بهترین جاهای دیدنی شمال ایران در زمستان

برای سفر به جاهای دیدنی شمال ایران لازم نیست منتظر فصل گرم و خوش آب و هوای سال باشید زیرا شمال کشور در هر فصلی شگفت‌انگیز است و با جاذبه‌های چشم‌اندازی که دارد می‌تواند توجه هر گردشگری را به خود جلب کند. در فصل زمستان شمال کشور مناظر فوق‌العاده‌ای دارد که لازم است حداقل یک بار در عمرتان از آن‌ها دیدن کنید. اگر تا به امروز در فصل سرد زمستان به شمال سفر نکرده‌اید لازم است بدانید مناظر شمال را با رنگ و بوی متفاوت از دست داده‌اید. با وبلاگ قاصدک 24 همراه باشید تا شما را با جاهای دیدنی شمال ایران در زمستان آشنا کنیم تا یک سفر زمستانه متفاوت را تجربه کنید.


جاهای دیدنی شمال ایران در زمستان


جاهای دیدنی شمال ایران در زمستان کجاست؟


مکان‌های دیدنی و طبیعت شمال ایران در زمستان بسیار زیاد است به طوری که در هر نقطه از شمال کشور می‌توانید از مناظر شگفت‌انگیز بسیاری دیدن کنید، این جاهای دیدنی شامل موارد زیر است.

اینفوگرافی بهترین جاهای دیدنی شمال ایران در زمستان

کاخ رامسر


کاخ رضا شاه در رامسر یکی از جاهای دیدنی ایران در زمستان است. این مکان سرپوشیده یکی از جاهای دیدنی شمال کشور در فصل زمستان محسوب می‌شود
. شهر رامسر از شهرهای زیبای گردشگری ایران است که در زمستان هم میزبان مسافران زیادی است. ویژگی‌ منحصر به فرد کاخ رامسر معماری بی‌نظیر آن است که سبک اروپایی دارد و درسال‌های 1316-1312 ساخته شده است.

کاخ رامسر ۴ستون سنگی بلند دارد و در وسط باغی سرسبز به وسعت 60 هزار متر مربع واقع شده است. امروزه با گذشت زمان این مکان در قالب موزه و مجموعه فرهنگی گردشگری فعالیت دارد. این کاخ چندین نام دارد که عبارتند از:


  • کاخ سلطنتی رامسر
  • موزه کاخ رامسر
  • کاخ موزه مرمر
  • کاخ سلطنتی
  • تماشاگه خزر

آدرس و تلفن کاخ رامسر

 

آدرس

استان مازندران، رامسر، خیابان شهید رجایی، جنب هتل رامسر، پردیس فرهنگی موزه ای شهدای رامسر (نمایش روی نقشه)

تلفن

01155225374

 

پارک جنگلی کشپل نور


پارک جنگلی کشپل نور در 2 کیلومتری چمستان قرار دارد که درختان افرا با قامتی بلند همه جا را فرا‌‌گرفته است. این پارک یکی از جاهای دیدنی در زمستان به شمار می‌رود زیرا در این فصل تمام جنگل سفید پوش می‌شود و منظره‌ حیرت‌انگیزی به وجود می‌آورد که تماشا و قدم زدن در آن بسیار لذت‌بخش خواهد بود. نشستن پرندگان بر روی شاخه‌های درختان تصویری زیبا در این پارک به وجود آورده است
. امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی در این پارک وجود دارد که از ویژگی‌های مثبت آن محسوب می‌شود.

پارک جنگلی کشپل

هشت رودخانه در کنار درختان افرا این منطقه قرار دارد که طبیعت آن را دیدنیتر کرده است و جدا از آن‌ها چشمه‌های آب زیر زمینی نیز در این منطقه دیده می‌شود که باعث می‌شود این منطقه در فصل تابستان بسیار سرسبز  و دیدنی شود.

