معرفی مهم‌ترین جزیره‌های استانبول

تعطیلات ساحلی برای بسیاری از گردشگران ایده‌آل است؛ به خصوص کسانی‌که عاشق سکوت و پیچیدن باد در لای موهای خود هستند. یکی از ویژگی‌های اصلی این جزایر صدای سکوت است. در این جزیره‌ها، همه وسایل نقلیه ممنوع هستند و این جزایر را به واحه‌ای از صلح و آرامش تبدیل می‌کنند. وسایل حمل و نقل اصلی که  وجود دارند شامل: اتوبوس برقی، دوچرخه و کالسکه‌برقی است. در حقیقت تنها صدایی که می‌شنوید صدای پا و زنگ دوچرخه است. در این مطلب  از قاصدک24 قصد داریم زیباترین جزایر استانبول را به شما معرفی کنیم. باماهمراه باشید تا شما را با بهترین   زمان سفر به استانبول  و زیباترین جزایر استانبول برای گذراندن تعطیلات آشنا کنیم.
 

زیباترین جزیره‌های استانبول


زیباترین جزیره‌های پرنس استانبول


در حالی که شهر استانبول جاذبه‌های دیدنی فراوانی دارد و همواره میزبان گردشگرانی از سراسر جهان است؛ در سفر خود به ترکیه، از گشت و گذار در جزیره‌های استانبول غافل نشوید. جزایر پرنس به ترکی به نام (آدالار) مجموعه‌ای از جزایر هستند که در  20 کیلومتری جنوب شرقی «بسفر» در دریای مرمره قرار دارند. این مجمع الجزایر به استانبول تعلق دارند و در کل از 9 جزیره تشکیل شده است که چهار جزیره آن مسکونی است. کل جمعیت این جزایر حدود 15000 نفر است. جزایر پرنس استانبول نزدیک‌ترین جزیره به استانبول است و یکی از مکان‌های توریستی و  جاذبه‌های گردشگری ارزان و قیمت مناسب در ترکیه محسوب می‌شود. شاید حتی آن‌ها را نشناسید؛ ولی ما در این مطلب قصد داریم به معرفی 7 مورد از معروف‌ترین جزیره‌های استانبول بپردازیم.
 


جزیره بویوک آدا استانبول
 

1. جزیره بویوک آدا استانبول



جزیره «  Büyükada» که نام آن در زبان ترکی به معنای جزیره بزرگ است، بزرگ‌ترین جزیره از 9 جزیره‌ای است که جزایر پرنس را تشکیل می‌دهند و مجموعه‌ای از جزایر در اطراف استانبول هستند.این جزیره با مساحتی حدود 5 کیلومتر مربع  محله ای از منطقه «آدالار» در استانبول محسوب می‌شود. این جزیره دارای دو قله است که در ترکی تپه عیسی «Isa Tepesi» نام دارند. درمیان دره ای که بین دو تپه که باعث تشکیل Isa Tepesi شده است؛ یک کلیسا و یک صومعه «آگیوس نیکولائوس» وجود دارد. به غیر از آن می‌توانید از کلیساهای «ارتدکس یونانی پاناژیا»، «هاگیوس دمتریوس»، کلیسای « فرانسیسکن سان پاسیفیکو» و کلیسای ارمنی «سورپ» نیز دیدن نمایید. همچنین یک کافه  نیز در این جزیره وجود دارد که چیپس‌های خوشمزه، ساندویچ‌های سوسیس و نوشیدنی‌های خوشمزه سرو می‌کند.
 
