سیر تا پیاز سفر به بوشهر شهر جنوبی ایران

برای سفر به هر شهری نیاز به اطلاعاتی درباره تاریخچه، آب و هوا، جاهای دیدنی، محل اقامت و مراکز خرید  آن شهر دارید تا به راحتی بتوانید در آن شهر گشت و گذار داشته باشید. برای اینکه  سفری خوب و دوست داشتنی به شهر بوشهر داشته باشید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

 
راهنمای سفر به بوشهر

راهنمای سفر به بوشهر


در این مقاله بعضی از نکاتی که در سفر به بوشهر نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا با خیالی آسوده سفر کنید و از این سفر شگفت انگیز لذت ببرید.

 
اینفوگرافی راهنمای سفر به بوشهر

تاریخچه بوشهر پایتخت انرژی ایران


بوشهر، شهر بندری واقع در جنوب غربی ایران با جاذبه‌های گردشگری شگفت انگیز است که تاریخ آن به دوران ساسانیان باز می گردد. سواحل زیبا، نخلستان‌های سرسبز و بناهای تاریخی مانند مساجد و تکایا، عمارت‌ها، برج‌های قدیمی، قلعه‌ها و باغ‌ها از جاذبه های جذاب و دیدنی بوشهر است.

شهر بوشهر از شمال، غرب و جنوب به خلیج فارس منتهی می‌شود و به دلیل داشتن ذخایر غنی نفت و گاز به عنوان پایتخت انرژی ایران شناخته شده است. علاوه بر وجود نیروگاه اتمی در این شهر، صنعت کشتی سازی و صادرات هم رونق دارد.

 

بهترین زمان برای سفر به بوشهر از نظر آب و هوا


بندر بوشهر دارای آب و هوای گرم نیمه بیابانی است و از ویژگی‌های مهم اقلیمی این استان، آب و هوای طوفانی آن است. رطوبت ناشی از خلیج فارس در منطقه ساحلی استان بوشهر از کاهش دما در زمستان و افزایش بیش از حد آن در تابستان جلوگیری می‌کند.

بهترین زمان سفر به بوشهر
در نتیجه اختلاف دمای شبانه روز و اختلاف دمای فصلی در این استان کم است. با در نظر گرفتن همه اینها بهترین فصل برای سفر به بوشهر پاییز، زمستان و اوایل بهار است.

فاصله بوشهر با شهرهای مختلف

 

شهرهای مختلف

مسافت

تهران تا بوشهر

1050 کیلومتر

شیراز تا بوشهر

295 کیلومتر

اهواز تا بوشهر

445 کیلومتر

یاسوج تا بوشهر

297 کیلومتر

 

چگونه می‌توانیم به بوشهر برویم؟


برای سفر به بوشهر گزینه‌های مختلفی وجود دارد. در این قسمت به بررسی تمام روش‌هایی که می‌‌توانید به بوشهر سفر کنید پرداخته‌ایم که شما بسته به شرایط خودتان در سفر به بوشهر یکی از آنها را انتخاب کنید.

 

سفر به بوشهر با اتومبیل شخصی


شما می‌توانید فاصله بین بوشهر و شهر خودتان را با ماشین شخصی طی کنید. ویژگی اصلی سفر با ماشین شخصی این است که در بین راه و هر کجا احساس خستگی کردید می‌توانید اتراق کرده و استراحت کنید. همچنین می‌توانید از مناظر و جاذبه‌های تفریحی بین راه هم لذت ببرید.

راهنمای سفر به بوشهر با ماشین شخصی

 


بیشتر بخوانید: نخلستان های آبپخش بوشهر


 

سفر به بوشهر با اتوبوس


سفر از تهران به بوشهر از طریق اتوبان خلیج فارس با عبور از اصفهان و سپس یاسوج با اتوبوس امکان پذیر است. اتوبوس تهران به بوشهر از جنوب، غرب و پایانه‌های اتوبوسرانی بیهقی تهران حرکت می‌کند.

با توجه به اهمیت شهر بوشهر روزانه اتوبوس‌های بین شهری از اکثر نقاط ایران به مقصد بوشهر تردد می‌کنند. ار دوست دارید به این شهر زیبا سفر کنید بلیط اتوبوس بوشهر را تهیه کرده و راهی سفر به جنوب شوید.

