توچال تهران کجاست؟

اگر بخواهیم یکی از جاهای دیدنی و تفریحی تهران را نام ببریم که پاتوق گشت‌و‌گذار و تفریح آخر هفته اکثر تهرانی‌ها است توچال تهران اولین گزینه است. این مجموعه یکی از مجهزترین مراکز تفریحی است که همیشه میزبان گردشگران زیادی بوده و شما در هر سن و سالی که هستید می‎‌توانید به این جای خوش آب‌و‌هوای تهران سفر کنید و از تفریحات لذت‌بخش آن استفاده کنید. اگر میخواهید بدانید توچال تهران کجاست؟ وبلاگ قاصدک 24 را تا پایان متن همراهی کنید.

 
توچال تهران کجاست؟

 

معرفی و آشنایی با توچال تهران

 

 

توچال یکی از قلّه‌های اطراف تهران است که در شمال استان تهران با ارتفاع 396 متر از سطح آب دریا قرار دارد و از جاهای دیدنی شمال تهران محسوب می‌شود. توچال قسمتی از رشته کوه البرز را در برگرفته و دامنهجنوبی این قلّه نزدیک به شهر تهران است. مجموعه تفریحی توچال فرصتی عالی برای دور شدن از آلودگی‌های شهر و تفریحی خاطره‌ساز و هیجان‌انگیز محسوب می‌شود. این قله از سمت شرق به قله‌های دارآباد، لزون وکلکچال و از سمت غرب به قله شاه‌نشین و امامزاده داوود می‌رسد.

گردشگران می‌توانند با رفتن به این قلّه شهر تهران را در زیر پای خود ببینند. مجموعه تفریحی بزرگ توچال مسیرهای ویژه برای پیاده‌روی نیز دارد. برای رفتن به این مجموعه ورزشی تفریحی بزرگ از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس، مترو و تاکسی می‌توان استفاده کرد. این مجموعه بزرگ در روزهای آخر هفته و تعطیلات بسیار شلوغ است و یکی از جاهای لاکچری تهران محسوب می‌شود.

 

آدرس توچال تهران: استان تهران، تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک (نمایش روی نقشه)

 


بیشتر بخوانید: 10 مورد از جاهای دیدنی چشمگیر در شمال تهران



معرفی توچال تهران

 

 

بهترین زمان سفر به توچال تهران

 

 

توچال به دلیل قرارگیری در منطقه کوهستانی دارای آب‌وهوای معتدل و کمی خنک است و فصل بهار، تابستان و همینطور اوایل پاییز بهترین زمان سفر و بازدید از این مجموعه گردشگری است. فصل زمستان توچال تماشایی‌تر می‌شود زیرا با توجه به بارش برف مسیر قلّه برفی و سراسر  این مسیر سفیدپوش می‌شود. برای رفتن به این منطقه در فصل زمستان باید امکانات و تجهیزات مناسب، لوازم ایمنی و لباس گرم به همراه داشته باشید. آب و هوای توچال در هر فصلی از سال مطبوع و لذت‌بخش است.


بیشتر بخوانید: آشنایی با جاهای دیدنی تهران در بهار 



بهترین زمان سفر به توچال تهران

 

 

امکانات تفریحی توچال تهران

 

 

توچال تهران دارای امکانات تفریحی، ورزشی و رفاهی بسیاری است و یکی از مجموعه‌هایی است که می‌توانید تفریحات هیجانی تهران را در آن تجربه کنید. تفریحات زمستانی توچال عبارتند از:

 

 تله کابین توچال

 

تله کابین توچال از بهترین و محبوب‌ترین وسایل تفریحی این منطقه محسوب می‌شود و این تله کابین از طولانی‌ترین تله کابین‌های جهان به شمار می‌رود. این تله کابین سه خط و هفت ایستگاه اصلی دارد و از ایستگاه یک به هفت را نزدیک به  ۷۵۰۰ متر را طی می‌کند. تله کابین توچال از سال 1357-1353 توسط بهمن باتمانقلیچ، شرکت فرانسوی پوما و شرکت اتریشی دوپل مایر راه اندازی شده است.

