جاهای دیدنی وان با آدرس

یکی از شهرهای پر بازدید ترکیه شهر وان است که گردشگران برای گشت و گذار و بازدید جاهای دیدنی وان ترکیه و همچنین خرید کردن به این شهر می‌آیند. جاهای دیدنی شهر وان ترکیه بسیار حیرت‌انگیز و جذاب هستند و نشان دهنده‌ی قدمت تاریخی این شهر هستند. در ادامه به معرفی بعضی از جاهای دیدنی وان می‌پردازیم با ما همراه باشید.

مکان های دیدنی وان در ترکیه

 

 

جاهای دیدنی وان کجاست؟


شهر وان یکی از شهرهای ترکیه جاهای دیدنی زیادی دارد و در زمان‌های گذشته پادشاهانی چون عثمانی‌ها، سلجوقیان، اورارتوها، ارمنی‌ها در این شهر حکمرانی کرده‌اند.

این پادشاهان هر کدام از دوران خود آثار ارزشمندی به یادگار گذاشته‌اند که هم اکنون بقایای تعدادی از این آثار در میان دشت‌ها و کوه‌ها و همچنین در داخل شهر وان به چشم می‌خورد. این آثار از قبیل قلعه‌ها، مساجد، موزه‌های مختلف است که در ادامه با بعضی از آنها آشنا می‌شویم.

اینفوگرافی جاهای دیدنی وان


 

مسجد جامع وان


مسجد جامع وان یکی از مهمترین جاهای دیدنی شهر وان ترکیه است که از دوره‌ی سلجوقیان به جا مانده است. در سال
1844 سقف مسجد جامع وان بر اثر زلزله فرو ریخت و در جنگ جهانی اول صدماتی به این مسجد وارد شد که اکنون از این مسجد بجز یک مناره چیزی باقی نمانده است.


آدرس: شهر وان، خیابان 
Eski Kale Yolu

 


بیشتر بخوانید: هزینه سفر به وان؛ چطور با کمترین هزینه به وان سفر کنیم؟


 

قلعه وان


قلعه وان در قرن هشتم بر بالای کوه‌های شهر وان در نزدیکی دریاچه وان ساخته شده است. این قلعه در زمان اورارتو بزرگترین قلعه‌ی سنگی ترکیه بوده است. در کنار این قلعه کتیبه‌ای از خشایار شاه بر روی صخره‌ای به ارتفاع
20 متر وجود دارد که حکاکی‌های روی آن اثر داریوش بزرگ است.

عکس جاهای دیدنی وان ترکیه


برای دیدن قلعه وان بهتر است هنگام غروب آفتاب بروید که منظره‌های اطراف در این ساعت از روز بسیار شگفت‌انگیز است. در مسیر بازدید از این قلعه‌ی تاریخی باید کمی کوه‌پیمایی کنید.

آدرس: شهر وان، انتهای خیابان  Sumbul

 

خانه گربه های وان


خانه گربه‌های وان ترکیه یکی از عجیب‌ترین جاهای دیدنی وان ترکیه است که طرفداران زیادی دارد. در سال‌های گذشته دولت ترکیه برای نگهداری نوعی گربه کمیاب و نادر اقدام به تاسیس این خانه در دانشگاه وان کرد. نسل این گربه‌ی پشمالو که رنگ دو چشم آن با هم فرق می‌کند رو به انقراض است.

 


خانه گربه های وان از عجیب ترین جاهای دیدنی وان است که در آن نوعی گربه در حال انقراض نگهداری می شود.



این گربه‌های نادر تنها گربه‌ای هستند که علاقه‌ی خاصی به آب و شنا کردن دارند، هم اکنون گربه‌های نادر زیادی در خانه گربه‌های وان نگهداری می‌شوند. شما هم اگر به حیوانات علاقه‌ دارید و می‌خواهید این گربه ها را از نزدیک ببینید با
تور وان سفری رویایی به وان داشته باشید.

اماکن دیدنی شهر وان ترکیه
برای رفتن و دیدن خانه گربه‌های وان بار اول باید بلیط تهیه کنید ولی سری بعد که بخواهید بروید رایگان است و نیازی نیست بلیط بگیرید.


آدرس: شمال شهر وان، دانشگاه وان

 

موزه وان


یکی از بهترین جاهای وان ترکیه موزه وان است که آثار باارزشی از دوران‌های گذشته ترکیه در آن دیده می‌شود
. این موزه ابتدا در انبار کوچکی ساخته شده بود، این انبار طی سال‌های گذشته به ساختمان شیشه‌ای تبدیل شد که 23 سالن نمایشگاهی دارد، در این موزه 45 هزار اثر تاریخی نگهداری می شود.

