معرفی 23 تا از مکان های دیدنی بوشهر

بوشهر شهری با جاذبه‌های دیدنی بسیار در جنوب ایران و حاشیه خلیج فارس است، شهری بندری که زمانی تجارت دریایی با هند و آفریقا در آن رونق بسیار داشت و تاجران زیادی در آن فعالیت داشتند. محدوده بافت قدیمی شهر دارای چهار محله به نام‌های  بهبهانی، دهدشتی، شنبدی و کوتی است که در هر محله جاهای دیدنی و عمارت‌های قدیمی با معماری خاص بوشهر را می‌شود دید.


جاهای دیدنی بوشهر 


لیست جاهای دیدنی بوشهر


ایجاد بوشهر به دوران ساسانی نسبت داده شده است، اما بوشهر کنونی به دستور نادرشاره افشار بنا گردید. نادرشاه قصد داشت بندری را در جنوب ایران پایه گذاری کند تا به این ترتیب بتواند نیروی دریایی کشور را راه بیندازد. پس از آنکه به دستور نادرشاه بوشهر بنا گردید، این بندر به مرور رونق بیشتری یافت تا جائیکه به رقیبی قدرتمند برای بندر بصره که آن زمان رونق فراوانی داشت، تبدیل شد.

این منطقه قدمت بیشتری دارد، اسناد به دست آمده از ریشهر منطقه ای در فاصله 3 کیلومتری از شهر بوشهر نشان می دهد که زندگی در این ناحیه از 5 هزار سال قبل جریان داشته است. برای بازدید از دیدنی های بوشهر می‌توانید از طریق فرودگاه بین المللی بوشهر خودتان را به این شهر برسانید و از گشت و گذار در آن لذت ببرید.

 

اینفوگرافی بهترین جاهای دیدنی بوشهر

جاهای دیدنی بوشهر در بهار


بوشهر جنوبی و گرمی است که در اوایل فصل بهار بسیار خوش آب و هوا می شود، به همین دلیل تعطیلات نوروز مملو از مسافران نوروزی می شود. این شهر جاهای دیدنی فراوانی برای گشت و گذار در بهار دارد در ادامه به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.

 

اسکله جفره بوشهر


یکی از اسکله های بومی بوشهر اسکله جفره است که در تعطیلات نوروزی مملو از جمعیتی می شود که برای استفاده کردن از تفریحات آبی به این اسکله آمده اند. در این اسکله مسافران با خیال راحت می توانند چادر بر پا کنند و ضمن لذت بردن از مناظر اطراف آنجا استراحتی داشته باشند.

تفریحات اسکله جفره


  • تفریحات آبی
  • قایق سواری
  • شنا

 

پارک تی وی بوشهر


پارک تی وی یکی از مکان های دوست داشتنی بوشهر است که در اوایل بهار بسیار زیبا و تماشایی می شود. در این پارک  امکان برپایی چادر وجود دارد و این بوستان ساحلی در کنار حسینیه کوهدشتی واقع شده و علاوه بر شنا می توانید در ساحل آن پیاده روی کنید.


آدرس: بوشهر، شهر قدیمی، خیابان انقلاب

 

بازارهای بوشهر


یکی از پرطرفدارترین مکان های دیدنی بوشهر بازارها و مراکز خرید بوشهر است که همیشه شلوغ هستند و مملو از مسافرانی است که در حال خرید
سوغات بوشهر هستند. بعضی از این بازارها قدمت زیادی دارند و متعلق به دوران قاجار هستند.  در بازارهای محلی بوشهر حین خرید می توانید با آداب و سوم و فرهنگ مردم بومی این منطقه نیز آشنا شوید.

 

کوه نمکی جاشک


یکی از جاهای دیدنی اطراف بوشهر کوه نمکی جاشک است که در بهار به دلیل طبیعت زیبایی که دارد بسیار چشمگیر و تماشایی است. این کوه از لایه های نمکی بزرگی تشکیل شده که شبیه گنبد هستند، این کوه یکی از جذاب ترین گنبدهای نمکی خاورمیانه است که
12 کیلومتر طول دارد. در سفر نوروزی خود به بوشهر بازدید از کوه نمکی جاشک را از دست ندهید.

 


کوه نمکی از جذاب ترین گنبدهای نمکی خاورمیانه است.




