همه چیز درباره سفر به انتالیا

قبل از اینکه سفر خود را آغاز کنید بهتر است با جزئیات و اطلاعات لازم در آن آشنا شوید. این موضوع زمانی اهمیت بیشتر پیدا می‌کند که مقصد شما کشورهای خارجی باشند. مثلا تصور کنید می‌خواهید به شهرهای ترکیه بروید و نمی‌دانید سفر زمینی به آنتالیا بهتر است یا سفرهوایی، هزینه سفر به انتالیا چقدر است؟ پرداخت کرایه تاکسی‌ها برای رفت و آمد به چه شکل هستند؟ شما حتی اگر با آب و هوای آنتالیا آشنا نباشید، نخواهید توانست برنامه‌ریزی درستی برای سفر داشته باشید. بنابراین همواره مطالعه راهنمای جامع سفر به آنتالیا حائز اهمیت خواهد بود و به شما در داشتن لحظاتی رضایت‌بخش کمک خواهد کرد. در ادامه مطلب با قاصدک 24 همراه شوید تا به سراغ آنتالیا، سرزمین سواحل آفتابی ترکیه برویم.

سفر به انتالیا

راهنمای کامل سفر به آنتالیا


در راهنمای سفر به آنتالیا ترکیه قصد داریم با شیوه رسیدن به این شهر آشنا شویم؛ هزینه‌های سفر را مورد بررسی قرار دهیم؛ در مورد بهترین زمان سفر صحبت کنیم و حتی از رستوران‌های معروف آن مطلع شویم. بنابراین خیالتان از سفر به آنتالیا آسوده باشد! چرا که به تمام نکات لازم در این مسافرت اشاره خواهیم کرد.

بهترین زمان سفر به آنتالیا چه فصلی است؟


اولین موضوعی که قصد داریم به سراغ آن برویم، معرفی بهترین زمان سفر به آنتالیا است. از آنجایی که آب و هوای آنتالیا در بهار بسیار معتدل و مدیترانه‌ای شناخته می‌شود، توصیه می‌کنیم این فصل را برای مسافرت انتخاب کنید. سفر به آنتالیا در نوروز از جذابیت بسیار زیادی برخوردار بوده و از محبوب‌ترین فصول گردگشران است. البته شما می‌توانید در تابستان نیز به این شهر توریستی سفر کنید و از تفریحات آبی آن لذت ببرید. تنها باید توجه داشته باشید، رطوبت آنتالیا در تابستان بسیار زیاد بوده و ممکن است برای برخی از افراد آزاردهنده باشد؛ لذا توصیه می‌کنیم اگر به دنبال بهترین تجربه در سفر به انتالیا هستید؛ مسافرت خود را به شهریور یا اوایل مهر ماه موکول کنید. در این زمان هنوز شرایط آب و هوایی مطلوب است و فرصت برای آب تنی در سواحل و استفاده از تفریحات دریایی مهیاست.
 
تصاویر شهر آنتالیا ترکیه
ممکن است بگویید سفر به آنتالیا در زمستان چگونه است؟ در پاسخ باید بگوییم جاهای دیدنی آنتالیا در زمستان نیز خیره‌کننده هستند و شما را غرق در مناظر برفی خود می‌کنند. برای اطلاعات دقیق‌تر در این زمینه مطلب «بهترین زمان سفر به آنتالیا» از قاصدک 24 را مطالعه کنید تا علاوه‌بر شناخت فصول سفر، با ارزان‌ترین و گران‌ترین ایام نیز آشنا شوید.

هزینه سفر به آنتالیا چقدر است؟


یکی از رایج‌ترین دغدغه‌ها در مسافرت خارجی، نداشتن اطلاعات کافی در خصوص هزینه‌های سفر است. بنابراین در زیر لیست دقیق خرج سفر به آنتالیا 1401 را آورده‌ایم:

  1. هزینه عوارض خروج از کشور
  2. هزینه پاسپورت
  3. فصل مسافرت
  4. شیوه مسافرت به آنتالیا
  5. قیمت هتل و غذا
  6. رفت و آمد در شهر
  7. هزینه ورودی جاذبه‌های گردشگری و تفریحات
  8. خرید سوغاتی

 
در ادامه با هرکدام از موارد بالا آشنا می‌شویم. برای اطلاع دقیق از قیمت هر کدام در سال 1401، مطلب «هزینه سفر به آنتالیا» از قاصدک 24 بسیار مفید خواهد بود. اگر قصد سفر ارزان به آنتالیا را نیز دارید توصیه می‌کنیم ایام کم تردد مانند فصل زمستان را انتخاب کنید.

