با بهترین جاهای دیدنی مازندران آشنا شوید!

استان مازندران در شمال کشور قرار دارد و هیچ کس نمی‌تواند منکر زیبایی وصف ناپذیر شمال کشور ایران شود. استان مازندران به دلیل داشتن جنگل‌های سرسبز، رودخانه‌های خروشان، سواحل خزر، آبشارهای سحر انگیز و ... هر ساله میزبان گردشگران زیادی است. این استان پهناور جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری دارد که می‌تواند گزینه خوبی برای سفر در تمام فصول سال باشد. برای آشنایی با جاهای دیدنی مازندران همراه وبلاگ قاصدک 24 باشید تا یکی از سفرهای بی‌نظیر عمرتان را تجربه کنید.

 
جاهای دیدنی مازندران

 

بهترین جاهای دیدنی مازندران کجاست؟

 

 

استان مازندران جاهای دیدنی بسیاری دارد و یکی از مناطق سرسبز و جنگلی شمال کشور محسوب می‌شود. بسیاری از جاهای دیدنی استان مازندران در دل جنگل قرار دارد و به همین دلیل یکی از مناطق مورد علاقه طبیعت‌گردها است. همانطور که می‌دانید استان مازندران مانند استان گیلان آبشار، تالاب، جنگل، روستاهای ییلاقی و .... بسیاری دارد که در یک مطلب نمی‌گنجد. برای آشنایی با مناطق گردشگری معروف و مهم مازندران و بازدید از جاذبه‌های تفریحی و تاریخی این شهر همراه ما باشید.

 
معرفی جاهای دیدنی مازندران

 

جاهای دیدنی مازندران در بهار

 

 

برای گشت و گذار در مازندران و بازدید از طبیعت زیبای آن بهتر است ابتدا قبل از سفر اقدام به رزرو هتل کنید تا از بارش‌های بهاری سیل آسای مازندران در امان باشید. سپس به بازدید از جاهای دیدنی آن بپردازید. جاهای دیدنی مازندران در بهار شامل موارد زیر است:

 

بوستان جنگلی صفارود مازندران

 

پارک جنگلی صفارود و آبشار صفارود در 15 کیلومتری شهر رامسر قرار گرفته است و در مسیر رفتن به جواهرده قرار دارد. شهر رامسر یکی از شهرهای پر جاذبه مازندران است و به دلیل زیبایی بی‌نظیری که دارد به عروس شهرهای ایران معروف است. شما می‌توانید در رامسر به این دو مکان زیبا سر بزنید و از تماشای زیبایی آن‌ها لذت ببرید. در اطراف آبشار صفار رود پوشش گیاهی متنوعی شامل موارد زیر قرار دارد.

 

  • درختان تنومند ممرز
  • درختان انجیلی
  • درختان توسکا
  • درختان افرا
  • درختان ون

 

آدرس بوستان جنگلی صفارود: استان مازندران، ۹ کیلومتری روستای جواهرده رامسر  (نمایش روی نقشه)

 
بوستان جنگلی صفارود مازندران

پارک ملت بهشهر

 

پارک ملت یکی از مکان‌ها وجاذبه‌های گردشگری شهر بهشهر است و به باغشاه نیز معروف است. قدمت این پارک به دوره شاه عباس صفوی اول باز میگردد و در گذشته  این پارک مکانی  برای پذیرایی از مهمانان، خانواده سلطنتی و تشریفات بوده است. در وسط این باغ عمارتی تاریخی وجود دارد که امروزه به عنوان ساختمان شهرداری بهشهر از آن استفاده می‌شود. در این باغ درختان کهنسال و دیوارهای سنگی‌ بزرگی وجود دارد که زیبایی باغ را دو چندان کرده است.

 

آدرس پارک ملت بهشهر: استان مازندران، بهشهر، امام خمینی،میدان قدس،بلوار هاشمی نژاد (نمایش روی نقشه)

 
پارک ملت بهشهر

روستا نشتارود مازندران

 

نشتارود در قلب استان مازندران و نزدیکی شهر عباس‌آباد قرار دارد و این مکان یکی از جاذبه‌های دیدنی استان مازندران در فصل بهار است. شما می‌توانید با سفر به این روستا از رودخانه‌ها و چشمه‌هایی که قدمت آن‌ها به دو قرن گذشته باز می‌گردد دیدن کنید. جاهای دیدنی این روستا عبارتند از:

 

  1. حیات وحش خشکه داران
  2.  حمام سنگی مکرود
  3. پل فلزی 

 

آدرس روستا نشتارود: استان مازندران، نزدیکی عباس آباد و 5 کیلومتری شمال شرقی تنکابن (نمایش روی نقشه)

 
روستا نشتارود مازندران

جنگل‌ های دو هزار سه هزار

 

جنگل‌‌های دو هزار سه هزار از تنکابن آغازمی‌شوند و تا ارتفاعات مازندران ادامه می‌یابند و از جاذبه‌های دیدنی مازندران محسوب می‌شوند که هر ساله گردشگران زیادی برای دیدن این جنگل‌ها به مازندران سفر می‌کنند. جاده دوهزار سه هزار تنکابن از روستاهای زیادی می‌گذرد که روستای امامزاده قاسم در مرکز آن قرار دارد. این جنگل‌ها سرتاسر دارای درختان هیرکانی است و یکی از بهترین مکان‌ها برای کمپ زدن محسوب می‌شود. جاده جنگلی دو هزار سه هزار یکی از مکان های بکر استان مازندران است.

در این جنگل‌ها چشمه‌ها و آبشارهای زیادی وجود دارد که آن را تماشایی‌تر کرده است. روستاهای این منطقه به دلیل نزدیکی به استان گیلان با لهجه گیلکی صحبت می‌کنند و از فعالیت‌های مهم آن‌ها می‌توان به باغداری، زراعت و دامپروری اشاره کرد. بهترین زمان سفر به این جاده فصل بهار و یا پاییز است و شما می‌توانید در مسیر این جاده زیبا باغ‌هایی پر از میوه‌های خوش آب و رنگ را تماشا کنید.

 

آدرس جنگل‌ های دو هزار سه هزار روی نقشه: (نمایش روی نقشه)

 
جنگل دو هزار سه هزار

جنگل سی سنگان مازندران

 

پارک سی سنگان یکی از پارک‌های شلوغ استان مازندران است و یکی از جاهای دیدنی مازندران نور است. این پارک پوشش گیاهی متنوع و درختان کهنسال زیادی دارد که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. وسعت پارک دی سی سنگان حدود 602 هکتار است و دارای سه بخش ساحلی، غربی و جنوبی است. در این پارک کاشت شمشاد انجام می‌شود که آنها در منطقه حفاظت شده قرار دارند. این پارک محل مناسبی برای تفریح و گردش در فصل بهار است.