جاذبه های دیدنی کوه نمکی جاشک


  1. یخچال های نمکی
  2. آبشارهای نمکی
  3. بلورهای نمکی


آدرس: بوشهر، بندر دیر،
144 کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر

 

معرفی جاهای تفریحی بوشهر


یکی از شهرهای زیبا و دیدنی جنوب ایران بوشهر است که علاوه بر مکان های تاریخی زیادی که دارد، جاهای تفریحی بسیاری نیز برای گردشگران دارد که امکانات مخصوصی برای گذراندن ساعاتی شاد در آنها تدارک دیده شده است. در ادامه با بعضی از این جاهای تفریحی بوشهر آشنا خواهیم شد.

 

ساحل ریشهر بوشهر


با فاصله
8 کیلومتری از مرکز شهر بوشهر می‌توانید به ساحل دنج و زیبای ریشهر برسید. ساحل ریشهر یکی از ساحل‌های مهم و توریستی بوشهر در جنوب بندر بوشهر قرار دارد که دارای قدمت زیادی است. این ساحل در دوره‌ای از تاریخ، تحت حکومت امپراطوری عیلام بوده و با توجه به سنگ نوشته‌ها و کتیبه‌های عیلامی، نام این شهر در گذشته لیان بوده است.

ساحل ریشهر بوشهر


در واقع بندر ریشهر بوشهر در جنوبی‌ترین قسمت خشکی ایران و نزدیکی دریا قرار دارد و همین باعث می‌شود تا این ساحل از گذشته تاکنون یکی از درگاه‌های بسیار مهم ارتباطی فلات ایران با سایر کشورها باشد و به همین دلیل نیز ارزش بسیار بالایی داشته باشد.


آدرس: بوشهر، خیابان امام حسن مجتبی، صدف
17، کوچه دریادلان 28

 

پارک ساحلی شغاب بوشهر


روبه‌روی خیابان امیرالمومنین بوشهر و در کنار جاده ساحلی این شهر، یک پارک ساحلی توسط شهرداری بوشهر بنا شده که از بهترین سواحل بوشهر به شمار می‌رود.

 


پارک ساحلی شغاب از اصلی ترین اماکن کمپینگ گردشگران در نوروز است.




دلایل محبوبیت پارک ساحلی شغاب


  1. امکانات فوق‌العاده
  2. طراحی جذاب پارک
  3. شرایط خوب برای شنا و آب‌تنی در دریا


این بوستان یکی از اصلی‌ترین اماکن کمپینگ گردشگران در شهر بوشهر به شمار می‌آید که آن را به یکی از جاهای دیدنی بوشهر در عید نوروز تبدبل کرده است
.


آدرس: بوشهر، خیابان بهمنی، خیابان ساحلی، روبروی بیمارستان نیروی دریایی

 

ساحل صدفی بوشهر


پارک ساحلی نزدیک به بوستان مرجان، پارک ساحلی بوستان صدف بوشهر است. این بوستان نیز در کنار جاده ساحلی و در غرب بوشهر واقع شده و امکانات رفاهی و تفریحی زیادی را در دل خود جای داده است.

امکانات ساحل صدفی


  • آلاچیق
  • پارکینگ
  • سرویس بهداشتی
  • کافه و رستوران
  • تفریحات آبی


آدرس: بوشهر، محله شغاب، خیابان ساحلی، خیابان فکوری

 

ساحل آب شیرین کن بوشهر


در شهرهایی که نزدیک به دریا و یا رودخانه قرار دارند، وجود پارک‌های ساحلی باعث می‌شود تا شهرهای موردنظر، گردشگرپذیرتر شوند. پارک ساحلی آب شیرین کن نیز یکی از پارک‌های ساحلی زیبای بوشهر می‌باشد که در خیابان بهمنی قرار دارد.

شاید در این ساحل لنج های مسافربری را نبینید یا خبری از تفریحات آبی نباشد، ولی می‌توانید در آلاچیق‌های کنار ساحل بنشینید و مناظر زیبا و چشم‌نوازی از خلیج‌ فارس را نظاره کنید و یا بر روی شن های ساحل پیاده روی کنید.


