چیتگر، بزرگترین دریاچه مصنوعی تهران

در میان شلوغی و آلودگی تهران دریاچه‌ای بزرگ وجود دارد که بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران است، این به دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس معروف است. این دریاچه برای افرادی که امکان سفر به شمال برای آنها فراهم نیست مکان بسیار مناسبی است.

 
دریاچه چیتگر تهران

دریاچه چیتگر تهران کجاست؟


دریاچه شهدای خلیج فارس در قسمت غربی تهران و در کنار مجتمع بام لند واقع شده است و تفریحات بسیاری برای سرگرم کردن افراد در آنجا تدارک دیده شده است
.

دریاچه چیتگر یکی از جاهای دیدنی غرب تهران است که مانند نگینی در این منطقه می‌درخشد. دریاچه چیتگر مساحتی بالغ بر 130 هکتار دارد که به منظور کاهش آلودگی پایتخت احداث شده است و ساخت آن حدود 4 سال به طول انجامیده است.

 


دریاچه چیتگر به منظور کاهش آلودگی و بهبود کیفیت هوای تهران احداث شده است.




امکانات رفاهی دریاچه چیتگر


  • پارکینگ
  • غرفه های خوراکی
  • آبنمای موزیکال
  • آلاچیق
  • نمازخانه
  • سرویس بهداشتی

آدرس و ساعت بازدید دریاچه چیتگر

 

شماره تلفن گویا

02124557

ساعت فعالیت

از ساعت 6 صبح الی 24

آدرس

تهران، انتهای اتوبان همت غرب، دریاچه چیتگر تهران

 

ویژگی های دریاچه چیتگر تهران


دریاچه
چیتگر با مساحت 130 هکتار و عمق 10 متر از بزرگترین دریاچه‌های مصنوعی تهران است که در سال 1389 به منظور بهبود هوای تهران احداث شده است.

ویژگی های دریاچه چیتگر

آب این دریاچه از رودخانه کن تامین می‌شود که با حفظ منابع آب زیرزمینی انتقال آب به این دریاچه کاملا بهداشتی انجام می‌گیرد. این دریاچه از جاهای دیدنی تهران در سمت غرب پایتخت است که با وجود مراکز تفریحی و تجاری افراد زیادی را به سوی خود می‌کشاند، در ضمن زمینه اشتغال بسیاری را فراهم کرده است. از دیگر ویژگی های دریاچه چیتگر وجود پرندگان کمیاب مهاجر در اطراف دریاچه است و حدود 18 گونه ماهی تاکنون در این دریاچه شناسایی شده است.

 


بیشتر بخوانید: راهنمای کامل و جامع سفر به تهران


 

معایب دریاچه چیتگر تهران


اگر چه احداث دریاچه مصنوعی چیتگر در غرب تهران ویژگی ها و مزایای زیادی دارد و برای بهبود کیفیت هوای تهران گزینه مناسبی است، ولی از دید برخی از کارشناسان احداث این دریاچه بزرگ معایبی نیز در سال های آتی در پی خواهد داشت. در ادامه به بعضی از معایب احداث دریاچه چیتگر اشاره خواهیم داشت.

  1. راکد ماندن آب دریاچه و ایجاد بوی نا مطبوع و جمع شدن حشرات باعث آزار و اذیت ساکنان اطراف دریاچه خواهد شد.
  2. ایجاد رطوبت در سال های آینده در اطراف دریاچه و ساختمان های اطراف آن مشکل ساز خواهد شد.
  3. شلوغی بیش از حد و ترافیک در روزهای تعطیل از معزلات اساسی این دریاچه است.

 
اینفوگرافی دریاچه چیتگر تهران


راه های دسترسی به دریاچه چیتگر تهران


برای رسیدن به دریاچه چیتگر می‌توانید از مترو، اتوبوس، تاکسی و ماشین شخصی می‌توانید استفاده کنید
.

