های زیبا خلق کنند. اما این خیابان‌ها کجا هستند و چرا این قدر معروف هستند؟ در این مطلب از قاصدک24 قصد داریم زیبا‌ترین و معروف‌ترین خیابان‌های استانبول که میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان هستند را به شما معرفی کنیم.

بهترین خیابان های استانبول

زیباترین خیابان های استانبول


استانبول به عنوان یک شهر تاریخی و مدرن، زیباترین خیابان‌های ترکیه را در دل خود جای داده است که در ادامه این مطلب، به معرفی 10 مورد از مهم‌ترین خیابان‌های استانبول به شما خواهیم پرداخت.

1. خیابان استقلال در محله تکسیم


معروف‌ترین خیابان استانبول
، با تاریخی غنی که به زمان امپراتوری عثمانی بازمی‌گردد؛ خیابان استقلال واقع در تکسیم است. استانبول در گذشته، خانه بسیاری از سفارت‌خانه‌ها و شرکت‌های خارجی بود که خواستار برقراری ارتباط با دنیای غرب بودند. این‌جا بود که بازرگانان ترک و تجار اروپایی به هم متصل شدند و همکاری‌های تجاری بسیاری صورت گرفت. اما امروزه، خیابان استقلال به دلیل وجود مراکز خرید گوناگون و تفریحات شبانه‌اش معروف است.

گردشگران می‌توانند در پیاده‌روهای آن قدم بزنند و یا از بوتیک‌های مد روز، فروشگاه‌های زنجیره‌ای بین‌المللی و فروشگاه‌های سنتی ترکیه‌ای که کالاهای صنایع‌دستی ترکیه را می‌فروشند؛ بازدید کنند. این خیابان همچنین دارای کافه‌ها، رستوران‌ها، بارها و کلوب‌های متعددی است که انواع سرگرمی‌ها را می‌توانید در آن تجربه کنید. خیابان استقلال علاوه بر گزینه‌های خرید و کافه‌ گردی، دارای جاذبه‌های فرهنگی از قبیل کلیساهای تاریخی، موزه پرا، میدان گالاتاسرای و... است. همچنین قدیمی‌ترین مدرسه متوسطه استانبول نیز در مرکز این خیابان قرار دارد.

تراموا قرمز نمادین نیز درامتداد خیابان استقلال حرکت می‌کند و به گردشگران راهی منحصر به فرد برای کاوش در این منطقه را می‌دهد. تراموا هر 15 دقیقه یکبار حرکت می‌کند و حتی با وجود پرداخت هزینه حمل و نقل، دیدن افراد محلی که به بیرون تراموا چسبیده‌اند؛ جلب توجه می‌کند. به طور کلی خیابان استقلال به دلیل ترکیبی از تاریخ، فرهنگ و مدرنیته، مکان مهمی است که در سفر به استانبول حتما باید از آن دیدن کرد.


بیشتر بخوانید: بهترین محله های استانبول؛ محله هایی که حتما باید با آنها آشنا شوید!




خیابان استقلال استانبول

2. خیابان پریهان آبلا در محله کوزگونجوک



 استانبول پر از خیابان‌های عجیب و غریب است اما خیابان پریهان آبلا در کوزگونجوک را می‌توان یک جواهر پنهان در قسمت آسیایی شهر و از جاهای دیدنی استانبول نام برد. در حالی‌ که بسیاری از مردم برای دیدن ساختمان‌های رنگارنگ به بالات هجوم می‌آورند؛ پریهان آبلا جایی است که بهترین خانه‌های رنگارنگ چوبی و آنتیک را در آن خواهید دید. بسیاری از ساکنان این منطقه را یونانی‌ها و ارمنی‌های ساکن استانبول تشکیل می‌دهند. ساختمان‌های خیره کننده این منطقه توسط معماری به نام چنگیز بکتاش و با کمک ساکنان و دیگر معماران ترک بازسازی شده اند.