 


بیشتر بخوانید: معرفی و راهنمای سفر به مازندران


 

آدرس و مدت زمان بازدید پارک جنگلی کشپل نور

 

آدرس

استان مازندران، نور، مسیر ییلاقی لاویج، ۲.۵ کیلومتری چمستان (نمایش روی نقشه)

مدت زمان بازدید

بین ۲ تا ۳ ساعت

 

جنگل توسکستان


جنگل توسکستان در راستای رشته کوه‌های البرز در شهر گلستان واقع شده است که این منطقه در خاورمیانه نیز بسیار مشهور است. پوشش گیاهی این جنگل را درختان چند هزار ساله هیرکانی مانند بلوط، افرا و توسکا تشکیل داده‌اند
. این جنگل با طبیعتی بکر در فصل زمستان میزبان گردشگران بسیاری است و در این فصل نیز جذابیت‌های زیادی دارد.

جنگل توسکستان

آدرس و زمان بازدید جنگل توسکستان

 

آدرس

استان گلستان، ۱۳ کیلومتری جنوب شرقی گرگان (نمایش روی نقشه)

مدت زمان بازدید

نصف روز

 

روستای جواهر ده رامسر


از دیگر مناطق گردشگری شمال ایران در زمستان روستای جواهر ده است که بر فراز ابرهای آسمان قرار دارد. جواهر ده با ارتفاع
۲۰۰ متر از سطح دریا یکی از روستاهای دیدنی شهر رامسر است که در همه فصل‌های سال طبیعتی بسیار زیبا و دیدنی دارد. این مکان در فصل زمستان پوشیده شده از برف است و مانند نگینی در شهر رامسر می‌درخشد. مسیر رسیدن به این روستا بسیار زیبا بوده و برای مسافران می‌تواند بسیار خاطره انگیز باشد. رودخانه‌های فصلی و دائمی به این روستا جلوه حیرت انگیزی داده‌ است که در زمستان با یخ زدن آن‌ها تصویری تماشایی و زیبا ایجاد می‌شود.

روستای جواهر ده

آدرس و مدت زمان بازدید روستای جواهرده

 

آدرس

استان مازندران، شهرستان رامسر، دهستان سخت‌سر، روستای جواهر ده (نمایش روی نقشه)

مدت زمان بازدید

یک روز کامل

 

جاده سراوان به فومن


این جاده جزو یکی از زیباترین جاده‌های استان گیلان است که شروع آن از ورودی رشت و جلوی موزه میراث روستایی شهر گیلان است. این جاده تا شهر فومن ادامه می‌یابد و در آنجا به پایان می‌رسد
. عبور از این جاده در زمستان بسیار رویایی و دیدنی است و رطوبت بالای هوا، مه و درختان پوشیده از برف تصویری زیبایی از زمستان در این مکان را رقم می‌زنند.

در جاده سراوان به فومن تعداد زیادی سفره خانه، رستوران و کافی شاپ به چشم می‌خورد و در فصل زمستان در کنار خیابان مسافران می‌توانند با خوردن کاسه‌ای آش گرم یا چای آتیشی خود را گرم کنند و از  تماشای این طبیعت زیبا لذت ببرند.

 


بیشتر بخوانید: راهنمای جامع سفر به رشت


 

آدرس و مدت زمان بازدید جاده سراوان به فومن

 

آدرس

استان گیلان، فومن، جاده سراوان – فومن (نمایش روی نقشه)

مدت زمان بازدید

بین ۲ تا ۳ ساعت

 

ماسوله


ماسوله شهری زیبا در استان گیلان است که در زمستان تصویری چشم نوازی دارد و در این فصل به منظره‌ای شگفت انگیز تبدیل می‌شود
. در فصل زمستان کوچه‌های باریک و پله پله این شهر تماماً سفیدپوش می‌شود و مه تمام منطقه را فرامی‌گیرد. این شهر با وجود خانه‌های زرد پلکانی به زیباترین شهر پلکانی ایران و همچنین شهر تاریخی زنده در بین مردم معروف شده است.