اشیا نگهداری شده در موزه وان


  • انواع کتیبه‌ها
  • زیورآلات
  • دست نوشته‌ها
  • قطعات سفالی
  • زره‌های اسب
  • سکه‌ها


این آثار باارزش از دوران اورارتویی، عثمانی، سلجوقی، آق قویونلو و قره قریونلوها به یادگار مانده است. یکی از بخش‌های موزه وان بخشی است که قتل‌عام و نسل کشی ارامنه را به تصویر کشیده و اطلاعاتی در این باره به گردشگران می‌دهد
.


آدرس: شهر وان، ابتدای خیابان
Sumbul

 

جزیره آدیر وان


بزرگترین جزیره دریاچه وان و از جاهای دیدنی وان ترکیه جزیره آدیر است که به اسم جزیره لیم نیز شناخته می‌شود. صومعه سنت جورج در این جزیره قرار دارد که توریستان زیادی برای دیدن این صومعه به جزیره آدیر می‌آیند.

در زمان نسل‌کشی ارامنه تعدادی از زنان و کودکان ارمنی به این جزیره پناه می‌آورند، متاسفانه بعد از چند روز به علت کمبود غذا از بین می‌روند و در یک گورستان دفن می‌شوند که امروزه به گورستان ارامنه مشهور شده است.


آدرس: شمال شهر وان، بخش شمال شرقی دریاچه وان، منطقه توشبا

 

مسجد کایا چلبی وان


مسجد کایا چبلی با نمایی از سنگ‌های قرمز و سفید با پلانی مستطیل شکل در بخش قدیمی شهر وان توسط کایا چلبی ساخته شده است که از جاهای دیدنی شهر وان ترکیه است.

لیست جاهای دیدنی وان
این مسجد ظاهری ساده دارد و در گوشه‌ی شمال شرقی آن یک مناره وجود دارد، علاوه بر این درب ورودی و محراب این مسجد با تزئینات و اشکال هندسی ساخته شده است و در سقف آن شش گنبد وجود دارد.

مسجد کایا چلبی برای مردم محلی ارزش زیادی دارد همچنین گردشگران زیادی برای بازدید از این مسجد به بخش قدیمی وان می‌آیند.


آدرس: شهر وان، خیابان اسکی کاله یولو 
(Eski Kale Yolu)

 

قلعه چاووش تپه وان


یکی از جاذبه های تاریخی شهر وان قلعه چاووش تپه است که در
25 کيلومتری شهر وان قرار دارد. این قلعه از قرن 8 میلادی به یادگار مانده است و به دست فرمانروایان محلی اوراتیان ساخته شده است. آنها این قلعه را بر روی تپه ساخته‌اند تا از بلندی آن تمام حرکات دشمنان را زیر نظر داشته باشند.

 


قلعه چاووش تپه را روی بلندی بنا کرده بودند تا تمام حرکات دشمنان را زیر نظر بگیرند.



قلعه چاووش تپه به دو بخش ساخته شده بود که قسمت‌هایی از این قلعه به مرور زمان از بین رفته است ولی هنوز هم یکی از جاهای دیدنی وان ترکیه محسوب می‌شود و شما می‌توانید از مناظر زیبای آن لذت ببرید
.

قسمت های مختلف قلعه چاووش تپه


  1. آب انبارها
  2. حرمسرا
  3. کاخ پادشاهان


آدرس: ترکیه،
25 کيلومتری جنوب شهر وان

 

قلعه خوشاپ وان


قلعه خوشاپ که در زبان ترکی به آن هوشاپ می‌گویند، از اماکن دیدنی‌ شهر وان ترکیه است که از قرن
6 تا 9 قبل از میلاد و از دوران اورارتوها به یادگار مانده است. قلعه خوشاپ روی تپه و کنار رودخانه هوساپ بنا شده است و در زمان‌های گذشته چند بار ویران شده و دوباره بازسازی شده است، قلعه کنونی تفاوت‌های زیادی با قلعه دوران اورارتوها دارد.

