فاصله تهران تا یزد چند ساعت است؟

یزد آب و هوای گرم و خشکی دارد و بهترین زمان سفر به آن از پاییز تا اوایل بهار است. بنابراین اگر قصد دارید از تهران راهی سفری خاطره‌انگیز به یزد شوید و کویرگردی کنید؛ از غذاهای محلی یزد لذت ببرید و به بازدید از آب‌انبارهای تاریخی و خانه‌های خشتی آن بروید؛ بهتر است با مسافتی که باید بپیمایید آشنا شوید. در این مطلب قاصدک 24 فاصله تهران تا یزد زمینی و هوایی را شرح می‌دهد و مدت زمان رسیدن با هر کدام را نیز معرفی می‌کند.

سفر از تهران به یزد



فاصله تهران تا یزد چند کیلومتره؟


برای سفر به یزد می‌توانید از شیوه هوایی کمک بگیرید و خود را در کمترین زمان ممکن به یزد برسانید. در مقابل اگر به دنبال سفری ارزان‌تر هستید، روش‌های زمینی انتخاب بهتری شناخته می‌شوند. این روش‌ها شامل اتوبوس، ماشین شخصی و قطار می‌باشند که هر کدام مزایا و معایب خود دارند. مثلا مسافت تهران تا یزد با خودرو هیچ تفاوتی با اتوبوس ندارد ولی مدت زمان بیشتری با اتوبوس در راه خواهید بود. از طرفی دیگر با رزرو بلیط قطار از خدمات رفاهی بیشتری بهره‌مند می‌شوید و به راحتی می‌توانید در مسیر کتاب بخوانید، استراحت کنید، در رستوران غذا بخورید و لذت سفر را برای خود دوچندان کنید. همچنین خوب است بدانید از آنجایی که بهترین زمان سفر به یزد فصول سرد سال یاد می‌شوند؛ جاده‌ها لغزنده و بارانی بوده و با انتخاب قطار سفر امن‌تری نسبت به اتوبوس و خودروی شخصی خواهید داشت. در ادامه تک تک این وسایل حمل و نقل را بررسی می‌کنیم.


فاصله تهران تا یزد با هواپیما


در پاسخ به پرسش «فاصله تهران تا یزد با هواپیما چند ساعته؟» باید بگوییم فاصله زمانی پرواز تهران تا یزد یک ساعت و مسافت هوایی آن 504 کیلومتر است. این پرواز از فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران به مقصد فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد برگزار می‌شود و بلیط هواپیما یزد قاصدک 24 در تمامی ایام سال به فروش می‌رسد. ایرلاین‌های زیادی نیز این پرواز را ارائه می‌دهند که از مشهورترین آن‌ها می‌توانیم به کاسپین ایر، آتا، فلای پرشیا و هواپیمایی آسمان اشاره کنیم. ناگفته نماند فرودگاه شهید صدوقی یزد در فاصله 10 کیلومتری از مرکز شهر واقع شده و شما می‌توانید با تاکسی‌های درون شهری و بین شهری خود را به مقصد دلخواه برسانید.

مسافت تهران تا یزد با هواپیما

فاصله تهران تا یزد با اتوبوس چند ساعت است؟


اگر اتوبوس را برای مسافرت خود انتخاب کرده‌اید؛ باید بدانید که مسافت تهران تا یزد 625 کیلومتر است و فاصله زمانی تهران تا یزد با اتوبوس 7 الی 8 ساعت می‌باشد. سفر شما از بزرگراه قم ـ تهران آغاز شده و پس از عبور از قم به آزادراه امیرکبیر کاشان می‌رسد. معمولا اتوبوس‌ها در این مسیر توقف می‌کنند و شما می‌توانید برای گردش، استراحت یا خرید خوراکی از اتوبوس پیاده شوید. پس از گذراندن کاشان و طی 4 ساعت به نائین می‌رسید. اکنون نیم بیشتری از مسیر را طی کرده‌اید و مقاصد بعدی شما اردستان و مبید هستند. پس از این دو مقصد، آخرین شهری که از آن عبور می‌کنید اردکان خواهد بود که در 60 کیلومتری یزد واقع شده است. بنابراین پس از پیمودن تنها یک ساعت به یزد، سرزمین خشتی ایران خواهید رسید.
ترمینال مسافربری یزد در جاده خضر آباد و در ابتدای بلوار صنعت قرار دارد و وسایل حمل و نقل برای رسیدن به مرکز شهر دایر هستند. برای خرید بلیط اتوبوس یزد می‌توانید از قاصدک 24 کمک بگیرید و از اتوبوس‌های معمولی تا وی آی پی با صندلی‌های تخت شو استفاده کنید.


