تنقلات سالم برای سفر را چگونه انتخاب کنیم؟

کسانی که قصد سفر دارند وسایل مورد‌نیاز را از قبل آماده می‌کنند تا در سفر با مشکلی مواجه نشوند. تنقلات خوراکی از جمله مواردی هستند که حتما باید تهیه کنید تا در اتومبیل احساس ضعف و گرسنگی را از بین ببرید و کودکان را با آن سرگرم کنید. پس باید تنقلاتی را بخرید که سالم، مقوی و زود هضم باشند.

برای خرید بلیط هواپیما کلیک کنید



لیست تنقلات مناسب سفر

تنقلات خوراکی برای سفر


تنقلات و خوراکی‌های بسیاری هستند که می‌توانید با خود در سفر همراه داشته باشید، باید تلاش کنید تا تنقلات سالم برای سفر تدارک ببینید. در این مقاله لیست خوراکی‌ها برای مسافرت و تنقلات مقوی و سبک را معرفی کرده‌ایم.

  1. مواد غذایی
  2. میان وعده
  3. نوشیدنی‌ها
  4. خوراکی‌های رژیمی و سالم
  5. خوراکی‌های شیرین و شادی‌آفرین
  6. خوراکی‌های شور و ترش
  7. خوراکی‌های ممنوعه
برای اطلاع از قیمت بلیط اتوبوس کلیک کنید



مواد غذایی مناسب برای سفر


در همه مسافرت‌ها به مواد‌غذایی نیاز دارید اگر مسافرت طولانی باشد بهتر است مقداری موادغذایی همراه خود ببرید تا هم از هزینه‌ها در سفر صرفه‌جویی کنید، هم برای پیدا کردن مواد غذایی به دردسر نیفتید.

  1. غذای آماده
  2. کنسروها
  3. حبوبات
  4. سبزیجات آماده

غذای آماده


تهیه کردن غذا در مسافرت و بین راه در جاده کار مشکلی است، پس بهترین کار این است که از قبل به فکر درست کردن غذایی سبک برای سفر باشید. غذاهایی که برای مسافرت مناسب است، انواع کتلت‌ها به همراه برنج یا ماکارانی پخته شده است.

غذای آماده مناسب سفر

کنسروها


کنسروها از جمله غذاهای سبکی هستند که برای مسافرت مناسب هستند، ولی باید دقت کنید که از کنسروهای تاریخ گذشته و فاسد استفاده نکنید. حتما قبل از استفاده از کنسرو آن را در آب جوش بجوشانید تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

حبوبات


اگر برای چند روز به سفر می‌روید حتما حبوباتی از قبیل نخود، لوبیا، و همچنین عدس و لپه را در بسته‌های کوچک گذاشته و همراه خود ببرید تا در مواقع نیاز از آن استفاده کنید. می‌توانید حبوبات را از قبل به صورت کنسروی در شیشه‌های کوچک آماده کنید.


بیشتر بخوانید: راهنمای سفر با ماشین شخصی به خارج از کشور


سبزیجات آماده


سبزیجات از بهترین و سالم‌ترین مواد‌غذایی هستند که می‌توانید در سفر همراه خود داشته باشید. می‌توانید سبزی‌ها را به صورت خشک‌شده یا فریز شده بسته‌بندی کرده و در یخچال مسافرتی کنار یخ گذاشته همراه خود ببرید.

غذای مناسب برای سفر

میان وعده مناسب سفر


معمولا در سفر، داخل اتومبیل یا هر وسیله نقلیه دیگری که باشید احساس گرسنگی و ضعف به شما دست خواهد داد. پس حتما یک میان وعده سالم و سبک درست کنید و با خود ببرید.

  1. ماست و پنیر
  2. نان
  3. ساندویچ سرد
  4. تخم‌مرغ آب‌پز
برای رزرو بلیط قطار کلیک کنید



ماست و پنیر


ماست و پنیر از لبنیاتی هستند که معمولا در سفر می‌توانید به عنوان میان وعده از آنها استفاده کنید. ولی حتما در جای خنک نگهداری کنید تا فاسد نشوند و بهتر است از ماست‌های ساده و بدون افزودنی استفاده کنید.

میان وعده برای سفر

نان


از مهم‌ترین مواد غذایی که باید در سفر همراه داشته باشید نان است. شما می‌توانید انواع نان‌ها را در بسته‌بندی‌های جدا گذاشته و همراه ببرید تا در جاده و میان وعده از آن استفاده کنید. نان و پنیر به همراه گردو و سبزیجات تازه از بهترین و سالم‌ترین میان وعده‌های بین راهی است که می‌توانید به کودکانتان بدهید.