 

امکانات تفریحی و رفاهی پارک سی سنگان

 

  • محوطه‌های کمپینگ
  • آلاچیق
  • باربیکیو
  • جت اسکی
  • قایق‌سواری
  • نمازخانه
  • سوپرمارکت
  • سفره خانه
  • رستوران جنگلی چوبی

 

حیوانات پارک سی سنگان

 

  • خرس قهوه‌ای
  • پلنگ
  • گربه جنگلی
  • روباه
  • گراز
  • شغال

 

آدرس جنگل سی سنگان: استان مازندران، 27 کیلومتری نوشهر به نور (نمایش روی نقشه)

 
جنگل سی سنگان مازندران

جنگل اهلم مازندران

 

جنگل اهلم در محمود آباد استان مازندران قرار دارد که درختان هیرکانی زیادی را در خود جای داده است. این منطقه بسیار مورد علاقه گردشگران برای کمپ زدن است. وجود اقامتگاه‌های کوچک در این جنگل باعث شده است افراد برای ماندن در دل جنگل و استراحت از آن‌ها استفاده کنند. جنگل سرسبز اهلم  پوشش  گیاهی متنوعی دارد که همین باعث خاص‌تر و تماشایی‌تر شدن آن شده است. درختانی مانند ممرز، بلوط، زبان گنجشک، انجیلی، توسکا، افرا و… در این جنگل دیده می‌شود.

 

آدرس جنگل اهلم: استان مازندران، شهرستان محمود آباد، بخش مرکزی، دهستان اهلم (نمایش روی نقشه)

 

 

جاهای دیدنی مازندران در تابستان

 

 

جاهای دیدنی مازندران در تابستان شامل موارد زیر است:

 

روستا فیلبند مازندران

 

روستا فیلبند از جاهای دیدنی مازندران است که محیطی زیبا و آرامش‌بخشی دارد که به عنوان بام مازندران نیز شناخته شده است. تپه‌های این روستا سرسبز و پر از گل‌های وحشی است. در این روستا پوشش گیاهی مختلف و حیوانات گوناگونی نظیر پرندگان، آهو، روباه و ... وجود دارد. در این روستا ابرها زیر پای شما قرار گرفته است و گویی شما در ارتفاعات بالا روی ابرها قرار گرفته‌اید. روستای فیلبد دارای خانه‌های چوبی و بازار کوچکی است که سبک سنتی دارد به همین دلیل جلوه خاصی به این روستا داده است.

اگر برای دیدن ابرها به این روستا سفر می‌کنید بهترین زمان فصل بهار و تابستان است که ابرهای فراوانی در این روستا خودنمایی می‌کند. بقعه امامزاده یحیی نیز در این روستا قرار دارد و یکی از جاذبه‌های گردشگری روستا محسوب می‌شود.

 

آدرس روستا فیلبند: استان مازندران، شهرستان بابل، بخش بندپی غربی، روستای فیلبند (نمایش روی نقشه)

 
روستا فیلبند مازندران

هفت آبشار سواد کوه

 

هفت آبشار در مرز میانی شهر بابل و سوادکوه قرار گرفته است و این آبشار در دل جنگل‌های لفور قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی مازندران بابل است. هفت آبشار در روستای تیرکن واقع شده است به همین علت به هفت آبشار تیرکن نیز معروف است. قدمت این آبشارها به ۴۰ میلیون سال قبل می‌رسد و ارتفاع بلندترین آبشار۹متر است.

با توجه به گرما و شرجی بودن هوا در تابستان بهترین موقع سفر به هفت آبشار سوادکوه، فصل بهار و همینطور اردیبهشت ماه است که هوا بسیار لطیف شده و امکان آبتنی در رودخانه و حوضچه‌های پایین آبشار نیز وجود دارد. مسیر رسیدن به این آبشار کمی دشوار است بنابراین افراد برای پیاده روی و رسیدن به این آبشار باید کفش مناسب همراه خود داشته باشند.

 

آدرس هفت آبشار: استان مازندران، شهرستان بابل، شهر بابلکنار، دهستان درازکلا، روستای تیرکن، جنگل لفور (نمایش روی نقشه)

 
هفت آبشار سواد کوه

دهکده مازیچال

 

  یکی از جاذبه‌های مازندران در منطقه کلاردشت دهکده مازیچال است که بسیار زیبا و خاص است و مقصدی بسیار مناسب برای سفر تابستانه است. مازیچال در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است و مانند روستای فیلبند ابرها زیر پای شما قرار دارد. در مازیچال خبری از تکنولوژی نیست و همین امر باعث شده است این دهکده مکانی بکر، خلوت و آرام  محسوب شود و محبوبیت خاصی بین گردشگران پیدا کند.


 بیشتر بخوانید: آشنایی با خنک ترین شهرهای شمال در تابستان 



آدرس دهکده مازیچال: استان مازندران، نزدیک کلاردشت، ۴۸ کیلومتری چالوس (
نمایش روی نقشه
)

 
دهکده مازیچال

آبشار آب پری مازندران

 

آبشار آب پری در نزدیکی شهر نور قرار گرفته است و آب و هوای اطراف این آبشار بسیار خنک است و این مکان یکی از مقاصد محبوب برای سفر تابستانه است. از مزیت‌های این آبشار میتوان به کافه و رستوران‌هایی که در مسیر رسیدن به این آبشار است اشاره کرد که بسیار زیبا هستند و محل مناسبی برای استراحت گردشگران است.

امروزه به دلیل ریزش سنگ‌ها از بالای کوه این مکان دیگر شباهتی به آبشار ندارد و آب از کنار سنگ‌ها جریان دارد. فضای صاف و هموار اطراف آبشار باعث می‌شود گردشگران  در آنجا استراحت کنند و از تماشای این منطقه کوهستانی لذت ببرند.

 

آدرس آبشار آب پری: استان مازندران، ۵ کیلومتری شهر نور، ۱۳ کیلومتری رویان (نمایش روی نقشه)

 

آبشار اوبن مازندران

 

آبشار اوبن یکی ازجاذبه‌های دیدنی مازندران است که در مرز شهر سمنان و مازندران قرار دارد. اسم این آبشار به معنای زیر آب است و در جنگل‌های دودانگه قرار دارد. در این آبشار خزه و سبزه زیادی وجود دارد به همین علت به آبشار خزه‌ای نیز معروف است.