 

سفر به بوشهر با قطار


راه آهن شیراز- بوشهر- عسلویه هم اکنون در حال ساخت است. در حال حاضر امکان سفر مستقیم به بوشهر با قطار وجود ندارد. با این حال می‌توانید از قطارهای شیراز یا بندرعباس که از بوشهر عبور می‌کنند استفاده کنید. از شیراز تا بوشهر حدود
5 ساعت و با قطار از بندرعباس تا بوشهر 10 ساعت طول می‌کشد.

 

سفر به بوشهر با هواپیما


بوشهر یک فرودگاه بین المللی دارد که یکی از سه فرودگاه قدیمی ایران است. این فرودگاه به کشورهای عراق، سوریه، عربستان سعودی و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مانند امارات پرواز دارد. پروازهای داخلی از بوشهر به تهران، جزیره کیش، اصفهان، شیراز، مشهد، عسلویه و خارک انجام می‌شود. پرواز تهران به بوشهر حدود
1 ساعت و 30 دقیقه طول می‌کشد.

راهنمای سفر به بوشهر با هواپیما

 

سفر به بوشهر با کشتی


بندر بوشهر دارای
7 اسکله به طول بیش از 1170 متر است. ظرفیت پذیرش کشتی‌های 15000 تنی و پیاده‌سازی و بارگیری بیش از 3 میلیون تن کالا در سال را دارد. اسکله مسافرتی والفجر برای حمل بار و مسافر بین استان و کشورهای حوزه خلیج فارس استفاده می‌شود.

مهم ترین بنادر استان بوشهر


  1. بندر بوشهر
  2. بندر گناوه
  3. بندر دیلم
  4. بندر ریگ
  5. بندر دیر
  6. بندر کنگان
  7. بندر نخل تقی
  8. بندر عسلویه

 

آشنایی با جاهای دیدنی بوشهر


بوشهر یک شهر قدیمی با جاهای دیدنی زیاد است که هر کدام از این جاذبه‌ها نشانگر بخشی از تاریخ ایران هستند. ما در این قسمت از راهنمای سفر به بوشهر به معرفی
جاهای دیدنی بوشهر پرداخته‌ایم.

 
سفر به بوشهر

بخش سنتی و قدیمی بوشهر


این منطقه دست نخورده یکی از جاذبه‌های تاریخی و نقاط باستانی شهرهای جنوبی ایران است که طرفداران زیادی دارد. بخش تاریخی بوشهر در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد. اگر بازدید از مکان‌های تاریخی را دوست دارید، قدم زدن در بافت تاریخی شهر بوشهر و هم کلام شدن با مردم محلی آن منطقه خالی از لطف نیست.


آدرس: بوشهر، خیابان انقلاب

 

مقبره شیخ چاه کوتهی بوشهر


این بنا متعلق به سالار اسلام از فعالان نهضت جنوب ایران و از فرماندهان نیروهای تنگستان در برابر تهاجم انگلیسی‌ها در جنگ جهانی اول است و بنای آن به حدود صد سال پیش برمی‌گردد. دیدن معماری‌های قدیمی و عکاسی در این مکان‌ قدیمی را در سفر به بوشهر از دست ندهید.


آدرس: بوشهر، محله امامزاده، در جوار امامزاده

 

کلیسای ارامنه بوشهر


بخشی از کلیسای ارامنه بوشهر به کلیسای سنت جورج نیز معروف است. قدمت این بنا به اوایل قرن نوزدهم و در زمان تأسیس شرکت هند شرقی باز می‌گردد. این کلیسا در کنار کنسولگری سابق بریتانیا و اداره دارایی سابق بوشهر واقع شده است. کلیسای بوشهر به کلیسای ارامنه معروف است و درهای کلیسا همیشه بسته است.


آدرس: بوشهر محله شنبدی

 

بازار بوشهر


این مجموعه قدیمی مانند بازارهای دیگر شهرهای ایران، مرکز اصلی تجارت، خرید و رونق شهر است. بنای بازار با معماری زیبا و دیدنی آن به دوران قاجار برمی‌گردد.

معماران بازار را به گونه‌ای ساخته‌اند که نور دلپذیری را به داخل ساختمان راه می‌دهد، اما از نفوذ برف یا باران در زمان بارندگی جلوگیری می‌کند. با رفتن به بازار بوشهر علاوه بر لذت بردن از تماشای معماری منحصر به فرد آن، می‌توانید برای عزیزانتان سوغاتی تهیه کنید.


آدرس: بوشهر، خیابان شهدا

 

گور ژنرال یا پارک ژنرال بوشهر


حملات انگلیس و دیگر استعمارگران آثار خود را برای همیشه در این شهر به جا گذاشته است. از جمله این آثار می‌توان به سبک‌های معماری و قبر ژنرال اشاره کرد.