ساندویچ‌های سرد


از گزینه‌های دیگر برای میان وعده سفر، ساندویچ‌های سرد هستند که می‌توانید در خانه تهیه کنید و به صورت آماده بسته‌بندی کنید تا اگر امکان توقف در جاده برایتان میسر نبود و یا داخل قطار و هواپیما بودید، بتوانید از این ساندویچ‌ها استفاده کنید. برای درست کردن این ساندویچ‌ها بهتر است از نان تست و پنیر یا کره بادام زمینی استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: هواپیما، قطار یا اتوبوس؛ کدام را برای سفر انتخاب کنیم؟


تخم‌مرغ آب‌پز


تخم‌مرغ آب‌پز سفت شده بهترین میان وعده سالم و مقوی در سفرهای کوتاه است و برای کسانی که در سفر احساس ضعف می‌کنند بسیار عالی است. اگر در کنار یخ نگهداری کنید برای مدت طولانی‌تری می‌توانید از آن استفاده کنید.

میان وعده مناسب سفر

نوشیدنی‌های مناسب سفر


نوشیدنی‌ها از اصلی‌ترین چیزی هستند که در هر مسافرتی نیاز است حتما همراه داشته باشید. پس بهتر است با خود ببرید تا مجبور نشوید آن‌ها را از بیرون تهیه کنید.

  • آب
  • آب‌جوش
  • چای و قهوه
برای رزرو آنلاین هتل کلیک کنید



آب


از ضروری‌ترین نیاز انسان‌ها در سفر آب است. برای هر کدام از اعضای خانواده، بطری‌های کوچکی از آب را تهیه کنید و در یخچال بگذارید تا خنک شود و در داخل یخدان بگذارید تا در طول سفر آب خنک داشته باشید‌.

آب‌جوش


اگر کودک نوزاد همراه دارید آب‌جوش را فراموش نکنید، علاوه بر این شما برای تهیه چای تازه احتیاج به آب‌جوش دارید. پس فلاکس آب‌ جوش را همراه خود داشته باشید.

چای و قهوه


یکی از نیازهای ضروری در سفر چای است، نوشیدن چای داغ خستگی راه و رانندگی را از بین می‌برد، حتما یک فلاکس چای آماده همراه خود داشته باشید. قهوه به دلیل داشتن کافئین زیاد باعث افزایش هوشیاری و جلوگیری از خواب‌آلودگی راننده می‌شود.

نوشیدنی مناسب مسافرت

خوراکی‌های رژیمی و سالم برای سفر


برای رفتن به سفر خوراکی‌های سالم و رژیمی متنوعی وجود دارد که بسیار مقوی و انرژی‌زا هستند. پیشنهاد می‌دهیم در مسافرتی که پیش‌رو دارید به جای هله هوله از این تنقلات سالم که مناسب برای سفر هستند استفاده کنید.

  1. میوه و سبزیجات
  2. خرما
  3. میوه‌های خشک


بیشتر بخوانید: جذاب‌ترین و بهترین مقاصد برای سفر یک روزه



میوه و سبزیجات


میوه بهترین خوراکی مناسب برای سفر است. بهتر است میوه و سبزیجاتی که با پوست می‌توانید استفاده کنید برای سفر تهیه کنید. انواع میوه‌هایی که در سفر می‌توانید استفاده کنید: سیب، خیار، پرتقال، موز این میوه‌ها دارای فیبر هستند و ضمن احساس سیری، آب بدن را هم تامین می‌کنند. سبزیجاتی مانند: گوجه‌فرنگی و هویج هم گزینه‌های خوبی برای استفاده در وسایل نقلیه هستند.

اگر در تابستان به یک سفر یک روزه می‌روید، می‌توانید هندوانه و طالبی را قاچ کرده و بعد از خنک شدن در یخچال، همراه خود ببرید خوردن یک قاچ هندوانه خنک در یک روز گرم تابستان بسیار دلچسب است.

میوه های مناسب سفر

خرما


خرما از خوراکی های مناسب برای سفر است که انرژی‌زا و مقوی است. با خوردن یک عدد خرما احساس سیری زیادی می‌کنید و تا ساعت‌ها ضعف ندارید. بنابراین بهترین تنقلاتی که می‌توانید برای کودکان با خود به سفر ببرید خرما است که اگر به جای هسته مغز گردو داخل آن بگذارید بسیار لذیذ و برای کودکان مفیدتر است.

میوه‌های خشک


انواع برگه‌های هلو، موز، زرد‌آلو، کیوی و انجیر از تنقلات سالم دیگری است که در سفر می‌توانید کودکانتان را با آنها سرگرم کنید. میوه‌های خشک کالری و شیرینی زیادی دارند اگر رژیم دارید در مصرف آنها احتیاط کنید.
میوه‌های خشک از بهترین گزینه‌های تنقلات سفر هستند که خودتان می‌توانید در منزل درست کنید، یا اينکه می‌توانید از بازار‌ به صورت آماده بخرید.

خوارکی های سفر

خوراکی‌های شیرین و شادی آفرین سفر


تنقلات شیرین از خوراکی‌های خوشمزه که همه افراد بزرگ و کوچک طرفدارش هستند، بهتر است به جای هل هوله برای بچه‌ها از خوراکی‌های شیرین تهیه کنید که نشاط‌آور هستند. به خصوص بعد از چند ساعت رانندگی خوردن یک خوراکی شیرین بسیار لذت‌بخش است.

