مهم ترین جاهای دیدنی ازمیر ترکیه کجاست؟

ازمیر یکی از شهرهای زیبای ترکیه است که چشم‌انداز‌های زیبایی دارد. جاذبه‌های دیدنی و تاریخی زیادی در ازمیر ترکیه وجود دارد و از آن شهرهایی است که از سفر به آن خاطره‌های به یادماندنی برای شما به یادگار خواهد ماند. در این مطلب از قاصدک 24 تعدادی از جاهای دیدنی ازمیر ترکیه را معرفی می‌کنیم.

مراکز تفریحی در ازمیر

جاهای دیدنی ازمیر کجاست؟


ازمیر ترکیه با ساحل‌های زیبا، باغ‌های زیتون، جنگل‌های سر به فلک کشیده کاج و جاذبه‌های تاریخی با شکوه معروف شده است‌. ازمیر از شهرهایی است که‌ گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. در زیر لیست این اماکن را مشاهده می‌کنید:

  • قلعه کادیفه Kadife Kale))
  • موزه کی در ازمیر Key Museum))
  • افه‌سوس در ازمیر Ephesus))
  • تئأتر هیرا‌پولیس در ازمیر Hierapolis Theater))
  • کلیسای سنت پلی‌کارپ Saint Polycarp))
  • کوه با‌عظمت سیپیلوس Mount Spil))
  • پاموکاله Pamukkale))
  • بازار کمرالتی Kemeralti Carsisi))
  • روستای شیرینجه Sirince))
  • مسجد حصار Hisar Camii))
  • آسانسور تاریخی ازمیر Asansor))
  • برج ساعت ازمیر Saat Kulesi))
  • ازمیر آگورا Izmir Agora))
  • سواحل ازمیر Beach Izmir))
  • پارک‌های آبی ازمیر Aqua City))
  • تله فریک ازمیر Izmir Teleferik))
  • پارک حیات‌وحش ازمیر Izmir Wildlife Park))
  • مرکز پینت‌‌بال ازمیر Seyirte Paintball))
  • پیست اسکی بزداگ ازمیر

بهترین جاهای دیدنی ازمیر


گردشگران زیادی برای دیدن بهترین جاهای دیدنی ازمیر، از تمام نقاط جهان به این شهر زیبا سفر می‌کنند تا از جذابیت‌های این شهر بهره ببرند. ازمیر جاهای دیدنی زیادی دارد که ما در اینجا به معرفی چند تا از آن‌ها پرداخته‌ایم.


قلعه کادیفه ازمیر


قلعه کادیفه از اماکن دیدنی ازمیر است که در قرن چهارم میلادی بنا شده و در سال‌های گذشته با روی کار آمدن حاکمان مختلف تغییراتی در شکل ظاهری آن بوجود آمده است. قلعه کادیفه ۱۸۶ متر ارتفاع دارد و توسط لیسماکوس یکی از فرمانروایان دوران اسکندر مقدونی بنا شده است. در گذشته از این قلعه برای محافظت از شهر استفاده می‌کردند، هم‌اکنون یکی از جاهای فرهنگی و آثار باستانی شهر شناخته می‌شود و ارزش ویژه‌ای بین مردم دارد. از بلندی این قلعه می‌توانید تمام شهر ازمیر از‌ جمله بنادر و منظره‌های زیبای اطراف را مشاهده‌کنید.

تصاویر جاهای دیدنی ازمیر


موزه کی در ازمیر


موزه کی یکی از جاهای دیدنی ازمیر ترکیه است که در منطقه تربالی بنا شده و مخصوص ماشین‌های قدیمی است. این موزه ۷ کیلومتر مربع مساحت دارد و حدود ۱۳۰ اتومبیل زیبای قدیمی در این موزه به معرض دید بازديدکنندگان گذاشته شده است. این ماشین‌ها و قطعات آن‌ها از تمام جهان جمع‌ شده و در موزه کی ازمیر نگهداری می‌شوند، همچنین چندین موتور لوکس هم در این موزه به چشم می‌خورد. برخی از این ماشین‌ها به دست تعمیرکاران و کارشناسان‌ با تجربه ترمیم شده و در این موزه در شرایط فیزیکی بسیار خوبی نگهداری می‌شوند. قدیمی‌ترین ماشین در این موزه متعلق به ۱۸۰۰ میلادی است. ازجمله ماشین‌هایی که در موزه کی ازمیر به چشم می‌خورد می‌توانیم به پورشه، فورد، بی ام و و غیره اشاره کنیم. اگر به ماشین‌های قدیمی و همچنین موتور علاقه دارید حتما به موزه کی در ازمیر یکی از مکان‌های دیدنی در ازمیر سری بزنید.