آدرس: بوشهر، خیابان خلیج فارس، پارک دانشجو

 


بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به بوشهر


 

ساحل دلارام بوشهر


از طریق مسیر بوشهر به دَیِر می‌توانید طی کمتر از
1 ساعت خود را به ساحل دلارام برسانید. این ساحل باصفا در حوالی بخش دلوار استان بوشهر (نزدیکی روستای دلارام) قرار گرفته است و به داشتنی فضایی آرام و بکر مشهور است. مقصدی مناسب برای تفریحات آبی در فصل سرما به همین خاطر یکی از جاهای دیدنی بوشهر در پاییز و زمستان است.

ساحل دلارام بوشهر


تفریحات ساحل دلارام


  • قایق سواری
  • ماهیگیری
  • دوچرخه سواری
  • پاراگلایدر
  • شن بازی


آدرس: بوشهر، دلوار، روستای دل آرام

 

آشنایی با جاهای تاریخی بوشهر


بوشهر یکی از شهرهای قدیمی کشور است بدیهی است که جاهای تاریخی بسیاری را در خود جای داده باشد. بسیاری از این مکان های تاریخی از زمان قاجار و حکومت ناصرالدین شاه به جای مانده اند. در ادامه بعضی از این آثار تاریخی را معرفی خواهیم کرد.

 

مدرسه سعادت بوشهر


در دوره قاجار به واسطه پیشرفت شهر بندری بوشهر، احمد خان دریابیگی حکمران بوشهر مدرسه سعادت را تاسیس کرد. بسیاری از افراد این مدرسه را با نام مدرسه سعادت مظفری می شناسند. در واقع علت شهرت مدرسه سعادت به این نام کمک های نقدی فراوانی بود که مظفرالدین شاه در ساخت مدرسه کرده بود. معماری این مدرسه مشابه معماری رایج در بوشهر است با درب و پنجره های چوبی که قسمت سردر آن با شیشه های رنگی کار شده است
.

آدرس و شماره تماس مدرسه سعادت بوشهر

 

شماره تماس

07733324467

ساعت بازدید

از ساعت 8 صبح الی 14

آدرس

بوشهر، خیابان امام، روبروی میدان معلم، محله کوتی

 

موزه‌ دریانوردی خلیج فارس بوشهر


در زمان حکومت ناصرالدین‌شاه قاجار، عمارت سرکنسولگری انگلستان در بوشهر افتتاح شد، این عمارت به عنوان مقر نمایندگی سیاسی خلیج فارس در منطقه، در اختیار انگلیسی‌ها بود. در سال
1325 پس از انتقال نمایندگی انگلیس به بحرین، این عمارت در اختیار دولت ایران و پس از آن در اختیار نیروی دریایی قرار گرفت و در سال 1387 این مکان به عنوان موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس معرفی گردید. اکنون نیز به عنوان موزه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

آدرس و شماره تماس موزه دریانوردی بوشهر

 

شماره تماس

07733444679

ساعت بازدید

از ساعت 8 صبح الی 20

آدرس

بوشهر، محله عبدالمهیمن، بلوار سلمان فارسی، بلوار یاسینی

 

موزه تجارت دریایی بوشهر (عمارت ایرانی)


این موزه در عمارت ایران، خانه یکی از تجار به نام بوشهری با قدمتی بیش از یکصد سال برپا شده، در آن می‌توانید با تاریخچه تجارت دریایی از طریق خلیج فارس آشنا شوید. این موزه بیش از یک قرن قدمت دارد و آثار قدیمی و کهنی را در رابطه با دریانوردی و تمام موضوعاتی که حول محور دریا است را شامل می شود.

 


موزه تجارت دریایی آثاری قدیمی در رابطه با دریانوردی و دریا را در خود جای داده است.




آثار موزه تجارت دریایی


  1. آثاری از اسناد دریایی خلیج‌فارس
  2. دست یافته‌های باستان‌شناسی زیر آب
  3. عکس‌های دریانوردان و ناخدایان
  4. آثاری به جا مانده از کشتی رافائل

موزه تجارت دریایی


آدرس و ساعت بازدید موزه تجارت دریایی بوشهر

 

ساعت بازدید

از ساعت 9 صبح الی 17

آدرس

بوشهر، بلوار دهقان، حد فاصل اداره بندر و دریانوردی

 

عمارت گلشن بوشهر


در محله بهبهانی عمارتی با قدمت
170 سال و با فاصله ده متر از دریا قرار دارد که متعلق به تاجری به همین نام است. این عمارت سه طبقه با یک حیاط مرکزی به غیر از کاربری مسکونی کاربری تجاری نیز داشته و در حال حاضر متعلق به سازمان میراث فرهنگی است و بنیاد ایرانشناسی بوشهر در آن مستقر است.