راهنماي سفر به انتاليا با تور


اگر اولین بار است به آنتالیا سفر می‌کنید، این روش بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. در سفر به آنتالیا با تور دیگر نگران هماهنگی بلیط و رزرو هتل نیستید؛ دردسرهای یافتن هتل مناسب و مطمئن را ندارید و از همه مهم‌تر می‌توانید هزینه‌ها را به صورت دقیق‌تر برنامه‌ریزی کنید. تور لحظه آخری آنتالیا قاصدک 24 نیز به شما کمک می‌کند سفر ارزان‌تری داشته باشید و تمامی خدمات ضروری مانند بلیط، بیمه، هتل و گشت شهری را به صورت یکجا دریافت کنید. برای اطلاع از قیمت این تور و تور استانبول به آنتالیا  با تیم قاصدک 24 تماس بگیرید.
البته سفر به آنتالیا بدون تور نیز مزایای خودش را دارد. به عنوان مثال می‌توانید در هر ساعت دلخواه پرواز رزرو نمایید، هتل موردنظر خود را انتخاب کنید، نیمی از راه را به صورت هوایی بروید و مابقی را به صورت زمینی طی کنید. در هر صورت چه با تور و چه بدون تور سفر کنید، باید از شیوه رسیدن به مقصد اطلاعات داشته باشید.

سفر زمینی به آنتالیا 


دو شیوه برای رسیدن به آنتالیا وجود دارد، یکی استفاده از روش‌های زمینی و دیگری بهره‌بردن از سفرهای هوایی می‌باشد.سفر زمینی به آنتالیا شامل سفر با قطار، اتوبوس و ماشین شخصی می‌شود و در بیشتر اوقات هزینه کمتری نسبت به خرید بلیط هواپیما دارد. البته این موضوع را نیز باید در نظر داشته باشید که سفر زمینی همواره دردسرهای بیشتر داشته و ممکن است بسیار طولانی‌تر از سفر هوایی باشد.

سفر زمینی به آنتالیا

سفر به آنتالیا با قطار


اگر قصد دارید خود را به دردسر بیاندازید سفر به آنتالیا با قطار را انتخاب کنید! این روش چندان توصیه نمی‌شود؛ زیرا مسیر مستقیم از ایران به آنتالیا با قطار وجود ندارد. به عبارتی دیگر شما باید ابتدا بلیط قطار تهران-آنکارا را خریداری کنید؛ از قطار در مرز رازی یا بازرگان برای بازرسی پیاده شوید؛ پس از بررسی مدارک مجدد سوار قطار شده و به ترکیه بروید. ولی خوشحال نشوید اینجا پایان کار نخواهد بود و این قطار تنها شما را تا وان خواهد برد. یعنی می‌بایست دوباره از قطار پیاده شوید؛ با کشتی به اسکله تاتوان بروید و سپس دوباره قطار سوار شوید و به آنکار برسید. حال دیگر تفاوتی ندارد با چه روشی مسیر 480 کیلومتری از آنکارا تا آنتالیا را طی کنید؛ زیرا انواع وسیله حمل و نقل برای این کار وجود خواهد داشت و حدودا 6 ساعت طول خواهد کشید. همانطور که مشاهده کردید، سفر به انتالیا با قطار دشوار و زمان‌بر است اما می‌تواند تجربه یک سفر دریایی را نیز مهمانتان کند و لحظات پرماجرایی برایتان به ارمغان بیاورد.

سفر به آنتالیا با اتوبوس


یک روش دیگر از سفر زمینی به آنتالیا خرید بلیط اتوبوس است. در این راه همانند سفر با قطار، هیچ مسیر مستقیمی وجود ندارد. یعنی ابتدا باید به یکی از 3 مرز ایران ترکیه بروید که توصیه ما انتخاب مرز بازرگان است. سپس سوار اتوبوس یا دولموش‌های ترکیه شوید و خود را به آنکارا برسانید. سپس از اتوبوس‌های آنکارا-آنتالیا استفاده کنید و پس از گذشت 9 ساعت به مقصد برسید. خبر خوب این است که قیمت بلیط اتوبوس‌های بین شهری در ترکیه گران نیستند و بسیار ارزان‌تر از مسافرت به آنتالیا با هواپیما تمام می‌شوند.

