از معابد باستانی تا مروارید شرق؛ جاذبه های برتر قاره کهن


پهناورترین قاره زمین که بزرگ ترین و پر جمعیت ترین کشورهای جهان را در خود جای داده است، مهد تمدن های عظیم بیشماری بوده است. آنچه این تمدن ها بر پیکر آسیا؛ از معبد و دیوار باقی گذاشته اند، تنها بخش کوچکی در کنار جاذبه های طبیعی است که توریست ها را به این قاره فراخ می کشاند. بسیاری از این جاذبه های انسانی و طبیعی که قرن ها تاریخ را بر پیشانی خود ثبت کرده اند، در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده اند. برای اینکه بدانید از میان انبوه مقاصد توریستی دیدنی در آسیا، کدام یک بیشتر دل گردشگران را ربوده است، قاصدک 24 شما را به خواندن این مطلب دعوت می کند.


چیانگ مای در تایلند


بسیاری از مسافران پایتخت شمالی تایلند را به هیجان و سرعت زندگی در بانکوک ترجیح می دهند. در شهر قدیمی چیانگ مای رخدادهای توریستی زیادی اتفاق می افتد؛ جایی که در آن راهب های بودایی نارنجی پوش از معابد گوناگون این کشور در هنگام عبور لبخندی را نثار مسافران می کنند. چیانگ مای با جشنواره های فرهنگی بیشمار و بازارهای شبانه دیدنی تا کوه نوردی و بازدید از معبدهای زیبایش، هر ساله میلیون ها بازدیدکننده را به خود می خواند. بدون شک چیانگ مای در شمار محبوب ترین مقصدهای گردشگری تایلند قرار می گیرد. در فاصله چهار ساعتی از شمال این شهر هم شما می توانید از روستای پای که در کنار رودخانه قرار گرفته، دیدن کنید. توجه داشته باشید شما می‌توانید برای خرید تور تایلند و آگاهی از قیمت با ما در تماس باشید.

از معابد باستانی تا مروارید شرق؛ جاذبه های برتر قاره کهن

پنانگ در مالزی


پنانگ که به عنوان مروارید شرق شناخته شده، مکانیست برای آرامش، خوردن غذاهای لذیذ و لذت بردن از مالزی به شیوه ای متفاوت. شاید جالب باشد بدانید که مالزیایی ها حس غرور خاصی به جزیره بزرگ خود دارند و شاید حق داشته باشند! در این شهر شما می توانید ترکیبی زیبا از مهاجرت و استعمار را ببینید؛ چیزی که بدون شک بهترین غذاهای سراسر جنوب شرق آسیا را خلق کرده است. غذاهای خیابانی پنانگ بهترین غذاهای مالایی را با غذاهایی متأثر از مهاجران چینی و هندی ترکیب کرده و دستورهای غذایی فوق العاده ای را خلق کرده اند.

از معابد باستانی تا مروارید شرق؛ جاذبه های برتر قاره کهن

اما بدون شک غذای فوق العاده تنها نقطه قوت این جزیره زیبا نیست. در این شهر شما همچنین می توانید از موزه ها و گالری های هنری دیدن کنید. جورج تاون هم پرتگاه های دیدنی زیادی دارد که جذاب و مهیج هستند. خوشبختانه دسترسی به پنانگ که در لیست محبوب ترین مقصدهای توریستی مالزی قرار دارد، کار سختی نیست. توجه داشته باشید شما می‌توانید برای خرید تور مالزی و آگاهی از قیمت با ما در تماس باشید.


سنگاپور


سنگاپور که شهرت آن به گرانی است، چندان مورد توجه مسافرانی نیست که به دنبال یک سفر کم هزینه می گردند. با این وجود سنگاپور همچنان یک شهر، جزیره و کشور سر سبز و مدرن است که چشیدن طعم غذاهای آن، خرید از مجتمع های خرید بزرگ و مجلل و نیز تجربه چند فرهنگی برای بسیاری از مسافران فریبنده به نظر می رسد. اگر فکر می کنید تمام آنچه که می توانید در سنگاپور انجام دهید، خریدهای شیک و پر زرق و برق است، سخت در اشتباه هستید. در سنگاپور شما فضای سبز کافی و یک سیستم منظم و شگفت انگیز از مسیرهای مخصوص دوچرخه سواری و پیاده روی را خواهید دید که پارک های شهری را به یکدیگر متصل می کنند.

