راهنمای کامل سفر به مارماریس ترکیه

شهر مارماریس که نام آن به‌دلیل وجود سنگ مرمر در این منطقه از کلمه مرمر گرفته شده است؛ شهری بندری در سواحل مدیترانه است که در جنوب‌غربی ترکیه و در استان موغله واقع شده است. شهر مارماریس که دارای آب و هوای مدیترانه‌ای با زمستان‌های بارانی و خنک، و تابستان‌های گرم و مرطوب است؛ به دلیل واقع شدن در میان رشته‌کوه‌های کنار دریا بسیار مشهور است. این شهر دیدنی، مرکزی برای کشتی‌رانی و غواصی نیز به شمار می‌رود و به‌طور منظم کشتی‌های تفریحی از مارماریس به سمت جزیره‌های یونانی در حال حرکت‌اند. بیشتر گردشگران در فصل بهار تا اواسط تابستان، از سراسر دنیا برای گشت‌وگذار و تفریحات تابستانی به این شهر زیبا سفر می‌کنند و شلوغ‌ترین روزهای این شهر را رقم می‌زنند. اگر شما هم قصد دارید در آینده برای بازدید از جاهای دیدنی مارماریس به این گوشه از بهشت روی زمین سفر کنید؛ با راهنمای کامل سفر به مارماریس در این مطلب از قاصدک24 همراه ما باشید؛ تا تجربه سفر بهتری را داشته باشید.

راهنمای سفر به مارماریس

از کدام فرودگاه به مارماریس برویم؟

برای سفر به مارماریس از شهرهای مختلفی می‌توانید اقدام کنید. می‌توانید مستقیما از ایران به فرودگاه ازمیر رفته و از آن‌جا با اتوبوس یا ماشین خودتان را به مارماریس برسانید. همچنین می‌توانید از طریق فرودگاه بدروم و دالامان به مارماریس سفر کنید. در نظر داشته باشید که فاصله فرودگاه ازمیر تا ماماریس حدود 245 کیلومتر، فاصله فرودگاه بدروم تا مارماریس 130 کیلومتر و فاصله فرودگاه دالامان تا ماماریس 90 کیلومتر است. برای رسیدن به دالامان می‌توانید از فرودگاه استانبول سفر خود را شروع کنید و پس از رسیدن به دالامان، با اتوبوس یا ماشین خودتان را به مارماریس ترکیه برسانید. فاصله فرودگاه استانبول ترکیه تا شهر دالامان حدود یک ساعت است.

در مارماریس به کجاها برویم؟

مارماریس یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی ترکیه محسوب می‌شود که به بهشت مدیترانه معروف است. در سفر به مارماریس ، ضمن لذت بردن از سواحل نیلگون و شنی، فرصتی را هم برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن اختصاص دهید. برخی از مهم‌ترین  جاهای دیدنی مارماریس عبارت‌اند از:

بازار بزرگ مارماریس

 غالبا خرید کردن برای گردشگرانی که به شهرهای مختلف سفر می‌کنند؛ یکی از بهترین تفریحات محسوب می‌شود. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که علاقه زیادی به خرید کردن در سفر و گشت‌وگذار در مراکز خرید مارماریس هستید؛ پیشنهاد می‌کنم که به بازار بزرگ این شهر هم سری بزنید. با این‌که در مارماریس فروشگاه‌های لوکس و برندی وجود ندارد و از بازار مارماریس نباید توقع اجناس اصل را داشته باشید؛ ولی می‌توانید به‌صورت تفریحی خرید کرده و یا برای دوستانتان سوغاتی‌های کوچک بخرید. در این بازار بیش از 1000 مغازه کوچک و بزرگ وجود دارد که انواع ادویه‌ها، دمنوش‌های گیاهی، قالی و صنایع‌دستی ترکیه، قهوه ترک، کیف و کفش، بدلیجات، پوشاک و لباس، محصولات چرمی، عطر و ادکلن و... را می‌توانید پیدا کنید.