راهنمای مسافرت به انتالیا

سفر به انتالیا با ماشین شخصی


اگر قصد دارید با خودروی شخصی به آنتالیا بروید، باید با مرزهای ایران-ترکیه آشنا باشید و مدت زمان رسیدن از هرکدام را بدانید:

  • فاصله مرز بازرگان در تبریز تا وان: 104 کیلومتر و 2 ساعت
  • مرز رازی در خوی تا وان: 170 کیلومتر و 3 ساعت
  • مرز سرو در ارومیه تا وان: 230 کیلومتر و 4 ساعت
  • فاصله وان تا آنتالیا: 1432 کیلومتر و حداقل 16 ساعت


توجه نمایید ساعات ذکر شده در بالا بدون احتساب زمان بازرسی در مرز هستند. این زمان که به بازرسی مدارک شخصی و مدارک ماشین اختصاص می‌یابد حدودا 4 ساعت خواهد بود. مدارک لازم برای سفر به آنتالیا با ماشین شخصی شامل پاسپورت، رسید عوارض خروج از کشور، گواهینامه بین‌المللی با اعتبار حداقل یک سال، بیمه و پلاک بین‌المللی، دفترچه مالکیت و کاپوتاژ خودرو است.

سفر به آنتالیا با هواپیما


آسان‌ترین شیوه در راهنمای مسافرت به انتالیا استفاده از هواپیما معرفی می‌شود. با این روش در کمترین زمان به مقصد خواهید رسید و تنها 1 توقف در فرودگاه سابیها استانبول خواهید داشت. قیمت بلیط هواپیما آنتالیا از فرودگاه امام خمینی تهران نیز حداقل 6 میلیون تومان است. این هزینه به مدت زمان توقف، ساعت پرواز، فصل سفر و نوع کلاس پروازی بستگی دارد. به عنوان مثال با برخی پروازها 6 ساعته به آنتالیا خواهید رسید و با برخی‌ها 20 ساعت در راه خواهید بود. این زمان به میزان توقف در استانبول برمی‌گردد. در قاصدک 24 می‌توانید جزئیات هر پرواز را مشاهده کنید. تنها باید به بخش پرواز خارجی بروید، مبدا خود را مشخص کنید و مقصد را بر روی آنتالیا قرار دهید. سپس تاریخ مدنظر را وارد کرده و جستجو را انجام دهید. هزینه هر بلیط، ساعت توقف، ظرفیت باقیمانده، نوع ایرلاین و... نمایش داده خواهند شد.

فرودگاه آنتالیا


اگر برای مسافرت به آنتالیا روش هوایی را انتخاب کردید، خواه یا ناخواه می‌بایست با فرودگاه آن نیز آشنا شوید. اول از همه خیالتان از خدمات رفاهی آن راحت باشد؛ زیرا فرودگاه آنتالیا در سال 2011 بهترین فرودگاه در اروپا شناخته شده است. بنابراین پس از فرود می‌توانید از امکانات بیشمار آن همانند فروشگاه مواد غذایی، مراکز خرید سوغاتی، رستوران، کافی شاپ، سالن استراحت، درمانگاه، فضای باز برای کودکان، صرافی و خودپرداز بهره‌مند شوید. همچنین از آنجایی که فاصله فرودگاه تا مرکز شهر آنتالیا 14 کیلومتر است، برای رفت و آمد می‌توانید از اتوبوس‌های شاتل (اتوبوس فرودگاه آنتالیا) ، اتوبوس و تاکسی استفاده کنید. در ادامه با حمل و نقل در سطح شهر بیشتر آشنا می‌شویم.


بیشتر بخوانید: فرودگاه اسپارتا سلیمان دمیرل




فرودگاه آنتالیا کجاست

حمل و نقل در آنتالیا


برای اینکه بتوانید به جاهای دیدنی بروید؛ از سواحل بازدید کنید و با آثار تاریخی آشنا شوید، باید از نحوه حمل و نقل در آنتالیا مطلع باشید. برای رفت و آمد وسایل نقلیه متنوعی وجود دارند که شامل تاکسی، اتوبوس، ون (دولوموش ترکیه) و تراموا می‌شوند.
به خاطر داشته باشید قیمت تاکسی در آنتالیا 1401 برای هر کیلومتر  3 لیر بوده و هزینه ورودی آن 3.50 لیر می‌باشد. کرایه تراموای آنتالیا نیز در سال جاری 5 لیر ارائه شده است. برای پرداخت این مبالغ نیز موظف به استفاده از آنتالیا کارت هستید؛ زیرا رانندگان ترکیه کرایه را به صورت نقدی قبول نمی‌کنند. هزینه آنتالیا کارت در سال 1401، 12 لیر است.

