آشنایی با بهترین مراکز خرید آنتالیا

آنتالیا بعد از استانبول دومین شهر منتخب و یکی از قطب‌های بزرگ گردشگری ترکیه است. آنتالیا به واسطه آب و هوای گرم و دلپذیر و ساحل شنی زیبایی که دارد هر ساله گردشگران و توریست‌های زیادی از کشورهای مختلف جهان را به سوی خود می‌کشاند. مطمئنا شهری به این زیبایی به مراکز خرید بزرگ نیاز دارد تا بتواند مسافران را از خود راضی نگه دارد. نزدیکی آنتالیا به ایران و عدم نیاز به ویزا برای سفر به آنتالیا باعث شده این شهر به یکی از شهرهای گردشگری و خرید برای ایرانیان تبدیل شود. در ادامه برای آشنایی با بهترین و ارزان ترین مراکز خرید آنتالیا با قاصدک24 همراه باشید.

آنتالیا ترکیه

معرفی بهترین مراکز خرید در آنتالیا


شهر آنتالیا دارای مراکز خرید زیبا و مدرن و متعددی است که در بخش‌های مختلفی از شهر قرار دارند در ادامه به معرفی بهترین مراکز خرید و بازارهای آنتالیا می‌پردازیم.

  • مرکز خرید میگروس
  • مرکز خرید تراسیتی
  • مرکز خرید مارک
  • مرکز خرید اوزدیلک
  • مرکز خرید دپو
  • مرکز خرید مال
  • مرکز خرید شیمال

راهنمای خرید در آنتالیا

مرکز خرید میگروس

مرکز خرید میگروس آنتالیا بسیار وسیع و مجلل است. این مرکز خرید در سال ۲۰۰۱ میلادی با ۱۳۰ فروشگاه افتتاح شده که در بلوار آتاتورک در محله‌ی آراپسویو قرار گرفته است. در مرکز خرید میگروس بهترین برندهای ترکی و بین المللی با مارک‌های خیلی معتبر عرضه می‌شود.

مرکز خرید میگروس معمولا میزبان جشنواره‌های مختلف مخصوصا در فصل بهار و تابستان است جشن‌ها و رویدادهای مختلفی در این مرکز خرید برگزار می‌شود.

امکانات مرکز خرید میگروس:

  • فود کورت
  • رستوران
  • کافی شاپ
  • کافه تریا
  • پارکینگ
  • سالن بازی برای کودکان
  • سینمای سه بعدی
  • کافی نت
  • صرافی

مرکز خرید تراسیتی

مرکز خرید تراسیتی آنتالیا یکی از بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین مراکز خرید آنتالیا است که در منطقه خوش آب و هوای لارا واقع شده که در ۶ کیلومتری شرق آنتالیا قرار گرفته است.
این مرکز خرید علاوه بر لوکس بودن با مساحتی بالغ بر ۵۰ هزار متر مربع در چهار طبقه روی زمین و چند طبقه در زیر زمین ساخته شده است. مرکز خرید تراسیتی دارای ۱۸۵ فروشگاه و ۳۰ رستوران به همراه زمین بازی برای کودکان، سینمای سه بعدی و پارکینگ با گنجایش بالا است.

مرکز خرید تراسیتی آنتالیا

همچنین در تراسیتی یک آژانس مسافرتی به نان بلموندو وجود دارد که مسافران می‌توانند از خدمات آن بهره مند شوند. تراسیتی در کمترین زمان به معروف ترین مرکز خرید آنتالیا تبدیل شده است و بهترین برندهای بین المللی را در خود جای داده است که پاسخگوی هر سلیقه‌ای است. در این مرکز خرید اجناس با حراج‌های فصلی و دوره‌ای قابل توجهی به فروش می‌رسد.