ماسوله در زمستان

سقف خانههایی که روی هم قرار گرفته در زمستان پوشیده از برف می‌شود و تصویر جذابی را به وجود می‌آورد. از ویژگی‌های برتر این شهر می‌توان به وجود اقامتگاه‌های متعدد این منطقه اشاره کرد.


آدرس و مدت زمان بازدید ماسوله

 

آدرس

استان گیلان، شهرستان فومن، ۳۲ کیلومتری غرب شهر فومن (نمایش روی نقشه)

مدت زمان بازدید

یک روز کامل

 

ییلاق لیلا کوه لنگرود


ییلاق لیلاکوه در 3 کیلومتری از شهر لنگرود قرار دارد و با وجود امکانات بسیار مانند کافه‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی، رستوران‌ها و همچنین پوشش گیاهی انبوه و جنگل‌های زیبا
به یکی از جاهای دیدنی در فصل زمستان تبدیل شده است. دمای این منطقه در فصل زمستان به 12-5 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. این منطقه در میان بومیان به لیلی کوه نیز معروف است. روستاهای اطراف این منطقه در فصل زمستان اقامتگاه‌های مناسب و راحتی برای گردشگران دارند.

لیلا کوه لنگرود

آدرس و مدت زمان بازدید ییلاق لیلا کوه

 

آدرس

استان گیلان، لنگرود، لیلاکوه (نمایش روی نقشه)

مدت زمان بازدید

بین ۲ تا ۳ ساعت

 

روستای لاویج چمستان


هر سال در فصل زمستان گردشگران زیادی به روستای زیبای لاویج سفر می‌کنند این روستا در دامنه رشته کوه‌های لاویج استان مازندران واقع شده است. آب و هوای مطلوب و وجود آب گرم‌ها داخل این روستا باعث شده این منطقه بسیار مورد توجه گردشگران قرار بگیرد. آب‌های گرم این منطقه از میان صخره‌ها می‌جوشد و خواص درمانی بسیاری دارد
.

آب گرم روستای لاویج دارای مقدار زیادی از املاح معدنی گوگردی است که آن را برای  درمان بیماری‌های پوستی و دردهای مفصلی و اعصاب بسیار مناسب دانسته‌اند. به دلیل وجود این آب‌های گرم سرمای زمستان در روستای لاویج قابل تحمل است. گردشگران می‌توانند در سفر خود به روستای پرجاذبه لاویج عسل طبیعی خریداری کنند زیرا به دلیل پرورش زنبور عسل توسط مردم روستا عسل مرغوب و باکیفیت در این منطقه یافت می‌شود.


آدرس و مدت بازدید از روستای لاویج

 

آدرس

استان مازندران، شهرستان نور، بخش چمستان (نمایش روی نقشه)

مدت زمان بازدید

نصف روز

 

پارک دهکده طلایی آمل


پارک دهکده طلایی آمل در استان مازندران یکی دیگر از پارک‌های دیدنی شمال ایران در فصل زمستان است
. از قسمت شرقی این پارک رودخانه هراز می‌گذرد که از جاذبه‌های دیدنی پارک محسوب می‌شود و به این مکان آرامش خاص بخشیده است. شما می‌توانید با بازدید از این پارک در آن پیاده‌روی کنید و  از تماشای منظرههای زیبا لذت ببرید.

پارک دهکده طلایی آمل

آدرس و مدت بازدید از پارک دهکده طلایی آمل

 

آدرس

استان مازندران، آمل (نمایش روی نقشه)

مدت زمان بازدید

بین ۲ تا ۳ ساعت

 

پارک جنگلی بلوار ناهار خوران گرگان


پارک جنگلی ناهارخوران که در 8 کیلومتری جنوب گرگان واقع شده است یکی از مقاصد گردشگری شمال ایران در زمستان است. برای رفتن به پارک جنگلی ناهارخوران باید از بلوار ناهارخوران عبور کنید که این خیابان یکی از طولاترین خیابان‌های گرگان محسوب می‌شود. پارک جنگلی ناهارخوران قدمتی نزدیک به
۴۰ میلیون سال دارد و از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهر گرگان است.

