مهم‌ترین جاهای دیدنی امارات

امارات متحده عربی که جهان را با آسمان‌خراش‌ها، هتل‌های مجلل، مراکز خرید شیک و سواحل شنی چشم‌نوازش شگفت‌زده کرده است؛ بدون شک از مقاصد اصلی بسیاری از گردشگران ایران و جهان است. کشور امارات با دارابودن بهترین هتل‌های جهان، یک گالری از معماری‌های شگفت‌انگیز را در دل خود جای داده است. علاوه بر این‌ها وجود مساجد، موزه‌ها و مهم‌تر از همه جزایر دست‌ساز، بیش از همه چیز گردشگران را تشویق می‌کند تا برای بازدید از این همه شگفتی به امارات سفر کنند. همچنین کشور امارات بهترین تفریحات بیابانی و تفریحات آبی را به گردشگران ارائه می‌دهد که در نوع خود واقعا بی‌نظیر است. همه این ویژگی‌های منحصر به فرد، امارات را به یک قطب گردشگری مهم در جهان تبدیل کرده است. در این مطلب از قاصدک24 قصد داریم به معرفی برخی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور امارات متحده عربی بپردازیم. 
 جاذبه های گردشگری امارات


مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری امارات متحده عربی


کشور امارات متحده عربی در سال‌های اخیر در حوزه گردشگری و جذب توریست از سراسر جهان بسیار موفق بوده است. اما گردشگران برای بازدید از کدام یک از دیدنی‌های امارات به این کشور سفر می‌کنند؟ در ادامه این مطلب برخی از بهترین جاهای دیدنی امارات را به شما معرفی خواهیم کرد تا با بهترین جاهای دیدنی کشور امارات آشنا شوید.



دبی، بهترین شهر تفریحی در امارات


شهر دبی در کشور امارات که به خودی خود دنیایی پر از دیدنی‌ها، تفریحات و شگفتی‌های فراوان بوده و از مقاصد  اصلی گردشگری کشور امارات متحده عربی به شمار می‌رود؛ برای مسافرت با خانواده  و دوستان بسیار مناسب است. از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی می‌توان به برج خلیفه، دبی مارینا، دبی مال، مراکز خرید و رستوران‌های متنوع، بزرگ‌ترین استخرغواصی جهان، پارک‌های آبی و پارک‌های موضوعی مختلف و... اشاره کرد. از آن جایی‌که آب و هوای دبی گرم و خشک است؛ بهترین زمان سفر به دبی ماه‌های نوامبر و دسامبر است و در فصول خنک‌تر سفر بهتری را تجربه خواهید کرد.

 

دبی در امارت

شارجه، پایتخت هنری امارات



 شارجه که به پایتخت هنری امارات نیز معروف است؛ یکی از شهرهای تاریخی امارات است که در سال 1998 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان عرب به ثبت جهانی در یونسکو رسید. شارجه همچنین از قدیمی‌ترین شهرهای امارات است و مملو از ساختمان‌های تاریخی است که به تاریخ و گذشته امارات اختصاص دارند. علاوه بر این‌ها موزه‌های فرهنگی و هنری زیادی را نیز در دل خود جای داده است. از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شارجه می‌توان به موزه هنری معروف شارجه، قلعه ماهاته و مسجد ملک فیصل که به مسجد شاه فیصل نیز معروف است اشاره کرد. اگر علاقمند به فرهنگ و هنر هستید در سفر به امارات، حتما از شهر شارجه نیز دیدن کنید.