جاهای دیدنی ازمیر کجاست


افسوس در ازمیر


از قدیمی‌ترین شهرهای باستانی ازمیر افسوس است که در ساحل ایونیا قرار دارد و از قرن ۱۱ به یادگار مانده است. شهر افسوس یکی از شهرهای بزرگ امپراطوری روم و دومین شهر بزرگ جهان در زمان‌های قدیم بوده است که در آن رومیان داد‌و‌ستد می‌کردند. همچنین شهر افه‌سوس یکی از مهم‌ترین شهرها برای مسیحیان معرفی می‌شود؛ زیرا آثار با‌ارزشی از دوران مسیحیت در آنجا کشف شده است. معبد آرتمیس یکی از معبدهای جذاب شهر افسوس و خانه حضرت مریم در این شهر تاریخی قرار دارد که گردشگران زیادی برای بازدید از آن‌ها به ازمیر سفر می‌کنند.


پاموکاله ازمیر


یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ازمیر پامو‌کاله است که گردشگران زیادی برای بازدید از این مکان زیبا به ازمیر مسافرت می‌کنند. پاموکاله یکی از بهترین جاهای دیدنی ازمیر است که در نزدیکی شهری قدیمی به نام هیراپولیس قرار دارد، برای همين با نام هیراپولیس هم شناخته می‌شود. پامو‌کاله در واقع یک چشمه آبگرم است که سنگ‌های آبی و سفید، زیبایی آن را دوچندان کرده‌اند و به صورت پلکانی است. این چشمه‌های آبگرم از ۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باقی مانده است. رفتن با کفش داخل این چشمه‌ی آبگرم ممنوع است، زیرا اعماق آن پر از املاح معدنی است.


جاهای دیدنی اطراف ازمیر

تئأتر هیرا‌پولیس در ازمیر


هیراپولیس‌ یک شهر در نزدیکی رود لایکوس است که زیبایی چشمگیری در فصل بهار دارد. در ویرانه‌های شیب هیراپولیس تئأتری وجود دارد که ورودی آن ۱۰۰ متر بوده و به سبک یونانی بنا شده است. این بنا در قرن هفتم بر اثر زلزله ویران شد و هم‌ اکنون حدود ۳۰ ستون از آن باقی‌مانده است. در جایگاه تماشاگران خرابه‌های پشت صحنه به خوبی دیده می‌شود که نشان دهنده‌ شکوه و عظمت این تئأتر است. در سال‌های قبل از میلاد، در این تئأتر حدود ۲۰ هزار نفر تماشاگر جا می‌گرفته است. ویرانه‌های تئاتر هیراپولیس اکنون یکی از جاذبه‌های دیدنی ازمیر شناخته می‌شود که گردشگران زیادی برای تماشای این بنا به هیراپولیس می‌آیند. معبدها و اماکن مذهبی این شهر از هزاران سال پیش بر جا مانده و تئاتر هیراپولیس در آثار باستانی یونسکو نیز ثبت شده است.


کلیسای سنت پلی‌کارپ


کلیسای سنت پلی کارپ از قدیمی‌ترین کلیساها در ازمیر است که همچنان از آن استفاده می‌شود. این کلیسا در قرن ۱۷ به دستور سلطان سلیمان ساخته شده است. در سال‌های بعد بر اثر زلزله و آتش‌سوزی خساراتی به این کلیسا وارد آمد که در قرن ۱۹ توسط یک معمار به نام «ریموند چارلز پره» باز سازی شد. کلیسای سنت پلی کارپ بازدیدکنندگان بسیاری دارد و از اماکن دیدنی در ازمیر ترکیه معرفی می‌شود و از نظر فرهنگی جایگاه بسیار بالایی در بین مردم محلی دارد.