پارک جنگلی بلوار ناهار خوران

درختان این پارک در زمستان همگی سفید پوش شده و تصویری ویژه از خود به نمایش می‌گذارند. اطراف بلوار ناهار خوران مجتمع‌های تفریحی، مراکز خرید، شهربازی و تعدادی رستوران وجود دارد. در گذشته مسافرانی که از زیارت حرم امام رضا (ع) برمی‌گشتند به همراه خانواده خود در این جنگل زیبا ناهار نوش جان می‌کردند و شاید علت نام گذاری این منطقه هم به همین خاطر بوده است. شما با خرید بلیط قطار گرگان می‌توانید به این منطقه خوش آب و هوا سفر کنید.


آدرس و مدت بازدید از  پارک جنگلی بلوار ناهار خوران

 

آدرس

استان گلستان، ۸ کیلومتری جنوب گرگان (نمایش روی نقشه)

مدت زمان بازدید

بین ۳ تا ۴ ساعت

 

جزیره آشوراده و منطقه گمیشان


بزرگ‌ترین جزیره دریای خزر که در بندر ترکمن قرار گرفته آشوراده است
.برای رفتن به این جزیره زیبا باید با استفاده از قایق از بندر ترکمن به این مکان سفر کنید. پرواز دسته‌جمعی پرندگان مهاجر جزیره در فصل زمستان بسیار تماشایی است .

جزیره آشوراده

صدای گوش نواز پرندگان، ماهیگیری و قایق سواری در این جزیره باعث شده در فصل زمستان گردشگران بسیاری به این منطقه سفر کنند. گمیشان نام منطقه ای تاریخی در نزدیکی جزیره است که با سفر به منطقه گمیشان می‌توانید از معماری زیبا و دیوار دفاعی گرگان دیدن کنید. این منطقه یکی از جاهای دیدنی گرگان است که پیشنهاد می‌کنیم حتما به این منطقه سفر کنید.


پرندگان جزیره آشوراده


  • قرقاول
  • فلامینگوها
  • کاکایی
  • باکالان

آدرس و مدت بازدید از  جزیره آشوراده و منطقه گمیشان

 

آدرس

استان گلستان، غرب بندرترکمن، شبه جزیره میانکاله (نمایش روی نقشه)

مدت زمان بازدید

بین ۲ تا ۳ ساعت

 

دشت دریاسر مازندران


دشت دریاسر در منطقه دوهزار با طبیعتی محصور کننده جزو چشم نوازترین دیدنی‌های شمال ایران است
. از مهم‌ترین ویژگی‌های این دشت که آن را تماشایی‌تر کرده است و جزو مقاصد گردشگری محبوب محسوب می‌شود قرار گرفتن آن بین 4 کوه است .

دشت دریاسر

در فصل بهار زمانی که دشت را گل‌های رنگارنگ و زرد پر می‌کنند زیبایی دشت دوچندان می‌شود و این دشت به اوج درخشش خود می‌رسد. منظره برفی دشت که در زمستان سراسر سفید رنگ می‌شود نیز بسیار دیدنی است و به مقصدی عالی برای سفر در فصل زمستان تبدیل می‌شود.


