توصیه‌های لازم برای سفر با سرطان

سفر یک درمان روحی برای آن‌هایی است که می‌خواهند از روزمرگی‌های زندگی دل بکنند. فرقی نمی‌کند که چه کسی باشید؛ حتی افرادی با شرایط و ویژگی‌های خاص مانند کودکان، خانم‌های باردار و یا بیماران قلبی و مبتلا به سرطان هم می‌توانند از لذت آن بهره ببرند. تنها کاری که این نوع از مسافران باید انجام دهند، این است که موارد ایمنی و سلامتی را رعایت کنند تا بتوانند مانند سایر مسافران سفر خوبی را تجربه کنند. از همین رو قاصدک 24 برای سفر لذت‌بخش بیماران مبتلا به سرطان توصیه هایی آورده که می‌تواند راهنمای خوبی باشد.

توصیه های لازم برای سفر با سرطان

خطرهای سفر با سرطان برای بیماران چیست؟


برخی از مهم‌ترین ریسک هایی که بیماران مبتلا به سرطان در سفر ممکن است تجربه کنند، شامل این موارد می شوند:


1. خطر عفونت
: در حقیقت خطر عفونت برای بیمارانی که در حال انجام شیمی درمانی هستند، بسیار زیاد است. البته برای برخی از افراد ریسک عفونت به حدی بالا است که پزشک به آن‌ها توصیه می کند در حین شیمی درمانی به کلی از سفر خودداری کنند.

2. محدودیت‌های پروازی: ممکن است برخی از بیماران مبتلا به سرطان به دلیل اینکه سطح اکسیژن و تغییرات در فشار هوا در ارتفاعات بالا می‌تواند خطرناک باشد، از پرواز کردن منع شوند. به علاوه سفر هوایی به دلیل خطرات مشابه و نیز خطر تورم در پاها یا سایر اندام‌ها برای افرادی که 10 روز از عمل جراحی آن‌ها می‌گذرد و در عمل غدد لنفاوی خود را برداشته‌اند، توصیه نمی‌شود.

3. خطر لخته شدن خون: خطر لخته شدن خون که به آن ترومبوز هم گفته می‌شود، به ویژه برای بیماران مبتلا به سرطان می‌تواند جان آن‌ها را تهدید کند. بیمار مبتلا به سرطان ممکن است قادر به پرواز طولانی نباشد، چرا که این بیماران نمی توانند برای مدت طولانی در جایی ثابت بنشینند.

4. ضعف و انرژی کم: درمان های بیماران سرطانی در بسیاری از موارد منجر به خستگی و گاهی خستگی مفرط پس از درمان می‌شوند. این امر ممکن است توانایی بیمار برای سفر را محدود کند. در اغلب موارد بیماران دوست دارند پایان درمان خود را با یک سفر جشن بگیرند، اما اغلب به آن‌ها توصیه می‌شود تا این کار را به تأخیر بیندازند تا انرژی آن‌ها به حد قابل قبولی برای سفر و لذت از آن برسد.


نکات ضروری برای سفر با سرطان


یکی از خطرات سفر برای بیماران سرطانی که اغلب در مورد آن صحبت نمی‌شود مقاومت خانواده و دوستان در مقابل تصمیم شما برای سفر بعد از پایان درمان است. هر چند نمی‌توان در این زمینه توصیه خاصی کرد، اما به کار بستن موارد زیر ممکن است به کاهش نگرانی آن‌ها کمک کند.

نخست همه چیز را با پزشک خود در میان بگذارید


همانطور که می‌توان انتظار داشت، هماهنگی با پزشک برای بیمار مبتلا به سرطان که قصد سفر دارد، یک امر حیاتی است. به این دلیل که:

  • می‌خواهید ابتدا مطمئن شوید که آیا سفر به طور کلی برای شما امن است یا خیر؟
  • می‌خواهید بدانید که چه تدابیری را باید در هنگام سفر بیندیشید؟
  • می‌خواهید بدانید که اگر در هنگام سفر احساس کسالت کردید، چه بکنید؟
  • می‌خواهید بدانید که آیا هیچ واکسیناسیون ضروری را باید پیش از سفر انجام دهید؟
  • می خواهید سفر خود را تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار دهید؟


در بهترین حالت در تماس نزدیک بودن می‌تواند باعث شود بدانید که آیا سفر شما می تواند پایان مورد انتظار شما را داشته باشید یا هنوز باید تا پایان درمان و بهبودی کامل صبر کنید.


در مورد مقصدتان تحقیق کنید


درمان‌های بیماران سرطانی مانند شیمی درمانی و پرتو درمانی گاهی سیستم ایمنی را تضعیف کرده و کارایی واکسیناسیون‌های دریافت شده را محدود می‌کند. در برخی از موارد هم به افراد با سیستم ایمنی ضعیف توصیه می‌شود تا از واکسیناسیون خودداری کنند. همانطور که می‌دانید، در سفر به برخی از نقاط دنیا واکسیناسیون در مقابل بیماری‌های شایع آن منطقه الزامی است. برای مثال در مناطقی مانند پرو، برزیل یا ونزوئلا، واکسینه شدن در برابر بیماری تب زرد اجباری است. از همین رو باید در این مورد تحقیق کنید که آیا واکسیناسیون برای مقصد سفر شما الزامی است. سپس از پزشک خود سوال کنید که آیا بدن شما می‌تواند از پس این واکیسناسیون برآید؟

برنامه ریزی برای سفر


محافظت از پوست خود را فراموش نکنید


شیمی درمانی و پرتودرمانی پوست بیماران سرطانی را در مقابل نور آفتاب بسیار حساس و آسیب‌پذیر می‌کند. این اثر می‌تواند موقت یا حتی دائمی باشد. بنابراین باید از پوست خود مراقبت کامل کرده و از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنید. چگونه:

  • از کرم ضد آفتاب قوی برای کل بدن استفاده کنید.
  • هر چند ساعت یا بلافاصله پس از شنا کرم ضد آفتاب خود را تمدید کنید.
  • در فضای آزاد از کلاه استفاده کنید.
  • لباسی بپوشید که بدن شما را از نور آفتاب محافظت کند.
  • این نکته را به خاطر داشته باشید که قرار گرفتن در معرض نور آفتاب لزوما از آسمان اتفاق نمی‌افتد. اگر در آب یا برف هم باشید، انعکاس نور آفتاب می تواند از تمام جهات به پوست شما آسیب بزند.

استفاده از ضدآفتاب در سفر


حال که به پایان مطلب رسیدیم اگر قصد دارید سفر خود را آغاز کنید می‌توانید برای خرید بلیط اتوبوس، بلیط قطار، بیمه مسافرتی و رزرو هتل از قاصدک 24 استفاده کنید. این خدمات به صورت آنلاین ارائه می‌شوند و در کمترین زمان قادر خواهید بود امکانات موردنظر خود را دریافت و از آن‌ها استفاده کنید.