 
جزیره بورگاز آدا استانبول


2. جزیره بورگاز آدا استانبول


جزیره بورگاز آدا «  Burgazada» سومین مجموعه بزرگ از جزایر پرنس در استانبول است که در آن یک تپه منفرد وجود دارد که به  طول دو متر امتداد دارد. این جزیره که یکی از جزایر مهم ترکیه در نزدیکی استانبول واقع شده است؛ به دلیل قلعه‌ای که دمتریوس اول مقدونی ( یکی از جانشینان اسکندر مقدونی) ساخته است؛ نامگذاری شده است. گردشگران می‌توانند در صورت سفر به این جزیره، از موزه « Sait Faik Abasıyanık » نیز دیدن نمایند. همچنین یکی از بهترین کافه‌های استانبول نیز در این جزیره واقع شده است که شعبه‌های دیگری هم در مرکز استانبول دارد. پیشنهاد میکنم اگر به این جزیره سفر کردید حتما به شعبه اصلی کافه «فور لتر ورد» رفته و طعم قهوه‌های بی‌نظیر ترک را در محیطی منحصر به فرد بچشید.
 جزیره هیبلی آدا استانبول
 


3. جزیره هیبلی آدا استانبول


جزیره «Heybeliad» ترکیه که در منطقه «آدالار» در استانبول قرار دارد؛ به عنوان دومین جزیره بزرگ از مجموعه جزایر پرنس در دریای مرمره در استانبول شناخته می‌شود. جمعیت این جزیره در زمستان حدود 5500 نفر است؛ در حالی‌که در تابستان صاحب خانه‌های تابستانی برمی‌گردند و جمعیت تا حدود 30000 نفر هم افزایش می‌یابد. از جاذبهֱ‌های اصلی این جزیره در تابستان می‌توان به برگزاری کنسرت‌های کوچک در فضای باز و یک باشگاه شنا و تناسب اندام درکنار دریا اشاره کرد. اگر به این جزیره سفر کردید؛ می‌توانید از خانه «عصمت اینونو» دومین رئیس جمهور ترکیه که از بازدید کنندگان دائمی جزیره محسوب می‌شد و الان به‌عنوان موزه‌ای در جزیره شناخته می‌شود نیز دیدن کنید. بازدیدکنندگان پس از ورود به این جزیره دو معماری زیبا را در محوطه مدرسه نیروی دریایی این جزیره تماشا خواهند کرد : یکی از آن‌ها «کاماریوتیسا» نام دارد و تنها کلیسای بیزانسی جامانده در جزایر قدیمی است و دیگری «قبر ادوارد باریون»، دومین سفیری که ملکه الیزابت اول از انگلستان فرستاد.
 
 جزیره سیوری آدا استانبول
 


4. جزیره سیوری آدا استانبول



 جزیره «سیوری‌آدا» که جزیره بی‌مصرف نیز نامیده می‌شود؛ در نزدیکی استانبول قرار داشته و مساحت آن حدود 0.05 کیلومتر مربع است.  گفته می‌شود علت نام‌گذاری این جزیره، به خاطر کشتن سگ‌های ولگرد بوده است که خشم خدا را به این مکان آورده است. این مکان، اغلب محلی برای روحانیان بیزانسی بود که برای عبادت به این محل می‌آمدند. همچنین در گذشته زندانی در این محل قرار داشته که از آن برای زندانی کردن افرادی که تصور می‌شد دردسرساز هستند استفاده می‌کردند. بازدیدکنندگان می‌توانند با سفر به این جزیره، ویرانه‌های جداشده یک صومعه بیزانسی قرن نهم را به همراه صومعه‌ای رومی در اینجا ببینند. ساختمان‌های اصلی، مانند کلیسای کوچک، و آب‌انبار واقع در مرکز جزیره شهر در قرن نهم ساخته شده است.



جزیره گوکچه آدا استانبول



5. جزیره گوکچه  آدا استانبول



جزیره «گوچه آدا» که بزرگ‌ترین جزیره استانبول و کل ترکیه نیز شناخته می‌شود؛ در شمال دریای اژه قرار گرفته است. اگر چه در همه فصول می‌توان از این جزیره زیبا دیدن کرد؛ ولی در فصل تابستان تا بهار منظره بسیار سرسبزی  دارد و می‌تواند تجربه خوبی را  برای شما رقم بزند. با توجه به این که این جزیره محل زندگی فلامینگوهای صورتی و زیباست، اگر علاقه دارید از نزدیک این فلامینگوهای صورتی را ببینید حتما به این جزیره سفر کنید.



