شرکت هواپیمایی الاتحاد (Etihad Airways)

{{(adult + inf).toLocaleString('fa')}} مسافر
قاصدک 24

امیرنشین امارات متحده عربی با داشتن دو شرکت هوایی معروف به نام های Emirates و الاتحاد، یکی از مهم ترین کشورهای خاورمیانه در انتقال مسافر به سراسر دنیا به شمار می رود. در این مطلب قصد داریم شما را بیشتر با الاتحاد، دومین شرکت هوایی بزرگ این کشور آشنا کنیم:


بلیط هواپیما الاتحاد امارات


شرکت الاتحاد، دومین شرکت هوایی بزرگ امارات متحده عربی پس از Emirates است که دفتر مرکزی آن در شهر خلیفه ابوظبی و در مجاورت فرودگاه بین المللی این شهرقرار دارد. این شرکت هر هفته بیش از هزار پرواز برای 120 مسافر به130 مقصد درخاورمیانه، آفریقا، اروپا، آسیا، استرالیا و آمریکا ارائه می کند. الاتحاد در سال 2015، 14 میلیون مسافر را جابجا کرد که 22 درصد افزایش را نسبت به سال قبل نشان می داد.


تاریخچه الاتحاد


شرکت هوایی الاتحاد در نوامبر سال 2003 ، با حکم سلطنتی شیخ خلیفه بن زائد آل نهیان و با سرمایه اولیه 500 میلیون درهم امارات تاسیس شد. پروازهای این شرکت با یک پرواز تشریفاتی به العین در نوامبر 2003 شروع شد اما شروع فعالیت های تجاری این شرکت با ارائه خدمات به بیروت کلید خورد.
باید اضافه کرد که این شرکت به صورت هیئت مدیره اداره می شود و متشکل از هفت عضو مستقل غیراجرایی، دو کمیته داخلی، یک کمیته اجرایی و یک کمیته ناظر است. قبل از تاسیس الاتحاد، گلف ایر(Gulf Air) خط هوایی مستقر در فرودگاه بین المللی ابوظبی بود که به صورت مشترک توسط بحرین و سلطان عمان اداره می شد.

شرکت هواپیمایی الاتحاد


کلاس‌های پروازی الاتحاد


مسافرانی که از پروازهای شرکت هوایی الاتحاد برای سفرهای خود استفاده می کنند، با انتخاب نوع خدمات در هنگام خرید بلیط هواپیما، از امکانات خاصی بهره مند می شوند. این شرکت خدمات خود را در قالب چهار نوع رزیدنس کلاس، فرست کلاس، بیزینس کلاس و نیز اکونومی کلاس در اختیار مشتریانش قرار می دهد.

رزیدنس کلاس (Residence)


همه آنچه را که شما در آپارتمان شخصی خود دارید، می توانید در اینجا هم داشته باشید: یک اتاق نشیمن شامل یک مبل دو نفره مجلل با رویه چرم، دو میز ناهار خوری و یک تلویزیون 32 اینچی. به هنگام نیاز به استراحت نیز، اتاق خوابی با یک تخت دو نفره و یک تلویزیون با صفحه نمایشگر 27 اینچ و نیز هدست های ضد صدا، در اختیار شما خواهد بود. شاید پیش از پایان سفر، یک دوش آرامش بخش در حمام هایی با دوش های مجهز، امکانات لوکس،حوله های حمام، آینه های آرایشی و نیز خشک کن مو هم بد نباشد.

فِرست کلاس


خدمات در فرست کلاس در دو نوع به مسافران عرضه می شود. در نوع اول که" فرست اِپارتمنت"(First Apartment) نام دارد، یک صندلی چرمی راحت و یک تخت مسطح راحت به مشتری عرضه می شود، ضمن آنکه کابین ها آنقدر جادار و بزرگ هستند که شما بتوانید کسی را برای خوردن یک فنجان قهوه یا یک گپ دوستانه به آن دعوت کنید.. یکی دیگر از اماکانات جالب توجه دیگر، یک قسمت مخصوص مجهز به آینه آرایش است که شما می توانید لباس راحتی خود را بپوشید و لباس رسمی خود را در کمد آن آویزان کنید. این نوع کابین ها برای کسانی که همراه دارند بسیار ایده آل است.
نوع دوم نیز فرست سوییت(First Suite) نام دارد که یک فضای خصوصی و شخصی است. در این کابین نسبتا کوچک، یک صندلی چرمی راحتی وجود دارد که قابلیت تبدیل شدن به تخت را دارد. علاوه بر آنها، یک کمد شخصی و یک قفسه از نوشیدنی های خنک هم در هر سوییت تعبیه شده است.