  • مترو: یکی از راحت‌ترین و سریعترین وسیله برای رسیدن به این دریاچه مترو است که به این منظور می‌توانید از خط صادقیه - گلشهر استفاده کنید و در ایستگاه چیتگر که نزدیک‌ترین ایستگاه به دریاچه است پیاده شده و با استفاده از اتوبوس‌های شهرک شهید باقری خودتان را به دریاچه شهدای خلیج‌فارس برسانید.
  • اتوبوس: یکی دیگر از وسایل دسترسی به دریاچه چیتگر اتوبوس است که می توانيد برای رسيدن به دریاچه از پایانه اتوبوس مترو چیتگر استفاده کنید یا از پایانه اتوبوس صادقیه استفاده کنید و در ایستگاه جوزانی پیاده شوید.
  • تاکسی: تاکسی های پایانه چیتگر در سریعترین زمان شما را به این دریاچه زیبا می‌رسانند.
  • اتومبیل شخصی: اگر قصد دارید با ماشین شخصی خودتان به دریاچه چیتگر بروید باید به اتوبان شهید خرازی رفته و خروجی دریاچه را ادامه دهید تا به مقصد برسید. اگر در کرج زندکی می‌کنید باید از طریق جاده مخصوص و اتوبان آزادگان به اتوبان شهید خرازی رفته و از آنجا به سمت میدان موج و خیابان موج حرکت کنید تا به دریاچه چیتگر برسید.

 
مسیر دسترسی به دریاچه چیتگر


بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به تهران از نظر آب و هوا


 

بهترین زمان رفتن به دریاچه چیتگر تهران


در هر زمانی به دریاچه چیتگر بروید دوست داشتنی و جذاب است و با تماشای مناظر زیبای آن لذت خواهید برد. این دریاچه از بهترین
جاهای دیدنی تهران برای نوروز است، در این زمان از سال پرنده هایی را در اطراف دریاچه مشاهده خواهید کرد که مهاجر هستند و از سایر نقاط دنیا به این مکان کوچ کرده‌اند. اگر قصد استفاده از تفریحات آبی چیتگر را دارید، پیشنهاد می‌دهیم در فصل تابستان به این‌ دریاچه بروید.

 


بهترین زمان رفتن به دریاچه چیتگر تهران اوایل فصل بهار و ایام نوروز است.



بهترین زمان استفاده از فضاهای سرپوشیده این جاذبه گردشگری نیز زمستان است که امکان استفاده از تفریحات در فضای باز نیست. بهترین زمان برای گشت و گذار در اطراف دریاچه و تماشای مناظر اطراف فصل پاییز است که هوا بسیار دل‌انگیز و مطبوع است
.

 
بهترین فصل رفتن به دریاچه چیتگر

تفریحات دریاچه چیتگر تهران


دریاچه چیتگر که به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده است، دارای تفریحات بسیار مفرح و شادی است که کمتر کسی از رفتن به این دریاچه ناراضی برخواهد گشت. در ادامه قصد داریم بعضی از
تفریحات تهران در دریاچه چیتگر را مختصری توضیح دهیم برای آشنایی با این سرگرمی های مهیج چیتگر تا پایان با ما همراه باشید‌.

 
تفریحات دریاچه چیتگر

زیپ لاین دریاچه چیتگر


زیپ لاین چیتگر
14 متر ارتفاع دارد و مسیری مارپیچ حدود 20 متر دارد و اولین زیپ لاین ریلی ایران است. در زیپ لاین بوسیله سیم های بسیار محکم روی یک طناب فلزی سر خواهید خورد و مناظر اطراف دریاچه را از ارتفاع بسیار بالا تماشا خواهید کرد. اگر عاشق هیجان هستید، حتما زیپ لاین یا رول گلایدر، یکی از تفریحات هیجانی تهران را در این دریاچه تجربه کنید و آدرنالین خونتان را بالا ببرید.

 

شهر بادی دریاچه چیتگر


شهر بادی از تفریحات بسیار مهیج دریاچه چیتگر است که در آن سه بخش؛ دارت بادی، فوتبال حبابی و فوتبال صابونی وجود دارد.


فوتبال حبابی:
یکی از بازی های گروهی این بخش، فوتبال حبابی است که در آن افراد در گروه‌های 6 نفره بازی می‌کنند و بازی به این شکل است که بازیکنان باید لباس هایی شبیه توپ بادی بزرگ به تن کنند و باهم بازی کنند. افراد بالای 115 سانتیمتر می‌توانند از این بازی هیجان انگیز استفاده کنند و بازی همزمان آقایان و بانوان در این بخش امکان‌پذیر نیست.

فوتبال صابونی: یکی دیگر از بازی های جذاب شهر بادی دریاچه چیتگر، فوتبال صابونی است که در آن افراد در دو تیم 8 نفره در زمینی که به آب و صابون آغشته شده است به مدت 15 دقیقه به رقابت می‌پردازند. فوتبال صابونی یکی از تفریحات هیجانی دریاچه چیتگر است که‌ با شادی و خنده بسیار همراه است.

دارت بادی: دارت بادی از دیگر بازی های هیجان‌انگیز شهر بادی است که از دو بازی دارت و فوتبال تشکیل شده و تمام افراد در هر گروه سنی می توانند از آن لذت ببرند. در این بازی بازیکنان باید توپ را به صفحه دارت پرتاپ کنند.