این آرامگاه مدفن یکی از سرداران انگلیسی است که در حمله به جنوب ایران جان خود را از دست داده است. ارتش ایران ژنرال انگلیسی را در سال 1856 در جنگ هرات کشت و در یک قبرستان دفن کرد که بعدا این منطقه به یک پارک تبدیل شد.


آدرس: بوشهر، خیابان امام خمینی، ما بین خیابان توحید و شهید احمد رستمیان

 

عمارت ملک التجار بوشهر


قدمت ساخت این عمارت سنتی به دوره قاجاریه باز می‌گردد. ملک التجار، تاجر بزرگ ایرانی، ساخت این عمارت را به یک معمار فرانسوی که آن را با مصالح بومی ساخته است، سفارش داده بود. او در سفر کاری خود به پاریس و ملاقات با یک مرد فرانسوی به خانه‌اش علاقه مند شد. سپس با به کارگیری معماری آن ساختمان خاص، این بنای باشکوه را ساخت.


آدرس: بوشهر، محله بهمنی، خیابان ماهینی، کوچه ملک

راهنمای گام به گام سفر به بوشهر

 

مدرسه سعادت بوشهر مادر مدارس جنوب ایران


قدمت این بنا به دوره قاجاریه می‌رسد. اولین مدرسه مدرن در جنوب ایران است. برخی از بزرگان از این مدرسه فارغ التحصیل شده‌اند. روز تأسیس این مدرسه،
10 دی ماه، در تقویم ایرانی «روز بوشهر» نامیده شده است. چندین سال است که مردم این روز را جشن می‌گیرند.


آدرس: بوشهر، خیابان امام، روبروی میدان معلم

 

عمارت کازرونی بوشهر


عمارت کازرونی از دوره قاجاریه  به یادگار مانده است و در محله باستانی بهبهان واقع شده است. عمارت کازرونی یکی از اولین بناهای بوشهر است که در فهرست میراث جهانی ثبت شده است.


آدرس: بوشهر، محله قدیمی بهبهانی

 

مسجد شیخ سعدون بوشهر


مسجد شیخ سعدون به نام‌های مسجد شاه و مسجد کوفی نیز شناخته می‌شود. یک فرد سعودی دستور ساخت این مسجد را صادر کرد. امروزه ایرانیان مراسم معروف تعزیه را در مسجد شیخ سعدون برگزار می‌کنند.


آدرس: بوشهر، محله کوتی، میدان شهید کوی، کوچه نسیم
3، جنب درمانگاه علی ابن ابیطالب، کوچه انقلاب 6

 

آب انبار قوام بوشهر


آب انبار قوام درغرب بوشهر و در کنار دریا واقع شده است. ساخت بنای آب انبار به
150 سال پیش یعنی دوره قاجار برمی‌گردد. بخش خصوصی امروز آب انبار قوام را به سفره خانه سنتی (رستوران سنتی ایرانی) تبدیل کرده است. می‌توانید بعد از گشت و گذار و دیدن مکان‌های گردشگری بوشهر، برای صرف یک وعده غذایی به این آب انبار بروید.


آدرس: بوشهر، خیابان ساحلی

 

مهم ترین سواحل بوشهر


استان بوشهر دارای بزرگترین خط ساحلی کشور و برجسته‌ترین مناطق ساحلی ایران است. سواحل بوشهر یکی از جاذبه‌های طبیعی مهم بوشهر است. مردم محلی می‌گویند سال‌ها پیش یک سیاستمدار انگلیسی، بوشهر را دریایی‌ترین شهر جهان توصیف کرد. به عبارت دیگر، وقتی با کشتی از دور به شهر نگاه می‌کنید، به نظر می‌رسد که در نیمه راه در آب قرار دارد و نمی‌توانید خط ساحلی را تشخیص دهید.

 
سفر به شهر بوشهر

در بوشهر کجا اقامت کنیم؟


در بوشهر هتل‌های زیادی وجود دارد که بعضی از این هتل ها امکانات رفاهی خوبی دارند. اگر به دنبال هتل خوب در بوشهر هستید، هتل دلوار در بلوار رئیسعلی دلواری و هتل پاسارگاد در خیابان امام از هتل‌های سه ستاره خوب بوشهر هستند.

