فصل پاییز شمال کجا بریم؟

سفر به شمال در فصل پاییز حال و هوای خاصی دارد به صورتی که زیبایی آن می تواند هر بیننده ای را مسحور خود کند. با انتخاب یک مقصد خوب برای سفر در پاییز می توانید تجربه سفری هیجان انگیزی را رقم بزنید. سفر به شمال می تواند کمک کند تا بتوانید هزاران رنگ در پاییز را مشاهده کنید و از این همه زیبایی هیجان زده شوید. برای آشنایی با جاهای بی نظیر شمال در پاییز همراه وبلاگ قاصدک 24 باشید.


فصل پاییز شمال کجا بریم؟

فصل پاییز شمال کجا بریم؟


سفر کردن به طبیعت یکی از اولین اولویت ها است زیرا طبیعت هرگز برای افراد تکراری نمی شود. اگر دنبال تور پاییزی هستید حتما سری به شمال ایران بزنید زیرا طبیعت زیبا و دلفریبی منتظر شما است. فصل پاییز می توانیم سری به جنگل ها، جاده های زیبای شمال، روستاهای سرسبز و ... بزنیم و از آب و هوا و طبیعت بی نظیر آن ها لذت ببریم. برای آشنایی با جاهای بی نظیر شمال در ادامه متن همراه ما باشید.

اینفوگرافیک پاییز شمال کجا بریم

شهر و روستاهای پاییزی شمال


چمستان مازندران، شهر رامسر، شهر رضوانشهر، روستای یوش و روستای ماسال یکی از بهترین جاهای دیدنی مازندران و شمال در پاییز است.

چمستان مازندران


چمستان یکی از بهترین جاهای دیدنی شمال در زمستان و فصل زیبای پاییز است و اگر اهل سفر در این فصل هستید حتما سری به این شهر بی نظیر بزنید. اگر از تهران به سمت این شهر زیبا حرکت می کنید باید بدانید که 180 کیلومتر راه در پیش دارید. چمستان که در گویش محلی مازندرانی به چُمِستون معروف است از توابع شهر نور است و در مجاورت آمل قرار دارد. جاهای دیدنی و بی نظیر این شهر به شرح زیر است:

  • دریاچه الیمالات
  • آبگرم لاویج
  • پارک جنگلی کشپل (یکی از مناطق بی نظیر شمال در فصل پاییز)
  • جنگل واز
  • دریاچه آویدر
  • بقعه شاه بالوزاهد
چمستان مازندران

روستاهای مهم شهر چمستان


  1. روستاهای لاویج
  2. آهودشت
  3. میرخمند
  4. گزناسرا


آدرس چمستان مازندران روی نقشه گوگل:
نمایش روی نقشه

 

شهر رامسر


رامسر به عروس شهرهای شمال معروف است و یکی از اولین اولویت ها برای سفر به شمال در پاییز است. شهر رامسر به دلیل اینک به کوه، جنگل و دریا نزدیک است یکی از محبوب ترین شهرهای شمال محسوب می شود. جاهای دیدنی شهر رامسر به شرح زیر است:

  • جنگل دالخانی
  • روستای جواهرده
  • پلاژهای ساحلی دریای خزر
  • چشمه‌های آب گرم
  • پارک جنگلی صفارود
  • تله‌کابین رامسر
  • بازار محلی
  • کاخ‌موزه رامسر


آدرس رامسر روی نقشه گوگل:
نمایش روی نقشه

 
شهر رامسر

شهر رضوانشهر


شهر رضوانشهر که در استان گیلان قرار دارد یکی از شهرهایی است که می توانید برای سفرهای پاییزی انتخاب کنید. آبشار ویسادار که به عنوان سومین آبشار مرتفع جهان شناخته شده است در این شهر قرار دارد. رضوانشهر جاهای دیدنی و جذاب زیادی دارد که شامل موارد زیر است:

  • پل آجری پونل
  • مسجد اسپیه مزگت
  • پارک جنگلی گیسوم
  • روستای ارده
  • گورستان تاریخی پرن پرن وسکه
  • پل شفارود


آدرس
شهر رضوانشهر روی نقشه گوگل: نمایش روی نقشه

 


شهر رضوانشهر بین سواحل دریای خزر و رشته کوه‌های تالش قرار دارد.



