راهنمای کامل سفر به وان ترکیه

اگر دوست دارید سفر خارجی را تجربه کنید و هزینه کمی پرداخت کنید بهترین گزینه مسافرت به وان ترکیه است. شهر وان ترکیه در نزدیکی مرز ایران قرار دارد و می‌توانید به راحتی به آنجا سفر کنید. به دلیل نزدیکی این شهر با مرز ایران امکان سفر زمینی به این شهر وجود دارد. اگر می‌خواهید یک سفر خارجی مقرون به صرفه داشته باشید با وبلاگ قاصدک 24 همراه باشید تا با راهنمای سفر به وان آشنا شوید.

 سفر به وان

 

راهنمای کامل سفر به وان


شهر بزرگ وان سالهاست یکی از مقصدهای گردشگران ایرانی شده است و مراکز خرید، هتل‌ها، رستوران‌ها و ... این شهر باعث شده هر ساله تعداد زیادی ایرانی به این شهر سفر کنند. سفر به وان ترکیه بدون پاسپورت امکان پذیر نیست و شما برای سفر به این شهر حتما باید پاسپورت تهیه کنید. در ادامه مطلب شما را با تمام جاذبه‌های این شهر آشنا می‌کنیم تا سفر خاطره انگیزی را تجربه کنید.

 

 

معرفی شهر وان ترکیه

 
وان یکی از شهرهای بزرگ ترکیه است که در قسمت شرق این کشور قرار دارد و فاصله بسیار کمی با مرز مشترک ایران و ترکیه دارد. قدمت شهر وان به سده نهم قبل از میلاد برمیگردد که در آن زمان به نام شهر توشپا پایتخت امپراتوری اورارتو معروف بوده است. شهر وان قدمت 3400 ساله دارد و دارای جاذبه‌های تاریخی و دیدنی زیادی است. این شهر از سمت شمال و غرب با دریاچه وان، از شرق با کوه‌های اراک و سیاه کوه و از جنوب با کوه آرتوس همسایه است.
شهر وان امروزه یکی از شهرهای مدرن ترکیه است که در 5 کیلومتری از ساحل دریاچه وان قرار دارد. دریاچه وان، خیابان‌های دیدنی و بلوارهای وسیع این شهر آن را به یکی از مراکز مهم گردشگران ایرانی تبدیل کرده است. شهر وان به دلیل گربه‌های سفید پشمالویی که یک چشم آبی و یک چشم زرد دارند بسیار معروف است.

 

 

بهترین زمان برای سفر به وان ترکیه

 
به دلیل اینکه شهر وان کوهستانی است بهترین زمان برای سفر به وان ترکیه اواخر فصل بهار، تابستان و اوایل فصل پاییز است. به دلیل حجم بالای مسافران در این فصل‌ها هزینه سفر و اقامت در این شهر بالا می‌رود.
اگر قصد خرید از وان را دارید حتما در زمان‌هایی به وان سفر کنید که قیمت اجناس، هتل‌ها و حتی پرواز کاهش پیدا می‌کند زیرا در تعطیلات تابستان و یا تعطیلات رسمی ایران حجم مسافران به این شهر بسیار بالا است و تمام هزینه‌های سفر افزایش پیدا می‌کند.

 بهترین زمان سفر به وان

 

راه های سفر به وان ترکیه

 
چگونه به وان سفر کنیم؟ برای سفر به شهر وان ترکیه می‌توانید از قطار، هواپیما، اتوبوس و ماشین شخصی استفاده کنید ولی از آنجایی که این شهر فاصله زیادی با شهر مرزی ایران ندارد سفر با ماشین شخصی به شهر وان بسیار پرطرفدار است و هزینه کمتری نیز دارد. شرایط سفر با هر کدام از وسایل نقلیه برای سفر به وان به شرح زیر است:

 

سفر به وان با هواپیما

 

همیشه سریع‌ترین و آسان‌ترین راه سفر، سفر هوایی است. پروازهای دائمی از ایران به وان وجود ندارد به همین دلیل نمی‌توان این راه را یکی از راه‌های اصلی سفر به وان محسوب کرد. به دلیل اینکه فرودگاه شهر وان بین المللی نیست معمولا فقط پروازهای داخلی در آن انجام می‌شود مگر در موارد خاص شما بتوانید از ایران به صورت هوایی به این شهر سفر کنید. مدت زمان سفر به وان با هواپیما از تهران نیز حداقل 5 ساعت و حداکثر 28 ساعت است.

 


در ایام نوروز برای رفاه گردشگران پروازهای بین‌المللی وان _ ایران برگزار می‌شود.