 

آدرس آبشار اوبن: استان مازندران، فریم، جاده فریم (نمایش روی نقشه)

 
آبشار اوبن مازندران

چشمه علی شیرگاه مازندران

 

چشمه علی شیرگاه ارتفاعی حدود 20 متر دارد و یکی از آبشارهای فصلی ورسک است. این چشمه به دو بخش کوچک و بزرگ تقسیم می‌شود. آب و هوا در اطراف این چشمه خنک است و حجم آب در طول سال متغیر است و فصل تابستان بهترین زمان برای سفر به این چشمه است زیرا در تابستان بسیار پر آب می‌شود. برای رسیدن به این آبشار باید از پل ورسک عبور کنید و تقریبا نیم ساعت پیاده روی کنید تا به مقصد برسید. قابل توجه است که مسیر پیاده روی بسیار صاف و هموار است و می‌توانید به راحتی از این آبشار دیدن کنید. شما می‌توانید با خرید بلیط قطار شیرگاه از قاصدک 24 به این شهر سفر کنید و از چشمه زیبای آن دیدن کنید.

 

آدرس چشمه علی شیرگاه: استان مازندران، شهر شیرگاه، 50 متری بخش شرقی جاده شیرگاه به قائمشهر (نمایش روی نقشه)

 

چشمه باداب سورت مازندران

 

باداب سورت یکی از مناطق دیدنی مازندران است که از دو چشمه معدنی تشکیل شده که کنار هم جریان پلکانی دارند. این چشمه در شهرستان ساری واقع شده است که در سال ۱۳۸۷ در میراث فرهنگی ایران ثبت شد. این چشمه بعد از دماوند دومین پدیده طبیعی ایران است که در لیست آثار ملی قرار دارد. با اینکه برای رسیدن به ساری می‌توانید با رزرو بلیط هواپیما از قاصدک 24 نیز سفر کنید؛ اما با رزرو بلیط قطار می‌توانید از زیبایی‌های مسیر تا رسیدن به ساری نیز لذت ببرید.

 آب چشمه باداب سورت خاصیت درمانی دارد و درخچه‌های زرشک وحشی اطراف این چشمه را پوشانده است. به دلیل غلظت بالای رسوبات اکسید آهن در این چشمه رنگ زیبای نارنجی به چشم می‌خورد که این مکان را تماشایی‌تر کرده است.

 

آدرس چشمه باداب سورت: استان مازندران، جنوب شهرستان ساری، بخش چهاردانگه، دهستان پشت کوه، روستای سورت (نمایش روی نقشه)

 
چشمه باداب سورت

تنگه دار نوشهر

 

تنگه دار نوشهر یکی از دیدنی‌های استان مازندران است که در 8 کیلومتری جنوب نوشهر در روستا کشکسرا قرار دارد. در اطراف این تنگه جنگل‌های سر به فلک کشیده، دیواره‌های بلند، صخره‌های زیبا و رودخانه خروشان کرکرود وجود دارد که این تنگه را تماشایی کرده است. 

پوشش گیاهی بسیاری مثل خزه و سرخس‌ها دیواره‌های صخره‌ای این تنگه را پوشانده است. بهترین زمان سفر به این مکان اواخر بهار و تابستان است و این منطقه یکی از جاهای دیدنی شمال ایران در تابستان است. شما می‌توانید ورزش‌های هیجان‌انگیزی نظیر موارد زیر را در این مکان انجام دهید. اگ وقتتان برای سفر محدود است؛ می‌توانید با خرید اینترنتی بلیط هواپیما در سریع‌ترین زمان خودتان را به نوشهر برسانید.

 

  • صخره‌نوردی
  • دره نوردی

 

آدرس تنگه دار نوشهر: استان مازندران، شهرستان نوشهر، بخش مرکزی، نزدیک روستای کوشکسرا (نمایش روی نقشه)

 

 

جاهای دیدنی مازندران در پاییز

 

 

جاهای دیدنی مازندران در پاییز عبارتند از:

 

دریاچه چورت مازندران

 

دریاچه چورت یکی از جاهای دیدنی مازندران ساری در فصل پاییز است که تکه‌ای از بهشت را برای افراد تداعی می‌کند. این دریاچه به دلیل نزدیکی به روستای چورت به نام میانشه نیز معروف است. این دریاچه به صورت بیضی شکل است و در دره‌ای با شیب زیاد قرار دارد. اگر به ماهی‌گیری علاقه‌مند هستید می‌توانید در این دریاچه ماهیگیری کنید و به تفریح بپردازید.
برای سفر به مازندران این نکته را نیز در نظر داشته باشید که قیمت بلیط قطار برای سفر به ساری بسیار به صرفه‌تر از بلیط هواپیما است. همچنین در سفر ریلی به این شهر می‌توانید از تماشای مناظر زیبا نیز نهایت لذت را ببرید.

 

آدرس دریاچه چورت: مازندران، ساری، بخش چهاردانگه، جاده کیاسر به ساری، ۱۰ کیلومتری روستای چورت، دریاچه چورت (نمایش روی نقشه)

 دریاچه چورت مازندران

پارک دالخانی مازندران

 

جنگل دالخانی در روستای دالخالی واقع در جنوب شرقی شهر رامسر قرار گرفته است و به‌ دالان بهشت معروف است. این جنگل از مهم ترین جاذبه‌های گردشگری رامسر و مازندران به شمار می‌رود. وسعت جنگل دالخانی حدود 600 هزار متر است و عصرها مه غلیظی تمام جنگل را فرا می‌گیرد.

در جنگل دالخانی انواع حیوانات وحشی مانند شغال و خرس وجود دارد. در این جنگل حشرات خطرناکی نیز وجود دارد که باید هنگام رفتن به این جنگل بسیار مراقب باشید. پوشش گیاهی که در این جنگل وجود دارد شامل شاه ‌بلوط، گوجه جنگلی، اقاقیا، ارس، ازگیل، زالزالک وحشی و ... است. در نزدیکی این جنگل دریاچه سد خاکی میجران روی رودخانه نسارود وجود دارد که بسیار دیدنی است. اگه علاقه مند به کمپ زدن هستید این جنگل محل بسیار مناسبی است.


