مناطق دیدنی مارماریس ترکیه

مارماریس شهری بندری است که در جنوب غربی ترکیه قرار دارد، آب و هوای این شهر ساحلی زیبا بسیار عالی و دلپذیر است. این شهر یکی از زیباترین شهرهای گردشگری است که هر ساله توریست‌های بسیاری از سراسر دنیا با تور مارماریس به این شهر زیبا می‌آیند. تنوع جاذبه های گردشگری در شهر مارماریس ترکیه به قدری زیاد است که گاهی اوقات انتخاب را برای مسافران سخت می‌کند. به همین منظور در این مطلب توضیحات کاملی درباره‌ی این شهر دیدنی و زیبا نوشته‌ایم که می‌تواند راهنمای شما در سفر به مارماریس ترکیه باشد. اگر می‌خواهید حتی در خانه خود گردشگری را تجربه کنید با قاصدک ۲۴ همراه باشید.

عکس جاهای دیدنی مارماریس

جاهای دیدنی مارماریس ترکیه


در جزیره زیبای مارماریس قلعه‌ها و جزایر متعدد و جذابی وجود دارد که باید از نزدیک شگفتی‌های آن را دید. در زیر با معروف ترین نقاط دیدنی مارماریس آشنا می‌شویم:

  • قلعه و موزه مارماریس
  • سواحل مارماریس
  • تفرجگاه ایچملر
  • تفرجگاه تورونج
  • جزیره کلئوپاترا
  • شهر دالیان
  • دهکده تورگوت
  • فواره های رقصان
  • آرامگاه های صخره ای ساریان

قلعه و موزه مارماریس


اگر عاشق تاریخ هستید در لیست جاهای دیدنی مارماریس حتما قلعه و موزه مارماریس را فراموش نکنید. این قلعه در ۱۴۴۰ قبل از مسیح توسط یونانی ها بنا شده که زمانی پایگاه نظامی بوده است. قلعه مارماریس روی تپه‌های مارینا در مرکز مارماریس قرار دارد و دو بخش از آن برای بازدید گردشگران و مابقی به انبار و سالن باستان شناسی اختصاص می‌یابد.

سواحل مارماریس


یکی از بهترین جاهای دیدنی مارماریس که می‌توانید با تهیه بلیط هواپیما از آن دیدن کنید، سواحل زیبای جزیره است. در این سواحل تفریگاه‌ها و رستوران‌های بسیاری وجود دارد که پذیرای مسافران هستند. در سواحل مارماریس گردشگران می‌توانند از حمام آفتاب لذت ببرند.

عکس سواحل مارماریس

تفرجگاه ایچملر


یکی از جاهای دیدنی مارماریس ترکیه تفرجگاه ایچملر است که شما علاوه بر شنا و تفریح در ساحل می‌توانید در آنجا آفرود سواری، شبگردی عاشقانه، ماساژ بدن و حمام آفتاب داشته باشید، حتی اگر از تفریح خوشتان نمی‌آید ولی عاشق خرید هستید می‌توانید سری به تفرجگاه ایچملر بزنید. همچنین در تفرجگاه ایچملر بهترین مراکز خرید مارماریس قرار دارند و همچنین هتل‌های مجللی برای آسایش و استراحت گردشگران وجود دارد. تفرجگاه ایچملر بهترین مکان برای تماشا کردن غروب است.

تفرجگاه تورونج


تفرجگاه تورونج چشم انداز زیبایی به جنگل و دریا دارد و در ۲۰ کيلومتری مارماریس قرار دارد و به دلیل چشم انداز زیبایش مشهور شده است. این تفرجگاه بین تپه‌های جنگلی قرار گرفته که از درختان میوه انجیر و انار پوشیده شده است. از امکانات این تفرجگاه می‌توان به آفرود سواری، قدم زدن در جنگل، دوچرخه سواری، قایق سواری و شنا در ساحل آرام اشاره کرد.

