آشنایی با تفریحات سافاری دبی

دبی در سال‌های اخیر به‌دلیل جاذبه‌های دیدنی متعدد و امکانات فراوان برای گردشگران‌ به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا تبدیل شده است. اما چیزی که آن‌را از سایر کشورها متمایز می‌کند صحراهای دبی است. صحراهای دبی با تمام جذابیت‌ها و تفریحات هیجان‌انگیزشان در انتظار شما هستند تا شما خودتان را به آن برسانید. یکی از تفریحاتی که حتما باید در سفر به دبی آن‌را تجربه کنید تور سافاری دبی است. سافاری دبی یک  تور 6 ساعته در دل صحراهای جذاب دبی است که شامل تفریحات بیابانی مختلفی می‌شود که در ادامه این مطلب از قاصدک 24 مفصل به آن می‌پردازیم.


سافاری دبی

تفریحات بیابانی در سافاری دبی

 

همانطور که گفتیم در تور سافاری دبی تفریحات هیجان‌انگیز زیادی را بر روی تپه‌های شنی می‌توانید تجربه کنید. البته که بخشی از این تفریحات هیجان‌انگیز بوده و افرادی که علاقه زیادی به تجربه هیجان ندارند؛ تفریحات دیگری از کویر را می‌توانند تجربه کنند. در ادامه قصد داریم 8 نوع از بهترین تفریحاتی که می‌توانید در تور سافاری دبی تجربه کنید را به شما معرفی کنیم و توضیحات کوتاهی درباره آنها ارائه دهیم. احتمالا با شناختی که از خودتان دارید بهتر می‌دانید که کدام فعالیت‌ها برای شما مناسب‌ تر است.


لندکروز سواری در دبی

1. لندکروز سواری در سافاری دبی



در سافاری دبی تفریحات بیابانی بی‌نظیری را تجربه خواهید کرد که در همه کشورها این تفریحات امکان‌پذیر نیست. در ابتدا سوار یک لندکروز 4 در4 خواهید شد و پستی و بلندی‌های بیابان را با سرعت و هیجان تجربه خواهید کرد. البته در بین راه می‌توانید توقف کرده و از زیبایی‌های صحرا و کویر عکاسی کنید و از منظره لذت ببرید. ولی در ادامه به یک اقامتگاه خواهید رسید که بخش بعدی تور سافاری و صحرا گردی شما از آن‌جا شروع می‌شود. نکته مهم این است که رانندگان خودروهای آفرود همگی دارای گواهینامه‌های رسمی و مهارت‌های لازم برای رانندگی در این مناطق هستند و حتی امدادهای اولیه را نیز آموزش دیده‌اند و از این بابت جای نگرانی نیست.

 
اسکی روی شن

2. اسکی روی شن 


اسکی روی شن، یکی از محبوب‌ترین تفریحات در سافاری دبی به‌ شمار می‌رود که به راحتی می‌توانید آن‌ را تجربه کنید و لذت ببرید. از آن‌ جایی که شن‌های کویر نرم هستند و زمین خوردن در آن‌ جا نیز مشکلی برای کسی ایجاد نمی‌کند؛ می‌تواند تفریح ایمنی برای همه افراد باشد. اگر به اسکی علاقه‌مند هستید؛ کافی است اسنوبردهای ساده‌ای را به پا کرده و روی شن‌های طلایی صحرای دبی سر بخورید. توجه داشته باشید که این‌ کار اصلا سخت نیست و مربیانی هم در صحرای دبی وجود دارند که به کسانی ‌که تازه‌کار هستند و یا تجربه‌ای در این زمینه ندارند؛ آموزش‌های اولیه‌ای بدهند تا بتوانند تجربه‌ جدیدی در سفر با تور دبی کسب کنند.
 

شتر سواری در تور سافاری دبی

3. شتر سواری در سافاری دبی

 

در سافاری دبی علاوه بر این‌ که حیوانات مختلفی مانند جغد و روباه و... را مشاهده خواهید کرد؛ شاهد حیوانات دیگری از قبیل شتر نیز خواهید بود. می‌توانید سوار این شترهای زیبا شده و با آرامشی خاص به تماشای غروب بنشینید و عکس‌های یادگاری بیندازید. همچنین برخی از تورها در هنگام شترسواری لباس‌های سنتی از فرهنگ دبی را نیز به شما می‌دهند تا بتوانید عکسی کاملا متناسب با سفرتان با دبی به یادگار داشته باشید.


نقش حنا در دبی

4. نقش حنا در تور سافاری

احتمالا می‌دانید که طراحی با حنا یا نقش‌حنا یکی از هنرهایی است که قدمت هزار ساله‌ای را یدک می‌کشد. این هنر زیبا که بیشتر در کشورهای عربی، پاکستان، هند، خاورمیانه و کشورهای آفریقایی انجام می‌شود؛ در دبی نیز طرفداران زیادی دارد. در این روش حنا هندی با مخلوط‌ شدن با مواد دیگر اغلب به شکل خمیری درمی‌آید که به وسیله آن می‌توانند نقش‌های ظریف و زیبایی بر روی قسمت‌های مختلف بدن شما از قبیل دست، پا، کتف و... طراحی کنند که بسیار مدرن و شکیل بوده و در بین خانم‌ها علاقه‌مندان بسیاری را دارد.


رقص تانورا در دبی

5. تماشای رقص تانورا

یکی از تفریحات برجسته سافاری که فرهنگ شاد و سرزنده عرب را به خوبی نشان می‌دهد اجرای رقص تانورا است. تانورا که در زبان انگلیسی به معنی دامن است؛ نوعی رقص فولکلور محسوب می‌شود که در کشورهای اسلامی بیشتر شناخته شده و محبوبیت زیادی دارد. دلیل مهم‌ بودن این رقص، استفاده از دامن‌های چند رنگی است که در نهایت شما به قدری محو اجرای این رقص خواهید شد که ممکن است ترغیب شوید تا با آن‌ها همراهی کنید .


