شهرهای گرمسیری ایران در زمستان کدامند؟

اگر شما از آن دسته آدم‌ها هستید که فکر می‌کنید سفر در زمستان به دلیل سوز و سرمایش به درد نمی‌خورد با وبلاگ قاصدک 24 همراه باشید تا شما را با جاهای دیدنی ایران در زمستان آشنا کنیم تا یک مسافرت زمستانی عالی را در ایران چهار فصل را تجربه کنید.

 
معرفی جاهای دیدنی ایران در زمستان

 

جاهای دیدنی ایران در زمستان کجاست؟

 

 

اگر در زمستان تصمیم به سفر دارید می‌توانید از سرمای زمستان به شهرهای گرمسیری ایران سفر کنید و یا برای برف بازی به شهرهای سردسیر سفر کنید و تجربه‌های متفاوتی کسب کنید. ما در این مطلب لیستی از بهترین جاهای ایران برای سفر در زمستان را برای شما بیان می‌کنیم تا بتوانید با بهترین تصمیم مقصد خودتان برای سفر زمستانی انتخاب کنید. مناطق دیدنی ایران در فصل زمستان عبارتند از:

 
جاهای دیدنی ایران در زمستان

جزیره کیش، هرمزگان

 

اگر در زمستان به سفر به مناطق سرد علاقه‌‌ای ندارید و دنبال مکانی با آب و هوای معتدل هستید سفر به کیش می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. شما در این جزیره می‌توانید بهترین و متنوع‌ترین ورزش‌های آبی را تجربه کنید و یک سفر پرماجرا داشته باشید. کیش در فصل زمستان بهترین آب و هوای خود را دارد و خبری از سرما و گرمای طاقت فرسا در این منطقه نیست.

حال و هوای جزیره کیش در فصل زمستان بسیار سرزنده است و آب دریای زلال، آبزیان رنگا‌رنگ، پوشش گیاهی و ... این منطقه در این فصل واقعا دیدنی است. اگر از سرمای زمستان خسته شدید می‌توانید به جزیره کیش یکی از مناطق دیدنی ایران در زمستان سفر کنید.


بیشتر بخوانید:  13 تا از جاهای دیدنی کیش که نباید از دست بدهید!



آدرس جزیره کیش روی نقشه: (
نمایش روی نقشه
)

 
سفر به کیش در زمستان

جزیره قشم، هرمزگان

 

جزیره قشم یکی از بزرگ‌ترین جزیره‌های ایران است که در استان هرمزگان قرار دارد و هر ساله به خصوص در فصل زمستان میزبان گردشگران زیادی است. با سفر به این جزیره می‌توانید از جزایر دیگر هرمزگان مانند جزیره لارک و یا هرمز دیدن کنید. با سفر به این جزیره می‌توانید انواع تفریحات آبی مانند قایق‌سواری، غواصی، ‌جت‌اسکی و ... را تجربه کنید و از جاهای دیدنی و رویایی این جزیره نظیر جنگل‌های حرا و دره ستاره دیدن کنید. این جزیره یکی از بهترین مکان های تفریحی ایران محسوب می‌شود. جاهای دیدنی قشم بسیار زیاد است به همین علت پیشنهاد می‌کنیم سفر در زمستان به این مکان را از دست ندهید.

 

آدرس جزیره قشم روی نقشه: (نمایش روی نقشه)

 
سفر به قشم در زمستان

جزیره آشوراده و منطقه گمیشان، گلستان

 

با سفر به جزیره آشوراده می‌توانید از دریاچه صورتی رنگ و پرنده‌های قو و درنا‌های بلند قد دیدن کنید. اگر در زمستان به دنبال تجربه یک سفر رویایی هستید این مکان می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. برای رسیدن به این جزیره رویایی ابتدا باید به بندر ترکمن استان گلستان بروید و از اسکله این بندر خود را با قایق به این جزیره رویایی برسانید. یکی از جاذبه‌های دیدنی منطقه گمیشان دیدن زندگی سنتی عشایر و چادرنشینان است که می‌تواند یکی از جاذبه‌های دیدنی این سفر باشد.