در دیوارهای این کلیسا نقاشی‌های زیبایی کشیده شده و لوسترهای بزرگی که با نور خود به این کلیسا زیبایی شگفت انگیزی بخشیده‌اند. برای دیدن این زیبایی‌ها با تور ازمیر خودتان را به ازمیر رسانده و از نزدیک شاهد شگفتی‌‌های این کلیسا باشید. در اطراف کلیسای سنت پلی کارپ رستوران و مراکز خرید ازمیر نیز به چشم می‌خورد.


بهترین جاهای دیدنی ازمیر

کوه با‌عظمت سیپیلوس


کوه سیپیلوس پر از اتفاقات تاریخی است و سنگ نوشته‌های زیادی در آن به چشم می‌خورد. ارتفاع کوه سیپیلوس ۱۵۱۳ متر است. قسمتی از این کوه به شکل زن گریان حکاکی شده که افسانه‌های گوناگونی در آن نهفته و به نیوبه مشهور است. فضای اطراف این کوه منظره‌ی زیبا و هوای بسیار خوبی دارد که گردشگران برای بهره بردن از این هوای پاک و دیدن این کوه با شکوه می‌آیند. از دیگر جذابیت‌های اطراف این کوه بلند وجود اقامتگاه‌ها و رستوران‌های مدرن است.


روستای شیرینجه


روستای شیرینچه ازمیر با کوچه‌های قدیمی بهترین مکان برای عکاسان است. روستای شیرینجه معماری بسیار زیبایی دارد تمام خانه‌های این روستا سنتی هستند و بوی نان محلی در کوچه‌ها پیچیده است. با قدم زدن در کوچه‌ پس کوچه‌های روستای شیرینجه حس می‌کنید به زمان‌های گذشته پا گذاشته‌‌اید. باغ‌های انگور فراوانی در این روستا به چشم می‌خورد علاوه بر این روستای شیرینجه نوشیدنی‌های بی‌نظیری دارد که طعم فوق‌العاده‌ای دارند.


مکانهای دیدنی در ازمیر

مسجد حصار


مسجد حصار از بزرگترین مساجد ترکیه و از بهترین جاهای دیدنی ازمیر ترکیه است. این مسجد در قرن شانزدهم میلادی و در زمان عثمانی ساخته شده و در سال نوزدهم میلادی بازسازی شده است. در دیوارهای مسجد حصار کاشی‌های زیبایی به چشم می‌خورد و ارتفاع ایوان‌های آن بسیار کم است. مسجد حصار درست در مرکز شهر ازمیر قرار دارد و اطراف آن فروشگاه‌های زیادی به چشم می‌خورد.


بازار کمرالتی


یکی از مراکز خرید ازمیر بازار سنتی کمرالتی نام دارد که از جاهای دیدنی ازمیر است. این بازار از دوران عثمانی به یادگار مانده و بین میدان کوناک و آگورا قرار گرفته است. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید می‌توانید در این بازار بگردید، از زیبایی‌های آن لذت ببرید، با فروشندگان گفت‌و‌گو کنید و با آداب و رسوم آن‌ها آشنا شوید. در بازار کمرالتی انواع شیرینی‌های سنتی، آب‌نبات سنتی، زیتون‌های مرغوب به فروش می‌رسد.


جاهای تفریحی ازمیر

آسانسور تاریخی ازمیر


آسانسور تاریخی ازمیر یکی از مکان‌های دیدنی ازمیر است که گردشگران زیادی را جذب خود کرده است. این آسانسور در زمان‌های قدیم برای جابجایی افراد بر روی تپه بلند، ساخته شده است که قبلا با فشار آب کار می‌کرد ولی امروزه با جریان الکتریکی کار می‌کند. گردشگران با سوار شدن به این آسانسور می‌توانند علاوه بر تماشای شهر ازمیر از کافی شاپ و رستوران این منطقه نوشیدنی‌های گرم و سرد و همچنین غذای مورد علاقه خود را سفارش دهند. همچنین فروشگاه بزرگی در آنجا وجود دارد که انواع سوغاتی‌های ازمیر در آنجا به‌فروش می‌رسد.