خیابان پریهان آبلا استانبول

 

3. خیابان صبحانه، بشیکتاش

 

همانطور که ممکن است از نام آن برداشت کرده باشید؛ خیابان صبحانه نامی است که به دلیل سرو صبحانه‌های خوشمزه در این خیابان، به آن اختصاص داده شده است. این خیابان کوچک که در منطقه دانشجویی بشیکتاش واقع شده است؛ دارای چندین رستوران است که هر کدام صبحانه‌های سنتی ترکی را با قیمتی مقرون به‌ صرفه سرو می‌کنند و مکان شماره یک برای سرو صبحانه زود هنگام در استانبول است. اگر در سفر به استانبول گذرتان به این خیابان افتاد؛ Pişi غذای اصلی است که باید در این خیابان معروف امتحان کنید.
 

4. خیابان بویوک هندک در محله تکیسم



 اگر به دنبال یک لوکیشن خاص عکاسی برای اینستاگرام هستید که در آن خیابان شلوغی پر از رستوران‌ها و کافه‌ها بوده و صندلی‌های زیبا با نظم خاصی در بیرون کافه‌ها چیده شده‌ باشند و همچنین برج گالاتا در وسط کادر قرار ‌گیرد، پس حتما باید از خیابان Büyük Hendek دیدن کنید. این خیابان پر جنب و جوش، مملو از افرادی است که به دنبال عکس‌های عالی در استانبول هستند. علاوه بر این‌ها، دارای رستوران‌ها، بارها و مراکز خرید فراوان است که می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن کنید. در این خیابان می‌توانید بیرون بشینید، قهوه ترکی بنوشید و به تماشای رهگذران بپردازید.

خیابان بویوک هندک


5. خیابان  Kiremit در منطقه بالات



خیابان Kiremit که بسیار شبیه به خیابان پریهان آبلا است؛ با خانه‌های رنگارنگ و منحصر به فردش معروف شده است که در زمان سکونت جوامع یهودی و در اواخر قرن پانزدهم، همزمان با اخراج یهودی‌ها از اسپانیا و پرتغال در استانبول ساخته شده‌اند. این محله‌ی تپه‌ای بیشتر با خانه‌های چوبی رنگارنگ و همچنین کافی‌شاپ‌های عجیب و غریبش شناخته شده است. این ساختمان‌ها که بیش از 200 سال قدمت دارند؛ معمولا دو یا سه طبقه‌ای بوده و بسیار باریک ساخته شده‌اند. با اینکه پنجره‌های زیبا و نمای رنگارنگ این ساختمان‌ها تا حدودی به یکی از مهم‌ترین عناصر معماری بالات تبدیل شده و در بسیاری از خیابان‌های این محله دیده می‌شوند؛ ولی بدون شک بهترین حالت این معماری را در خیابان Kiremit می‌توانید ببینید. این منطقه مکانی زیبا در استانبول است و یکی از بهترین مکان‌های عکاسی در استانبول محسوب می‌شود.

خیابان کریمیت استانبول


6. خیابان دیوان در محله سلطان احمد


خیابان دیوان که دو میدان سلطان احمد در منطقه سلطان احمد و بیازیت را به هم متصل می‌کند؛ یکی از طولانی‌ترین خیابان‌های استانبول است که به‌دلیل اتصال برخی از بناهای دیدنی و مکان‌های تاریخی ترکیه به یکدیگر معروف شده است. در حالی که کناره‌های این خیابان‌ مملو از مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها است؛ تراموای استانبول از مرکز این خیابان عبور می‌کند. این خیابان از پرترددترین خیابان‌های ترکیه بوده و ممکن است گذر شما هم روزی به آن بیفتند؛ حتی اگر قصد رفتن به آن را نداشته باشید.