شهر رضوانشهر

روستای ماسال


روستای ماسال یکی از جاذبه های گردشگری ماسال است که در پاییز یکی از مکان های رویایی محسوب می شود. این روستا در تابستان نیز آب و هوای خنکی دارد و جمعیت کمی در این روستا زندگی می کنند. خلوتی و آب و هوای این روستا آن را به مکانی دنج و بی نظیر تبدیل کرده است. زمانی که هوا ابری می شود شما می توانید شاهد زیباترین منظره ماسال باشید.

روستای ماسال

اگر دنبال جای دنج و آرامی برای مسافرت هستید مخصوصا در پاییز حتما سری به این روستای زیبا بزنید. جاهای دیدنی روستای ماسال عبارتند از:


  • ییلاق اولسبلنگاه
  • ییلاق ماسال سوچاله
  • ییلاق تلارگاه
  • ییلاق اسپی دشت
  • ییلاق شنبه راه
  • غارهای ماسال
  • آبشارهای ماسال


آدرس روستای ماسال روی نقشه گوگل:
نمایش روی نقشه

 


بیشتر بخوانید: بهترین مقصد سفر خارجی در پاییز؛ 20 پیشنهاد عالی برای سفر در پاییز

 

روستای یوش


روستای یوش زادگاه شاعر بزرگ کشورمان نیما یوشیج است که اگر در پاییز سفری به این روستا داشته باشید به دلیل شاعر شدن او پی می برید. این روستا در منطقه کوهستانی قرار دارد و آب و هوای بی نظیری دارد. این روستا در شهرستان نوشهر قرار دارد و دارای جاهای دیدنی زیادی نظیر:

  1. خانه نیما یوشیج
  2. گنبد کیا داوود
  3. مقبره‌های سید امین و سید جلال


آدرس روستای یوش روی نقشه گوگل:
نمایش روی نقشه

 
روستای یوش

جنگل های پاییزی شمال


جنگل ناهارخوران گرگان، جنگل ابر، جنگل لُوَندِویل، جنگل و آبشار کبودوال و جنگل سیاهکل از بهترین جنگل های شمال در پاییز است.

جنگل ناهارخوران گرگان


جنگل ناهار خوان در شهر گرگان قرار دارد و یکی از زیباترین مقصدهایی است که در سفر به گرگان در پاییز می توانید داشته باشید. این جنگل به دلیل اینکه در گذشته محل استراحت کاروان های حج و زائرین امام رضا بوده است به این نام معروف است. این جنگل در پاییز حال و هوای بی نظیری دارد و شما می توانید در پاییز در این جنگل شاهد میلیون ها رنگ روی برگ درختان باشید.


آدرس جنگل ناهارخوران گرگان روی نقشه:
نمایش روی نقشه


جنگل ناهارخوران گرگان
 


بیشتر بدانید: جذاب ترین جاهای دیدنی گرگان کجاست؟


 

جنگل ابر شاهرود


جنگل ابر گویی محل تلاقی آسمان و زمین است و شما اگر در پاییز به این جنگل سفر کنید می توانید روی دریایی از ابر شیرجه بزنید. این جنگل بسیار قدیمی است و قدمتی 40 ساله دارد. بهترین زمان برای سفر به این جنگل زیبا فصل پاییز و اواخر مهر ماه است. دمای جنگل ابر حداکثر 20 درجه سانتی گراد و حداقل 6 درجه سانتی گراد می باشد.

 


جنگل ابر در شمال شرقی کشور و ۴۵ کیلومتری شمال شاهرود قرار دارد.



آدرس جنگل ابر روی نقشه:
نمایش روی نقشه


جنگل ابر شاهرود

جنگل لُوَندِویل گیلان


منطقه گردشگری لوندویل در حاشیه غربی دریای خزر و استان گیلان قرار دارد. در بعضی از فصول این جنگل یکدست بنفش است و پوشیده از گل های لاوندر و اسطوخودوس است. این جنگل در نزدیکی گیلان و آستارا قرار دارد و به همین علت جاذبه های گردشگری زیادی دارد.