  1. بيسکوئيت ساده
  2. خشکبار
  3. شکلات

 


بیشتر بخوانید: راهنمای سفر با نوزاد و وسایل مورد نیاز آن



بيسکوئيت ساده


از تنقلات مناسب برای سفر بيسکوئيت است که بهتر است ساده و بدون خامه و کاکائو باشد. بيسکوئيت به همراه چای یه میان وعده کامل است، همچنین اکثر کودکان نیز این خوراکی دوست داشتنی را می‌پسندند.

خشکبار


خشکبار از تنقلات سالم برای سفر هستند که مقوی و انرژی‌زا هستند، حتما از این خوراکی‌های دوست‌داشتنی در سفر استفاده کنید. انواع خشکبار مانند: توت، کشمش، نخود برشته، سویا و بادام زمینی هستند که فیبر بالایی دارند و با مصرف آنها تا حدودی احساس سیری می‌کنید.

شکلات


از خوراکی‌های پرطرفدار کودکان انواع شکلات‌ها هستند که می‌تواند کودکان را سرگرم کند. ولی توجه داشته باشید چون در سفر و جاده امکان مسواک زدن کم است بهتر است کمتر مصرف شود تا آسیبی به دندان‌ها وارد نشود.

شکلات تلخ بهترین گزینه از تنقلات سفر محسوب می‌شود، زیرا که سرشار از آنتی‌اکسیدان است شکلات را حتما در سفرهای هوایی همراه خود ببرید تا در صورت افت فشار از آن استفاده کنید.

خوراکی های مناسب برای سفر

خوراکی‌های شور و ترش برای مسافرت


از خوراکی‌های خوشمزه و لذیذ مسافرت که همه طرفدار آن هستند خوراکی‌های شور و ترش هستند، ولی بهتر است زیاد مصرف نشود چون باعث سیری کاذب می‌شوند و نمک زیاد هم برای سلامتی مضر است.

  • ذرت بو داده (پاپ کرن)
  • آجیل و مغزها
  • انواع لواشک ها

 


بیشتر بخوانید: وسایل موردنیاز در سفر



ذرت بو داده (پاپ کرن)


از خوشمزه‌ترین خوراکی‌هایی که کودکانتان دوست دارند پاپ‌کرن است که می‌توانید برای سفر خود تهیه کنید، اگر پاپ کرن یا پفیلا را خودتان در منزل درست کنید سالم‌تر است‌.

آجیل و مغزها


آجیل در هر جایی که باشید بهترین سرگرمی و خوراکی است ‌که می‌توانید استفاده کنید. آجیل‌هایی مانند پسته، تخمه کدو، تخمه آفتابگردان، فندق دارای فیبر و چربی‌های سالم و برای سلامت افراد مفید هستند. مغزهایی مانند: بادام و گردو از تنقلات سودمند برای مسافرت هستند و اسیدهای چرب فراوانی دارند به همین دلیل به شما کمک می‌کنند مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید.

انواع لواشک ها


اگر در سفر همراه خود کودکی همراه دارید، حتما انواع لواشک با خود داشته باشید زیرا که کودکان لواشک با طمع‌های مختلف را دوست دارند و با آن مشغول می‌شوند، در ضمن دچار یبوست هم نمی‌شوند‌.

انواع خوراکی برای سفر

خوراکی‌های ممنوعه در سفر


بعضی از خوراکی‌ها و غذاها به دلیل زود فاسد شدن و کم کالری بودن بهتر است در سفر مصرف نشود تا از عواقب احتمالی آن جلوگیری شود.

چیپس و پفک


چیپس و پفک از جمله خوراکی‌های مضری هستند که هم شور هستند هم باعث عطش و تشنگی می‌شوند. پیشنهاد می‌دهیم حدالمقدور از این خوراکی‌ها در سفر مصرف نشود یا در منزل تهیه کرده و مصرف کنید.

خوراکی های ممنوعه در مسافرت

نوشابه و نوشیدنی‌های گازدار


بدترین نوشیدنی که در سفر نباید استفاده کنید، نوشیدنی‌های گازدار است. بهتر است به جای نوشابه و دلستر از دوغ و آبمیوه‌های طبیعی استفاده کنید.

سوالات متداول درباره تنقلات سفر

نان و پنیر به همراه گردو و سبزیجات تازه
در بسته بندی کوچک داخل یخچال‌های مسافرتی کوچک نگهداری کنیم.
چیپس، پفک، نوشابه و نوشیدنی‌های گازدار


جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم بهترین تنقلات در سفر را معرفی کنیم که هم سالم و هم انرژی‌زا باشند و در عین حال سبک و زود‌هضم باشند تا در سفر با مشکلی مواجه نشوید. اگر شما هم قصد سفر دارید با تهیه آنلاین بلیط از قاصدک۲۴ با خیالی آسوده سفر کنید‌.