در ایستگاه هفتم تله کابین، هتلی دنج به نام توچال قرار گرفته است. این هتل زیبا در سال۱۳۸۲احداث شده و چشم‌انداز زیبایی به دامنه کوه‌های البرز و قله‌های کلون بسته و خلنو دارد. در قسمت شرقی ایستگاه پنجم تله کابین توچال پناهگاه کوهنوردی (جان پناه اسپیدکمر) وجود دارد‌ این پناهگاه قدیمی‌ترین پناهگاه کشور نیز محسوب می‌شود.

 

ساعت کاری و هزینه تله کابین توچال

 

ساعت کاری

از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا ۱۳ و جمعه از ساعت 7 صبح تا ۱۱

هزینه

(بلیط رفت و برگشت ایستگاه یک به دو، یک به پنج و یک به هفت، به‌ترتیب ۶۵، ۱۱۵ و ۱۶۰ هزار تومان)

(بلیط مسیر رفت ایستگاه یک به دو، یک به پنچ و یک به هفت، به‌ترتیب ۳۵، ۶۰ و ۸۵ هزار تومان)

 
پیست اسکی توچال

اسنوموبیل توچال

 

 از جمله هیجان‌انگیزترین تفریحات برای حرکت در برف به اسنوموبیل تعلق دارد. اسنوموبیل یا موتور برف‌رو، تفریحی مدرن و امروزی زمستانه در کشور است که قدمت کوتاهی دارد و از این رو مراکز اسنوموبیل در کشور بسیار محدود است. اسنوموبیل توچال در ایستگاه هفتم تله کابین توچال واقع شده است. از ویژگی‌های مهم این تفریح لذت‌بخش این است که بانوان نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. ساعت کاری این تفریح مهیج شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۵ است.

 

سورتمه توچال

 

در ادامه تفریحات قلّه توچال به معرفی طولانی‌ترین سورتمه ایران می‌رسیم. سورتمه توچال تهران توسط یک شرکت آلمانی معتبر به نام ویگاند تاسیس شده است. سورتمه توچال طولی حدود ۱۴۲۰ متر دارد و توسط معتبرترین شرکت بازرسی اروپایی تایید شده است. درانتهای مسیر سورتمه دوربین اتوماتیک وجود دارد که عکسی یادگاری از هر سورتمه سوار خواهد گرفت و افراد بعد از پیاده شدن از سورتمه می‌توانند عکس‌های خود را دریافت کنند. از امکانات رفاهی و ویژگی‌های این سورتمه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • کیفیت و امنیت بالا
  • قابلیت جابهجایی 250 نفر در یک ساعت
  • پارکینگ
  • باجه الکترونیک اخذ بلیط
  • شهربازی کودکان
  • و ...

 

ساعت کاری و هزینه سورتمه توچال

 

ساعت کاری

شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ و پنجشنبه و جمعه از ساعت ۹ تا ۲۴

هزینه

تک‌نفر ۶۰ هزار تومان، با همراه ۸۰ هزار تومان

 
سورتمه توچال

 

شبیه ساز وی ای ار توچال

 

در ابتدای مسیر و ایستگاه اول توچال تعداد زیادی از بازی‌های واقعیت وجود دارد که شامل موارد زیر است:

 

  1. سینمای پنج بعدی
  2. شبیه ساز رانندگی
  3. اسکی

 

سینما 5 بعدی توچال توسط حرکاتی مانند پاشیدن آب، ریزش برف، وزش باد روی صورت، رعدوبرق، حرکت صندلی در چهار جهت، طوفان و ... لحظات هیجان‌انگیزی را برای گردشگران خلق کرده است. علاوه بر پیست اسکی، کوهنوردی و … بازیهای واقعیت مجازی نیز جزو پرطرفدارترین بازی‌های این منطقه محسوب می‌شوند.