آدرس و ساعت بازدید عمارت گلشن بوشهر

 

ساعت بازدید

از ساعت 8 صبح الی 14

آدرس

بوشهر، خیابان ساحلی، پشت اداره بندر

 

عمارت دهدشتی بوشهر


عمارت دهدشتی از زیباترین عمارت‌های بوشهر در محله کوتی و در دوره قاجار، توسط حاج غلامحسین دهدشتی احداث شد، از آنجا که وی تاجر روغن بود، این بنا به عمارت روغنی هم مشهور است. عمارت دهدشتی از نظر تعداد طبقات در بین عمارت‌های دیگر بوشهر منحصر به فرد است، در حالی که بیشتر عمارت‌ها دو یا سه طبقه هستند عمارت دهدشتی چهار طبقه بوده و اتاق‌های متعددی دارد
.

موزه تاریخ پزشکی
یکی از اتاق‌های آن شاه‌نشین است که در آن پنجره‌های رنگی زیبا را در کنار سقف‌ آینه‌کاری‌شده می‌توان دید، سقف اتاق پذیرایی نیز با رنگ روغن و الهام از نقاشی اروپایی کار شده است. تزیینات هلالی‌ و کنده‌کاری روی پنجره‌های دیواری با شیشه‌هایی رنگی، همچنین گچ‌بری بسیار زیبای داخل اتاق‌ها توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

آدرس و ساعت بازدید عمارت دهدشتی بوشهر

 

ساعت بازدید

از ساعت 8 الی 13، 16 الی 21

آدرس

بوشهر، محله کوتی، خیابان انقلاب، ضلع شمال غربی مسجد امام، پشت بانک مسکن

 

موزه تاریخ پزشکی بوشهر


موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس دومین موزه ایران در زمینه طب است که در عمارت دهدشتی واقع شده است. بازدیدکنندگان علاوه بر بازدید از جلوه‌ های معماری جذاب عمارت، می توانند از موزه تاریخ پزشکی با انواع مختلف بیماری‌ هایی که در گذشته شایع بوده و نحوه درمان آنها و تجهیزات پزشکی قدیمی آشنا شوند و سیر تحول و پیشرفت طب در خطه جنوبی کشورمان را به خوبی نظارگر باشند.

موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس در سال 1392 با مشارکت میراث فرهنگی و پروفسور نبی پور برگزیده جایزه علامه طباطبایی بنیاد ملی نخبگان و پژوهشگر برجسته بین المللی در حوزه زیست پزشکی دریایی و دکتر مشایخ راه اندازی و تاسیس شد.

آدرس و ساعت یازدید موزه تاریخ پزشکی بوشهر

 

شماره تماس

07733350271

ساعت بازدید

از ساعت 8 صبح الی 13

آدرس

بوشهر، محله کوتی، خیابان انقلاب، پشت بانک مسکن، داخل عمارت دهدشتی

 

عمارت طاهری بوشهر


یکی دیگر ار خانه‌های قاجاری بوشهر، عمارت دو طبقه طاهری است که در حال حاضر تبدیل به موزه مردم شناسی شده است. معماری اتاق‌ها عموما به شکل پنج‌دری است و راهرویی در میان آن‌ها وجود دارد، همچنین در و پنجره‌های اتاق‌ها به صورت دو‌لنگه ساخته شده‌اند. باید گفته شود که در بالای تمامی درها هلالی وجود دارد که با شیشه‌های رنگی تزئین شده‌ و این امر باعث منحصربه‌فرد شدن و زیبایی عمارت شده است
.

 


سنگ های مرجانی از مهمترین مصالح به کار رفته در عمارت طاهری است.



تمامی عمارت از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مصالح شهر بوشهر یعنی سنگ‌های مرجانی که از رسوبات دریایی فراهم شده و در میان لایه‌های آن‌ها آثاری از گیاهان، جانوران به فراوانی مشاهده می‌شود و با توجه به ساختار طبیعی‌شان در محیط‌های مرطوب کارکرد خوبی دارند، ساخته شده است. در و پنجره‌ها از جنس چوب ساج دریایی و پوشش سقف از جنس چوب صندل (چندل) می‌باشد
.

