آشنایی با هزینه سفر به مشهد

مشهد از شهرهای محبوب ایرانیان برای مسافرت یاد می‌شود که جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد، مراکز تفریحی مختلف، پارک‌ها و فضای سبز بی‌نظیری را در خود گنجانده است. بنابراین دور از انتظار نیست که سفر به این شهر زیارتی-سیاحتی از پرطرفدارترین مسیرهای مسافرتی باشد.

در این بین اولین نکته‌ی مهمی که قبل از هرچیز توصیه می‌کنیم به آن توجه کنید؛ هزینه سفر به مشهد است.  چرا که با بررسی این موضوع نه تنها می‌توانید مخارج خود در مسافرت را مدیریت کنید؛ بلکه اگر با قیمت تمام چیز آشنا باشید دستتان در انتخاب هتل، رستوران و حتی نحوه‌ی رسیدن به مشهد باز خواهد بود! پس با قاصدک24 در ادامه‌ی مطلب همراه شوید تا به سراغ معرفی تمامی هزینه های سفر به مشهد در 1401 برویم.


هزینه سفر به مشهد با تور


سفر به مشهد با تور نه تنها روشی پرطرفدار بلکه یکی از بهترین شیوه‌های سفر به مشهد است. شما با این روش دیگر نگران خرید جداگانه‌ی بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس، رزرو هتل و... نخواهید بود و هر آنچه را که بخواهید با تور مشهد دریافت می‌کنید. البته باید توجه داشته باشید که این روش به دو صورت هوایی و زمینی انجام می‌پذیرد. از آنجایی که هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارند؛ توصیه می‌کنیم در ابتدا اولویت‌های خود را بررسی کنید.

به عنوان مثال اگر به سریع رسیدن به مقصد اهمیت بیشتری می‌دهید؛ دیگر نباید نگران هزینه سفر به مشهد با تور هوایی باشید بلکه در کمترین زمان به این شهر خواهید رسید. در مقابل اگر زمان برایتان اهمیت چندانی ندارد و می‌خواهید از مسیر سفر لذت بیشتری ببرید؛ تور زمینی کاملا مناسب شماست. هزینه سفر به مشهد با تور زمینی نیز معمولا کمتر از روش هوایی بوده که در ادامه به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت.

هزینه های سفر به مشهد با هواپیما

هزینه سفر به مشهد بدون تور


سفر به مشهد بدون تور با 3 وسیله‌ی حمل‌ونقل عمومی انجام پذیر است که شامل خودروی شخصی، هواپیما، قطار و اتوبوس می‌شوند. همچنین هزینه اقامت در مشهد به آن اضافه می‌شود که در بخش بعدی به آن می‌پردازیم. در زیر هزینه سفر به مشهد بدون تور را مشاهده می‌کنید.

هزینه سفر به مشهد با هواپیما


همانطور که می‌دانید اغلب هزینه سفر به مشهد با هواپیما به مراتب گران‌تر از روش زمینی است. علت آن نیز به قیمت بلیط هواپیما مشهد برمی‌گردد که در مقابل بلیط‌های قطار و اتوبوس بیشتر ارائه می‌شود. البته این به معنا نیست که شما نمی‌توانید بلیط ارزان‌تری خریداری کنید! بلکه اگر با نحوه‌ی خرید بلیط های لحظه آخری آشنا باشید می‌توانید به راحتی قیمت بلیط خود را به نصف برسانید. نکته‌ی دیگری که باید آن را بررسی کنید؛ مسافت شهر سکونت شما تا مشهد است. چرا که اگر فاصله‌ی زیادی تا مقصد داشته باشید؛ ممکن است هزینه های سفر به مشهد با تور هوایی کمتر از روش‌های زمینی دربیاید! پس حتما قبل از هر انتخابی به دقت مسافت و زمانی که در مسیر هستید را بررسی کنید.

هزینه سفر به مشهد با هواپیما

در زیر حداقل هزینه سفر به مشهد با هواپیما را برای مسیرهای پرطرفدار مشاهده می‌کنید:

  • هزینه سفر از تهران:بلیط هواپیما مشهد تهران حداقل 840 هزار تومان است.
  • هزینه سفر از کیش: بلیط هواپیما مشهد کیش حداقل 550 هزار تومان است.
  • هزینه سفر از بندرعباس: بلیط هواپیما مشهد بندرعباس حداقل 950 هزار تومان است.
  • هزینه سفر از شیراز: بلیط هواپیما مشهد شیراز حداقل  1 میلیون تومان است.
  • هزینه سفر از اصفهان: بلیط هواپیما مشهد شیراز حداقل 950 هزار تومان است.

