معرفی بهترین مراکز خرید کوش‌آداسی

«کوش‌آداسی» یک جزیره کوچک در نزدیکی ازمیر ترکیه است که سالانه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید به این منطقه سفر می‌کنند. کوش‌آداسی  بیشتر یک مقصد تفریحی محسوب می‌شود و بیشتر مسافران ترکیه برای خرید، اغلب تور آنتالیا، ازمیر و استانبول را تهیه می‌کنند. در واقع می‌توان گفت در کوش‌آداسی نباید انتظار مراکز خرید بزرگ مانند استانبول وآنتالیا را داشت؛ ولی چند مرکز خرید و بازار در این شهر وجود دارد که می‌توانید برای گشت‌و‌گذار و خرید سوغاتی‌ به آن‌جا مراجعه کنید و اقدام به خرید یادگاری‌هایی برای خود و دوستانتان کنید.

مراکز خرید کوش آداسی

معروف‌ترین مراکز خرید و بازارهای کوش‌آداسی


در ادامه این مطلب از قاصدک 24 قصد داریم به معرفی بهترین مراکز خرید و بازارها در کوش‌آداسی بپردازیم. برخی از مهم‌ترین مراکز خرید کوش‌آداسی عبارت‌اند از:


  • بازار بزرگ کوش‌آداسی
  • مرکز چرم کوش‌آداسی
  • مرکز خرید آکدوغان
  • مرکز خرید کو‌ش‌آداسی
  • مرکز خرید نوادا اوت‌لت سوکه
  • مرکز خرید avm
  • فروشگاه هاجیوات

     

     

    بازار بزرگ کوش‌آداسی

    بازار بزرگ کوش‌آداسی پس از بازار بزرگ استانبول، بزرگ‌ترین بازار ترکیه محسوب می‌شود. این بازار با بیش از 5 هزار فروشگاه، انواع محصولات از جمله کیف و کفش، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی؛ محصولات چرمی، انواع تابلو فرش‌ها، تابلوهای زینتی، ظروف سفال، انواع خوراکی‌ها، ادویه‌ها و سبزیجات، ست طلا، نقره و جواهرات را به گردشگران عرضه می‌کند. بازار بزرگ کوش‌آداسی که از دو بخش «گرند بازار» و «بازار اورینت» تشکیل شده است؛ محل مناسبی برای خریدن سوغاتی و یادگاری از ترکیه برای دوستان و آشنایان است. در بخش اول که گرند بازار نام دارد؛ حال وهوای بسیار جالبی دارد و فروشنده‌ها با روی باز از گردشگران با چایی و قهوه ترک پذیرایی می‌کنند. ولی پیشنهاد می‌کنیم بازدید از بخش دوم بازار، یعنی بازار اورینت را نیز به‌دلیل عرضه محصولات باکیفیت و قیمت مناسب از دست ندهید. در این بازار علاوه بر گشت‌وگذار، تفریح و خرید با فرهنگ مردم محلی نیز بیشتر آشنا شده و حقایق جالبی از فرهنگ و سنت مردم ترکیه را از نزدیک خواهید دید. در نزدیکی این بازار هم سواحل کوش آداسی قرار دارند و بازدید از آن‌ها سفر لذت‌بخشی را برایتان به همراه خواهد داشت.

    مرکز خرید چرم کوشی آداسی

    مرکز خرید چرم کوشی‌آداسی

     
    با توجه به این‌که چرم محصول محبوب ترکیه است و در بیشتر فروشگاه‌های ترکیه نیز به چشم می‌خورد، محصول مناسبی برای سوغاتی‌دادن نیز محسوب می‌شود. اگر قصد خرید چرم برای خود یا سوغاتی برای دوستانتان دارید؛ می‌توانید از مرکز خرید چرم کوش‌آداسی (Kusadasi Leather) نیز، دیدن نمایید. در این مرکز خرید، محصولات چرمی از قبیل کاپشن چرمی، شلوار، دامن، کمربند و سایر کالاهای چرمی به وفور دیده می‌شود. البته این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که قیمت‌ها در این مرکزخرید نسبت به مکان‌های دیگر، کمی بالاتر بوده، بنابراین اگر قصد خرید در مرکز چرم کوش‌آداسی را دارید؛ سعی کنید در زمان‌های حراجی از این مرکز خرید دیدن نمایید تا میانگین هزینه‌هایتان به مراتب پایین‌تر بیاید.