 

آدرس جزیره آشوراده و منطقه گمیشان روی نقشه: (نمایش روی نقشه)

 
سفر به جزیره آشوراده و منطقه گمیشان در زمستان

جزیره هنگام، هرمزگان

 

جزیره هنگام در همسایگی جزیره قشم واقع شده است و جاذبه‌های گردشگری زیادی را در دل خود دارد. شما در این جزیره شاهد مردمی با لباس‌ها و غذاهای محلی هستید که سعی کرده‌اند فرهنگ و رسوم بومی خود را به خوبی حفظ کنند. شما در این جزیره می‌توانید از دلفین‌ها بر روی آب‌های آزاد دریا دیدن کنید و با پیاده روی در ساحل رویایی آن سفر جذابی را تجربه کنید.

در بازارچه‌های محلی این جزیره غذاها جلوی چشم شما طبخ می‌شود و می‌توانید غذاهای دریایی را داغ داغ و سرپایی میل کنید. جاهای دیدنی و جذاب این جزیره که حتما باید به آن سر بزنید ساحل نقره‌ای، ساحل درخشان و نخلستان‌ها است که می‌تواند لذت سفر شما را دو چندان کند.


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی شگفت انگیز و چشم نواز جزیره هنگام



آدرس جزیره هنگام روی نقشه: (نمایش روی نقشه)

 
سفر به جزیره هنگام در زمستان

بندرعباس، هرمزگان

 

شهر بندرعباس از پیشینه تاریخی بسیاری بهره‌مند است و این شهر یکی از جاهای دیدنی ایران برای مسافرت در زمستان است. بافت قدیمی و تاریخی محله‌های این شهر و معماری خاص آن به شهر حال و هوای خاصی داده است و آن را بسیار تماشایی کرده است. شما می‌توانید با تهیه بلیط اتوبوس بندرعباس به این شهر سفر کنید و از بهترین جاهای دیدنی ایران در زمستان دیدن کنید.

 

  • مسجد ناصری یا مسجد دلگشا
  • عمارت کلاه فرنگی
  • امامزاده شاه محمد تقی
  • معبد هندوها
  • بازارها و مراکز خرید
  • موزه مردم‌شناسی

 

آدرس بندرعباس روی نقشه: (نمایش روی نقشه)

 
سفر به بندرعباس در زمستان

 

جاهای دیدنی ایران برای مسافرت در زمستان

 

 

بعضی از شهرهای ایران بهترین مکان برای سفر در فصل زمستان است زیرا حال و هوای دل‌انگیزی دارند. جاهای دیدنی ایران برای مسافرت در زمستان عبارتند از:

 

بوشهر

 

استان بوشهر یکی از شهرهای جنوب کشورمان است که به دلیل گرمای زیادی که دارد بهترین فصل برای سفر به این استان فصل زمستان است زیرا دیگر خبری از گرمای طاقت‌فرسای تابستان نیست و هوا در بهترین حالت خود قرار دارد. معماری این شهر بسیار ساده است و خبری از تجملات و پیچیدگی در کوچه‌ پس کوچه‌های آن نیست.

قدم زدن و سر زدن به کافه‌های این شهر در تابستان حال و هوای خاصی دارد که می‌تواند تجربه خاطره انگیزی برای شما باشد. در محله‌های این شهر صدای موسیقی محلی و بومی به گوش می‌رسد که حال و هوای شهر را عجیب لذت‌بخش می‌کند. در سفر به این شهر می‌توانید از جاهای دیدنی بوشهر نظیر سواحل بی‌نظیر، غروب خلیج فارس، قایق‌ها و لنج‌ها، خانه دهدشتی، عمارت ملک و گلشن، موزه‌های مردم‌شناسی، بازار قدیمی، رستوران‌ها و ... این شهر دیدن کنید.

 

آدرس بوشهر روی نقشه: (نمایش روی نقشه)

 
سفر به بوشهر در زمستان

خوزستان

 

اگر از سرمای زمستان فراری هستید و می‌خواهید با تمدن ایرانی آشنا شوید حتما در فصل زمستان سری به استان خوزستان بزنید. شهرهای پرجاذبه این استان آثار کهن و قدیمی زیادی را در خود جای داده است که نشان از فرهنگ و تمدن ایران است. فلافل‌های این استان بسیار معروف است و در سفر به این استان از فلافل‌های تند و آتشین آن غافل نشوید. شما در این استان می‌تواند از جاهای دیدنی و پربازدید آن مانند پل شادروان شوشتر، رودخانه‌های کارون و کرخه، شهر باستانی شوش و هفت تپه دیدن کنید.