برج ساعت ازمیر


برج ساعت ازمیر از معروف ترین آثار تاریخی ازمیر و از جاهای دیدنی ازمیر ترکیه است. برج ساعت در میدان کوناک قرار دارد و گردشگران زیادی برای بازدید از این نماد تاریخی روانه این میدان می‌شوند‌. این برج ۲۵ متر ارتفاع دارد و از تمام نقاط ازمیر می‌توانید آن را ببینید. این ساعت را یک معمار فرانسوی در سال ۱۹۰۱ میلادی ساخته است که ساعت این نماد را امپراتور آلمان به این شهر هدیه داده بود. معماری این برج بسیار زیبا و جذاب است و برای همین مورد توجه اغلب گردشگران و توریست‌ها قرار می‌گیرد.


جاذبه های دیدنی ازمیر


ازمیر آگورا


از دیگر مکان‌های دیدنی ازمیر، ازمیر آگورا نام برده می‌شود که یک آثار باستانی بسیار ارزشمند از ۲۰۰۰ سال پیش (دوران رومیان) است. باقیمانده بازاری که در جاده ابریشم قرار داشته را مشاهده می‌کنید که در وسط آن کانال آبی وجود دارد که در زمانی از تاریخ آبی خروشان در آن جریان داشته است.


معرفی مراکز تفریحی در ازمیر


شهری به زیبایی ازمیر مسلما مراکز تفریحی زیادی هم دارد که گردشگران و مسافران اوقات فراغت خود را در آن می‌گذرانند. مراکز تفریحی در ازمیر به گونه‌ای است که همه‌‌ با هر نوع سلیقه‌‌ای می‌توانند ساعات خوشی را در آنجا داشته باشند. اگر ضمن تفریح دلتان خواست خریدی هم انجام دهید سری به مراکز خرید ازمیر بزنید و از این سفر دوست داشتنی، سوغاتی و یادگاری برای خود و دوستانتان تهیه کنید. در این بخش به معرفی مراکز تفریحی در ازمیر پرداخته‌ایم.


سواحل ازمیر


سواحل ازمیر از دوست داشتنی‌ترین تفریحات ازمیر است. قدم زدن و نشستن کنار ساحل بسیار لذت‌بخش است همچنین می‌توانید از تفریحات ساحلی استفاده کنید و سفری به یادماندنی را تجربه کنید. موج‌سواری و شنا و غواصی از جمله تفریحات ساحلی ازمیر است که طرفداران زیادی دارد‌. سواحل ازمیر یک منطقه گردشگری پر‌رونق در ترکیه هم شناخته می‌شود که رستوران‌های شیک و هتل‌های مدرن و مراکز خرید ازمیر در اطراف این سواحل به چشم می‌خورد. کافه‌های ساحلی هم گزینه خوبی برای نوشیدن یک چای داغ عصرگاهی کنار ساحل است. سواحل ازمیر یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی و از مراکز تفریحی ازمیر است که بیشتر آنها دارای پرچم آبی هستند.


اماکن تفریحی ازمیر

پارک‌های آبی ازمیر


ازمیر پارک‌های آبی زیادی دارد که از مراکز تفریحی ازمیر هستند که امکانات رفاهی و تفریحی زیادی در این پارک‌های آبی وجود دارد. می‌توانید با رفتن به این پارک‌های آبی اوقات فراغت خوشی داشته باشید. از آنجایی که پارک‌های آبی برای همه سنین مناسب است؛ در اکثر روزها به ویژه فصل تابستان شلوغ و پرازدحام هستند.


