بهترين فصل سفر به آنتاليا

شنا در آب‌های مدیترانه‌ای، غواصی در اعماق دریای مرمره، قدم زدن در سواحل آفتابی، قایق سواری در آنتالیا، شرکت در پارک‌های آبی و... امکان‌پذیر نخواهد بود مگر با دانستن بهترین زمان سفر به آنتالیا! وقتی از آب و هوای این شهر مطلع باشید به راحتی می‌توانید با توجه به هدف خود از سفر، زمان مناسبی را برای آن انتخاب کنید. همچنین دیگر نگران نامساعد بودن هوا یا سفر در فصل گرانی‌ها نبوده و لحظات رضایت‌بخشی را تجربه خواهید کرد. با قاصدک 24 برای آشنایی با بهترین زمان سفر به آنتالیا ترکیه همراه شوید.

بهترین زمان سفر به آنتالیا ترکیه

بهترین زمان سفر به آنتالیا از نظر آب و هوا


اگر قصد دارید مسافرت خود را برای بهترین زمان سفر به آنتالیا برنامه ریزی کنید، توصیه می‌کنیم حتما فصل بهار را انتخاب کنید. در فصل بهار به ویژه اردبیهشت ماه، آب و هوای این شهر مدیترانه‌ای و معتدل بوده و زمان مناسبی برای گشت و گذار در آنتالیا است. تور آنتالیا نیز برای عید نوروز و فصل تنوع زیادی دارد و گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند.
با این حال بهترين فصل سفر به انتاليا برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد؛ چرا که این شهر در هر زمان از سال جذابیت‌های خود را دارد. به عنوان مثال برخی برای خرید به آنتالیا می‌روند، برخی دیگر برای تفریحات و بازدید از جاهای دیدنی آنتالیا  و دسته‌ای دیگر از افراد وجود دارند که ارزانترین زمان سفر به آنتالیا را انتخاب می‌کنند. در ادامه با این موارد نیز آشنا خواهیم شد.

بهترین فصل سفر به آنتالیا برای تفریحات


اگر می‌خواهید به پارک آبی آنتالیا بروید؛ قایق سواری کنید؛ در سواحل آن آفتاب بگیرید؛ شنا کنید و تفریحات آبی و هوایی شگفت‌انگیز آن را امتحان کنید؛ فصل تابستان را انتخاب نمایید. در این فصل آب و هوای آنتالیا به اوج گرما و رطوبت خود می‌رسد و شرایط برای یک آب‌تنی دلچسب مهیاست. بنابراین بهترین زمان سفر به آنتالیا برای بهترین تجربه از تفریحات آن فصل تابستان به ویژه اوایل شهریور ماه شناخته می‌شود. خوب است بدانید اکثر مسافران طرفدارِ تورهای آنتالیا در تابستان هستند و همین موضوع سبب می‌شود تا این فصل شلوغ ترین زمان سفر به آنتالیا باشد.

بهترين فصل سفر به آنتاليا

بهتر است این موضوع را نیز به خاطر داشته باشید که همواره سفر در ایام پرتدد از هزینه‌ی بیشتری نسبت به سایر زمان‌ها برخوردار هستند. پس اگر قصد دارید هم از تفریحات آنتالیا بهره ببرید و هم سفر ارزانی را تجربه کنید، فصل زمستان را انتخاب کنید. در زمستان با اینکه آب و هوا سرد و با بارش برف و باران همراه است، فرصت مناسبی برای تفریحات زمستانه مانند رفتن به پیست اسکی خواهد بود. همچنین آنتالیا در زمستان خلوت‌تر از سایر فصول بوده و قیمت‌ها به ویژه در رزرو بلیط هواپیما با کاهش زیادی رو به رو می‌شود.

سفر به آنتالیا در شهریور


همانطور که گفتیم بهترین فصل سفر به آنتالیا برای شنا، غواصی، لذت‌بردن از بازی‌های آبی و کشتی‌های تفریحی فصل تابستان است. با این وجود در این زمان ممکن است برای گرما و رطوبت بالا نتوانید بهترین لحظات را در این شهر تجربه کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم سفر به آنتالیا در شهریور را انتخاب کنید. چرا که شرایط آب و هوایی آنتالیا در شهریور رو به سردی رفته و از گرمای فراوان و رطوبت طاقت فرسای آن کاسته خواهد شد. با این حال دمای هوا هنوز برای استفاده از دیدنی‌‌های ساحلی و دریایی آنتالیا مناسب است و لحظات شادی‌بخشی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

بهترین فصل مسافرت به انتالیا برای فستیوال


آنتالیا سرزمین جشنواره‌های مهیج و فستیوال‌های بین‌المللی است که سالانه توریست‌ها و گردشگران زیادی را از اقصی نقاط جهان به سوی خود می‌کشاند. این جشنواره‌ها و مراسم‌های پرشور در تمامی فصول سال برگزار می‌شوند و هر یک جذابیت منحصر به فرد خود را دارند. بنابراین انتخاب بهترین زمان برای مسافرت به آنتالیا از نظر برگزاری فستیوال امری دشوار خواهد بود. با این حال از آنجایی که جشنواره‌های بیشتری در فصل بهار برگزار می‌شوند، این فصل را می‌توان زمان بهتری برای شرکت در فستیوال‌ها دانست. ما نیز پیشنهاد می‌کنیم لیست زیر را که به تفکیک فصل آماده شده است بررسی کنید و سفر را به زمان برپایی جشنواره‌های موردعلاقه خود موکول کنید.