 

شهرهای پرجاذبه خوزستان

 

  1. شوش
  2. دزفول
  3. شوشتر
  4. اهواز
  5. کارون

 

آدرس خوزستان روی نقشه: (نمایش روی نقشه)

 
سفر به خوزستان در زمستان

اردبیل

 

استان اردبیل منطقه کوهستانی است که در شمال غربی ایران قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی ایران در زمستان است. این استان اماکن تاریخی بسیاری دارد ولی آن چیزی که مردم را در زمستان به این شهر می‌کشد چشمه‌های آب گرم سرعین آن است. چشمه‌های آب گرم متعددی در سرعین اردبیل وجود دارد که می‎تواند در فصل زمستان جان تازه‌ای به شما بدهد و این چشمه‌ها یکی از مکان های دیدنی ایران در زمستان است. شما می‌توانید در فصل زمستان نیز از جاهای دیدنی اردبیل دیدن کنید و سفر خاطره‌انگیزی را تجربه کنید.

 


سرعین در ۳۰ کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.


 

 

جاهای دیدنی اردبیل

 

  • چشمه‌های آب گرم
  • دریاچه یخ‌زده شورابیل
  • پیست آلوارس در دامنه کوه سبلان
  • آبشار یخ‌زده در روستای سردابه

 

آدرس اردبیل روی نقشه: (نمایش روی نقشه)

 
سفر به سرعین اردبیل در زمستان

چابهار، سیستان و بلوچستان

 

سفر در زمستان به این شهر و دیدن فیتوپلانکتون‌های درخشان در دل تاریکی می‌تواند رویایی‌ترین سفر عمرتان باشد. در فصل زمستان فیتوپلانکتون‌ها یا همان شب‌تاب‌های رنگی همراه موج آب قابل تماشا هستند و می‌تواند در ذهن شما تصویری به یادماندنی از قشنگترین ساحل ایران در زمستان ثبت کند.

این شهر در زمستان آب و هوای بهاری دارد که این شهر را تماشایی‌تر کرده است. شما با سفر به این شهر می‌توانید از کوه‌های مینیاتوری یا همان کوه‌های مریخی که در نزدیکی این شهر قرار دارند دیدن کنید و در بازارهای ساحلی و ماهی‌فروشی این شهر قدم بزنید و زیبایی سفر خود را دو چندان کنید. اگر علاقه‌مند به دیدن سواحل فوق‌العاده هستید دیدن  زیباترین سواحل چابهار خالی از لطف نیست.

 

آدرس چابهار روی نقشه: (نمایش روی نقشه)

 
سفر به چابهار در زمستان

کرمان

 

اگر علاقه‌مند به بازدید از مکان‌های تاریخی و دیدن آسمان پرستاره کویر هستید حتما در فصل زمستان سری به استان کرمان بزنید. کویر لوت در این استان در فصل پاییز و زمستان آسمان صاف و آبی دارد و در شب‌های آن می‌توانید از رقص ستارگان بی‌شماری در آسمان این کویر دیدن کنید.  جاهای دیدنی کرمان و  اماکن تاریخی آن بسیار است که در فصل زمستان بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

 

مکان‌های دیدنی کرمان

 

  1. گنجعلی‌خان (بازار، حمام، کاروان‌سرا و
  2. خانه‌های کنده شده در دل کوه‌های روستای میمند
  3. شهر تاریخی بَم و راین
  4. آرامگاه شاه‌ نعمت‌الله ولی
  5. باغ شاهزاده در ماهان کرمان
  6. کویر پرستاره لوت

 

آدرس کرمان روی نقشه: (نمایش روی نقشه)

 
سفر به کرمان در زمستان

یزد

 

استان یزد یکی از شاهکارهای شهرسازی دنیا به شمار می‌رود و این شهر در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این شهر می‌تواند یکی از مکان‌ های تفریحی ایران در زمستان باشد زیرا آب و هوای خوشی دارد. بادگیرهای یزد که در دنیا معماری آن‌ها معروف است این شهر را در فصل زمستان بسیار دیدنی کرده است. این شهر پرجاذبه و زیبا می‌تواند بهترین مقصد شما برای سفر در زمستان باشد. بهترین فصل سفر به یزد فصل سرما و خنک زمستان است و در این فصل می‌توانید خاطره خوشی از این شهر داشته باشید.