مکان های دیدنی وان در ترکیه

بخش های مختلف قلعه خوشاپ


  • سه حمام
  • چندین منزلگاه
  • دو مسجد
  • برج‌های محافظتی
  • زندان‌های زیر‌زمینی


دروازه‌های شرقی قلعه ویران شده ولی دروازه غربی آن پا‌ برجاست و بر سر در آن کتیبه‌ای به زبان پارسی نصب شده است
.


آدرس: استان وان،
40 کيلومتری شهر چاوش تپه، روستای گوزل‌سو

 

جاهای دیدنی وان ترکیه در بهار


در فصل بهار شهر وان ترکیه بسیار شلوغ و پر بازدید است و بهترین زمان
سفر به وان ترکیه است. اغلب گردشگران در این فصل برای گردش و تفریح و بازدید از جاهای دیدنی وان ترکیه به این شهر سفر می‌کنند. وان ترکیه جاهای دیدنی زیادی دارد که در فصل بهار زیبایی آنها چند برابر می‌شود و هوای وان ترکیه هم در این فصل بسیار دلپذیر و با طراوت می‌شود.

جاهای دیدنی وان در بهار

 

پارک‌ آبی وان


شهر وان ترکیه دو پارک آبی روباز و یک پارک آبی سر پوشیده دارد که مکان تفریحی بسیار هیجان‌انگیزی هستند. یکی از این پارک‌ها پارک آبی وان است که این پارک‌ آبی تنها در فصل بهار و تابستان فعالیت دارد و از بهترین تفریحات وان محسوب می شود. این پارک در کنار ساحل وان قرار گرفته و امکانات رفاهی زیادی دارد.

امکانات پارک آبی وان


  1. دو استخر روباز
  2. صندلی‌های آفتاب
  3. اقامتگاه
  4. سرسره آبی


خانواده‌هایی که با کودکان خود به شهر وان ترکیه سفر می‌کنند این پارک بهترین مکان برای بازی کودکان آنها است.

آدرس و ساعت فعالیت پارک آبی وان

 

ساعت فعالیت

دوشنبه تا جمعه ساعت 7:30 تا 18:30

روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت 7:30 تا 16

آدرس

جنوب شهر وان، جاده Ipek Yolu

 

دریاچه وان


بزرگترین دریاچه ترکیه دریاچه وان است که
4 جزیره به نام‌های چارپاناک، آدیر، آکدامار و کوس دارد. این دریاچه بر اثر فوران یک آتشفشان و بسته شدن راه آب رودخانه به وجود آمده است. در دریاچه وان برای گشت و گذار گردشگران و لذت بردن از زیبایی‌های اطراف و همچنین جاهای دیدنی دریاچه وان ترکیه قایق‌هایی در نظر گرفته شده که گردشگران می‌توانند از آنها استفاده کنند.

 


مسابقات قایقرانی هر ساله در دریاچه وان برگزار می شود.



هر ساله مسابقات قایق‌رانی در دریاچه وان برگزار می‌شود و از دیگر تفریحاتی که در این دریاچه انجام می‌شود می‌توان پیاده‌روی و ماهیگیری را نام برد. آب دریاچه وان بسیار شور است و به خاطر شوری زیاد آن در زمستان یخ نمی‌زند. بسیاری از اماکن دیدنی وان ترکیه و رستوران‌هایی که غذا‌های دریایی طبخ می‌کنند در اطراف این بازارچه قرار گرفته‌اند
.

عکس جاهای دیدنی وان ترکیه


آدرس: استان وان، غرب شهر وان

 

آبشار کانیس پی وان


آبشار کانیس‌پی یکی از جاهای دیدنی وان ترکیه در بهار است که بسیار زیبا و چشم نواز است. هوای بهاری این آبشار با صدای دلنشین شرشر آب و آواز پرندگان بسیار آرامش‌بخش است.

جاهای دیدنی وان
ماهی‌های قزل آلای زیادی در این آبشار هستند که شما می‌توانید آنها را صید کنید و علاوه بر ماهیگیری یک غذای خوشمزه هم برای خودتان کباب کنید و در طبیعت سرسبز اطراف آبشار کانیس‌پی نوش جان کنید.


آدرس: استان وان،
75 کيلومتری شهر وان

 


بیشتر بخوانید: مراکز خرید مشهور و ارزان وان کجاست؟


 

جاهای دیدنی وان ترکیه در زمستان


شهر وان ترکیه در فصل زمستان هم به اندازه فصل‌های دیگر سال زیبایی بی‌نظیری دارد. بسیاری از گردشگران برای خرید و استفاده از تخفیفات زمستانی، در فصل زمستان به شهر وان ترکیه سفر می‌کنند. شما هم اگر برف بازی و اسکی دوست دارید با ما همراه باشید تا چند مورد از جاهای دیدنی وان ترکیه در زمستان را معرفی کنیم
.