آدرس و مدت بازدید از دشت دریاسر

 

آدرس

استان مازندران، جنوب تنکابن، منطقه دوهزار (نمایش روی نقشه)

مدت زمان بازدید

نصف روز

 

بام ماسال


بام ماسال مقصدی عالی برای یک برف بازی زمستانه به شمار می‌رود. این بام زیبا در فصل تابستان بسیار سرسبز و دل‌انگیز است. آب و هوای کوهستانی و پاکیزه بام ماسال سالانه گردشگران زیادی را به این منطقه جذب می‌کند. شما می‌توانید در سفر خود به این منطقه عکس‌های یادگاری زیبایی ثبت کنید. هوا در فصل زمستان در این منطقه بسیار سرد است اما گشت و گذار در تپه‌های سفید رنگ اولسبلنگاه و ماسال ارزش تحمل این سرما را دارد.

آدرس و مدت بازدید از بام ماسال

 

آدرس

استان گیلان، یک کیلومتری ماسال (نمایش روی نقشه)

مدت زمان بازدید

بین ۱ تا ۲ ساعت

 

ساحل و جنگل گیسوم


جنگلی که انتهای آن به ساحل می‌رسد نامی آشنا برای تمامی گردشگران است. این جنگل زیبا که درختانی بلند قامت را در خود جای داده از بهترین مکان‌های سفر در زمستان است
. گاهی ممکن است مسافران به دلیل سردی زیاد هوا نتوانند از امکانات تفریحی جذاب ساحل گیسوم که شامل جت اسکی، شاتل سواری، چتر بازی و قایقرانی می‌شود استفاده کنند. ورزش‌هایی همانند اسب سواری، پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری در زمستان به افراد این اجازه را می‌دهد که نهایت لذت را در این منطقه ببرند.

جنگل گیسوم

آدرس و مدت بازدید از ساحل و جنگل گیسوم

 

آدرس

استان گیلان، محور رشت به آستارا، ۱۰ کیلومتر مانده به جاده اسالم به خلخال (نمایش روی نقشه)

مدت زمان بازدید

بین ۳ تا ۴ ساعت

 

پل ورسک


پل ورسک، پلی قدیمی که جزو جاذبه‌های تاریخی استان مازندران است و از نمونه‌های برتر مهندسی ایران به شمار می‌آید
. این پل زیبا در سال 1315  ساخته شده و راه ارتباطی میان دو کوه با طول 73 متر است.

پل ورسک

این پل زیبا که از بزرگ‌‌ترین پل‌های راه‌آهن سراسری کشور محسوب می‌شود در فصل زمستان با منظره‌ای پوشیده شده از برف بسیار چشم‌نواز است. از مهم‌ترین ویژگی‌های پل ورسک این است که در ساخت این پل از بتن استفاده نشده و همچنین به عنوان  پل‌هایی با ارتفاع بیشتر از 61 متر در کتاب رکورد گینس ثبت شده است.


آدرس و مدت بازدید از پل ورسک

آدرس

استان مازندران، شهرستان سوادکوه، روستای ورسک (نمایش روی نقشه)

مدت زمان بازدید

کمتر از یک ساعت

 

جنگل النگدره


پارک جنگلی النگدره بوستانی زیبا است که در زمستان هنگامی که درختان لباس سفید به تن می‌کنند بسیار دیدنی می‌شود
. زمانی که باد می‌وزد برف‌ها از روی شاخه درختان مانند برف شادی به پایین فرو می‌ریزند. این پارک جنگلی که در استان گرگان واقع شده ۱۸۵هکتار وسعت دارد و در نزدیکی پارک جنگلی ناهارخوران است.

چشمه‌ها، درختان با قامتی بلند، آبشارها و رودخانه‌های بسیاری در جنگل النگدره وجود دارد که باعث شده این جاذبه گردشگری در لیست دیدنی‌های شمال ایران در زمستان قرار بگیرد. به گردشگران توصیه می‌شود برای سفر زمستانه به این منطقه و برف بازی در آنجا حتما لباس گرم همراه خود داشته باشند.