 


کودکان زیر 6 سال نمی‌توانند از بازی‌های داخل مجموعه استفاده کنند.


 

 

پیست اسکی توچال

 

به نظر میرسد پرطرفدارترین تفریح مجموعه توچال به پیست‌اسکی تعلق دارد. به دلیل تطابق پیست توچال تهران با آخرین استانداردهای جهانی و وجود پنج پیست بین‌المللی در آن، این پیست را جزو برترین پیست‌های کشور معرفی کرده‌اند. از نمونه امکانات داخل این مجموعه بزرگ می‌توان به مدرسه اسکی اشاره نمود که برای آموزش افراد مبتدی ساخته شده است. پیست توچال به دلیل قرارگیری در نزدیکی پایتخت در تعطیلات و روزهای آخر هفته بسیار شلوغ می‌شود.

 


بیشتر بخوانید: آشنایی با جاهای دیدنی تهران در زمستان


 

مدت زمان استفاده و هزینه پیست اسکی توچال

 

مدت زمان استفاده

نصف روز

هزینه

روزهای شنبه ۱۹۰ هزار تومان، روزهای یکشنبه تا چهارشنبه ۲۴۰ هزار تومان و روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۷۵ هزار تومان

 
پیست اسکی توچال

پیاده ‌روی و کوهنوردی در توچال

 

 بام تهران مکانی بکر با چشم‌اندازی تماشایی طرفداران بسیار به خود جذب کرده است و یکی از مسیرهای کوهنوردی تهران است. طراحی این مکان با نیمکت‌های زیبا و نورپردازی‌های مدرن آن را دلنشین‌تر کرده است. توچال و بام توچال از بهترین مسیرها برای کوهنوردی و پیادهروی به شمار می‌آید. در انتهای مسیر پیاده‌روی پناهگاهی مناسب برای استراحت و میزبانی از گردشگران وجود دارد.

 


بیشتر بخوانید: معرفی 8 تا از بهترین جاهای دیدنی تهران در شب



پیاده ‌روی و کوهنوردی در توچال

 

باشگاه تنیس توچال

 

باشگاه تنیس که در ایستگاه اول تله‌کابین توچال واقع شده و دارای 6 زمین تنیس با استانداردهای بین‌المللی مناسب است. این باشگاه با عملکرد خوب خود توانسته در ردیف بهترین باشگاه‌های تنیس تهران قرار گیرد. از امتیازات این باشگاه داشتن فروشگاه لوازم ورزشی و قابلیت استفاده آن برای هر دو گروه آقایان و بانوان است.

 

ساعت کاری و هزینه باشگاه تنیس توچال

 

ساعت کاری

8 صبح تا 22 شب

هزینه

اجاره زمین به‌ازای هر سانس ۱۸۰ هزار تومان، اجاره توپ تنیس به‌ازای هر سانس ۳۰ هزار تومان و اجاره راکت تنیس به‌ازای هر سانس 30 هزار تومان

 

زیپ‌لاین تفریحی لذت بخش در توچال

 

 توچال با داشتن بزرگترین زیپ‌لاین کشور گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. این تفریح جذاب و البته کمی خوفناک در مسیر جاده سلامت مجموعه توچال قرار گرفته است. زیپ‌لاین توچال با بهره‌گیری از طراحی‌های روز دنیا ساخته شده و مسیری نزدیک به 70 متر ارتفاع و طول ۲۰۰متری را طی می‌کند.

 


حداقل سن مجاز زیپ‌لایل توچال 12 سال و حداکثر وزن ۱۰۰ کیلوگرم است.


