دیدنی ها و تفریحات کیش در زمستان

جزیره کیش یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگران و یکی از مناطق پر مسافر ایران شناخته شده است. معمولا استقبال گردشگران در فصل‌های گرم از این منطقه کمتر است زیرا کیش آب و هوای گرمسیری دارد و گرمای هوا می‌تواند شما را کلافه کند. بسیاری از گردشگران در فصل‌های سرد سال مانند پاییز و زمستان به این منطقه سفر می‌کنند تا از آب و هوای مطلوب آن لذت ببرند. اگر قصد سفر در فصل زمستان به جزیره کیش را دارید با وبلاگ قاصدک 24 همراه باشید تا شما را با جاهای دیدنی کیش در زمستان آشنا کنیم.

 
جاهای دیدنی کیش در زمستان

 

بهترین جاهای دیدنی کیش در زمستان کجاست؟

 

 

فصل زمستان فرصت خوبی است که به جزیره کیش سفر کنید و از آثار تاریخی کیش، مراکز فرهنگی، مراکز خرید کیش، جاهای دیدنی کیش و… این جزیره در فصل زمستان دیدن کنید. در ادامه متن به معرفی جاهای دیدنی کیش در فصل زمستان می‌پردازیم.

 
بهترین جاهای دیدنی کیش در زمستان کجاست؟

شهر باستانی حریره کیش

 

شهر باستانی حریره یکی ازجاذبه‌های تاریخی جزیره کیش است که قدمت آن به 800 سال پیش بازمی‌گردد. این بنای باستانی از بخش‌های مختلفی شامل حمام، مسجد، قنات، خانه‌های اشرافی و کارگاه‌های سنتی تشکیل شده است و در گذشته یکی از شهرهای زیبای این جزیره محسوب می‌شده است.

در قسمت ورودی شهر و در کنار ساحل اسکله شهر حریره قرار دارد که یکی از بخش‌های جذاب این شهر محسوب می‌شود. خانه‌های این شهر معماری منحصر به فردی دارند به طوری که طراحی‌ درها و پنجره ها، ایوان، اتاق ها و ... سبک خاص و بی‌نظیری دارد. بازدید از این مکان برای عموم رایگان است.

 

آدرس و ساعت بازدید شهر باستانی حریره

 

آدرس

جزیره کیش، بلوار میرمهنا، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان کرانه، شهر باستانی حریره (نمایش روی نقشه)

ساعت بازدید

همه روزه 10 صبح تا 10 شب

 
سفر در زمستان بهشهر باستانی حریره کیش

نخلستان باغ بهشت کیش

 

مهمترین حرفه‌ی مردمان مناطق گرمسیر پرورش خرما است و اکثر مردم با این حرفه امرار معاش می‌کنند. در جزیره کیش نیز نخلستان‌های زیادی وجود دارد که یکی از نخلستان‌های مهم و زیبای این جزیره نخلستان باغ بهشت است. در این نخلستان حدود 3 هزار درخت نخل وجود دارد و شما علاوه بر درخت نخل می‌توانید ازدرختانی نظیر درخت اکالیپتوس، درخت تمر هندی و کاسیا و برخی درختان بومی دیدن کنید. این مکان یکی از جاهای قدیمی و جذاب کیش برای بازدید است. شما در این مکان می‌توانید شاهد یکی از قشنگترین غروب‌های زندگیتان باشید.

 

آدرس نخلستان باغ بهشت: جزیره کیش، بلوار جاسک، خیابان بهشت، خیابان سفین قدیم (نمایش روی نقشه)

 


بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به جزیره کیش


 
بازدید از نخلستان باغ بهشت کیش در زمستان



ساحل کلبه هور کیش

 

ساحل کلبه هور در ضلع غربی جزیره کیش قرار دارد و یکی از زیباترین سواحل صخره‌ای این منطقه محسوب می‌شود. هور محلی است که در میان دو صخره قرار دارد و بین صخره‌ها آب آرام گرفته است. در این ساحل کلبه‌هایی وجود دارد که ماهیگیران برای اقامت و استراحت از آن‌ها استفاده می‌کنند. مهمترین تفاوت این ساحل که آن را از سواحل دیگر کیش متمایز کرده حالت صخره‌ای بودن آن است. این مکان به دلیل آن که از مرکز شهر فاصله دارد جای دنج و آرامی است و یکی از بهترین سواحل کیش محسوب می‌شود که بازدید از آن رایگان است.

 


در سواحل هور تفریحات آبی وجود ندارد.


 

تفریحات و امکانات ساحل کلبه هور

 

  •  آلاچیق‌های چوبی
  • نیمکت
  •  باربیکیو
  •   اجاق‌های خورشیدی
  •   نور افکن
  •   اسب سواری
  •  پیاده روی
  •  ماهیگیری
  •  رستوران

 

آدرس و ساعت بازدید ساحل کلبه هور

 

آدرس

جزیره کیش، جاده جهان، ميدان هور (نمایش روی نقشه)

ساعت بازدید

همه روزه به صورت شبانه روز

 
سفر در زمستان به ساحل کلبه هور کیش

کشتی یونانی کیش

 

کشتی یونانی یکی از جاهای دیدنی جزیره کیش در فصل زمستان است. این کشتی به گل نشسته در نزدیکی روستای باغو قرار دارد و در گذشته متعلق به یونانی‌ها بوده است. شما در سواحل اطراف این کشتی می‌توانید تفریحات زیادی را انجام دهید و در هنگام غروب آفتاب شاهد نمای بسیار زیبایی از این کشتی باشید. قسمت‌هایی از این کشتی امروزه تخریب شده و به زیستگاه جانوران دریایی تبدیل شده است. این کشتی در هنگام غروب آفتاب نمای زیبایی دارد و محل مناسبی برای ثبت عکس‌های زیبای شما است. این مکان یکی از 13 تا از جاهای دیدنی کیش که نباید از دست بدهید بنابراین هنگام سفر به کیش بازدید از این منطقه را فراموش نکنید.

 

تفریحات سواحل کشتی یونانی

 

  1.  شتر سواری
  2. پیاده‌روی
  3.  دوچرخه سواری

 

آدرس و ساعت بازدید کشتی یونانی

 

آدرس

جزیره کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی (نمایش روی نقشه)

ساعت بازدید

همه روزه به صورت شبانه روز

 
بازدید از کشتی یونانی کیش در فصل زمستان

جزیره هندورابی

 

جزیره هندورابی یکی از جزایر کوچک خلیج فارس است و با اینکه جزیره مستقلی محسوب می‌شود به دلیل نزدیکی به جزیره کیش یکی از مکان‌های جذاب برای بازدید در زمستان است. اگر دلتان یک جای دنج می‌خواهد حتما سری به این جزیره بزنید. اگر دلتان می‌خواهد در این جزیره کمپ بزنید سعی کنید در اسفند ماه از این کار خودداری کنید زیرا در این ماه لاکپشت‌های کمیاب پوزه عقابی در حال تخم‌گذاری در ساحل هستند. اگر علاقه به جانداران دریایی دارید بی‌شک این جزیره مکان مناسبی برای شما است.

 

تفریحات جزیره هندورابی

 

  1. جت اسکی سواری
  2.  موتوری سواری
  3.  سافاری سواری
  4.  غواصی

 

آدرس جزیره هندورابی: ایران، استان هرمزگان، ۲۸ کیلومتری کیش (نمایش روی نقشه)

 
سفر به جزیره هندورابی در زمستان

بوستان آهوان کیش

 

بوستان آهوان کیش یکی از جاذبه‌های دیدنی کیش در فصل زمستان است. این بوستان مساحتی حدود 2 هکتار دارد و در انتهای خیابان فردوسی جزیره کیش قرار دارد. شما در زمان بازدید از این بوستان می‌توانید از حیواناتی نظیر آهو، شغال، میمون، گوزن، شیر و روباه دیدن کنید. آهوهای این بوستان در قفس نگهداری نمی‌شوند و به صورت آزادانه در این بوستان زندگی می‌کنند. بوستان آهوان بسیار مناسب کودکان است زیرا کودکان علاوه بر دیدن حیوانات میتوانند از وسایل بازی این بوستان نیز استفاده کنند.

 

آدرس بوستان آهوان: کیش، انتهای خیابان فردوسی (نمایش روی نقشه)

 
سفر به بوستان آهوان کیش در زمستان

خانه مردم شناسی کیش

 

خانه مردم شناسی یکی از بهترین جاهای دیدنی کیش در زمستان است که قدمتی حدود 200 سال دارد. این خانه در یکی از محله‌های قدیمی کیش قرار دارد و سبک معماری آن به صورت بومی است. این خانه متعلق به حاج عبدالله بن شاهین بوده و در گذشته ایشان یکی از شخصیت‌های معروف جزیره کیش محسوب می‌شده است. در هنگام بازدید از این خانه سنتی و قدیمی می‌توانید از تماشای معماری بومیان و وسایل‌های قدیمی لذت ببرید.

 

آدرس خانه مردم شناسی: کیش، سفین قدیم، ۲۰۰ متری بازار ماهی به سمت کشتی یونانی، مقابل بندرگاه صیادی (نمایش روی نقشه)

 

روستای باغو کیش

 

روستای باغو تنها روستای به جامانده از دوران کهن است و بافت سنتی خود را تا به امروز حفظ کرده است. این روستا در جنوب غربی جزیره کیش قرار دارد و یکی از جاذبه‌های جذاب گردشگری کیش در فصل زمستان است زیرا خبری از سرمای طاقت فرسای زمستان در این منطقه نیست. این روستا خاک بسیار حاصلخیزی دارد و شغل اصلی مردمان آن دامداری است. با سفر به این روستا می‌توانید با آداب و رسوم مردم، پخت غذاهای سنتی، مراسمات سنتی و ... آن آشنا شوید و سفری تاریخی و سنتی را تجربه کنید.

 

آدرس روستای باغو: استان هرمزگان، جزیره کیش، خیابان باغو، روستای باغو (نمایش روی نقشه)

 
سفر در زمستان به روستای باغو کیش

شهر زیرزمینی کاریز کیش

 

این شهر در واقع قناتی است که برای انتقال آب به بخش‌های مختلف جزیره استفاده می‌شده است. این قنات به دلیل اینکه در گذشته بستری از دریا بوده مملو از مرجان و صدف است که امروزه به صورت فسیل درآمده‌اند و سقف این قنات را زینت بخشیده‌اند. در گذشته مرجان‌های موجود در آب سبب تصفیه آب می‌شد و آب را برای شرب مناسب می‌کرد.

این مکان یکی از جاهای دیدنی کیش در فصل زمستان است و داخل قنات در تمام فصول سال آب و هوای خنک و دلچسبی دارد. گردشگران برای بازدید از این قنات باید بلیط تهیه کنند و مبلغی پرداخت کنند. در مسیر این کاریز بازارچه‌های سنتی، موزه‌های متعدد و رستوران‌های بی‌نظیری قرار دارد که زیبایی این شهر زیرزمینی را دوچندان کرده است.

 

آدرس، ساعت بازدید و تلفن شهر زیرزمینی کاریز

 

آدرس

جزیره کیش، میدان المپیک، مجموعه فرهنگی سیاحتی شهر زیر زمینی کاریز کیش (نمایش روی نقشه)

ساعت بازدید

همه روزه از ساعت 9 صبح تا 10 شب

تلفن

0764473903

 
بازدید از شهر زیرزمینی کاریز کیش در زمستان

 

 

جاهای تفریحی کیش در زمستان کجاست؟

 

 

تفریحات آبی و هیجان‌انگیز کیش بسیار زبانزده گردشگران است. شما در جزیره کیش می‌توانید انواع تفریحات مفرح را انجام دهید و سفر فوق‌العاده‌ای را تجربه کنید. تفریحات زمستانی کیش به شرح زیر است.

 

سافاری کیش

 

سافاری در منطقه‌ای از جزیره کیش قرار دارد که شرایط بسیار مناسبی برای سافاری دارد. گردشگران در هر سنی در این مجموعه می‌توانند تفریحات زیادی را تجربه کنند و از لحظات سفر خود لذت ببرند. شما در این منطقه با استفاده از ماشین مخصوص آفرود یا موتور می‌توانید گشت و گذار کنید و روز پرهیجانی را بر روی تپه‌ها تجربه کنید. این تفریح ایمن و بی‌خطر است زیرا توسط رانندگان ماهر و با تجربه انجام می‌شود. بهترین زمان استفاده از این تفریح فصل زمستان است زیرا هوای این منطقه بسیار خنک است و هوای مطلوبی برای تجربه یک تفریح هیجان‌انگیز دارد.

 

تفریحات سافاری کیش

 

  1.  مسابقات رالی
  2.  کارتینگ سواری
  3. بانجی شوتینگ
  4. پینت بال
  5. شتر سواری
  6. فوتبال حبابی
  7. هرم مومیایی

 

آدرس، ساعت بازدید و تلفن سافاری

 

آدرس

جزیره کیش، بلوار امام خمینی، بلوار سافاری، جنب فاز 3، سافاری کیش (نمایش روی نقشه)

ساعت بازدید

همه روزه از ساعت 9 صبح تا 9 شب

تلفن

07644450440

 
نخلستان باغ بهشت کیش در زمستان

آکواریوم کیش

 

آکواریوم بزرگ جزیره کیش یکی از تفریحات زمستانی کیش است و گردشگران در این فصل می‌توانند ازخلوتی جزیره استفاده کنند و با خیال راحت به تماشای آبزیان بپردازند. در این آکواریوم گردشگران با هر رده سنی که هستند می‌توانند از این مجموعه دیدن کنند و با انواع  گونه‌های جانوری و گیاهی دریا آشنا شوند.

گردشگران پس از بازدید از آکواریوم می‌توانند بر کشتی‌های آکواریومی سوار شوند و با میل کردن غذاهای دریایی از تماشای آبزیان لذت ببرند. برای بازدید از این مکان باید بلیط تهیه کنید و مبلغی نیز پرداخت کنید.

 

انواع کشتی های آکواریومی

 

  • کشتی آکواریومی سیمرغ
  • کشتی آکواریومی گردشگر
  • کشتی آکواریومی طوطیا
  • کشتی آکواریومی تیکا کیش
  • کشتی آکواریومی نهنگ سفید

 

آدرس، ساعت بازدید و تلفن آکواریوم کیش

 

آدرس

جزیره کیش، خیابان فردوسی، جنب پارک آهوان، ساختمان کانون هنر، آکواریوم بزرگ کیش (نمایش روی نقشه)

ساعت بازدید

همه روزه از ساعت 8 صبح تا 8 شب

تلفن

076442463

 

پارک دلفین کیش

 

پارک دلفین‌های کیش یکی از جاذبه‌های جذاب جزیره کیش است که گردشگران در هر فصلی می‌توانند از آن بازدید کنند. در این مجموعه تفریحی باغ پرندگان نیز وجود دارد و شما علاوه بر دیدن تنها دلفیناریوم ایران می‌توانید از فضای سبز، باغ پرندگان و گونه‌های مختلف گیاهی دیدن کنید. این مجموعه مساحتی حدود 100 هکتار دارد و در جنوب شرقی جزیره کیش واقع شده است.

 

گونه های گیاهی پارم دلفین

 

  1. درخت نخل
  2. بنجامین های بزرگ
  3. درختان انجیر معابد
  4. اوکالیپتوس
  5. آکاسیا
  6. مورد
  7. کهور
  8. گل ختمی

 

پستانداران دریایی پارک دلفین

 

  • قبیل دلفین
  • گراز دریایی
  • گربه دریایی شمالی
  • شیر دریایی شمالی و جنوبی
  • پنگوئن

 

آدرس، ساعت بازدید و تلفن پارک دلفین

 

آدرس

جزیره کیش، حد فاصل خیابان مرجان و خیابان جهان (نمایش روی نقشه)

ساعت بازدید

همه روزه از ساعت 15:30 تا ساعت 20

تلفن

07644471010

 
دیدن پارک دلفین کیش در فصل زمستان

بولینگ مریم کیش

 

بولینگ مریم در قسمت شرقی جزیره کیش قرار دارد و یکی از مجهزترین سالن‌های بولینگ ایران است. اگر در فصل زمستان به این جزیره سفر کردید حتما به این مجموعه سر بزنید و از بخش تفریحی و ورزشی آن دیدن کنید. برای ورود به این مجموعه نیاز به تهیه بلیط نیست ولی برای استفاده از وسایل تفریحی آن باید بلیط تهیه کنید. در این بولینگ 14 خط چهار نفره وجود دارد و نورپردازی حرفه‌ای این مجموعه زیبایی آن را دو چندان کرده است.

 

تفریحات بولینگ مریم

 

  • بیلیارد
  • سونا و جکوزی
  • بدن سازی
  • سرزمین بازی
  • رستوران

 

آدرس، ساعت بازدید و تلفن بولینگ مریم

 

آدرس

جزیره کیش، خیابان سنایی، بلوار دریا، بولینگ مریم (نمایش روی نقشه)

ساعت بازدید

همه روزه از ساعت 10 صبح تا یک بامداد

تلفن

07644421121

 
تفریحات زمستانه کیش در بولینگ مریم

اسکله تفریحی کیش

 

اسکله تفریحی کیش یکی از مدرن‌ترین اسکله‌های کیش است. این اسکله چوبی طولی حدود 480 متر دارد و قدم زدن در کنار این اسکله یکی از تفریحات دل‌پذیر جزیره کیش است. شما در فصل زمستان نیز می‌توانید از تفریحات آبی این مجموعه استفاده کنید و روز خوشی را برای خود بسازید. این منطقه گردشگری از مرکز شهر حدود 2 کیلومتر فاصله دارد و در دسترس بودن آن باعث شده گردشگران زیادی به آن سر بزنند.

 

تفریحات اسکله تفریحی

 

  • قایق سواری
  • جت اسکی
  • اسکوتر دریایی
  • بالون
  • فلای بورد
  • دوچرخه سواری
  • ماهیگیری

 

آدرس، ساعت بازدید و تلفن اسکله تفریحی کیش

 

آدرس

جزیره کیش، خیابان سنایی، بلوار دریا، اسکله تفریحی کیش (نمایش روی نقشه)

ساعت بازدید

اسکله به صورت شبانه روز باز است

تلفن

07644442510

 
بازدید ازاسکله تفریحی کیش در زمستان

بازارها و مراکز خرید کیش

 

بازارها و مراکز خرید هر نقطه از دنیا در هر فصلی طرفداران خود را دارد و بسیاری از گردشگران هنگام سفر حتما سری به مراکز خرید مقصد خود می‌زنند. در جزیره کیش مراکز خرید بسیاری وجود دارد که توجه هر گردشگری را به سوی خود جلب می‌کنند. عده‌ای از گردشگران تنها به عشق مراکز خرید لوکس به این جزیره سفر می‌کنند و خرید کردن یکی از بهترین تفریحات کیش است.

 

بهترین مراکز خرید کیش

 

  • مرکز تجاری پردیس۲
  • مرکز تجاری کیش
  • مرکز تجاری مروارید
  • بازار ونوس
  • بازار مروارید
  • ظشبازار پانیذ

 

جمع بندی

در این مطلب شما را با جاهای دیدنی کیش در زمستان آشنا کردیم اگر قصد سفر به این منطقه گرمسیر کشور را دارید فصل زمستان بهترین فصل سفر به این منطقه جذاب و دوستداشتنی است. شما می‌توانید با تور کیش به این منطقه سفر کنید و با سر زدن به سایت قاصدک 24 از هزینه سفر به کیش مطلع شوید.

 

 

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی کیش در زمستان

 

 

بهترین جاهای دیدنی کیش در زمستان کجاست؟ شهر باستانی حریره، نخلستان باغ بهشت، ساحل کلبه هور، کشتی یونانی، جزیره هندورابی، بوستان آهوان، خانه مردم شناسی، روستای باغو، شهر زیرزمینی کاریز

جاهای تفریحی کیش در زمستان کجاست؟ سافاری، آکواریوم کیش، پارک دلفین، بولینگ مریم، اسکله تفریحی، بازارها و مراکز خرید

مدرترین اسکله کیش چه نام دارد؟ اسکله تفریحی کیش

نخلستان‌ مهم و زیبای جزیره کیش چه نام دارد؟ نخلستان باغ بهشت

جاذبه های شهر زیرزمینی کاریز کیش کدامند؟ بازارچه‌های سنتی، موزه‌های متعدد و رستوران‌ها