 

جاهای دیدنی یزد

 

  • مسجد جامع یزد
  • محله قدیمی فهادان
  • باغ دولت‌آباد
  • میدان امیرچخماق
  • موزه آب یزد
  • میدان مارکار

 

آدرس یزد روی نقشه: (نمایش روی نقشه)

 
جاهای دیدنی یزد در زمستان

شیراز، فارس

 

شیراز یکی از مقاصد خوش آب و هوا برای گردشگری است. مسافرت در بهار به این شهر بسیار پرطرفدار است زیرا شهر شیراز بهار رویایی دارد. اگر نمی‌خواهید با انبوهی از گردشگران و ترافیک سنگین روبرو شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم در فصل زمستان به این شهر پر‌جاذبه و رویایی سفر کنید. شیراز در فصل زمستان آب و هوای بسیار دل‌انگیزی دارد و یکی از جاهای دیدنی ایران در فصل زمستان است. جاهای دیدنی شیراز بسیار است به همین علت پیشنهاد می‌کنیم در فصل خلوت زمستان به این شهر سفر کنید تا بتوانید وقت کافی برای بازدید داشته باشید.

 

جاهای دیدنی شیراز

 

  • پرسپولیس
  • مسجد نصیرالملک
  • بازار وکیل (مسجد و حمام)
  • آرامگاه‌های شیراز مثل آرامگاه حافظ و سعدی
  • باغ ارم
  • خانه‌های تاریخی قوام و زینت‌الملوک
  • مقبره شاه چراغ
  • نقش رستم
  • پاسارگاد
  • شهر تاریخی دارابگرد
  • شهر باستانی بیشاپور
  • و…

 

آدرس شیراز روی نقشه: (نمایش روی نقشه)

 
سفر به شیراز در زمستان

طبس، خراسان جنوبی

 

مهم‌ترین دلیل مسافرت گردشگران در فصل زمستان به شهر طبس دیدن کویر طبس است که به عروس کویر ایران شهرت دارد. کویر طبس در فصل تابستان گرمای طاقت‌فرسایی دارد و بهترین زمان سفر به این مکان فصل زمستان است. کال جنی که یکی از اسرارآمیزترین مناطق ایران است در این شهر است که به دره‌ای محل سکونت اجنه ‌و ارواح معروف است و داستان‌های ترسناکی از این دره بیان شده است. شما در شب‌های این شهر می‌توانید دور آتش بنشینید و با گوش دادن به داستان‌های بومی این شهر، سفر لذت‌بخشی را تجربه کنید. شما با تهیه بلیط هواپیما طبس می‌توانید به راحتی به این منطقه سفر کنید.

 

جاذبه های دیدنی طبس

 

  • روستای نایبند با ساختار پلکانی عجیبش
  • چشمه‌های آب گرم با خواص درمانی
  • صنایع دستی بومی

 

آدرس طبس روی نقشه: (نمایش روی نقشه)

 
سفر به طبس در زمستان

اصفهان

 

شهر اصفهان یکی از پرمسافرترین شهرهای ایران محسوب می‌شود به طوری که گرمای شدید تابستان هم نمی‌تواند مانع سفر مردم به این شهر زیبا و پرجاذبه شود. اگر می‌خواهید سفر خوب و با آرامشی به این شهر داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم در فصل زمستان به این شهر سفر کنید. هوای خنک و خیابان‌های خلوت و بدون ترافیک این شهر در زمستان جان می‌دهد برای اینکه یک اصفهان گردی حسابی کنید. اصفهان جاهای دیدنی بسیاری دارد که لقب نصف جهان واقعا برازنده آن است و یکی از جاذبه های گردشگری ایران در زمستان است. جاهای دیدنی اصفهان بسیار در بین مردم محبوب است و دیدن آن‌ها در هر فصلی خالی از لطف نیست.