 

ساعت کاری و هزینه زیپ لاین توچال

 

ساعت کاری

10 صبح تا 24 شب

هزینه

از ۶۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان

 
زیپ‌لاین تفریحی لذت بخش در توچال

 

کافه بیلیارد توچال

 

 کافه بیلیارد توچال از دیگر تفریحات معروف این مجموعه است. کافه بیلیارد در سمت چپ جاده سلامت و نزدیک به باشگاه تیراندازی قرار گرفته است. دراین باشگاه علاوه بر بیلیارد امکان بازی فوتبال‌دستی نیز مهّیا شده است. داشتن کافه و رستوران‌های با کیفیت در این مجموعه از امتیازات مثبت آن است.

 

تیوپ سواری در توچال

 

تیوپ سواری و سُر‌خوردن روی برف‌ها در لیست بی‌نظیرترین و بهترین تفریحات تهران و مجموعه توچال قرار گرفته است. تیوپ‌سواری و پرش روی شیبهای کوتاه و بلند آدرنالین بسیاری ترشح کرده و احساس سرخوشی زیادی به وجود می‌آورد. البته گفته می‌شود که این ورزش خطراتی به همراه دارد اما با رعایت نکات ایمنی و استفاده از تجهیزات مناسب می‌توان تیوپ‌سواری مطمئنی را تجربه کرد.

 

سنگ‌نوردی توچال

 

از دیگر ورزش‌های لذت‌بخش در منطقه توچال سنگ‌نوردی است. این بخش از مجموعه توچال بسیار استاندارد ساخته و‌ طراحی شده و برای ورودی آن قیمت مطلوبی در نظر گرفته شده است.

 

تله سی یژ چشمه توچال

 

تله سیژ توچال از انواع مجهزترین و بهترین تله سی یژهای کشور است. این تله سی یژ در فصل تابستان بسیار شلوغ خواهد بود و از ایستگاه ابتدایی تله‌کابین شروع شده و تا رستوران چشمه را در برمی‌گیرد.

 
تله سی یژ چشمه توچال

باشگاه تیراندازی توچال

 

باشگاه محبوب تیراندازی توچال با وسعتی حدود۱۵۰۰متر مربع از دیگر تفریحات این مجموعه بزرگ است که آن هم مانند بسیاری دیگر از تفریحات این مجموعه در مسیر جاده سلامت واقع شده است. در این مجموعه امکانات کاربردی متعددی وجود دارد که شامل موارد زیر است:

 

  • وجود ده عدد تیر برای هر فرد
  • آموزش تیراندازی
  • استفاده نامحدود از باشگاه در یک جلسه
  • وجود محوطه چمن
  • ۱۵سیبل تیراندازی
  • 20 کمان تیراندازی

 

 قابل توجه است که در این باشگاه سالن‌های ورزشی دیگری از جمله سالن دارت، پینگ پنگ و فوتبال دستی نیز وجود دارد.

 

ساعت کاری و تلفن باشگاه تیراندازی توچال

 

ساعت کاری

9 صبح تا 24 شب

تلفن

۰۹۱۹۹۰۳۸۵۱۴ - ۰۹۱۹۹۲۳۴۵۶۶

 

 

باشگاه بگ جامپ توچال

 

 باشگاه بگ‌جامپ توچال را به دلیل امنیت و ایمنی بالا می‌توان از بهترین باشگاه‌های بگ جامپ کشور دانست. اسلک لاین، ترامپولین، سکوی پرش، رستوران و کافی شاپ همگی از انواع امکانات موجود در این باشگاه به شمار می‌آیند.

 
باشگاه بگ جامپ توچال

سقوط آزاد توچال

 

 پرش آزاد تجربه‌ای متفاوت و خاطره‌ساز در توچال است که باعث شده طرفداران بسیاری را به سمت خود بکشاند. پرش آزاد در این منطقه حدود 28 متر ارتفاع دارد اما در سکوهای مختلف ارتفاع آن متفاوت است.