امکانات مرکز خرید تراسیتی:

  • رستوران
  • فود کورت
  • کافی شاپ
  • صرافی
  • سینما سه بعدی
  • کافی نت
  • سالن بازی و سرگرمی
  • پارکینگ اختصاصی

مرکز خرید مارک آنتالیا

مرکز خرید مارک آنتالیا یکی از جدیدترین مراکز خرید آنتالیا است که در سال ۲۰۱۳ میلادی با مساحت ۵۲۰۰۰ متر مربع افتتاح شده است.
مرکز خرید مارک دارای رستوران‌ها و کافه‌های متعدد و سالن سینمای بسیار بزرگ است. در این مرکز خرید برندهای متنوعی از جمله: مانگو، برشکا، کوتون، اپل و ده‌ها برند معتبر دیگر عرضه می‌شود. چندین طراح برندهای ترکیه‌ای در مرکز خرید مارک مشغول به فعالیت هستند. یکی از ویژگی‌های بارز این مرکز خرید نور پردازی بیرونی و داخلی آن است که هر بازدید کننده‌ای را به سمت خود جلب می‌کند.
شرکت‌های ترکی معروفی در مرکز خرید مارک حضور دارند که شهرت جهانی و بین المللی دارند که از میان آنها می‌توان به ماوی، لافت جین و سارار اشاره کرد و از میان برندهای خارجی دارای شعبه در این مرکز می‌توان به تامی، نایکی، کوچی، شنل و هرمس اشاره کرد.

امکانات مرکز خرید مارک:

  • پارکینگ وسیع
  • فود کورت
  • کافی شاپ
  • صرافی
  • سالن بازی برای کودکان
  • سالن سینما

مرکز خرید اوزدیلک

یکی از معروف ترین مراکز خرید آنتالیا که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن دیدن کنید، مرکز خرید اوزدیلک در شهر و محله فابریکلار قرار گرفته و مکان بسیار مناسبی برای عاشقان خرید است. در این مرکز خرید مارک‌های مختلف پوشاک عرضه می‌شود، برترین برندهای بین‌المللی در این مرکز دارای شعبه هستند علاوه بر خرید فعالیت‌های فرهنگی نیز از دیگر هدف‌های تاسیس مرکز خرید اوزدیلک بوده است.


بیشتر بخوانید: لیست بهترین رستوران‌های آنتالیا



مرکز خرید اوزدیلک آنتالیا

مرکز خرید دپو

یکی از معروف ترین مراکز خرید کمر آنتالیا، مرکز خرید دپو است که در سال ۲۰۰۴ تاسیس شده است. در این مرکز خرید قیمت‌ها کاملا مقرون به صرفه است، همین امر سبب شده سالانه عده‌ای زیاد برای خریدهای خود اینجا را انتخاب کنند.
مرکز خرید دپو به دلیل الگو برداری از معماری مدیترانه ای ۸۰ فروشگاه را در یک طبقه جای داده است که شما می‌توانید برند مورد علاقه خودتان نظیر برند کولینز، هوتیک، کوتون، نایک، آدیداس و... را در این مرکز خرید پیدا کنید.

مرکز خرید مال

این مرکز دقیقا در کنار مرکز خرید دپو قرار دارد و دارای ۱۴۴ فروشگاه است. اسباب بازی‌های بسیار معروف آموزشی جهان در فروشگاه‌های معتبر این مرکز خرید به فروش می‌رسد که همین امر نیز در شهرت این مجموعه بسیار تاثیر گذار بوده است.

از دیگر امکانات این مرکز خرید:

  • بزرگ‌ترین مرکز بازی کودکان
  • فود کورت
  • پارکینگ
  • رستوران

مرکز خرید شیمال

این مرکز خرید، جزو معروف ترین مراکز خرید آنتالیا است که گردشگران در هر منطقه‌ای که اقامت داشته باشند حتما از این مرکز خرید دیدن می‌کنند. قیمت‌ها در مرکز خرید شیمال بسیار مقرون به صرفه است و انواع کالاهای با کیفیت نظیر کیف و کفش، لوازم آرایشی، زیور آلات، پوشاک، لوازم بهداشتی، ساعت و... وجود دارد.