 

 

راهنمای سفر زمینی به وان

 

چگونه زمینی به وان سفر کنیم؟ برای سفر زمینی به وان باید از یکی از وسایل‌های نقلیه مانند اتوبوس، قطار و خودروی شخصی استفاده کنید و مدارک لازم برای سفر زمینی به وان را تهیه کنید. برای سفر زمینی به وان سه مرز وجود دارد که بنا به شهر مبدا خود می‌توانید یکی از این مرزها را انتخاب کنید.

 

  1.        سفر به وان از مرز رازی در خوی: بهترین مرز برای رفتن به وان است و حدود 2 ساعت و نیم از وان فاصله دارد.
  2.         سفر به وان از مرز سرو در ارومیه: مسافت این مرز 289 کیلومتر است و حدود 4 ساعت و 20 دقیقه تا وان فاصله دارد.
  3.         سفر به وان از مرز بازرگان در ماکو: مسافت این مرز تا وان 132 کیلومتر است و حدود 3 ساعت و نیم تا وان فاصله دارد.

راهنمای سفر زمینی به وان


برای رفتن به وان ترکیه از کدام مرز بهتر است؟ مرز رازی بهترین مرز برای رفتن به وان ترکیه است.

 

سفر به وان با قطار

 

هر هفته یک بار قطار تهران به وان حرکت میکند و شما می‌توانید از تهران به مقصد وان حرکت کنید. مسافرت با قطار به دلیل ایست‌های بازرسی زیادی که دارد زمان بر خواهد بود و تایمی زیادی باید در راه باشید. تنها مزیت سفر با قطار استراحت در حین سفر و مشاهده مناظر طبیعی زیبا در بین راه است.

 

مسیرهای ریلی بلیط قطار از ایران به مقصد وان ترکیه

 

  •    راه‌های تهران – تبریز – مرز رازی – وان
  •       تهران – تبریز – مرز بازرگان - وان
  •        تبریز – وان

 

راهنمای سفر به وان با اتوبوس

 

شما از هر شهری که به شهر وان سفر کنید در نهایت باید خود را به یکی از سه مرز ایران برسانید تا بتوانید به شهر وان وارد شوید. در هر سه مرز ایران اتوبوس برای شهرهای مختلف ایران وجود دارد و شما می‌توانید با خیال راحت مسیر برگشت را طی کنید. مرزهای ورود به شهر وان عبارتند از:

 

  •       مرز رازی (در شهرستان خوی آذربایجان غربی)

مرز رازی کوتاهترین مرز برای ورود به شهر وان است که اکثر گردشگران از این مرز برای رسیدن به مقصد استفاده می‌کنند. برای رسیدن به مرز رازی لازم است ابتدا به تبریز و یا ارومیه بروید و از آنجا خود را به شهر خوی برسانید.
اگر از تهران با اتوبوس به سمت وان در حرکت هستید بهتر است که به تبریز بروید و بعد خود را به وان برسانید زیرا از تبریز تا وان 135 کیلومتر و از ارومیه تا وان 165 کیلومتر مسافت وجود دارد. بهترین مرز برای رفتن به وان مرز رازی است که یکی از اصلی‌ترین مرزها برای ورود به این شهر است و تنها ۱ ساعت تا وان فاصله دارد.

 


فاصله مرز رازی تا شهر وان 102 کیلومتر است.


 

از تهران تا وان با اتوبوس چند ساعته؟ اگر از تهران به سمت وان حرکت می‌کنید باید مسیر 8 ساعته را تا شهر تبریز طی کنید و از آنجا مجدد باید برای رسیدن به مقصد مسیر 2.5 ساعتی را طی کنید.

مزیت و معایب سفر به وان از مرز رازی

 

مزیت سفر به وان از مرز رازی

بهترین مرز برای رفتن به وان، جاده مناسب، پارکینگ شبانه روزی

معایب سفر به وان از مرز رازی

مرز تا ساعت 5 بعد از ظهر باز است، امکانات کم، بی نظمی زیاد در هنگام تردد، فقط مختص عبور ماشین سواری است

 

  •       بازرگان (در شهرستان ماکو)

مرز بازرگان در شهرستان ماکو است و این مرز یکی از مرزهای اصلی ایران به ترکیه محسوب می‌شود. فاصله مرز بازرگان تا وان حدود 200 کیلومتر است که طی کردن این مسافت 3 ساعت زمان می‌برد.
فاصله مرز بازرگان در مقایسه با مرز رازی تقریبا دو برابر است. انتخاب این مرز برای ورود به وان بستگی به شهری مبدا شما دارد.