 

آدرس اصفهان روی نقشه: (نمایش روی نقشه)

 
سفر به اصفهان در زمستان

کاشان

 

شهر کاشان به خانه‌های رویایی و تاریخی معروف است و خانه‌های بروجردی این شهر که ترکیبی از بادگیرها، عمارت کلاه‌فرنگی، حیاط‌ها، اندرونی‌ها و بیرونی‌ها است نمادی از معماری خاص ایران است. البته کاشان و زیبایی‌های آن فقط مختص به خانه‌های آن نیست و ساخت باغ در دل کویر یکی از منحصر به فردترین کارهای مردمان ایران است و باغ فین کاشان نمونه‌ای از این شگفتی است. شهر کاشان یکی از جاذبه های گردشگری ایران در زمستان است که می‌تواند حال و هوای شما را عوض کند. با خرید بلیط اتوبوس کاشان می‌توانید به این شهر جذاب و دیدنی در فصل زمستان سفر کنید.

 

جاهای دیدنی کاشان

 

  • باغ فین
  • حمام فین
  • مسجد جامع کاشان
  • آتشکده نیاسر کاشان
  • مسجد و مدرسه آقا بزرگ کاشان
  • تپه‌ های سیلک کاشان
  • آرامگاه شاعر معاصر سهراب سپهری
  • و ...

 

آدرس کاشان روی نقشه: (نمایش روی نقشه)

 
سفر به کاشان در زمستان

تبریز

 

شهر تبریز یکی از شهرهای کوهستانی ایران است و در تابستان آب و هوای بسیار خنکی و در زمستان آب و هوای بسیار سردی دارد. بعضی از افراد دوست دارن در فصل زمستان به این شهر سفر کنند و در مسیرهای کوهستانی شهر و در لا به لای انبوهی از برف و یخبندان لحظاتی را به برف بازی و تماشای شهر برفی بپردازند. جاهای دیدنی تبریز بسیار است و اگر به برف بازی در زمستان علاقه‌مند هستید شهر تبریز می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. اگر در زمستان به این شهر سفر می‌کنید حتما امکانات کافی همراه خود داشته باشید.


بیشتر بخوانید: معرفی پارک های تبریز



آدرس تبریز روی نقشه: (نمایش روی نقشه)

 
سفر به تبریز در زمستان

 

جاهای تفریحی ایران در زمستان

 

 

اگر در فصل زمستان علاقه زیادی به برف بازی و ورزش‌های زمستانه دارید یکی از جاهای تفریحی ایران در زمستان که می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد موارد زیر است.

 

مجموعه گردشگری توچال، تهران

 

در آخرین ایستگاه تله‌کابین این مجموعه پیست اسکی وجود دارد و شما می‌توانید انواع ورزش‌های زمستانی را در این پیست انجام دهید و خود را در کافی‌شاپ‌های این پیست به یک نوشیدنی داغ دعوت کنید.

ایستگاه اول این مجموعه بام تهران است که اگر دوست ندارید با تله‌کابین و تله‌سی‌یژ به سمت پیست اسکی بروید، می‌توانید از بام تهران به تماشای شهر تهران بپردازید و در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‎های این بام لحظات خوشی را سپری کنید.

 

آدرس، تلفن و زمان بازدید مجموعه گردشگری توچال

 

آدرس

استان تهران، تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک (نمایش روی نقشه)

تلفن

02124875000

مدت زمان بازدید

یک روز کامل

 


بیشتر بخوانید: آشنایی با جاهای دیدنی تهران در زمستان


 
توچال تهران



پیست اسکی دیزین، تهران

 

پیست اسکی دیزین در نزدیکی شهر کرج قرار دارد و اولین پیست اسکی ایران و خاورمیانه است که اسکی بازهای حرفه‌ای با این مکان به خوبی آشنا هستند. این پیست اسکی امکانات رفاهی و ورزشی خوبی دارد و شما می‌توانید با استفاده از اسنوبرد و اسکی کردن در پیست خاطره خوشی در فصل زمستان برای خود رقم بزنید.

در این پیست انواع مسابقات حرفه‌ای برگزار میشود و شما می‌توانید علاوه بر ورزش در این مجموعه تله‌کابین سوار شوید و در رستوران‌های آن غذا میل کنید.