بیزینس کلاس


در هواپیماهای نوع A380 و دریملاینر787 فضای بیشتری برای کار، استراحت و تفریح به مسافران عرضه می شود. کابین مخصوص بیزینس کلاس، طراحی شبیه به دم پرنده دارد همراه با صندلی هایی که به جلو و عقب خم می شوند و به شما فضای شخصی بیشتری می دهند. صندلی ای که به یک تخت کاملا مسطح و راحت تبدیل می شود، بالش، تکیه گاه سر قابل انعطاف، پشتی، جای پای راحت و محافظ کمر، از دیگر امکانات پیش بینی شده در این نوع از پروازها می باشد.

اکونومی کلاس


مسافرانی که خدمات اکونومی کلاس را انتخاب می کنند، می توانند از امکاناتی چون صندلی هایی با طراحی هوشمندانه، تکیه گاه سر و شانه ها، محافظ پشت تاشو و جای پا استفاده کنند. نکته جالب این است که به محض ورود به هواپیما، یک پرستار کودک به والدین کمک می کند تا کودکان را سرگرم کنند. این پرستار، با یک کیف بزرگ از انواع وسایل بازی، تلاش می کند تا بچه ها در طول سفر، سرگرم باشند. همچنین در طول پرواز به شما پتوهای پشمی و بالش های خاصی داده می شود که قابلیت تبدیل به بالشتک مخصوص گردن را هم دارند.
علاوه بر بخش هایی که در بالا با آنها آشنا شدید، سالن های عمومی هم در این هواپیماها وجود دارند. برای مثال سالن فوقانی(Upper Deck) بین فرست کلاس و بیزینس کلاس قرار دارد که شامل یک صندلی شش نفره به همراه کمربند ایمنی و پورت های اتصال و پریز برق است.
سالن عمومی دیگر، لابی(Lobby)، فضایی مناسب برای استراحت یا معاشرت است که از فضاهای خصوصی در هتل های مجلل الهام گرفته شده است. این فضاها برای سرگرمی، انجام یک ملاقات کاری، خوردن یک غذای سبک پروازی یا حتی تماشای یک رخداد زنده ورزشی روی صفحه تلویزیون در کنار سایر مسافران، عالی است.

پرواز الاتحاد


خدمات شرکت هواپیمایی اتحاد


آنچه که در کنار خدماتی چون کابیین های مجهز به امکانات راحتی برای مسافران اهمیت بسیار دارد، دسترسی به غذاهای مناسب است. الاتحاد به نیازهای مسافرانش در زمینه غذا توجه کرده است. از این رو منوهای غذایی با توجه به الزامات مذهبی، فرهنگی و پزشکی مسافران طراحی شده است و تمام غذاها نیز بصورت حلال سِرو می شود.
منوهای غذای ارائه شده در پروازهای الاتحاد شامل غذاهای گیاهی آسیایی، غذاهای هندی، غذاهای گیاهی خام، غذای مخصوص نوزادان، غذای مخصوص یهودیان(کوشر)، غذاهای دریایی، غذاهای بدون ادویه، غذاهای کم کالری، غذاهای گیاهخواران، غذای کودک، غذاهای کم چرب، غذاهای گیاهخواران هندو، غذاهای بدون قند، غذاهای کم نمک، غذاهای میوه ای و نیز غذاهای فاقد لاکتوز می باشد. جالب است بدانید که پذیرایی اولیه از مسافران با یک فنجان قهوه سنتی عربی، چند خرما و یک نوشیدنی دیگر به انتخاب خود مسافر انجام می شود.
اما نکته ای که باید بدانید این است که این شرکت هیچگونه مسئولیتی در قبال حساسیت های آلرژیک غذایی مسافران نمی پذیرد. بنابراین مسافرانی که به برخی از اقلام غذایی خاص حساسیت دارند باید قبل از پرواز با پزشک خود مشورت کنند.
همچنین برای تجربه یک سفر آرام، الاتحاد به مسافرانش این امکان را می دهد که از یک منوی متنوع سرگرمی بهره مند شوند. این منو شامل بیش از 140 فیلم در ژانرهای مختلف، بیش از 350 شوی تلویزیونی محبوب، یک آرشیو موسیقی غنی، 60 بازی دو نفره برای همه سنین، انیمیشن و کارتون برای کودکان، شبکه های خبری زنده و امکان اتصال به اینترنت وای فای است.