 

مزیت و معایب مرز بازرگان

 

مزیت سفر به وان از مرز بازرگان

روال منظمی برای خروج از مرز وجود دارد، به صورت 24 ساعته فعالیت دارد

معایب سفر به وان از مرز بازرگان

فاصله زیاد تا وان، ماشین خطی مستقیم تا وان وجود ندارد و طی دو مسیر باید به مقصد برسید، جاده کوهستانی و صعب العبوری دارد، 24 ساعته ماشین برای سفر به وان وجود ندارد

 

  •       سرو (در شهرستان ارومیه)

برای رفتن به وان از طریق مرز سرو باید بلیط اتوبوس خود را به مقصد ارومیه تهیه کنید. از شهر ارومیه تا مرز سرو 30 کیلومتر مسافت است و از آنجا 4 ساعت باید طی کنید تا به شهر وان برسید.
با توجه به اینکه بعضی از تورهای مسافرتی این مسیر را برای رسیدن به وان انتخاب می‌کنند اما باید این نکته را در نظر بگیرید که این مسیر کوهستانی و پر از پیچ‌های خطرناک است.

 

مزایا و معایب مرز سرو

 

مزیت سفر به وان از مرز سرو

برای عبور از مرز محدودیت زمانی وجود ندارد، امکان عبور انواع ماشین اتوبوس، تریلی و ... وجود دارد.

معایب سفر به وان از مرز سرو

فاصله زیاد از بیشتر شهرهای ایران، فاصله زیاد تا شهر وان

 

 

سفر به وان با خودروی شخصی

 

اگر دنبال هزینه کمتر برای سفر هستید می‌توانید سفر به وان با ماشین شخصی خود را تجربه کنید. برای سفر به وان با ماشین شخصی باید مدارک مورد نیاز را تهیه کنید تا بتوانید به این شهر سفر کنید. مدارک لازم برای سفر زمینی به وان به صورت زیر است:

 

  •       پاسپورت یا گذرنامه
  •        پرداخت عوارض خروج از کشور
  •      کاپوتاژ (مجوز خروج ماشین از کشور)
  •      گواهینامه بین‌المللی با اعتبار حداقل یک سال
  •       پلاک بین‌المللی
  •      کارت مالکیت خودرو
  •        دفترچه ماشین
  •       بیمه 10 روزه خودروک لازم برای سفر زمینی به وان

برای وارد شدن به شهر وان مانند سفر با اتوبوس باید یکی از سه مرز را انتخاب کنید. اگر قصد همراه بردن خودروی شخصی خود را به وان ندارید، می‌توانید در نزدیکی مرز خودروی خود را پارک کنید و همراه تورهای وان وارد این شهر شوید.سفر زمینی به وان در بین گردشگران بسیار محبوب است و می توانید از سه مسیر زیر به این شهر سفر کنید.

 

  1.          تهران – خوی – مرز رازی – وان
  2.         تبریز – خوی – مرز رازی – وان
  3.          ارومیه – خوی – مرز رازی – وان

 

 

چگونه از تبریز به وان برویم؟

 
چگونه از تبریز به وان برویم؟ تور وان از تبریز یکی از پرطرفدارترین تورهای گردشگری است. بهترین راه سفر از تبریز به وان رفتن به شهر خوی است و سپس وارد شدن به وان از طریق مرز رازی است. شما می توانید با ماشین شخصی و یا اتوبوس های VIP که در تبریز وجود دارد به شهر وان سفر کنید.

 

 

سفر به وان از ارومیه

 
ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی است که با ترکیه مرز مشترک دارد. برای سفر به وان ترکیه باید به شهر بازرگان بروید و از آنجا با طی مسافتی وارد شهر وان شوید. شما برای ورود به وان از طریق مرز بازرگان باید حدود 4 ساعت مسافت طی کنید.

 

 

راهنمای سفر به وان با تور

 
سفر با تور در سفرهای خارجی از محبوبیت زیادی برخوردار است و هزینه‌های سفر را تا حدودی کاهش می‌دهد. چرا که در تور وان دیگر نیازی به محاسبه‌ی هزینه‌های بلیط وسایل نقلیه، هتل، زمان اقامت و ... نیست و هزینه‌ها  به صورت یک جا پرداخت می‌شود.

 

 

هزینه سفر به وان

 
یکی از مواردی که حتما باید قبل از سفر آن را بررسی کنید هزینه سفر به وان ترکیه است. هزینه‌های سفر بستگی به انتخاب وسیله نقلیه، هتل و ... دارد. در ادامه هزینه‌های اصلی سفر را بررسی می‌کنیم.