بیشتر بخوانید: فصل پاییز شمال کجا بریم؟



آدرس جنگل دالخانی: مازندران، رامسر، جنگل دالخانی (
نمایش روی نقشه
)

 
جنگل دالخانی

تالاب میانکاله مازندران

 

تالاب میانکاله در 45 کیلومتری بهشهر قرارگرفته است و جزو یکی از مهمترین مقاصد برای پرندگان مهاجر در فصل زمستان است. این تالاب زیستگاه مناسبی برای پرندگانی همچون فلامینگو، پلیکان، قو و عقاب است. نام دیگر این تالاب میان قلعه است و در فصل پاییز هزاران نوع از پرندگان از مناطق مختلف جهان مثل شمال روسیه و سیبری راهی این منطقه می‌شوند و در میانکاله پناه می‌گیرند.

تالاب میانکاله محل مناسبی برای پرورش و زادآوری انواع مختلف ماهی مثل کپور، کفال، خاویاری و سفید است. شما در ابتدای مسیر جاده سیاهکلرود به تالاب میانکاله با دشت زیبایی مواجه می‌شوید که ناز ساری نام دارد و مملو از درختان بلوط کهنسال است که چشم انداز بی‌نظیری دارد.

 

آدرس تالاب میانکاله: استان مازندران، 45 کیلومتری بهشهر (نمایش روی نقشه)

 
تالاب میانکاله مازندران

دریاچه الیمالات نور

 

برای رسیدن به دریاچه چمستان یا الیمالات نور باید از بین درختان سر به فلک کشیده عبور کنید که چشم‌انداز زیبایی دارد. این دریاچه در دل جنگل قرار دارد و یکی از جاهای مورد علاقه ماهیگیران است زیرا می‌توانند ماهی‌هایی نظیر قزل آلا و آمور که در این دریاچه زندگی می‌کنند را صید کنند. آب و هوای این منطقه در فصول گرم سال شرجی است و زیباترین فصل برای دیدن این دریاچه فصل پاییز است و از جاهای دیدنی شمال ایران در زمستان به شمار می آید.

 

آدرس دریاچه الیمالات: استان مازندران، نور، 8 کیلومتری جاده نور به چمستان، روستای کارگرکلا (نمایش روی نقشه)

 
دریاچه الیمالات نور

جنگل تیلاکنار مازندران

 

جنگل تیلاکنار یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی جنوب سلمانشهر است که در استان مازندران قرار دارد. این جنگل در دامنه رشته کوه البرز واقع شده است و آب و هوای بسیار خوبی دارد. در این جنگل رودخانه‌های کم عمق و زیبایی وجود دارد که کناره‌های رودخانه بهترین مکان برای پیک نیک و کمپ زدن است. نام‌های دیگر این جنگل تیله کنار و تیله کلار است و در آن پوشش گیاهی متنوعی را می‌بینید ولی پوشش گیاهی اصلی آن درختان صنوبر و بلوط است.

 

آدرس جنگل تیلاکنار: استان مازندران، شهرستان عباس آباد، متل قو (نمایش روی نقشه)

 

جنگل راش ساری

 

جنگل راش یکی از زیباترین جنگل‌های مازندران است که این جنگل محل رشد درختان راش است. راش یک نوع درخت کمیاب محسوب می‌شود بنابراین پوشش گیاهی این جنگل بسیار مهم است. جنگل راش بخشی از جنگل‌های هیرکانی است و درختان و رودخانه‌های زیبایی در این جنگل قرار دارد که آن را تماشایی‌تر کرده است. بهترین زمان سفر به این جنگل فصل پاییز است و شما می‌توانید از تماشای این جنگل زیبا و هزار رنگ لذت ببرید.

 


یکی از تفریحات مهیج جنگل راش ساری دوچرخه سواری است.


 

آدرس جنگل راش: استان مازندران، شهرستان ساری، منطقه‌ی دودانگه، روستای سنگده (نمایش روی نقشه)

 
جنگل راش ساری

 

جاهای دیدنی مازندران در زمستان

 

 

جاهای دیدنی مازندران در زمستان عبارتند از:

 

روستای لاویج مازندران

 

روستای لاویج یکی از روستاهای معروف و زیبای استان مازندران از توابع شهرستان نور است که آب‌ وهوای آن بسیار مطلوب و خنک است. یکی از ویژگی‌هایی که این روستا را مورد علاقه گردشگران کرده است آب گرم آن است که از دل صخره‌ها می‌جوشد و برای دردهای مفصلی و بیماری پوستی جنبه درمانی دارد. در این روستا مغازه‌های عسل فروشی زیادی وجود دارد زیرا پرورش زنبور یکی از کارهای اصلی اهالی این روستا است.

 

آدرس روستای لاویج: استان مازندران، شهرستان نور، بخش چمستان (نمایش روی نقشه)

 
روستای لاویج مازندران

منطقه گردشگری نمک آبرود

 

منطقه گردشگری نمک آبرود یکی از جاذبه‌های گردشگری مازندران است که هرساله میزبان گردشگران و توریستان زیادی است. نمک آبرود در ۱۲ کیلومتری چالوس واقع شده است و پل معلق نمک آبرود و تله کابین نمک آبرود از جاذبه‌های تفریحی این منطقه است.

پل معلق نمک آبرود بین دو کوه‌های دیو حمام و مدوبن ساخته شده است و گردشگران می‌‍‌‌توانند عکس‌های زیبایی در آنجا ثبت کنند. تله کابین نمک آبرود یکی دیگر از جاذبه‌های هیجان انگیز این شهر است و به افراد امکان صعود به بالای قله مدوبن را می‌دهد. شما می‌توانید در تمام فصول به این منطقه سفر کنید زیرا در هر فصلی از سال زیبای خاص خود را دارد.

 

آدرس منطقه گردشگری نمک آبرود: استان مازندران، چالوس، کیلومتر 12 جاده چالوس‌– تنکابن (نمایش روی نقشه)

 
منطقه گردشگری نمک آبرود

کاخ شاه رامسر

 

کاخ سلطنتی رامسر که به کاخ مرمر نیز معروف است جزو مهمترین و ارزشمندترین آثار دوران پهلوی است. این کاخ به دستور رضا شاه در میان باغ بزرگی ساخته شده است. کاخ مرمر معماری بی‌نظیری دارد که این کاخ توسط هنرمندان ایرانی ساخته شده است.

شما می‌توانید در این کاخ از گیاهان زینتی که کمیاب هستند دیدن کنید. نهال‌هایی که در این باغ قرار دارد معمولا نهال‌های اصلاح شده مرکبات است که زیبایی باغ را دو چندان کرده است.

 

آدرس کاخ شاه رامسر: استان مازندران، رامسر، میدان انقلاب، خیابان رجایی (نمایش روی نقشه)

 

قلعه مارکوه مازندران

 

قلعه مارکوه در دل جنگل دالخانی قرار دارد و مساحت آن تقریبا حدود 600 متر است. این قلعه سنگی در دوران پس از اسلام و در قرن سوم ساخته شده است و از ویژگی‌های مهم آن شباهت زیاد معماری قلعه مارکوه به قلعه بابک است. مسیر رسیدن به قلعه مارکوه دارای پله‌های زیادی است که حدود 30 دقیقه زمان می‌برد تا به قلعه برسید. قلعه مارکوه در سال 1379 در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

آدرس قلعه مارکوه: استان مازندران، کتالم، جاده تلارسر (نمایش روی نقشه)

 
قلعه مارکوه مازندران

پارک جنگلی کشپل نور

 

 ازجاذبه‌هایی دیدنی شمال کشور در فصل زمستان و سرما پارک جنگلی کشپل نور است که در این فصل درختان بلند قامت افرا واقعا دیدنی است. در فصل زمستان درختان این جنگل پوشیده از برف است و نوشیدن چای در این جنگل بسیار لذت بخش است.

یکی از ویژگی‌های مهم این پارک امکانات رفاهی و تفریحی آن است که این پارک را به ‌عنوان یکی از مقاصد مهم سفرهای زمستانی تبدیل کرده است. در این پارک چشمه‌های پر آب زیرزمینی و رودخانه‌های دائمی و فصلی نیز وجود دارد که زیبایی آن را دوچندان کرده است.

 

آدرس پارک جنگلی کشپل: استان مازندران، نور، مسیر ییلاقی لاویج، 2.5 کیلومتری چمستان (نمایش روی نقشه)

 

روستا بورخانی مازندران

 

روستای زیبای بورخانی در ۳۵ کیلومتری شیرگاه استان مازندران قرار دارد و به دلیل جنگل و رودخانه‌های بکر، این منطقه بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. در این روستا اثر تاریخی امامزاده بوبر کیا سلطان قرار دارد. شما می‌توانید علاوه بر تماشای طبیعت بکر و بی‌نظیر این روستا در خانه‌های کاهگلی این روستا اقامت کنید و آرامش را تجربه کنید.

 

آدرس روستا بورخانی: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، دهستان لفور (نمایش روی نقشه)

 

 

جاذبه های تاریخی استان مازندران

 

 

جاذبه های تاریخی استان مازندران شامل موارد زیر است:

 

آتشکده آمل

 

 یکی از جاهای دیدنی مازندران آمل، آتشکده آمل است که در دوره ساسانیان ساخته شده است و آرامگاه شمس الدین محمد بن محمود آملی از پزشکان و دانشمندان بزرگ است. این بنا یکی از معروف‌ترین بناهای تاریخی استان مازندران است که به دلیل معماری خاصی که دارد شهرت یافته است.

 آتشکده آمل به صورت یک برج چهارگوش است که در قسمتی از این برج یک مخروط دیده می‌شود. این اثر تاریخی بر اثر حوادث و بلایای طبیعی کمی آسیب دیده است ولی هنوز معماری بی‌نظیر آن قابل مشاهده است.

 

آدرس آتشکده آمل: استان مازندران، آمل، محله پایین بازار (نمایش روی نقشه)

 آتشکده آمل

نقش برجسته شکل شاه

 

یکی از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی استان مازندران نقش برجسته شکل شاه است که پیشینه تاریخی ارزشمندی دارد. این نقش برجسته بصورت کنده کاری حرکت پادشاه را یک مسیر نشان می‌دهد. این اثر تاریخی به دستور ناصرالدین شاه قاجار در سال۱۲۹۵بر روی صخره سنگی حکاکی شد. اگر از جاده هراز به سمت آمل می‌روید می‌توانید در منطقه لاریجان این کتیبه تاریخی که از معروف‌ترین آثار باستانی مازندران است را تماشا کنید.

 

آدرس نقش برجسته شکل شاه: استان مازندران، شهرستان آمل، بخش لاریجان (نمایش روی نقشه)

 

عمارت فاضلی ساری

 

عمارت فاضلی در شهر ساری قرار دارد و جزو 3 جاذبه تاریخی برتری شهر ساری است. این بنا از 2 عمارت ساخته شده است که عمارت اول در دوره قاجار و عمارت دوم در دوره پهلوی ساخته شده است. عمارت فاضلی دارای سه طبقه و سه حیاط است و محل سکونت خاندان فاضلی‌ها بوده است. شما می‌توانید با رفتن به این عمارت جلوه‌هایی از هنر معماری دوره قاجار و پهلوی را مشاهده کنید.

 

آدرس، هزینه بلیط و مدت بازدید عمارت فاضلی

 

آدرس

استان مازندران، ساری، محله آب انبار نو (نمایش روی نقشه)

هزینه بلیط

رایگان

مدت بازدید

کمتر از یک ساعت

 
عمارت فاضلی ساری

مجموعه تاریخی عباس آباد

 

مجموعه تاریخی عباس آباد در دل جنگل‌های سرسبز و بکر بهشهر قرار دارد که این بنا به دستور شاه عباس اول صفوی در سال‌های 1021-1020 ساخته شده است و یکی از جاذبه های تاریخی مازندران محسوب می‌شود. این مکان به باغ تاریخی نیز معروف است و پوشش گیاهی انبوهی از درختان در دامنه کوه‌های بهشهر آن را فراگرفته است. مجموعه تاریخی عباس آباد یکی از مهمترین باغ‌های تاریخی ایران است که در لیست فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت شده است.

 

آدرس و مدت بازدید مجموعه تاریخی عباس آباد

 

آدرس

استان مازندران، 9 کیلومتری شهرستان بهشهر (نمایش روی نقشه)

مدت بازدید

نصف روز

 

گورهای تاریخی گبری

 

گورهای تاریخی گبری از مهم‌ترین آثار تاریخی روستای جواهرده است که قدمتی 3-2 هزار ساله دارد و از دوران هخامنشیان و زرتشتیان باقی مانده است.

 

آدرس گورهای تاریخی گبری: استان مازندران، روستای جواهرده (نمایش روی نقشه)

 

غار باستانی هوتو

 

غار هوتو در در یکی از روستاهای بهشهر به نام روستای تروجن قرار دارد. قدمت این غار به 10 هزار سال قبل باز می‌گردد و باستان شناسان در این غار اسکلت انسان کشف کرده‌اند که قدمت هزار ساله دارد. غار هوتو در نزدیکی غاری به نام کمربند قرار دارد و در آثار ملی ایران ثبت شده است.

 

آدرس غار هوتو: استان مازندران، بهشهر، شهید آباد، غار هوتو و کمربند (نمایش روی نقشه)

 
غار باستانی هوتو

روستای اوریم

 

روستای اوریم از جاذبه‌های گردشگری سوادکوه مازندران است که چشم اندازی تماشایی دارد. قدمت این روستا به دوره پهلوی اول بازمی‌گردد و معماری آن شاهکاری از دوره پهلوی است. یکی از آثار باستانی معروف یعنی پل راه آهن در این روستا قرار دارد. آب و هوای مه آلود این روستا باعث شده گردشگران زیادی به این منطقه سفر کنند.

 

آدرس و مدت بازدید روستای اوریم

 

آدرس

استان مازندران، سوادکوه، فرعی بین ورسک و دوآب، اوریم (نمایش روی نقشه)

مدت بازدید

3-2 ساعت

 

کاخ چای خوران مازندران

 

کاخ چای خوران در چالوس قرار دارد و با مساحتی حدود 4000 متر مربع یکی از بناهای تاریخی استان مازندران است. قدمت این کاخ به دوران رضا شاه باز می‌گردد. این کاخ دو ورودی اصلی از ضلع شرقی و غربی دارد و راهروی میانی داخل این بنا را به هم متصل کرده است. معماری زیبا و بی‌نظیر این کاخ و گچ بری‌‌های خاصی که در داخل کاخ انجام شده است این مکان را به یکی از جاذبه‌های محبوب گردشگران تبدیل کرده است.

 

آدرس کاخ چای خوران: استان مازندران، چالوس، شهرک نواب صفوی، خیابان بینش 4 (نمایش روی نقشه)

 کاخ چای خوران مازندران

   آبشار شاهان دشت

 

آبشار وارنا یا شاهان دشت در ۶۵کیلومتری شهرستان آمل قرار دارد و یکی از جاهای  بسیار دیدنی مازندران است. تنگه الیاس محل تامین آب این آبشار است که آب آن بسیار گوارا است. قلعه ملک بهمن متعلق به دوره عباسی که قدمتی  3000 ساله دارد در نزدیکی این آبشار واقع شده و باعث شده گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند.

 

آدرس آبشار شاهان دشت: استان مازندران، 65 کیلومتری شهر آمل، بخش لاریجان، روستای شاهان دشت (نمایش روی نقشه)

 

غار کمیشان

 

غار کمیشان یکی از جاهای دیدنی نکا مازندران است که قدمت آن به عصر میان سنگی باز می‌گردد. باستان شناسان معتقد هستند انسان‌های اولیه 12-7 هزار سال پیش در این غار زندگی می‌کردند. این غار در سال 1379 به ثبت ملی رسیده است و یکی از جاذبه های تاریخی استان مازندران محسوب می‌شود.

 

آدرس غار کمیشان: استان مازندران، نکا، روستای کمیشان، جنب جاده ساری به گرگان (نمایش روی نقشه)

 
غار کمیشان

 

مناطق ییلاقی مازندران

 

 

روستاهای ییلاقی مازندران که بهترین مکان برای سفر در تابستان است شامل موارد زیر است.

 

روستای گرسماسر

 

روستای گرسماسر در نزدیکی شهر رامسر واقع شده است و یکی از مناطق ییلاقی استان مازندران است. کوه دزکول در این روستا قرار دارد و افراد با کوهنوردی و با صعود به قله آن رامسر زیبا را تماشا کنند. میتوان گفت این روستا یکی از شاهکارهای خلقت است و همچون نگینی سبز در طبیعت رامسر می‌درخشد. نام این روستا به معنای مکانی در بالای بهشت  است که از قلعه گرزمان که بالای این روستا قرار دارد گرفته شده است.

 

آدرس روستای گرسماسر: استان مازندران، رامسر، مسیر رامسر به کتالم (نمایش روی نقشه)

 

روستای کندلوس مازندران

 

روستای سرسبز کندلوس در دامنه رشته کوه‌های البرز و در 5 کیلومتری مرزن‌آباد در منطقه کجور قرار گرفته است. خانه‌های این روستا قدیمی با نما و سقفی از چوب و دیوارهای کاه گلی ساخته شده است که نمای بسیار زیبایی دارد.

این روستا چشمه‌های آب معدنی بسیاری دارد و آب و هوای ییلاقی آن، این روستا را بسیار منحصر به فرد کرده است. این روستا در زمان ناصرالدین شاه قاجار به روستای کندلوس نامگذاری شده است و به دلیل اینکه مردم روستا در آن زمان به فلزکاری و میخ‌‌سازی مشغول بودند آن را کندلوس نامیدند. روستای کندلوس امروزه به روستای میخ ساز نیز معروف است.

 


بیشتر بخوانید: سفری به طبیعت بکر روستای کندلوس


آدرس روستای کندلوس: مازندران، نوشهر، بخش کجور، دهستان زانوس رستاق، روستای کندلوس (نمایش روی نقشه)

 
روستای کندلوس مازندران

جواهرده مازندران

 

جواهرده یکی از مناطق ییلاقی مازندران است که آب و هوای بسیار خوش و طبیعت فوق العاده‌ای دارد. چشمه‌های زیادی مانند سلیمان، برشی و کوه در این منطقه قرار دارد که آب آشامیدنی روستاییان را تامین می‌کند. بهترین زمان سفر به این روستا فصل بهار است زیرا در فصل بهار این چشمه‌ها پر آب‌تر و خروشان‌تر می‌شوند. جواهرده یکی  از جاذبه‌های دیدنی مازندران است که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. فصل پاییز و زمستان‌ این مکان بسیار سرد است بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در بهار و تابستان به این منطقه سفر کنید.

 


جواهرده در جنوب غربی رامسر و 27  کیلومتر ازاین شهر فاصله دارد.


 

دریاچه قو یکی از جاذبه‌های دیدنی جواهرده است که همچون نگینی در این منطقه می‌درخشد. یکی از آثار تاریخی این منطقه مسجد آدینه است که قدمت 700 ساله دارد. برای دلیل نام گذاری این روستا نظریات مختلفی وجود دارد. امکانات رفاهی و تفریحی این منطقه عبارتند از:

 

  • آلاچیق‌هایی برای استراحت  گردشگران
  • قایق‌های پدالی داخل دریاچه

 

آدرس جواهرده: استان مازندران، رامسر، دهستان سخت‌سر، روستای جواهرده (نمایش روی نقشه)

 
جواهرده مازندران

روستای فشکور مازندران

 

روستای فشکور یکی از روستاهای کوهستانی مازندران است که در ارتفاعات البرز واقع شده است و به آلپ ایران نیز معروف است. این روستای ییلاقی در جنوب مرزن آباد قرار دارد و به دلیل آب و هوای سرد و کوهستانی بهترین مکان برای سفر در تابستان است. روستای فشکور پر از دشت‌‌ گل و پروانه‌های رنگارنگ است که می‌توانید در سفر به این روستا عکس‌های زیبایی ثبت کنید.

در این روستا پوشش گیاهی و حیوانات متنوعی وجود دارد و گیاهی به نام فش در این روستا بسیار یافت می‌شود که برای درمان بیماری‌های پوستی مانند قارچ فشکی بسیار مناسب است. پوشش گیاهی این روستا عبارتند از:

 

  • ترم
  • آویشن
  • چای کوهی
  • گل گاو زبان
  • فش

 

آدرس روستای فشکور: استان مازندران، کیلومتر 25 جاده چالوس (نمایش روی نقشه)

 
روستای فشکور مازندران

روستای جنت مازندران

 

روستای جنت در غرب رامسر قرار دارد و یکی از روستاهای ییلاقی و گردشگری مازندران است که در میان کوه‌ها و دشت کنار رودخانه قرار دارد. به دلیل آب و هوای خوب این منطقه در فصل گرم سال گردشگران زیادی را میزبان است. برای رسیدن به این روستا باید از جنگل دالخانی عبور کنید که همین امر زیبایی و هیجان سفر شما را دو چندان می‌کند.

 

آدرس روستای جنت: استان مازندران، شهرستان رامسر، بخش دالخانی، روستای جنت رودبار (نمایش روی نقشه)

 

روستای ییلاقی خوشواش مازندران

 

روستای ییلاقی خوشواش یکی از ییلاق‌های فوق العاده و زیبای مازندران است که در 80 کیلومتری شهر آمل قرار دارد. این ییلاق در میان ابرها است و اولین مقصد گردشگران برای فرار از گرمای تابستان است. خانه‌های قدیمی، چشمه‌های زلال، دشت‌های بی‌نظیر و ... این ییلاق را تماشایی‌تر کرده است.

 

آدرس روستای ییلاقی خوشواش: استان مازندران، ۲۲ کیلومتری شهر آمل، روستای خوشواش (نمایش روی نقشه)

 

 

جاذبه های دیدنی و تفریحی مازندران

 

 

جاذبه های دیدنی و تفریحی مازندران بسیار زیاد است و در سفر به این استان می‌توانید بهترین لحظات را برای خود و خانواده ثبت کنید.

 

باغ گیاه ‌شناسی نوشهر

 

باغ گیاه‌شناسی یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر نوشهر است که در این باغ می‌توانید 23 هزار گونه گیاهی نادر و کمیاب را مشاهده کنید. این باغ با هدف حفظ و نگهداری از گونه‌های کمیاب و در حال انقراض  ساخته شده است و دارای بخش‌های مختلفی شامل موارد زیر است:

 

  1. بخش گیاهان پیازی
  2. آربراتوم
  3. گلخانه تولید و آموزشی
  4. گیاهان گرمسیری و دارویی
  5. میوه‌های بومی
  6. ساده و سوزنی برگان
  7. مجموعه خزه‌ها

 

آدرس، مدت بازدید و تلفن باغ گیاه شناسی نوشهر

 

آدرس

استان مازندران، نوشهر، خیابان شریعتی (نمایش روی نقشه)

مدت بازدید

بین ۲ تا ۳ ساعت

تلفن

01152334811

 
باغ گیاه ‌شناسی نوشهر

خانه نیما یوشیج

 

در منطقه کوهستانی نور خانه نیما یوشیج آرامگاه این شاعر بزرگ معاصر ساخته شده است. خانه اين شاعر به وسعت ۷۰۰ مترمربع است و موزه نيما در این خانه ساخته شده است. این خانه از سال ۱۳۶۸ در اختيار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار گرفته است. خانه نیما دارای سه ورودی، شاه نشین و اتاق‌های متعددی است که معماری و گچ‌کاری زیبای آن باعث شده یکی از مکان ‌های دیدنی مازندران محسوب شود.

 

آدرس و مدت بازدید خانه نیما یوشیج

 

آدرس

استان مازندران، نور، روستای یوش، محله لالو (نمایش روی نقشه)

مدت بازدید

2-1 ساعت

 
خانه نیما یوشیج

غار آبی دانیال

 

غار آبی دانیال که دومین غار بزرگ رودخانه‌ای ایران است یکی از پدیده‌های دیدنی استان مازندران و از زیباترین غارهای روخانه‌ای کشور به شمار می‌آید. این غار تنها دارای یک دالان اصلی با پیچ و خم‌های فراوان است که طول ۱۵۰۰ متر، عرض یک و نیم متر و عمقی حدود یک متر دارد. دمای آب در تمام سال یکسان است و آب آن از چندین چشمه سرچشمه می‌گیرد که بسیار زلال و قابل شرب است.

 

آدرس و مدت بازدید غار آبی دانیال

 

آدرس

استان مازندران، شهرستان سلمانشهر، روستای دانیال (نمایش روی نقشه)

مدت بازدید

نصف روز

 

دریاچه ارواح

 

اطراف این دریاچه را کوه‌ها و جنگل‌های انبوه محاصره کرده است و به آن زیبایی خاصی بخشیده‌اند. این دریاچه همانطور که از نامش پیداست بسیار ترسناک و خوف‌آور است. پرندگان بسیاری ساکن این دریاچه هستند که بسیار صحنه هیجان انگیزی را روی دریاچه خلق می‌کنند. پوشش گیاهی خاصی در این منطقه وجود ندارد و اکثر درختان خشک و شکسته‌ شده‌اند که این دریاچه را عجیب و دیدنی می‌کند.

 

آدرس و مدت بازدید دریاچه ارواح

 

آدرس

استان مازندران، نوشهر، روستای صلاح الدین کلا، دریاچه ممرز یا ارواح (نمایش روی نقشه)

مدت بازدید

بین ۳ تا ۴ ساعت

 
دریاچه ارواح

موزه گالری دیدی ایزدشهر

 

موزه گالری دیدی یکی از جاهای دیدنی ایزدشهر مازندران است. این موزه که شباهتی بسیاری به موزه لوور پاریس دارد. شما می‌توانید در این موزه از 150 مجسمه، 800 آثار هنری و 600 تابلوی هنری دیدند کنید. در کنار این موزه پربازدید رستوران، مجتمع فرهنگی و کتابخانه قرار دارد که باعث شده گردشگران بیشتری برای بازدید از این موزه به مازندران سفر کنند.

 

آدرس، تلفن، ساعت کاری و وب سایت موزه گالری دیدی

 

آدرس

استان مازندران، ایزدشهر، کیلومتر ۹ جاده محمودآباد – نور (نمایش روی نقشه)

تلفن

۰۱۱۴۴۵۸۰۹۴۶ – ۰۱۱۴۴۵۸۰۹۹۰

ساعت کاری

۱۰ الی ۲۳

وب سایت

www.dd-center.com

 

پارک ملی خشکه داران

 

منطقه‌ حفاظت شده پارک ملی خشکه داران در فاصله بین شهرستان نشتارود و عباس آباد قرار دارد. این پارک جزو جنگل‌های جلگه‌ای ایران محسوب می‌شود و لقب یگانه جنگل جلگه‌ای شمال ایران را دارد. در این پارک درختانی مانند بلوط، ممر و ازکیل جنگلی و حیوانات وحشی نظیر شغال، گرگ، خوک و گربه وحشی دیده می‌شود. این پارک زیستگاه پرندگانی همچون قره، غاز و مرغابی است و موزه‌ای در این پارک قرار دارد که تاکسیدرمی حیوانات را نگهداری می‌کند. شما می‌توانید از موزه و طبیعت بی‌نظیر این پارک ملی دیدن کنید.

 

آدرس و مدت بازدید پارک ملی خشکه داران

 

آدرس

استان مازندران، کیلومتر ۳۰ محور تنکابن به چالوس در حد فاصل نشتارود و شهرستان عباس آباد (نمایش روی نقشه)

مدت بازدید

بین ۳ تا ۴ ساعت

 

برج های قو الماس خاورمیانه

 

برج‌های قو در سلمان شهر مازندران و در یکی از معروف‌ترین سواحل شمالی قرار دارد این برج‌ها شامل 21 طبقه است. واحد‌های مسکونی برج‌ها بسیار لوکس و امروزی هستند و چشم انداز خوبی رو به دریا دارند. گردشگران سواحل سلمانشهر را به نام ساحل قو یا ساقی کلایه می‌شناسند. می‌توانید برای تفریح و دیدن مراکز خرید از این مکان بازدید کنید.

 

آدرس، مدت زمان بازدید و تلفن برج های قو الماس خاورمیانه

 

آدرس

استان مازندران، متل قو، جاده ساحلی (نمایش روی نقشه)

مدت بازدید

بین ۲ تا ۳ ساعت

تلفن

01154631060

 
برج های قو الماس خاورمیانه

دریاچه عباس آباد مازندران

 

دور تا دور دریاچه عباس آباد را درختان فرا گرفته است و این منطقه مانند آینه می‌درخشد. این دریاچه در تمامی سال دیدنی است و عمارت قدیمی در وسط آن قرار دارد که امروزه فقط آجرهای آن باقی مانده است. این دریاچه محل مناسبی برای قایقرانی است و شما علاوه بر لذت بردن از طبیعت این دریاچه زیبا می توانید در آن قایق سواری نیز کنید.

 

آدرس و مدت زمان بازدید دریاچه عباس آباد

 

آدرس

استان مازندران، ۹ کیلومتری شهرستان بهشهر (نمایش روی نقشه)

مدت بازدید

نصف روز

 

آب بندان ایزدشهر

 

این آب بندان که در نزدیکی روستا امیرآباد ایزدشهر قرار دارد یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر است. از زیبایی‌های این تالاب بزرگ می‌توان به این اشاره کرد که در فصل‌های پاییز و زمستان پرندگان مهاجر از جمله اردک، قو، مرغابی و غازهای وحشی در آن بسیار دیده می‌شود و دیدن این صحنه بسیار لذت بخش و تماشایی است.

 

آدرس آب بندان ایزدشهر: استان مازندران، ایزدشهر، آزادمون  (نمایش روی نقشه)

 

تله کابین رامسر

 

تله‌کابین رامسر یکی از مراکز تفریحی و دیدنی مازندران است. مجموعه تفریحی تله‌کابین رامسر به دلیل داشتن تفریحات زیر یکی از دیدنی های مازندران است که هر ساله میزبان گردشگران زیادی است.

 

تفریحات مجموعه تفریحی رامسر

 

  • تله کابین
  • کارتینگ
  • شهربازی
  • کلوپ تفریحات دریایی
  • زیپ لاین
  • پل معلق
  • مراکز خرید و اقامتی

 

آدرس و مدت زمان بازدید تله کابین رامسر

 

آدرس

استان مازندران، کیلومتر ۵ غرب رامسر، مجموعه تفریحی تله کابین رامسر (نمایش روی نقشه)

مدت بازدید

بین ۳ تا ۴ ساعت

 
تله کابین رامسر

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم جاهای دیدنی مازندران را به شما معرفی کنیم هر چند که معرفی تمام جاذبه های دیدنی مازندران در یک مطلب نمی‌گنجد. در این مقاله جاهای معروف و دیدنی  استان مازندران را به شما معرفی کردیم تا بتوانید در هنگام سفر اطلاعات کافی از این استان داشته باشید. شما می‌توانید با خرید بلیط هواپیما ساری به مرکز استان مازندران سفر کنید و از جاذبه‌های دیدنی آن دیدن کنید.

 

 

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی مازندران

 

 

جاهای دیدنی مازندران در تابستان کجاست؟ روستا فیلبند، هفت آبشار سواد کوه، دهکده مازیچال ، آبشار آب پری، آبشار اوبن، چشمه علی شیرگاه، چشمه باداب سورت

تنگه دار نوشهر

جاهای دیدنی مازندران در بهار کجاست؟ بوستان جنگلی صفارود، پارک ملت بهشهر، روستا نشتارود، جنگل‌ های دو هزار سه هزار، جنگل سی سنگان مازندران، جنگل اهلم

جاهای دیدنی مازندران در پاییز کجاست؟ دریاچه چورت، پارک دالخانی، تالاب میانکاله، دریاچه الیمالات نور، جنگل تیلاکنار، جنگل راش ساری

جاهای دیدنی مازندران در زمستان کجاست؟ روستای لاویج، منطقه گردشگری نمک آبرود، کاخ شاه رامسر، قلعه مارکوه، پارک جنگلی کشپل نور، روستا بورخانی

شهر پر جاذبه استان مازندران چه نام دارد؟ رامسر