موزه مردم شناسی بوشهر

آدرس و ساعت بازدید عمارت طاهری بوشهر

 

ساعت بازدید

از ساعت 9 الی 12، 15 الی 18

آدرس

بوشهر، بلوار خلیج فارس، بین نسیم 20 و 21

 

موزه مردم شناسی بوشهر


عمارت طاهری در سال
1384 هجری خورشیدی، تبدیل به موزه‌ی مردم شناسی شده است و در دو طبقه توسعه پیدا کرده که شامل ده اتاق است، هر قسمت، محل نمایش بخشی از شیوه‌ی زندگی، آداب و رسوم و فرهنگ مردم استان بوشهر است.

آثار موزه مردم شناسی


  1. مجموعه‌ وسایل کشاورزی
  2. ماکت‌هایی از لنج‌ها و شناورهای دریایی
  3. نقشه‌های هوایی
  4. ماکت بافت‌های قدیمی بوشهر
  5. وسایل مربوط به روش تامین آب در گذشته در اتاق آب
  6. لوازم منزل و وسایل پخت و پز از دوره‌ی قاجار
  7. نحوه‌ی برگزاری مراسم عروسی و حنابندان
  8. مشاغلی مانند آهنگری، خیاطی
  9. فروش صنایع دستی بوشهر
  10. صنایع دریایی و آبزیان


همچنین در این موزه نمونه‌ی چینش یک خانه‌ اصیل بوشهری و ابزارهای موسیقی سنتی مخصوص جنوب کشور به نمایش عموم گذاشته شده است. در غرفه صنایع دستی این موزه می توانید
صنایع دستی بوشهر را تهیه کنید.

آدرس و ساعت بازدید موزه مردم شناسی بوشهر

 

ساعت بازدید

از ساعت 9 صبح الی 18

آدرس

بوشهر، محله بهبهانی، خیابان ساحلی، عمارت طاهری

 

آب انبار قوام بوشهر


آب انبار قوام با قدمت
150 ساله در دوران قاجاریه ساخته شده است. این آب انبار، که روزگاری رونق خاص خود را داشت، محل تامین آب شرب مردم بوشهر بود. علی اکبر قوام الملک شیرازی؛ دولت مرد دوره‌ی قاجار که در سال 1226 قمری به منصب کلانتری شیراز دست می‌یابد، در سفر به بوشهر از مشکل کمبود آب آشامیدنی مردم آگاه می‌گردد و این آب انبار را با هزینه شخصی خودش در ضلع غربی بندر بوشهر در کنار دریا احداث می‌نماید.

کاربری این بنا در حال حاضر به رستوران و چای‌خانه سنتی تغییر پیدا کرده است و یکی از بهترین رستوران‌های شهر بوشهر محسوب می‌شود.

آدرس و ساعت بازدید آب انبار قوام بوشهر

 

ساعت بازدید

از ساعت 10:30 صبح الی 24

آدرس

بوشهر، خیابان ساحلی، آب انبار قوام

 

معرفی جاهای دیدنی بوشهر در شب


بوشهر یکی از شهرهای زیبای ایران است که شب های رویایی دارد . اکثر افراد بوشهری و حتی مسافران برای گذراندن شب به کافه های ساحلی بوشهر می روند تا لحظات بانشاطی را سپری کنند.

 

کافه های ساحلی بوشهر


در خیابان ساحلی بوشهر کافه‌های زیادی هستند که می‌توان از صندلی‌های کنار ساحل کافه‌ها غروب آفتاب را تماشا کرد و شب‌های خنک بوشهر را در حالی که صدای موج‌های خلیج فارس گاهی با صدای یک نوازنده خیابانی در هم آمیخته می‌شود را سپری کرد و البته نباید از امتحان کردن
غذاهای محلی بوشهر گذشت.

 


شب نشینی در کافه های ساحلی بوشهر با گوش دادن به صدای امواجی که با صدای نوازنده خیابانی آمیخته شده بسیار لذت بخش است.


