کوه‌هایی از جنس مریخ در چابهار

کوه‌هایی در جهان وجود دارند که بسیار زیبا هستند و شهرت جهانی پیدا کرده‌اند این کوه‌ها نه سرسبز هستند نه قله بلندی دارند بلکه به خاطر شکل ظاهری که دارند معروف شده‌اند. کوه‌های مریخی چابهار نمونه‌ای بارز از این شگفتی‌های طبیعت هستند که نمونه آن را در هیچ جای دنیا نمی‌توانید پیدا کنید. برای معرفی بیشتر با ما همراه باشید.


برای رزرو بلیط هواپیما کلیک کنید


کوه های مریخی چابهار 

معرفی کوه‌های مریخی چابهار


کوه‌های مریخی یا مینیاتوری رشته کوه‌هایی زیبا و طولانی هستند که در چابهار قرار دارند. این رشته‌کوه‌ها از ۵۰ کيلومتری خاور چابهار شروع شده و تا ده‌ها کیلومتر به طرف شرق ادامه دارند، بعضی معتقدند که تا پاکستان ادامه دارند. این رشته‌کوه‌ها به رنگ توسی و سفید هستند و جنس بسیار مقاومی دارند و قدمت آن به سالیان خیلی دور باز‌ می‌گردد.

بنابر نظریه تاریخ‌شناسان این کوه‌ها در زمان‌های گذشته زیر خاک مدفون بودند که با گذشت زمان و فرسایش خاک سر از خاک بیرون آورده‌اند و به دلیل شباهت زیادی که به پستی بلندی‌های مریخ دارند به این نام معروف شده‌اند.

آدرس: ایران، استان سیستان و بلوچستان، ۵۰ کيلومتری شهرستان چابهار، جاده چابهار _ گواتر

 

برای خرید بلیط هواپیما چابهار کلیک کنید



چگونگی دسترسی به کوه‌های مریخی چابهار


به استان سیستان و بلوچستان که سفر کردید به چابهار بروید و در قسمت شرقی این شهر به طرف بندر گواتر رفته و با پیمودن حدود ۵۰ کیلومتر در سمت چپ جاده، کوه‌هایی با شیارهای ریز می‌بیند که همان کوه‌های مریخی چابهار هستند.

در این جاده باریک و آسفالت شما می‌توانید علاوه بر کوه‌های مریخی دریاچه لیپار و دریای عمان را هم نظاره کنید. این جاده یکی از زیباترین جاده‌های ایران است.


دسترسی به کوه های مریخی

دلیل بوجود آمدن کوه‌های مریخی چابهار


بقایای جانوران دریایی و فرسایش ماسه و خاک‌رس بر اثر وزش باد و بارش باران باعث به وجود آمدن این کوه‌های زیبا شده است. هیچ اثری از پوشش گیاهی در این مکان نیست، به همین خاطر این منطقه را بدبوم می‌نامند. قرار گرفتن کوه‌های مریخی کنار دریاچه لیپار باعث زیبایی دوچندان این منطقه شده و منظره‌ای شگفت‌انگیز به‌وجود آورده که هر بیننده‌ای را جذب خود می‌کند.

 


بیشتر بخوانید: معرفی سوغاتی و صنایع‌دستی چابهار



کوه مریخی چابهار

تفریحات کوه‌های مریخی چابهار


کوه‌های مریخی یکی از جاذبه‌های طبیعی چابهار است که گردشگران زیادی برای بازدید از این کوه‌های مریخی به چابهار سفر می‌کنند‌. تفریحات زیادی را می‌توانید در این منطقه تجربه کنید.

برای خرید بلیط اتوبوس کلیک کنید



پیاده‌روی


بهترین و اصلی‌ترین تفریح در کوه‌های مریخی چابهار پیاده‌روی در میان این رشته‌کوه‌ها است. شما‌می‌توانید ساعت‌های طولانی در این مکان دیدنی و جذاب پیاده‌روی کنید و از مناظر اطراف و شگفتی‌های این کوه‌ها لذت ببرید. اگر فرد رویاپردازی باشید با فکر کردن به اینکه بر روی پستی بلندی‌های مریخ پا می‌گذارید، این پیاده‌روی شما بسیار لذت‌بخش خواهد شد‌.

 

صخره ‌نوردی


یکی دیگر از تفریحات مهیج کوه‌های مریخی در چابهار صخره‌نوردی است. در این منطقه امکان صخره‌نوردی وجود دارد پس در سفر به چابهار وسایل صخره‌نوردی را فراموش نکنید. صخره‌نوردی بر روی کوه‌های مریخی که شیارهای ریز و باریکی دارند تفریحی هیجان‌انگیز و به یادماندنی است که پیشنهاد می‌دهیم حتما امتحان کنید.