    مرکز خرید آکدوغان


    مرکز خرید آکدوغان


    مرکز خرید آکدوغان یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید و گشت‌وگذار در کوش‌آداسی است. در این مرکز خرید که بیشتر فروشگاه‌های آن عرضه‌کننده پوشاک به مشتریان هستند؛ میانگین قیمت‌ها به مراتب پایین‌تر بوده و از لحاظ اقتصادی خرید در این مرکز خرید، مقرون به صرفه‌تر است. با این‌که نمایندگی رسمی از برندهای اصلی و اورجینال در این مرکز خرید خیلی به چشم نمی‌خورد؛ ولی همه‌ی فروشگاه‌های مرکز خرید آکدوغان عرضه کننده کالاهای اصل و اورجینال هستند و از این بابت جای نگرانی نیست و می‌توانید به‌راحتی خرید کنید. مرکز خرید اردوغان سه طبقه بوده و از امکاناتی از جمله یک سینما، سرویس‌بهداشتی و یک زمین‌ بازی برای کودکان نیز برخوردار است. کافه و رستوران‌های زیادی هم در فودکورت این مرکز قرار دارند که محل مناسبی برای رفع خستگی و مزه‌کردن غذاها و یا باقلوای ترکی با چای است. همه این‌ها مرکز خرید آکدوغان را به یکی از بهترین مراکز خرید در کوش‌آداسی تبدیل کرده است.


    مرکز خرید کوشی آداسی

    مرکز خرید کوش‌آداسی


    مرکز خرید کوش‌آداسی با این‌که یک مرکز خرید کوچکی است؛ ولی به‌دلیل مدرن بودن و داشتن امکانات رفاهی مختلف به یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید در کوش‌آداسی تبدیل شده است. در این مرکز خرید پوشاک‌های زنانه زیبایی که توسط تولیدکننده‌های محلی عرضه می‌شوند نیز به وفور یافت می‌شود. امکانات تفریحی فراوان از جمله کافه، رستوران، مجموعه بولینگ و فروشگاه‌های متنوع، همه گزینه‌هایی است که باعث محبوبیت این مرکز خرید شده است.

    مرکز خرید نوادا اوت لت

    مرکز خرید نوادا اوت‌لت سوکه


    در مرکز خرید نوادا مجموعه‌ای از فروشگاه‌های اوت‌لت وجود دارند؛ فروشگاه‌هایی که لباس‌های اورجینال با برندهای اروپایی که یکسال در انبار بوده و به فروش نرفته‌اند را به فروش می‌رسانند. پس اگر جزء آن دسته از افراد هستید که به دنبال خرید اجناس لوکس و برند، ولی با قیمت‌های مناسب‌تری هستید؛ می‌توانید یک سری به «نوادا اوت لت» بزنید تا با قیمت پایین‌تر و کیفیت بالاتر خرید خود را انجام دهید. در این مرکز خرید چند فروشگاه نیز وجود دارند که به صورت مستقیم محصولات تولیدکنندگان را به فروش می‌رسانند. این مرکز خرید شامل امکانات فراوانی از قبیل رستوران‌ها و کافه‌های مختلف، شعبه‌های استارباکس و مک‌دونالد، پارکینگ، اتاق‌ بازی برای کودکان، اتاق سیگار و همچنین یک سالن سینما است که آن‌را به مکانی عالی برای خرید و تفریح تبدیل کرده است.
    مرکز خرید نوادا اوت‌لت، که نسبت به سایر مراکز خرید بزرگ‌تر است؛ شامل محصولاتی از قبیل پوشاک و لباس، لوازم الکترونیکی، مبلمان و دکوراسیون، پارچه و لوازم آرایشی و بهداشتی است که از برندهای موجود در آن می‌توان به فیلا، آدیداس، بنتون، نایک، ماوی، کالینز و ال‌سی‌وایکیکی و... اشاره کرد. از دیگر امکانات این مرکز خرید می‌توان کارگاه‌های آموزشی برای کودکان 5 تا 12 سال را نام برد که اطلاعات اولیه‌ای را درباره برخی از حرفه‌ها و مشاغل به آن‌ها می‌دهد. کودکانی که به حرفه‌هایی مانند خلبانی، پزشکی و یا آتش‌نشانی علاقه دارند؛ می‌توانند از طریق دوره‌های برگزار شده در تاریخ‌های مشخص، به این سه حرفه معرفی می‌شوند و پس از فعالیت‌های خلاقانه گواهینامه ویژه مشارکت دریافت می‌کنند و می‌توانند با لباس‌های مشاغل موردعلاقه خود عکس بگیرند. البته افرادی که قصد خروج از شهر و سفر به سمت بدروم را دارند؛ بیشتر می‌توانند به مرکز خرید نوادا اوت‌لت سوکه برای خرید بروند؛ زیرا این مرکز خرید حدود 40 کیلومتر از شهر فاصله دارد و در شهر سوکه واقع شده است.