آدرس و مدت بازدید از جنگل النگدره

آدرس

استان گلستان، ۵ کیلومتری جنوب غربی گرگان، مسیر جاده ناهار خوران (نمایش روی نقشه)

مدت زمان بازدید

بین ۳ تا ۴ ساعت

 

جاده چالوس


جاده چالوس را می‌توان از زیباترین جاده
های ایران با طبیعتی منحصر به فرد دانست. این جاده در هر چهار فصل سال منظره‌ای دیدنی و متنوع دارد اما ناگفته نماند که در زمستان نیز جذابیت خاص خود را دارد و مهمتر از همه این جاده در این فصل بسیار خلوت است. رودخانه کرج که به دریاچه کرج می‌ریزد نیز در این جاده شروع شده و همراه با جنگل و دره‌های پر از پیچ و خم ادامه می‌یابد.

جاده چالوس در زمستان

در مسیر جاده چالوس تعداد بسیاری کافه و رستوران معروف و با‌کیفیت وجود دارد که می‌توانید در این مجموعه‌ها همراه خوردن غذا در فصل زمستان از بارش برف و باران و تماشای کوه و رودخانه‌ها لذت ببرید.


آدرس و مدت بازدید از جاده چالوس

آدرس

استان‌های البرز و مازندران، جاده چالوس (نمایش روی نقشه)

مدت زمان بازدید

بین ۳ تا ۴ ساعت

 

جنگل دالخانی


جنگل دالخانی در
۳۰ کیلومتری شهر رامسر قرار دارد که به دالان بهشت ایران مشهور شده است .این جنگل زیبا در هر فصلی از سال در بین گردشگران محبوب است اما در فصل زمستان دمای هوا در این مکان به ۶ -۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد در نتیجه جای مناسبی برای گردشگری و تفریح در فصل زمستان محسوب می‌شود.


در اکثر روزهای زمستان مه غلیظی جنگل را فرا می‌گیرد و زمستان دیدنی‌تر می‌‌شود.




پوشش گیاهی انبوه و درختانی از جمله فندق، مندی، بلوط، ازگیل، زرشک، ولیک، کوله خاس و گوجه جنگلی در این جنگل دیده می‌شود.

جنگل دالخانی

آدرس و مدت بازدید از جنگل دالخانی

 

آدرس

استان مازندران، شهرستان رامسر، جاده ییلاق جنت رودبار، جنگل دالخانی (نمایش روی نقشه)

مدت زمان بازدید

نصف روز

 

جاهای تفریحی شمال ایران در زمستان


بی‌شک یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر در فصل زمستان را می‌توانید در شمال کشور پیدا کنید شما با سفر به شهرهای شمالی در فصل زمستان می‌توانید از تفریحات زمستانی شمال نیز لذت ببرید.

پارک جنگلی و تله کابین نمک آبرود


پارک جنگلی شهر نمک آبرود که در 12 کیلومتری چالوس واقع شده و در فصل زمستان بسیار دیدنی است. می‌توان این مکان را جزو یکی از زیباترین مناطق شمال ایران در فصل زمستان دانست زیرا درختان تنومند این جنگل در این فصل از سال سفید پوش و بسیار تماشایی می‌شوند. همچنین چشمه‌های زیبا و دریاچه‌های دیدنی این منطقه آنجا را بسیار تماشایی‌تر کرده است
.

تله کابین نمک آبرود

این پارک جنگلی که ۲۰۰ هکتار وسعت دارد از جاذبه‌های بسیار زیبا و چشم‌نواز ایران است. در مجموعه پارک جنگلی تفریحاتی بسیاری مانند موارد زیر وجود دارد که جزو امتیازات این منطقه به شمار می‌آید.


  • سورتمه سواری
  • پینت‌بال
  • پیست دوچرخه سواری و کارتینگ
  • زیپ‌لاین
  • پل معلق چوبی
  • شهربازی
  • مراکز خرید
  • رستوران
  • تله کابین


از مهم‌ترین تفریحات این پارک جنگلی که جزو تفریحات هیجان‌انگیز فصل زمستان شده خط تله‌کابین با ۴۲ کابین 4 نفره است که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده زیرا تماشای درختان و جنگل پوشیده از برف در ارتفاع بسیار لذت‌بخش است.