بازار بزرگ مارماریس

پارک ملی مارماریس

پارک ملی مارماریس، از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مارماریس محسوب می‌شود که در اکثر تورهای گردشگری ماماریس، بازدید از آن را در اولویت قرار می‌دهند. این پارک که با هدف حفاظت از منابع طبیعی و زیست‌بوم گیاهی و حیوانی این منطقه در سال 1988 تاسیس شده است؛ دارای جاذبه‌های گیاهی متنوعی است که از اصلی‌ترین آن‌ها می‌توان به کاج‌های سرخی اشاره کرد که از جاذبه‌های طبیعی این منطقه نیز محسوب می‌شود. علاوه بر این‌ها گیاهان دیگری مانند بلوط، سرو، و... نیز در این پارک وجود دارند که باعث سرسبزی و طبیعت زیبای این پارک شده‌اند. از حیوانات بومی پارک ملی مارماریس نیز می‌توان به شاهین سرخ، بز وحشی ، خرس و... اشاره کرد.
 
پارک ملی مارماریس

پارک‌های آبی مارماریس

 
شهر مارماریس در کنار جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و سواحل زیبا، امکانات تفریحی فراوانی نیز دارد. تور جیپ سافاری، تور قایق‌سواری و پارک‌های آبی مختلف نیز از این قبیل امکانات محسوب می‌شوند. مارماریس دارای پارک‌های آبی مختلفی است که شامل هزینه‌های ورودی متفاوتی بوده و از امکانات مختلفی برخوردار هستند. برخی از معروف‌ترین پارک‌های آبی مارماریس که مقصد بسیاری از گردشگران علاقمند به تفریحات آبی نیز محسوب می‌شوند عبارت‌اند از:

  • پارک آکوا دریم مارماریس (Aqua Dream Water Park)
 
  • پارک آبی آتلانتیس ( (Atlantis Water Park
 
  • استار آکوا پارک (Star Aqua Park)
 
  • مارماریس آکوا پارک (Marmaris Aqua Park)


    پارک‌های آبی مارماریس

روستای بییر و درخت 2300 ساله


روستای بییر که در 25 کیلومتری جنوب غربی مارماریس قرار دارد؛ قدمتی بسیار طولانی داشته که به 200 سال قبل از میلاد برمی‌گردد. این روستا به دلیل فرهنگ غنی و درختان به یاد ماندنی، درهر فصل سال هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کند. درخت چنار واقع در کنار مسجد قدیمی که بیش از 2500 سال قدمت دارد؛ به یکی از جاذبه‌های دیدنی اصلی روستای بییر در مارماریس تبدیل شده است. در نزدیکی این درخت چند هزار ساله، فضای سنتی و دنج و استراحتگاه‌های متعددی به همراه امکانات  فراوان وجود دارند که می‌توانید در ماه‌های تابستان در یک مکان خنک در این استراحتگاه‌ها، در زیر سایه و خنکای این درختان بنشینید و از غذاها و نوشیدنی‌های محلی که در رستوران‌های آن ارائه می‌شود؛ از خودتان پذیرایی کنید.

آثار باستانی و خرابه‌های کائونوس


قدمت خرابه‌های عظیم و باستانی کائونوس که در ساحل مقابل رودخانه دالیان و در 88 کیلومتری شرق مارماریس قرار دارد؛ به قرن 9 قبل از میلاد برمی‌گردد. ولی دوران شکوفایی آن حدود 400 سال قبل از میلاد آغاز شد؛ زمانی که موقعیت آن در منطقه مرزی بین لیکا باستان و کاریا باستان باعث شد تا به یک بندر دریایی و مرکز تجاری مهم تبدیل شود. اگر از فضای بالای تپه به پایین نگاه کنید؛ مناظر چشم‌نوازی را می‌توانید مشاهده کنید. همچنین در امتداد دامنه آن نیز جاذبه‌های گردشگری بسیاری شامل یک حمام رومی، یک تئاتر و ویرانه‌های مجموعه تاریخی آکروپلیس را می‌توانید ببینید. بیشتر تورهایی که از مارماریس به سمت دالیان حرکت می‌کنند؛ به جای تمرکز بر این آثار تاریخی و ویرانه‌های کاونوس به رودخانه دالیان می‌پردازند. اگر می‌خواهید زمان کافی برای کاوش در این ویرانه‌ها را داشته باشید؛ بهتر است که یک ماشین کرایه کرده و به گشت‌وگذار و کشف این منطقه تاریخی بپردازید. اگر یک روز کامل وقت بگذارید می‌توانید کل این فضای تاریخی را قدم بزنید و کاوش کنید.
 آثار باستانی کائونوس