آنتالیا کجا بریم؟ جاهای دیدنی آنتالیا


آنتالیا جاهای دیدنی متنوعی دارد که شامل مراکز خرید، تفریحات آبی، سواحل آفتابی، موزه‌های دیدنی و جاذبه‌های طبیعی می‌شوند. شما می‌توانید در سفر از این اماکن بازدید کنید و لحظات لذت‌بخشی را برای خود رقم بزنید.

جاهای دیدنی آنتالیا با تور

در زیر لیست بهترین و معروف ترین جاهای دیدنی آنتالیا را به همراه مراکز خرید مشهور آن مشاهده می‌کنید:

  • برج ساعت
  • آبشارهای دودن آنتالیا
  • تونک تپه
  • غار کارائین
  • آکواریوم آنتالیا
  • چشمه های کارست
  • مسجد علاءالدین آنتالیا (مسجد مناره یولی)
  • مسجد مراد پاشا انتالیا
  • موزه باستان شناسی آنتالیا
  • مرکز خرید اوزدیلک پارک آنتالیا
  • مرکز خرید میگروس آنتالیا
  • مرکز خرید لاورا آنتالیا
  • اوت لت دیپو
  • مرکز خرید تراسیتی
  • مرکز خرید بلک آنتالیا

تفریحات و سواحل آنتالیا


یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر، رفتن به سواحل دیدنی آنتالیا و امتحان کردن تفریحات آبی و هوایی آن است. شما می‌توانید در کنار سواحل زیبای کنیالتی چادر بزنید و از شنیدن صدای امواج آب لذت ببرید. می‌توانید به ساحل ماسه‌ای لارا بروید و ورزش‌های پرشور و نشاط ساحلی را امتحان کنید. همچنین اگر قصد دارید یک تجربه آرامش‌بخش در کنار دریا داشته باشید، آفتاب بگیرید و ریلکس کنید؛ حتما سری به ساحل آدراسان بزنید. ساحل بلک نیز برای گردشگرانی که به دنبال تفریحات لوکس همچون گلف هستند، بهترین انتخاب است.

البته این‌ها تنها امکانات رفاهی آنتالیا نیستند و شما می‌توانید برای شنا، آب تنی، غواصی، سرسره‌بازی، کف بازی، استخرهای مخصوص، پرش از ارتفاع، رفتینگ و... به  پارک های آبی آنتالیا بروید. این پارک‌ها یکی از بهترین و محبوب‌ترین مراکز تفریحی هستند و اوقاتی سرتاسر هیجان را برایتان به همراه می‌آورند.



بیشتر بخوانید: تفریحات آنتالیا؛ تفریحاتی که نمی‌توانید از آن‌ها غافل شوید!



تفریحات آنتالیا در تابستان

غذا در رستوران های آنتالیا


قبل از اینکه با رستوران های آنتالیا آشنا شویم، بهتر است سفری خوشمزه به دنیای غذاهای لذیذ ترکی داشته باشیم. غذاهای وسوسه‌کننده‌ای که با عطر و بوی خود، یک وعده غذایی خاطره‌انگیز را مهمانتان خواهد کرد. از خوشمزه‌ترین غذاهای آنتالیا که توصیه می‌کنیم حتما آن‌ها را در سفر امتحان کنید شامل سیب زمینی تنوری کومپیر، بورک، پیده، املت منمن، خوراک ماهی لوفر، مانتی، کوفته و کباب ترکی، نان سیمیت، دلمه، پیتزا لاماجون، باقلوای ترکی و سوپ عدس تارهانا می‌شود.