 
کافه های ساحلی

کافه ناجی بوشهر


جعفر ناجی بوشهری از سال
1305 در محله شنبدی روبروی عمارت حاج رئیس کافه‌ای داشت. از سال 1348 و بعد از انتقال بازار قدیم از چهار محل به مکان فعلی، کافه ناجی هم به محل جدید در بازار بوشهر منتقل شد. از آن سال تاکنون این کافه نبش کوچه‌ای میان بازار میوه و ماهی شهر به کارش ادامه داده است.

کافه ناجی بوشهر


کافه ناجی از سال‌های گذشته تاکنون، پاتوقی برای ماهی‌گیران، ماهی‌فروشان یا اهالی دریا بود. وارد کافه که می‌شوید سکان‌های کشتی، میز و نیمکت‌های چوبی و عکس‌های روی دیوار نظرتان را جلب می‌کنند.

آدرس و ساعت فعالیت کافه ناجی بوشهر

 

شماره تماس

09177748571

ساعت فعالیت

از ساعت 7 صبح الی 24

آدرس

بوشهر، بازار، بلوار طالقانی، خیابان شهدا

 

کافه حاج رئیس بوشهر


حاج رئیس لقب یکی از تاجران بزرگ دوران قاجاریه به نام حاج عبدالرسول طالبی است، او یکی از بازرگانان بزرگ آن دوران بوده که حکومت قاجار به او لقب رئیس التجار داده بود و در میان عموم مردم به حاج رئیس معروف بود. عمارت حاج رییس که در کنار ساحل احداث شده است برای مقاصد شخصی بود، ولی مراسم عمومی خاصی نیز در این عمارت برگزار می‌شد.

کافه حاج رئیس بوشهر


عمارت حاج رئیس در عملیات راه سازی آسیب جدی دید که بعد از بازسازی به کافه و هتل تغییر کاربری داده است. ورودی کافه در چوبی قدیمی است که در همان بدو ورود شما را به دوران گذشته می برد، در و دیوار کافه با تابلوهایی از تئاترهای قدیمی تزیین شده است، رادیو و تلویزیون هایی قدیمی در آن به نمایش گذاشته شده است. این کافه در حال حاضر پاتوق بسیاری از گردشگران و افراد بومی بوشهر است که برای گذراندن شبی به یادماندنی به آنجا می روند.

آدرس و ساعت فعالیت کافه حاج رئیس بوشهر

 

شماره تماس

09366104550

ساعت فعالیت

از ساعت 7 صبح الی 24

آدرس

بوشهر، کوی شنبدی، کوچه هتل پلاس 2

 

لیست مناطق دیدنی اطراف بوشهر


بوشهر علاوه بر اینکه دیدنی های زیادی در داخل شهر دارد، مکان های دیدنی و گردشگری بسیاری نیز در اطراف دارد که بازدید از آنها در سفر به بوشهر خالی از لطف نیست. در ادامه بعضی از جاهای دیدنی اطراف بوشهر را معرفی خواهیم کرد با ما همراه باشید.

 


بیشتر بخوانید: سوغات خوراکی بوشهر


 

دهکده گردشگری پازارلند بوشهر


این منطقه گردشگری محبوب و مهیج در استان بوشهر، میان دو بندر کنگان و عسلویه، واقع در سواحل دریای شیرینو، قرار دارد. منطقه گردشگری پازارلند عسلویه با مساحتی بالغ بر
20 هکتار، مجموعه‌ای رفاهی و تفریحی است که به دلیل موقعیت قرار‌گیری عالی و امکانات جذاب و منحصر‌به‌فرد، مقصدی عالی برای سفر، اقامت و تجربه تفریحات لذت‌بخش است.

جالب است بدانید که این دهکده در ابتدا برای کارکنان و کارمندان صنایع گاز و پتروشیمی بندر عسلویه ساخته شد و به طور اختصاصی در اختیار آن‌ها قرار داشت. بعد‌ها با توسعه این منطقه و افزودن امکانات تفریحی و رفاهی متعدد، به مجموعه‌ گردشگری محبوب، برای استفاده عموم افراد تبدیل شد.

 


دهکده گردشگری پازارلند بزرگترین دهکده گردشگری در ایران است که اقامتگاه های لوله ای دارد.



اما نکته جالب در مورد دهکده گردشگری پازارلند اقامتگاه‌های لوله‌ای است، در طراحی و ساخت این اقامتگاه‌های منحصر‌به‌فرد از
21 لوله 12 متری استفاده شده‌ که زمانی ضایعات صنعتی پتروشیمی بودند، اکنون این مجموعه بزرگترین دهکده گردشگری ایران محسوب می شود.