بازار‌های آنتالیا


بازار قدیمی آنتالیا یکی از معروفترین بازارهای آنتالیا است، در این بازار مغازه‌ها و غرفه‌های پارچه‌فروشی و لباس‌فروشی بسیاری به چشم می‌خورد. شما با کمی گشتن در این بازار می‌توانید انواع و اقسام ظرف‌های سنتی را به سبک ترکی تهیه کنید.

بازار‌های آنتالیا
توریست‌ها علاوه بر خرید از این بازار از مشاهده سبک معماری آن کلی لذت می برند. در اینجا به معرفی چند بازار معروف آنتالیا می پردازیم:

بازار لیدیا سوزانی

این بازار بزرگ و زیبا فقط مختص خرید و فروش فرش است، که در این بازار معروف فرش‌های بسیار اصیلی به فروش می‌رسد.

بازارهای محلی کالجی آنتالیا

این بازار محلی برای بساط دست فروشانی است که بیشتر اوقات صنایع دستی، فرش و گلیم، پوشاک را به مردم عرضه می‌کنند. در این بازار زن و مرد در کنار هم کار می‌کنند. در یک قسمت از این بازار انواع میوه و سبزیجات تازه می‌توانید خریداری کنید.

شنبه بازار آنتالیا

یکی دیگر از جاذبه‌های آنتالیا، به طور قطع بازارهای روزانه و هفتگی این شهر خارق‌العاده است. گردشگران علاوه بر خرید می‌توانند از سواحل زیبای آنتالیا در منطقه رویایی لارا نیز لذت ببرند.

بازار ماناوگات

بازار گاراژ شرقی آنتالیا

این بازار یکی از بازارهای روز آنتالیا است که فروشندگان و مردم محلی اجناس مختلف خودشان را به صورت روزانه در آن به فروش می‌رسانند.

جو مارتسی بازار

در یک منطقه مسکونی بسیار زیبا و شیک و همچنین گران قیمت واقع شده است و در روزهای یکشنبه برپا می‌شود. جو مارتسی بازار یکی از معروف‌ترین بازارهای خیابانی آنتالیا است و جز پر رفت و آمدترین مراکز خرید آنتالیا به شمار می‌رود. به غیر از فراوانی میوه و سبزیجات تازه و غذاهای بومی می‌توانید در این بازار  پارچه، چرم، گیاهان معطر و ادویه را سوغاتی بخرید. مردمان محلی خریدهایشان را در نزدیکی شب انجام می‌دهند که قیمت‌ها افت قابل توجهی دارند.

بازار سنتی آنتالیا

ایکی کاپیلی هان

از قدیمی ترین بازارهای آنتالیا که مدرن شده است، ایکی کاپیلی هان به معنی کاروانسرای با دو در ورودی است که در قرن چهاردهم مرکزی برای تجارت ادویه‌ای معطر، میوه وسبزیجات، ابریشم‌های رنگین و پارچه بوده است.
در سال‌های اخیر بازسازی‌هایی بر روی آن انجام شده و تبدیل به یکی از قطب‌های جدید در آنتالیا شده است. اگر چه جای این بازار تغییری نکرده، اما کارگاه هنرمندان صنایع دستی مدرن شده و تماشای مسگران پشت بازار نشان دهنده قدمت این مجموعه است.

بازار جمهوریت محلی 

یکی از بهترین بازارهای آنتالیا بازار جمهوریت است. این بازار که در نزدیکی مرکز خرید مارک است و در هر ساعت از روز که به سمت این بازار بروید پر رفت و آمد و شلوغ است. اقلامی که در این بازار به فروش می‌رسد، بسیار ارزان و مقرون به‌صرفه است که توریست‌های بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.