شماره تماس مجموعه شهر بادی: 02144713456

  

قایق سواری در دریاچه چیتگر


قایق سواری از دیگر تفریحات تهران در چیتگر است که بسیار هیجان انگیز است. برای قایق سواری در دریاچه چیتگر به شما جلیقه نجات می‌دهند، پس با خیال راحت می‌توانید بر قایق سوار شوید و داخل دریاچه ماهی‌ها و پرندگان را به نظاره بنشیند، در دریاچه چیتگر قایق های پدال نیز وجود دارد. برای سوار شدن به قایق در چیتگر ممنوعیت هایی وجود دارد که در ادامه معرفی خواهیم کرد
.

  1. ممنوعیت استفاده افراد بالای 90 کیلوگرم
  2. ممنوعیت استفاده برای بانوان باردار
  3. ممنوعیت استفاده برای کودکان زیر 14 سال

 
قایقرانی در دریاچه چیتگر

ماهیگیری در دریاچه چیتگر


اگر عاشق ماهیگیری هستید و دوست دارید ساعت ها خودتان را با آن سرگرم کنید می توانيد با تهیه
بلیط اتوبوس تهران به دریاچه چیتگر بروید و از این تفریح دوست داشتنی لذت ببرید.

در دریاچه چیتگر لوازم و تجهیزات ماهیگیری به شما داده می‌شود، ولی اگر ساکن پایتخت باشید و تجهیزات ماهیگیری داشته باشید می‌توانید در آنجا عضو شوید و هزینه کمتری پرداخت کنید.

 


اگر ساکن تهران هستید می توانید در قسمت ماهیگیری دریاچه چیتگر عضو شوید و هزینه کمتری پرداخت کنید.


 

دوچرخه سواری در دریاچه چیتگر


از مهمترین و معروف ترین تفریحات دریاچه چیتگر پیست دوچرخه است که بیشتر افراد برای دوچرخه سواری به آنجا می‌روند. این پیست مخصوص آقایان و بانوان است و امکان کرایه دوچرخه نیز در آنجا وجود دارد. در دریاچه چیتگر علاوه بر اطراف دریاچه، افرادی که قدرت بدنی بالایی دارند می‌توانند در مسیر کوهستانی این دریاچه نیز دوچرخه سواری کنند
.

دوچرخه سواری کنار دریاچه چیتگر

 

تفریح در ساحل سنگی دریاچه چیتگر


تنها بخش دریاچه چیتگر که نرده ندارد و شما می‌توانید تا لب دریاچه بروید بخش ساحل سنگی است. در این بخش زیبا می‌توانید اردک ها و مرغابی‌های کنار ساحل را به نظاره بنشینید و عکس های زیبایی در این مکان ثبت کنید
.

ساحل سنگی دریاچه چیتگر

 


بیشتر بخوانید: معرفی 8 تا از بهترین جاهای دیدنی تهران در شب


 

شهربازی کیدزگاردن دریاچه چیتگر


در دریاچه چیتگر علاوه بر تفریحات بسیاری که در فضای باز وجود دارند، تفریحات مفرحی نیز در فضای سرپوشیده واقع شده که افراد بتوانند در هر فصلی از سال از آنها استفاده کنند.

شهربازی کیدزگاردن از شهربازی های سرپوشیده دریاچه چیتگر است که در مجتمع بام لند واقع شده است، افراد می‌توانند به مدت یک ساعت از وسایل این شهربازی استفاده کرده و لذت ببرند. این شهربازی مکان مناسبی برای تفریح کودکان است.

 


شهربازی سرپوشیده کیدزگاردن دریاچه چیتگر بهترین مکان برای تفریح و سرگرم کردن کودکان است.




امکانات تفریحی شهربازی کیدزگاردن


  • ترامپولین
  • ایرهاکی
  • سرسره
  • پل معلق
  • فوتبال دستی
  • اتاق موانع

آدرس و ساعت فعالیت شهربازی کیدزگاردن

 

ساعت فعالیت

از ساعت 10 صبح الی 23:30

شماره تماس

02140443152

آدرس

تهران، انتهای اتوبان همت غرب، ضلع شرقی دریاچه چیتگر، مجتمع باملند، ورودی A

 

سرزمین بازی و جایزه دریاچه چیتگر


از بخش های بسیار دوست داشتنی چیتگر برای کودکان سرزمین بازی و جایزه است که در ضلع غربی دریاچه به صورت سرپوشیده بوده و با خیال راحت می‌توانید کودکانتان را به آنجا برده و سرگرمشان کنید. در این سرزمین شگفت انگیز
10 بازی متنوع برای شاد کردن کودکان شما تدارک دیده شده است که در ادامه بعضی از آنها را نام برد‌ه‌ایم.


  • ترامپولین
  • رالی
  • ایروباتیک
  • یوروبانگی

 
سرزمین بازی دریاچه چیتگر

بخش VR دریاچه چیتگر


بخش
VR از بخش های بسیار جذاب چیتگر است که در این بخش با زدن عینک دیجیتالی واقعیت مجازی می‌توانید تصاویر را با کیفیت عالی مشاهده کنید. می‌توانید بازی‌های مختلف از قایق سواری تا اسکی روی قله را به صورت سه بعدی و کاملا واقعی ببینید و از تماشای آنها لذت ببرید.

 

ساحل شنی دریاچه چیتگر


یکی از جذاب ترین
جاهای دینی تهران برای کودکان ساحل شنی دریاچه شهدای خلیج فارس است، کودکان می‌توانند در این ساحل ساعت ها با وسایل بازی گوناگون خودشان را مشغول کنند. این قسمت از دریاچه که 300 متر مربع وسعت دارد برای کودکان 2 تا 6 سال طراحی شده است و فضای سرپوشیده و وسایل شست و شو از امکانات ساحل شنی است.

 

کارتینگ دریاچه چیتگر


اگر عاشق سرعت و هیجان در رانندگی هستید حتما سری به کارتینگ دریاچه چیتگر بزنید و دقایقی را با سرعت بالا رانندگی را تجربه کنید. پیست کارتینگ چیتگر از بهترین
کارتینگ های تهران است که مطابق استاندارهای جهانی ساخته شده است و ماشین های این پیست بسیار پیشرفته و مجهز هستند.


ساعت فعالیت کارتینگ: از ساعت
9 صبح الی 18 روزهای تعطیل ساعت 10 صبح الی 20

 

سرزمین شگفت انگیز دریاچه چیتگر


در ساخت سرزمین شگفت انگیز دریاچه چیتگر کشورهای آلمان، ایتالیا و هلند مشارکت داشته‌اند، این سرزمین از مجهزترین مجموعه های تفریحی تهران است که مخصوص خانواده ها است و تفریحات زیادی را در خود جای داده است
.


سافاری پارک وحشت:
سافاری وحشت از مجموعه های هیجان انگیز و نفس گیر سرزمین شگفت انگیز دریاچه چیتگر است که اولین پیاده راه وحشت ایران محسوب می‌شود. افرادی در این تفریح به مدت هفت دقیقه باید در مسیرهای مار پیچ و ترسناک پیاده رویی کنند.

 


سافاری پارک وحشت اولین پیاده راه وحشت در ایران است.



پیست پرش در آسمان:
در قسمت شمالی دریاچه چیتگر یک تفریح مهیج با آدرنالین بالا وجود دارد که توسط ایتالیا و هلند راه‌اندازی شده است. این پیست اولین و بزرگترین سرسره بادی ایران است، افراد می‌توانند در ارتفاع زیاد این پیست تیوپ سواری کنند و در انتها روی یک تشک بادی فرود آیند.

سینمای تفنگ دار: سینمای ۶ بعدی یا سینمای تفنگ دار دریاچه چیتگر محصولی از زیمنس آلمان است که در این سینما صندلی ها متحرک هستند، تجربه تماشای فیلم در چنین مکانی بسیار هیجان انگیز است. ورود کودکان زیر 12 سال به این سینما ممنوع است.

چرخ و فلک: یکی از بلندترین چرخ و فلک های ایران، چرخ و فلک چیتگر است که 40 متر ارتفاع دارد. با سوار شدن به این چرخ و فلک اطراف دریاچه را از بالا به خوبی مشاهده خواهید کرد.


ساعت فعالیت سرزمین شگفت انگیز دریاچه چیتگر: از ساعت
16 عصر الی 23

 
چرخ و فلک چیتگر


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی تهران روز جمعه


 

فوتبال دستی انسانی دریاچه چیتگر


از هیجان انگیزترین بازی های شهر بادی چیتگر فوتبال دستی است که در آن به جای آدمک ها خود افراد باید به زمین بازی رفته و با هم رقابت کنند. افراد بالای
8 سال می‌توانند از فوتبال دستی چیتگر استفاده کنند و ساعاتی را به شادی سپری کنند.

 

هرم هیجان دریاچه چیتگر


هرم هیجان یک تجربه بی‌نظیر در تهران است که می‌توانید در دریاچه چیتگر آن را تجربه کنید. این سرگرمی به این صورت است که افراد سوار کابینی مکعبی شکل می‌شوند و بعد از مستقر شدن در فضا معلق می‌شوند. در حین معلق بودن می‌توانند فیلم های سه بعدی تماشا کنند، البته تماشای فیلم به انتخاب فرد است. در داخل هرم جلوه هایی ویژه ای وجود دارد که می‌تواند هیجان زیادی را به فرد ببخشد‌
.

 


در هرم هیجان دریاچه چیتگر می توانید به انتخاب خودتان فیلم های سه بعدی تماشا کنید.


 

اسکیت هوایی دریاچه چیتگر


اگر دوست دارید برای دقایقی در هوا معلق بمانید و هیجان بالا را تجربه کنید، می‌توانید با تهیه
بلیط هواپیما تهران به دریاچه چیتگر بروید و اسکیت هوایی را در این جاذبه گردشگری تجربه کنید. اسکیت هوایی دارای یک کابین 8 نفره است و بسیار ایمن، استاندارد و از وسایل بازی به روز دریاچه چیتگر محسوب می‌شود و امنیت آن تضمین شده است.

 


اسکیت هوایی از به روزترین وسایل بازی دریاچه چیتگر و بسیار ایمن است.


 
اسکیت هوایی دریاچه چیتگر تهران


کافه ها و رستوران های دریاچه چیتگر تهران


در هر مجموعه گردشگری چندین کافه و رستوران وجود دارد، دریاچه چیتگر که در کنار مجتمع بام لند واقع شده است و افرادی که برای تفریح به دریاچه چیتگر می‌روند می‌توانند از امکانات کافه ها و رستوران های این مجتمع بهره مند شوند.

کافه های دریاچه چیتگر

این رستوران ها و کافه ها از جاهای دنج تهران محسوب می‌شوند که برای قرارهای عاشقانه، دوستانه و دورهمی، حتی برای برگزاری جشن های کوچک مناسب هستند. در ادامه بعضی از کافه ها و رستوران های باملند را نام خواهیم برد.

  • رستوران ته دیگ
  • رستوران دروازه طهرون
  • رستوران رویال لانژ
  • رستوران کوبابا
  • کافه امضا
  • چای بار رستا
  • کافه شمرون
  • کافه دوکاتی
  • کافه رستوران لانجین
  • کافه رستوران ویکولو

 

دیدنی های اطراف دریاچه چیتگر تهران


دریاچه چیتگر به مراکز تفریحی بسیاری نزدیک است که هنگام رفتن به آنجا می‌توانید از این جاذبه های گردشگری و تفریحی نیز بازدید داشته باشید. در ادامه به بعضی از جاهای دیدنی غرب تهران در اطراف دریاچه چیتگر اشاره خواهیم کرد
.

  1. مرکز خرید بام لند چیتگر تهران
  2. باغ گیاه شناسی تهران
  3. پارک جنگلی چیتگر
  4. پارک و باغ وحش ارم سبز

 


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی تهران در تابستان


 

سوالات متداول درباره دریاچه چیتگر تهران


آیا دریاچه چیتگر طبیعی است؟ خیر دریاچه چیتگر یکی از بزرگترین دریاچه های مصنوعی تهران است
.

دریاچه چیتگر کدام منطقه تهران است؟ منطقه 22 شهرداری تهران

دریاچه چیتگر کجاست؟ دریاچه چیتگر در سمت غرب تهران، انتهای اتوبان همت غرب واقع شده که در شمال پارک چیتگر قرار گرفته است.

جاهای دیدنی اطراف دریاچه چیتگر کدامند؟ مرکز خرید بام لند چیتگر تهران، باغ گیاه شناسی تهران، پارک جنگلی چیتگر، پارک و باغ وحش ارم سبز

شهربادی دریاچه چیتگر چه تفریحاتی را در خود جای داده است؟ فوتبال حبابی، فوتبال صابونی، دارت بادی از تفریحات دوست داشتنی شهر بادی چیتگر هستند.

 

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم بزرگترین دریاچه مصنوعی خاورمیانه در غرب تهران را به طور مختصر معرفی کنیم. این دریاچه که به منظور کاهش آلودگی تهران احداث شده است و بسیاری از تفریحات هیجانی تهران را در خود جای داده است. اگر قصد رفتن به تهران و بازدید از دریاچه چیتگر را دارید، می‌توانید با تهیه بلیط قطار تهران از قاصدک 24 به آسانی به این شهر سفر کنید.