فرهنگ عرب و بادیه نشینی

6. آشنایی با فرهنگ عرب و بادیه‌ نشینی

گردشگران سافاری دبی، بعد  از یک روز هیجان‌انگیز و شلوغ می‌توانند خستگی خود را در یکی از این اقامتگاه‌های بیابانی و سنتی در دل کویر رفع کنند و با سبک زندگی بادیه ‌نشینی و اعراب بیشتر آشنا شوند. در این اقامتگاهها انواع غذاهای خاورمیانه‌ای، عربی و نوشیدنی‌های مختلف برای میهمانان، در بهترین کیفیت سرو می‌شوند و میهمانان می‌توانند به نشستن در کنار آتش‌های کوچک به صرف غذاهای خوش‌طعم و تماشای حرکات نمایشی شاد و مفرح بپردازند.


موتور سواری در سافاری دبی

7. موتور سواری در سافاری دبی


موتور سواری در صحرای دبی یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات تور سافاری محسوب می‌شود. می‌توانید یک موتور چهارچرخ را کرایه کنید و به گشت‌ و گذار بر روی پستی و بلندی‌های کویر بپردازید. نکته قابل توجه این است که در موتورسواری استفاده از کلاه ایمنی اجباری است تا با خیال راحت در تپه‌های شنی برانید.
 

8. بازدید از حیات‌وحش بیابان‌های دبی

صحرای دبی نیز محل زندگی برخی از گونه‌های حیات‌وحش محسوب می‌شود که ضمن بازدید از آن‌ها باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ما در قبال بازدید از حیات‌‌وحش مسئول هستیم. بیابان‌های دبی محل زندگی برخی از گونه‌های حیوانات است و شرایطی فراهم شده است تا بتوانید غزال‌ها، گربه‌های وحشی ، مارمولک‌ها و روباه‌ها را از نزدیک ببینید.


پارک سافاری دبی

  • بازدید از پارک سافاری دبی

یکی از اقدامات خلاقانه دبی برای جذب گردشگر از سراسر دنیا، ایجاد «پارک سافاری دبی» یا «سافاری لند» است که احتمالا برای کسانی‌که به حیات‌وحش علاقه‌مند هستند؛ بازدید از آن لذت‌بخش خواهد بود. باتوجه به این‌ که به دلیل نبود گونه‌های مختلفی از حیوانات در دبی وجود یک باغ‌وحش تقریبا غیرممکن بود؛ مسئولان گردشگری دبی تصمیم گرفتند تا تدابیری اعمال کنند که انواع حیوانات را از سراسر دنیا به این کشور آورده و در مکانی مناسب نگهداری کنند. پارک سافاری دبی که همان «باغ‌وحش دبی» نیز شناخته می‌شود؛ مکانی بسیار جالب و دیدنی با 2500 حیوان و 250 گونه جانوری است که برای علاقه‌مندان، بازدید از آن، بسیار جالب و جذاب خواهد بود.


پارک سافاری ویلیج

  • بازدید از سافاری ویلیج

در این مجموعه قسمتی به نام سافاری ویلیج نیز وجود دارد که علاوه بر وجود گونه‌های جانوری و حیوانی از سایر کشورها، توجه زیادی بر روی گونه‌های جانوری و حیوانات‌ محلی که مخصوص امارات هستند شده است. با اینکه گونه‌های حیوانی کشور امارات محدود هستند؛ اما در این بخش نیز شما می‌توانید کروکودیل، بوفالو، خرس، گورخر، چیتا، اسب‌آبی و شیر را ببینید.


تور سافاری دبی

چطور به سافاری دبی برویم؟

سافاری دبی یک تور 6 ساعته در صحرا است که شامل خدمات مختلفی می‌شود که بالاتر درباره آن‌ها صحبت کردیم. قیمت این تورها معمولا از 50 درهم شروع شده و تا 300 درهم نیز برای تورهای اقامتی و لوکس بالا می‌رود. پیشنهاد ما این است که برای تجربه یک تور سافاری مطمئن، از یک شرکت مطئن اقدام به رزرو تور سافاری نمایید و یا از فردی که قبلا توری را تجربه کرده است؛ کمک بگیرید. زیرا در برخی مواقع، تبلیغاتی که در سایت‌های رزرو چنین تورهایی می‌شود؛ با خدماتی که واقعا به شما ارائه می‌دهند متفاوت است.


صحرای دبی

سخن آخر

صحراهای عربی همیشه زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند و و با برتری فریبنده و حیرت‌انگیز خود همه گردشگران آسیایی و اروپایی را که تا به‌ حال کویری این‌ چنین را از نزدیک ندیده‌اند مجذوب خود کرده و ترغیب به ماجراجویی و کشف آن می‌کند. اما جذابیت کویرهای دبی به تفریحات هیجان‌انگیز روزانه آن ختم نشده و زیبایی آن زمانی بیشتر دیده می‌شود که آفتاب غروب کرده و ستاره‌های درخشان یکی یکی بیرون می‌آیند و شما تصویری بی‌نظیر، حیرت‌انگیز و بدون هیچ نور مزاحم از آسمان خواهید دید که تا به‌ حال ندیده بوده‌اید. احتمالا هرگز باورتان نخواهد شد که همین آسمان هر روز بالای سرشماست و شما از دیدن آن به این قشنگی محروم هستید. پس حتما پیشنهاد می‌کنم که هرچه زودتر بلیط هواپیما دبی را تهیه نمایید و تور سافاری دبی را تجربه کنید.