هواپیما الاتحاد


میزان بار مجاز هواپیمایی الاتحاد


بد نیست بدانید که برای اجازه ورود داشتن به هواپیما، شما باید محدودیت های اعمال شده بر میزان بار را بپذیرید. از این رو حداکثر اندازه چمدانهایی که به مقصد کانادا و آمریکا می روند یا از آنجا می آیند، باید 158 سانتی متر باشد. این عدد برای چمدان های سایر مقصدها به 207 سانتی متر می رسد. همچنین وزن هر چمدان نباید از 32 کیلوگرم تجاوز کند، در غیر اینصورت مشمول استفاده از هواپیماهای ویژه حمل بار می شوید.


فعالیت های هواپیمایی اتحاد


فعالیت های الاتحاد هم مانند سایر شرکت های مشابه محدود به ارائه خدمات پروازی نمی شود. این خط هوایی مدعی است که از گسترش فرهنگ محلی در امارات متحده و سراسر جهان حمایت می کند. در همین راستا به حمایت مالی از رویدادهای فرهنگی و ورزشی می پردازد که مطابق با ارزش هایی چون مهمان نوازی، روحیه تیمی و کمک به نزدیک کردن جهان به یکدیگر است.
الاتحاد در زمین ورزش، دنیای مد و صحنه فرهنگ از خاورمیانه تا استرالیا حضور دارد. این شرکت، ضمن آنکه به عنوان شریک اصلی باشگاه نیویورک سیتی و منچستر سیتی شناخته می شود، از باشگاه فوتبال ملبورن سیتی نیز حمایت مالی می کند. از سوی دیگر، رقابت های قهرمانی گلف ابوظبی و نیز جایزه بزرگ فرمول یک این شهر، زیر چتر حمایت مالی این شرکت هوایی عربی قرار دارند.
شرکت هوایی الاتحاد، فرسنگ ها دورتر از خاورمیانه و در سیدنی استرالیا، شریک مالی اصلی "خانه اپرای سیدنی" است که یکی از شاهکارهای معماری و نیز یکی از شلوغ ترین سالن های فرهنگی دنیا به شمار می رود. همچنین سالن چند منظوره ورزشی- سرگرمی ملبورن یعنی استادیوم اتحاد و تالار مشاهیر ورزش در این کشور از حمایت مالی خطوط هوایی اتحاد برخوردارند.
روزنامه نیویورک تایمز از الاتحاد با عنوان خط هوایی رسمی صنعت مد نام برده است. در همین زمینه، این شرکت برنامه ای با عنوان" از باند تا باند" طراحی کرده است که متناسب با نیازهای صنعت بین المللی مد باشد. برای بهره مند شدن از مزایای این برنامه که شامل تخفیف های ویژه در هزینه های پرواز می شود، افراد باید به عضویت آن در آیند.گفتنی است که عضویت ویژه تنها از آن کسانی است که به نوعی با صنعت مد در ارتباط هستند، مانند طراحان، مدل ها، سردبیران مجله های مد، عکاسان و غیره

الاتحاد ایرویز


افتخارات و جوایز هواپیمایی اتحاد


اگرچه تنها چهارده سال از تولد الاتحاد می گذرد، با این وجود این شرکت توانسته است در این مدت کوتاه بیش از سی جایزه را از آنِ خود کند. تنها شش سال پس از تاسیس و در سال 2009، جایزه بهترین خدمات بیزینس کلاس دنیا از سوی World Travel Awards به این شرکت داده شد. پس از آن نیز در سال های 2009 و 2013 عنوان مهم ترین خط هوایی دنیا و بهترین خدمات فرست کلاس به اتحاد تعلق گرفت.
اسکای ترکس نیز در سال 2010، الاتحاد را به عنوان بهترین خط هوایی در ارائه خدمات فرست کلاس، پذیرایی و نیز صندلی های مناسب، معرفی کرد. باید بدانید که این شرکت در طی چندین سال متوالی از 2009 تا 2013 ، مهم ترین خط هوایی دنیا لقب گرفته است. اما مهم تر از همه اینکه، اسکای ترکس در اکتبر 2016، الاتحاد را در ردیف معدود خطوط هوایی پنج ستاره در دنیا قرار داد.

خطوط هواپیمایی الاتحاد



اتحادِ اندروید، آیفون و الاتحاد!


الاتحاد هم مانند شرکت های هوایی دیگر، دسترسی مسافران خود را به خدمات رزرو بلیط و سایر خدمات پروازی آسان تر کرده است. با نصب اپلیکیشن الاتحاد بر روی سیستم های عامل اندروید و آیفون این امکان به مسافران داده شده است که پروازهای خود را رزرو کنند، صندلی مورد نظر خود را انتخاب کنند و مسیر خود در هر نقطه از فرودگاه ابوظبی یا محل دقیق پرواز خود را ردیابی کنند.

برای خرید بلیت پروازهای داخلی و نیز پروازهای خارجی می توانید به سایت قاصدک 24 مراجعه کنید.