 


بیشتر بخوانید: معرفی جاهای دیدنی مازندران


 

آدرس و ساعت بازدید از امکانات نمک آبرود

 

آدرس

استان مازندران و ۱۲ کیلومتری چالوس (نمایش روی نقشه)

ساعت بازدید

۹:۳۰ تا ۲۰:۰۰

 

چشمه‌ های آبگرم رامسر


چشمه‌های آب گرم جواهرده، سادات محله و همینطور کتالم رامسر که از دیر باز خواص درمانی بسیار داشته‌اند در فصل زمستان میزبان مسافران و گردشگران زیادی هستند
. علاوه بر این‌ اقامت در ویلاهای رامسر با داشتن سونا و جکوزی در فصل زمستان باعث شده افراد زیادی به این شهر سفر کنند و رامسر را به یکی از شهرهای پر بازدید در زمستان تبدیل کنند. شما می‌توانید با تهیه بلیط هواپیما رامسر به این شهر زیبا سفر کنید و از چشمه‌های آبگرم آن استفاده کنید.

آدرس چشمه های آبگرم رامسر

 

چشمه های آبگرم

آدرس

آبگرم سادات‌محله

استان مازندران، شهرستان رامسر، سادات شهر، خیابان شهید باهنر، جاده اربکله (نمایش روی نقشه)

آبگرم هتل پارسیان

استان مازندران، شهر رامسر، خیابان سخت‌سر (رجایی)، خیابان سخت‌سر چهارم، خیابان لیماکش (نمایش روی نقشه)

آبگرم شامار گرما

استان مازندران، شهر رامسر، خیابان سخت‌سر، خیابان سخت‌سر چهارم، خیابان لیماکش (نمایش روی نقشه)

 

پارک جنگلی سراوان


پارک جنگلی سراوان با مناظر برفی در فصل زمستان یکی از
جاهای دیدنی گیلان است. جنگل سراوان در زمستان رخت سفید بر تن دارد و یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر زمستانه است. پارک جنگلی سراوان امکانات فراوانی دارد و از گردشگران خود به خوبی میزبانی می‌کند. مرداب زیبایی در این پارک جنگلی قرار دارد و قایق‌های پدالی برای قایق‌سواری مسافران در آنجا آماده هستند.

پارک جنگلی سراوان

آدرس و مدت بازدید پارک جنگلی سراوان

 

آدرس

استان گیلان، کیلومتر ۱۷ جاده رشت - تهران، سمت غرب جاده (نمایش روی نقشه)

مدت زمان بازدید

نصف روز

 

مجتمع ساحلی صدف آستارا


آستارا شهر مرزی در شمال ایران است و بهترین زمان سفر به این منطقه با وجود طبیعتی سرسبز و بکر فصل تابستان است ولی با توجه به شرایط خوب آب و هوایی مکانی مناسب برای یک سفر زمستانه نیز است. مجتمع ساحلی صدف جزو بهترین مناطق دیدنی این شهر در زمستان است.

مجتمع ساحلی صدف به ساحل لوندویل سیبلی یا داداش آباد نیز معروف است. تماشای پرواز گروهی مرغان دریای و پرندگان از زیباترین صحنه‌های مجتمع ساحلی  است. شما با تهیه بلیط اتوبوس تهران آستارا می‎توانید به این مجموعه تفریحی سر بزنید. امکانات تفریحی و گردشگری مجتمع ساحلی عبارت اند از:


  1. تله کابین
  2. اسکی روی آب
  3. قایق‌سواری
  4. شاتل

آدرس و مدت بازدید از  مجتمع ساحلی صدف

 

آدرس

استان گیلان، آستارا، بلوار شهید حسین‌نژادی، صدف (نمایش روی نقشه)

مدت زمان بازدید

نصف روز

 

تله کابین رامسر


تله کابین رامسر از دیگر مکان‌های دیدنی و تفریحی شهر رامسر در فصل زمستان است. هنگامی که تله کابین از بالای شهر عبور می‌کند تماشای کوه‌های مملو از برف، دریا و باغ‌های پرتقال بسیار جذاب است.