بهترین هتل های مارماریس

 
می‌توان گفت برای سفر به مارماریس بیشترین هزینه شما مربوط به اقامت در این شهر توریستی و ساحلی می‌شود. انواع هتل‌ها، پلاژها و اقامتگاه‌ها با امکانات و خدمات مختلف برای توریست‌ها در شهر مارماریس مهیا است که قیمت آن‌ها با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند؛ کاملا باهم متفاوت است. برای مثال قیمت هتل‌های خوب سه ستاره در مارماریس از شبی 20 دلار شروع می‌شود. همچنین قیمت هتل‌های 4 ستاره لوکس نیز از شبی 40 دلار شروع می‌شود که این قیمت برای هتل‌های 5 ستاره به مراتب بالاتر نیز می‌رود. اما از طرفی می‌توان گفت تمامی هتل‌های اطراف مارماریس به مرکز شهر نزدیک است و فاصله دورترین هتل مارماریس تا مرکز این شهر حدودا 8 کیلومتر است. نکته جالب این است ک تمامی هتل‌های مارماریس به نحوی به هم متصل است و راهی برای رفت و آمد به هم دارند. اگر قصد سفر به مارماریس ترکیه را دارید؛ برخی از بهترین هتل‌های مارماریس ترکیه را در لیست زیر برای معرفی به شما آماده کرده‌ایم:

  • هتل بلو بی پلاتینیوم (Blue Bay Platinum)
  • هتل ۵ ستاره دی ریزورت گرند آزور مارماریس (D-Resort Grand Azur Marmaris ) 
  • هتل هیلتون دالامون مارماریس (Hilton Dalaman Sarigerme Resort & Spa)     
  • هتل لابراندا مارس مارماریس (Labranda Mares)  
  • هتل ۵ ستاره گرین نیچر دیاموند (Green Nature Diamond)  
  • هتل ۵ ستاره سنتیدو اورکا لوتوس (Sentido Orka Lotus Beach)  
  • هتل گرین نیچر ریزورت اند اسپا (Green Nature Resort & Spa)
  • هتل گرند یازیچی کلاب توربان (Grand Yazıcı Club Turban)
  • هتل الگانس اینترنشنال مارماریس ( Elegance Hotels International) 
  • هتل کاسا د ماریس اسپا اند ریزورت (Casa De Maris Spa & Resort)
  • هتل گرند پاشا (Grand Pasa)
  • هتل آکوا ( Hotel Aqua)
 بهترین هتل‌های مارماریس
 

بهترین زمان سفر به مارماریس


با توجه به این‌که شهر مارماریس دارای آب وهوای مدیترانه‌ای است، بیشتر فصول سال به جز برخی از فصول بسیار گرم، از آب وهوای مناسب و معتدلی  برخوردار است. در فصولی که هوا بسیار گرم می‌شود؛ با افزایش رطوبت هوا، با حضور در این شهر دمای شرجی را تجربه خواهید کرد. بهترین زمان سفر به مارماریس بر اساس آب وهوا، اوایل اسفند ماه تا اواسط خرداد و همچنین اوایل مهرماه تا اوایل دی ماه است که می‌توانید با تور مارماریس به این شهر سفر کنید. در کل احتمال بارش برف و باران نیز در این منطقه بسیار کم است.

بهترین فصل سفر به مارماریس
شهر مارماریس دیدنی‌ها و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی دارد و برای تفریحات تابستانی محل مناسبی برای گردشگران محسوب می‌شود. در این مطلب از قاصدک 24 سعی کردیم برخی از جاذبه‌های گردشگری مارماریس، بهترین هتل‌های مارماریس و همچنین بهترین زمان سفر و نحوه سفر به شهر مارماریس را به شما معرفی کنیم؛ تا با اطلاعات کافی درباره این شهر توریستی سفر بهتری داشته باشید. اگر قصد سفر به مارماریس را داشته باشید؛ می‌توانید با استفاده از خدمات آنلاین قاصدک24، اقدام به خرید بلیط هواپیما استانبول نمایید و سپس به این جزیره زیبا سفر کنید.