بیشتر بخوانید: معرفی زیباترین سواحل چابهار


 

عکاسی


اگر اهل طبیعت و گشت‌و‌گذار در طبیعت هستید حتما می‌دانید که عکاسی در طبیعت بسیار هیجان‌انگیز است. شما در میان کوه‌های مریخی می‌توانید عکس‌های زیبا، منحصربه‌فرد و هنری را ثبت کنید که با دیدن این عکس‌ها خاطرات سفر رویایی که به کوه‌های مریخی دارید دوباره زنده خواهد شد.


عکس کوه های مریخی چابهار

تماشای ستارگان در شب


بدون‌شک بهترین تفریح در سفر به کوه‌های مریخی چابهار تماشای ستارگان در شب است. این منطقه آسمان بسیار صاف و پر ستاره‌ای دارد، به طوری‌که می‌توانید چندین صور فلکی را به طور همزمان در این منطقه بکر تماشا کنید.


بیشتر بخوانید: کلبه غواصی چابهار؛ غواصی در اقیانوس بی‌کران هند


 

امکانات کوه‌های مریخی چابهار


مجتمع گردشگری کوه‌های مریخی با مساحت حدود هفت هکتار در این منطقه فعالیت دارد که امکانات خوبی را به گردشگران ارائه می‌دهد. این مجتمع تفریحی در بین ساحل دریای عمان و کوه‌های مریخی قرار گرفته است.

از امکانات مجتمع تفریحی کوه‌های مریخی:

  • دو سالن مجزا برای اردوهای دانش‌آموزان
  • سرویس بهداشتی
  • سوئیت
  • آلاچیق
  • سکو برای رصد ستاره‌ها
  • فضای سبز

 


بیشتر بخوانید: مراکز خرید چابهار؛ آشنایی با بازارهای سنتی چابهار


 

بهترین زمان برای بازدید از کوه‌های مریخی چابهار


کوه‌های مریخی در چابهار یکی از شهرهای جنوبی قرار گرفته، به همین علت هوای گرم و خشکی در آنجا حاکم است. در تابستان این منطقه بسیار گرم می‌شود، همچنین ورزش بادهای گرم باعث ایجاد گردوخاک در این قسمت می‌شود. پس برای دیدن این کوه‌های زیبا تابستان فصل مناسبی نیست. اوایل بهار و پاییز و همچنین زمستان بهترین زمان بازدید از این کوه‌های مینیاتوری زیبا است.

 
بهترین زمان بازدید از کوه‌های مریخی چابهار

جاذبه‌های گردشگری اطراف کوه‌های مریخی چابهار


در سفر به چابهار علاوه بر کوه‌های مریخی جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبا چشمگیری را تماشا خواهید کرد که همگی از جذابیت و شگفتی خاصی برخوردار هستند.


از دیگر جاذبه‌های گردشگری اطراف کوه‌های مریخی:

  • تالاب و دریاچه لیپار
  • آرامگاه سید غلام رسول چابهار
  • غارهای سه‌گانه بان‌مسیتی چابهار
  • روستای تاریخی تیس چابهار
  • پلاژ ساحلی تیس چابهار
  • تلگراف‌خانه انگلیسی‌ها

 

تصاویر کوه های مریخی چابهار

اقامت در کوه‌های مریخی چابهار


اگر برای بازدید کوه‌های مریخی رفتید و دوست داشتید شب را آنجا بمانید و آسمان پرستاره را تماشا کنید می‌توانید در کمپینگ این منطقه چادر بزنید، این کمپینگ در نزدیکی دریای عمان قرار دارد.

گزینه دیگری که برای اقامت پیش روی شماست، اقامتگاه‌های بومگردی روستاهای نزدیک کوه‌های مریخی چابهار است. توجه داشته باشید که اگر شب قصد ماندن در این منطقه را دارید تجهیزات لازم را همراه داشته باشید.

 

سوالات متداول درباره کوه‌های مریخی چابهار

بهترین زمان سفر به کوه‌های مریخی چابهار اوایل پاییز، زمستان و بهار است.
تالاب و دریاچه لیپار، آرامگاه سید غلام رسول چابهار، غارهای سه‌گانه بان‌مسیتی چابهار، روستای تاریخی تیس چابهار، پلاژ ساحلی تیس چابهار، تلگراف‌خانه انگلیسی‌ها
کوه های مریخی چابهار بر اثر جمع شدن ماسه و شن‌ها بر روی هم و فرسایش آن بوسیله باد و باران بوجود آمده‌اند.

جمع‌بندی

حالا که با یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی و دیدنی چابهار آشنا شدید، بهتر است یک برنامه‌ریزی سفر فراهم کنید و راهی سفر به چابهار شوید. اگر برای سفر به‌یادمانی خود به چابهار احتیاج به بلیط هواپیما داشتید ما با قاصدک ۲۴ در خدمت شما هستیم.