از معابد باستانی تا مروارید شرق؛ جاذبه های برتر قاره کهن

اگرچه سنگاپور تا حد زیادی ارزش خود را از همسایگی با مالزی و منطقه جنوب شرق آسیا به دست آورده، اما خود چهره ای دلپذیر متشکل از فرهنگ های زنده چینی و هندی دارد، مردم آن به خوبی به انگلیسی صحبت می کنند و به اندازه کافی برای قدم زدن دلچسب است. شما ممکن است ماه ها در سنگاپور زندگی کنید و هنوز جاهای پنهانی برای کشف کردن و نیز غذاهای خوشمزه ای برای تست کردن وجود داشته باشد که حتی در دستورهای آشپزی هم نیامده اند. حتی موزه های سنگاپور نیز برای ابد در خاطر شما خواهند بود. توجه داشته باشید شما می‌توانید برای خرید تور سنگاپور و گرفتن ویزای سنگاپور با قاصدک 24 در تماس باشید.

بورِنو در مالزی


بورنو در جنوب شرق آسیا سومین جزیره بزرگ جهان است که بین مالزی، اندونزی و برونئی مشترک است. این شهر زیبا با جنگل های بارانی بیشمار، اورانگوتان های در معرض انقراض و نیز فرهنگ های بومی یک بهشت طبیعی است که بدون شک ارزش یک پرواز ارزان قیمت از کوالالامپور را دارد. این را هم بد نیست بدانید که بورنو دو ایالت دارد: ساراواک و صباح. شهر کوتاکینابالو که مرکز ایالت صباح است؛ در سایه کوه کینابالو در حال تبدیل شدن به یک شهر توریستی است. کوچینگ هم که مرکز ایالت ساراوا است؛ آبشارهای دلپذیری دارد که برای سال ها عنوان تمیزترین آبشارهای آسیا را از آنِ خود کرده اند. بعد از خرید کردن و خوردن غذاهای دریایی ارزان، بد نیست سری هم به سواحل کمتر پیشرفته و پارک های ملی آن حوالی بزنید که فرصت های زیادی برای لذت بردن از حیات وحش جنوب شرق آسیا در اختیار شما قرار می دهند.

از معابد باستانی تا مروارید شرق؛ جاذبه های برتر قاره کهن

جزایر تایلند


جزایر تایلند از جزایر بزرگ مناسب برای فرودگاه های شلوغ تا بهشت های کوچکی که با نیروی ژنراتور کار می کنند، در میان زیباترین های جهان قرار دارند. آب های آبی با ماسه های سفید در حوالی، غواصی با قمیت ارزان و نیز امکان انتخاب بین آرامش دریا و زندگی شبانه را تصور کنید. همه این ها را می توانید تنها با هزینه کمتری از سفر به هاوایی تجربه کنید. حتی نیازی نیست که وسایل زیادی نیز همراه خود بیاورید. تنوع جزایر تایلند بی نظیر است.

برای مثال پوکت و کوه ساموی جاذبه های توریستی پیشرفته ای با زندگی شبانه فوق العاده هستند در حالی که جزیره کوه لایپ زمانی حتی از نیروی برق هم بی نصیب بود و جزیره زیبای کوه لانتا نیز یک جزیره دیدنی تمام عیار است. خبر خوب این است که شما مجبور نیستید تنها یک جزیره را از میان این جزایر انتخاب کنید. همه جزایر به راحتی دسترس پذیر هستند.

از معابد باستانی تا مروارید شرق؛ جاذبه های برتر قاره کهن

سیِم ریپ Siem Reap در کامبوج


سیم ریپ دروازه ای به سوی کشف یکی از فوق العاده ترین مکان های ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو به شمار می رود: آنگکور وات. معبدهای آنگکور وات که 900 سال قدمت دارند، در سراسر جنگل های این ناحیه به مساحت 600 مایل مربع پراکنده شده اند. این معابد دیدنی که بارها در سکانس های متفاوتی در فیلم ها به تصویر کشیده شده اند، سالانه میلیون ها بازدیدکننده را به خود می خوانند. اما محبوبیت سیم ریپ تنها به وجود این معبدها خلاصه نمی شود. بازدید از معبدهای بیشمار دیگر در جنگل ها خود از لذت خاصی برخوردار است.