جنگل لُوَندِویل گیلان

این جنگل در فصل پاییز از مقاصد مهم و بی نظیر شمال کشور است و بیشتر به دلیل آبشارهایی که دارد در بین گردشگران معروف است. یکی از معروف ترین آبشارهای گیلان به نام لاتون در دل این جنگل قرار دارد. جنگل لُوَندِویل گونه های مختلف جانوری دارد و گوزن زرد ایرانی در این جنگل وجود دارد.


آدرس جنگل لُوَندِویل روی نقشه:
نمایش روی نقشه

 


بیشتر بخوانید: معرفی 16 تا از بهترین مقاصد داخلی برای سفر در پاییز + لوکیشن


جنگل سیاهکل


سیاهگل یکی از شهرهای گیلان است که جنگل های سرسبز زیادی دارد. کافی است برای یک بار از جاده جنگلی سیاهکل به سمت دیلمان بروید این مکان یکی از مقاصد اصلی سفر شما می شود. جنگل های بکر سیاهکل در پاییز دیدنی است و این مکان یکی از جاهایی است که می توانید برای سفر در پاییز انتخاب کنید.

جنگل لاریخانی یکی از جنگل های معروف سیاهکل است که چشمه آب معدنی لاریخانی و آبشارهای آن در بین گردشگران بسیار معروف است. به دلیل اینکه آب و هوای سیاهکل شرجی است بهترین زمان سفر به اینجا مکان پاییز است.


آدرس جنگل سیاهکل روی نقشه:
نمایش روی نقشه

 

جنگل و آبشار کبودوال گلستان


اگر در فصل پاییز به جنگل و آبشار کبودوال سفر کنید بدون شک می توانید شاهد بهشت باشید. وقتی در مسیر ورودی جنگل قرار گرفتید برگهای رنگارنگ پاییز مسیر رویایی را برای شما به ارمغان می آورد که لذت سفر شما را دو چندان می کند. سفر به شمال در فصل خنک پاییز به این مکان می توان حال شما را خوب کند.


آدرس جنگل و آبشار کبودوال روی نقشه:
نمایش روی نقشه

 
جنگل و آبشار کبودوال گلستان

جاده های پاییزی شمال


جاده چالوس، جاده اسالم به خلخال و جاده جنگل دوهزار و سه هزار از زیباترین جاده های پاییزی شمال است.

جاده چالوس


جاده چالوس یکی از جاده های معروف کشورمان ایران است شما می توانید در طول مسیر این جاده چشم انداز های طبیعی منحصر به فردی را ببینید. رستوران ها و امکان تفریحی زیادی در مسیر این جاده قرار دارد که آن را به یکی از بهترین تفرجگاه های ایران تبدیل کرده است.

جاده چالوس

اگر در فصل پاییز در مسیر این جاده قرار بگیرید می توانید در زیبایی پاییز غرق شوید. شما می توانید در فصل پاییز در جاده چالوس شاهد ریزش برگ درختان و رنگ های بی نظیر این فصل باشید.

 


جاده چالوس با نام رسمی جاده 59 معرف است.



آدرس جاده چالوس روی نقشه:
نمایش روی نقشه

 

جاده اسالم به خلخال


جاده اسالم به خلخال طولی حدود 70 کیلومتر دارد که اسلام را به خلخال در جنوب اردبیل متصل می کند. در طول مسیر این جاده درختان سرسبز و جنگل وجود دارد که در فصل پاییز چهره زیبایی از خود برجای می گذراند. شما می توانید در هر نقطه از این جاده توقف کنید و از طبیعت بکرو ناب آن لذت ببرید. دیدنی های جاده اسالم به خلخال عبارتند از:

  • دشت شقایق
  • دریاچه نئور
  • پارک جنگلی گیسوم
  • دریاچه سراگاه
  • آبشار کیوی
  • دریابن