امکانات اقامتگاه های پازارلند


  • پارکینگ
  • رستوران
  • کافی شاپ
  • سرویس بهداشتی
  • حمام اختصاصی
  • تلویزیون و یخچال
  • تخت دبل با کاناپه های تخت خواب شو

آدرس و ساعت بازدید دهکده گردشگری پازارلند بوشهر

 

فاصله تا بوشهر

11 کیلومتر

آدرس

بوشهر، شهر بندر کنگان، بندر شیرینو

 

خانه موزه رئیسعلی دلواری بوشهر


موزه رئیسعلی دلواری که پیش از این، خانه سردار ایرانی به شمار می
آمده، در بخش جنوب شرقی شهر «دِلوار» در بخش شهرستان «تنگستان» از استان «بوشهر» است.

 


خانه موزه رئیسعلی دلواری بعد از اینکه به میراث فرهنگی سپرده شد در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.



این موزه به دست بازماندگان شادروان رئیسعلی دلواری به سازمان میراث فرهنگی هدیه شد و پس از آن در فهرست آثار ملی ایران جای گرفت. خانه رئیسعلی دلواری در مساحتی نزدیک به چهار هزار متر گسترده و در پایان دوران قاجار به سال
1286 ساخته شد.

موزه رئیسعلی دلواری

آدرس و ساعت بازدید خانه موزه رئیسعلی دلواری بوشهر

 

ساعت بازدید

از ساعت 8 صبح الی 20

فاصله تا بوشهر

40 کیلومتر

آدرس

بوشهر، شهرستان تنگستان، شهر دلوار

 

نخلستان های آبپخش بوشهر


نخل و نخلستان یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان بوشهر است. نخل‌های سرسبز و بلند قامت در ورودی اغلب شهرستان‌های بوشهر به چشم می
خورد، این استان بیش از 39 هزار هکتار جنگل نخل و شش میلیون اصله نخل دارد. از میان شهرهای بوشهر شهر آبپخش بیشترین تعداد نخل و پهناورترین نخلستان‌ها را در خود جای داده‌ است. نخلستان های آبپخش بوشهر یک جاذبه دیدنی بسیار جذاب هستند. اغلب گردشگرانی که به بوشهر سفر می‌کنند، از این نخلستان نیز بازدید می‌کنند.

نخلستان بوشهر

 

آدرس و فاصله نخلستان های آبپخش از بوشهر

 

فاصله تا بوشهر

60 کیلومتر

آدرس

بوشهر، شهرستان دشتستان

 

بندر گناوه بوشهر


شاید تا به حال نام بندر گناوه را به واسطه بازارهایش شنیده باشید، اما باید بدانید که از نیمه پاییز تا فروردین ماه می‌توان از سواحل و طبیعت زیبای گناوه لذت ببرید.

کلوت های گناوه

جاذبه های بندر گناوه


  1. تالاب حله
  2. غار دیو
  3. بندر ریگ
  4. بی‌بی مریم
  5. دهکده تورریستی مال قائد
  6. رودخانه دره گچی
  7. ساحل شنی
  8. بندر ریگ
  9. کلوت‌ها

آدرس و فاصله بندر گناوه از بوشهر

 

فاصله تا بوشهر

110 کیلومتر

آدرس

بوشهر، بندر گناوه

 

بندر سیراف بوشهر


بندر سیراف که به آن بندر طاهری نیز می گویند، در بخش مرکزی شهرستان بندر کنگان در استان بوشهر در جنوب ایران واقع است. در زمان تجارت جاده ابریشم این بندر نقش به سزایی در تجارت بین‌المللی داشته‌ است.

سیراف


بندر سیراف مابین بندر کنگان و بندر عسلویه واقع شده‌ و در مجاورت ساحل آبی و زیبای خلیج فارس قرار گرفته است. از مهم‌ترین جاذبه‌های بندر سیراف گوردخمه‌ها و سیستم آبرسانی ساسانی است که هر گردشگری را به خود جذب می‌کند.