جاذبه های دیدنی مارماریس ترکیه

جزیره کلئوپاترا


یکی از طبیعی‌ترین و زیباترین جزیره های مارماریس جزیره کلئوپاترا است که ساحلی با شن‌های ماسه‌ای طلایی دارد. چنین ماسه‌هایی در سواحل مصر یافت می‌شود‌. این جزیره در ۱۸ کيلومتری مارماریس قرار دارد و در ساحل آن می‌توانید از قدم زدن به روی شن‌های طلایی و خوردن نوشیدنی‌های خنک و دلچسب لذت ببرید. بهتر است برای یک بار هم که شده به مارماریس ترکیه سفر کنید و از جزیره کلئوپاترا دیدن نمایید. برای ورود به این جزیره باید پول پرداخت کنید.

شهر دالیان ترکیه


شهر دالیان مشهورترین جای دیدنی مارماریس است که شهرت جهانی دارد، این شهر به خاطر رودخانه دالیان و ساحل ایزتوزو، حمام گل و شهر باستانی کائونوس مشهور شده است. برای بازدید از این شهر تاریخی دو سه روز زمان لازم دارید تا همه جای آن را تماشا کنید. در دالیان ترکیه همه امکانات محیا شده تا شما راحت بتوانید از دیدن شهر لذت ببرید. برای بازدید از شهر دالیان دو راه پیش روی شماست، راه اول سفر با کشتی که شما علاوه بر تماشای آب‌های شفاف دریا از حمام آفتاب بر روی کشتی هم لذت خواهید برد. راه دوم سفر با اتوبوس است اگه دوست ندارید با کشتی سفر کنید و سفر ارزانی هم داشته باشید با اتوبوس به شهر دالیان سفر کنید. اتوبوس‌ها هم هر یک و نیم ساعت برای استراحت توقف می‌کنند.

دهکده تورگوت


دهکده تورگوت در ۳۱ کيلومتری جنوب غربی مارماریس قرار گرفته است. این دهکده جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد که شامل قلعه و آبشار تورگوت، ساحل زیبا، قایق‌های بادبانی، فروشگاه‌ها و رستوران‌های متنوع می‌شود. بازدیدکنندگان دو سه روزی را می‌توانند در این دهکده بگذرانند و از زیبایی‌های آن لذت ببرند. برای رفتن به دهکده تورگوت باید اول به روستای جذاب بییر بروید؛ بعد از تماشای زیبایی‌های این روستا به دهکده تورگوت رفته یا اینکه از مارماریس مستقیم به این دهکده سفر کنید.

دیدنی های جزیره مارماریس

فواره‌های رقصان از جاهای دیدنی مارماریس


یکی از زیباترین دیدنی های مارماریس ترکیه فواره های رقصان این شهر است که همراه با موسیقی و نورپردازی است که نمایش آن نیم ساعت طول می‌کشد. زیبایی‌های این فواره‌ها به قدری زیاد است که گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. مخصوصا شب که بازدیدکنندگان بسیاری گرد آن جمع می‌شوند. بسیاری از مردم برای برآورده شدن آرزوهای خود درون آن سکه‌ای می‌اندازند.

آرامگاه های صخره ای ساریان


آرامگاه های صخره ای ساریان شامل کنده‌کاری‌های زیبا و با شکوهی است که قدمت بسیار زیادی دارند. برای دیدن این صخره‌ها باید ماجراجویی را شروع کنید و دل به کوه بزنید تا حکاکی‌های این آرامگاه را مشاهده کنید. البته برای نگهداری از حکاکی‌های آرامگاه های صخره ای ساریان گردشگران فقط می‌توانند از درون قایق‌های خود و از دور تماشا کنند.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم بهترین مکان‌های دیدنی و تفریحی مارماریس ترکیه را معرفی کنیم. امیدواریم با خواندن این مطلب خود را برای یک سفر دوست داشتنی و به یاد ماندنی آماده کرده باشید. برای تجربه سفری بهتر می‌توانید مطلب راهنمای کامل سفر به مارماریس از قاصدک24 را مطالعه کنید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی مارماریس ترکیه

بله مارماریس در جنوب غربی ترکیه و در کنار دریا قرار گرفته است.