خیابان دیوان در استانبول

7. خیابان گالیپ دده در منطقه بی اوغلو



خیابان گالیپ دده، خیابانی شیب‌دار و سنگ‌فرش شده، که در محله بی اوغلو واقع شده است. مغازه‌ها و بارهای فراوانی در این خیابان قرار دارند و همچنین بسیاری از بارهای آن دارای یک تراس پشت‌بام هستند که مناظر بی‌نظیری از استانبول را می‌توانید از آن‌جا تماشا کنید. بیشتر معروفیت این خیابان به دلیل داشتن فروشگاه‌های آلات موسیقی مختلف است که بیشتر از 30 سال از فعالیتشان در این خیابان می‌گذرد. اما گردشگران این خیابان بیشتر سعی می‌کنند به گشت‌وگذار در بوتیک‌ها و کافی‌شاپ‌های این خیابان سرگرم شوند و سوغاتی‌های منحصر به فرد ترکیه را از این جا تهیه نمایند.


8. خیابان بغداد در کادیکوی

 
این خیابان که در 9 کیلومتری استانبول قرار دارد؛ یکی از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول محسوب می‌شود که همه گردشگران باید از آن دیدن کنند. خیابان بغداد که از لوکس‌ترین خیابان‌های بخش آسیایی استانبول شناخته می‌شود؛ انواع بارها و رستوران‌های لاکچری را در خود جای داده و یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید در استانبول است. دیدن شور و شوق مردم برای خرید، پویایی و سرزندگی گردشگران و صحنه‌های جذاب کنار اسکله، انگیزه و امید را به مسافران هدیه می‌دهد. با گشت‌وگذار در این خیابان می‌توانید لحظات خاطره‌انگیزی را در سفر به استانبول ثبت کنید.

خیابان بغداد استانبول

9. خیابان عبدی ایپکچی در شیشلی



Abdi Ipekci Caddesi
، یکی دیگر از خیابان‌های مدرن استانبول است که در قسمت اروپایی شهر و در منطقه شیشلی واقع شده است. این خیابان به‌ دلیل وجود نمایندگی‌های مختلفی از برندهای بین‌المللی و لوکس، از جمله لویی ویتون، گوچی، شنل، پرادا، دیور و... بسیار معروف شده است. همچنین به‌ خاطر این‌که از گران‌ترین خیابان‌های استانبول محسوب می‌شود؛ نه تنها برای خرید، بلکه برای سکونت نیز به عنوان محلی خاص در استانبول شناخته می‌شود.



10. خیابان بانکالار در کاراکوی



،Bankalar Caddesi یکی دیگر از خیابان‌های تاریخی استانبول است که در منطقه گالاتا کاراکوی واقع شده است و به عنوان مرکز مالی اواخر امپراتوری عثمانی شناخته می‌شود. بانک‌هایی از قبیل بانک مرکزی عثمانی و بورس عثمانی نیز در گذشته در  این مکان تاسیس شده‌اند. با این که این بانک‌ها در اواخر دهه 90 ترک شدند؛ اما ساختمان‌هایش هنوز هم به عنوان هتل یا رستوران‌های لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرند و شما می‌توانید با قدم زدن در این خیابان، ساختمان‌های بزرگی را که از قرن نوزدهم به جا مانده‌اند مشاهده کنید.

خیابان بانکالار در استانبول

سخن پایانی


در این مطلب سعی کردیم 10 مورد از بهترین و زیباترین خیابان‌های استانبول را به شما معرفی کنیم تا در صورت سفر به استانبول، بازدید از آن‌ها را در اولویت قرار دهید. به طور کلی فرقی نمی‌کند که شما در سفر به استانبول  به دنبال عکاسی باشید و یا به دنبال خیابانی باشید که شکم گردی کنید و یا قصد خرید از مراکز خرید لوکس استانبول را داشته باشید؛ همه این‌ها را در استانبول می‌توانید پیدا کنید. اگر قصد سفر به استانبول را دارید می‌توانید از خدمات آنلاین رزرو بلیط هواپیما استانبول از قاصدک24 استفاده نمایید و از پشتیبانی 24 ساعته آن بهره‌‌مند شوید.