شارجه امارات

ابوظبی، پایتخت کشور امارات


ابوظبی به عنوان پایتخت امارات متحده عربی، شهری صنعتی، ثروتمند و مدرن است که بدون شک تجربه مجللی را در سفر به ابوظبی تجربه خواهید کرد. از مهم‌ترین دیدنی‌های ابوظبی می‌توان به مسجد شیخ زاید، دنیای فراری، مرکز خرید مارینا و اسکله آن که محلی بسیار مناسب برای تفریحات خانوادگی، دوستانه و همچنین برای زوج‌های جوان محسوب می‌شود؛ نام برد. اگر به ماشین‌های مسابقه‌ای و تجربه هیجانات بالا علاقه‌مند هستید؛ حتما از فراری ورلد که اولین پارک موضوعی در نوع خود در جهان محسوب می‌شود دیدن کنید. این شهربازی که در جزیره یاس واقع شده است؛ مناسب برای علاقمندان به ماشین‌های مسابقه‌ای فراری است و تفریحاتی نظیر آکادمی کارتینگ را در اختیار شرکت‌ کنندگان قرار می‌دهد. سریع‌ترین ترن هوایی جهان که با سرعت 5 ثانیه سرعت را از صفر تا 240 کیلومتر بر ثانیه می‌رساند نیز در این شهر بازی قرار دارد که تجربه هیجان‌انگیز و ترسناکی را برای شما رقم خواهد زد.


ابوظبی در امارات

 

نخل جمیرا یا جزیره های نخلی دبی


یکی از معروف‌ترین مجمع‌الجزایر ساخته دست بشر در جهان، که شامل مجموعه‌ای متشکل از سه بخش نخل جمیرا، نخل جبل علی و جزیره دیره است که مورد سوم هنوز در حال ساخت است. از ویژگی‌های منحصر به فرد این جزیره‌ها می‌توان به طراحی دقیق، زیرساخت‌های خیره‌کننده و زیبا، مراکز تفریحی هیجان‌انگیز و سایر نقاط  توریستی آن اشاره کرد که این جزایر را مشهور و پرطرفدار کرده است. بسیاری از گردشگرانی که به دبی سفر می‌کنند برای استفاده از امکانات لوکس این جزیره از آن دیدن می‌کنند. از مهم‌ترین جاذبه‌های نخل جمیرا می‌توان به بهترین هتل دبی که با نام هتل آتلانتیس شناخته می‌شود نیز اشاره کرد. علاوه بر این از امکانات دیگری نظیر پارک آبی آتلانتیس و سواحل خصوصی نیز برخوردار است.

پالم جمیرا دبی

سافاری دبی، تفریحات مختلف در صحراهای دبی

 

 سافاری دبی در واقع ماجراجویی و تفریح در دل صحراهای دبی است. شاید فکر کنید که در بیابان‌های خشک نمی‌توان خوشگذرانی کرد؛ اما این کاملا اشتباه است. در صحراهای دبی امکاناتی فراهم شده است که ضمن خوشگذرانی در دل کویر می‌توانید با فرهنگ عرب و بادیه‌نشینی نیز آشنا شوید. همچنین تفریحات بیابانی نظیر لندکروز سواری، شتر سواری، اسکی روی شن و پرواز با پاراگلایدر را هم می‌توانید در سافاری دبی تجربه کنید. علاوه بر این‌ها می‌توانید به تماشای رقص تانورا در بیابان بنشینید و از ساز و نواهای محلی لذت ببرید. در حالت کلی انتخاب با خودتان است که در دل کویر عکاسی کنید و یا در آرامش شب‌های کویرغرق شوید. همه این‌ها را می‌توانید با تورهای سافاری در دبی که آماده ارائه خدمات چند ساعته و یا اقامت شبانه در کویر هستند تجربه کنید.

سافاری دبی
 

ساحل جمیرا، بهترین ساحل امارات



ساحل جمیرا یکی از زیباترین سواحل امارات در دبی است که در کنار سواحل شنی و زیبا، می‌توان از تفریحات آبی متنوعی که در این ساحل وجود دارد نیز لذت برد. این ساحل که در کنار اقامتگاه‌ها و هتل‌های معروف دنیا قرار گرفته است؛ بین گردشگران و همچنین ساکنان دبی از محبوبیت خاصی برخوردار است. وجود هتل‌های متنوع و متفاوت، کافه‌ها و رستوران‌های مختلف، پارک ساحلی وسیع 12 هکتاری، مسیرهای پیاده‌روی و همچنین نزدیکی به نخل جمیرا باعث شده است که ساحل جمیرا به عنوان یکی از بهترین سواحل دبی و حتی دنیا شناخته شود.

