کیش چی بپوشیم؟

کیش، جزیره‌ای زیبا با مناظری رویایی و سواحلی افسانه‌ای است که در بخش جنوبی ایران قرار دارد. سفر به این جزیره همانقدر که می‌تواند جذاب باشد، با رعایت نکردن پوشش مناسب، همانقدر طاقت فرسا و دشوار خواهد بود. مثلا اگر در تابستان به این جزیره می‌آیید، بهتر است برای جلوگیری از گرمازدگی پوشش مناسبی با این فصل داشته باشید.

در مقابل اگر زمستان را برای سفر انتخاب کرده‌اید، قطعا لباس مناسب کیش متفاوت از فصول دیگر خواهد بود. رعایت نکردن این موارد نه تنها سبب می‌شود لحظات رضایت‌بخشی نداشته باشید، بلکه آفتاب سوزان تابستان یا بارش‌های باران زمستان امان شما را خواهد برید. پس اگر می‌خواهید یک مسافرت ایده‌آل را تجربه کنید، باید با لباس مناسب کیش آشنا شده و چمدان خود را به درستی جمع کنید!



بیشتر بخوانید: سواحل کیش؛ سواحلی که در کیش حتما باید ببینید!



تو کیش چی بپوشیم

می خوام برم کیش چی بپوشم؟


یکی از متداول‌ترین پرسش‌های مسافران تور کیش این است که در کیش لباس چی بپوشم؟ بی‌شک پوشش مناسب کیش در هر فصل با یکدیگر متفاوت بوده و بررسی آن‌ها در سفر توصیه می‌شود. بنابراین ما در این مطلب از قاصدک 24 قصد داریم نگاه کاملی به لباس مناسب کیش داشته باشیم. به عنوان مثال استایل مناسب کیش دخترانه می‌تواند یک دست لباس خنک و نخی همراه با صندل و کلاه در تابستان و لباس مناسب کیش مردانه هم یک تیشرت یا پیراهنی نخی و سبک باشد. در ادامه با این موارد بیشتر آشنا خواهیم شد.


برای رزرو بلیط هواپیما کلیک کنید

 

لباس مناسب کیش در بهار


اگر برای بهترین فصل سفر به کیش یعنی بهار برنامه‌ریزی می‌کنید، بهتر است از آوردن لباس‌های ضخیم پرهیز کرده و عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب نیز در چمدان خود جای دهید. لباس مناسب کیش در بهار برای خانم‌ها دامن و مانتوی نخی و برای آقایان پیراهنی نخی و سبک است. همچنین باید بدانید روزهای کیش در تابستان گرم هستند ولی در زمستان هوا کمی رو به سردی خواهد رفت. پس توصیه می‌کنیم برای گردش در شب، یک سویشرت نازک هم همراه خود داشته باشید.


تیپ دخترانه در کیش

لباس مناسب کیش در تابستان


آب و هوای کیش در تابستان بسیار گرم و مرطوب است و بستن صحیح چمدان در سفر امر مهمی شناخته می‌شود. در این فصل توصیه می‌کنیم از پوشیدن لباس‌ها و شلوارهای جین، پلاستیکی و چسبان خودداری کنید و تا حد امکان لباس نخی با رنگ‌های روشن همراه داشته باشید. لباس مناسب کیش در تابستان برای خانم‌ها می‌تواند پیراهن‌های ساحلی با مانتوی نخی و برای آقایان نیز تیشرت و شلوارک باشد. از دیگر لوازم سفر به کیش در تابستان می‌توانیم به یک جفت صندل و دمپایی، کرم ضدآفتاب، لباس شنا یا مایو، عینک آفتابی و کلاه اشاره کنیم. فراموش نکنید ماندن در زیر نور آفتاب و امتحان کردن تفریحات ابی کیش، پوست شما را دچار آفتاب سوختگی خواهد کرد؛ پس اگر لباس‌های آستین کوتاه می‌پوشید، حتما کرم ضدآفتاب همراه خود بیاورید.

تیپ مردانه کیش

لباس مناسب کیش در پاییز


اگر در اوایل پاییز به این جزیره می‌روید، لباس مناسب برای کیش همان پوششی است که در تابستان اشاره کردیم. ولی اگر در اواسط یا اواخر پاییز اقدام به سفر کرده‌اید، باید بدانید آب و هوا کمی سرد خواهد شد. پس به جای آوردن صندل، کفش یا کتانی را انتخاب کنید و حتما یک پولیور یا سویشرت نازک همراه خود بیاورید.

لباس مناسب برای سفر به کیش در پاییز

لباس مناسب کیش در زمستان


پس از آشنایی با پوشش مناسب در کیش برای ایام گرم و معتدل، به فصل زمستان خواهیم رسید که آب و هوا با روزهای دیگر کمی متفاوت است. در زمستان گاهی با بارش باران و بادهای خنک روبه‌رو خواهید شد و گاهی دیگر یک روز معتدل و کمی خنک خواهید داشت. پس لباس مناسب برای سفر به کیش در زمستان نمی‌تواند کاپشن‌های ضخیم و کلاه و دستکش باشد. بنابراین همراه خود یک پتوی نازک، یک بافت یا ژاکت گرم، شلوارهای جین و بلوزهای آستین بلند بیاورید. البته اگر همراه خود کودک دارید، برای جلوگیری از سرماخوردگی بهتر است علاوه‌بر موارد گفته شده، یک کاپشن و کلاه گرم نیز برای آن بیاورید.

استایل مسافرت کیش

لباس مناسب کیش در دی ماه


از آنجایی که دمای هوای کیش در دی ماه کاهش می‌یابد ولی آب و هوا هنوز آنقدر سرد نشده است، بسیاری از مسافران با پرسش «برای مسافرت کیش چی بپوشم؟» روبه‌رو می‌شوند. اگر شما نیز با این دغدغه مواجهه هستید، باید بگوییم بهترین لباس برای کیش در دی ماه آوردن یک پولیور نازک و ژاکت گرم است. ممکن است اصلا نیازی به این لباس‌ها نشود و شما بتوانید با یک بلوز آسیتن بلند و شلوار جین یا پارچه‌ای نیز روز را بگذرانید؛ ولی در شب اوضاع کمی فرق کرده و بادهای خنکی خواهند وزید. پس اگر به شب گردی در کیش می‌روید یا می‌خواهید در سواحل آن قدم بزنید، حتما یک لباس گرم در چمدان خود جای دهید.

سخن آخر

در نهایت برای اینکه بهترین تجربه را در بازدید از دیدنی های کیش داشته باشید، توصیه می‌کنیم به موارد گفته شده در این مطلب دقت کنید. اگر قصد سفر زمینی از تهران به جزیره کیش را دارید؛ پیشنهاد میکنم فاصله تهران تا کیش را هم در نظر بگیرید و به سفر هوایی به کیش بیشتر فکر کنید. برای خرید تور، رزرو هتل و حتی بلیط هواپیما کیش لحظه آخری هم می‌توانید از قاصدک 24 کمک بگیرید و از پشتیبانی 24 ساعته آن در تمامی مراحل سفر استفاده کنید.