از معابد باستانی تا مروارید شرق؛ جاذبه های برتر قاره کهن

پکن در چین


پکن شلوغ، آلوده و در عین حال جذاب قلب تپنده چین است. وجود مکان های دیدنی ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو چون دیوار بزرگ چین و شهر ممنوعه، ارزش دیدن این شهر باشکوه را دو چندان می کند. حتی پرسه زدن در خیابان های شلوغ پکن می تواند برای بسیاری اعتیادآور باشد؛ پس قدم زدن در خیابان های پکن را نباید از دست بدهید! بد نیست بدانید که معماری شهری چین از سه سبک متفاوت الهام گرفته است که تماشای هر یک از این سه در چهره شهر، لذت منحصر به فردی دارد.

از معابد باستانی تا مروارید شرق؛ جاذبه های برتر قاره کهن
معماری نوع اول که معماری سنتی عصر امپراتوری چین است، به بهترین شکل در میدان تیان آن مِن، شهر ممنوعه و معابد اجدادی امپراتوری های چین و نیز معبد بهشت متجلی شده است. سبک دوم نیز تحت عنوان سینو-سوف شناخته می شود و متعلق به دهه های 50 تا 70 میلادی می باشد. معماری نوع سوم نیز معماری مدرن است که در استادیوم ملی پکن و نیز مرکز ملی هنرهای نمایشی پکن به چشم می خورد. توجه داشته باشید شما می‌توانید برای خرید تور چین و آگاهی از قیمت با ما در تماس باشید.

بالی در اندونزی


بالی با چندین مایل ساحل و چشم اندازهای آتشفشانی یک شکوه محض را پیش چشمان شما ترسیم می کند. بالی که زمانی یک مقصد ایده آل برای ماه عسل و نیز موج سواری به شمار می رفت، اکنون به یکی از مقاصد بی نظیر در آسیا بدل شده است. بیشتر این لذت ها نیز در بالی جنوبی و در ساحل کوتا اتفاق می افتد. مسافران در جستجوی چیزی بیشتر از یک موج سواری یا مستی شبانه، عازم یوباد مرکز فرهنگی آرام بالی می شوند. حتی برخی از مسافران ماجراجو، برای بالارفتن از یک آتشفشان سرسبز در منطقه کینتامانی در مرکز جزیره لحظه شماری می کنند. بدون شک این سواحل بی نظیر، یک فرهنگ هندوی جالب و نیز چشم اندازهای زیبا هستند که بالی را به یکی از شلوغ ترین جاذبه های اندونزی بدل کرده اند. ضمن اینکه پروازها به بالی از بانکوک هم بسیار ارزان هستند. توجه داشته باشید شما می‌توانید برای خرید تور اندونزی و آگاهی از قیمت با ما در تماس باشید.

از معابد باستانی تا مروارید شرق؛ جاذبه های برتر قاره کهن

توکیو در ژاپن


اگرچه توکیوی شلوغ در بین شهرهای ارزان آسیایی که باید از آنها دیدن کنید، قرار ندارد؛ این شهر بزرگ ترین اقتصاد شهری جهان است که حتی از نیویورک نیز پیشی گرفته است. شگفتی های شهری، سرویس های بهداشتی سخنگو و یک فرهنگ مترقی که برای لحظه لحظه وقت شما ارزش قائل است، آن چیزهایی هستند که در توکیو انتظار شما را می کشند. البته به خاطر سپردن چند نکته در سفر به ژاپن، به شما در پس انداز پولتان کمک خواهد کرد. اگر از جمعیت زیاد نیز گریزان نیستید، لذت تماشای شکوفه های گیلاس در کنار مردم محلی را از دست ندهید.

از معابد باستانی تا مروارید شرق؛ جاذبه های برتر قاره کهن

راجستان در هند


اگرچه ایالت گوآ در هند به خاطر سواحل خود توجه های زیادی را به خود جلب کرده است، مسافران بی باک به سمت راجستان، ایالت بیابانی هند در غرب این کشور سفر می کنند. راجستان با فرهنگ و داستان های عاشقانه غنی، شترها و بندرهای بی نظیر یک مقصد فراموش نشدنی به نظر می رسد. در زمان هایی که نور خورشید و تعداد مسافران زیاد می شود، سفر به هیمالیا در شمال یا خانه دالایی لاما در مانالی یک فرصت استثنائی به شمار می آید. توجه داشته باشید شما می‌توانید برای خرید تور هند و آگاهی از قیمت با ما در تماس باشید.

از معابد باستانی تا مروارید شرق؛ جاذبه های برتر قاره کهن


منبع: tripsavvy.com