 

برج خلیفه دبی، بلندترین برج جهان



برج خلیفه که با 828 متر بلندی از سال 2008 به عنوان بلندترین آسمان‌خراش جهان معرفی شده است؛ حتما باید در لیست بازدید از جاذبه‌های گردشگری شما در امارات باشد. این سازه بزرگ که در شهر دبی قرار دارد؛ از معروف‌ترین دیدنی‌های امارات محسوب می‌شود. برج خلیفه که در ابتدا برج دبی نام داشت؛ به افتخار حاکم امارات در روز افتتاحیه به نام «خلیفه ابن زاید آل نهان» به برج خلیفه تغییر نام پیدا کرد. این برج دارای بیش از 1000 واحد آپارتمان، 49 واحد اداری، 4 استخر و یک کتابخانه برای ساکنان است. طراحی این برج توسط یک شرکت آمریکایی اسکیدمور، اوینگز، مریل و ادرین اسمیت انجام شده است که با الهام از معماری اسلامی و طبیعت صحرا و گل هایمنوکالیس است.

برج خلیفه دبی

 العین امارات، سبزترین شهر امارات



العین که به باغ خلیج نیز معروف است؛ یکی از سرسبزترین شهرهای امارات نیز محسوب می‌شود. از ویژگی‌های العین امارات می‌توان به تضاد چشمگیر با پایتخت، خانه‌های کوچک، کوه‌های بزرگ و باغ‌های سرسبز اشاره کرد. العین  که حدود یک و نیم ساعت با ابوظبی فاصله دارد؛ جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به واحه العین، باغ‌وحش العین، موزه ملی العین، کاخ موزه العین و کوه‌های جبل حفیت اشاره کرد که دارای چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای از طبیعت العین است.

 

راس الخیمه، تفریحاتی ارزان در امارات



راس الخیمه که در فاصله 100 کیلومتری شهر مدرن دبی قراردارد؛ یکی از شهرهای دیدنی در امارات است که با سرمایه‌گذاری‌هایی که در چند سال اخیر توسط شیخ نشین این شهر انجام شد؛ در خط ساحلی 60 کیلومتری آن، امکانات تفریحی و رفاهی فراوانی  قرار گرفته و همچنین اقامتگاه‌های لوکسی ساخته شده است. از جاذبه‌های گردشگری منطقه راس‌الخیمه امارات می‌توان به شترسواری، اسب سواری در بیابان، کمپ صحرایی بادیه نشینان، کوه نوردی در کوه هاجر، سافاری، زیپ‌لاین و بازدید از نمایشگاه شاهین و عقاب و پارک آبی ایسلند اشاره کرد.

راس الخیمه در امارات

سخن آخر

 
کشور امارات در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری‌های زیادی که برای صنعت توریسم و رونق گردشگری این کشور انجام داده است؛ در حال حاضر به یکی از توریستی‌ترین کشورهای جهان تبدیل شده است. با این‌که بیشترین جاذبه‌های گردشگری امارات در شهرهای دبی و ابوظبی متمرکز شده‌اند؛ اما شهرهای دیگر امارات نیز به سرعت در حال پیشرفت بوده و به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نه چندان دور، گردشگران زیادی را در شهرهای دیگر امارات نیز خواهیم دید. در این مطلب از قاصدک24 سعی کردیم برخی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری امارات را برای شما شرح دهیم. اگر قصد سفر به دبی را دارید؛ می‌توانید از خدمات آنلاین رزرو بلیط هواپیما دبی در قاصدک24 استفاده کنید و یا با تور دبی از این شهر توریستی دیدن کنید.