هتل های ارزان بوشهر


  • هتل آسمان 1 در خیابان حافظ غربی
  • هتل آسمان 2 در خیابان صفوی
  • هتل سیراف در خیابان امام خمینی
  • هتل ساحلی در خیابان ساحلی


 

در بوشهر چی بخوریم؟


غذاهای دریایی بهترین انتخاب در بوشهر است. زیرا ماهی‌های لذیذ بوشهری مانند ماهی خال مخالی را که توسط آشپزهای ماهر طبخ می‌شوند را در هیچ جای دیگری نمی‌توانید پیدا کنید.

راهنمای جامع سفر به بوشهر
از آنجایی که بوشهر در نزدیکی دریا قرار گرفته و ماهیگیری در آن رواج دارد، غذاهای دریایی به عنوان اصلی‌ترین غذاهای محلی بوشهر به شمار می‌روند.

غذاهای معروف شهر بوشهر


  • قلیه ماهی
  • ماهی سرخ شده
  • ماهی شکم‌پر
  • ته انداز
  • خورش قیمه

از آنجایی که بوشهر آب و هوای گرمی دارد، خوردن بستنی و آب میوه در آنجا بسیار لذت بخش است. به شما توصیه می‌کنیم به فروشگاه آیس سوخاری بروید و یک بستنی خوشمزه را امتحان کنید.

 

سوغات بوشهر چیست؟


سوغات یک شهر نشان دهنده فرهنگ شهر است. بوشهر نیز مانند شهرهای دیگر سوغاتی های فراوانی دارد که به صورت خوراکی و
صنایع دستی بوشهر در بازارهای این شهر به فروش می رسند.

همه چیز درباره سفر به بوشهر

سوغات خوراکی و صنایع دستی بوشهر

 

صنایع دستی بوشهر

سوغات خوراکی بوشهر

گلیم و گبه

ماهی‌های جنوبی

گرگور

خرما و نخل

خارک

حصیر و نمد

مسقطی

ارده

سفال و سرامیک

حلوای راشی

سنگک حلوا

رنگینک

 


بیشتر بخوانید: سوغات خوراکی شیرین و دلچسب بوشهر



 

مراکز خرید بوشهر


در بندر بوشهر مراکز خرید مدرن و شیک و همجنین بازارهای سنتی فراوانی وجود دارد که انواع کالاهای ایرانی و خارجی با تنوع و قیمت های مختلف عرضه می‌شوند.

اطلاعات کامل درمورد سفر به بوشهر

مهمترین مراکز خرید بوشهر

 

مراکز خرید بوشهر

آدرس

مرکز خرید زیتون

بلوار مطهری، خیابان شهید رجایی

بازار بوشهر

بوشهر، میدان انقلاب

پاساژ توحید

بلوار دهقان، بین کوچه شهدا و دانش آموز

پاساژ کسری

میدان امام خمینی، بین فرودگاه و لاله

مجتمع تفریحی خورشید

بوستان قوام، خلیج فارس، جنب شهدا

مرکز خرید آزادگان

خیابان شهدا، ابتدای سه راه دانش آموز و شهدا

 

سوالات متداول درباره راهنمای سفر به بوشهر

 

مهمترین جاهای دیدنی بوشهر کدامند؟ بخش سنتی و قدیمی بوشهر، مقبره شیخ چاه کوتهی، کلیسای ارامنه، بازرا بوشهر، پارک ژنرال، عمارت ملک التجار، مدرسه سعادت، عمارت کازرونی، مسجد شیخ سعدون، آب انبار قوام و سواحل بوشهر

بهترین زمان سفر به بوشهر کدام فصل است؟ فصل پاییز و زمستان و اوایل بهار

از بهترین هتل های سه ستاره در بوشهر کدامند؟ هتل دلوار در بلوار رئیسعلی دلواری و هتل پاسارگاد در خیابان امام

پرواز تهران به بوشهر چند ساعت طول می کشد؟ حدود1 ساعت و 30 دقیقه

چرا بوشهر را پایتخت انرژی می نامند؟ به خاطر داشتن ذخایر غنی نفت و گاز

 

جمع بندی

در این مقاله شما را با بعضی ازجاهای دیدنی، هتل ها، مراکز خرید، غذاها و سوغات بوشهر آشنا کردیم تا در سفر به بوشهر سفر به یادماندنی و خاطره انگیز داشته باشید. اگر با خواندن این مقاله  قصد سفر به بوشهر را داشتید ما با ارائه اینترنتی بلیط هواپیما بوشهر از قاصدک 24 در خدمت شما هستیم.