آدرس جاده اسالم به خلخال روی نقشه:
نمایش روی نقشه


جاده اسالم به خلخال

جاده جنگل دوهزار و سه هزار


جاده دو هزار و سه هزار  در تنکابن قرار دارد و این جاده یکی از مکان های دیدنی استان مازندران است که هر ساله گردشگران زیادی به این مکان سفر می کنند. در مسیر جاده دوهزار درختان سرسبز زیادی وجود دارد. شما می توانید در مسیر این جاده از آبشارها و چشمه های زیادی دیدن کنید. شما در فصل پاییز می توانید شاهد یکی از زیباترین نقاط ایران باشید. روستاهای جاده دوهزار عبارتند از:

  • روستای امامزاده قاسم
  • میانکوه
  • نوشا
  • برسه
  • یوج پارک چالدره


آدرس جاده اسالم به خلخال روی نقشه:
نمایش روی نقشه





بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به مازندران، هر آنچه که درباره شهر سرسبز مازندران باید بدانید!



 

جاهای تفریحی و دیدنی شمال در پاییز


دریاچه چورت، دریاچه شورمست و آب گرم لاویج جاهای تفریحی شمال در پاییز است.

دریاچه چورت مازندران


دریاچه چورت که به دریاچه میانشه نیز معروف است در یکی از جنگل های بی نظیر روستای چورت مازندران قرار دارد. سفر به دریاچه چورت در فصل پاییز حال و هوای دیگری دارد. زیبایی این جنگل زمانی پدیدار می شود که سطح آب پایین می آید و درختان قدیمی از آب بیرون می آیند
.

دریاچه چورت مازندران

بهترین زمان برای سفر به این دریاچه پاییز و بهار است. شما می توانید در این دریاچه قایق سوار شوید و از امکانات تفریحی آن لذت ببرید.


آدرس دریاچه چورت روی نقشه:
نمایش روی نقشه

 

دریاچه شورمست سواد کوه


دریاچه شورمست که در شهر سواد کوه و در جنگل های توسکا قرار دارد. این دریاچه در پاییز یکی از گزینه های عالی برای مسافرت است. شما می توانید از امکانات تفریحی این دریاچه استفاده کنید و اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید. امکانات رفاهی و تفریحی دریاچه شورمست عبارتند از:

  1. اتاقک‌های اقامتی
  2. رستوران
  3. سرویس بهداشتی
  4. فضای پارک خودرو
  5. قایق‌سواری
  6. دوچرخه‌سواری
  7. ماهیگیری


آدرس دریاچه شورمست روی نقشه:
نمایش روی نقشه

 
دریاچه شورمست سواد کوه

آب گرم لاویج مازندران


آب گرم لاویج در مازندران و روستای لاویج قرار دارد. شما می توانید در فصل پاییز به این روستا سفر کنید و در هوای پاییزی از آب گرم طبیعی لذت ببرید. با سفر به این مکان علاوه بر اینکه شاهد طبیعت هزار رنگ پاییز در این روستا هستید می توانید از آب گرم آن استفاده کنید. مجتمع آب گرم هایی که در این روستا هستند دارای دو بخش جداگانه زنانه و مردانه هستند.

آدرس آب گرم لاویج روی نقشه:
نمایش روی نقشه

 

جمع بندی

شمال کشورمان ایران جاهای بی نظیری دارد که در فصل پاییز می توانیم به این مکان ها سفر کنیم و از طبیعت بی نظیر آن لذت ببریم. در این مطلب سعی کردیم مکان های زیبا و بی نظیر در شمال کشور را برای شما معرفی کنیم تا در فصل پاییز سفر جالبی را تجربه کنید. برای رزرو هتل در هر نقطه از شمال کشور می توانید به سایت قاصدک 24 مراجعه کنید.


سوالات متداول درباره پاییز شمال کجا بریم


شهر و روستاهای پاییزی شمال برای مسافرت کدامند؟
چمستان مازندران، شهر رامسر، شهر رضوانشهر، روستای ماسال، روستای یوش

جنگل های پاییزی شمال کدامند؟ جنگل ناهارخوران گرگان، جنگل ابر، جنگل لُوَندِویل، جنگل سیاهکل، جنگل و آبشار کبودوال

کدام جاده شمالی در انتها به اردبیل متصل می شود؟ جاده اسالم به خلخال

معروفترین جاده ایران کدام است؟ جاده چالوس

نام دیگر دریاچه چورت چیست؟ دریاچه میانشه