تله کابین رامسر

آدرس و تلفن تله کابین رامسر

 

آدرس

استان مازندران، کیلومتر ۵ غرب رامسر، مجموعه تفریحی تله کابین رامسر (نمایش روی نقشه)

تلفن

0115505

 

چشمه آبگرم علی داشی


چشمه آبگرم علی داشی یکی از چشمه‌های زیبای استان گیلان است از گذشته‌های دور چشمه آبگرم علی داشی جزو جاهای دیدنی شمال ایران در زمستان بوده است زیرا این چشمه با خواص درمانی بسیاری که دارد در میان مسافران محبوب شده است
. البته در فصل تابستان نیز چشمه علی داشی با آب‌ و هوای مطبوعی که دارد از گردشگران زیادی استقبال می‌کند. از ویژگی‌های این آب معدنی می‌توان به بهبود درد چشم، درد مفاصل، درد کمر، سوزش معده و تقویت عصبی اشاره نمود.

 


بیشتر بخوانید: معرفی آبشارهای گیلان


 

آدرس و مدت بازدید از چشمه آبگرم علی داشی

آدرس

 استان گیلان، فاصله ۱۳ کیلومتری تا روستای حیران گیلان (نمایش روی نقشه)

مدت زمان بازدید

نصف روز

 

جشنواره‌های شهرهای شمالی


هرساله زمستان جشنواره‌های بسیاری در شهرهای شمالی ایران برگزار می‌شود
. از جمله این جشنواره‌ها می‌توان به جشنوارهای زیر اشاره کرد:

  • جشنواره زمستانه آدم برفی
  • جشنواره عکاسی از طبیعت
  • جشنواره دیدن قوهای مهاجر

جمع بندی


در این مطلب سعی کردیم بیشتر جاهای دیدنی شمال ایران در زمستان را برای شما همراه با عکس و آدرس معرفی کنیم. شاید اغلب افراد فکر کنند شمال ایران در زمستان طبیعت خاصی ندارد اما باید بدانید شما با سفر به شمال ایران در فصل زمستان می‌توانید شاهد منظره عجیب و تماشایی از این فصل باشید. پس فرصت را از دست ندهید و با تهیه
بلیط هواپیما از سایت قاصدک 24 به شمال کشور سفر کنید و شاهد زمستانی زیبا باشید.



سوالات متداول درباره جاهای دیدنی شمال ایران در زمستان


تله کابین‌های شمال کشور برای تماشای منظره برفی کدامند؟
تله کابین نمک آبرود، تله کابین رامسر

جاهای دیدنی استان گیلان در زمستان کجاست؟ جاده سراوان به فومن، ماسوله، لیلاکوه، آستارا، آبگرم علی داشی


جاهای دیدنی استان مازندران در زمستان کجاست؟ کاخ رامسر، روستای لاویج، پارک دهکده طلایی آمل، روستای جواهر ده رامسر، دشت دریاسر، پل ورسک، پارک جنگلی و تله کابین نمک آبرود، تله کابین رامسر


جاهای دیدنی استان گلستان در زمستان کجاست؟ جنگل توسکستان، پارک جنگلی بلوار ناهار خوران گرگان، جزیره آشوراده و منطقه گمیشان، جنگل النگدره


جنگل‌های دیدنی شمال کشور در زمستان کدامند؟ جنگل توسکستان، پارک جنگلی بلوار ناهار خوران گرگان، پارک جنگلی کشپل نور، پارک جنگلی و تله کابین نمک آبرود، ساحل و جنگل گیسوم، جنگل دالخانی