 

پیست اسکی آبالی کایاک مرکزی وان


شهر وان یکی از شهرهای کوهستانی ترکیه است به همین علت در فصل زمستان اکثر روزها شاهد بارش برف هستیم. گردشگرانی که به اسکی و ورزش‌های زمستانی علاقه دارند با تور وان خودشان را به شهر وان می‌رسانند تا در پیست اسکی آبالی کایاک اسکی بازی کنند و اوقات خوشی را برای خودشان رقم بزنند
.

جاهای دیدنی وان در زمستان

 

 

آبشار مرادیه وان


یکی دیگر از جاهای دیدنی وان ترکیه در زمستان آبشار مرادیه است که در این فصل سرد بسیار دیدنی می‌شود. نام این آبشار برگرفته از سلطان مراد چهارم عثمانی است.

آبشار مرادیه 18 متر ارتفاع دارد و با سرد شدن هوا شروع به یخ زدن می‌کند و منظره‌ی شگفت انگیزی به‌‌وجود می‌آورد که گردشگران از تماشای آن بسیار لذت می‌برند.

در کنار این آبشار یک پل معلق نیز وجود دارد که گردشگران برای رسیدن به آبشار مرادیه باید از آن عبور کنند. در اطراف این آبشار کلبه‌های چوبی وجود دارد که رستوران و کافی شاپ هستند که گردشگران می‌توانند از آنها استفاده کنند.


آدرس: استان وان،
88 کيلومتری شمال شهر مرادیه

 

جزیره آختامار وان


یکی از جزایر بزرگ در کنار دریاچه وان ترکیه جزیره آختامار (آکدامار) است که یکی از بهترین جاهای دیدنی وان ترکیه محسوب می‌شود.

بهترین جاهای دیدنی وان
نام این جزیره از یک افسانه عاشقانه گرفته شده است که در این افسانه مردی به نام (تامار) عاشق دختری از اهالی این جزیره می شود و هر شب به دیدنش با قایق به این جزیره می‌آید. یک شب قایق آن مرد در طوفان غرق می‌شود و دختر جوان فریاد می‌کشد (آخ تامار) غرق شد؛ به این ترتیب از آن پس جزیره به نام آختامار شناخته می‌شود‌.

 


کلیسای ارمنی صلیب مقدس از دیدنی های جزیره آختامار است.



کلیسای ارمنی صلیب مقدس یکی از جاذبه‌های تاریخی وان ترکیه در جزیره آختامار قرار دارد، گردشگران بسیاری برای بازدید از این مکان به جزیره آختامار می‌آیند.

جزیره آختامار در فصل زمستان بسیار زیبا و هوای آن در عین سرمای شدید بسیار دلنشین است و مناظر اطراف با بارش برف زمستانی مانند عروس سفید پوش و چشم‌نواز می‌شوند.


آدرس: غرب شهر وان، جنوب دریاچه وان، شهر گواش

 

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی وان


معروف ترین جاهای دیدنی وان در زمستان کجاها هستند؟ پیست اسکی آبالی کایاک، جزیره آختامار و آبشار مرادیه

در فصل بهار شهر وان چه چیزهای دیدنی دارد؟ پارک آبی وان، دریاچه وان و آبشار کانیس پی

آیا رستوران‌های وان ترکیه در زمستان ارزان‌تر است؟ بله، برای اینکه زمستان گردشگران کمتری به ترکیه می‌آیند.

بهترین زمان سفر به شهر وان ترکیه چه زمانی است؟ 31 اردیبهشت تا 8 مهر

مشهورترین قلعه‌های وان ترکیه کدامند؟ قلعه خوشاپ، قلعه وان، قلعه چاووش تپه

 

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم جاهای دیدنی وان ترکیه را معرفی کنیم هر چند این جاهای زیبا بسیار زیاد هستند و معرفی همه‌ی آنها در توان ما نمی‌گنجد. از آنجا که هزینه‌ی سفر به وان ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران کم است پیشنهاد می‌دهیم برای يکبار هم شده به این شهر رویایی سفر کنید. اگر برای سفر به این شهر به بلیط قطار ترکیه نیاز دارید قاصدک 24 با پشتیبانی شبانه روزی در خدمت شما عزیزان است.