فستیوال مجسمه های شنی آنتالیا

فستیوال‌های بهاری آنتالیا

  • جشنواره بین المللی اپرا و باله در آسپندوس ترکیه
  • فستیوال مجسمه های شنی آنتالیا
  • جشنواره بین المللی زنان فیلمساز
  • فستیوال و کارناوال کمر 
  • جشنواره پرتقال در فینیکه آنتالیا

جشنواره‌های تابستانی آنتالیا

  • جشنواره عسل در آنتالیا
  • جشنواره فرهنگی ماناوگات آنتالیا
  • جشنواره رقص و موسیقی محلی بین المللی (موسیقی فولکور)

فستیوال‌های پاییزی آنتالیا

  • جشنواره بین المللی پیانوی آنتالیا
  • جشنواره موسیقی بین المللی مدیترانه‌ای
  • فسیوال بین المللی فیلم

فستیوال‌های زمستانی آنتالیا

  • مراسمات کریسمس
  • مسابقات روناتولیا
  • نمایشگاه صنایع غذایی و نوشیدنی آنفاش

ارزانترین زمان سفر به آنتالیا


ارزانترین زمان سفر به آنتالیا را می‌توان خلوت ترین فصل سفر به آنتالیا نیز دانست. برای یافتن این ایام بهتر است به دنبال فصولی باشید که تردد مسافران در آن‌ها کمتر از سایرین بوده و جزو بهترین زمان سفر به آنتالیا ترکیه شناخته نمی‌شوند. این ایام، اواخر پاییز و فصل زمستان هستند که آب و هوای آنتالیا در آن‌ها رو به سردی خواهد رفت و قیمت‌ها به علت تعداد کاهش توریست‌ها پایین می‌آید. همین موضوع سبب می‌شود تا زمستان ارزانترین زمان سفر به آنتالیا باشد و شرایط برای خریدی ارزان و مسافرتی مقرون به صرفه مهیا شود. بنابراین اگر این فصل را انتخاب کردید حتما لباس‌های مناسب همراه خود بیاورید و برای تفریحات زمستانه آنتالیا مانند بالن سواری، سورتمه سواری، اسکی روی برف و... آماده شوید.

آنتالیا در زمستان

گران ترین زمان رفتن به انتالیا


همانطور که در ابتدای این مطلب نیز اشاره کردیم، همواره ایام پیک سفر مانند عید نوروز و تابستان از محبوبیت بیشتری میان افراد برخوردار هستند. این موضوع نیز رابطه مستقیمی با هزینه‌ها داشته و باعث افزایش آن خواهد شد. پس گران‌ترین زمان مسافرت را می‌توان بهترین موقع برای سفر به انتالیا معرفی کرد که از اردبیهشت تا شهریور است. در این روزها آب و هوا دلپذیر بوده و تعجبی ندارد که گردشگران زیادی به این شهر توریستی مراجعه کنند و باعث افزایش قیمت تورهای نوروزی و تفریحات شوند.

تفریحات انتالیا

سوالات متداول درباره بهترین زمان سفر به آنتالیا ترکیه


  • بهترین فصل سفر به آنتالیا چه زمانی است؟ بهترين فصل سفر به انتاليا برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال بهترین زمان برای مسافرت به آنتالیااز نظر آب و هوا بهار است.
  • سفر به آنتالیا در پاییز چگونه خواهد بود؟ آب و هوای آنتالیا در پاییز رو به سردی می‌رود و زمان مناسبی برای تفریحات آبی و ساحلی پیشنهاد نمی‌شود. با این وجود هزینه‌ها کمتر از بهار بوده و جشنواره‌های زیادی در آن برگزار خواهد شد.
  • بهترین زمان برای رفتن به آنتالیا از نظر هزینه چه موقعی است؟ ارزان ترین زمان سفر به آنتالیا فصل زمستان شناخته می‌شود و گران‌ترین ایام آن فصل بهار و تابستان است.
  • چه زمان برای خرید تور لحظه آخری آنتالیا مناسب است؟ ایام امتحانات دانش آموزان، آغاز فصل مدارس، پس از تعطیلات و اعیاد، پروازهای آخر وقت و فصول سرد سال