هزینه سفر به مشهد با قطار


همانطور که گفتیم مشهد از پرطرفدارترین مقاصد سفر در ایران است. به همین خاطر بلیط قطار مشهد، هواپیما و اتوبوس آن پر فروش است. با این حال بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند با یک وسیله نقلیه ارزان‌تر به مشهد سفر کنند.

البته تنها مزیت این روش، مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه سفر به مشهد با قطار نیست. بلکه قطار نسبت به سایر وسایل‌های نقلیه از امنیت بیشتری برخوردار بوده و امکانات رفاهی جذاب‌تری دارد. شما نه تنها با این روش هزینه‌ی کمتری نسبت به هواپیما متقبل خواهید شد؛ بلکه از مسیر نیز لذت بیشتری می‌برید. فراموش نکنید سفر با قطار به مشهد برای سفرهای خانوادگی و دسته‌جمعی بسیار جالب توجه بوده و لحظات دلچسبی را برایتان به همراه خواهد داشت. در زیر به حداقل هزینه سفر به مشهد با قطار در مسیرهای پرطرفدار اشاره می‌کنیم:

  • هزینه سفر با قطار از تهران: بلیط قطار مشهد تهران حداقل 150 هزار تومان است.
  • هزینه سفر با قطار از اصفهان: بلیط قطار مشهد اصفهان حداقل 350 هزار تومان است.

هزینه سفر به مشهد با قطار

هزینه سفر به مشهد با اتوبوس


اتوبوس یکی آسان‌ترین شیوه‌های حمل‌ونقل شناخته می‌شود که اغلب در تمام ساعات روز دردسترس است. همچنین هزینه سفر به مشهد با اتوبوس نسبت به سایر وسایل نقلیه، ارزان‌تر برایتان تمام می‌‌شود و فرصت مناسبی برای کاهش مخارج است. البته در کنار این مزایا، معایبی نیز وجود دارد که یکی از مهمترین آن‌ها، صرف زمان بیشتر در طول مسیر است. لذا در مسافت‌های طولانی سفر با بلیط اتوبوس مشهد کمی دشوار بوده و امکانات رفاهی کمتری نسبت به بلیط قطار و هواپیما دارد. حال اگر همچنان قصد دارید اتوبوس را برای سفر خود به مشهد مقدس انتخاب کنید؛ در زیر به حداقل هزینه سفر به مشهد با اتوبوس در مسیرهای محبوب اشاره کرده‌ایم تا بتوانید بررسی‌های لازم را انجام دهید.

  • هزینه سفر با اتوبوس از تهران: بلیط اتوبوس تهران مشهد حداقل 240 هزار تومان است.
  • هزینه سفر با اتوبوس از تبریز: بلیط اتوبوس مشهد تبریز حداقل 340 هزار تومان است.
  • هزینه سفر با اتوبوس از شیراز: بلیط اتوبوس مشهد شیراز حداقل 350 هزار تومان است.
  • هزینه سفر با اتوبوس از اصفهان: بلیط اتوبوس مشهد تهران حداقل 320 هزار تومان است.
  • هزینه با اتوبوس از ارمنستان: برای اطلاع دقیق با پشتیبانی قاصدک24 (75269-021) تماس حاصل فرمایید.

برای خرید بلیط قطار شوش کلیک کنید
 

هزینه سفر به مشهد با ماشین شخصی


در سفر به مشهد با ماشین شخصی دیگر دستتان در مدیریت هزینه‌ها و مخارج کاملا باز است. می‌توانید در هتل یا اقامتگاه دلخواه خود در مسیر اسکان کنید یا حتی در فضای سبز از چادرهای مسافرتی استفاده کنید. در این بین تنها نکته‌ای که باید بررسی کنید؛ میزان مصرف بنزین خودرو به همراه هزینه‌ی آن و مسافت طی شده است. با بررسی این موضوع به راحتی می‌توانید هزینه سفر به مشهد با ماشین شخصی را به طور کامل محاسبه کنید. (قیمت بنزین در 1401 با سهمیه: لیتری 1500 تومان و قیمت بنزین آزاد در 1401: 3 هزار تومان)

برای خرید بلیط هواپیما بجنورد کلیک کنید


در زیر محبوب‌ترین و بهترین مسیرها به مشهد را مشاهده می‌کنید:

  • مسیر تهران مشهد با ماشین شخصی: تهران، گرمسار، استان سمنان، دامغان، شاهرود، میامی، داورزن، سبزوار، نیشابور، ملک آباد، مشهد (مسافت 880 کیلومتر)
  • بهترین مسیر اصفهان به مشهد با ماشین شخصی: اصفهان، سگزي (سجزی) ، كوهپايه، نائين، انارک، خور، طبس، ديهوک (Deyhook) ، فردوس، بجستان، فيض آباد، تربت حيدريه، مُلک آباد، مشهد (مسافت 1124 کیلومتر)
  • مسیر مشهد به اهواز با ماشین شخصی: اهواز، شوش، انديمشک، آزاد راه خرم آباد-پل زال، خرم آباد، زاغه، چالانچولان، بروجرد، توره ، اراک، استان قم، گرمسار، استان سمنان، دامغان، شاهرود، میامی، داورزن، سبزوار، نیشابور، ملک آباد، مشهد (مسافت 1630 کیلومتر)
  • مسیر مشهد از شمال با ماشین شخصی (مسیر مشهد به ساری): ساری، سورک، نِكا، رستمكلا، بهشهر ، گلوگاه، بندر گز، كردكوی، گرگان، فاضل آباد، علي آباد، خانبين، دلند (Daland) ، آزادشهر، مينودشت، گاليکش، تنگراه، چمن بيد، آشخانه، بجنورد، شيروان، فاروج، قوچان، چناران، مشهد (مسافت 689 کیلومتر)


برای خرید بلیط قطار طبس کلیک کنید

 

هزینه سفر به مشهد در نوروز با قطار


قبل از هرچیز باید در خصوص ارزان ترین زمان خرید بلیط قطار مشهد اطلاعات کسب کنیم. شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که برای سفر نوروزی خود به مشهد برنامهریزی کرده باشید اما نتوانید در زمان مناسب بلیط قطار آن را خریداری کنید. در چنین شرایطی یا باید بلیط گران قیمت‌تری را خریداری کنید و یا به طور کلی دور سفر خود را خط بکشید. اما اگر برنامه ریزی درستی داشته باشید و بلیط قطار خود را در ماه های دی و بهمن، یعنی در پیش فروش نوروزی بلیط قطار خریداری کنید، هم در هزینه های خود صرفه جویی کرده‌اید و هم یک بلیط مناسب را در زمانی درست رزرو نموده‌اید.
البته اگر از زمان سفر خود مطمئن نیستید می‌توانید خرید بلیط قطار مشهد را تا آخرین دقایق به تعویق بیندازید. با این حال اگر بلیط خود را خریداری کرده اید اما بعدها به هر دلیلی مجبور به لغو آن هستید نیز لازم نیست تا در خصوص استرداد آن نگران باشید. چرا که بلیط قطار خریداری شده خود را می‌توانید تا یک روز مانده به حرکت نیز با حداکثر 10 درصد جریمه کنسل کرده و مابقی پول خود را پس بگیرید.

مرحله بعدی در هزینه سفر به مشهد در نوروز با قطار توجه به نوع و درجه قطارها شناخته می‌شود. در واقع آنچه که تعیین کننده این قیمت‌ها است؛ مربوط به نوع قطار و میزان امکانات موجود در آن می‌شود که می‌تواند لوکس، درجه یک، درجه دو، سالنی و... باشد. قاصدک 24 برای سهولت و سرعت بیشتر در دسترسی شما به بلیط مورد نظر خود، مجموعه کاملی از این بلیط ها نظیر بلیط قطار رجا، سفیر، فدک و… را گردآوری کرده است.

به این ترتیب امکان رزرو و خرید بلیط قطارهای مختلف را بسته به درجه قطار (درجه یک تا سه) ، سرعت، گنجایش و نوع امکانات آن خواهید داشت. فراموش نکنید که اگر قطارهای 5 ستاره و درجه یک را رزرو کنید باید هزینه بیشتری را برای خرید بلیط قطار مشهد بپردازید. در حالی که با رزرو قطارهای معمولی می‌توانید در هزینه های سفر خود صرفه جویی کنید.

برای خرید بلیط قطار سبزوار کلیک کنید
 

هزینه اقامت در مشهد


همانطور که می‌دانید علاوه‌بر خرید بلیط سفر می‌بایست بودجه‌ای را نیز برای رزرو هتل در مشهد کنار بگذارید. در این میان بدیهی است که نمی‌توانید انتظار داشته باشید که پس از رسیدن به مقصد و در شلوغی و خستگی راه بتوانید هتل مناسبی را پیدا کنید. از این رو بهتر است از قبل، مقدمات لازم برای رزرو هتل خود را مهیا کنید. برای این کار بد نیست تا سری به سایت های رزرو آنلاین هتل بزنید.