مسافت تهران تا یزد با قطار


سفر ریلی با بلیط قطار یزد همواره از امکانات بیشتری نسبت به سایر وسایل نقلیه برخوردار است و برای مسیرهای طولانی انتخاب مقرون به صرفه‌ای معرفی می‌شود. فاصله تهران تا یزد با قطار همانند مسیرهای جاده‌ای 625 کیلومتر است و شما پس از 6 الی 9 ساعت به مقصد خواهید رسید. این فاصله زمانی برای هر قطار فرق دارد. به عنوان مثال با قطارهای سریع‌السیر ۴ ستاره غدیر و ۴ ستاره اتوبوسی نگین 8 ساعت و 45 دقیقه در راه خواهید بود ولی قطارهای ۳ ستاره کویر شما را در زمان بیشتری به مقصد خواهند رساند. برخی از قطارهای تهران-یزد کوپه‌ای و لوکس هستند و هزینه بیشتری نسبت به قطارهای اتوبوسی دارند. ایستگاه‌های قطار تهران به یزد نیز نیز شامل محمدیه، کاشان، بادرود، اردکان و یزد می‌شود.


فاصله تهران تا یزد با ماشین سواری


برای این که فاصله تهران تا یزد با خودرو شخصی را طی کنید، دو راه پیش رو خواهید داشت. راه اول از تهران-قم-نائین می‌گذرد و با 621 کیلومتر، کوتاه‌ترین فاصله تهران تا یزد با سواری است. راه دوم با 811 کیلومتر از گرمسار و سمنان عبور می‌کند و شما را از جاده جندق به یزد می‌رساند. بی‌شک بهترین کار استفاده از مسیر اول خواهد بود که 6 ساعت و 30 دقیقه الی 7 ساعت به طول می‌انجامد. چرا که فاصله جاده ای تهران تا یزد با ماشین از جاده جندق بیشتر خواهد بود و خدمات رفاهی کمتری دارد. مدت زمان طی آن نیز 9 ساعت و 30 دقیقه الی 10 ساعت برآورد می‌شود.

در زیر فاصله تهران تا یزد روی نقشه را مشاهده می‌کنید:

فاصله تهران تا یزد روی نقشه

 
مسافت تهران تا یزد روی نقشه

فاصله تهران تا اطراف یزد


در آخرین بخش از این مطلب لیست مسافت تهران تا شهرستان‌های یزد را معرفی می‌کنیم و به مدت زمان سفر به آن‌ها با ماشین شخصی می‌پردازیم:

  • فاصله تهران تا تفت یزد: مسافت 651 کیلومتر، فاصله زمانی 6 ساعت و 40 دقیقه
  • فاصله تهران تا اردکان یزد: مسافت 564 کیلومتر، فاصله زمانی 5 ساعت و 50 دقیقه
  • فاصله تهران تا اردستان: مسافت 358 کیلومتر، فاصله زمانی 3 ساعت و 40 دقیقه
  • فاصله تهران تا ابرکوه یزد: مسافت 739 کیلومتر، فاصله زمانی 7 ساعت و 45 دقیقه


در نهایت برای خرید انواع بلیط سفر و بلیط هواپیما به مقصد تهران، یزد و سایر شهرهای ایران می‌توانید از قاصدک 24 استفاده کنید. برای رزرو هتل در یزد و سرتاسر کشور نیز قاصدک 24 همراه شماست.