 

هزینه سفر به وان با هواپیما

 

قیمت بلیط هواپیما تهران وان ترکیه در سال 1402 تقریبا 15 میلیون تومان است ولی از آنجایی که امروزه قیمت‌ها نوسان زیادی دارد می‌توانید در سایت قاصدک 24 در بخش بلیط هواپیما با وارد کردن مبدا و مقصد خود هزینه سفر با هواپیما را مشاهده کنید.

 

هزینه سفر زمینی به وان ترکیه با قطار

 

از آنجایی که در حال حاضر امکان سفر به وان با قطار میسر نیست هزینه دقیقی برای این کار مشخص نشده است.

بیشتر بدانید: چگونه با قطار به ترکیه سفر کنیم؟

 

 

هزینه سفر زمینی به وان ترکیه با اتوبوس

 

هزینه بلیط اتوبوس تهران به تبریز در سال 1402 تقریبا 218 هزار تومان است. پس از رسیدن به تبریز باید هزینه دیگری برای رفتن به وان پرداخت کنید.

 

هزینه سفر زمینی به وان ترکیه با قطار

 

برای سفر زمینی به وان با خودروی شخصی باید اقداماتی انجام دهید و هزینه‌های مختلفی پرداخت کنید که این هزینه‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

 

  •       اخذ مجوز عبور از مرز
  •       دریافت گواهینامه بین‌المللی
  •       کاپوتاژ (مجوز خروج ماشین از کشور)
  •       دفترچه بین‌المللی ماشین
  •       عوارض خروج از کشور
  •        پلاک بین‌المللی
  •    هزینه بنزین ماشین
  •    هزینه پارکینگ ماشین

 

 

هزینه عوارض خروج از کشور برای سفر به وان

 

فرقی نمی‌کند که به کدام کشور سفر می‌کنید طبق قوانین جمهوری اسلامی برای خروج از مرض ایران باید هزینه عوارض خروج از کشور پرداخت کنید. مبلغ عوارض خروج از کشور به تعداد دفعات سفر شما در یک سال بستگی دارد و بین 400 تا 800 هزار تومان است. به صورتی که برای اولین بار 400 هزار تومان، برای دومین بار 600 هزار تومان و برای سومین بار 800 هزار تومان باید پرداخت کنید.

 

هزینه دریافت پاسپورت برای سفر به وان

 

سفر به وان ترکیه بدون پاسپورت امکان پذیر نمی‌باشد و شما حتما برای سفر باید پاسپورت تهیه کنید. هزینه دریافت پاسپورت در سال 1402 حدود 420 هزار تومان است.

 هزینه دریافت پاسپورت

 

هتل و اقامتگاه های وان

 

در زمان سفر دغدغه اکثریت پیدا کردن محل اقامت مناسب و اقتصادی است برای رزرو‌ هتل با قیمت مناسب می‌توانید به سایت قاصدک 24 سر بزنید. هتل‌ها و اقامتگاه‌های وان عبارتند از:

 

  •       هتل رامادا بای ویندهام
  •       هتل رویال پالاس
  •       مای سوئیت اوتل
  •        هتل دابل تری بای هیلتون وان
  •    هتل توپراک
  •      کانفوریوم هتل وان
  •        هتل رنسانس لایف
  •       هتل الیت ورلد وان

 

حمل و نقل در وان

 

اگر به دنبال حمل و نقلی ارزان در وان هستید، بهتر است به جای استفاده از تاکسی‌ به سراغ اتوبوس و دولموش‌های وان بروید. دولموش‌ها از ون کوچک‌تر و از اتوبوس بزرگ‌تر هستند و کرایه کمتری نسبت به سایرین دارند.

 

 

غذاهای وان ترکیه

 

شکم گردی یکی از لذت بخش‌ترین قسمت سفر است. در سفر به وان می‌توانید از طعم غذاهای آن لذت ببرید. غذاهای معروف وان عبارتند از:

 

  •       دلمه سارما
  •       کوفته
  •        لاهماجون
  •      کومپیر
  •        بورک

 غذاهای وان

 

رستوران های معروف وان ترکیه

 

اگر به وان سفر کردید و دنبال یک مکان مناسب برای خوردن غذا هستید می‌توانید خود را به یکی از رستوران‌های زیر برسانید:

 

  •         رستوران مرکزیت لوکانتاشی
  •         رستوران به اورکه کاوورما
  •         رستوران حاجی اوغلو کبابسیس
  •         رستوران تپه اجاق باشی
  •         رستوران خلیل ابراهیم سفره‌سی
  •         رستوران مرتی
  •         رستوران کروانسارای
  •         رستوران آشیان او یمکلری
  •         رستوران کوشانه
  •         رستوران ارکوچ کاگ کباب
  •         رستوران سوتچو کاهوالتی
  •         رستوران تامارا اجاق باشی 