 

 

امکانات توچال تهران

 

 

توچال یکی از جاهای دیدنی اطراف تهران است که سرشار از تفریحات مهیج است و امکانات رفاهی زیادی نظیر موارد زیر دارد:

 

رستوران های توچال

 

توچال مجموعهای تفریحی ورزشی است که رستوران‌ها و فود کورتهای متنوعی را در خود جای داده است. در ادامه مطلب به تعدادی از بهترین رستوران و کافه‌های این منطقه گردشگری اشاره کرده‌ایم:

 

  • رستوران توچال: رستوران هتل توچال در ایستگاه هفتم تله‌کابین واقع شده است.
  • کافه لمیز: در مسیر جاده سلامتی این منطقه زیبا قرار دارد.
  • کافه ویونا:  کافه‌ای دنج که در ایستگاه اول تله‌کابین به چشم می‌خورد.
  • مستر لاین: کافه رستوران سنتی واقع در بوستان اول جاده سلامت
  • برگرلند: در مسیر جاده سلامت قرار دارد. 

 

هتل توچال

 

هتل توچال تهران واقع در ایستگاه هفتم توچال به ارتفاع ۳۵۴۵ از سطح زمین در سال ۱۳۸۰ با 30 واحد اقامتی احداث شده است. اینترنت پرسرعت، سرو صبحانه، سیستم گرمایشی و سرمایشی قوی و باکیفیت، رستوران، کافی شاپ و… از مجموعه امکانات رفاهی این هتل به شمار می‌آیند. این هتل از گردشگرانی که به پیست اسکی و دیگر تفریحات هیجان‌انگیز این مجموعه میآیند به خوبی میزبانی و پذیرایی می‌کند.

 
هتل توچال

راه های رفتن به توچال تهران

 

همانطور که گفتیم برای رفتن به توچال می توانید از وسایل نقلیه مانند اتوبوس، مترو و تاکسی استفاده کنید.

 

 رفتن به توچال با اتوبوس

 

برای سفر به توچال از تهران و میدان ولنجک میتوانید سوار اتوبوس‌های خط 221 شوید و در ایستگاه هفدهم از اتوبوس پیاده شوید. مابقی راه را باید پیاده روی کنید یا تا ورودی توچال سوار تاکسی شوید.

 

رفتن به توچال با مترو

 

برای رفتن به توچال با مترو باید سوار خط 1 مترو شوید و خود را به تجریش برسانید و از آنجا با تاکسی به سمت ولنجک بروید.

 

رفتن به توچال با ماشین شخصی

 

اگر قصد رفتن به توچال با ماشین شخصی خود را دارید باید از مسیر بزرگراه شهید چمران وارد خیابان یمن شوید و خود را به خیابان ولنجک برسانید. پارکینگ توچال در انتهای خیابان ولنجک قرار دارد که می‌توانید ماشین خود را آنجا قرار داده و وارد مجموعه توچال شوید.

 

جمع بندی

در این متن سعی کردیم شما را با مجموعه تفریحی و ورزشی توچال تهران آشنا کنیم تا یک روز هیجان‌انگیز و خاطره‌انگیز کنار دوستان و خانواده خود تجربه کنید. این مجموعه امکانات ورزشی متنوعی دارد که با هر نوع سلیقه‌ای سازگار است. اگر قصد سفر به تهران را دارید و می‌خواهید در پایتخت از امکانات تفریحی استفاده کنید می‌توانید با تهیه بلیط و رزرو هتل از سایت قاصدک 24 به این شهر  زیبا سفر کنید.

 

 

سوالات متداول درباره توچال تهران

 

 

راه های رفتن به توچال تهران کدامند؟ مترو، اتوبوس، ماشین شخصی

بهترین زمان سفر به توچال تهران چه موقع است؟ فصل بهار، تابستان و اوایل پاییز بهترین

امکانات رفاهی توچال کدامند؟ هتل و رستوران‌ها

امکانات تفریحی توچال کدامند؟ پیست اسکی، تله‌کابین، سورتمه‌سواری، باشگاه تیراندازی، باشگاه بیلیارد، پیاده‎روی، کوهنوردی و ...

توچال تهران کجاست؟ استان تهران، تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک