راهنمای سفر به جزیره کیش

اگر قصد دارید به جزیره‌ی افسانه‌ای کیش سفر کنید؛ باید بدانید لحظات بسیار جذابی انتظار شما را خواهند کشید. تفریحات آبی مهیج، جاذبه‌های تاریخی قدیمی و کشتی‌های تفریحی تنها بخشی از دیدنی‌های این جزیره هستند. بنابراین اگر با بهترین اماکن این جزیره آشنا نباشید؛ مراکز خرید آن را نشناسید و از قیمت اقامت در هتل‌های کیش باخبر نشوید؛ نخواهید توانست سفر خود را با رضایت کامل به اتمام برسانید. پس با قاصدک 24 برای معرفی راهنمای کامل سفر به کیش همراه شوید.

آب و هوای کیش در طول سال

آب و هوای کیش


کیش یکی از زیباترین جزایر ایران است که در جنوب کشور قرار دارد. تابستان‌های این جزیره بسیار گرم و مرطوب هستند و زمستان‌های آن هوایی معتدل و دلچسب دارند. بنابراین به طور کلی آب و هوای کیش را می‌توان گرم و کم باران دانست که در اغلب روزها رطوبت به 60 درصد می‌رسد. حال ممکن است بپرسید پس چه ماهی برای سفر به کیش خوب است؟

ارزانترین و بهترین زمان سفر به کیش


بهترین زمان سفر به کیش برای هر فردی متفاوت است. پس قبل از هرکاری در راهنمای گردشگری کیش توصیه می‌کنیم هدف خود را از سفر تعیین کنید. آیا قصد خرید در کیش دارید یا فقط برای تفریحات و آب تنی به این جزیره می‌آیید؟ هدف شما هرچه باشد زمان سفر به کیش نیز مطابق با همان تغییر خواهد کرد. به عنوان مثال محبوب‌ترین ایام سفر به کیش از اواسط زمستان تا عید نوروز شناخته می‌شود. در این روزها شرایط آب و هوایی کیش در دلپذیرترین حالت خود قرار دارد و بهترین لحظات را برایتان رقم خواهد زد. شما می‌توانید به راحتی از تفریحات کیش استفاده کنید و از شنا در سواحل رویایی آن بهره‌مند شوید.



بیشتر بخوانید: سواحل کیش؛ سواحلی که در کیش حتما باید ببینید!


در مقابل سفر به کیش در تابستان و ماه‌های گرم سال چندان توصیه نمی‌شود. با وجود اینکه تردد مسافران کم شده و این روزها، ارزان ترین زمان سفر به کیش هستند، رطوبت بسیار بالاست. بنابراین امکان گردش در طبیعت، شنا و آب تنی در روز دشوار بوده و گرمای هوا مانع آن خواهد شد. پس اگر به دنبال سفر ارزان به کیش هستید و روزهای گرم سال را انتخاب کرده‌اید؛ لباس‌های خنک، نخی، سبک و کلاه همراه خود بیاورید و شب‌ها را برای گشت و گذار انتخاب کنید. همچنین در مطلب تفریحات شبانه کیش بیشتر در مورد این تفریحات بخوانید.

هزینه سفر به کیش 1401


در راهنما سفر به کیش یکی از مهمترین بخش‌ها آشنایی با هزینه‌ها و مخارج مسافرت است. بخش عمده‌‌ی این هزینه‌ها مربوط به نحوه رسیدن به کیش و اقامت در جزیره می‌شود. سایر خرج‌ها نیز برای خورد و خوراک، رفت و آمد، ورودی جاهای دیدنی و تفریحات و... می‌شود. به عنوان مثال قیمت بلیط هواپیما کیش از تهران حداقل 800 هزار تومان و سفر به کیش از مشهد با هواپیما حداقل 1 میلیون تومان خواهد بود. اگر سفر زمینی به کیش را انتخاب کرده‌اید؛ هزینه بلیط قطار بندرعباس از تهران حداقل 200 هزار تومان ارائه شده است. هتل‌های کیش نیز براساس کیفیت و ستاره‌ای که دارند، هزینه‌ای متفاوت ارائه خواهند داد. برای اطلاع دقیق می‌توانید مطلب «هزینه سفر به کیش» از قاصدک 24 را مطالعه کنید.

راهنمای سفر به کیش

راهنمای سفر به کیش


پس از آشنایی با شرایط آب و هوایی و هزینه‌ها، نوبت به معرفی نحوه سفر به جزیره کیش می‌رسد. در این بخش هر آن چیزی که برای رسیدن به این جزیره‌ی رویایی باید بدانید را بیان خواهیم کرد.
شیوه‌های مسافرت به کیش شامل سفر هوایی، زمینی و دریایی می‌شوند. قبل از اینکه با این روش‌ها آشنا شویم، باید بگوییم سفر به کیش با کشتی به تنهایی امکانپذیر نیست. بلکه شما باید ابتدا خود را به بندرعباس برسانید و سپس با اتوبوس‌های دریایی یا لندیگراف به کیش برسید. همچنین اگر سفر به کیش با هواپیما را انتخاب کرده‌اید؛ دیگر نیازی به استفاده از راه آبی ندارید و با پرواز مستقیم به جزیره خواهید رسید.

سفر زمینی به کیش


اگر قصد دارید یک سفر پرماجرا و جذاب را تجربه کنید، سفر زمینی به کیش بهترین انتخاب برای شماست. در این سفر نه تنها از مسیر لذت می‌برید؛ بلکه هزینه کمتری نسبت به استفاده از هواپیما پرداخت خواهید کرد. ولی از انجایی که تعداد زیادی از گردشگران از شهر تهران به مقصد کیش حرکت می‌کنند و فاصله تهران تا کیش زیاد است؛ ترجیح می‌دهند این مسیر طولانی را با هواپیما حرکت کنند. ولی ادامه مطلب با 3 شیوه سفر زمینی به کیش آشنا می‌شویم:

  • سفر به کیش با ماشین شخصی
  • سفر به کیش با قطار
  • سفر به کیش با اتوبوس

در این میان تفاوتی ندارد کدام یک از روش‌های زمینی را انتخاب کنید؛ چرا که در هر صورت باید خود را به استان هرمزگان و شهر بندرعباس برسانید. سپس به یکی از بنادر چارک (بهترین انتخاب) ، آفتاب (مناسب برای ایام نوروز) و لنگه بروید و سفر به کیش با کشتی را تجربه کنید. در زیر اطلاعاتی که در این سفر به آن‌ها نیاز خواهید داشت را آورده‌ایم:

  1. فاصله بندرعباس تا بندر چارک: 291 کیلومتر
  2. فاصله بندر چارک تا کیش: 32 کیلومتر
  3. مدت زمان بندر چارک تا کیش: حداکثر 3 ساعت
  4. فاصله بندر آفتاب تا کیش: 18 کیلومتر
  5. مدت زمان بندر آفتاب تا کیش: 1 ساعت

سفر به کیش با کشتی
در راهنمای سفر به کیش با ماشین شخصی باید سند مالکیت و مدارک کاپوتاژ خودرو را نیز همراه داشته باشید. سپس هزینه حمل خودرو با لندیگراف را پرداخت کنید و به جزیره برسید. هزینه حمل خودرو به کیش از بندر چارک در سال 1401 700 تا 800 هزار تومان ارائه شده است. این هزینه به صورت رفت و برگشت 2 میلیون و صد هزار تومان می‌باشد. خودروی شما نهایتا تا 20 روز اجازه اقامت در جزیره خواهد داشت.

سفر به کیش با هواپیما


آسان‌ترین روش سفر به کیش، خرید بلیط هواپیما است که در کمترین زمان شما را به مقصد می‌رساند. در این شیوه دیگر نیازی به عبور از بندر چارک نبوده و به طور مستقیم به جزیره خواهید رسید. فرودگاه کیش نیز در 4 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و به آسانی می‌توانید با تاکسی‌های خطی یا تاکسی‌های سفیدرنگ فرودگاه به هتل موردنظر برسید.
 برای سفر ارزان به کیش توصیه می‌کنیم در ساعت اولیه روز اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید یا مسافرت خود را به ایام کم تردد مانند فصول امتحانات یا ماه‌های گرم سال موکول نمایید.

سفر به کیش با تور


سفر با تور کیش را می‌توان محبوب‌ترین شیوه رسیدن به این جزیره فوق العاده دانست. شما با تهیه تورهای کیش از خدمات رفاهی مطلوبی بهره‌مند می‌شوید و نیازی به جداگانه تهیه بلیط و رزرو هتل ندارید. قیمت این تورها براساس هوایی یا زمینی بودن، نوع ستاره هتل، فصل سفر و مدت زمان اقامت تعیین می‌شوند. برای اطلاع دقیق از قیمت تور کیش با تیم قاصدک 24 تماس بگیرید.

جاهای دیدنی در سفر به کیش


در کیش جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارد که بازدید از هر کدام لحظات شاد و به یادماندنی‌ای را برایتان به همراه دارند. به عنوان مثال اگر قصد دارید از جاهای تاریخی و اماکن قدیمی کیش دیدن کنید؛ به شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره و قلعه جنی سراغ بروید. اگر علاقمند به طبیعت گردی و گشت و گذار در فضای باز هستید از کشتی یونانی کیش، باغ پرندگان و دره پرتغالی‌‌ها دیدن کنید. البته مراکز تفریحی و مجموعه‌های گردشگری زیادی در این جزیره وجود دارند که سرشار از شگفتی هستند. از برترین آن‌ها در راهنمای سفر به کیش می‌توانیم به مارینا کیش، قلعه وحشت، نمایشگاه خزندگان، تم پارک آبی اوشن، شهربازی هایلند، آکواریوم کیش و... اشاره کنیم. برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های گردشگری این جزیره مطلب «جاهای دیدنی کیش» را مطالعه کنید.

جاذبه های طبیعی کیش

تفریحات و سواحل کیش


تفاوتی ندارد به دنبال بازی‌های پرهیجان و بالا بردن آدرنالین خونتان باشید یا برای استراحت و سفری آرامش‌بخش به کیش بیایید؛ چرا که این جزیره فوق العاده برای تمامی سلیقه‌ها تفریحات ویژه خواهد داشت. شما می‌توانید از تفریحات آبی کیش مانند فلای برد، پاراسل، شاتل سواری، بناناسواری، جت اسکی، اسکی روی آب، قایق سواری و... نهایت لذت را ببرید. در اعماق آب‌های خلیج فارس غواصی کنید و شب را در کشتی‌های تفیحی جزیره با برنامه‌های شاد و مفرح بگذرانید. همچنین می‌توانید سافاری در کیش را امتحان کنید یا به پیست کارتینگ بروید. دوچرخه سواری در ساحل به ویژه هنگام غروب آفتاب نیز ورزشی بسیار جذاب و خاطره‌انگیز خواهد بود. برای بیلیارد، بولینگ، جکوزی، بدنسازی و سایر ورزش‌ها می‌توانید از مجموعه تفریحی بولینگ مریم استفاده کنید.

تفریحات سفر به کیش

غذاهای جنوبی و رستوران های کیش


یکی از خوشمزه‌ترین بخش‌های سفر به کیش خوردن غذاهای جنوبی لذیذ و خوش طعم است. البته قبل از اینکه با رستوران‌های این جزیره آشنا شوید؛ ابتدا باید غذاهای محلی کیش را بشناسید. اکثر این غذاهای خوش رنگ و بو از ماهی تهیه می‌شوند و برخی دیگر از سایر موجودات دریایی که مخصوص جنوب کشور هستند. از بهترین غذاهای کیش می‌توانیم به قلیه ماهی معروف، سمک مشوی، هریسه، مضروبه ماهی، پودنی و محمر کیش اشاره کنیم.

غذای محلی کیش چیست
حال بیایید به سراغ رستوران‌های مشهور این جزیره برویم که هر کدام برای برخی ویژگی‌های منحصر به فرد خود معروف شده‌اند. مثلا اگر به دکوراسیون سنتی و صرف غذا در فضای باز علاقه دارید، رستوران پایاب کیش بهترین انتخاب است. این رستوان انواع و اقسام غذاهای ایرانی و بین‌المللی، خوراک، کباب و آبگوشت را طبخ می‌کند و کیفیت مطلوبی دارد. حال اگر به دنبال یکی از بهترین رستوران های کیش هستید که موسیقی زنده نیز داشته باشد؛ به رستوران دریایی میرمهنا بروید. این رستوران برای غذاهای دریایی و جنوبی منوی بسیار متنوعی دارد و البته که هزینه آن نیز بالا خواهد بود.

برای آن دسته از مسافرانی که قصد خوردن فست فود، همبرگر، پاستا، غذاهای چینی و ایتالیایی و... هستند؛ فودکورت دامون را پیشنهاد می‌کنیم. این رستوران در مرکز خریدی به همین نام قرار دارد و یکی از متنوع‌ترین منوهای غذایی جزیره را ارائه می‌کند. البته دامون تنها فودکورت کیش نیست بلکه شما می‌توانید از فودکورت فودلند نیز استفاده کنید که کیفیت آن مطابق استانداردهای بین المللی است. تنوع غذایی در این رستوران به بیش از 100 نوع می‌رسد و دکوراسیون جالب توجهی دارد.

اقامت در هتل های کیش


محل اقامت تاثیر زیادی بر میزان رضایت شما از سفر دارد؛ بنابراین در راهنمای سفر به جزیره کیش این موضوع را نیز لحاظ کرده‌ایم و هتل‌هایی را معرفی خواهیم کرد که بر حسب قیمت و کیفیت طبقه‌بندی شده‌اند.
*توجه داشته باشید قیمت یک شب اقامت در این هتل‌ها برای پاییز 1401 می‌باشد و برخی از آن‌ها با احتساب تخفیف‌های پاییزی قاصدک 24 نوشته شده‌اند. شما می‌توانید تمامی این هتل‌ها و همچنین را با کمترین هزینه در قاصدک 24 رزرو کنید.

هتل های پنج ستاره کیش


اگر در سفر به کیش به دنبال اقامتی آسوده با بهترین امکانات رفاهی هستید، به هتل‌های 5 ستاره و 4 ستاره جزیره بروید. این اماکن از کیفیت قابل توجهی برخوردارند و بهترین هتل های کیش شناخته می‌شوند.

  • هتل ترنج کیش در میدان جاسک، قیمت یک شب اقامت: ۲,۹۹۰,۰۰۰ تومان
  • هتل داریوش میدان داریوش، قیمت یک شب اقامت: ۳,۵۷۰,۰۰۰ تومان
  • هتل مارینا پارک در نوار سياحتى شرقى، قیمت یک شب اقامت: ۴,۷۰۳,۰۰۰ تومان
  • هتل پانوراما در میدان امیر کبیر، قیمت یک شب اقامت: ۱,۲۷۰,۰۰۰ تومان
  • هتل میراژ در بلوار دریا، قیمت یک شب اقامت: ۱,۰۸۰,۰۰۰ تومان
  • هتل بین المللی در تقاطع بلوار سنايي و بلوار دريا، قیمت یک شب اقامت: ۳۹۵,۵۰۰ تومان

عکس هتل ترنج در کیش

هتل های ارزان کیش


در این بخش با هتل‌هایی آشنا می‌شویم که 3 ستاره، 2 ستاره، 1 ستاره و هتل آپارتمان هستند. اقامت در این اماکن قیمت کمتری نسبت به هتل‌های بخش قبل دارد و به شما فرصت صرفه جویی در هزینه‌ها را می‌دهد.

  • هتل گاردنیا در میدان امیر کبیر، قیمت یک شب اقامت: ۲۹۰,۰۰۰ تومان
  • هتل پارسیان در میدان ساحل، قیمت یک شب اقامت: ۳۰۳,۰۰۰ تومان
  • هتل گراند در بلوار موج دریا، قیمت یک شب اقامت: ۸۱۰,۰۰۰ تومان
  • هتل لوتوس در میدان امیر کبیر، قیمت یک شب اقامت: ۷۶۵,۰۰۰ تومان
  • هتل سیمرغ در ابتدای خیابان جهان، قیمت یک شب اقامت: ۲۹۰,۰۰۰ تومان
  • هتل فانوس در میر مهنا، قیمت یک شب اقامت: ۲۰۳,۰۰۰ تومان

خرید در سفر به کیش


برای خرید در کیش می‌توانید به سراغ مراکز خرید لوکس و مدرن آن بروید یا از بازارهای محلی و مراکز خرید ارزان آن دیدن کنید. در این مجتمع‌های تجاری انواع پوشاک در تمامی سنین، لوازم دیجیتالی، ورزشی، آرایشی، اسباب خانه، عطر و ادکلن و... به فروش می‌رساند. برای خرید کالا با بهترین کیفیت‌ها مرکز خرید زیتون، دامون، پردیس و رویا مال انتخاب مناسبی هستند. در این مراکز خرید می‌توانید برندهای خارجی را نیز مشاهده کنید که با هزینه‌ای کمتر از سایر شهرها ارائه می‌شوند.

بهترین مرکز خرید در کیش
برای خرید ارزان در سفر به کیش نیز توصیه می‌کنیم سری به مرکز خرید مروارید، ونوس و پانیذ بزنید. کالاها و اجناس این مراکز در کنار داشتن کیفیت مطلوب، از قیمت مناسب و تنوع زیادی برخوردار هستند. برای آشنایی بیشتر می‌توانید مطلب «مراکز خرید کیش» را مطالعه کنید و با خیال آسوده به خرید بروید.

نحوه حمل و نقل در کیش


رفت و آمد در کیش با 3 شیوه تاکسی، مینی‌بوس و اجاره خودرو صورت می‌گیرد. تاکسی‌ها به مراتب کرایه بیشتری نسبت به مینی بوس دارند و در دو رنگ زرد و سفید فعالیت می‌کنند. تاکسی‌های زرد مربوط به تاکسی‌های خطی می‌شوند و تاکسی‌های سفید به صورت تلفنی و دربست مسافران را جا به جا می‌کنند. شما می‌توانید در سفر به کیش از اجاره خودرو نیز استفاده کنید و با خیال راحت در شهر تردد نمایید. همچنین فراموش نکنید مینی‌بوس‌ها در سرتاسر جزیره توقف دارند و با کرایه کمتری نسبت به تاکسی‌ها، شما را به مقصد می‌رسانند. اگر قصد سفر به این جزیره دیدنی را دارید می‌توانید از خدمات آنلاین خرید بلیط ارزان هواپیما در قاصدک24 استفاده کنید.

سوالات متداول درباره راهنمای سفر به کیش

بهترین زمان سفر به کیش از نظر آب و هوا، اوایل زمستان تا آخر فرودین شناخته می‌شود.
پوشش در کیش بستگی به فصل سفر دارد. اگر در روزهای گرم تابستان سفر می‌کنید حتما کلاه، صندل و لباس نخی و سبک همراه داشته باشید. ولیکن اگر در ماه‌های سرد سال به کیش می‌روید؛ لباس مناسب کیش یک عدد ژاکت نازک و پتوی مسافرتی است. (آب و هوای کیش در زمستان خیلی سرد نیست.)
خیر؛ برای سفر به کیش تست کرونا الزامی نمی‌باشد.
وسایل لازم برای سفر به کیش شامل کرم ضد آفتاب، حوله، کلاه، یک دست مایو، دمپایی، مدارک و مواردی از این دست می‌شوند.
اکنون در پاییز 1401 محدودیت‌ها برداشته شده و شما می‌توانید به آسانی سفر خود را به این جزیره آغاز کنید.
برای سفر ارزان به کیش ایام محبوب مانند زمستان و عید نوروز را انتخاب نکنید. در عوض برای سفر به کیش در تابستان برنامه ریزی کنید و به قیمت هر هتل برای یک شب اقامت دقت نمایید.
3 بندر برای سفر به کیش وجود دارد که شامل بندر چارک، آفتاب و لنگه می‌شود. بندر چارک بهترین انتخاب برای این کار است.