جزیره کاشیک استانبول


6. جزیره کاشیک استانبول


این جزیره که نام آن به ترکی «Kaşık» نوشته می‌شود؛ به معنای قاشق است که در حقیقت از لحاظ ظاهری شبیه قاشق بوده و یک ملک خصوصی  محسوب می‌شود که متعلق به یک خانواده یونانی به نام «دانون» شناخته می‌شود. بنابراین بازدیدکنندگان برای این‌که بتوانند از این جزیره بازدید کنند، باید از صاحب این جزیره کسب اجازه کنند تا بتوانند به داخل آن بروند. امکان این‌که با تورهای گردشگری بتوانید ثبت‌نام کنید و از این جزیره دیدن کنید وجود دارد؛ ولی باید قبل از پر شدن تور، اقدام به ثبت‌نام نمایید. پس از ورود به این جزیره زیبا، تماشای ساحل شنی و فضای سبز برای شما بسیار لذت‌بخش خواهد بود.



جزیره صدف استانبول


7. جزیره صدف استانبول

جزیره صدف «Sedef» که با مساحت0.157 کیلومتر مربع به‌عنوان یکی از کوچک‌‌‌ترین جزیره‌های پرنس استانبول به‌شمار می‌رود؛ به‌دلیل ساختمان‌های سفیدی که در این منطقه وجود دارد؛ لقب "مادر مروارید" را به خود گرفته است. این جزیره نیز تقریبا یک ملک نیمه خصوصی است و درختان کاجی که در سرتاسر آن وجود دارد؛ توسط مالک آن کاشته شده است. همچنین در این جزیره  به‌دلیل قوانین سخت گیرانه‌ای که برای حفاظت از محیط‌زیست وجود دارد، اجازه ساخت املاک و ساختمان با بیش از دو طبقه را برای مردم محلی صادر نمی‌کنند.


جزیره یاسی آدا استانبول



8. جزیره یاسی‌آدا استانبول



جزیره یاسی آدا « Yassıada» که نام آن به معنای "جزیره مسطح" است؛ پس از تغییر نام به جزیره  " آزادی" و "دموکراسی" نیز معروف شد. اما همچنان از نام قدیمی آن نیز استفاده می‌شود. این جزیره با مساحت 0.05 کیلومتر مربع در محله‌ای در منطقه «آدالار» استانبول در ترکیه قرار دارد. یاسی آدا اغلب توسط بیزانس، برای فرستادن افراد برجسته و زندانیان دردسرساز از جنگ‌های صلیبی به تبعید استفاده می‌شد. به‌عنوان نمونه «نرسس» پدرسالار ارامنه، یکی از این افراد بود. بازدیدکنندگان حتی الان نیز می‌توانند چهارسلول زندان را نیز در زیرزمین ببینند. اما علاوه بر این‌ها، یک صومعه نیز در اینجا وجود دارد که توسط امپراتور بیزانس «تئوفیلوس» و همچنین کلیسایی که توسط «پاتریارک»، تبعید شده ایگناتیوس در سال 860 ساخته شده است.
 


سخن آخر


این مقاله یک راهنمای کامل از گشت و گذار در جزایر پرنس استانبول بود که برای شما نوشتیم. سفر یک روزه به جزایر پرنس یکی از محبوب‌ترین کارهایی است که باید در گشت و گذار در استانبول انجام دهید تا مسافرت شما به ترکیه را تکمیل کند. مناظر طبیعی خیره کننده، فرار از شلوغی شهر استانبول و در عین حال لذت‌بردن از طبیعت ، هوای تازه و سواحل استانبول و شگفتی‌های آن، تمام چیزهایی است که در محیط شهری از آن محروم هستید. با خواندن این مطلب  و با مروری بر جاذبه‌های برتر تاریخی جزایر با نحوه رسیدن به این جزایر و همچنین اقامت در آن‌ها آشنا خواهید شد . اگر قصد سفر به ترکیه را دارید می‌توانید از خدمات تهیه آنلاین بلیط هواپیما استانبول از قاصدک 24 استفاده کنید و سفر خود را شروع نمایید.