 

آدرس، تلفن و زمان بازدید پیست اسکی دیزین

 

آدرس

ستان البرز، کرج، جاده چالوس، جاده دیزین، پیست بین‌المللی اسکی دیزین (نمایش روی نقشه)

تلفن

02635215042

مدت زمان بازدید

نصف روز

 
پیست اسکی دیزین

پیست اسکی شمشک، تهران

 

پیست اسکی شمشک امکانات ورزشی کمتری نسبت به پیست اسکی دیزین دارد ولی همچنان به دلیل اینکه منطقه خوش آب و هوایی است در زمستان و دیگر فصل‌های سال گردشگران زیادی را میزبان است. شما در این پیست می‌توانید تله‌کابین سواری، سورتمه سواری و اسکی کنید و در هتل و رستوران‌های آن لحظات خوشی را سپری کنید و از تفریحات زمستانی در ایران لذت ببرید.

 

آدرس، تلفن و زمان بازدید پیست اسکی شمشک

 

آدرس

استان تهران، تهران، بزرگراه بابایی، جاده لشگرک، جاده اوشان فشم، شمشک، پیست اسکی شمشک (نمایش روی نقشه)

تلفن

02126526912

مدت زمان بازدید

نصف روز

 

پیست اسکی شیرباد، مشهد

 

پیست اسکی شیرباد در استان مشهد و  در دامنه کوه بینالود قرار دارد و یکی از مقاصد اصلی مردم مشهد و گردشگران در زمستان است. شما با دوستان خود می‌توانید در این پیست یک روز برفی و هیجان‌انگیز را تجربه کنید. پیست اسکی شیرباد امکانات ورزشی مناسبی دارد و در مقایسه با پیست‌های اسکی تهران هزینه کمتری برای دوستداران اسکی دارد.

این پیست از اواخر پاییز و تا اوایل بهار قابل استفاده است. شهر مشهد جاهای دیدنی جذاب زیادی دارد ولی اگر دنبال یک جای بی‌نظیر و خاطره‌ساز از زمستان خراسان بزرگ می‌گردید حتما سری به پیست اسکی شیرباد بزنید زیرا یکی از بهترین مکان های تفریحی ایران در زمستان است.

 

ویژگی های پیست شیرباد

 

  • تله‌اسکی 900 متری
  • امکانات آموزشی و رفاهی
  • اجاره وسایل و تجهیزات اسکی
  • امکانات اقامتی

 

آدرس، تلفن و زمان بازدید پیست اسکی شیرباد

 

آدرس

استان خراسان رضوی، جاده مشهد- چناران، دوربرگردان گلمکان، انتهای دره دولت‌آباد (نمایش روی نقشه)

تلفن

05136656330

مدت زمان بازدید

بین ۳ تا ۴ ساعت

 
پیست اسکی شیرباد، مشهد

جمع بندی

در این مطلب شما را با جاهای دیدنی ایران در زمستان آشنا کردیم و مناطق گرمسیر و سردسیر ایران را به شما معرفی کردیم تا اگر در فصل زمستان تصمیم به سفر به یکی از مناطق جذاب ایران را کردید، بتوانید بهترین مقصد را برای خود انتخاب کنید. برای سفر به هر یک از مناطق کشور می‌توانید با تهیه بلیط هواپیما از سایت قاصدک 24 سفر خوشی را تجربه کنید.

 

 

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی ایران در زمستان

 

 

مناطق دیدنی ایران در فصل زمستان کجاست؟ جزیره کیش، جزیره قشم، جزیره آشوراده و منطقه گمیشان، جزیره هنگام، بندرعباس

جاهای دیدنی ایران برای مسافرت در زمستان کجاست؟ بوشهر، خوزستان، اردبیل، چابهارکرمان، یزد، شیراز، طبس، اصفهان، کاشان ، تبریز

جاهای تفریحی ایران در زمستان کجاست؟ مجموعه گردشگری توچال، پیست اسکی دیزین، پیست اسکی شمشک، پیست اسکی شیرباد

بهترین شهرهای جنوبی ایران برای مسافرت در زمستان کجاست؟ بندرعباس، بوشهر، هرمزگان، خوزستان

بهترین شهر ایران برای برف بازی در زمستان کجاست؟ تبریز