در این صورت می‌توانید در زمانی کوتاه تعداد زیادی هتل را از نظر قیمت و امکانات با هم مقایسه نمایید و در نهایت هتل دلخواه خود را رزرو کنید. البته در این پروسه بهتر است علاوه بر قیمت، شاخص‌های دیگری نظیر موقعیت جغرافیایی، وعده‌های غذایی رایگان و مواردی از این دست را در نظر بگیرید.

هتل درویش در مشهد

در زیر هزینه اقامت در مشهد در انواع هتل‌ها را مشاهده می‌کنید:

  • هتل های نزدیک حرم امام رضا: هتل درویشی 5 ستاره با هزینه ۱,۵۰۵,۰۰۰ تومان (ارزان ترین نرخ ها در قاصدک24) ، هتل رضویه مشهد 3 ستاره با هزینه ۷۱۴,۰۰۰ تومان، هتل مرمر 1 ستاره با هزینه 620 هزار تومان
  • هتل های 5 ستاره مشهد: هتل قصر طلایی با هزینه ۱,۳۰۵,۰۰۰ تومان، هتل بین المللی قصر با هزینه ۱,۴۴۸,۰۰۰ تومان، هتل پردیسان با هزینه ۷۱۵,۰۰۰ تومان، هتل پارس با هزینه ۵۸۸,۰۰۰ تومان
  • هتل های ارزان مشهد: هتل هاترا 3 ستاره با هزینه ۲۵۰,۰۰۰ تومان، هتل گل گندم 2 ستاره با هزینه ۲۸۵,۰۰۰ تومان، هتل خانه سبز 3 ستاره با هزینه ۳۵۰,۰۰۰ تومان
  • هتل آپارتمان مشهد نزدیک حرم ارزان: هتل آپارتمان جمالی با هزینه 298,۰۰۰ تومان، مهمانسرا سید (واحد 101) با هزینه 1۵۰,۰۰۰ تومان، سوئیت آرامش مشهد با هزینه 180,۰۰۰ تومان


بیشتر بخوانید: صنایع دستی مشهد؛ صنایع دستی که می‌توانید از مشهد یادگاری ببرید!



هزینه غذا در مشهد


برای اینکه بتوانید برآورد درستی از هزینه های سفر به مشهد داشته باشید باید هزینه غذا در مشهد را نیز در بودجه سفر خود لحاظ کنید. شما می‌توانید برای کاهش هزینه خورد و خوراک خود، از منزل غذاهای کنسروی، یخ زده و آماده بیاورید. همچنین می‌توانید در رستوران های ارزان مشهد غذا بخورید یا اگر فرصت پیداکردن این رستوران‌ها را ندارید؛ به دنبال هتل‌هایی باشید که وعده‌های غذایی را رایگان یا با هزینه‌ی کمتر سرو می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص توصیه می‌کنیم مطلب « بهترین رستوران های مشهد را برای شکم گردی انتخاب کنید! » را مطالعه کنید.



بیشتر بخوانید: سوغات مشهد؛ از پایتخت معنوی ایران سوغات چی بخریم؟



قیمت غذا در مشهد رستوران ها

هزینه جاهای دیدنی مشهد


همانطور که می‌دانید استان خراسان رضوی دیدنی‌های زیادی دارد. از جاهای دیدنی شاندیز مشهد گرفته تا مراکز خرید و فضای سرسبز و آثارهای تاریخی که همگی خبر از توریستی‌بودن این شهر می‌دهند. برخی از این جاذبه‌ها از شما ورودی دریافت می‌کنند و برخی دیگر رایگان هستند. در زیر هزینه جاهای دیدنی مشهد را برای پرطرفدارترین اماکن مشاهده می‌کنید:

  • قیمت بلیط پارک های آبی مشهد سرزمین موج های آبی در سال 1401: 70 هزارتومان برای بزرگسالان و 50 هزار تومان برای کودکان (خرید آنلاین. در صورت خرید حضوری 10 هزار تومان به قیمت بلیط بزرگسالان افزوده می‌شود.)
  • قیمت ورودی باغ گیاه شناسی مشهد در 1401: 10 هزار تومان
  • هزینه ورودی پیست اسکی شیرباد مشهد: 100 هزار تومان
  • قیمت بلیط موزه نادری مشهد (آرامگاه نادرشاه افشار) : 3 هزار تومان که برای کودکان زیر 6 سال رایگان ارائه می‌شود.

بقعه هارونیه از جاهای دیدنی مشهد
برای اطلاعات بیشتر در هزینه جاهای دیدنی مشهد و آشنایی با بهترین اماکن گردشگری آن مطلب «جاهای دیدنی مشهد» را هرگز از دست ندهید.