عکس نان سیمیت ترکیه
برای انتخاب رستوران های آنتالیا توصیه می‌کنیم لیست زیر را به خاطر داشته باشید. در این لیست پرطرفدارترین رستوران‌ها را از نظر مسافران جمع آوری کردیم که برای صرف یک وعده غذایی ترکی بهترین انتخاب هستند:

  • رستوران بالیکچی میحانچی با متنوع‌ترین منوی غذایی و قیمت مناسب در خیابان هیدرلیک
  • کافه کای چای با بهترین منوی صبحانه و قهوه در خیابان سیولک
  • رستوران روکا با لذیذترین فلافل و فست فود در خیابان رجب پکر
  • رستوران آرما از گران‌ترین رستوران‌ها با خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی در خیابان اسکله
  • پیتزایی ایل ویسینو آنتالیا برای خوردن باکیفیت‌ترین پیتزاها به ویژه پیتزاهای ایتالیایی در خیابان پاشا جامی
  • رستوران آینالی برای غذاهای حلال در خیابان یاتلمانی توزکاپاسی
  • رستوران شیپ این مارینا با محوطه و فضای باز جذاب و بهترین غذاهای اصیل ترکی در محله Liman

بد نیست بدانی صرف یک وعده غذایی در رستوران‌های ارزان یا فست فود معمولی 50 لیر ترکیه در آنتالیا تمام خواهد شد. حداقل قیمت غذا در آنتالیا برای رستوران‌های خوب نیز از 120 لیر ارائه می‌شود.

اقامت در هتل های آنتالیا


انتخاب محل مناسب برای اقامت در سفر یکی از اصلی‌ترین مسائلی است که باید به آن دقت کنید. بنابراین در زیر لیست هتل های آنتالیا به همراه هزینه و کیفیت را آورده‌ایم تا بتوانید انتخاب صحیحی در سفر داشته باشید. توجه کنید این هزینه‌ها برای پاییز 1401 هستند و زمان سفر شما می‌تواند این قیمت‌ها را افزایش یا کاهش دهد.

  • هتل Crowne Plaza 5 ستاره با قیمت یک شب اقامت به طور متوسط 12 میلیون تومان
  • هتل Hotel Akra 5 ستاره با قیمت یک شب اقامت به طور متوسط 4 میلیون و 500 هزار تومان
  • هتل Özkaymak Falez Hotel 5 ستاره با قیمت یک شب اقامت به طور متوسط 3 میلیون تومان
  • هتل مرمره آنتالیا 5 ستاره با قیمت یک شب اقامت به طور متوسط 3 میلیون تومان
  • هتل Hotel Tuvana 4 ستاره با قیمت یک شب اقامت به طور متوسط 3 میلیون تومان و  500 هزار تومان
  • هتل Bilem Hotel Beach & Spa 4 ستاره با قیمت یک شب اقامت به طور متوسط 1 میلیون تومان و  200 هزار تومان
  • هتل Hotel Triana 3 ستاره با قیمت یک شب اقامت به طور متوسط 3 میلیون تومان
  • هتل Urcu Hotel 3 ستاره با قیمت یک شب اقامت به طور متوسط 1 میلیون تومان و  300 هزار تومان
  • هتل پانسیون Ersoy Aga Otel Pansi̇yon دو ستاره با یک شب اقامت به طور متوسط 800 هزار تومان

اطلاعات کامل در مورد انتالیا

سوالات متداول درباره راهنما سفر به انتالیا

مدارک لازم برای این سفر شامل کارت شناسایی، پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و رسید عوارض خروج از کشور می‌شود.
امروزه در زمستان 1401، محدودیت‌های کشور ترکیه برداشته شده و شما می‌توانید بدون هیچ محدودیت خاصی به آنتالیا سفر کنید.
قاصدک24 خرید دلار را توصیه می‌کند؛ زیرا علاوه بر مصونیت در برابر کاهش ارزش لیر، با مراجعه به اکثر صرافی‌ها می‌توانید به راحتی ارز موردنظرتان را دریافت کنید. همچنین دیگر نیازی به کارتخوان و افراد ایرانی نداشته و به آسانی با گشت و گذار و مشاهده‌ی تابلوهای جلوی صرافی‌ها می‌توانید نرخ مناسب را پیدا و خریداری کنید.
فصل مسافرت مهمترین عاملی است که در بستن چمدان باید به آن دقت کنید. مثلا اگر سفر به آنتالیا در بهار و تابستان را انتخاب کرده‌اید، حتما دمپایی، صندل و لباس‌های نخی، سبک و گشاد همراه داشته باشید. اگر در پاییز به آنتالیا می‌روید، بهتر است یک ژاکت نازک نیز همراه خود بیاورید. زمستان‌های آنتالیا نیز سرد هستند و طبیعتا پوشاک زمستانی همچون کاپشن و پالتو می‌طلبند.
هزینه سفر به آنتالیا به عوامل زیادی همچون انتخاب وسیله نقلیه و رزرو هتل بستگی دارد که در این مطلب به آن پرداخته‌ایم.