تله فریک ازمیر


تله فریک ازمیر یک مراکز تفریحی در ازمیر است که با سوار شدن به تله فریک از ارتفاع ۴۲۳ متری تمام شهر، سواحل و فضای سر‌سبز اطراف را تماشا می‌کنید و از این مناظر لذت می‌برید. پیشنهاد می‌کنیم در شب به تله فریک سوار شوید و از زیبایی شهر که با نورهایی رنگارنگ همراه شده و جذابیت خاصی به شهر ازمیر بخشیده لذت ببرید. در اطراف و نزدیکی تله فریک مراکز خرید ازمیر و روبروی آن دانشگاه اقتصاد ازمیر قرار گرفته است. در اطراف تله فریک فضای سرسبز زیادی وجود دارد که برای یک پیک نیک کنار خانواده مکان بسیار خوبی است؛ علاوه بر این می‌توانید از دیگر امکانات تفریحی اطراف این تله کابین بهره ببرید.


جاهای دیدنی ازمیر با عکس

پارک حیات‌وحش ازمیر


باغ‌وحش شهر ازمیر یکی از باغ‌وحش‌های بزرگ ترکیه است و ۴۲۵ هزار متر مربع مساحت دارد. همچنین از بزرگترین مراکز تفریحی در ازمیر معرفی میشود که بیشترین بازدیدکننده را بین گردشگران به خود اختصاص داده است‌. فضای این حیات وحش، سرسبز با پوشش گیاهی زیاد و درختان بزرگ است و بیش از ۱۰۰۰ نوع جانور در این حیات‌وحش نگه‌داری می‌شود. جانورانی که در این باغ‌وحش وجود دارند و شما از دیدن آن‌ها شگفت‌زده می‌شوید اعم از: آهو، زرافه، شتر، اسب، شیر و غیره که همه این حیوانات از گونه‌های نادر و کمیاب هستند. همچنین پرندگان زیادی در این حیات وحش زندگی می‌کنند. برخلاف باغ‌وحش‌های ديگر حیوانات و جانوران این باغ‌وحش در قفس نیستند و آزادانه در زیستگاه خود زندگی می‌کنند.


جاهای دیدنی ازمیر ترکیه

مرکز پینت‌‌بال ازمیر


از هیجان‌انگیزترین مراکز تفریحی در ازمیر مرکز پینت‌بال ازمیر است که این مجموعه در سیر‌تپه قرار دارد. بازی پینت‌بال بیشتر در بین جوانان طرفدار دارد البته از همه‌ی سنین در این مجموعه دیده می‌شود. این مجموعه به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارد و امکانات فراوانی همچون دوش آب سرد و آب گرم در آنجا وجود دارد که می‌توانید یک روز عالی را به‌ همراه خانواده در این مجموعه بگذرانید و حین بازی پینت‌بال تفریح هم کنید.


پیست اسکی بزداگ ازمیر


اسکی یکی از جذاب‌ترین ورزش‌ها است که هر کسی دوست دارد آن‌ را امتحان کند. اگر در فصل پاییز و زمستان به ازمیر سفر می‌کنید، پیست اسکی بزداگ را از دست ندهید. این پیست اسکی با ارتفاع ۲۱۶۰ متری بر روی بلندترین کوه در شهر بزداگ قرار گرفته است. حدود سه ساعت طول می‌کشد که به بالای این کوه بروید، سراسر این مسیر بسیار هیجان‌انگیز و از برف مصنوعی پوشیده شده است. اگر شما هم عاشق اسکی هستید حتما به این پیست بروید و آن‌ را امتحان کنید که از تفریحات زمستانی بسیار جذاب است. در اطراف این پیست امکانات زیادی از جمله، هتل‌، اقامتگاه‌، رستوران، سونا، استخر و حمام ترکی وجود دارد که علاقه‌مندان زیادی جذب آن‌ها می‌شوند. این پیست از اول آبان تا آخر خرداد پذیرای گردشگران و ورزشکاران علاقه‌مند به اسکی است.


سخن پایانی


اگر تاکنون از خودتان پرسیدید تعطیلات به کدام شهر ترکیه سفر کنیم؟ پیشنهاد می‌دهیم حتما به شهر ازمیر سفر کنید و از جاهای دیدنی ازمیر دیدن کنید. در این مقاله سعی کردیم تمام جاهای دیدنی ازمیر ترکیه را معرفی کنیم تا سفری دلچسب و به یادماندنی را تجربه کنید.