آدرس و فاصله بندر سیراف از بوشهر

 

فاصله تا بوشهر

245 کیلومتر

آدرس

بوشهر، ما بین بندر عسلویه و بندر کنگان، بندر سیراف

 

منطقه حفاظت شده نایبند بوشهر


خليج نایبند در ساحل شمالی با وسعت
4130 هكتار، يكی از ارزشمندترين زيستگاه‌های دريايی خليج فارس است.

دیدنی های منطقه نایبند


  • حوزه‌های متعدد
  • جنگل‌های حرا
  • سواحل ماسه‌ای درخشان در بخش‌های شمالی و شرقی
  • سواحل صخرهای جنوبی خليج و بخش غربی
  • درختان كهنسال انجير معابد در دماغه نايبند
  • دشت هموار بخش شمالی
  • دشت‌های مشجر
  • دره‌های عميق و صخره‌ای در بخش جنوبی


وجود چنين مناظری در کنار تپه‌های مرجانی برای غواصان و فرآیند تخمگذاری و فرزندآوری لاک‌پشتان دريايی كمياب از جذابیت‌های که دل هر گردشگری را می‌برد
.

آدرس و فاصله منطقه نایبند از بوشهر

 

فاصله تا بوشهر

300 کیلومتر

آدرس

بوشهر، 25 کیلومتری عسلویه

 

ساحل بنود عسلویه بوشهر


ساحل بنود یکی از جاهای دیدنی عسلویه در استان بوشهر است، البته این ساحل لوکیشن‌های اصلی فیلم محمد رسول الله (ص) بوده است و بی‌دلیل نیست که به چشم بسیاری از گردشگران آشنا به نظر می‌رسد و مقصد جذابی برای آن‌ها به حساب می‌آید. هنوز هم بقایای خانه‌های زیبای گلی و سازه‌های این فیلم تاریخی را می‌توان در ساحل بنود مشاهده کرد.

 


ساحل بنود از لوکیشن های اصلی فیلم محمد رسول الله بوده است.



ساحل زیبای بنود در مجاورت روستای بنود و در
35 کیلومتری عسلویه استان بوشهر قرار دارد. این ساحل زیبا در جنوبی‌ترین نقطه از استان بوشهر جای گرفته است و می‌توانید آن را در 6 کیلومتری چاه مبارک شهرستان عسلویه پیدا کنید.

کوچه های بوشهر

آدرس و فاصله ساحل بنود از بوشهر

 

فاصله تا بوشهر

320 کیلومتر

آدرس

بوشهر، روستای بنود، 35 کیلومتری عسلویه

 

سوالات متداول درمورد جاهای دیدنی بوشهر


چه فصلی برای بازدید از بوشهر مناسب‌تر است؟ جاهای دیدنی بوشهر در پاییز و زمستان طرفداران بیشتری دارد و مانند دیگر شهرهای جنوبی ایران در فصول سرد سال آب و هوای بهتری دارد
.

چند روز برای بازدید از جاهای دیدنی بوشهر لازم است؟ برای بازدید از مکان های دیدنی استان بوشهر به بیش از یک هفته زمان نیاز است ولی با ثبت نام در تورهای گروهی بوشهر می توانید مهمترین جاذبه های گردشگری استان بوشهر را در زمان کوتاهی ببینید.

چطور به بوشهر برویم؟ می‌توانید بلیط هواپیما بوشهر را تهیه کرده و مستقیما به بوشهر سفر کنید یا با خرید بلیط قطار به شیراز و از آنجا با اتوبوس به بوشهر بروید.

جاهای تاریخی بوشهر کجاست؟ مدرسه سعادت، موزه دریانوری خلیج فارس، عمارت گلشن، عمارت دهدشتی، موزه تاریخ پزشکی، عمارت طاهری، موزه مردم شناسی و آب انبار قوام

در بوشهر چه جاهایی برای شبگردی وجود دارد؟ کافه های ساحلی، کافه ناجی و کافه حاج رئیس بهترین گزینه برای شبگردی در بوشهر هستند.

 

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم بعضی از جاهای دیدنی و تاریخی بوشهر را معرفی کنیم تا در سفر به بوشهر راحت تر بتوانید این مکان ها را پیدا کنید. اگر دوست دارید یک سفر رویایی به بوشهر را تجربه کنید می توانید با تهیه بلیط هواپیما بوشهر از قاصدک 24 در زمان کوتاهی به این شهر رفته و جاهای دیدنی بوشهر را از نزدیک مشاهده کنید.