 

جاذبه های دیدنی شهر وان ترکیه

 

شهر وان جاهای دیدنی محبوب بسیار دارد که می‌توانید در سفر به این شهر از آن‌ها دیدن کنید. جاهای دیدنی وان عبارتند از:

 

  •         ساحل دریاچه وان
  •         آبشار مرادیه وان ترکیه
  •         جزیره آکدامار (آختامار)
  •         پارک کورتولوش
  •         کشتی های تفریحی در اسکله وان
  •         خانه گربه‌های وان
  •         کلیسای صلیب مقدس وان
  •         قلعه وان

 جاهای دیدنی وان

 

جاهای تفریحی وان ترکیه

  

وان ترکیه یکی از جاهای جذاب برای مسافرت است زیرا تفریحات زیادی دارد. تفریحات وان عبارتند از:

 

  •         تفریحات آبی وان ترکیه
  •         پارک آبی ساحلی دیوان وان
  •         پارک آبی چاغداش وان
  •         دریاچه وان ترکیه
  •         مراکز خرید وان
  •         ساحل وان ترکیه

 

 

مراکز خرید وان

 

یکی از لذت‌های سفر مخصوصا سفر خارجی خرید کردن است. مراکز خرید وان بسیار زیاد است و شما اگر در زمان مناسب به این شهر سفر کنید می‌توانید اجناس را با قیمت مناسبی تهیه کنید. زمان حراج در وان ترکیه آخر هر فصل است به طوری که شما می توانید در آخر فصل تابستان و یا اوایل پاییز لباس‌های تابستانی را با قیمت بسیار مناسب تهیه کنید.

 

بهترین مراکز خرید وان ترکیه

 

نام مراکز خرید

آدرس مراکز خرید

مرکز تجاری آیدین پریهان وان

ترکیه، وان، محله باحیوان، پلاک ۴

مرکز خرید تورکوآز وان

ترکیه، وان، ایپکیول، محله باحیوان، خیابان کاظم کارابکیر

اتایوس سیلور وان

ترکیه، وان، ایپکیول، محله باحیوان، بلوار کاظم کارابکیر، پلاک C/12

انور ای.وی.ام  وان

حاجی بکر، گلستان

وان یویانیکلار ای.وی.ام

اسنلر، تاشکین

مرکز خرید وان ای.وی.ام

ترکیه، وان، ایپکیول، محله سرحات، بلوار جمهوریت، پلاک ۱۴۷

 

مراکز خرید وان

 

 

نظرات در مورد سفر به وان ترکیه

 

نظرات در مورد سفر به وان ترکیه می‌تواند با توجه به نظرهای شخصی متفاوت باشد. ولی طبق نظر گردشگران هزینه خرید، غذا، هتل و ... در این شهر در مقایسه با سفر به استانبول بسیار کم است. وان شهر کوچکی است و شب‌های بی نظیری دارد و اگر علاقه به سفرهای خارجی دارید می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

واحد پول ترکیه لیر است و اگر می‌توانید پول خود را در صرافی‌های داخل شهر وان به لیر تبدیل کنید. شهر وان جزو سفرهای امن برای گردشگران است پس با خیال راحت می‌توانید به این شهر سفر کنید. از نظر مسافران سفر با ماشین شخص به وان بسیار آسان‌تر و سریع‌تر است.

 

جمع بندی

در این مطلب شما را با یکی از سفرهای کم هزینه خارجی آشنا کردیم. اگر شما در ایام غیر تعطیلات به این شهر سفر کنید می‌توانید با کمترین هزینه سفر، سفر خارجی بی‌نظیری را تجربه کنید و از برندهای مختلف با قیمت مناسب خرید کنید. برای اطلاعات از تور ترکیه می‌توانید به سایت قاصدک 24 مراجعه کنید.

 

 

سوالات متداول درباره سفر به وان

 

وسایل مورد نیاز برای سفر به وان ترکیه چیست؟ پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و رسید عوارض خروج از کشور

ایا سفر به وان پاسپورت میخواد ؟ بله، برای سفر به وان ترکیه اخذ پاسپورت ضروری است.

وان ترکیه با کدام شهر ایران هم مرز است؟ شهر خوی

از تهران تا وان با اتوبوس چند ساعت است؟ بین 15-12 ساعت

چگونه از تبریز به وان برویم؟ بهترین راه رفتن به شهر خوی و ورود از مرز رازی است.