مراکز خرید ارزان در آنتالیا


فروشگاه‌ها و مراکز خرید آنتالیا بسیار مقرون به صرفه است و به راحتی می‌توان مناسب‌ترین قیمت‌ها را با بهترین برندها در آنجا یافت کرد. به طور کلی اجناس در آنتالیا قیمت کمتری نسبت به استانبول دارد. با شروع فصل حراج کاهش قیمت سیل عظیمی از گردشگران را با تور آنتالیا روانه پاساژها و مراکز خرید این شهر می‌کند. در ادامه چند مرکز خرید ارزان در شهر آنتالیا را معرفی می‌کنیم.

اوت لت و بازارهای محلی

چنانچه دنبال حراج‌های غیر فصلی هستید، می توانید سراغ‌شان را در اوت لت و بازارهای محلی بگیرید. این مراکز در بیشتر ایام سال اجناس خود را به مناسبت‌های مختلف با تخفیف‌های خوب به فروش می‌رسانند.

مرکز خرید آراستا

خرید در مرکز خرید آراستا خریدی خاص در آنتالیای ترکیه است. تمام اجناسی که در این مرکز به فروش می‌رسد با تمام طرح‌های مد و فشن روز دنیا مطابقت دارد.

مرکز خرید اراستا انتالیا

مرکز خرید آکا پارک

یکی از مزیت‌های خرید در آکا پارک داشتن انواع کالاهایی مانند انواع لباس‌های مردانه و زنانه، محصولات نساجی، جواهرات، اسباب بازی، وسایل ورزشی، کیف و کفش به قیمت بسیار ارزان است.
طلا و جواهرات اصل ایتالیایی، ترکی هم در آکا پارک با قیمت روز و با انواع طرح‌های گوناگون فروخته می‌شود. یکی دیگر از خوبی‌های این مرکز نزدیک بودن به جاهای معروف آنتالیا است.

حراج‌ها در آنتالیا

حراج‌ها را می‌توان در شهر آنتالیا به دو دسته تقسیم کرد. دسته اول شامل حراج‌هایی هستند که تقریبا به زمان و فصل وابسته نبوده و در هر موقعیتی قابل استفاده هستند. تقاضای سفر با تور در ایام خاصی از سال به شدت افزایش می‌یابد در واقع شما در این ایام با پدیده حراج فصلی روبرو هستید. دسته دوم مربوط به حراج‌های فصلی است که فرصتی عالی برای پر کردن چمدان‌هایتان از لباس‌های درجه یک ترکی خواهد بود، حراج‌های فصلی بهشت خریداران پوشاک به شمار می رود. به طور کلی اجناس در آنتالیا قیمت کمتری نسبت به استانبول دارد.

از شهر آنتالیا چه اقلامی بخریم:

  • زیور آلات، بهترین گزینه برای خرید سوغات است. زیرا در این منطقه، زیورآلات با قیمت بسیار پایین و ارزان پیدا می‌شود. زیور آلات اقلامی محسوب می‌شود که در آنتالیا با توجه به دارایی خود و بسته به بودجه خود آن را خریداری می‌کنند.
  • فرش‌های دست بافت محلی یکی دیگر از سوغات آنتالیا است، فرش‌های دست بافت را در این شهر می‌توانید خریداری کنید، زیرا فرش دست بافت بهترین و در عین حال یک کادو و یا خرید به یاد ماندنی از سفر به آنتالیا است.

بهترین زمان خرید در آنتالیا


بهترین زمان برای کسانی که تنها به منظور خرید به آنتالیا سفر می‌کنند ماه دسامبر و اوایل ژانویه است. زیرا اوایل سال میلادی اکثر فروشگاه هاتفی می دهند، یکی از نکاتی که باید توجه کنید این است که در این بازه زمانی هوای ترکیه بسیار سرد است، برای همین مسافران و گردشگران باید لباس گرم همراه داشته باشند.
اگر می‌خواهید بهترین و به یاد ماندنی‌ترین سفرها را داشته باشید حتما سفری به شهر زیبای آنتالیا داشته باشید. علاوه بر خرید از مناظر و سواحل شنی بسیار زیبای این شهر لذت ببرید. برای خرید در سایر شهرهای ساحلی ترکیه می‌توانید از مراکز خرید بدروم نیز دیدن نمایید.