    مررکز خرید ای وی ام

    مرکز خرید ای وی ام


    مرکز خرید ای وی ام (Kuşadası Alışveriş ve Yaşam Merkezi) با فضای باز و فروشگاه‌های بزرگ، از مراکز خرید جدید و محبوب کوش‌آداسی محسوب می‌شود که در سال 2014 و در فضایی به وسعت 24700 متر مربع افتتاح شده است. این مرکز خرید که در فاصله کمی از شهر قرار دارد؛ محل مناسبی برای خرید تمام افراد با سلیقه‌ها و بودجه‌های مختلف، به شمار می‌رود. زیرا علاوه بر عرضه کالاهای گران‌ قیمت و برندهای اروپایی لوکس همچون نایک، آدیداس و مانگو، انواع کالاهای ارزان قیمت را نیز عرضه می‌کند. همچنین از امکانات رفاهی زیادی شامل رستوران، فست فود، آرایشگاه، سالن اسپا، خودپرداز، پارکینگ، سرویس بهداشتی، چند سالن سینما، سالن آمفی تئاتر روباز و سالن بازی کودکان نیز برخوردار است. این مرکز خرید در نزدیکی ساحل «انگ بیچ» و «پارک ساحلی آتلانتیس» آکوا قرار دارد؛ از این رو بهترین مکان برای خرید و سرگرمی و تفریح محسوب می‌شود. بهترین راه و راحت‌ترین مسیر برای دسترسی به این مرکز خرید استفاده از تاکسی است.
     
    فروشگاه هاجیوات


    فروشگاه هاجیوات


    فروشگاه هاجیوات که یکی از قدیمی‌ترین بازارهای کوش‌آداسی به شمار می‌رود؛ در سال 1968 افتتاح شده است و همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این مرکز خرید یکی از بازارهای مناسب برای خرید سوغاتی و یادگاری‌ از صنایع‌دستی ترکیه در کوش‌آداسی نیز محسوب می‌شود. در این مرکز خرید تعداد زیادی فروشگاه مدرن و لوکس هم وجود دارد؛ ولی از بهترین و پرطرفدارترین کالاهایی که می‌توانید در آن خریداری نمایید ظروف چینی و سفالی دست‌ساز رنگارنگ است که عمدتا به رنگ‌های آبی و سبز هستند. برای خرید سوغاتی در فروشگاه «هاجیوات»، به مرکز فروش آثار دستی هنرمندان و مرکز فروش زیورآلات هم سری بزنید.‌ یکی از مزیت‌های این فروشگاه این است که محصولات آن در ابعاد و قیمت‌های گوناگون و متنوعی به فروش می‌رسند و انتخاب را برای خریداران و گردشگرانی که  برای خرید به‌ آن‌جا رفته‌اند؛ راحت‌تر می‌کنند. فروشگاه هاجیوات یکی از دیدنی‌های کوش‌آداسی نیز محسوب می‌شود؛ زیرا صنایع‌دستی افراد محلی مانند یک نمایشگاه رنگارنگ این فروشگاه را مزین کرده است. پس اگر قصد خرید نیز ندارید می‌توانید برای سرگرمی و تفریح به این بازار سری بزنید و با هنرمندان ترک از نزدیک آشنا شوید.

    سخن پایانی

    در این مطلب سعی کردیم تعدادی از بهترین مراکز خرید کوش‌آداسی را به شما معرفی کنیم تا در صورت سفر به کوش آداسی؛ این جزیره زیبا شناختی پیرامون مراکز خرید آن داشته باشید. در حالت کلی اگر در کوش‌آداسی به دنبال سوغاتی و صنایع‌دستی هستید، پیشنهاد ما این است که به بازار بزرگ کوش‌آداسی و فروشگاه هاجیوات بروید تا راحت تر به هدف خود برسید. ولی اگر به دنبال کالاها و محصولات لوکس و گران قیمت‌تر هستید؛ می‌توانید از مراکز خرید مدرن‌تر مانند نوادا اوت‌لت سوکه و مرکز خرید AVM خرید کنید. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید؛ می‌توانید از خدمات آنلاین خرید بلیط هواپیما استانبول در قاصدک24 نیز استفاده کنید.